Hepp

Niin mistäs te saitte nuo kivat kuvat? :wave:

Arki palasi...voi, voi! Hieman tylsää olla taas Sonjan kanssa kahelleen ja pientä kiukuttelua ollut pitkin päivää. Sain Sonjan aina rauhoittuun ku sai katsoo jotain lehtee tai pahvilaatikkoo. Mutta kun se syö niitä niin, että lähtee jo palasi suuhun! Ei hyvä, tänään sitten ollut vatsa kovalla, että voikohan se johtua noista lehtien syömisestä...

Mä olen nyt jäämässä ainakin vuoden loppuun kotiin. Mammaloma loppuu 1.9. Tosin eihän mulla vakipaikkaa ookkaan, mutta pähkäilee sitten tammikuussa, että mitäs tekis...Ei millään raaskis viedä Sonjaa hoitoon ainakaa yhtään aikasemmin, mutta mä oon kyllä jotenkin ahistunut kotona oloonkin! Tosin koko ajan toivon, että jospa se sitten helpottuis, kun Sonja kävelee ja vois olla pihalla touhuamassa ja puistossa yms. Onhan mulla kyllä kavereita, jotka myös on kotona vauvojensa kanssa, mut ei sitä koko ajan viiti olla kyläilemässä tai kylään pyytämässä.

Nipsu
 
Huomenna on vika työpäivä muutamaan kuukauteen, jeee!!! Huomenna lähetään myös lomailemaan mökille, joten en ole netissä muutamaan viikkoon.

Eeli menee sit lokakuussa hoitoon perhepäivähoitajalle ja minä uuteen työpaikkaan. Saa nähä miten kaikki asiat sitten järjestellään. Onhan se vähän tylsää joo se kotona "oleilu", mutta on noi vaavit sen verran pieniä vielä vuodenkin ikäisenä, että ihan hyvä, jos äitit jaksaa olla kotona (ite kyllä siis meen töihin, kun Eeli on 1 v).

Kuvat on mesenetistä http://www.mesenet.org/ Kuvan liittäminen tähän oli mun mielestä vaan jotenkin monimutkaista, mutta en ookaan kovin taitava noissa hommissa.
 
Mukavaa lomailu Marjikselle ja koko perheelle! B) Jospa niitä aurinkoisia päiviä olisi enemmän elokuussa!

Mä täyttelen tässä tätä hoitotuki ja hoitolisä paperia, haen nyt marraskuun loppuun. Ja joulukuussa ilmoittaudun työttömäksi, mutta vielä silloin ei oo kiire töihin. Joulu nyt ainakin ois vielä mukava rauhassa kotosalla olla! Onkos Hanna vielä edes ajatellut, että miten kaun oot kotosalla lasten kanssa? =) Niin paitsi nyt syyskuussa alan toisen henkilön kanssa vetämään kerran kuussa MLL:n ensisynnyttäjien perhekerhoo! Sitä odotan innolla ja se onkin noin harvekselttaan.

Jee, Sonja lähti tiistaina konttaamaan! Hitaasti, mutta varmasti. Tosin vielä mieluumin ryömii. Rytmi koitan hieman muuttaa, mutta katotaan et miten käy...Ois vaan parempi, ku ois ns. päiväkotirytmi. Tai ainakin sitten joskus helpompi hoitoon meno, mutta eihän tässä vielä mikään kiire!

Palataan... =)
 
Nostan...viikonloppuna Sonja alkoi nousta seisomaan. On vaan niin hurjan näköistä touhua, kun jalat ei aina vielä pidä tai päästää kädet tuesta irti, HUI...ja osaa nyt sitten ihan itekin nousta istumaan! Kiva!

Hellettä riittää... B)
 
Mulla loppuu äippäloma 23.2... tai no, en tiedä onko tämä mikään äitiysloma ku silloin samanapäivänä ku lähin synnyttämään kävin vielä töissä ja samana päivänä ku tulin laitokselta niin kävin töissä ja nytki olen käyny sunnuntaisin töissä... (sunnuntainahan saa käydä töissä niin ettei se vaikuta äitiyspäivärahaan.. onneksi!) Sitte ku loma OIKEASTI loppuu niin tarkotuksena olis käydä sillai töissä, että ku mies tulee kotiin klo 17 niin mie lähtisin sitte töihin ja oisin sen 4h töissä.. eli tekisin puolikasta.. Saa olla vauvan kans kahestaan päivällä.. Esikoinen lähtee nyt neljännelle luokalle ja keskimmäinen ekaluokalle... huomenna oliski sitte kirkossa koulutielle siunaamis-messu..

Paavo kasvaa ja komistuu.. nyt opetellaan vaunuissa oloa ja tutin syöntiä ku tuntuu, että jatkuvasti ois tississä kiinni. Ens viikolla sitte tulee 12 viikkoa täyteen ja ois neuvola..hui ja ensimmäinen piikki.. näen nyt jo silmissä kuinka kärty poika sitte on muutaman päivän... Mies on vielä ens viikon lomalla ja lähtee töihin... eli arki alkaa... :whistle:
 
Sonjalla on ollut pientä nuhaa ja kurkku hieman karhee. Eilen lähti ääni ja huomasin valkoisia peitteitä suussa. Käytiin terveyskeskuksessa ja se onkin nyt ihan oikeesti sammasta! Tosi vaikeeta oli tytölle sitä lääkärin määräämää geeliä laittaa. Kaikki tutit ja tuttipullon tutit meni kiehumaan. En tiiä onko asialla yhteyttä, mutta tuli nyt kun on kuukausi oltu ilman tissiä ja öisinkin hirveesti pullosta maitoo litkinyt. Mutta mua ahistaa, että kuinka sitkeessä se on ja enkö ole tarpeeksi hyvin hygeniasta huolehtinut! :ashamed: En oo nimittäin ollut mikään aktiivinen tuttien keittäjä...paha mieli!

Mieskin on ollut aamusta iltaan työjutuissa, että eipä oo kun sängyssä moikattu. Onneksi tulee viikonloppu...
 
Vaikee sanoo ton sammaksen ja hygienian välisestä yhteydestä mitään. Eipä meilläkään niitä tutteja liian usein keitellä eikä mitään pahempaa sammasta ole ollut, joten ei ihan suoraan ainakaan voi siihen liittyä.

Nyt Eeli on alkanu puhua yksittäisiä "sanoja". Ennen on tullut vaan pitkää molotusta, mutta nyt yksittäisiä "sanoja" ja huokasee aina päälle. Hauskan kuulosta vaikka eihän me ymmärretä mitä se niillä tarkoittaa.

Kävin läpi Eelin vaatteita. Vaikee taas ajatella vaatteita talven varalle. Että mitähän sitä pitäis hankkia. Ulkopuku on jo, mutta toppapukua ei vielä. Tosin Eelille menee varmaan äitiyspakkauksen pukukin vielä mainiosti, kun on niin pienen läntä. Alkaa ukko vaan painaa ihan tosi paljon. Onneks kohta jo itte kävelee.

Tänään meillä on eka hammashoitaja.
 
Moi! Sonjan ääni on onneksi jo aika tavalla palautunut ja sammas aika tavalla pois. Saapi neuvolantäti vielä kurkata, kun on tänään 15.00 neuvola.

Mä juuri harmittelen, että ostin loppukeväästä Sonjalle jo (tai mummi antoi rahat, että osta tuulipuku ;) ) reiman 74 cm haalarin ja ajattelin, että se on syksyllä oikein sopiva! Noh, vielä se ainakin on ihan liian iso. Meillä ois vissiin käynyt ihan hyvin 68 cm. Mutta ei sitä onneksi vielä tarvii, jospa se siitä sopivammaksi tulisi. Äitiyspakkauksen toppahaalarin ajattelin juuri pitää sellaisena auto-kauppareissu haalarina ja sitten tuonne ulkoiluun täytyisi ostaa kunnon toppapuku. Ootteko muuten nähnyt sen uusimman äitiyspakkauksen toppapuvun!?! Se on tosi nätti ja parempaa materiaali, pitää ehkä hieman jopa kosteutta paremmin kuin tää 2006.Vai jokos Hanna ehti sen uusimman pakkauksen Paavolle saada vai otitko ollenkaan pakkausta?

Marjis, minkalaiset kengät oot ostanut Eelille? Mä ajattelin, että ostan sitten ku kävelee. Mutta eilen oltiin eka kertaa hiekkalaatikolla ja tajusin, että ei me kyllä siellä kauan sukat jalassa voida olla. Niin täytyis jo varmaan kengät ostaa, vaikka ei vielä käväle.


Nipsu ja neiti 9kk ja 1vko (Nukkui vaan 45 min. päivunia, mutta onneksi sain nukahtamaan uudestaan...Eilen nukkui vaan 45 min.)
 
En ehtiny ihan saaha tuota uutta äippäpakkausta, vaan mullaki se vuoden 2006 pakkaus.. ja ihan tyytyväinen olen siihen ollu.. aluksi pidin sitä vähän "poikamaisena" ku luulin, että tyttö tulee, mutta nyt olen ihan tyytyväinen ku on vaaleansininen kevyttoppis ja haalariki sininen. Käytössä en tiiä sitte minkälainen on.. olen kyllä ostanu sitte "paremmaksi" haalariksi Reiman puvun. Toivottavasti sitte on oikean kokonen ku käyttöön tulee.. ostin 68cm ja aika reilun kokonen kyllä.. vaikka iso tuo poikaki on.. meillä oli viime viikolla neuvola jossa
paino vajaa 7400 grammaa ja pituus vajaa 63 senttiä. Eli potra poika. Neuvolantäti meinaski, että jos tätä vauhtia kasvaa niin aikusena pituusarvio on 186cm!! Saa sitte isäänsä taputella kaljulle ja sanoa, että ole sie pikku-isä hiljaa... :LOL:
Velliä olen antanu nyt kolmena iltana ku neuvolasta niin suositeltiin.. nyt sitte ootellaan, että lyökö masu juntturaan.. toivottavasti ei.

Täällä kans alko nyt arki ku mies lähti töihin 8 viikon loman jälkeen.. lapsethan on koulussa.. keskimmäinenki nyt sitte alotti ekaluokan. Saamma olla Paavon kans päivisin ihan kaksistaan täällä.. toistaalta ihan mukavaa. Vielä ku alkais noissa vaunuissa viihtymään, että päästäis johonki.

Sitä piti teiltä kysyä, että onko teän lapsilla ollu päänahassa karstaa? jos on, niin onko vinkkejä millä pois.. Öljyllä olen ottanu tytöiltä silloin ku olivat pieniä, mutta se on niin sottasta hommaa.. Niin ja sitä vielä, että mitä vaippa merkkejä käytätte..? Mie olen aina ollu Liberoitten kannattaja, sillä niitähän käytetään sairaalassaki, mutta muutamapäivä takaperin tuli ilmaisnäyte Pampersilta ja yllätyin tosissaan ku se oli paljon ohkasempi vaippa ku libero.. :whistle:

Hanna ja Paavo (kohta 3kk)
 
Eelille ostin kaverilta vanhana Eccon kävelykengät (koko 21). Hiekkalaatikolla ja paljon muutenkin ollaan ihan varpaisiltaan, kun niitten kenkien kanssa kävely on hankalaa. Toivottavasti oppii hyväksi kävelijäksi ennen syksyn liukkaita, niin ei sitten kengätkään menoa haittaa. Viikonloppuna ostin 3 ?:lla kirppikseltä vielä talvikengät (koko 22, toivottavasti ei jää pieneksi ennen talvea...) ja lisäksi olen vanhana saanut yhdet kävelykengät (koko 23) ja saappaat (koko 23).

Ostin alennuksista syksyksi ja toivottavasti myös kevääksi Reiman 80 cm ulkoilupuvun. (Seuraava koko oli niin iso ettei sitä tosiaan voinut ostaa).Toppapuku pitänee sit kans ostaa. Toisaalta on se äippäpakkauksen toppis ja villavaatteita, mutta onhan se hankalaa pukee monia kerroksia menevälle taaperolle päälle. Ja villasukkavarastot pitää kans tarkistaa ja neuloo lisää, jos ei ole riittävästi. Hanskapolitiikkaa olen kans miettiny. Vielä ei ole kunnollisia vettäpitäviä hanskoja. Sadehattu on kyllä jo.

Meillä on käytetty niitä kestovaippoja ja yövaippoina ja reissuvaippoina Pampersia. Välillä käytettiin Liberoakin, mutta jotenkin se Pampers on tuntunu paremmalta.
 
Hei! Sonjalla oli alussa hieman päälaessa karstaa. Oliviiöljyllä mäkin sitä poistin, vinkin mukaan. Laitoin esim. aamusta ja päiväksi ohut puuvillamyssy päähän ja illalla sitten kylpyyn. Lähti tosi hyvin, kun muutaman päivän ajan teki. Ensin kokeilin myös ihan tavallisella rasvalla.

Alkuun käytettiin vaikka mitä vaippoja, etupäässä lidlin ja liberoita. Nyt on oikeestaan vaan käytetty liberoita, kun isovanhemmat tuo aina vaippoja. En ollakaan ite pitkään aikaan ostettu vaippoja. Kestovaippoja en ole saanut aikaiseksi käyttää...

Mekin saatiin Sonjalle kahet talvikengät koko 21 ja 23. Ne on serkun poikien kengiä. Tosi siistissä kunnossa! Nyt pitäs vaan jotku syksykengät ostaa ja alkaa totutella niitä pitämään jaloissa.

Neuvolassa käytiin tiistaina eli Sonja oli 9kk ja 1 vko. Pituutta 70.8cm ja painoa 8075g. Siellä keskikäyrän alapuolella menee tasaiseen tahtiin! Sonja heräs ja yritin nukuttaa uudestaan, turhaan...nukku vaan 30 min. |O No kokeillaan myöhemmin paremmalla onnella uudestaan!

Kävin tänään aamulla Sonjan kanssa vanhalla työpaikalla! Oli kiva käydä, mutta ei kyllä tullut tunne, että äkkiä takas töihin! Tosin tammikuussa saattais jotain olla tarjolla, pistetään pohdintaan.... ;)

Ilmoitin muuten Sonjan vauvamuskariin. Se on kerran viikossa 30 min. Jospa se ois ihan kiva juttu!

Nipsu ja Sonja reilu 9kk
 
Moikka pitkästä aikaa!

Hanna on Paavo kyllä potra poika, Alisa oli 8kk ikäsenä 7235g. On kyllä kokoajan ollu tollanen tosi pikkanen hoikkeliini. Alisalla on edelleen karstaa päässä, oon oljynny, rapsutellu ja tehny vaikka mitä mut karsta on ja pysyy :/ Nyt se on kyllä viime aikoina ehkä hiukan itekseen vähentyny. Se vaan näkyy niin hyvin edelleen, kun Alisalla ei oo kun sellasia haivenia tossa pään päällä. Niskassa on tukkaa hiukan enemmän, mut melko kalju on neiti edelleen.

Meillä kans tuetta seistää, mut ei vielä oo lähteny kävelee. Eikä kyllä ois mitään kiirettäkään, sit varmaan sattuu vielä enemmän haavereita kun nyt.

Mä meen syyskuun alussa töihin, pari iltaa viikossa ois tarkotus tehä, Alisa on ne ajat isin kanssa kotona. Ei tolla pelkällä kodinhoidontuella oikeen asuntolainaa makseta. Ja kiva kun on mahollisuus tehä vaan se reilu 10 tuntia viikossa töitä, ni ei tartte Alisaa vielä hoitoon viedä...

Maanantaina Alisa jo 10kk :eek: Kyllä aika lentää... Maanantaina on neuvolakin, kiva tietää taas uudet mitat, toivottavasti ois tullu ees hiukan painoa lisää...
 
Hei, olipas mukava lukea Neiti PiiPoonkin kuulumisia! Rosella, sunkin kuulumisia kaipaillaan! :wave:

Ostettiin Sonjalle kengät! Sellaiset punaruskeet tutan kengät. Ihailin sellaisia ihania eccon viininpunaisia kengiä, mut ei vielä kun ei edes kävele! Pottaan on tullut yhet pissit, jee! Ei vielä kyllä kovin aktiivisesti edes potalla istuta, satunnaisesti!

Tylsiä tällaiset sadepäivät, kun jos on vielä kahelleen Sonjan kanssa niin päivä tuntuu NIIN PITKÄLTÄ! Juups, ite aloitan taas syyskun alussa jumpat. Ajattelin mennä kuntojumppaan ja pumppiin. Oon varmasti eka kertojen jälkeen ihan kipee, mutta täytyy koittaa aloittaa varovaisesti. Mutta ihana on mennä, olenkin jo kaivannut kunnon treeniä. Tosin enää ei pitenkään pysty käymään 3-4 kertaa viikossa, että jos nyt edes yhtenä iltana viikossa.

Eipä nyt kummempia. Sonja on nyt kyllä syönyt vaan purkkiruokaa, kun ne on niin käteviä... :ashamed: Mutta huomasin, että Sonjalle oikeesti maistuu paremmin esim. piltin ruuat kuin muksun. Niin ollaan siirrytty siihen rakeisempaan ruokaan, ei välillä oikein meinaa mennä. Mutta leipää annan aina "lounaalla" ja "päivällisellä", niitä Sonja tykkää napostella. Täytyis ostaa niitä maissinaksuja, sellaiseen herkutteluun.

Nipsu
 
Meillä opittiin eilen kävelemään ihan oikeesti. Eeli alkoi mennä jo semmosia 5 m matkoja ihan sujuvasti. No nyt pääsen sit juoksemaan perässä. Mutta kiva näin talvea vasten oppia kävelemään ettei sit kurakeleillä enää tartte kontata ainakaan ihan niin paljoo kuin nyt.

Ja tänään tuli eka kakka pottaan. Ei olla ollenkaan harjoteltu tähän mennessä. Mökillä kerran koitettiin vaan millasta siinä potalla on istua. Eelillä tulee kakka aina aamulla ja noustiin tänään nopeesti sängystä ja mentiin kylppäriin alasti puuhastelemaan. Ensiks istuttiin vähän potalla mutta mitään ei tullut, niin Eeli nousi ylös ja alkoi siinä puuhastella kaikkee. Sit huomasin, että nyt se kakka kyllä tulee ja istutin nopeesti potalle. Vähän meni kakkaa potan reunuksiinkin, mutta loput kikkarat ihan oikeesti pottaan. Siinä sitten tuijoteltiin kakkaa ja kehuin kuinka hieno juttu oli.

Ja nyt ollaan vissiin viikko nukahdettu omaan sänkyyn (hirveellä huudolla tietysti lähes joka ilta). Vielä ei nuku koko yötä omassa sängyssä, kun en jaksa kolmen aikoihin alkaa huudattamaan uudestaan. Eilen nukkui neljän aikoihin mun rinnan päällä, kun ei muuten nukahtaminen onnistunu. En nimittäin jaksanu enää antaa tissiä suuhun, kun se oli koko alkuyön tissiä tunnin välein imutellu ja mulla alkaa jo nännitkin kipeytyä tästä touhusta, kun se aina välillä pitää mun tissejä unilelunaan (siis iskee kynnet kiinni tissiin...). Ehkä ens yönä jätän sit kaikki imetykset pois, kun toi yötissittely alkaa mua tosiaan kyllästyttää ja se varmaan Eeliäkin valvottaa, kun ne tissit haisee sen nenään, kun se loppuyön meidän välissä nukkuu. Kerranhan olen jo yöimetyksiä pois huudattanu, mutta nyt täytyy ottaa uusi yritys, kun lipesin takas imettään.

Sellasta.

Kattelin Eelin kengän pohjia ja mun yllätyksekseni tämän syyskengän koko olikin vaan 19. Olen tainnu valehdella, että 21. Meillon aika pieni jalka siis.
 
En sitten vielä viime yönä huudattanutkaan yötissiä pois. En jaksanu. Ehkä ens yönä sitten.

Tänäänkin meillä tuli kakkaa pottaan. Tosin suurin osa kylppärin lattialle :) . On vissiin mukavampi vääntää seisaallaan tai jotain vaikka ei se kauheeta vääntämistä onneks Eelillä ole.

 
Eelille onnittelut kävelemisen oppimisen johdosta ja tosi hienoa, kun kakat on tullut pottaan (tai siihen viereen ;) )!!!

Muuten nuo kengien koot vaihtelee vissiin aika paljon, kun Sonjalle soviteltiin kengiä niin jostain piti olla koko 19 ja jostain jopa se 21. Nyt sillä on ne 20. Kaverin luona oltiin tänään ja se ois antanut 20 lenkkarit lainaan, niin nehän olikin taas liian pienet! Jännä...

Harmittaa, kun Sonjan ukilla lauantaina syntymäpäivä eikä taideta ehtiä enää viedä kortti postiin, että ehtis huomiselle. Saapuu sitten maanantaina kortti perille...

MUKAVAA LOPPUVIIKKOA! Me mennään hu-aamuna perhekerhoon. Viime pe ei päästykään, kun mulla oli niin kauhee pääkipu. Niin ja ke oltiin menossa seurakunnan vauvaryhmään niin se olikin alkanut tiistaina. Höh..

Nipsu
 
Nostelen vaan. Yöimetys on lopetettu ihan hyvällä menestyksellä ja omaan sänkyyn nukahtaminenkin on jo kahtena iltana onnistunut ihan ilman huutoa (käveleminen väsyttää mukavasti). Hoitoasiat mietityttää. Enää muutama viikko, niin Eeli aloittaa "putken". Täytyy ostaa kokoon taittuvat matkarattaatkin, koska vaunut ei mahdu sinne hoitopaikkaan mihinkään - ihan yllättävä menoerä. Sateenvarjorattaat sais lainaan naapurilta, mutta mulla menee 20 min kävellä sinne hoitopaikkaan, joten ei ihan pikkupyörillä viitti esim loskakelissä lähtee.
 
Hei vaan...Sonja teki tänä aamuna kakat pottaan! Sitä piti sitten ihmetellä... :D Oltiin vauvamuskarissa ja ihanaa, kun Sonja tullut rohkeammaksi ja lähti sielläkin konttaileen. Tiistaina oltiin vauvakerhossa ja oli tosi mukavaa! Odotan jo ensi tiistaita! Ens viikko ollaankin kahelleen, kun mies on työmatkalla. Eka kertaa noin pitkään kahelleen...hui...Nytkin ollaan kahestaan, kun mies tulee työmatkalta huomenna. Harmi vaan, kun joudun nyt ottaan Sonjan mukaan illalla sinne ensisynnyttäjien perhetapaamiseen, jota alan vetämään. Jospa Sonja viihtyis eikä roiku koko ajan minussa.

Niin menikös Eeli perhepäivähoitoon? Kerrohan sitten miten ekat päivät lähtee sujumaan. Tosin jos alku on itkuinen niin yllävän pian se siitä lähtee rullaan ja huomaa lapsen siellä tykkäävänkin olla. Tai sitten jos alku menee tosi hyvin niin sitten "kuherruskuukauden" jälkeen saattaakin alkaa kiukuttelu. Muakin jo nyt jännittää, että jos Sonja menee tammikuussa hoitoon. Ite olen varmasti valitettavasti sellainen äiti, joka ei raaski/tajua lähtä ja se itse asiassa vaan pidentää sitä itkua.

LEPPOISAA LOPPUVIIKKOA! Nipsu ja Sonja reilu 9,5kk
=)
 
Juu, Eeli menee perhepäivähoitoon. Täytyy käydä nyt ahkerasti iltapäivisin siellä puistossa missä se hoitaja käy lasten kanssa, niin tulee hoitaja tutuksi. 24.9. meillä alkaa tutustumisviikko ja vien Eeliä aina muutamaksi tunniksi hoitoon. Aika järkyttävältä kyllä tuntuu veidä pientä poikaa sinne, mutta varmaan se on ihan ok. Siellä on kaksi muuta lasta. 5-v poika ja 2-v tyttö, joten ihan sopivia kavereita on.
 
Moi! Me ollaan täällä Sonjan kanssa kahelleen koko viikko, kun mies on työmatkalla. Ihan mukavasti on päivät mennyt, kun on oltu kerhoissa yms. Muuten ois kyllä jo käynyt pitkäksi aika! Huomenna muskari, jee!

Sonjalla nenä jatkaa vuotamista! Höh...nyt ei oo yli viikkoon syönyt kunnolla lämmintä ruokaa! Onko mitään vinkkejä, mikä voisi auttaa!?! Hampaita ei vielä näy, mutta kuolaaminen on ihan hieman vähentynyt.

Eipä meille kummempia...Nipsu ja Sonja perjantaina 10 kk =)
 
Ootko Nipsu koittanu antaa Sonjalle sormiruokaa. Esim makaroneja tai leipää tai keitettyjä vihanneksia. Se vois auttaa tohon syömiseen. Vois mennä lusikallinen sinunkin antamana aina välillä, kun sais itsekin syödä. Tai sit Sonjalle vaan oma lusikka käteen (on olemassa niitä paksuvartisia vauvalusikoita, joista on hyvä pitää kiinni).

Tai sit vaan ne hampaat vaivaa niin ettei Sonja oikeen haluu syödä.

Meillä on varmaan tulossa niitä poskihampaita. Yks on mun mielestä ylhäältä jo läpi ja varmaan seuraava ihan tuloillaan, kun Eeli on ollu tänään tosi itkuinen ja jäytäny semmosta paksuvartista lusikkaa ja tutti on ollu tosi tiukassa suussa.

Luumu maistuu Eelille tosi hyvin. Siitä on vaan jälkiseuraamuksia... tänäänkin on ollu jo kolme kakkaa ja minä en jostain syystä haista niitä heti (vaippa kyllä ne vaipassa haisee). Onneks Eelin iho on sen verran hyvä ettei tule pahoja vaippaihottumia, muuten joutuisin kyllä varmaan hankkimaan uuden nenän... :).
 
Hei...huh, kyllä taas tänään säihkähdin! Sonjalla on ollut sellaisia itkukohtauksia jonkin esim. kaatumisen jälkeen, ettei tuu ääni millään. Siis suu auki vaan huutaa, mutta ei tuu ääntä. Sitten kerran alkoi jo huulet sinertää ja tänään muljahti jo silmät tuonne ylös päin! Hui, kun oli pelottavan näköistä ja taas kahelleen Sonjan kanssa, että ihan paniikissa täällä sitten. Sitten lopulta se ääni lähtee kulkemaan. Mä yritin nyt netistä etsii tietoo ja onkohan se mahdollisesti sellainen affektikramppi? Täytyy ottaa neuvolassa esille tai soittaa, kun eihän meillä oo vasta kun 1 -vuotiaana taas neuvola.Hui...

Mutta juu sormiruoka tuntuisi Sonjalle uppoavan parhaiten! :D Eilen kokeiltiin eka kerran raejuustoo! Sitten ostin jo jääkaappiin maustamatonta viiliä. Hiljalleen siis kokeillaan noita hapanmaitotuotteita, kun perjantaina tuli se 10 kk täyteen. Oho... =) Täytyy vaan keksiä lisää sormiruokaa ja koittaa aina väliin lusikalla ruokaa antaa.

Leppoisaa sunnuntain jatkoo!!! Nipsu ja Sonja 10 kk
 
Varmaan aika karmeita ne affektikrampit tai mitä ikinä ovatkaan. Huh.

Mekin kokeiltiin viiliä - kerran. On aikas sotkusta puuhaa, kun venyy ja vanuu. Me ollaan jo siirtymässä ihan tavalliseen maitoon, kun meille tulee sunnuntaina vuosi täyteen.

Eeli sai viime perjantaina uuden serkunkin. Iso tyttö tuli - 4,2 kg ja 52 cm. Käytiin kattomassakin ja tytteli jo nosteli päätään - kumma tapaus.
 
Paljon Onnea 1-vuotiaalle Eelille! Niin se vaan vuosi vierähti, mitkäs on Marjis fiilikset tästä kuluneesta vuodesta!?! =)


Leppoisaa sunnuntaita! Meillä isi lähtee kaheksi viikkoo reissuun ja ollaan Sonjan kanssa kahelleen. Paitsi mennään käymään mummolassa, ettei tuu ihan liian pitkäksi aika. Mutta ens viikko ihan tässä kotosalla ja seuraava sitten mummolassa.

Nipsu ja Sonja 10 kk
 

Yhteistyössä