Hoidot jatkuu 2012

Meg Oletan, että lauantaina pistän Pregnylin.. Siitä ei itseasiassa ole ollut polilla puhetta. Kai ne jo ajattelee mun olen kärryillä kaavan etenemisestä :D
Perjantaina on vielä kontrollikäynti, sitten selvinnee enemmän. Koskas sulla on seuraava ultra? Täällä on peukut pystyssä..
Ootko kattonu sun yksityisviestit? Ymmärrän toki jos et halua vastata mun uteluihin :)
 
Miles, onnea <3 <3!

Mulla ois ollut veritesti eilen, en vaan pystynyt enemään, ahdisti ajatuskin saada alhaiset lukemat.
Lauantaista näyttänyt ihan haaleaa viivaa, nyt menossa pp13, ja pregceckin testiin aamulla taas ihan haalea hailura. En siis jaksa uskoa että tästä normaaliraskaus tulee :(.

Ajattelin vaan tehdä kotitestejä siihen asti, kunnes ja jos vuoto alkaa. Tai sitten jos jossain vaiheessa tulee selkeät viivat, niin menen veritestiin.

Vituttaa ja masentaa, vaikken tältä hoitokerralta mitään odottanutkaan, mutta jotenkin tuntuu että olisi edes näiden kärsimysten jälkeen ollut oikeus ja kohtuus saada se plussa :(.

Oireitakaan ei juuri ole ollut, ehkä vähän outo tunne vatsassa ja maha sekaisin lauantaista lähtien. Päätä jomottanut aina hetkittäin.

Parempaa onnea muille <3!
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Inlove: Olen pahoillani että hoito jäi kesken. Mitä lääkkkeitä sulla oli käytössä? Mulla on synarela ja puregon, pelottaa että itselläkin jää kesken tämä hoito, kun 0 ultrassa oli jotain häikkää tms.. Sain kuitenkin aloittaa puregonin joten nyt jännätään mitä ensi ultrassa sanoo sitten. Päänsärkyä on ainakin puregonista kait tullut ja välillä nippailee muniksista mutta eipä kummempia.
Mulla on ollut käytössä gonal-f 300IU 5 pv ja Orgalutran silloin kun hoito epäonnistui. ja nyt kun päästiin siirtoon asti oli gonal-f 300IU x 11 pv ja Synarela käytin kp1 1x2 kp2 2x2 punkiopäivään asti. Mulla ei toimi paikat ja muniksia tuli vain se kaksi joista toinen hedelmöittyi normaalista ICSI oli hoito.
 
Tuba factor :hug: voi ei! Luulisi tosiaan, että olisi vielä jotain keksittävää ja kehitettävää tuossa hoidossa, tai että se vaan toimisi ensi kerralla! Odottava73 tsemppiä viivojen tuijotukseen, toivottavasti jatkaisit kuitenkin Milesin linjoilla..

Lumetar hyvältä kuulostaa?

Johkunen miten piinailu sujuu?

ON: Eilen meni punktio ihan yli odotusten, ei kipuja lainkaan, ei jälkivuotoa ja soluja 15. Niistä osalle tehty ICSI, ja tänään normaalisti hedelmöittyneitä oli huimat 10! Viimeksi ihan samalla hoidolla siis 17 kypsästä solusta 4 hedelmöittyi, vaikka sekä solut että sperma olivat oikein hyvän 'näköisiä'. Laadusta kuulemme huomenna, viimeksi vain yksi oli hyvälaatuinen (siitä meidän lapsi). Nyt siis vaihteeksi lippu korkealla, ja eiköhän huomenna päästä siirtoon ellei jotain ihan ihmettä tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Paiju Huiman saaliin olette saaneet! Täällä on peukut pystyssä! =)
Kai tämä minunkin tilanne ihan hyvältä kuulostaa, mutta en tiedä pitäisikö huolestua.. Tänään on ollut hyvin ovismaista kipuilua ja kirkasta vuotoakin tulee jonkun verran!? Ei kai ne nyt taas puhkea omia aikojaan? :|
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu

Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
Paiju......................3.IVF......................marraskuu
Pinkku-84 ............. 1.IVF/2.pas ........... marraskuu
Pätkis1 ................. 4.IVF/ICSI ............. marraskuu
Lumetar ............... 3.IVF/ICSI ............. marraskuu
Gizmo82 ............... 2.IVF .................... marras-joulukuu
Toivoja74 ............ 1. IVF/2.pas ........... marras-joulukuu
Kukkanen81 ......... 2.ICSI/1.pas ........... joulukuu
Split85 .................. 2.IVF/1.pas ........... joulukuu
Onlyer.................. 3.ICSI/1.pas ........... joulukuu
Nellikaneli...............2.IVF......................jouluk12/tammik13

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu 2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas .......... tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ tammikuu 2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... tammikuu 2013
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... tammikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Odottava73 ............ 2.IVF/ 1.pas (?).................... ??


Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Simpli.....................2.IVF/ICSI (?) ............... ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............ 1 ......................... 12.11.(+)
Avalonia ................ 2.IVF .................... 2 ......................... 15.11. (+)
Sannuliinu ........... 2.IVF/ICSI ............... 1 ........................ 16.11. (+)
Rotta09 ................. 2.iVF/1.pas ............ 1 ........................ 23.11.
InLove ................... 1.ICSI .................... 1 ........................ 29.11.
johkunen ..............4.IVF....................... 2 ......................... 1.12.
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ........... 1 .......................... 5.12.


***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ............. 10.6.2013
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ....... lokakuu ............. 3.7.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
 
Viimeksi muokattu:
Oon syksyn hoitojen jälkeen käynyt täällä välillä teidän kuulumisia lukemassa, en nyt kerennyt kauas taaksepäin lukea kun täytyy jo siirtyä koneelta. Halusin vain täältä taustalta onnitella Milesiä ihanasta vauvauutisesta! Lämpimät halaukset ja onnea! :heart: Lohdullista kuulla teidän kaikkien plussista, joskus raskaat tiet palkitaan! Tsemppiä kaikille! Palaan taas tammikuussa asiaan enemmän, kun meidän 2.pas olisi tämän henkisen tauon jälkeen taas edessä :)
 
Odottava toivotaan edelleen parasta ja tosiaan niin kuin miles sanoi, hcg:n nousu on niin yksilöllistä!

Paiju se hedelmöittyminen meni sitten loistavasti :)
Toivotaan että huomenna olisi mahdollisimman moni jakautunut ja mukana!
Oletko tietoinen mikä teillä on syynä kun viimeksi tuli "vain" se 1 hyvänlaatuinen? Oliko teillä viimeksi myös normiviljelypituus? Kyselen siksi, että meillä tosiaan löytyi syy nyt pitkässä viljelyssä munaosluista ja tosiaan 14 hedelmöittyneestä saatiin vain 2 hyvää blastoa aikaiseksi ja se alkioiden laatu alkoi näkymään jo 2-3 päivän aikana jolloin fragmentaatiota näkyi useissa alkioissa.
Pidän kuitenkin peukut pystyssä että tämä kerta toisi teille enemmän hyviä alkioita :)

Niin nyt siis pp3 menossa mutta dpo8 jos punktiosta lasketaan.
Mulle on pregnylistä jäänyt arat rinnat ja munasarjat edelleen turvoksissa eli myös vatsa ja ravauttaa vessassa koko ajan... Eilen kuitenkin vatsa "tuntui" koko päivän ja turposi ja koveni iltaa kohden. Kipuja oli sen verran että vietin illan sohvan perukoilla. Nyt toivotaan että olisi sitten sitä oikeaa, ainakin päiviin sopii hyvin...
Muutoin nyt kun mulla on käytössä sekä kortison että klexane lugejen lisäksi, niin olo on todella erilainen kuin muissa piinaviikoissa ja kroppa käyttäytyy vähän eri tavalla. Ei nyt vielä pahaa piinaa, mutta kyllä sitä tulee liikaa kroppaa nyt kuulosteltua kun ihan innoissaan tästä hoidosta jaksaa vielä olla...

muoks.
Miles kun vielä siellä "takapiruna" olet :wave: niin sullahan oli myös enemmän tukilääkityksiä. Huomasitko niistä mitään muite tuntemuksia/ oireita? Mua jäi myös hieman kaivelemaan kun en huomannut tarkemmin kysyä blastojen laatuluokituksesta, surffatessa huomaisin että nekin jaotellaan oliko nyt kolmeen luokkaan ja meillä tosiaan siirtovaiheessa olivat "hyviä varhaisblastoja" niin kuin biologi sanoi, olivat jakautuneet normiaikataulussa ja fragmentaatiota tosiaan ei ollut. Miksi sitä pitää näitä vielä miettiä? No tietysi siksi :) ja tulisinko hullua hurskaammaksi vaikka tietäisin sen luokituksen paremmin, tuskin!
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Lumetar: Pistin sulle viestiä, tulikohan perille, en ole ennen lähetellyt niitä.. Huh huh, ultrassa kaikki hyvin, kyllä siellä kasvaa rakkuloita:) Mikä helpotus:) Puregonilla jatketaan ja viimeisessä ultrassa selviää mikä päivä sitten punktio on. Eikö tuo vuoto voi liittyä synarelaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Lumetar
Plussanneille Onnea, milesille erityisonnittelut, ihan huippujuttu, kun tuollaisia onnenhetkiä epätoivoissaan pääsee tuntemaan :heart:

Odottavalle kärsivällisyyttä, toivon että se viiva siitä vahvistuu!

Tuba factor :hug:

Piinailijoille pitkämielisyyttä päiviin :headwall:

Mulle voi päivittää 2. IVF tammikuussa, napsin lekurin toiveesta DHEA:t nyt ensin alta pois ennen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Hei kysymys kaikille yksityisellä hoitoja tekeville ja samalla julkiselle jonossa oleville, että miten te saitte lähetteen julkiselle? kirjoittiko yksityinen kiltisti lähetteen, vaikka teillä onkin hoidot kesken? vai menittekö terveyskeskuksen kautta? Ja kävittekö ensikäynnillä jo, vaikka hoidot yksityisellä kesken?

Itsellä kun on pakkasessa vielä 1+2 alkiota mutta usko PASseihin 0. Olisi kiva saada lähete julkiselle uutta ICSIä varten jo nyt, että pääsisi vielä kevään aikana tositoimiin. Oma lääkäri yksityisellä vaan sanoi että hoidot heillä pitää olla tehtynä ennenkuin sinne pääsee, eli ilmeisesti sitä lähetettä en saa ennen helmikuun loppua... :( Mietinkin nyt että pitäisikö kokeilla onneaan terveyskeskuksen kautta?
 
Hiskias mulla myös tuo resepti odottamassa jos tämä hoito ei nyt tulosta tuo.
Toivotaan että sulla auttaa!

Annabell sain joskus ohjeeksi että pakkanen täytyy olla nykyisessä hoitopaikassa tyhjä ennen kuin uudet hoidot voidaan toisaalla aloittaa. Ehkä siksi ei sitten suostu lähetettä kirjoittamaan.
Kaverit saivat lähetteen julkiselle siinä vaiheessa kun 2 inssiä oli tehty, tosin tekivät vielä odottaessa yhden IVF-hoidon mutta silloin pakkasessa ei siis ollut tavaraa.

Nellikanelille pahoittelut negasta :(
 
Odottava ja Nellikaneli :hug:

milesia en ole ehtinytkään vielä onnittelemaan, onnea valtavasti! Ihmeitä siis todella tapahtuu :)

Minä liityn piinailijoihin! Sain tänään kyytiin suloisen 8-soluisen :heart:
Eli mulle voi päivittää:
pikku_karhu..................2.IVF 2.PAS..............1....................5.12.

Tuli tuosta testipäivästä meleen, että meidän klinikalla on nyt uusi ohjeistus testaamisesta; pp14 veritesti tai pp16 tikkuun pissaus. Kuulemma siellä on nyt ollut pari tapausta, joissa kotitesti on pp14 näyttänyt negaa, vaikka on ollut raskaana, ja lääkkeet on lopetettu... ainakin lääkkeellisessä PASissa raskaus menee kesken, jos lääkkeet lopettaa ennen rv7. Joten varokaahan niitä aikaisia testauksia!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miles
johkunen mulla täysin samat tukilääkkeet, huomasin sen että rinnat kipeyty, mut en tiiä mistä lääkkeestä se johtu ja ne siis kipeyty jo ennen alkion siirtoa. muita oireita en huomannu.

nellikaneli + odottava pahoittelut negoista :'(
 
Tsempitykset kaikille täältä taustalta! Milesille suurensuuret onnittelut! Elämä voi näköjään yllättää positiivisestikin. Kyllä muistututti taas siitä, että ihmeitä tosiaan voi tapahtua. Neganneille tsemppihalit! :hug:

ON: Meidän neljäs pas tuotti negan about kuukausi sitten. Tarkotuksena oli lähteä heti jatkamaan hoitoja yksityiselle. Siinä hetki mietittiin ja käytiin läpi hoitoa ja keskustelin (kerrankin kunnolla) yhden meitä hoitaneen lääkärin kanssa. Sen puhelun aikana mä yhtäkkiä tajusin, et mä en haluakaan jatkaa hoitoja heti, vaan pitää hetki taukoa ja keskittyä ihan kaikkeen muuhun. Sen päätöksen jälkeen on ollut todella kevyt olo. Mä en olis ikinä uskonut sanovani tätä ääneen, mut tuntuu hyvältä tämä tauko. Päädyttiin myös siihen et kokeillaan vielä yksi hoito julkisella puolella ja sit yksityiselle jos tarvetta vielä on.

Nyt mä haluan keskittyä kaikkeen ihan muuhun ja nauttia elämästä. Varattiin tammikuulle matka ja odotan sitä ihan hirveesti. Nyt on jotenkin sellanen rauha tämän asian kanssa, ja välillä jopa hetken tuntuu et pystyy jo ajattelemaan elämää ilman lasta. Siis edelleenkin kaikkeni teen, että saan sen nyytin, mut ajatus siitä ettei lasta koskaan tuliskaan, ei tunnu nyt enää niin kipeältä. Mulla on vahva usko siihen, et tavalla tai toisella me se kuitenkin saadaan. Kuinka vahvasti te uskotte ruokavalion tai esim. superfoodien voimaan? Mun ruokavalio on pääasiassa melko terveellinen, osaan kyllä myös herkutella. Jotain "super foodeja" olen käyttänyt jo ennestään, mut nyt ajattelin ottaa kokeiluun myös muutamia uusia juttuja. Maca-jauhetta olen syönyt ennenkin, mut nyt ollut pitkää tauolla. Senhän sanotaan parantavan hedelmällisyyttä, joten otin sen takaisin käyttöön. Sen lisäksi uuteen settiin kuuluu mehiläisten siitepöly(sanotaan olevan hormonaalisesti tasapainoittava) sekä venhänalkioöljy. Nämä voi toki olla ihan huuhaata, mut mä haluan uskoa et näilläkin voi olla vaikutusta. :) Nyt on hyvää aikaa saada elimistö tasapainoon ennen seuraavaa hoitoa. Tsemppiä teille jokaiselle!

Mulle voi päivittää Valoa...........2.IVF ...............helmi-maaliskuu
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli ja Odottava :hug:, tällä kertaa.

Annabell Helsingissä toimii ainakin näin: Lähete terkkarista (ei tarvitse siellä tarkentaa yksityisten hoitojen tilaa). Kun tulee kutsu pyytävät kaikki paperit yksityiseltä. Ensikäynnillä voi käydä vaikka hoidot kesken, mutta eivät laita jonoon ennen kuin pakkanen tyhjä. Jonoon laitto onnistuu kuitenkin puhelinsoitolla, ja siitä sitten 6 kk pääsee aloittamaan IVF:n. Lähetteestä ensikäyntiin meni pari kuukautta, joten ainakin ennen vikaa PAS:ia kannattaa käydä hakemassa lähete, ellei halua enempää viivytystä kuin sen 6kk.

Valoa hyvää taukoa! Se tekee niiiiin hyvää kun pääsee elämään sitä tavallista elämää ihan täysillä välillä.

Johkunen meillä näyttäisi olevan ongelmana ainakin alkioiden jakautumisen hitaus, muuta ongelmaa ei päälle päin näy 2 päivän viljelyssä, huonon laadun merkki sekin. Mutta selvästi siis laatu vaihtelee paljon hoidosta toiseenkin. Eivät meidän klinikalla suosittele pitkää viljelyä, koska haluavat tehdä 'mahdollisimman vähän luonnollisesta poikkeavaa' kun kerran niin on kerran raskaus onnistunutkin.

ON: Piinailu sitten aloitettu! Eilen tuli kyytiin ainoa normivauhtia jakautunut 4-soluinen. Pakkaseen meni 6 kpl hitaammin jakautuneita parhaan luokan alkioita (luokka 2 on kuulemma se mitä parhaat alkiot ovat meidän klinikalla, ei ymmärrä..mikä se 1 sitten on?) Alkiot olivat siis edelleen hitaita, mutta parempia muuten kuin edellisessä hoidossa, ja yllätys yllätys, tällä kertaan IVF:llä oli hedelmöittynyt 4/5 eli yhtä hyvin kuin ICSI-kokeilulla, josta siis seurasi vain rahanmenoa :kieh:, mutta parempi niin.

Nyt ihan normi-epäuskoisella ololla aloitellaan piinailua, samaa tahtia Pikku_Karhun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Johkunen piti vielä lisätä, että kuulemma ensimmäisten kahden vuorokauden tapahtumata alkioissa ovat pelkästään munasolun laadusta riippuvaisia, ja seuraavien päivien aikana täytyy myös siittiöiden tuomien geenien alkaa toimia kunnolla, jotta alkionkehitys etenee. Liittyisikö se teidän juttuihin? Noistahan ei kai paljoa tiedetä.
 

Yhteistyössä