Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Minkälaisiin työssäkäyntikuluihin menee lähes koko palkka?

Taisin tuon laskelman jossakin esittääkin. Mutta siis auto ostettiin vaimon työssäkäynnin takia, ennen pärjättiin yhdellä. Summat laskettu per kk eli laina 600, huollot 200, renkaat 50, autoverot 50, vakuutus 30, bensat 350, ruokailu 100. Eli siis 600+200+50+50+30+350+100=1.380.

Se, että olette ennen pärjännyt yhdellä autolla, ei tarkoita sitä, että nyt kun tulee toinen auto, se olisi vain ja ainoastaan naisen ongelma. Yhtälailla nainen omistaisi tuosta autosta mitä sää käytät puolet.

Ja pistää tosi paljon silmään HUOLLOT 200e/kk ja RENKAAT 50e vaikka auto on UUSI???

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Jos teillä on oikeasti suuret tulot, niin ei teidän tarvitse ajaa sillä autolla millä 80% suomalaisista ajaa, eli vanhoilla romuilla jotka oikeasti voi jättää tienpäälle... Toki ymmärrän ärsyyntymisesi jos vaimosi valitsee autokaupasta kaikista kalleimman auton vain koska se halvemman merkkinen (mutta uusi) ei kelvannut. Mutta millä itse ajat? Onko yhtä "arvokas" vaikka onkin käytetty?

Jos otetaan kaupasta uusi minun autoni ja uusi vaimon auto niin vaimon auto on lähes 2x kalliimpi kuin minun. Minun autoni on selkeästi vaimon autoa vanhempi. Ja olen sellaisella ajanut lähes samat kilometrit per vuosi kuin vaimo, minulle on kelvannut.

No musta lasku voisi olla enemmänkin

300e/kk (autolaina puoliksi), bensa 350e/kk (huolto+muut jutut max.30e/kk), työpaikka ruokailu 100e/kk (mutta tämä vähentää kotisyömistä sit taas), autovero+vakuutus 80e/kk Tästä tulee siis 860e/kk. Tästä jää vaimolle melkein vielä tonni tämän lisäksi "omaa rahaa" käyttöön jolla elättää lapsetkin komeasti!

Minkälaisiin työssäkäyntikuluihin menee lähes koko palkka?

Taisin tuon laskelman jossakin esittääkin. Mutta siis auto ostettiin vaimon työssäkäynnin takia, ennen pärjättiin yhdellä. Summat laskettu per kk eli laina 600, huollot 200, renkaat 50, autoverot 50, vakuutus 30, bensat 350, ruokailu 100. Eli siis 600+200+50+50+30+350+100=1.380.

Se, että olette ennen pärjännyt yhdellä autolla, ei tarkoita sitä, että nyt kun tulee toinen auto, se olisi vain ja ainoastaan naisen ongelma. Yhtälailla nainen omistaisi tuosta autosta mitä sää käytät puolet.

Ja pistää tosi paljon silmään HUOLLOT 200e/kk ja RENKAAT 50e vaikka auto on UUSI???

Niin ei kai niitä huoltoja ja renkaita tarvita joka kuukausi...Ja pitää ostaa sellainen auto mihin on oikeasti varaa, ettei talous natise jonkun auton takia.

Jos teillä on oikeasti suuret tulot, niin ei teidän tarvitse ajaa sillä autolla millä 80% suomalaisista ajaa, eli vanhoilla romuilla jotka oikeasti voi jättää tienpäälle... Toki ymmärrän ärsyyntymisesi jos vaimosi valitsee autokaupasta kaikista kalleimman auton vain koska se halvemman merkkinen (mutta uusi) ei kelvannut. Mutta millä itse ajat? Onko yhtä "arvokas" vaikka onkin käytetty?

Jos otetaan kaupasta uusi minun autoni ja uusi vaimon auto niin vaimon auto on lähes 2x kalliimpi kuin minun. Minun autoni on selkeästi vaimon autoa vanhempi. Ja olen sellaisella ajanut lähes samat kilometrit per vuosi kuin vaimo, minulle on kelvannut.

No mitä annat vaimon ostaa järjettömän kalliin auton?

Varmaan ikävä paikka.. Varsinkin kun miehille näyttää olevan kaikki kaikessa että ajelisi, sillä paremmalla autolla itse.

Mutta siis ymmärrän ärsyyntymisesi vallan hyvin tuollaisessa, varsinkin kun halvempikin taatusti olisi käynyt!

Tätä velkaa olisi voinut lyhentää hitaamminkin, jolloin sillä hetkellä elämiseen olisi jäänyt enemmän käteen, mutta miksi pitkittää suotta, jos toisella oikeasti on ne 5000e tulot ja talous on yhteistä?

Miksi kuvittelet, että se uuden auton hankintakustannukset menivät vain ja ainoastaan vaimollesi? Miksei vaimo olisi voinut ottaa sun vanhaa autoa ja olisi hankittu sulle uusi auto, jolloin sun logiikan mukaan olisi myös laina ollut sun. Tällöin olisi vapautunut samantien se 600e, jolloin pystyisi hyvin kustantamaan elämää muutenkin.

Jos olisit lukenut koko ketjun niin tietäisit että minulla ei niihin aikoihin ollut lähellekään niitä tuloja. En muista enää paljonko mutta silloin kun tuo tilanne oli päällä eli seurustelun alussa niin tienasin alle mihen keskipalkan. Että se tuosta suurien tulojen logiikasta?

Ja tuosta autosta. Koska vaimo halusi tuollaisen auton. Ei puhettakaan että olisi suostunut tuota työmatkaa minun autollani ajamaan...

Jos olisit lukenut koko ketjun niin tietäisit että minulla ei niihin aikoihin ollut lähellekään niitä tuloja. En muista enää paljonko mutta silloin kun tuo tilanne oli päällä eli seurustelun alussa niin tienasin alle mihen keskipalkan. Että se tuosta suurien tulojen logiikasta?

Ja tuosta autosta. Koska vaimo halusi tuollaisen auton. Ei puhettakaan että olisi suostunut tuota työmatkaa minun autollani ajamaan...
No kyllä normipalkallakin pystyy elämään siten,että opintovelat saa nopeasti maksettua.. Mutta en mää ala vääntään siitä, koska sää tiedät sen tilanteen tarkemmin kuin minä. Voi hyvin olla, että ajatteli heti elävänsä siivellä. Mistä sitä näin osaa sanoa kun ei tunne tilannetta.

Ehkä autosi on nyt senverran vanha, ettei sillä pystyisi oikeastikaan meneen pitkää matkaa, jos ei halua jäädä tienpäälle.. vai pystyisikö oikeasti ajaan pitemmän päälle?

Kalliissa autossa on muuten kalliit määräaikaishuollot merkihuollossa teetettynä... Tuo ei meinaa edes riittää kun huoltojen lisäksi tulee aina joskus korjattavaakin... Renkaat ovat laskennallinen kulu mutta yhdet renkaat per vuosi menee noilla kilometreillä ja tuohon autoon meinaa edes saada renkaita tuolla summalla. Naisilla joskus nämä auton ihan oikeat ja todelliset kustannukset eivät ole selvillä.

Herra100, jonkin verran oon tässä sivusilmällä sun juttuja lukenut ja mua alkaa ottaa päähän se ettet tee asialle mitään! Olet liian kiltti.

Oon itse sellainen nainen että käytän kaiken rahan jonka vaan käsiini saan, siis aivan mahdoton rahankäytön suhteen, ja tiedostan itsekin etten sitä halllitse. Jos mulla olisi mies joka ANTAISI mun ostaa ja tehdä mitä huvittaa, niin ... no kävisi aikalailla samoin kuin teillä. Mutta kun mun mies on mies, se sanoo stop! kun menen liian pitkälle, ja pistää rahahanat kiinni, ja niin sen kuuluukin tehdä. Se meistä tienaa enemmän ja työllään ansaitsee jokaikisen pennin. Omilla rahoillaan/veloillaan jne jokainen tehköön mitä huvittaa, mutta älä nyt hyvä mies anna enää vaimosi talloa sua ja sun ansaitsemiasi rahoja.

Raha on ihan vihoviimenen juttu, mistä taistella.

Ehkä autosi on nyt senverran vanha, ettei sillä pystyisi oikeastikaan meneen pitkää matkaa, jos ei halua jäädä tienpäälle.. vai pystyisikö oikeasti ajaan pitemmän päälle?

Pisin työmatka mitä itse sillä olen tehnyt viimeisen vuoden aikana on 700 kilometriä. Ja vielä saman verran takaisinkin...

Kalliissa autossa on muuten kalliit määräaikaishuollot merkihuollossa teetettynä... Tuo ei meinaa edes riittää kun huoltojen lisäksi tulee aina joskus korjattavaakin... Renkaat ovat laskennallinen kulu mutta yhdet renkaat per vuosi menee noilla kilometreillä ja tuohon autoon meinaa edes saada renkaita tuolla summalla. Naisilla joskus nämä auton ihan oikeat ja todelliset kustannukset eivät ole selvillä.

Kuinka pitkä matka vaimollasi oikein on??? Ei uuteen autoon juuri korjattavaa kyllä tule. Jos tulee niin pitäisi mennä takuunpiikkiin tosi kauan! Ei kai huoltokaan sentään 2400e vuodessa maksa UUTEEN autoon??

Voiko oikeasti olla, ettei vaimosi tajua auton kuluista edes? Óletko selvittänyt sillä paljon ne on?

No musta lasku voisi olla enemmänkin

300e/kk (autolaina puoliksi), bensa 350e/kk (huolto+muut jutut max.30e/kk), työpaikka ruokailu 100e/kk (mutta tämä vähentää kotisyömistä sit taas), autovero+vakuutus 80e/kk Tästä tulee siis 860e/kk. Tästä jää vaimolle melkein vielä tonni tämän lisäksi "omaa rahaa" käyttöön jolla elättää lapsetkin komeasti!

Tämä ei vain ole tällainen tämä lasku. Mistä ihmeestä saat tuon 30e/kk??? Jos siitä laskee 12x30=360. Pelkkä määräaikaishuolto on reilusti yli 2x tuo. Ja niitä pakkaa tulemaan 2x vuodessa. Että laske siitä kuluja uudelleen, kiitos.

Kuinka pitkä matka vaimollasi oikein on??? Ei uuteen autoon juuri korjattavaa kyllä tule. Jos tulee niin pitäisi mennä takuunpiikkiin tosi kauan! Ei kai huoltokaan sentään 2400e vuodessa maksa UUTEEN autoon??

Voiko oikeasti olla, ettei vaimosi tajua auton kuluista edes? Óletko selvittänyt sillä paljon ne on?

Siis tarkoitat ettei vaimonikaan? Olen selvittänyt kyllä. Onko mennyt hänelle(kään) perille niin en tiedä.

Siis takuu kattaa aina jotakin mutta ei todellakaan kaikkea. Esimerkkinä vaikka että joku laakeri menee niin ensinnäkään se ei välttämättä ole takuuasia vaa "normaalia kulumista". Ja toiseksi vaikka tuollaisessa takuu kattaisikin sen osan niin välttämättä työ ei kuulu takuun piiriin mutta sekin on maksettava.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikös sun pitäis olla taistelemassa näistä vaimos kanssa eikä Piparisuun. Näytäthän tuota osavan puolesi pitää. Vai onko tämä jotain kenraaliharjoitusta?

Kuule, on näistä taisteltu vaimon kanssa paljon enemmän. Voisinkin muuten olla helisemässä tuon Piparisuun kanssa. Ihan oikeastiko te luulette että näistä ei vaimon kanssa olla puhuttu. Kyllä kuulkaa on. Ja monta kertaa...

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
Herra100, jonkin verran oon tässä sivusilmällä sun juttuja lukenut ja mua alkaa ottaa päähän se ettet tee asialle mitään! Olet liian kiltti.

Oon itse sellainen nainen että käytän kaiken rahan jonka vaan käsiini saan, siis aivan mahdoton rahankäytön suhteen, ja tiedostan itsekin etten sitä halllitse. Jos mulla olisi mies joka ANTAISI mun ostaa ja tehdä mitä huvittaa, niin ... no kävisi aikalailla samoin kuin teillä. Mutta kun mun mies on mies, se sanoo stop! kun menen liian pitkälle, ja pistää rahahanat kiinni, ja niin sen kuuluukin tehdä. Se meistä tienaa enemmän ja työllään ansaitsee jokaikisen pennin. Omilla rahoillaan/veloillaan jne jokainen tehköön mitä huvittaa, mutta älä nyt hyvä mies anna enää vaimosi talloa sua ja sun ansaitsemiasi rahoja.

Raha on ihan vihoviimenen juttu, mistä taistella.

Minä en ole kiltti. Minusta voi joskus saada sen vaikutelman mutta se on harhaa. Vaikka siedänkin vaimolta kieltämättä aika paljon.

Ja kuvaus itsestäsi täsmää aika hyvin vaimooni. Kaikki menee mitä tulee. En ole varma tiedostaako hän asian. On joka tapauksessa hyvinkin sitä mieltä että hänellä on oikeus kaikkeen siihen rahana mitä hän tällä hetkellä käyttää. Kaikki rajoitusritykset ovat vain minun tapani tyrannisoida häntä. Itse näemmä suhtaudut niin että kun mies sanoo stop niin se on stop. Jos meilläkin olisi niin, ei olisi mitään ongelmaa. Mutta kun asenne on eri.

Ja raha on tosiaan vihoviimeinen asia mistä taistella. Varsinkin oikeudesta määrätä itse tienaamistaan rahoista. Moni täälläkin palstalla on kyllä sitä mieltä että avioliitossa ei ole omia rahoja vaan yhteisiä ja silleen mutta mutta...

Voihan jee! Nyt ymmärän vaimosi vaatimuksia paremmin. Tokihan hyvästä autosta on etua, kun on noin pitkä työmatka! Ja teillä on ihan oikeasti aika isot tulot, niin vaimosi pitäisi elää yhtä nuukasti kuin sinä.

Taidat olla aika nuuka vain! Jaksat täällä taistella pienistä summista millitarkasti huolloista ja sun muista! Ehdottomasti puntari kallistumassa vaimosi suuntaan.

No mitä annat vaimon ostaa järjettömän kalliin auton?

No sehän tässä koko villakoiran ydin onkin!

Kyllähän uuteenkin autoon saa huoltoihin ja kuluvien osien uusimiseen rahaa uppoomaan. Ja onks viel voimassa se et jos takuun haluu säilyttää täytyy huollot teettää merkkiliikkees? Jos mulla palaa ns. normipajas n. 300?/käynti niin en ees uskalla ajatella mitä se olis merkkikorjaamos - ja mä ajan ihan perus volkkarilla.

Jos teillä jää nettona n 3500 -asuminen (reilu 1000? ) -bensat, -laskut, -ruoka. Ja jos lapset on sen verran pieniä niin hoitopaikkamaksut. yms niin kyl varmasti se esim 300? kenkiin jurppii.

Mut se mikä on kellekin tärkeetä ja mikä on kenestäkin on rahan käyttötarkotus on aina erijuttuja. Esim meillä mies joskus valitti ku hlöauton korjaus tuli niin "kalliiks" (makso 85? ja mä tarvin sitä menopelii et pääsin töihin ) ja samal viikol osti 500? vilkkupaneelin kuorma-autoon - on muuten saanu siit pari kertaa kuulla :D

mä vähän ihmettelen kuinka tällä herra100:lla on aikaa ja energiaa roikkua täällä päivästä ja viikosta toiseen, useita tunteja vuorokaudessa kitisemässä ja valittamassa omasta surkeasta elämästään? kuinka kukaan jaksaa tehdä näin yksityiskohtaisia selontekoja elämästään ja raha-asioistaan? ja mitähän töitä tämä herra100 tekee, kun tuntuu jatkuvasti olevan täällä? :o vai onko tämä herra100 se joku nettipetteri mikälie tuolta palstan ylläpidosta??

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Voihan jee! Nyt ymmärän vaimosi vaatimuksia paremmin. Tokihan hyvästä autosta on etua, kun on noin pitkä työmatka! Ja teillä on ihan oikeasti aika isot tulot, niin vaimosi pitäisi elää yhtä nuukasti kuin sinä.

Taidat olla aika nuuka vain! Jaksat täällä taistella pienistä summista millitarkasti huolloista ja sun muista! Ehdottomasti puntari kallistumassa vaimosi suuntaan.

156km pitkä matka? :o Oookke

Alkuperäinen kirjoittaja just wondering...:
mä vähän ihmettelen kuinka tällä herra100:lla on aikaa ja energiaa roikkua täällä päivästä ja viikosta toiseen, useita tunteja vuorokaudessa kitisemässä ja valittamassa omasta surkeasta elämästään? kuinka kukaan jaksaa tehdä näin yksityiskohtaisia selontekoja elämästään ja raha-asioistaan? ja mitähän töitä tämä herra100 tekee, kun tuntuu jatkuvasti olevan täällä? :o vai onko tämä herra100 se joku nettipetteri mikälie tuolta palstan ylläpidosta??

Tosiaan! Ja sävykin vaihtuu tekstissä kuin kameljontilla. Alkuun oli aika surkea martyyri, nyt rikas ja ärhäkkä... Mikähän lie miehiään vai naisiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja just wondering...:

Kaltaistensa seurassahan hänkin tuntuu olevan.

Yhteistyössä