Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Varmaan ymmärsit mitä hain ja korjasinkin sen teksteihini. Mutta taitaa olla täysin sulle tyypillinen piirre huomata joku yksi väärä sana ja kaikki muu itse asia unohtuu siinä sivussa..

No niin. Kun niitä huonoja puolia hait? Tyypillinen pilkunnussija? Voi kyllä pitää paikkansa. Takerrun johonkin. Vaimoon?
Nyt kun on virtuaalielämässä voit hyvin käydä lukemassa uudelleen, mikä toisen pointti alunperin oli.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
JA HITTO SOIKOON, mun mielestäni ei todellakaan ole kohtuullista ! Mietippä uudestaan piparisuu......

Tuohon herra100 viestiin vastasinkin tästä tiimoista jo, mutta sulle vielä senverran, että jos herra100 sanoo, että häntä harmittaa ELAREIDEN maksaminen, siinä ei puhuta pätkääkään siitä, että herra100 maksaisi vielä elareiden lisäksi jotain muita summia lapsille tai ostelis jotain muuta vielä lapsille. Vasta tuossa viestissä kirjoitti, että joutuisi varmaan vielä jotain muutakin makseleen (vaikka ei sitä todellisuudessa tarvisi)

Jos lapset jää naiselle ja vaikka herra100 ostaisi niitä uusia sänkyjä mielinmäärin, niin jos kunnon ostoholisti sairaus on, niin saattais hyvin myydä ne sängyt jotta saa ostettua itselleen taas uusia juttuja, jos pystyy aina tuudittuun, että tottakai herra100 ostaa uudet taas.

Siis jos todellisuudessa on ostoholisti, niin semmoiset pitäisi saada hoitoa.

Varmaan ymmärsit mitä hain ja korjasinkin sen teksteihini. Mutta taitaa olla täysin sulle tyypillinen piirre huomata joku yksi väärä sana ja kaikki muu itse asia unohtuu siinä sivussa..

No niin. Kun niitä huonoja puolia hait? Tyypillinen pilkunnussija? Voi kyllä pitää paikkansa. Takerrun johonkin. Vaimoon?
Nyt kun on virtuaalielämässä voit hyvin käydä lukemassa uudelleen, mikä toisen pointti alunperin oli.

Tätä suosittelen aika monelle palstalaiselle. Myös sinulle.

Mutta jos siis ei ole sairautta, eikä saisi sulta lypsettyä enää rahaa, niin tuskin laittaisi rahat itseensä ja lapset on sitten vaan köyhästi ilman ruokaa..

Tuota tuota... Ei, en viitsi nyt kommentoida mitä minä monivuotisen kokemukseni perusteella uskon...

Eiköhän tässä ole tullut jo selväksi mitä herra100 uskoo käyvän tuossa tilanteessa. Miten se menikään se yksi tilanne, kun herra100 jätti RUOKArahaa perheelle, niin rouvahan oli sijoittanut rahat verhoihin. Kyllä minäkin ymmärrän tuon Satasen huolen, mihin ne elarit ensin menisi ja niiden lisäksi oikeasti vielä ne lasten kulut.

Meinasinkin kommentoida, että eikö olisi parempi tässä tapauksessa, että lapset jäisi sinulle. Eipä tarvitsisi sinun maksaa mitään sinne suuntaan.

Kiitos tästä... Tähän on jo tottunut että palstan tasa-arvo pelaa tasan tähän suuntaan. Että jos nainen pistää vaimoani vastaavan miehen joka tuhlaa perheen rahat omaan itseensä pellolle. Niin löytyy myötätuntoa ja JSSAP ja sitä rataa ja kukaan ei lähde edes arvailemaan että miksi mies tuhlaa rahat. Vaimon käytöksessä jotain vikaa minkä takia tuhlaa rahat? Pariterapiaan ehkä? Ei saa tarpeeksi ja siksi pitää tuhlata? Vika on kuitenkin aina miehessä.

Näin miehenä voin jakaa tuon kokemuksen. Omista asioistani kun aikanaan kirjoittelin keskustelupalstoille, niin juuri tuollaisen vastaanoton koin saavani.

sinulla on vaimon vanhempiin? Voisitko heille puhua luottamuksella, että olet huolissasi vaimosi rahankäytöstä, ja ps. kyllä perheen pitäisi pärjätä muutenkin kuin että teet kahta työtä. Sinä olet aina pois kotoa, ja vaimo aina kaupoilla? Mieti nyt itsekin, kyllähän sitä pitäisi ihmisillä olla, teillä lapsiakin.

Sitä mää ihmettelen kyllä, että miten yleisesti tulee aina neuvo; jätä se sika tai lehmä tjms.? Miksei neuvottaisi saamaan ongelmiin apua varsinkin jos on kyseessä myös muut henkilöt (lapset)?

Vielä enemmän mää ihmettelen, että miksei tuo herra100 ole jo yrittänyt saada pariterapiaa suhteelle? Miksi monien neuvojenkin jälkeen on vastahakoinen yrittään saada ammattiapua? (varsinkin kun vaikuttaa, että vaimon ongelmana on sairaus)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Kiitos tästä... Tähän on jo tottunut että palstan tasa-arvo pelaa tasan tähän suuntaan. Että jos nainen pistää vaimoani vastaavan miehen joka tuhlaa perheen rahat omaan itseensä pellolle. Niin löytyy myötätuntoa ja JSSAP ja sitä rataa ja kukaan ei lähde edes arvailemaan että miksi mies tuhlaa rahat. Vaimon käytöksessä jotain vikaa minkä takia tuhlaa rahat? Pariterapiaan ehkä? Ei saa tarpeeksi ja siksi pitää tuhlata? Vika on kuitenkin aina miehessä.

Näin miehenä voin jakaa tuon kokemuksen. Omista asioistani kun aikanaan kirjoittelin keskustelupalstoille, niin juuri tuollaisen vastaanoton koin saavani.

Ikävän moni tuppaa ajattelmaan niin että "mitäs oot tehnyt kun vaimos noin käyttäytyy" .. Ihan kun tämä vaimo ei itsestään vois noin toimia..
:|

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

Ikävän moni tuppaa ajattelmaan niin että "mitäs oot tehnyt kun vaimos noin käyttäytyy" .. Ihan kun tämä vaimo ei itsestään vois noin toimia..

Toki pitää (niin miehen kuin naisen) ymmärtää oma osallisuutensa tilanteeseen. Parisuhde on kahden kauppa, ja jos se on viturallaan, niin molemmat on siihen osallisia vaikka syyllisiä löytyisikin vain yksi. Mutta se ei juuri tilannetta oikeasti auta, että sormella osoitetaan niitä kirjoittajan vikoja. Varsinkin jos tämä ne jo ihan itsekkin tajuaa, niin kuin Herra100 nyt tuntuu tajuavan.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

Toki pitää (niin miehen kuin naisen) ymmärtää oma osallisuutensa tilanteeseen. Parisuhde on kahden kauppa, ja jos se on viturallaan, niin molemmat on siihen osallisia vaikka syyllisiä löytyisikin vain yksi. Mutta se ei juuri tilannetta oikeasti auta, että sormella osoitetaan niitä kirjoittajan vikoja. Varsinkin jos tämä ne jo ihan itsekkin tajuaa, niin kuin Herra100 nyt tuntuu tajuavan.

Mutta ei nyt naisellekaan edes täällä palstalla kovin hymyileviä olla, jos annetaan tuhat kasoittain neuvoja, eikä mikään kelpaa... Kyllä siinä monet jo kerkiää haukkuun vaikka miksi jopa kirjoittajan, joten ei siksi voi sanoa, että täällä vain miehiä syrjitään.

Kun olen herra100 tekstejä lukenut, niin ei siellä kyllä yltiöfeministisikojen tekstejä juuri näytä olevan. Muutama ehkä, jotka nekin on tullut, koska herra100 ei aluksi edes kertonut tilannetta hirveän tarkasti ja heittää esim. tämän ketjun aluksi parilla linkillä kehiin, niin ei uudet tiedä koko asiasta hölkäsen pöläystä.

joka tästä putiikista lähtee, niin lähtee ilman lapsia. Tuo mitä vaimosi on riidan aikana sanonut (vehkeestäsi) kertoo mielestäni sitä, että on halunnut loukata sinua pahiten mitä keksii. Silloin ajattelisin, että häneen on sattunut pahiten kuin koskaan. Ehkä hänellä tosiaan on sairautena tuo ostelu, se on alkoholismiin rinnastettava sairaus muuten. Tarvitsee apua kyllä. Muista, että sinun kannattaa lähestyä häntä nyt niin, miten sairasta ihmistä lähestytään, hellästi, huolestuneena. Voisitko näin tehdä? Onko tunteita tähän? Voimia teille, jospa vielä saisitte uuden tilaisuuden!

Vielä enemmän mää ihmettelen, että miksei tuo herra100 ole jo yrittänyt saada pariterapiaa suhteelle? Miksi monien neuvojenkin jälkeen on vastahakoinen yrittään saada ammattiapua? (varsinkin kun vaikuttaa, että vaimon ongelmana on sairaus)

Kas kun tässä on sama tilanne kuin se "pullo viiniä päivässä" huolestunut aviomies. Vaimo juo sen pullollisen viiniä päivässä mutta hänen mielestään siinä ei ole mitään ongelmaa. Vaimonikaan ei koe hänellä olevan minkäänlaista ongelmaa. Ja tässä maassa kuten ei alkoholiongelmaista niin ei myöskään muuta ongelmaista joka ei itse koe minkään olevan vialla ei voi saada hoitoon. Vaikka olisi mikä. Oletko mahtaa ajatellut asiaa?

Ja jos ihan suoraan sanon niin niin monta kertaa on asioista sovittu että "tämä loppuu nyt tämä ostaminen" jne. Tapeltu ja itketty ja sovittu että korjaantuu. Ja joskus mennyt jopa kaksi kuukautta mutta yleensä viikko kaksi kun jo rahaa menee kuten ennenkin. Että josko minä olisin jo menettänyt uskoni että mikään voisi muuttua? Terapiaa tai ei, en usko enää muutokseen. Valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
sinulla on vaimon vanhempiin? Voisitko heille puhua luottamuksella, että olet huolissasi vaimosi rahankäytöstä, ja ps. kyllä perheen pitäisi pärjätä muutenkin kuin että teet kahta työtä. Sinä olet aina pois kotoa, ja vaimo aina kaupoilla? Mieti nyt itsekin, kyllähän sitä pitäisi ihmisillä olla, teillä lapsiakin.

Huonot. Äitinsä varsinkin on aina katsonut minua vähän "nenänvartta pitkin", me kun hänen mielestään olemme eri yhteiskuntaluokista. Ja varmaan olemmekin, ei siinä mitään. Hänen mielestään en koskaan ollut tarpeeksi hyvä hänen tyttärelleen. Mutta että? Mitäs luulisit? Jos menen sanomaan että "teen kahta työtä mutta tyttärenne tuhlaa kaikki rahat mitä kykenen ansaitsemaan saman tien". Mitäs luulet että kävisi?

Tuosta työn määrästä ja muusta olen ihan samaa mieltä. Mutta kun ei oikein ole ollut vaihtoehtoja?

Kas kun tässä on sama tilanne kuin se "pullo viiniä päivässä" huolestunut aviomies. Vaimo juo sen pullollisen viiniä päivässä mutta hänen mielestään siinä ei ole mitään ongelmaa. Vaimonikaan ei koe hänellä olevan minkäänlaista ongelmaa. Ja tässä maassa kuten ei alkoholiongelmaista niin ei myöskään muuta ongelmaista joka ei itse koe minkään olevan vialla ei voi saada hoitoon. Vaikka olisi mikä. Oletko mahtaa ajatellut asiaa?

Ja jos ihan suoraan sanon niin niin monta kertaa on asioista sovittu että "tämä loppuu nyt tämä ostaminen" jne. Tapeltu ja itketty ja sovittu että korjaantuu. Ja joskus mennyt jopa kaksi kuukautta mutta yleensä viikko kaksi kun jo rahaa menee kuten ennenkin. Että josko minä olisin jo menettänyt uskoni että mikään voisi muuttua? Terapiaa tai ei, en usko enää muutokseen. Valitettavasti.

Miksi sun pitää mennä pariterapiaan sillä asenteella, että "nyt saadaan tuo sairaus vaimolta pois". Mene sillä sillä asenteella, että korjaatte sen suhteenne.

Kyllä muakin pännis, jos mies alkais vetään mua terapiaan, siksi että mulla on joku ikävä piirre, jota en edes itse tiedostaisi kovin pahaksi. Mutta jos haluaisi mennä terapiaan, koska haluaisi suhteen paremmaksi, niin ei pännisi pätkääkään.

Tee miten haluat. Mutta niinkauan kun et ole kokeillut ammattiapua, niin älä tule sanomaan, että olet tehnyt kaikkesi. Kyllä noilla terapioilla on aikamoinen vaikutus joidenkin kohdalla ja juuri ne ammattihenkilöt pystyvät näyttämään myös vaimollesi ostoholistisairauden, jos sillä ylipäätään on sellainen.

Tuosta työn määrästä ja muusta olen ihan samaa mieltä. Mutta kun ei oikein ole ollut vaihtoehtoja?

AINA ON VAIHTOEHTOJA!!!!

Turhaa vetää sädekehää päänympärille, "teen näin kun ei ole vaihtoehtoja" jos toinenkin kertoo sulle heti yhden vaihtoehdon, jolla voisi tulla muutoksia aikaan, eikä sekään kelpaa (koska sun uskos nyt on mennyt).

alan ymmärtää, eli vaimollasi on sekä alkoholi, että ostaminen ongelma. Aika tyypillisesti käy käsi kädessä. On hoidettavissa, toki jos lähtee apua saamaan. Minä en tarkoittanut, että vaimon vanhemmille kertoisit, että teet kahta työtä, että saat elintason maksettua VAAN, että olet huolissasi vaimosi terveydestä ja hyvinvoinnista ja et tiedä enää mitä tehdä. Iso huolihan tuossa herää lapsista! Kyllä ihminen pitää avun piiriin saada!

T. Nähnyt juuri samanlaisen kriisin, vaimolla oli alko, sekä osto-ongelma.

joka tästä putiikista lähtee, niin lähtee ilman lapsia. Tuo mitä vaimosi on riidan aikana sanonut (vehkeestäsi) kertoo mielestäni sitä, että on halunnut loukata sinua pahiten mitä keksii. Silloin ajattelisin, että häneen on sattunut pahiten kuin koskaan. Ehkä hänellä tosiaan on sairautena tuo ostelu, se on alkoholismiin rinnastettava sairaus muuten. Tarvitsee apua kyllä. Muista, että sinun kannattaa lähestyä häntä nyt niin, miten sairasta ihmistä lähestytään, hellästi, huolestuneena. Voisitko näin tehdä? Onko tunteita tähän? Voimia teille, jospa vielä saisitte uuden tilaisuuden!

Yritetty on mielestäni kaikki mahdolliset lähestymistavat. En tiedä mitä te kuvittelette mutta ei meillä tietenkään elämä pelkkää tappelua ole ollut. Päinvastoin, hyviä hetkiä on paljon. Se tästä niin vaikeaa tekeekin. Monta kertaa on istuttu sohvannurkassa "kiehnäämässä" niinkuin lapset sanoo. Hellyyttä ollut paljonkin. Monta kertaa on siellä sohvannurkassa ihan asialliseti hiljaa ihan rauhassa keskusteltu raha-asioista. Minä olen kertonut että nyt ei oikein olisi varaa ostaa mitään ylimääräistä. Ja hän on ollut samaa mieltä, ihan yhteisymmärryksessä asioita käsitelty. Mutta menee pari viikkoa niin eikös vaan ilmesty joku ehdottoman välttämätön postimyynnistä ostettu juttu tai muotivaatteita jotka ehdottomasti juuri nyt täytyi ostaa tms hauskaa. Tunteita on ollut, paljonkin. Mutta nyt alkaa olla mitta niin täynnä että ei jaksa enää. Ei siis vain jaksa. Jos hän myöntäisi että on ongelma joka sitten lienee tuo ostoholismi. Tai voi se olla elintasosairauskin. Siis sellainen että halutaan enemmän ja parempi elintaso mihin olisi varaa. Mutta kun mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.

alan ymmärtää, eli vaimollasi on sekä alkoholi, että ostaminen ongelma. Aika tyypillisesti käy käsi kädessä. On hoidettavissa, toki jos lähtee apua saamaan. Minä en tarkoittanut, että vaimon vanhemmille kertoisit, että teet kahta työtä, että saat elintason maksettua VAAN, että olet huolissasi vaimosi terveydestä ja hyvinvoinnista ja et tiedä enää mitä tehdä. Iso huolihan tuossa herää lapsista! Kyllä ihminen pitää avun piiriin saada!

T. Nähnyt juuri samanlaisen kriisin, vaimolla oli alko, sekä osto-ongelma.

Ei, nyt meni vikaan. Minun vaimollani ei ole alkoholiongelmaa. Lainasin vain sitä yhtä kirjoitusta. Jossa vaimolla oli alkoholiongelma kun joi pullon viiniä päivässä.

Lapsista minä olen ehkä eniten huolissani. Hirvittää ajatuskin mitä tapahtuisi jos minä kuolisin. Vaimo ei pärjäisi kahta kuukautta. Tulot käteen lapsilisät + 300 euroa ja se elintaso mitä hän edellyttää. Mihin elintaso mahtaisi tipahtaa. Ja tosiaan kun ei tajua että rahaa olisi riitettävä ruokaan ensi viikollakin. Täytyy toivoa että jos niin kävisi että kuolisin niin vaimon vanhemmat eivät antaisi lastenlastensa sentään nälkään kuolla.

Pariterapiasta: en oikein usko, että Herra100:n vaimo on kovin innokas lähtemään pariterapiaan.

Ja mistä ketusta sää sen tiedät? :attn: Onko herra100 vaimo sanonut sulle sellaista???

Jos sen esittää näin: "Sää tarvit kyllä terapiaa ostamises takia ja mää voin olla jalo ja tulla sun mukaasi niin mennään pariterapiaan!" tai

"Olen huolissani tästä liitosta, haluaisin, että mentäisiin pariterapiaan, jotta saataisiin taas tämä liitto toimimaan kunnolla?"

Niin voi olla aikamoinen ero sille miten sen ottaa vastaan.

AINA ON VAIHTOEHTOJA!!!!

Turhaa vetää sädekehää päänympärille, "teen näin kun ei ole vaihtoehtoja" jos toinenkin kertoo sulle heti yhden vaihtoehdon, jolla voisi tulla muutoksia aikaan, eikä sekään kelpaa (koska sun uskos nyt on mennyt).

Siis pariterapia on mielestäsi se vaihtoehto joka varmasti korjaisi kaiken?

Ja ainahan tosiaan vaihtoehtoja on. Miellyttävätkö ne sitten niin se onkin jo toinen juttu.

AINA ON VAIHTOEHTOJA!!!!

Siis pariterapia on mielestäsi se vaihtoehto joka varmasti korjaisi kaiken?

Ja ainahan tosiaan vaihtoehtoja on. Miellyttävätkö ne sitten niin se onkin jo toinen juttu.

Pariterapia voisi olla todella hyvä vaihtoehto! Jos vaimollasikin on ostoholisti sairaus, voisi saada siihen apua. Varmuuttahan suhteen paranemisesta ei tiedä, mutta on sulla ainakin korjaamiseen vielä käyettävissä yksi hyvä oljenkorsi.

En vaan tajua, miksi olet niin vastahakoinen siitä. Onko tuo joku yleinen ajatusmaailma miehillä, kun jo tuo "isä":kin alkaa manaileen, että ei sitä sun vaimos varmaan halua ja on sitä mieltä, että ei sinne kannata mennä...

Jotenkin ymmärtäisin, jos olet jo päättänyt ottaa eron ja that's it. Mutta kun vieläkin oot siinä ja jopa olet mennyt muualle nukkumaan, niin kyllä mää nyt lähtisin etsimään oikeasti sitä ammattiapua.

Vaihtoehtoja on varmasti aina, (kuten se että mä saan vielä bannin kuin kirjoittelen tässäkin ketjussa ainakin viidellä nimimerkillä, :ashamed: , anteeksi) mutta joskus tulee raja vastaan ja toispuolinen joustaminen loppuu.

Uuden alkuhan se erokin.

*onnea tulevaan toivotellen*

Yhteistyössä