Hoidot jatkuu 2012

Valoa mulle myös lääkäri sanoi, että kyllä se pitkä viljely kannattaa tehdä ettei "turhaan" tarvitse piinailla 2 viikkoa koska jos eivät selviydy maljalla niin ei sitten kohdussakaan. Tästä varmaan löytyy eri tulkintoja, mutta meillä nyt ekaa kertaa pitkä viljely, aikaisemmin tehty 1 kahden päivän viljely ja kaksi kolmen päivän viljelyä ja meillä esim. kato alkaa tuon 2-3 päivän aikana joten lyhyt viljely ei meille kerro totuutta alkioiden kestosta.

miles jaksuja sulle kovasti ja toivotaan että se vuoto pian alkaisi niin saisit kropan "putsattua" ja ehkä pääsisit paremmin miettimään sitten jatkoa!!

Lumetar kovasti tsemppiä pistelyihin että tuottaisivat nyt tulosta!! Mulle tehtiin nyt ekaa kertaa lyhyt kaava ja puregonia pistelin ja tuloksia saatiin yhtä hyvin kuin pitkästä, eli täällä tuo kaava ei vaikuttanut asiaan. Mutta joo, kyllä se positiivisuus ainakin helpottaa omaa oloa ja sitä mukaan jaksamista jos ei muuten, sama fiilis siis täällä menossa =)

Toivoja pahoittelut sulle :(
Mulla oli luonnollisessa passissa juuri tuo 200*2 lugeja.
Tsemppiä teille kovasti milloin nyt päätättekään seuraavaan ryhtyä!

Onnea Linnea kovasti =)

Seline voi että jos se ei siitä vuolaammaksi muuttuisikaan...
Mutta joo, mulla myös alkaa endo-kivut pari päivää ennen menkkoja, joten tiedän tuon tuskaisen tunteen!

Mörkötys toivotaan että pääsisit pian passiin jos se vaikka antaisi vähän uutta valoa tunnelin päähän, edes hetkeksi!!

Paijulle tsemppiä myös piikittelyihin ja että saisitte hyvää vastetta nytkin piikeille. Eiköhän se fiilis sieltä vielä jostain bongaa ilmaan kun asia hieman etenee =)

Avalonia viimeisille päiville plussa-tuulia toivotaan sinne!

ON: vielä pikaisesti, tänään oli hyvin kipeä punktio ja nyt parin tunnin unien ja pizzan jälkeen olo alkaa taas voittamaan. Mutta jotain hyvääkin, kaikki saatiin punktioitua kivuista huolimatta ja kaikissa 21 löytyi solu! Tilanne on tällä hetkellä aika sama kin viimeksi, silloin puktioitiin 42 follia mutta vain 20 kypsää joissa solu, nyt pääsin vähän pienemmällä kasvattelulla! Mutta huomenna soittelen mikä tilanne hedelmöittymisen jälkeen ja sitten saattaa alkaa meidän alamäki ainakin vanhan perusteella... Kovasti toivotaan että edes 1 jaksaisi tän 5 päivän viljelyn ja saataisiin sitten lantaina kaveri kyytiin!! Mulla jakuu dexametason-tabu aamuisin (endoa vastaan), huomenna lisäksi luget + klexame-pistokset, joten vielä mahtuu lisää mustelmia vatsaan kun vanhat on saanut vähän jo paranneltua ;)
 
Onnea Linnea. Avalonia,me mennään samoissa piinapäivissä. Vielä pitäs malttaa kolme päivää ennen kuin meinaan testata,ellei menkat kurvaa ennen sitä. Täällä oli pp8-pp10 joka ilta menkkakipuja. Tänään ei mitään. Ei ole tissit kipeet,ei nipistele yhtään mistään eikä jomota alavattaa. Ei siis oireen oiretta. Jos plussa tulis olisin niin puulla päähän lyöty. Lutinukset pitävät lämmöt koko ajan korkialla,mutta johtunee tosiaan niistä.Jännäksi menee kyllä. Noh negaa odotellessa.
 
Onnea Linnealle, toivottavasti arvot veritestissä kohdallaan :)

Toivoja, mulla luonnon passissa lutinusta 2x100mg ja lääkkeellisessä 3x100mg.

Johkunen tsemppiä punktiosta toipumiseen ja pidetään peukkuja teidän alkioille :)

Mulla on aivan uskomattomia uutisia tytöt! Mä olin tänään verikokeessa ja iltapäivällä hoitaja soitti ja onnitteli raskaudesta :heart: Mä olen aivan puulla päähän lyöty. Yli vuosi hoitoja takana ja sitten meidän 7s alkio toi ihka ensimmäisen plussan! Hcg-arvoakin hoitaja kehui, se oli 504,5 (pp14).

Mulla oli pieni aavistus, että jotain kiinnittymisyritystä ainakin olisi, sillä pp8 tuli verta pari pisaraa ja sitten ei enää mitään. Mutta pettymyksiä kun on ollut monen monta, niin ei oikein uskaltanut antaa itselle lupaa toivoa.. Kovin varovaisin mielin vielä mennään, ainakin muutama viikko sinne alkuraskauden ultraan asti.. Mutta nyt tiedetään, että se on mahdollista!!

Tsemppiä kaikille, mä roikun täällä vielä teidän kanssa ainakin jonkun aikaa!
 
Ihanaa Nuppuska, onneksi olkoon!!! :heart::heart: :) Oliko pas vai tuoresiirto?? Tosi hyvä toi hcg arvo :O

Mites Linnea, onkos arvoista tietoa...???

johkunen, toivon kovasti että mahdollisimman moni teidän alkioista jaksaisi pitkälle pitkälle asti! Tsempit la odotteluun :) ja toipumisia punktiosta!!

Sannuliinu ja Avalonia, tsempit vielä vikoihin pp!! :)


Ja sitten ON...Huoh.
En olis halunnu kirjottaa tätä, mut nyt meinaa nuppi seota!! Skipatkaa jos ällöttää..

Elikäs, mulla on ollu sitä vuotoa tässä enemmän ja vähemmän koko ajan matkassa. Peittojen heilutus on vähän jääny koska mulla on ollu aikas paljon alavatsakipuja ja muutaki kaikkee häpeninkii tässä mutta viime ma päästiin asiaan sitte pitkästä aikaa.
Sen jälkeen, vuotoa tuli enemmän, ja aattelin et ok limakalvot on ärtyny ja kai se siitä menee sit ohi.
Noh, eipä menny ei.. Pitkin viikkoa vuoto on lisääntyny, ja aiemmin ku se on ollu pääosin ruskeaa, nii nyt se on ollu punasta, ja se muuttu loppuviikkoa kohden pikkuhiljaa.. :ashamed: Ei sellasta menkkapunasta, vaan liman ja punasen sekotusta, vaaleenpunasta ja punasen sekotusta, hankala selittää... Kuitenki sillee et selkeää verta, eikä oo tarvinnu tihrustamalla katsoa vaan ihan selkeästi näkee :ashamed: Vähä ku olis mensut alkamas, sellasta tuhrua..
Ja jos aiemmin tuli puolet pikkurillin päästä kerrallaan, n. 2 krt/pvä, nii viikonloppuna määrä oli ruokalusikallisen verran, ja n. 5 krt/ pvä.. Ja vuoto siis kasvoi tasasesti koko viime viikon ajan, ja viikonloppuna vuoto oli huipussaan :(
ja kun kokeilin tuolta, nii se vuoto tulee kohdunsuulta :(
Su illan ja yön, sekä eilen vuoto ei tullu pikkuhousunsuojaan asti, mutta sillon tällön pyyhkiessä muistutti et olen täällä edelleen.. Eilen tuli pieniä kipukramppejakin, mutta menivät ohi sitten kuitenkin..
Soitin eilen lekuriinkin, ja olisin saanu mennä päivystykseen, vapaita aikoja ei ollu enää.. En sitte lähteny ku kivut hellitti, ja huomenna olis muutenkin ar-ultra..
En aikonu mennä lekuriin, jos radikaalia muutosta vointiin ja vuotoon ei tule. Se aika on kuitenki jo huomenna ja onnex jo ihan aamusta!!
Tänään taas vuoto on ollu kuvioissa.. Ei niin runsaana ku viikonloppuna, ruokalusikka on vaihtunu t-lusikkaan.. Tsekkailen et voimistuux vai mitä.. Pientä jomotusta taas havaittavissa.. :(

Pelottaa aikas lailla!! Ja ahistaa urakalla :( Yhtä saakelin jännitysnäytelmää tää on :kieh: Silti vielä pidän toivoa yllä, koska vuoto ei oo missään kohti ollu kuitekaa menkkamaisen runsasta.
Ehkä täl hetkel eniten pelottaa kkm. Huomenna onnex selvii paljon asioista!!

Huoh.. Tulipa pitkä txt!! Kiits jos jaksatte lukee :heart: ja sori jos oli sekavaa txt :ashamed:
 
Johkunen sattuuko vielä paljon? Ei kai sentään mitään hyperiä ole tiedossa? Toivottavasti soluista riittävän moni selviäisi. Pidän hirveästi peukkuja sille!!

In love kunpa punktio menisi hyvin ja tulisi solu tai useampikin.

Nuppuska onnittelut! Ihania uutisia!
Sannuliinu vaikutat olevan taas tolpillasi? Toivotaan puuta päähän.

Pitkistä viljelyistä vielä: mitenkä ne suhtautuu pakasteluun? Eli ensin vieljellään ja jos selviäisi useampi niin sitten pakastetaan? Vai toisinpäin? Mistä se riippuu? Muistaakseni yksityisellä missä käydään ottivat esiin myös kustannusaspektin, eli viljely on kallista, mutta eipä 'turha' PAS:kaan ole ilmainen saati sitten mukava kokemus! Meidän ekassa IVF:ssä tehtiin pitkä viljely ja siirrettiin 7-soluisia, mutta plussa tuli toisessa IVF:ssä tuoresiirrosta, lyhyen viljelyn PAS:eista ei mitään. Ota noista nyt sitten selvää..jotenkin vaan haluaisi totta kai tehdä mahdollisimman hyvin.

Laitetaanpa peukkuja meille kaikille!
 
nuppuska vau! Onnea kovasti :)
Oliko niin, että sulla ei aikaisemmin ole mitään yritystä kiinnittymiseen ollut? Juu on varmasti aika epätodellinen olo, teillekin on useampia siirtoja jo tehty!

Tanzzzku tsemppiä huomiselle kovasti!

Paiju kiitos kysymästä, pahin kipu ohi mutta otin aamulla vielä panadolia että jaksan töissä, hiihdän hiljaa kuin mummo niin hyvin menee ja väljät vaatteet päällä ;)
Viimeksi tosiaan hyperi tuli ja nyt ei pitäisi olla pelkoa siitä lääkärin mukaan, olo ei ole onneksi edes samanlainen.

Juu, eli pitkässä viljelyssä myös blastoja pakatetaan. Ja voi myös viljellä pakastealkioita sulatuksen jälkeen blastoiksi jos ovat esim. 2-3päiväisinä pakastettu, eli kumminpäin vain. Meillä pitkä viljely maksaa 300€, eli ei nyt "niin" kallista mutta toki nostaa summaa. Meillä kun se kato käy 2-3 päivän aikana, niin nyt halutaan tietää, selviääkö meidän alkiot tuonne viidenteen päivään saakka. Kuulemma 1-3 päivää kytkeytyvät yleensä munasolupuolella ja siitä eteenpäin liittyvät siittiöihin.

Muoks. lääkäri just soitti, 14 hedelmöittynyt normaalisti, joukossa oli liian innokkaita siittiöitä joten osaan munasoluista tunkeutui usemapi siittiö, ryökäleet!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumetar
Tanzzku meni päällekkäin meidän viestit. Voi kuinka tuota stressiä lykkää!! Olisin kuitenkin sinuna toiveikas kun kuulemma sitä limakalvoa mistä vuotaa riittää aika paljon ennen kuin se haittaa pikkuista. Muistan että joillain on vuotanut viikkotolkulla ja raskaus meni ongelmitta. Itsellänikin vuoti monta päivää ja oli kipujakin niin että teki mieli vain makailla, ja hyvin meni. Peukkuja huomiselle!

Johkunen hih, että tuollainen siittiöinnokkuuskin voi aiheuttaa ongelmia, eipä tullut mieleenkään. No mutta 14:sta on vielä vara monen pudota ja silti jää jäljelle. Jee toistaiseksi! Ja kiitos blastoselvityksistä, olen itsekin ajatellut, etten ehkä haluaisi tietää kuinka kehnoja ovat, mutta toisaalta..täytyypä keskustella vielä kertaalleen lääkärinkin kanssa.

Jaahas meikäläistä alkaa selvästi hermostuttaa iltapäivän ultra kun tulee täällä roikuttua työnteon sijaan. En oo todellakaan mikään viilipytty näissä asioissa..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Kiitokset kaikille tsempeistä!!
Paiju, kyllä mä vielä koitan olla toiveikas. Tää vuoto kun ei oo ollu (viel ainakaa) missää kohtaa menkkamaisen runsasta.
Onnex se aika on jo huomen!!
johkusen kommentti liian innokkaista siitiöistää nauratti :D
14 on oikein hyvä määrä!! Toivottavasti mahollisimman moni pysyy matkassa!!
 
nuppuska Onnea! Ihanaa saada tänne plussauutisia! :heart:
TanZZZku sulla on siellä tosi inhottava tilanne : / Toivottavasti kaikki olisi nyt hyvin kaikesta huolimatta ja onneksi pääset heti huomenna tarkistamaan tilanteen.


Täällä on testattu tänään nega, eikä siis tullut yllätyksenä kun vuotoa oli ollut jo muutaman päivän. Hoitajalle soitin ja hän sanoi, että nyt pitää odottaa ensin tyhjennysvuoto ja sitten kunnon kuukautiset ja koska klinikka menee joulutauolle viikolla 51, niin meidän 2.IVF/1.PAS siirtyy tammikuulle. Siihen asti hommaillaan siis luomuna ja nyt kyllä laitan meidän kummankin vitamiinit-asiat kuntoon, koska oon niin paljon nyt lukenut viime aikoina niidenkin vaikutuksesta raskautumiseen. Ja meillä kun se luomuplussa (km rv7+1) on kerran tullutkin, niin toivo elää senkin suhteen vielä.
 
Meg
Synarela sumutteesta kysyisin: Se isompi sumute missä on 60 annosta, niin lasketaanko annokset niin että jos otan kumpaakin sieraimeen yhdet aamulla ja illalla, niin lasketaanko annos niin että aamulla 1 annos ja illalla 1 vai onko annoksia otettu yhteensä 4? Jos lasketaan silleen että 4 annosta niin mulla on ylittynyt 18.. Oon kyllä tuntenut että ainetta on tullut, mut onko riittävästi, en tiedä..Voiko tämä hoito mennä pilalle tästä?Toki eilen kävin ostaan uuden kun hoksasin tuon.. Apteekistakin kysyin mutta eipä sitä lukenut missään.. Mutta sanoivat siellä että on siinä ylimääräistä lääkettä kyllä..
 
Viimeksi muokattu:
Yksi suihkaus=yksi annos :) Eli pullosta tulee 60 suihkausta..

Minulla annostus yksi kumpaankin sieraimeen aamuin-illoin (annos pienenee huomenna kun alotan Puregonin). Eli päivässä tulee juurikin 4 annosta.
Pulloissa on extraa, mutta kuulemma ei säilyisi avatussa pullossa tai jotai... En usko, että sinun hoito tästä pilalle meni! :)
Niin ja kato sun yksärit ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kiitos kaikille onnitteluista, mutta turhan aikaisia olivat... Tänään kävin labrassa kp17 ja hcg-arvo oli kokonaiset, tattadaa 11! Jes! Eli ei siis mikään oikea raskaus. Arvelinkin jtn kun eilen oireet tuntuivat vähenevän enemmän kuin lisääntyvän päivä päivältä. Kuulemma pe:na on vielä hyvä käydä labrassa tarkistuksessa. Mut vuodon pitäisi alkaa kohta. Menkkajomotusta jo iltapäivästä havaittavissa.

Et se siitä sitten. Päästiimpähän pidemmälle kuin koskaan ennen sentään... Yritän koota itseni huomiseksi töihin (hienosti olin itkemättä koko iltapäivän töissä puhelun jälkeen, bussissa kotiin oli jo aika hilkulla). Tammikuussa palataan asiaan hormonien kanssa ja tod.näk. pitkällä viljelyllä.

Parempaa onnea teille muille!
 
Linnea, olen todella pahoillani :hug: voimia teille molemmille.
Selinelle myöskin pahoittelut kehästä :( :hug: tää on niin tätä... Toivottavasti pamahtaiski luomu+ , se oliski aikamoista :)

Täällä sitä vaan valvotaan ja pohditaan.. en edes uskalla alkaa nukkuu ku pelottaa se huominen nii helvetisti!!! Oireet on ny kyl selkeesti lieventyny, ja alavatsan kivut pysyny aika pitkää tänä iötan läsnä, ja ihan sellasta mensu juilintaa, ihan erilaista ku alus, sillon oli sellanen tasanen jomotus koko ajan..
Valitettavasti päivän positiivinen fiilis on nyt tipotiessään. Ihmettelen suuresti jos siel on huomen kaikki hyvin..
Pelottaa, jännittää, ahdistaa ja vähä viel jännittää. Hermot spragaa mut se ei oo uutta... Jooh. Tällasta täällä.
 
No nii naiset, nyt peukut pystyyn meikäläiselle ja Toivolle!! d:Ob
Nyt meinaa tosissaa jännittää!!! Yritän kääntää ajatusta positiiviseen päin että oireiden katoaminen/lieventyminen ei tarkoita mitään...
Mutta, kohta olen viisaampi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumetar
Nuppuska! ONNEA! heino arvo, nyt peukut pysyyn odotuksen alkamiselle :)

Voi piru noita kemiallisia, tuntuu olevan aika yleisiä kun tekstejä lukee. Antaa vaan turhia plussia, onneks on noi veritestit varmentamassa. Voimia ja jaksuja sinulle Linnea.
Pahoittelut neganneille. :(

Tanzzu: peukut pystyssä ultraan, toiv on hyviä uutisia kerrottavana!

ON: ens viikolla ultra ja sit tiedetään millon siirto. eli odotellaan.. odotellaan...
 
No nyt on ar-ultra takana, ja aivan uskomatonta, vuodoista ja kivuista huolimatta, kaikki oli hyvin!! :heart: Ja kuulemma nyt ei ollut vuotoam, lekuri sano. Eikä osannu myöskää kertoo että mistä mahdollinen vuotelu vois johtuu... voi tulla niin monesta paikkaa. Tärkeintä kuitenkin että tällä hetkellä kaikki näytti normaalilta!!
Eli raskaus on oikeassa paikassa, ja sykekin näkyi :heart: ultran mukaan koko oli 6+6, mutta lekuri sanoi silti että lasketaan siirron mukaan eli 7+0. Enpä tiennyt sitäkään, että vaikka ultra kuva sanois 6+6, niin se on silti +- 4 pvää.
LA saatiin 3.7.2013. Toivottavasti päästään maaliin asti :heart:

Lekuri sanoi, että jos tässä kohtaa kaikki on hyvin ja normaaliksi ultrassa todettu, niin 90% näistä raskauksista päätyy synnytykseen. Aika isot % mun mielestä. Toivottavasti ei sitten kuuluta siihen 10%.... :|

Olen niin puulla päähän lyöty, ei meinaa saada ajatuksia kokoon ei niin millään!!
Koitan nyt niin nauttia tästä hetkestä, ja olla murehtimatta.

Haluan kiittää teistä kaikkia tuesta, jota olen teiltä saanut. Toivon että kaikki +, ja mahd pian :)
Koitan etsiä ketjun tuolta odotus puolelta, ja toivon ettei tarvitse tulla takaisin tänne km tai kkm takia tms!! Käyn kurkkimassa teidän kuulumisia silti..
Voimia kaikille tähän taistoon :heart: :)

TanZZZku ja Toivo, 7+0
 
Linnea voi ei :hug:! Vaikka hyvä merkkihän tuo kemiallinen tosiaan on, mutta raskaus olisi niiiiin eri juttu. Pitäisiköhän alkaa ajatella piinapäivät ekaan ultraan asti

Seline :hug: kannatan joululuomuplussaa

Tanzzzku hyvä, että pidät lippua korkealla! Nautinnollista odotusta, hermoilu on kuitenkin vain osa sitä, kyllä varmaan ehdit siinä välissä nauttiakin.

Eilen tuli muuten AVA:lta 'Erilaiset äidit'-ohjelmassa lapsettoman pariskunnan raskaudesta ja synnytyksestä. Ihan hyvä oli. Katsokaa jos löytyy jostain tai tulee uudestaan. Eritoten tuosta hermoilun määrästä meikäläisillä verrattuna luomuodottajiin oli ihan todenmukaista kuvausta.

Eilen oli ultrassa 7 samankokoista follia ja vähän pienempiä. So far so good, mutta turvottaa jo nyt aika epämukavasti. Perjantaina selviää punktiopäivä. Kyselin myös pitkistä viljelyistä ja lääkäri sanoi, ettei suosittele pitkää viljelyä, kun ei ole 'liikaa' soluja. Se on uudempi ja vähemmän tunnettu menetelmä, niin käytetään mielellään vain jos ei lyhyellä onnistu. Näin siis Väestöliitolla.
 
Tanzzzku aivan supersuuret onnittelut :) Aivan mahtavaa, mä tuun sua n.2,5 viikkoa perässä, toivottavasti meilläkin kaikki sitten hyvin... lääkkeellinen pas meilläkin tämä :) Vähennettiiks sulla lääkkeiden annostusta jo ja mikä sulla on ollut annostus nyt aiemmin?

Johkunen meillä tän 2.icsin tuoresiirrosta tuli kemiallinen, muutoin kaikki negaa.. joo on kyllä aika uskomaton olo, on aika monta kertaa mielessä pyörinyt, että onko koskaan meidän vuoro.. mun mielestä 7 siirtoa/alkiota on jo aika paljon, että pikkasen on pelottanut, ettei koskaan onnistu.. mutta toivottavasti meidän tilanne tuo toivoa monille :) Toivottavasti teidän viljely tuottaa hyviä tuloksia :)

Linnea ja seline suurensuuret pahoittelut molemmille :hug:
 
Ultrassa käyty, limakalvo juuri niin ohut kuin tässä vaiheessa pitääkin olla. Kummaltakin puolen löytyi myös muutamia pienenpieniä rakkuloita. Toivottavasti ne kaikki myös kasvaa :)
Illalla alkaa puregon, annostuksella 150. Tästä se lähtee..!
Tanzzzkulle hurrrrrrrrjasti onnea! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku

Yhteistyössä