Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Pariterapiasta: en oikein usko, että Herra100:n vaimo on kovin innokas lähtemään pariterapiaan.

Ja mistä ketusta sää sen tiedät? :attn: Onko herra100 vaimo sanonut sulle sellaista???

Jos sen esittää näin: "Sää tarvit kyllä terapiaa ostamises takia ja mää voin olla jalo ja tulla sun mukaasi niin mennään pariterapiaan!" tai

"Olen huolissani tästä liitosta, haluaisin, että mentäisiin pariterapiaan, jotta saataisiin taas tämä liitto toimimaan kunnolla?"

Niin voi olla aikamoinen ero sille miten sen ottaa vastaan.

En itse asiassa ole. Mutta rivien välistä nimimerkki "Isä" on sen ihan oikein kyllä lukenut. Suurella todennäköisyydellä hän on oikeassa. Eli peesaan.

Ja totta tuo että miten esittää niin sillä on suuri vaikutus. Mutta katsos kun. Jos jonkun mielestä meidän liitossamme ei olekaan mitään vikaa. Kunhan minä vain teen kahta työtä ja maksan kiltisti kaiken niin toinen osapuoli on ihan tyytyväinen. Ei valita mistään mitään. Ei ole tappeluita, ei mitään. Seksiäkin tarpeeksi hänelle. Kaikki on siis ihan hyvinj, ei mitään valittamista. Elöi parisuhteen toinen osapuoli on täysin tyytyväinen nykyiseen olotilaan. Minähän tässä valitan kun en enää jaksa tehdä kahta työtä. Ja tarvitsisi saada tilanne muutettua. Jotenkin. Mutta tässä tilanteessa en oikein usko että vaimo olisi innokas lähtemään pariterapiaan. Tai ainakin vaikka asian miten esittäisin niin se kääntyisi tuohon "terapiaa ostamises" -juttuun. Ja sen jälkeen arvaatko mitä tapahtuu. Et nyt oikein tajua tätä todellisuutta vaikka varmasti tarkoitat ihan hyvää tällä terapianeuvollasi.

että vaimosi pärjää eronkin jälkeen. Mutta pärjäätkö sinä? Eikö ole helpompi hallita tuota ja yrittää taistella paremman tulevaisuuden puolesta tuossa saman katon alla? Minä erosin miehestäni kun lapsi oli pieni, ja vaikka lapsi kävi vain 2/kk isällään olin nuo viikonloput hermoheikkona, koska en voinut tietää mitkä olot lapsella oli (alkoholia kuvioissa isällä).

Monesti kaduin eroa, koska jälkeenpäin koin, että olisi ollut helpompi kontrolloida tilannetta saman katon alla. Miten pärjäät erossa kun kuitenkin aina miettisit, miten lapset pärjää jne? Monet ongelmat on siedettävissä saman katon alla kuitenkin.. Ja terapiaa kannattaa aina kokeilla, ei se mitään välttämättä anna, mutta ei se voi pahentaakaan?

Pariterapiasta: en oikein usko, että Herra100:n vaimo on kovin innokas lähtemään pariterapiaan.

Ja mistä ketusta sää sen tiedät? :attn: Onko herra100 vaimo sanonut sulle sellaista???

Rivien välistä tuon luin. Ei parisuhdeterapia mikään kaikissa tilanteissa pelastava vaihtoehto ole, ei varsinkaan jos jompikumpi ja/tai molemmat osapuolet eivät ole sinne vapaaehtoisesti lähtemässä.

Tästä on nimittäin omakohtaista kokemusta. Oma tilanteeni exäni kanssa oli aika lailla samansorttinen, joskaan ei yksi-yhteen, tämän Herra100:n tilanteen kanssa.

Mutta aina kannattaa kysyä josko se toinen puolisko olisi sitten kuitenkin halukas parisuhdeterapia-prosessiin. Onpahan ainakin sitten asia kysytty ja esitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Vaihtoehtoja on varmasti aina, (kuten se että mä saan vielä bannin kuin kirjoittelen tässäkin ketjussa ainakin viidellä nimimerkillä, :ashamed: , anteeksi) mutta joskus tulee raja vastaan ja toispuolinen joustaminen loppuu.

Uuden alkuhan se erokin.

*onnea tulevaan toivotellen*

PEESI!

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
En itse asiassa ole. Mutta rivien välistä nimimerkki "Isä" on sen ihan oikein kyllä lukenut. Suurella todennäköisyydellä hän on oikeassa. Eli peesaan.

Näinkö nainenkin saa ajatella etukäteen miehen reagtiot asioihin? Eli ei kannata edes kysyä, koska ei toinen kuitenkaan suostuisi ja verhoutua sinne valeverhon taakse sitten: " olen tehnyt kaikkeni :saint: " Naurettavaa käytöstä.

Luulin, että vaimosi ei ole myöskään tyytyväinen liittoon ja löysi susta kasan huonoja puolia myös, jotka hiertää.

Rivien välistä tuon luin. Ei parisuhdeterapia mikään kaikissa tilanteissa pelastava vaihtoehto ole, ei varsinkaan jos jompikumpi ja/tai molemmat osapuolet eivät ole sinne vapaaehtoisesti lähtemässä.

Nyt jo alat vetään sitä ajatusta totuutena, ettei vaimo olisi halukas lähtemään terapiaan. Ettehän te miehet sitä voi tietää ennenkuin asiaa kysyy.

Pariterapia ei aina anna ratkaisua, mutta vasta kun on siellä käynyt (tai esittänyt yhä useammin asiaa toiselle, että menisi sinne), eikä siltikään tule mitään muutosta, voi alkaa sanoa, että on tehnyt kaikkensa.

Tässä herra100 tilanteessa siitä voisi oikeastikin olla ratkaiseva vaikutus, jos vaimolta oikeasti havaitaan ostomania.

Luulin, että vaimosi ei ole myöskään tyytyväinen liittoon ja löysi susta kasan huonoja puolia myös, jotka hiertää.

Mistä sinä niin luulit? Siis kaikki on ihan kunnossa jos vain olen "aasi joka maksaa kaiken". Jos erehdyn miten vähän hyvänsä rajoittamaan vaimon taloutta tai rahankäyttöä niin ei hyvä. Se hiertää aina. Mitä taas noihin muihin huonoihin puoliin tulee niin jos nyt unohdetaan se prinssinnakki niin huonoin puoli on tietty se että olen juntti ja alempaa luokkaa. Enkä koskaan kotona. Vaan töissä. Mutta jos tarkoitat jotain että jätän sukat lojumaan lattialle tai wc-pöntön kannen ylös niin eipä sellaisia juurikaan ole. Mutta jos tuo prinssinnakki unohdetaan niin ovat sitten tuossa. Mutta mitä tarkoitat, mitä pitäisi olla joka hiertää?

Mistä sinä niin luulit? Siis kaikki on ihan kunnossa jos vain olen "aasi joka maksaa kaiken". Jos erehdyn miten vähän hyvänsä rajoittamaan vaimon taloutta tai rahankäyttöä niin ei hyvä. Se hiertää aina. Mitä taas noihin muihin huonoihin puoliin tulee niin jos nyt unohdetaan se prinssinnakki niin huonoin puoli on tietty se että olen juntti ja alempaa luokkaa. Enkä koskaan kotona. Vaan töissä. Mutta jos tarkoitat jotain että jätän sukat lojumaan lattialle tai wc-pöntön kannen ylös niin eipä sellaisia juurikaan ole. Mutta jos tuo prinssinnakki unohdetaan niin ovat sitten tuossa. Mutta mitä tarkoitat, mitä pitäisi olla joka hiertää?

Eli koet olevasi vaimosi mielestä täydellinen jos sulla olisi hk-sininen eikä prinssinakki?

Eli koet olevasi vaimosi mielestä täydellinen jos sulla olisi hk-sininen eikä prinssinakki?

Nyt jo alat vetään sitä ajatusta totuutena, ettei vaimo olisi halukas lähtemään terapiaan. Ettehän te miehet sitä voi tietää ennenkuin asiaa kysyy.

Kuule? Ihan oikeesti? Kun on ollut 17 vuotta (ensi vuodenvaihteessa tulisi 18 täyteen) yhdessä toisen ihmisen kanssa. Ja keskustellut aika usein aika monesta asiasta. Niin kyllä sitä vaan aika hyvin arvaa 95% tapauksista että miten mennään?

etkö tosiaan näe aika isona ongelmana sitä, että teet 70-80h työviikkoa? Ettehän te ehdi näkemään, sinä et ehdi olla lasten kanssa. Eikö se ole ISO ongelma? Eihän tässä kukaan herran tähden ole niin triviaali (toivottavasti), että ajattelisi ongelmien olevan jossain vessan kannessa tms. Jos haluat pelastaa parisuhteesi niin ala ihmeessä arvostamaan itseäsi ja lopeta pyrkimästä "yhteiskuntaluokkaa" johon et ole synytynyt! Vietä aikaa vaimosi ja perheesi kanssa jonka olet valinnut elämänkummpaniksesi! NAUTI älä suorita! Ei sitä sinulta kukaan muu odota kuin sinä! (tämä on mun analyysi) ps. veikkaan että meni sun mielestä pieleen.. pps. hahmoterapia voisi auttaa

Kuule? Mistä sinä tiedät vaikka minulla todellisuudessa olisi HKn sininen? Vaimo vain halusi loukata pahasti, niin pahasti kuin miestä yleensä voi loukata? Tai on pari vieläkin pahempaa. Ja en ole mielestäni noin väittänyt että olisin täydellinen? Enkä minä tuossa juuri luetellut että mikä voisi vaimon mielestä olla paremmin? Sille junttiudelle en mitään voi enkä fyysisille ominaisuuksilleni. Paitsi että laihduttaa voisin kun painoindeksi on 30. Jos muita erikoisia juttuja ei ole niin onko se niin vaikea uskoa. Mutta täydellinen en ole missään väittänyt olevani. Älä sovita sitä sädekehää minulle jatkuvasti.

Aika sädekehä ympärillä kyllä kuljet, kun luulet että alempi kasti ja prinssinakki olikin ainoat syyt. Mutta kun lukee sun tekstejäsi niin kappas:

Mutta mitäpäs pahaa? En ole tarpeeksi kotona (johon on mielestäni joku syy?). En osallistu tarpeeksi kotitöihin (vaikka kahden työn lisäksi pyykkään ja siivoan sekä hoidan ns "miesten työt" kotona). Yritän määräillä häntä ja rajoittaa hänen elämistään (kun yritän selittää että juuri nyt ei olisi rahaa tähän). Tuossa kai nuo suurimmat. Seksistä pääsääntöisesti ei ole koskaan riidelty kun en sitä aloita, tuo vain jostakin syystä tuli nyt esille. Halusiko sitten loukata tosi pahasti tai jotakin, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
etkö tosiaan näe aika isona ongelmana sitä, että teet 70-80h työviikkoa? Ettehän te ehdi näkemään, sinä et ehdi olla lasten kanssa. Eikö se ole ISO ongelma? Eihän tässä kukaan herran tähden ole niin triviaali (toivottavasti), että ajattelisi ongelmien olevan jossain vessan kannessa tms. Jos haluat pelastaa parisuhteesi niin ala ihmeessä arvostamaan itseäsi ja lopeta pyrkimästä "yhteiskuntaluokkaa" johon et ole synytynyt! Vietä aikaa vaimosi ja perheesi kanssa jonka olet valinnut elämänkummpaniksesi! NAUTI älä suorita! Ei sitä sinulta kukaan muu odota kuin sinä! (tämä on mun analyysi) ps. veikkaan että meni sun mielestä pieleen.. pps. hahmoterapia voisi auttaa

Kyllä todellakin näen ongelmana tuon työmäärän. Ja nuo seurannaisvaikutukset. Muuten hyvä mutta vaimo on tyytyväinen vain kun hänen elintasonsa on siinä yhteiskuntaluokassa mihin hän on syntynyt. Minä tyytyisin kovasti paljon vähempäänkin.

Kuule? Mistä sinä tiedät vaikka minulla todellisuudessa olisi HKn sininen? Vaimo vain halusi loukata pahasti, niin pahasti kuin miestä yleensä voi loukata? Tai on pari vieläkin pahempaa. Ja en ole mielestäni noin väittänyt että olisin täydellinen? Enkä minä tuossa juuri luetellut että mikä voisi vaimon mielestä olla paremmin? Sille junttiudelle en mitään voi enkä fyysisille ominaisuuksilleni. Paitsi että laihduttaa voisin kun painoindeksi on 30. Jos muita erikoisia juttuja ei ole niin onko se niin vaikea uskoa. Mutta täydellinen en ole missään väittänyt olevani. Älä sovita sitä sädekehää minulle jatkuvasti.
Itse sanoit tuosta prinssinakkijutusta, että se olisi niinku ainoa ongelma mitä vaimosi nyt näkeekin susta.

Miksi sitten sanot, että kaikki olisi ihan kunnossa jos vain olisit "aasi joka maksaa kaiken?" Ihan kuin kokonaan vetäisit maton vaimosi sanomisille kuten:et ole ikinä kotona, määräilet mua liikaa jne..

Pointtini on se, että satavarmaan myös vaimollasi on ajatus, ettei suhde ihan näin toimi ja voisi halutakin sinne terapiaan.

Aika sädekehä ympärillä kyllä kuljet, kun luulet että alempi kasti ja prinssinakki olikin ainoat syyt. Mutta kun lukee sun tekstejäsi niin kappas:

Mutta mitäpäs pahaa? En ole tarpeeksi kotona (johon on mielestäni joku syy?). En osallistu tarpeeksi kotitöihin (vaikka kahden työn lisäksi pyykkään ja siivoan sekä hoidan ns "miesten työt" kotona). Yritän määräillä häntä ja rajoittaa hänen elämistään (kun yritän selittää että juuri nyt ei olisi rahaa tähän). Tuossa kai nuo suurimmat. Seksistä pääsääntöisesti ei ole koskaan riidelty kun en sitä aloita, tuo vain jostakin syystä tuli nyt esille. Halusiko sitten loukata tosi pahasti tai jotakin, en tiedä.

Enpä jaksa jokaiseen viestiin toistaa niitä mutta en ole myöskään niitä salannut, ihan tästä ketjusta luettavissa. Mutta en tosiaan jaksa kirjoittaa koko litaniaa joka viestiin.

Olkoon. Ole menemättä sitten pariterapiaan, koska mukamas vaimosi ei sitä halua (NIIIIIIN NAURETTAVAA SANOA ENNENKUIN ON KYSYNYT, TÄYSIN KAKARAMAISTA KÄYTÖSTÄ ) , jää roikkumaan "aasina" siihen, koska et mitään pysty tekemään, et edes ottaan sitä eroa.

Rukoile edes, että sun tilanne parantuisi.

Mää tästä poistun.

Miksi sitten sanot, että kaikki olisi ihan kunnossa jos vain olisit "aasi joka maksaa kaiken?" Ihan kuin kokonaan vetäisit maton vaimosi sanomisille kuten:et ole ikinä kotona, määräilet mua liikaa jne..

Pointtini on se, että satavarmaan myös vaimollasi on ajatus, ettei suhde ihan näin toimi ja voisi halutakin sinne terapiaan.

Missaat pointin? Tahallaan vai vahingossa? Ja taas tämä muna vai kana?

Pointti on siinä, että jos minä mukisematta teen kahta työtä ja ostan ja hankin kaiken minkä vaimo haluaa. Hänelle ja lapsille jne. Eli olen "aasi joka maksaa kaiken". Enkä sanallakaan sano että asiassa olisi minun mielestäni mitään vikaa. Niin vaimon mielestä kaikki on hyvin. Tai hän on ainakin sillä tavalla tyytyväinen että ei sano mistään eikä moiti mitään. Menee ja harrastaa ja tuhlaa niinkuin haluaa.

Mutta. Annas olla jos vaimo on tuhlannut vielä enemmän kuin mihin minulla kerta kaikkiaan absoluuttisesti on varaa. Sellaisiakin tilanteita on ollut että ei ole meinannut minullakaan tililuotot ja luottokortti riittää. Puhumattakaan siitä että onhan ne takaisinkin maksettava. Niin jos tällaisessa tilanteessa erehdyn sanomaan että tämä ei nyt ole oikein. Niin sitten ei enää mikään olekana hyvin. Mutta tuohon asti kaikki hyvin?

Muna vai kana? Ja vaimon mielestä suhde siis toimii hienosti kunhan minä teen täsmälleen niinkuin tähänkin asti eli olen aasi joka maksaa kaiken ja ei itselleen mitään saa. En ole koskaan kuullut että harmittelisi sitä että "voi kun joudut olemaan noin paljon töissä koska minä ostan kaikkea mahdollista". Vaikka joskus syyllistääkin minua siitä että olen paljon töissä.

Vaimos oikeasti on tod. näköisesti sairas. Ehkä on oppinut kotonaan, että saa kaiken ja enemmän? Ehkä havainnollistan: miltä tuntuisi kun joku pistäisi stopin juuri kun olet saamassa "O:n"? Tai joku nousuhumalan hiivittyä kertoisi, että sulle ei enää tarjoilla? Siltä vaimostasi tuntuu.. Ja joo, ei sun tartte asiaa hyväksyä, mutta miksi et lähde hakemaan apua hänelle jos rakastat, ja huolesi lapsista on aito?

Tätä minä en ymmärrä.

What ever. Saat vääntää muna vai kana juttuja mielin määrin päässäsi. Se, että olet töissä ja tuot sitä rahaa, niin on vaikutusta myös sun läsnäoloon kotona (myös lapsiin tätä kautta).

Ja tärkein pointtihan oli tämä, että niin kauan kun et vaimoltasi kysy haluaako hän lähteä pariterapiaan, niin kauan, et voi tietää vaimosi ajatuksia asiasta. Ja tähän ei sun muna ja kana tai siperia opettaa jutut vaikuta pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt:
Vaimos oikeasti on tod. näköisesti sairas. Ehkä on oppinut kotonaan, että saa kaiken ja enemmän? Ehkä havainnollistan: miltä tuntuisi kun joku pistäisi stopin juuri kun olet saamassa "O:n"? Tai joku nousuhumalan hiivittyä kertoisi, että sulle ei enää tarjoilla? Siltä vaimostasi tuntuu.. Ja joo, ei sun tartte asiaa hyväksyä, mutta miksi et lähde hakemaan apua hänelle jos rakastat, ja huolesi lapsista on aito?

Tätä minä en ymmärrä.

Juuri näin.

Ei varmasti, jos asian esittää niin että olet sairas mennään terapiaan!
Rakastatko herra 100 vaimoasi?Entä lapsiasi?
Mietitkö jos eroatte miten lasten käy äitinsä luona jos äiti on "sairas",tuhlaa rahat ja lapset on ilman ruokaa. Mielestäni jo 17 vuoden yhdessä olon jälkeen kuuluisi auttaa sitä toista myös vaikeina aikoina..Tiedän että olet varmasti yrittänyt kaikesi ja voimasi on ihan lopussa, olet epätoivoinen.
Kyllä minä kannattan sitä terapiaa jos vain yhdessä haluatte mennä, se avaa monia ovia,mitkä on luullut olevan lopullisesti lukossa.
Sekavaa tekstiä kun paljon ajatuksia ja vaikea sanoa niitä niin että en tule väärinymmäretyksi

Alkuperäinen kirjoittaja Kiljusenherrasväki harmaana:
Ei varmasti, jos asian esittää niin että olet sairas mennään terapiaan! Rakastatko herra 100 vaimoasi?Entä lapsiasi?

Mielestäni sekä että. Jos en niin todennäköisesti olisin nostanut kytkintä jo aikaa sitten... Mutta tuo "rakastaa" on asia joka eri ihmisille merkitsee hirveän paljon eri asioita.

Mietitkö jos eroatte miten lasten käy äitinsä luona jos äiti on "sairas",tuhlaa rahat ja lapset on ilman ruokaa.

On mietitty... Monta kertaa...

Mielestäni jo 17 vuoden yhdessä olon jälkeen kuuluisi auttaa sitä toista myös vaikeina aikoina..Tiedän että olet varmasti yrittänyt kaikesi ja voimasi on ihan lopussa, olet epätoivoinen.
Kyllä minä kannattan sitä terapiaa jos vain yhdessä haluatte mennä, se avaa monia ovia,mitkä on luullut olevan lopullisesti lukossa.

Olen yrittänyt mielestäni kaikkeni. Mutta Piparisuun mielestä en mitään... Kun en kerran pariterapiaa. Ja kyllä. Olen väsynyt, niin monta vuotta tätä takana.

Mutta ajatusleikkinä? Jos kysyn vaimolta että pariterapiaa? Ja hän vastaa että "Ei kiitos, mene vain jos tunnet tarvitsevasi". Niinkuin uskon hänen vastaavan. Niin mitäs sitten? Paperit vetämään?

Yhteistyössä