Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mene hakemaan ammatttiapua niin saattaa itsestäkin löytyä jotain tosi suuria kulmakiviä... Ja vaimosi ostoholisti ominaisuus taatusti paljastuu (jos sitä oikeasti on).

Tässä taas paljastuu se että mitä ikinä onkin niin se on varmasti miehen vika. Löytyy suuria kulmakiviä. Ja vaimossahan ei oikeasti voi olla mitään vikaa? Tämä asenne joskus ottaa vähän päähän, anteeksi vain...

Mutta siis ehdotan PARITERAPIAA niin osaa tuossakin asiassa taatusti auttaa.

Itse luulen, että tässä Herra100:n parisuhteessa tuo pariterapia ei ole nyt ja tässä ratkaisu mihinkään. Tunteethan siellä käy kuumina, eli tuskin löytyy kummaltakaan osapuolelta tahtoa aidosti lähteä purkamaan tilannetta rakentavasti.

Ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että jos jompikumpi puolisoista lähtee vastentahtoisesti pariterapiaan, niin siitä ei ole sitten niinkuin tasan yhtään mitään hyötyä.

Pariterapia sinällään on oikein hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Mene hakemaan ammatttiapua niin saattaa itsestäkin löytyä jotain tosi suuria kulmakiviä... Ja vaimosi ostoholisti ominaisuus taatusti paljastuu (jos sitä oikeasti on).

Tässä taas paljastuu se että mitä ikinä onkin niin se on varmasti miehen vika. Löytyy suuria kulmakiviä. Ja vaimossahan ei oikeasti voi olla mitään vikaa? Tämä asenne joskus ottaa vähän päähän, anteeksi vain...

Tuo asenne on valitettavan yleinen.

kenen nimissä noi lainat on edes? Jätät sitten kylmästi maksamatta jonkun lainan joka on vaimon nimissä. tuleepahan sitten luottomerkintä..

Mutta siis ehdotan PARITERAPIAA niin osaa tuossakin asiassa taatusti auttaa.

Missä puhuin lainoista mitään? Laskuista kyselit? Lainat valitettavasti ovat molempien nimissä. Jopa vaimon autolaina... En voi siis mitään jättää maksamatta ilman että minulle mitään tulee. Eikö teillä ole mitään muita laskuja kuin lainat? Vakuutukset, tv-luvat jne kaikkea pientä sellaista?

Pariterapiaa vai talousneuvontaa?

Aikaisemmassa ketjussa, kerroin että oma tilanteeni on aikaslailla sama kun sinulla Herra100.
Niin paitsi se, että mina olen nainen ja maksan kaiken.

Perjantaina minä tyttö se sitten marssin juristin puheille.
Ei ollut helppo päätös, mutta koska meidän tilanne ei muutu ei, kaikkeni olen yrittänyt ja en jaksa enää yrittää.
Ero ei ollut todellakaan helppo päätös, mutta ei kyllä tämän huonommin voisi muutenkaan mennä.
Ja kyllä minä ensiksi tässä erossa ajattelen poikaani. Ei hänen ole hyvä kasvaa ympäristössä jossa toinen on selvästi lypsylehmänä ja toinen elää miten vaan itseään sattuu huvittamaan.
Ei se ole oikea elämän malli yhdellekään lapselle.
Mutta tämä oli todellakin minun ratkaisu.

Sun kirjoituksista saa sellaisen kuvan, että olet itse kokoajan :saint: . Pariterapia voisi näyttää sulle myös susta huonoja puolia, mutta en ihmettele jos et uskalla sinne mennä, jos et niitä lasejasi halua ottaa pois. En voi uskoa, että naisen rahankäyttö olisi ainoa oikea ongelma teidän suhteessa. Toki ongelma sekin varmaan on, mutta ei varmaan sellainen, että jos nainen käyttää rahaa vähemmän, teidän suhde siitä jotenkin parantuisi. Pariterapiassa myös varmasti osataan tunnistaa oikeasti ostoholistit, joilla voidaan saada oikeaa apua.

Oletko ehdottanut pariterapiaa kertaakaan?

Ja keskustelunaiheena olisi mikä? Uskoisin että minulla on aika hyvä kuva missä mennään. Vai tarkoitatko että ulkopuolinen erotuomari joko kertoisi minulle että olen pihi ja minun on tehtävä kahta työtä etä mahdollistan vaimoni elintason. Tai kertoisi vaimolleni että hänen on tyydyttävä vähempään ja elettävä tulojen mukaan? Muistelisin että tämänsuuntaista olen vaimolleni 17 vuoden ajan kertonut?

Ystäväni kävivät vähän vastaavanlaisen asian takia parisuhdeterapiassa ja hän sanoi, että monet asiat mistä oli keskenään puhuttu miljoona kertaa sai aivan uudenlaisen kuvan kun asioita käsitteli ulkopuolinen henkilö.Ajattelin vain että kokeilemalla ei menetä mitään.

Missä puhuin lainoista mitään? Laskuista kyselit? Lainat valitettavasti ovat molempien nimissä. Jopa vaimon autolaina... En voi siis mitään jättää maksamatta ilman että minulle mitään tulee. Eikö teillä ole mitään muita laskuja kuin lainat? Vakuutukset, tv-luvat jne kaikkea pientä sellaista?

Pariterapiaa vai talousneuvontaa?

No lainoista tulee maksumerkintä kuin taas illman ruokaa ei kukaan velkoja tule huohottamaan niskaan. Siksi sitä kysyin,että jos joku laina olisi ollut naisen nimellä, olisit voinut sen jättää maksamatta, koska siitä ei aiheudu sulle minkäänlaisia ongelmia.

Pariterapiaa teille ehdottomasti, sieltä osataan antaa talousneuvontaa myös niille, jotka sitä tarvitsevat.

Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Aikaisemmassa ketjussa, kerroin että oma tilanteeni on aikaslailla sama kun sinulla Herra100.

Ei ollut helppo päätös, mutta koska meidän tilanne ei muutu ei, kaikkeni olen yrittänyt ja en jaksa enää yrittää.
Ero ei ollut todellakaan helppo päätös, mutta ei kyllä tämän huonommin voisi muutenkaan mennä.
Ja kyllä minä ensiksi tässä erossa ajattelen poikaani. Ei hänen ole hyvä kasvaa ympäristössä jossa toinen on selvästi lypsylehmänä ja toinen elää miten vaan itseään sattuu huvittamaan.

Otan osaa. Valitettavasti minä tunnen myös olevani tilanteessa jossa kaikkeni olen yrittänyt mutta mikään ei muutu.

Ja on kumma, että ajattelet, ett kun sanon, että sustakin voi löytyä jotain hyvinkin olennaisia "vikoja", jotka hiertävät parisuhdetta, niin olenkin ihme sovinisti, joka väittää että nainen on pyhimys ja vain sinä viallinen..?

Pitääkö aina kaiken olla mustavalkoista? Eikö voi olla molemmissa vikaa?

Ostoholistista sulkuihin laitoin (jos sitä oikeasti on) siksi, että ei sun kertoman perusteella voi sanoa, onko naisellasi oikeasti SAIRAUS vai onko vain ahne lypsy lehmä.

Otan osaa. Valitettavasti minä tunnen myös olevani tilanteessa jossa kaikkeni olen yrittänyt mutta mikään ei muutu.

Älä hyvä mies minun päätöstäni sure ja ota osaa.
Olen erittäin tyytyväinen siihen, että sain perjantaina itsestäni niin paljon voimaa irti että menin juristin puheille.
Nyt tämä vihdoin ja viimein loppuu.
Ja vielä jonain päivänä saan elää normaalia elämää ja ehkä vielä joskus kenties löydän rinnalleni tasa-avoisen elämän kumppanin.
Niin ja me kyllä käytiin parisuhde terapiassa, mut se ei meitä auttanut, ehkä enemmänkin pahensi asiaa. Koska mies ei sinne olisi alunperinkään halunnut, joten kaikki mitä terapeutti sanoi, niin se oli vaan kuulema juoni häntä vastaa ym.

Toivon, että sinäkin saat itsellesi tarpeeksi voimaa tehdä oikeasti tolle tilanteelle jotain ! Puhe ei auta, riidat ei auta, hyvä ei auta, huomioon ottaminen ei auta, sopimukset rikotaan toistuvasti, mikään ei auta.
Niin pitäisikö jossain vaiheessa herätä ja tehdä jotain !!!
Koska muuten mikään ei tule muuttumaan, tiedän sen varmaan sisimmässäsi jo nyt.
Tsemppiä !

Toivon, että sinäkin saat itsellesi tarpeeksi voimaa tehdä oikeasti tolle tilanteelle jotain ! Puhe ei auta, riidat ei auta, hyvä ei auta, huomioon ottaminen ei auta, sopimukset rikotaan toistuvasti, mikään ei auta.
Niin pitäisikö jossain vaiheessa herätä ja tehdä jotain !!!
Koska muuten mikään ei tule muuttumaan, tiedän sen varmaan sisimmässäsi jo nyt.
Tsemppiä !

Näinpä!

Ehdotus ensin pariterapiaan ja katsotte lähtiskö elämä vielä rullaamaan eteenpäin! (siis tää oli herra100:lle)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
No jos se on tyrannimaista, että virallisesti lasketut elarit olisi väärin laittaa miehen maksettavaksi kerta hänellä selkeästi hyvät tulot on, niin varmaan olen aika tyranni sitten.

TÄH? Eihän tässä nyt mistään tämmöisestä ole kysymys! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
No jos se on tyrannimaista, että virallisesti lasketut elarit olisi väärin laittaa miehen maksettavaksi kerta hänellä selkeästi hyvät tulot on, niin varmaan olen aika tyranni sitten.

ymmärrän oikeinkin hyvin herra100:aa ! Kyllähän joku tolkku täytyy olla, miten paljon toiselta osapuolelta lypsetään liitossa. Ymmärrän herra100:n kyynisyyden ja harmituksen täysin.
Olenko outo nainen ? Eikö kukaan muu teistä naisista ymmärrä ???

Kiitoksia tästä. Valitettavasti veikkaan että ketjuissa "Herra100" on jo sen verran huono kaiku että suurin osa kiertää tämän ketjun kaukaa... Niin että tuskinpa tähän juurikaan vastauksia saat...

että löytyy ihan varmasti muitakin naisia, jotka ymmärtää sua, eivätkä tuomitse sua. Mielestäni tilanteesi on sellainen, etten oikein edes ymmärrä kuinka olet jaksanut...

Voimia.

sitä valittanutkaan, että joutuu virallisesti lasketut elarit maksamaan, vaan sitä kun / jos joutuu maksamaan KOHTUUTTOMIA maksuja tuon vaimon rahankäytön vuoksi.
Ymmärsitkö ? Ehkä sä ei voi ymmärtää, jos et ole moisessa sopassa ollut. Mä olen hieman vastaavassa sopassa ollut ja ymmärrän täysin tämän.

Luin sivulta 15 eteenpäin. Mutta kuitenkin, sinuna Herra100 olisin lähtenyt jo jokin aika sitten. Näyttää ettei vaimosi ole kuin itikka joka imee sinut kuiviin. Olet myös ihminen joka ansaitsee normaalin 40 tunnin työviikon, ihan niinkuin me kaikki muutkin. Olen myös nainen, mutta myös realisti!

[quote="eronnut]
sitä valittanutkaan, että joutuu virallisesti lasketut elarit maksamaan, vaan sitä kun / jos joutuu maksamaan KOHTUUTTOMIA maksuja tuon vaimon rahankäytön vuoksi.
Ymmärsitkö ? Ehkä sä ei voi ymmärtää, jos et ole moisessa sopassa ollut. Mä olen hieman vastaavassa sopassa ollut ja ymmärrän täysin tämän.[/quote]

Kyllä herra100 sanoi, että ne laskettaisiin taatusti virallisestikin niin suuriksi, että häntä tosiaan harmittaa se vietävästi.. En jaksa hakea sulle suoraan sitä tekstiä, mutta satavarmaan sen löydät itsekin jos noita monia linkkejä (ja tätä sivustoa) luet.

Ja satavarmaan viralliset laskut ei katso naisen ylimääräistä törsäilyä naisen eduksi elareita laskettaessa. Kyllä elarit tulee tulotason mukaan aikalailla ja sen mitä lapset kutakuinkin normaalisti kuluttaa.

[quote="eronnut]
Ymmärsitkö ? Ehkä sä ei voi ymmärtää, jos et ole moisessa sopassa ollut. Mä olen hieman vastaavassa sopassa ollut ja ymmärrän täysin tämän.

Kyllä herra100 sanoi, että ne laskettaisiin taatusti virallisestikin niin suuriksi, että häntä tosiaan harmittaa se vietävästi.. En jaksa hakea sulle suoraan sitä tekstiä, mutta satavarmaan sen löydät itsekin jos noita monia linkkejä (ja tätä sivustoa) luet.

Ja satavarmaan viralliset laskut ei katso naisen ylimääräistä törsäilyä naisen eduksi elareita laskettaessa. Kyllä elarit tulee tulotason mukaan aikalailla ja sen mitä lapset kutakuinkin normaalisti kuluttaa.[/quote]

Ja MÄ tarkoitin sitä, että herra100 on varmasti valmis maksamaan lastensa elatuksesta. Tuskinpa tällä herralla on aikomusta jatkaa kahdessa duunissa sen jälkeen, kun ei tarvitse rahoittaa tätä vaimonsa järkyttävää tuhlailua, vai mitä luulet ? Kyllä mä jaksan uskoa, että tuo virallinenkin taho ottaa huomioon asioita tälläisessa tapauksessa, eihän se voi kertakaikkiaan mennä niin, että juu tosta vaan maksat TULOJESI mukaan. Höpsistä .

Ei jessus oikeesti :o Miten kaikki hyökkää herra100 vastaan :headwall:
Luin viestejä sieltä täältä.. ja miten hitossa se on miehen vika jos ei vaimo kuuntele ja tuhlailee rahoja mitä ei tavallaan ole! Kyllä sietäs moisen vaimon kuulla kunniansa jos ei osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen! Toihan on törkeetä hyvikskäyttöä!
Jos olisin mies ja mulla tollanen vaimo laittaisin naisen ulos samantien!

Ja MÄ tarkoitin sitä, että herra100 on varmasti valmis maksamaan lastensa elatuksesta. Tuskinpa tällä herralla on aikomusta jatkaa kahdessa duunissa sen jälkeen, kun ei tarvitse rahoittaa tätä vaimonsa järkyttävää tuhlailua, vai mitä luulet ? Kyllä mä jaksan uskoa, että tuo virallinenkin taho ottaa huomioon asioita tälläisessa tapauksessa, eihän se voi kertakaikkiaan mennä niin, että juu tosta vaan maksat TULOJESI mukaan. Höpsistä .

Puhutaanko nyt samasta asiasta erilailla...?

Kyllä siinä katsotaan molempien tulot ja lapsien elatuksen tarve ja sen suhteen katsotaan mitä kukin maksaa. Eli kyllä siihen tulotaso myös vaikuttaa. Jos ei ole miehellä tuloja, ei myöskään elarit voi olla suuret, mutta jos on rahaa millä mällätä niin kyllä ne elaritkin on "oikeankokoiset". Ei sitä silti virallisella taholla niin lasketa, että nainen pääsisi niillä hummeria syömään jatkuvasti.. ja ne on mitoitettu sillain, että lapset sillä eläisi.

Mutta turha tästä on vääntää. Jos elarit lasketaan kunnolla virallisentahon mukaan ei kellään tulisi olla nokankoputtamista siinä. Vai oletko eri mieltä? Onko silloinkin vielä "harmillista", että herra100 joutuu maksamaan nämä summat elarina? (herra100:han harmittaa jo nämä, koska taatusti on aika suuret, koska on myös rahaa millä maksaa. Ja toki ne lasketaan sen tulotason mukaan mitä herra100:lla sitten myös on)

[quote="eronnut]

Ja satavarmaan viralliset laskut ei katso naisen ylimääräistä törsäilyä naisen eduksi elareita laskettaessa. Kyllä elarit tulee tulotason mukaan aikalailla ja sen mitä lapset kutakuinkin normaalisti kuluttaa.[/quote]

Tätä en nyt ihan tunnista. Mutta tämänsuuntaista olen saattanut kirjoittaa kun kyynisyys ja katkeruus iskee pintaan. Mutta. Jos lasketaan näin että saisin pitää lapset itselläni. Eli äiti ei olisikaan ÄITI vaan minusta tulisi lähi. Niin siinä tilanteessa sekä minun että lasten elintaso paranisi kun lapsilisät tulisivat minulla vaikka en vaatisi tulevalta ex-vaimolta yhtään elareita. Pelkästään sillä että hänen omat kulunsa jäisivät pois niin tilanne olisi tuo. Vaimon lunastus ulos tästä ja siitä tarvittava laina johtaisi järjetselyihin mutta senkin jälkeen taitaisi käydä niin että elintaso paranisi. Vaimolla tilanne taas olisi se että hänellä olisi käytettävissä 300 euroa asumiseen + ruokaan + vaatteisiin + tv-lupa jne jne kaikki. Siis pelkästään omaan itseensä. Mutta. Jos taas kuten yleensä katsotaan että äiti on ÄITI niin käytännössä monivuotisen kokemuksen perusteella tiedän että minä maksaisin ensi sijassa äidin elintason ja lapsille jäisi mitä jäisi jos minä en lisärahoittaisi lapsia vielä sovittujen maksujen päälle. Eli siis jos saan lapset, en vaadi mitään, muussa tapauksessa en voi kieltää etteikö minua harmittaisi vietävästi. Reilua vai ei, päättäkää te muut siitä.

Yhteistyössä