Höh, meni sit purkat roskiin. :/

Oisit voinut ensin ajatella ja lukea sen tuoteselosteen niin ei olis tarvinnut heittää roskiin. Sunkaltaiset haaskaajat on idiootteja. Kaikki pyörii niin oman navan ympärillä ettei ajatella yhtään isompaa kuvaa
Voi hyvänen aika :D Syytä ensisijaisesti niitä purkkatehtailijoita jotka syytää täysin turhia tuotteita moneen kertaan ties mihin pakattuna markkinoille, paljonkohan se kuluttaa, täysin turhaan. Luonnonvaroja ja öljyä menee, saasteita tulee, homma vaatii kuljetuksia, lisää kulutusta jne.

Kaiken paskan valmistaminen ja markkinointi, saati sitten joka ikisen uuden turhakkeen ostaminen se vasta oman navan ajattelua ja haaskaamista on. Paljonko sinä heität ruokaa roskiin vuodessa? Ostatko vain aidosti tarpeellista? Sun kaltaiset sädekehän kiillottajat on aika turhia, veikkaan ettet loppupeleissä ole kovin paljon meitä muita parempi :) Mikä ei ole huono juttu, mutta sitä voi olla sillee kannustavasti tietoinen ja tehdä ekologisesti järkeviä valintoja ilman muiden mollaamista ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
mä en erityisemmin jaksa ottaa kantaa teidän vääntöön aiheesta, mutta oliko tytsi pakko heittää roskiin koko purkkapussi? kai sä nyt jonkun sellaisen tunnet, joka olis voinut sen syödä loppuun ja ihan mielellään. ei olis niinkun menny rahat hukkaan, eikä luonnonvaroja tuhlattu.

:rolleyes:
 
mä en erityisemmin jaksa ottaa kantaa teidän vääntöön aiheesta, mutta oliko tytsi pakko heittää roskiin koko purkkapussi? kai sä nyt jonkun sellaisen tunnet, joka olis voinut sen syödä loppuun ja ihan mielellään. ei olis niinkun menny rahat hukkaan, eikä luonnonvaroja tuhlattu.

:rolleyes:
Kyllä, mutta miksi tahtoisin antaa kenellekään tuotetta, jota pidän näin haitallisena, etten tahdo sitä ollenkaan laittaa vapaaehtoisesti suuhuni?
 
Eikö löydy enempää sellaisia, jotka ovat jättäneet aspartaamin kokonaan pois tai jotka eivät ikinä edes ole käyttäneet? Yllättävän vähän aspartaamivastaisia tässä ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
kouluttautunut
Mä olen ihan normaaliälyinen ja silti tiedän aspartaamin haitat. En tunne/tiedä kovin montaa älykästä ja/tai kouluttautunutta ihmistä, joka käyttäisi aspartaamia tai ei tietäisi sen haitoista. Muistan jo lapsuudessani kun meillä kylässä ollut ulkomaalainen lääkäri varoitteli aspartaamista. Olin silloin 9 v. Ei se aspartaamin terveellisyys ole mielipideasia. :) Siis nykyäänkin kyllä _tiedetään_ light-limsan olevan epäterveellisempää kuin normilimsan, mutta sitä ei vaan uskota NIIN haitalliseksi.
Mä olen kouluttautunut ja älykäs ihminen ja käytän tuotteita, joissa on aspartaamia. Tiedän myös, että sillä on mahdollisesti haittavaikutuksia.

Maailmassa on kuitenkin niin monta "vaarallista" asiaa, että saisi muuttaa Lappiin erakoksi ilman mukavuuksia ja silti siinäkin on omat riskinsä. Esimerkiksi kännykkä, mikroaaltouunit ja tietokoneet ne vasta vaarallisia onkin. Kuitenkin mä niitäkin käytän päivittäin.

Elämää ei voi täysin kontrolloida ja jos sitä yrittää, se on jo sairasta. Kohtuus kaikessa mieluummin kuin mustavalkoinen pakonomainen ajattelu
 
"mie"
Eikö löydy enempää sellaisia, jotka ovat jättäneet aspartaamin kokonaan pois tai jotka eivät ikinä edes ole käyttäneet? Yllättävän vähän aspartaamivastaisia tässä ketjussa.
Löytyy, mutta ei jaksa huudella aiheesta ;)

Jos voin itse valita mitä syön, en todellakaan osta mitään, missä on keinomakeutusaineita. Ylipäätään ostan hyvin yksinkertaista ruokaa -hedelmiä, vihanneksia, viljoja jne. Sokeria (=suklaata, keksejä jne) pyrin syömään lähinnä viikonloppuisin tai muuten juhlahetkinä, sitä limpparia en juo ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
Ken guru
Olen jossain määrin aspartaamin vastainen (jos näin voi sanoa), mutten sentään fanaattisesti.

Tytsi, tiedäthän että alkoholillakin on vaikka mitä haittavaikutuksia ja silti käytät sitä. Eikö ole vähän ristiriitaista?
 
Mä olen kouluttautunut ja älykäs ihminen ja käytän tuotteita, joissa on aspartaamia. Tiedän myös, että sillä on mahdollisesti haittavaikutuksia.

Maailmassa on kuitenkin niin monta "vaarallista" asiaa, että saisi muuttaa Lappiin erakoksi ilman mukavuuksia ja silti siinäkin on omat riskinsä. Esimerkiksi kännykkä, mikroaaltouunit ja tietokoneet ne vasta vaarallisia onkin. Kuitenkin mä niitäkin käytän päivittäin.

Elämää ei voi täysin kontrolloida ja jos sitä yrittää, se on jo sairasta. Kohtuus kaikessa mieluummin kuin mustavalkoinen pakonomainen ajattelu
Poltatko tupakkaa? Jos et niin miksi et? Se raja katsos kulkee kaikilla jossakin, mitä ei tahdo terveyttään pilatakseen tehdä. Sellainen hälläväliä-asenne on ihan eri asia kuin vaikka kohtuuden rajoissa eläminen. Vähän sama kuin ei kierrättäisi, lajittelisi tms. kun kuitenkaan ei voi maailmaa pelastaa niin sama se, kuinka paljon saastuttaa, kuluttaa, tuhlaa jne.
 
Olen jossain määrin aspartaamin vastainen (jos näin voi sanoa), mutten sentään fanaattisesti.

Tytsi, tiedäthän että alkoholillakin on vaikka mitä haittavaikutuksia ja silti käytät sitä. Eikö ole vähän ristiriitaista?
Mun mielestä ei voi olla fanaattisesti aspartaamin vastainen ellei sitten mene tekemään iskuja kaikkiin kauppoihin missä sitä myydään tai heitä ystävien limsapulloja roskiin tms. :D Siinä taas ei ole mitään fanaattista, ettei käytä ollenkaan aspartaamia, polta tupakkaa, käytä huumeita tms. Aspartaami on vielä täysin turha asia, mihin harva on niin koukussa, että siksi käyttäisi.
 
Ken guru
Mun mielestä ei voi olla fanaattisesti aspartaamin vastainen ellei sitten mene tekemään iskuja kaikkiin kauppoihin missä sitä myydään tai heitä ystävien limsapulloja roskiin tms. :D Siinä taas ei ole mitään fanaattista, ettei käytä ollenkaan aspartaamia, polta tupakkaa, käytä huumeita tms. Aspartaami on vielä täysin turha asia, mihin harva on niin koukussa, että siksi käyttäisi.
Mutta eikö alkoholi mene samojen turhakkeiden joukkoon? Vai katsotko sormien läpi sen vaikutusten vuoksi :rolleyes:.
 
Ken guru
Ja siis joo, alkoholilla on haittavaikutuksia mutta esim. viinillä myös terveysvaikutuksia. ;) En juo kovin usein/paljon enkä usko, että alkoholin kohtuukäyttö on yhtä haitallista kuin aspartaamin käyttö.
O.K. :). Nyt ÄKKIÄ nukkumaan...huomen aamulla taas kaduttaa tämä valvominen kun vauva tulee taputtelemaan kylkiä klo 6:30 :eek:.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
Khimaira
Ja siis joo, alkoholilla on haittavaikutuksia mutta esim. viinillä myös terveysvaikutuksia. ;) En juo kovin usein/paljon enkä usko, että alkoholin kohtuukäyttö on yhtä haitallista kuin aspartaamin käyttö.
Tässä päästään siihen mikä on kenenkin mielestä haitallista- eli ihan hyvin olisit voinut ne purkat antaa sellaiselle kenen mielestä aspartaami ei ole myrkkyä :whistle:

Uskomuksillahan pelaat siis itsekin..
 
Mutta eikö alkoholi mene samojen turhakkeiden joukkoon? Vai katsotko sormien läpi sen vaikutusten vuoksi :rolleyes:.
Onhan se turhake, mutta sillä on myös terveysvaikutuksia, juuri on ollut esim. viinien terveysvaikutukset otsikoissa. Mä en ole juonut viimeisen puolen vuoden aikana kuin ehkä max. muutaman kerran. En tosiaan siis usko, että näillä alkoholimäärillä saan samoja haittoja kuin jos käyttäisin aspartaamia. Aspartaami on paljon helpompi "korvata" jollain kuin alkoholi. Tuskin saan koskaan tietää, mitä kaikkea aspartaami aiheuttaa/voi aiheuttaa, mutta jotain haittavaikutuksia olen jo huomannut, esim. maha meni sekaisin ja oli vatsakipuja välillä kun sitä käytin.
 
Tässä päästään siihen mikä on kenenkin mielestä haitallista- eli ihan hyvin olisit voinut ne purkat antaa sellaiselle kenen mielestä aspartaami ei ole myrkkyä :whistle:

Uskomuksillahan pelaat siis itsekin..
Yhtä lailla voisi verrata, että tupakoiminen on haitallisempaa kuin alkoholin kohtuukäyttö. Samoin aspartaamin käyttö haitallisempaa kuin sokerin vähäinen käyttö.
 
Khimaira
Yhtä lailla voisi verrata, että tupakoiminen on haitallisempaa kuin alkoholin kohtuukäyttö. Samoin aspartaamin käyttö haitallisempaa kuin sokerin vähäinen käyttö.
Aikamoista samanasian vääntämistähän tämä on, mutta etkai väitä että tupakka, alkoholi ja aspartaami kuuluvat samaan luokkaan haitallisuuden osalta?
paitsi tietysti se alko jolla on terveysvaikutuksia..?

Ei se viinikään kaikille terveelistä ole, eikä suinkaan kaikki viini kuulu samaan kastiin..

Onhan esim. tupakoinnin todettu vähentävän riskiä sairastua parkinsonintautiin..En tupakkaa puolustele, mutta se on vähän joka asiassa että miten vaikuttaa mihinkin..
 
Aikamoista samanasian vääntämistähän tämä on, mutta etkai väitä että tupakka, alkoholi ja aspartaami kuuluvat samaan luokkaan haitallisuuden osalta?
paitsi tietysti se alko jolla on terveysvaikutuksia..?

Ei se viinikään kaikille terveelistä ole, eikä suinkaan kaikki viini kuulu samaan kastiin..

Onhan esim. tupakoinnin todettu vähentävän riskiä sairastua parkinsonintautiin..En tupakkaa puolustele, mutta se on vähän joka asiassa että miten vaikuttaa mihinkin..
Mielestäni tupakointi on noista pahin ellei ihmisellä ole alkoholismia. Alkoholiakin voi tietysti käyttää liikaa kuten mitä tahansa. Alkoholin kohtuullinen käyttö taas monin tavoin pienempi paha kuin aspartaamin käyttäminen. Kyse on paljolti määristä tuossa alkoholissa. Jos vetää joka vkl kännit niin onhan siinä isot riskit vaikka mihin...
Toki tämä on myös mielipideasia, mitä riskejä/haittoja pitää pahimpana. Lapsille aspartaamia ei kuitenkaan pitäisi missään nimessä syöttää kuten ei alkoholia tai tupakkaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä