Höh, meni sit purkat roskiin. :/

Aspartaamilla ja alkoholilla on itse asiassa paljon samoja tai samankaltaisiakin vaikutuksia. :D Sinänsä hassua, että noita verrataan kun toinen on aikuisten juoma ja toista syötetään surutta vaikka päivittäin ihan pienille lapsillekin.
 
Mun mielestä ei voi olla fanaattisesti aspartaamin vastainen ellei sitten mene tekemään iskuja kaikkiin kauppoihin missä sitä myydään tai heitä ystävien limsapulloja roskiin tms. :D Siinä taas ei ole mitään fanaattista, ettei käytä ollenkaan aspartaamia, polta tupakkaa, käytä huumeita tms. Aspartaami on vielä täysin turha asia, mihin harva on niin koukussa, että siksi käyttäisi.
mun mielestä on jo naurettavan fanaattista heittää PURUKUMIA roskiin, sen sijaan että nakkaisi sen jollekin kaverilleen, sen takia että se PURUKUMI on SUN mielestä MYRKKYÄ.

et siis ostaisi kaupassa käydessäs kaverille pussia samaa purkkaa jos se sattuis soittamaan ja pyytämään että tuo just sitä jenkkiä tullessas?
 
mun mielestä on jo naurettavan fanaattista heittää PURUKUMIA roskiin, sen sijaan että nakkaisi sen jollekin kaverilleen, sen takia että se PURUKUMI on SUN mielestä MYRKKYÄ.

et siis ostaisi kaupassa käydessäs kaverille pussia samaa purkkaa jos se sattuis soittamaan ja pyytämään että tuo just sitä jenkkiä tullessas?
Sitten on mielestäsi fanaattista. Kuten sanoin, kohtuuden raja kulkee ihmisillä eri kohdassa. Mitä väliä sillä on, onko kyseessä vain minun mielestäni myrkky? Jos itse vahvasti pidän jotain myrkkynä, miksi ihmeessä tarjoaisin sellaista jollekin? :D En silloin suhtaudu siihen kuin mielipideasiaan. Et sinäkään syanidia tarjoaisi kenellekään, mitä käytit esimerkkinä. :D Et sellaisellekaan, joka sitä ei myrkkynä pitäisi.

Voisin tietysti ostaa samalla jollekin tuota purkkaa, jos sattuisin kaupassa jo olemaan ja tämä tyyppi ostaisi sitä joka tapauksessa. Se on ihan eri asia kuin tarjota varta vasten aspartaamipurkia jollekin, joka ei välttämättä muuten sitä ostaisi. Ihmisethän saattaisivat ostaa noita aspartaamivapaita purkkia. Olen valistanut lähipiiriäni aspartaamin haitoista ja osa on jo alkanut niitä välttelemään, eli menisi ihan kyllä järki, jos niitä alkaisin yhtäkkiä lahjoittamaan. Ihminen, joka ei esim. aspartaamia vältä, saa sitä todennäköisesti ihan liikaa jo muista tuotteista, ilman, että vielä purkkaakin käyttää sitä sisältävänä.
 
Ttppii
Mä olen kouluttautunut ja älykäs ihminen ja käytän tuotteita, joissa on aspartaamia. Tiedän myös, että sillä on mahdollisesti haittavaikutuksia.

Maailmassa on kuitenkin niin monta "vaarallista" asiaa, että saisi muuttaa Lappiin erakoksi ilman mukavuuksia ja silti siinäkin on omat riskinsä. Esimerkiksi kännykkä, mikroaaltouunit ja tietokoneet ne vasta vaarallisia onkin. Kuitenkin mä niitäkin käytän päivittäin.

Elämää ei voi täysin kontrolloida ja jos sitä yrittää, se on jo sairasta. Kohtuus kaikessa mieluummin kuin mustavalkoinen pakonomainen ajattelu
Kerropas lisää niistä mikrojen ja tietokoneiden haitoista? Taidat olla aika pahasti sekaisin.
 
ok
Join just cokis zeroa, ihan kokeeksi. Aika ok oli, tosin vain ihan kylmänä. Lämmenneenä pahaa.
Fruktoosi-glukoosi-siirappimyrkky on siis paremman makuista cokiksessa. Terveellisyydestä en tiedä.
 
Eikö löydy enempää sellaisia, jotka ovat jättäneet aspartaamin kokonaan pois tai jotka eivät ikinä edes ole käyttäneet? Yllättävän vähän aspartaamivastaisia tässä ketjussa.
Mä nyt en ole kamalan vastainen millekään, mutta en vain käytä esim. just limsoja tai purkkaa oikeastaan koskaan. Pyrin kyllä syömään mahdollisimman luontaista ravintoa, esim. mielestäni voi olisi parempaa kuin margariini, mutta täytyy ajatella tässä kolesteroliani :rolleyes: Tosin margariininkin käytön olen jättänyt hyvin vähälle.
 
Mä nyt en ole kamalan vastainen millekään, mutta en vain käytä esim. just limsoja tai purkkaa oikeastaan koskaan. Pyrin kyllä syömään mahdollisimman luontaista ravintoa, esim. mielestäni voi olisi parempaa kuin margariini, mutta täytyy ajatella tässä kolesteroliani :rolleyes: Tosin margariininkin käytön olen jättänyt hyvin vähälle.
Mäkään en käytä margariinia nykyisin. Ennemmin siis sitä voita mutta vähän. Kolesterolista hössötetään välillä ihan liikaakin, jossain vaiheessa esim. kananmunaa pidettiin ihan pahiksena.
 
Viimeksi muokattu:
kouluttautunut
Poltatko tupakkaa? Jos et niin miksi et? Se raja katsos kulkee kaikilla jossakin, mitä ei tahdo terveyttään pilatakseen tehdä. Sellainen hälläväliä-asenne on ihan eri asia kuin vaikka kohtuuden rajoissa eläminen. Vähän sama kuin ei kierrättäisi, lajittelisi tms. kun kuitenkaan ei voi maailmaa pelastaa niin sama se, kuinka paljon saastuttaa, kuluttaa, tuhlaa jne.
En polta, ei ole ikinä tehnyt mieli tai tullut kokeiltua. Nii hällä väliä asenne on eri asia kuin kohtuukäyttö. Kaikki vetää rajansa johonkin. Sä oot aika mustavalkoisesti vetänyt rajan aspartaamiin, se on ok. Ei kannata vain lähteä tuomitsemaan niitä, jotka aspartaamia käyttävät tyhmiksi, kouluttamattomiksi tms. Varmasti sunkin elämäsi valinnoissa on asioita, jotka eivät ole täydellisiä. Sitä mä hain, ettei tässä elämässä voi välttää kaikkea vahingollista ja siksi on turhaa haukkua muita, jotka valitsevat toisin.
 
En polta, ei ole ikinä tehnyt mieli tai tullut kokeiltua. Nii hällä väliä asenne on eri asia kuin kohtuukäyttö. Kaikki vetää rajansa johonkin. Sä oot aika mustavalkoisesti vetänyt rajan aspartaamiin, se on ok. Ei kannata vain lähteä tuomitsemaan niitä, jotka aspartaamia käyttävät tyhmiksi, kouluttamattomiksi tms. Varmasti sunkin elämäsi valinnoissa on asioita, jotka eivät ole täydellisiä. Sitä mä hain, ettei tässä elämässä voi välttää kaikkea vahingollista ja siksi on turhaa haukkua muita, jotka valitsevat toisin.
Se oli ihan vain havainto, että älykkyys ja koulutus kulkee paljon käsi kädessä aspartaamin ja muiden vastaavien lisäaineiden poisjätön/välttämisen kanssa. Näissä "ryhmissä" sitä tuntuu harva käyttävän tai tarjoavan lapsilleen. En näe tuossa haukkumista.
 
Mäkään en käytä margariinia nykyisin. Ennemmin siis sitä voita mutta vähän. Kolesterolista hössötetään välillä ihan liikaakin, jossain vaiheessa esim. kananmunaa pidettiin ihan pahiksena.
Juu, samaa mieltä tuosta kolesterolista - mutta on se huomioitava tekijä kuitenkin. Mieluummin arjessa kuitenkin niitä pehmeitä rasvoja (rypsi- ja oliiviöljyä), kuin voita (toki sitäkin voi välillä syödä) :)
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Kerropas lisää niistä mikrojen ja tietokoneiden haitoista? Taidat olla aika pahasti sekaisin.
En ole sekaisin. Sä olet epäkohtelias kun haukut toista. Olisi pitänyt laittaa hymiö, jotta tosikotkin tajuavat.

Tarkoitin, että lähes kaiken maailmassa saa vaaralliseksi, jos haluaa. Aspartaamistahan monet ehkä pelkäävät saavansa syöpää, kun se ehkä saattaa aiheuttaa sitä. Kuitenkin maaperä voi radionpitoinen, monet elektroniset laitteet kuten kännykkä säteilevät ja joidenkin tutkimusten mukaan voivat esim. aiheuttaa lapsettomuutta tai ainakin siittiöiden heikentymistä jne. Mistä sitä tietää mitä vuosikymmenien päästä havaitaan tietokoneen tai mikroaaltouunin säteilyjen aiheuttaneen...Monet ovat hysteerisiä ruokien lisäaineista, vaatteiden tai lelujen tietyistä materiaaleista tms.

Yhden todellisen vaaran keksin tietokoneista, istumatyöläisillä (nykyään tietokoneella työskentelevät) on paljon niska ja selkäongelmia, jotka ovat kalliita yhteiskunnalle ja työnantajille. ;)
 
[QUOTE="vieras";28674317]

Yhden todellisen vaaran keksin tietokoneista, istumatyöläisillä (nykyään tietokoneella työskentelevät) on paljon niska ja selkäongelmia, jotka ovat kalliita yhteiskunnalle ja työnantajille. ;)[/QUOTE]

Juu, ja liiallisen istumisen on tutkittu jopa lisäävän kuolleisuutta. Asiasta lisää esim. tässä: UKK-instituutti - Uutinen
 
[QUOTE="vieras";28674317]En ole sekaisin. Sä olet epäkohtelias kun haukut toista. Olisi pitänyt laittaa hymiö, jotta tosikotkin tajuavat.

Tarkoitin, että lähes kaiken maailmassa saa vaaralliseksi, jos haluaa. Aspartaamistahan monet ehkä pelkäävät saavansa syöpää, kun se ehkä saattaa aiheuttaa sitä. Kuitenkin maaperä voi radionpitoinen, monet elektroniset laitteet kuten kännykkä säteilevät ja joidenkin tutkimusten mukaan voivat esim. aiheuttaa lapsettomuutta tai ainakin siittiöiden heikentymistä jne. Mistä sitä tietää mitä vuosikymmenien päästä havaitaan tietokoneen tai mikroaaltouunin säteilyjen aiheuttaneen...Monet ovat hysteerisiä ruokien lisäaineista, vaatteiden tai lelujen tietyistä materiaaleista tms.

Yhden todellisen vaaran keksin tietokoneista, istumatyöläisillä (nykyään tietokoneella työskentelevät) on paljon niska ja selkäongelmia, jotka ovat kalliita yhteiskunnalle ja työnantajille. ;)[/QUOTE]

Jos kyse olisikin "vain" syöpäriskista. Aspartaamiin on liitetty ainakin 92 erilaista haittaa/riskiä ja vielä enemmänkin taitaa löytyä.
 
jei
Kohtuu kaikessa kuitenkin. Tästä elämästä ei selviä kukaan hengissä - ja onko se elämisen arvoista jos elämä hukkuu siihen että jokaista asiaa liki neuroottisesti on pelättävä/ hallittava/ kontrolloitava.

Relatkaa vähän. Jokainen nyt tietää se että pitkälle prosessoitu ruoka ei ole hyvästä. Jättäkää ne pois ja syökää surutta purkaa. Koska vaikkaan että hyvä hammaskalusto on oleellisempi sairauksien estäjänä kuin se että siinä purkassa on häilyvän pieni osa ainetta jonka tiedetään esim altistavan syövän riksille
 
Kohtuu kaikessa kuitenkin. Tästä elämästä ei selviä kukaan hengissä - ja onko se elämisen arvoista jos elämä hukkuu siihen että jokaista asiaa liki neuroottisesti on pelättävä/ hallittava/ kontrolloitava.

Relatkaa vähän. Jokainen nyt tietää se että pitkälle prosessoitu ruoka ei ole hyvästä. Jättäkää ne pois ja syökää surutta purkaa. Koska vaikkaan että hyvä hammaskalusto on oleellisempi sairauksien estäjänä kuin se että siinä purkassa on häilyvän pieni osa ainetta jonka tiedetään esim altistavan syövän riksille
Mulle ei riitä, että selviän hengissä elämän ajan vaan tahdon myös, että keho voi hyvin. Elämänlaatu on tärkeää. Ei tarvitse kummemmin pelätä/hallita/kontrolloida kun jättää vaan nuo tosi haitalliset aineet pois.

Purkkaa kannattaa toki syödä, mutta on olemassa versioita, joissa ei aspartaamia/asesulfaami K:ta ole. Aspartaamihan esim. limsassa pilaa aika tehokkaasti hampaat ja olen sen itsekin huomannut omalla kohdallani. Ei siis oikein auta, että käyttää aspartaamia ja sitten yrittää purkalla korjata vaurioita.
 
"vieras"
Mulle ei riitä, että selviän hengissä elämän ajan vaan tahdon myös, että keho voi hyvin. Elämänlaatu on tärkeää. Ei tarvitse kummemmin pelätä/hallita/kontrolloida kun jättää vaan nuo tosi haitalliset aineet pois.

Purkkaa kannattaa toki syödä, mutta on olemassa versioita, joissa ei aspartaamia/asesulfaami K:ta ole. Aspartaamihan esim. limsassa pilaa aika tehokkaasti hampaat ja olen sen itsekin huomannut omalla kohdallani. Ei siis oikein auta, että käyttää aspartaamia ja sitten yrittää purkalla korjata vaurioita.
Kyllä limsoissa ja tuoremehuissa hampaita pilaava aine on sitruunahappo eikä aspartaami. Sitruunahappo on myrkkyä hampaiden kiilteelle.

Aspartaamin vaarallisuudesta vouhkaamista en ymmärrä. Sehän on kahdesta aminohaposta koostuva yhdiste, joka elimistössä hajoaa aminohapoiksi:
http://www.sweetenerbook.com/assets/blogs/AspartameMetabolism.pdf
 
vieraananyt
Sen verran etä mun ex on auttamattoman pöljä, juo litratolkulla pepsi maxia päivittäin, lihoo vain ja masentuu. "mutta kun siinä ei ole yhtään energiaa, ei voi lihottaa.."
 
idioottimaiset nykytrendit
Ruokafanaatikoille pitäisi kyllä perustaa jokin oma parantumisryhmä, tarvetta olisi myös Ruokafanaatikkojen uhrien tuki ry:lle!

Naurettavaa vältellä milloin mitäkin ruoka-ainetta, kun se on niin hirviää myrkkyä että piti ihan roskiin heittää. Olen itsekin sitä mieltä, että nykyihminen syö liikaa lisäaineita ja ties mitä sotkua, ja hukuttaa itsensä kemikaaleihin hiusvärien, meikkien ym. muodossa. Päälle vielä ilmansaasteet, UV-säteet, GM-ruoka ja mitä vielä. Tännehän kuolee!

Nyt järki käteen tässäkin asiassa. Tai menkää metsään istumaan ja syömään käpyjä; on takuulla vain luonnollisia väriaineita ja aromeja.
 

Yhteistyössä