Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Tätä en nyt ihan tunnista. Mutta tämänsuuntaista olen saattanut kirjoittaa kun kyynisyys ja katkeruus iskee pintaan. Mutta. Jos lasketaan näin että saisin pitää lapset itselläni. Eli äiti ei olisikaan ÄITI vaan minusta tulisi lähi. Niin siinä tilanteessa sekä minun että lasten elintaso paranisi kun lapsilisät tulisivat minulla vaikka en vaatisi tulevalta ex-vaimolta yhtään elareita. Pelkästään sillä että hänen omat kulunsa jäisivät pois niin tilanne olisi tuo. Vaimon lunastus ulos tästä ja siitä tarvittava laina johtaisi järjetselyihin mutta senkin jälkeen taitaisi käydä niin että elintaso paranisi. Vaimolla tilanne taas olisi se että hänellä olisi käytettävissä 300 euroa asumiseen + ruokaan + vaatteisiin + tv-lupa jne jne kaikki. Siis pelkästään omaan itseensä. Mutta. Jos taas kuten yleensä katsotaan että äiti on ÄITI niin käytännössä monivuotisen kokemuksen perusteella tiedän että minä maksaisin ensi sijassa äidin elintason ja lapsille jäisi mitä jäisi jos minä en lisärahoittaisi lapsia vielä sovittujen maksujen päälle. Eli siis jos saan lapset, en vaadi mitään, muussa tapauksessa en voi kieltää etteikö minua harmittaisi vietävästi. Reilua vai ei, päättäkää te muut siitä.
Ensinnäkin äiti on aina ÄITI ja samoin isä on aina ISÄ oli sitten lähihuoltajuus kummalla tahansa..
Ymmärrän pelkosi. Tämän takia kannattaisikin saada vaimosi pariterapiaan, jotta mahdollinen ostoholisto tunnistettaisiin. Jos taas vaimo vain lypsää sua niin tuskin laittaa lapsiaan heikompaan asemaan, koska ovat silti niitä kaikista tärkeimpiä maailmassa. Ellei sitten juuri keksi lypsää sua kuten jo itse kauhukuvissasi veikkaat (jonka siis jo kuvittelet, että tekisit...). Mutta jos siis ei ole sairautta, eikä saisi sulta lypsettyä enää rahaa, niin tuskin laittaisi rahat itseensä ja lapset on sitten vaan köyhästi ilman ruokaa..