Höh, meni sit purkat roskiin. :/

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89
Mulle ei riitä, että selviän hengissä elämän ajan vaan tahdon myös, että keho voi hyvin. Elämänlaatu on tärkeää. Ei tarvitse kummemmin pelätä/hallita/kontrolloida kun jättää vaan nuo tosi haitalliset aineet pois.

Purkkaa kannattaa toki syödä, mutta on olemassa versioita, joissa ei aspartaamia/asesulfaami K:ta ole. Aspartaamihan esim. limsassa pilaa aika tehokkaasti hampaat ja olen sen itsekin huomannut omalla kohdallani. Ei siis oikein auta, että käyttää aspartaamia ja sitten yrittää purkalla korjata vaurioita.

[QUOTE="vieras";28674605]Kyllä limsoissa ja tuoremehuissa hampaita pilaava aine on sitruunahappo eikä aspartaami. Sitruunahappo on myrkkyä hampaiden kiilteelle.

Aspartaamin vaarallisuudesta vouhkaamista en ymmärrä. Sehän on kahdesta aminohaposta koostuva yhdiste, joka elimistössä hajoaa aminohapoiksi:
http://www.sweetenerbook.com/assets/blogs/AspartameMetabolism.pdf[/QUOTE]
 
Tuota...miksi ostaa purkkaa aspartaamilla kun on myytävänä ilmankin?
niin.. sehän se pointti olikin. miksi on pakko käännyttää kaikki muutkin ympärillään ja olla kuin kyselyikäinen?

toivottavasti sun perässäs kulkee sitten joku yhtä valistunut ja hokee "miksi sä juot sen yhdenkään lasin kuoharia kun voisit olla ilmankin? onko ihan pakko? tiedätkö kuinka haitallista alkoholi on elimistölle? miksi ostaa tuota kuoharia, kun kaupasta saa alkoholitontakin? etkö vois juoda vaikka vettä sen sijaan, tai vissyä kun siinä ei ole alkoholia?"
 
dddd
niin.. sehän se pointti olikin. miksi on pakko käännyttää kaikki muutkin ympärillään ja olla kuin kyselyikäinen?

toivottavasti sun perässäs kulkee sitten joku yhtä valistunut ja hokee "miksi sä juot sen yhdenkään lasin kuoharia kun voisit olla ilmankin? onko ihan pakko? tiedätkö kuinka haitallista alkoholi on elimistölle? miksi ostaa tuota kuoharia, kun kaupasta saa alkoholitontakin? etkö vois juoda vaikka vettä sen sijaan, tai vissyä kun siinä ei ole alkoholia?"
Just näin.
 
niin.. sehän se pointti olikin. miksi on pakko käännyttää kaikki muutkin ympärillään ja olla kuin kyselyikäinen?

toivottavasti sun perässäs kulkee sitten joku yhtä valistunut ja hokee "miksi sä juot sen yhdenkään lasin kuoharia kun voisit olla ilmankin? onko ihan pakko? tiedätkö kuinka haitallista alkoholi on elimistölle? miksi ostaa tuota kuoharia, kun kaupasta saa alkoholitontakin? etkö vois juoda vaikka vettä sen sijaan, tai vissyä kun siinä ei ole alkoholia?"
Joidenkin ei kannattaisi osallistua keskusteluun, jos eivät kestä kysymistä, väittelyä, keskustelua. :whistle: Mikä pointti on olla kysymättä, jos oikeasti kiinnostaa, miksi joku ostaa ennemmin aspartaamilla makeutettua purkkaa kuin semmosta, jossa sitä ei ole? Mä veikkaan, että tupakoijat saa aika paljonkin kuulla tuollaista elämänsä aikana. Mun mielestä sitäpaitsi tuo alkoholi on ihan eri asia. Eiköhän jokainen ihminen tiedä alkoholin haitat, aspartaamin kohdalla taas ei.
 
Joidenkin ei kannattaisi osallistua keskusteluun, jos eivät kestä kysymistä, väittelyä, keskustelua. :whistle: Mikä pointti on olla kysymättä, jos oikeasti kiinnostaa, miksi joku ostaa ennemmin aspartaamilla makeutettua purkkaa kuin semmosta, jossa sitä ei ole? Mä veikkaan, että tupakoijat saa aika paljonkin kuulla tuollaista elämänsä aikana. Mun mielestä sitäpaitsi tuo alkoholi on ihan eri asia. Eiköhän jokainen ihminen tiedä alkoholin haitat, aspartaamin kohdalla taas ei.
Lopetahan nyt toi jeesustelu. Aivan käsittämätöntä potaskaa.

Aspartaamista on ollut vuosia julkista keskustelua suomessa ja vieläpä hyvin arvostelevaan sävyyn. Et sinä mitään vapaamuurarien salaliittoa tässä löytänyt.

amerikassa siitä on ollut tappelua 40 vuotta. Mutta eihän siinä. Sinä olet nyt joku viisauden sarvi ja jos joku kehtaa tuoda muuta keskusteluun niin hänen ei kannata keskustella sinun mielestä. Hohhoijaa.

Kannattanee tutustua niihin alkoholin haittapuoliin oikeasti jos et näe mitään yhteyttä vaarallisuudessa tai muutenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: nokkimus
"vieras"
Jos kyse olisikin "vain" syöpäriskista. Aspartaamiin on liitetty ainakin 92 erilaista haittaa/riskiä ja vielä enemmänkin taitaa löytyä.
Sähän et sitten tolla perusteella voi käyttää ikinä hormonaalista ehkäisyä tai mitään lääkitystä. Niissä on kanssa kymmenittäin tai joskus jopa sadoittain haittaa/riskiä. Hormonaalinen ehkäisy se vasta luonnontonta onkin naisen kropalle ja siitä on haittoja.

Mitä tässä jo kaikki muutkin ovat yrittäneet sanoa, sä vauhkoat aspartaamin "vaaroista", mutta käytät kumminkin alkoholia ja lihot 10 kg lyhyessä ajassa, juot sokerilimuja ym. Käytät nyt tai jonain päivänä tod.näk. ehkäisyä ym. Tuskinpa syöt pelkkää luomuruokaakaan. Tuskinpa sä siihen aspartaamiin kuolet, joku muu sun paheista vie sut aiemmin. Limulla lihominen lähes 10 kg on jo sairasta, kannattaisi puuttua siihen ekana. Monet, jotka light-limsaa juo tai muussa aspartaamia käyttävät, eivät päivittäin litroittain sitä vedä alas. Monet osaa ottaa kohtuudella.
 
dddd
Joidenkin ei kannattaisi osallistua keskusteluun, jos eivät kestä kysymistä, väittelyä, keskustelua. :whistle: Mikä pointti on olla kysymättä, jos oikeasti kiinnostaa, miksi joku ostaa ennemmin aspartaamilla makeutettua purkkaa kuin semmosta, jossa sitä ei ole? Mä veikkaan, että tupakoijat saa aika paljonkin kuulla tuollaista elämänsä aikana. Mun mielestä sitäpaitsi tuo alkoholi on ihan eri asia. Eiköhän jokainen ihminen tiedä alkoholin haitat, aspartaamin kohdalla taas ei.
Mä poltan tupakkaa muttei siitä kukaan saarnaa jne.
 
"..."
Tytsillä taitaa olla jonkinlainen puutos. Enkä puhu nyt vitamiinien puutteesta, vaan pahasti näyttää siltä, että hän tarvitsee sisäänsä lihaa.
Tytsi kiltti hommaa mies ja säästä meidät näiltä "viisailta" kirjoituksilta :)
 
"vieras"
Mulle ei riitä, että selviän hengissä elämän ajan vaan tahdon myös, että keho voi hyvin. Elämänlaatu on tärkeää. Ei tarvitse kummemmin pelätä/hallita/kontrolloida kun jättää vaan nuo tosi haitalliset aineet pois.
No miksi silti sitten juot limuja ollenkaan? Ne on ihan yhtä haitallisia ilman sitä aspartaamiakin, ihan naurettavaa paasata yhdestä aineesta, kun koko juoma on pelkää kemikaalia. Limuja juoden se keho ei todellakaan voi hyvin!
 
Pure jenkki
Ihminen, joka yhdistää rokotteet autismiin, uskoo korkean kolesterolin vaarojen olevan huuhaata ja juo sokerilimsoilla itsensä ylipainoiseksi paasaa täällä purkasta?! :LOL: nyt olen nähnyt kaiken.
 
niin.. sehän se pointti olikin. miksi on pakko käännyttää kaikki muutkin ympärillään ja olla kuin kyselyikäinen?

toivottavasti sun perässäs kulkee sitten joku yhtä valistunut ja hokee "miksi sä juot sen yhdenkään lasin kuoharia kun voisit olla ilmankin? onko ihan pakko? tiedätkö kuinka haitallista alkoholi on elimistölle? miksi ostaa tuota kuoharia, kun kaupasta saa alkoholitontakin? etkö vois juoda vaikka vettä sen sijaan, tai vissyä kun siinä ei ole alkoholia?"
Kivennäisvedet on kyllä kauheen haitallisia hampaille, ihan yhtä pahoja kuin limut, sanoi mulle hammaslääkäri muutama vuosi sitten : /
 
Lopetahan nyt toi jeesustelu. Aivan käsittämätöntä potaskaa.

Aspartaamista on ollut vuosia julkista keskustelua suomessa ja vieläpä hyvin arvostelevaan sävyyn. Et sinä mitään vapaamuurarien salaliittoa tässä löytänyt.

amerikassa siitä on ollut tappelua 40 vuotta. Mutta eihän siinä. Sinä olet nyt joku viisauden sarvi ja jos joku kehtaa tuoda muuta keskusteluun niin hänen ei kannata keskustella sinun mielestä. Hohhoijaa.

Kannattanee tutustua niihin alkoholin haittapuoliin oikeasti jos et näe mitään yhteyttä vaarallisuudessa tai muutenkaan.
Mun mielestä ei ole mitään mieltä osallistua keskusteluun, jos ei kestä kysymyksiä. :O Siis mikä pointti väittelyssä tai keskustelussa ylipäänsä on, jos siinä ei kysytä, kyseenalaisteta, heitellä näkemyksiä? Jos ei tahdo kuulla ruoka/juomatottumuksistaan kritiikkiä, miksi ihmeessä edes lukea ketjua, jossa niitä kritisoidaan?
 
Ihminen, joka yhdistää rokotteet autismiin, uskoo korkean kolesterolin vaarojen olevan huuhaata ja juo sokerilimsoilla itsensä ylipainoiseksi paasaa täällä purkasta?! :LOL: nyt olen nähnyt kaiken.
Älä vääristele toisten sanomisia, kiitos. Mikä pakkomielle sulla on tohon rokote/autismi-asiaan? Mä en ole missään väittänyt, että mikään rokote aiheuttaisi autismia. Kyllä, on huuhaata, että pitäisi käyttää kaikenmaailman light-tuotteita ja rasvattomia tuotteita korkean kolesterolin takia.
 
Oho, nyt se aspartaamin haitallisuus ei olekaan vain minun fanaattinen keksintöni. :D Aika naiivi täytyy olla, jos pitää ehdottoman turvallisena ainetta, jonka haitallisuudesta käydään vääntöä niin monessa maassa.
 
[QUOTE="vieras";28677244]Sähän et sitten tolla perusteella voi käyttää ikinä hormonaalista ehkäisyä tai mitään lääkitystä. Niissä on kanssa kymmenittäin tai joskus jopa sadoittain haittaa/riskiä. Hormonaalinen ehkäisy se vasta luonnontonta onkin naisen kropalle ja siitä on haittoja.

Mitä tässä jo kaikki muutkin ovat yrittäneet sanoa, sä vauhkoat aspartaamin "vaaroista", mutta käytät kumminkin alkoholia ja lihot 10 kg lyhyessä ajassa, juot sokerilimuja ym. Käytät nyt tai jonain päivänä tod.näk. ehkäisyä ym. Tuskinpa syöt pelkkää luomuruokaakaan. Tuskinpa sä siihen aspartaamiin kuolet, joku muu sun paheista vie sut aiemmin. Limulla lihominen lähes 10 kg on jo sairasta, kannattaisi puuttua siihen ekana. Monet, jotka light-limsaa juo tai muussa aspartaamia käyttävät, eivät päivittäin litroittain sitä vedä alas. Monet osaa ottaa kohtuudella.[/QUOTE]

En aiokaan käyttää koskaan hormonaalista ehkäisyä. Kuvitteletko, että kaikki käyttäisivät?

Joo, käytän vähemmän alkoholia kuin suurin osa ihmisistä. Sinusta muutama kerta puolessa vuodessä on paljon ja verrattavissa aspartaamin jatkuvaan käyttöön? Luomuruokaa syön aina kun on mahdollista. Itse asiassa moni juo light-limsaa muka välttääkseen lihomisen ja saattavat hyvin vetää sitä päivittäin. Sehän sallitaan monissa laihdutusohjelmissakin. Limsan juominen on liiallista siinä vaiheessa, jos lihomista välttääkseen täytyy light-limua juoda. Mä en ole juonut limsaa tällä viikolla tai viime viikolla ollenkaan enkä aio jatkossakaan sitä liikaa juoda.
 

Yhteistyössä