HERMESETASTAKO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elefantteni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elefantteni

Vieras
Ssis voiko oikeasti käyttää hermesetasta kun leipoo esim jotain kokonaisuudessaa sen sokerin sijaan?? :o Olen aina laittanu sokeria ja päivitellyt kun on niin paljon sokeria. Olen luullut et sitä käytetään vain diabeteksen hoidossa :ashamed: . Siis onko totta et se pulla on sillon vähäkalorisempi ja parempi laihduttajalle?? Eli voiko sitä muka käyttää ihan sokerina leipoessa? Hinta??

Makeutusaineita myydään niin monen montaa sorttia, Hermesetas on vain merkki muiden joukossa.
jos leivontaan aiot käyttää em. tuotteita, valitse paistamisen/kuumentamisen kestävä tuote. Sitä tavallista ei voi kuumentaa, koska muuttuu kitkeräksi (kokemusta on kun kokeilin, vaikka varoitettiin!)
Tutki purnukoita, niin löydän varmasti leivontaan sopivan tuotteen.

Niin, ja ei se sokeri siinä pullassa lihota niinkään, vaan se rasva! ;)
Mutta toki siitä tulee vähäkalorisempi kun käyttää makeuttajaa...

Tutkaileppa vaikka tuolta:
http://www.diabetes.fi/lehdet/dlehti/juttuarkisto/1099mont.htm

Hiphei! Hermesetas, se iso purkki jauhemaista sellaista, maksaa muistaakseni jotain 4e.. Mutta maussa on eroa verrattuna sokeriin ja esim. vatkattaessa ei saavuteta samanlaista kuohkeutta. Jäin tuossa miettimään, että PULLAA. Hetkinen, pullahan tehdään valkoisista jauhoista, joka varmasti on pahempi kuin rasva, voi! Jos meinaa saada painoaan alas, niin mahtaako se auttaa, jos sokrun korvaa Hermesetaksella ja leipoo pullaa..hmm.. Ihmiset, ottakaahan selvää erilaisista ruokavalioista!

Siis, minäpä hieman korjailen :ashamed: Eli, minä itse en leivo pullaa melkein ikinä, enkä edes syö pullaa, mutta mietin, että mitäs kun tulee vieraita tulee, niin olisi kiva leipoa jotain mitä itsekin voisi syödä edes vähän. Siksi laitoin esimerkiksi niinkin helpon jutun kuin pulla. Mutta ilmeisesti sitä ei sit voileipoa, eikä mitään muutakaan hermesetaksesta? :ashamed: Mitä te käytätte leivontaan? Entä mitä rasvaa käytätte leipoessa?

Jos makeaa tekee mieli, niin teen yleensä marjarahkaa ja makeutan sit sillä Hermesetaksella. Ja joskus sitten kermavaahtoa ja marjoja. Niitä voi ihan hyvin kyläilijöillekin tarjota! Juustoleipä (lakalla tai ilman) kahvipöydässä on varmaan monen mieleen. Ja mun herkku on tumma suklaa :p En siis karta rasvaa, vaan niitä sokereita ja valkoisia jauhoja. Löytyyhän niitä ihan leivontaohjeitakin tälle ruokavaliolle, mutta ei ole tullut usein harrastettua. Vieraille voi toki tarjota pullia ja muita hiilaripommeja, mutta onneks ei tee itellä mieli semmosia. Ja jos leipoisin, niin voita käyttäisin.

Edit: Ja voi sitä Hermesetasta mun mielestä käyttää leivontaan, kestää kuumennustakin, mutta se ei "toimi" ihan sokerin tavoin..kai!

Yhteistyössä