Hepp

Töidenaikaisesta imetyksestä... Eeli ei oikein ota korviketta, olen kyllä perunamuussissa yrittänyt totuttaa makuun, mutta ei korvikkeena oikeen kelpaa. Ei ajateltu antaa maitoo ollenkaan sillon, kun olen pois kotoa. Vauvakerhossa yhdeltä äidiltä kuulin, että oli toiminut niin ja ihan hyvin oli mennyt. Siis vettä päivällä ja muuten sitten maitoa. Katotaan nyt miten koko imetyshomman käy, nyt jo neljä yötä putkeen Eeli on halunnut rintaa 4-5 kertaa yössä (yleensä 2 kertaa), sama menohan ei voi jatkua enää ensi viikolla (meen sitten varmaan eri huoneeseen nukkumaan vaikka klo 2 eteenpäin korvatulpat korvissa ja sen jälkeen saa rintaa vasta aamulla). Toivottavasti poika parissa päivässä tottuu päivätissittömyyteen, täytyy ekalla viikolla tulla vähän ajoissa töistä pois ja vaikka ottaa töitä mukaan kotiin. Vaikka en kyllä todellakaan ota mitään paineita töistä, ihan sama miten siellä "suoriudun". Meille tulee töihin kesäksi joku italialaispoika ja minä lupasin sitä perehdyttää. Siinä mulle sopivan lepposaa hommaa.

Tsemppiä Hanna synnytykseen!! Toivottavasti kerkeette ajoissa perille!!
 
Hannalla alkaakin olla jännät paikat, nyt sitten toivotan tsemppiä synnytykseen ja ekoihin päiviin vauvelin kanssa! =)

Marjis...älä tosiaan ota stressi töistä! Juu ja varmasti ihan hyvin Eeli pärjää sen päivän ilman tissiä.

Me ostettiin la syöttötuoli ja hyvin pieneltä Sonja siinä näyttää. Istuminen on vielä hyvin hataraa, vaikka on semmoinen pehmuste siinä ja mä vielä lisäsin tyynyn. Joka päivä aina jonkin verran kokeillaan niin eiköhän se siitä! Ostettiin myös nokkamuki ja siitä harjoitellaan nyt juomista! Ihan kivasti näyttää sujuvan ja vettä siis siitä hörpitään. Viikonloppuna Sonja heräs öisin tunnin välein...oli tosi raskasta! Eikä oikein pariin päivään oo nukkunut kunnon päiväunia max. 45 min. Sitten on väsynyt ja haluaa olla vaan sylissä, ei kiva! Tää aamu rullaa ihan kivasti, kun se ottaa tässä ne pienet aamu-unet pinnasängyssä niin on pieni hetki omaa aikaa. Saa nähä, että miten käy noitten ulkoilu-unien...

Mites äitienpäivä meni!?! ;) Nipsu ja Sonja tänään 6kk, jee!
 
Heippa töistä. Tarttee varmaan lähtee kotiin, kun alkaa olla varastot täynnä maitoa. Ei ole kotoa mies soittanut vielä apuun. Ihan hyvin kai on sitten mennyt. Kiva kuitenkin mennä kotiin ja sylitellä pojan kanssa.
 
Meillä oli tänään 6kk neuvola. Neiti vierasti neuvolantätiä ja pää oli lähes koko ajan ilmassa, kun otettiin painoo eli noin paino 7475 ja pituudenkin aikaan vispasi eli noin pituus 66,8.

Kannusti kovasti jatkamaan imetystä ja kiinteitä tietty lisätä. Mutta hätävara maidoksi meillä kokeillaan nyt sitten apteekin tutteli soijaa. Jos se ei käy niin sitten taas soitto neuvolaan.

Neiti otti taas vaan sellaiset pikatirsat ja tuossa nyt hihkuu vieressä. Täytyykin ruveta neidin kanssa touhuamaan... =) tässä oli taas tää oma aika... ;)
 
Jopas on pino kerenny jo kauas. Ollaan oltu vähän taas poissa kuvioista, mökillä asusteltu. Nyt nukkui pois meiltä toinenkin mummo. Mun äiti kuoli, on ollut pitkään vakavasti sairas ja nyt sitten pääsi pois. Toisaalta helpotus, mutta ei ole enää meidän perheessä auttavia mummuja ja vaarejakin vaan yksi enää. Täytyy joku varamummu keksiä jostain.

Eeli on nauttinut ajasta mökillä. Ollaan laitettu se ulos vatiin istumaan ja siinä se on repinyt maasta ruohoa ja kyntänyt välillä multapeltoo suullaan. Ei ole tarttenut paljoo viihdyttää, on sen verran hauskaa hommaa.

Olen töissä, mies hoitaa Eeliä. Oli ollu 25 min huutoo ennen päikkäreille nukahtamista. Poika on niin äitin poika eikä ottanu aamulla kunnolla tissiä, kun oli kaikkee muuta häsläämässä.

Käytiin 8 kk nla:ssa.
muistaakseni 68 cm ja 7,8 kg
 
Marjis...jaksamisia koko perheelle jälleen kerran! :'( Kylläpä teillä nyt surullisia asioita on tapahtunut! :hug: Hienoa, että tunnut jaksavan teksteistä päätellen kuitenkin ihan hyvin! Vaikka varmasti koville ottaa...

Soijatutteli nyt kai sitten käy Sonjalle, toivottavasti ei myöhemmin ilmene jotain. Nyt joka ilta pienen määrän 20-100ml juo sitä tuttipullosta, ajattelin tosin nokkamukista ruveta juottaan. Juo nimittäin vettä nokkamukista oikein hienosti! Tissiä edellee 2-4kin kertaa yössä, osittain minä ihan automaattisesti alan tissiä antamaan ja neiti sitten siihen rauhoittuu. Riisipuuro menee vaihdellen aamuin ja illoin ja nyt voitaiskin sitten kokeilla kaurapuuroo. Jospa se maistuis paremmin! Muutenkin väliin syö tosi hyvin ja sitten saattaa mennä päiviä, ettei maistu juuri mikään.

Meillä on nyt sitten se 8kk neuvola+lääkäri jo 21.6, kun Sonja on siis 7kk 1vko. (7kk neuvolaahan täällä ei edes ois.) Seuraava ois vasta sitten 1-vuotis neuvola, mutta luultavasti saadaan aika sinne 10kk kohdalle.

Naapuri kävi ovella ja Sonjakin heräs... =)
 
Kyllähän me täällä jaksellaan. Äiti oli jo pitkään sairas ja tämä oli odotettavissa, mutta eihän sitä silti oikein voi hyväksyä, että äitin elämänkohtalo oli tämmöinen.

Hyvä, että se soija käy Sonjalle. Meidänkin täytyy alkaa totuttamaan Eeliä korvikkeeseen, ettei se ole niin minussa kiinni. Tänään jouduin käymään kotikäynnillä imettämässä ja syöttämässä Eelin. Eeli on vissiinkin päättänyt, ettei syö äitin omatekemiä ruokamössöjä, vaan haluaa kaupan ruokaa. Ja sille on jotenkin ehdollistunut, että äiti=ruoka ja kun on nälkä, äitin on oltava paikalla (ainakin näkyvissä).

Ollaan nyt annettu kaupan ruokaa, kun ollaan oltu niin paljon reissussa. Täytyy koittaa purkista omaa ruokaa ja sit jotain sekoitusruokia. Toisaalta kaupan ruuathan on tosi helppoja, mutta kalliimmaksihan se tulee. Toisaalta, jos Eelin ruoka maksaa muutaman ?:n päivässä ja jätän itte vaikka karkit ostamatta ja syön eväsruokia, niin kyllä meidän talous balanssissa pysyy.
 
POIKA synty 40+1 viikolla eli 23.5. Pituutta 52cm ja painoa 3870g.

Tyttöhän sen piti olla... jopa 4D-ultrassa sanottiin niin ja tottakai olin ostanu vaaleanpunasia vaatteita ja juttuja... eli JYMY-YLLÄRI saatiin....!!! :wave:

Hanna ja Paavo-poika 5 vrk
 
ONNEA HANNALLE JA KOKO PERHEELLE!!! :flower: :hug: Jippii!!!

Eikös se ollut nyt teijän eka poika!?! Eli sulla oli muut tyttöjä vai muistanko ihan väärin? =) Kerrohan lisää kuulumisia, kun jakselet ja ehdit...

Nipsu

 
Moi...

Marjis, raaskisitko Eelin nyt jättää esim. neljäksi päiväksi isän kanssa!?! Siis, kun Eeli on nyt sitten sen ikäinen, kun Sonja on heinäkuussa, kun lähen sinne Englantiin häihin. Musta on ihana lähtä, mutta samalla sydäntä raastaa, että miksi lähen...Onneksi miehen äiti tulee vielä kaveriksi tänne Sonjaa hoitamaan, mutta, mutta...minkalainenhan itku reissu mulle tulee ja miten ne oikeesti täällä pärjää....mä ehdin tätä vatkata vielä monta kertaa...mutta kun se mielessä pyörii!!! :/

Onkos se Rosella ja Neiti Pii Poo vielä maisemissa!?! :wave:

Nipsu
 
Onpa menny palsta oudon näköseks :eek:

Mut täällä ollaan. Ei kauheesti ehi palstailemaan, Alisa pitää äidin kiireisenä. Oppi tossa hiukan ennen 7kk päivää nousemaan pystyyn ja nyt saa koko ajan olla sydän syrjällään kun se tuolla horjuvin jaloin on pystyssä :/ Konttauskypärä on kyllä hyvä keksintö, pari kertaa on päässy kaatumaan aika pahannäkösesti, mut pää ei oo kolahtanu kun on ollu kypärä päässä. Ei niiltä kaatumisilta voi millään välttyä kun ei ihan koko aikaa voi olla takana varmistamassa...

Onnea Hannalle pojasta :heart: Niin ne vaan näköjään 4d-ultrassakin erehtyy... Mä en ihan kauheesti uskaltanu vaaleenpunasta ostaa, kun pelkäsin just sitä et Bruno oiskin erehtyny. Mies kyllä oli ihan varma et tyttö se on :whistle:
 
Hello! Siis täähän on ihan uuden näköinen palsta.... :eek: JUu, mukava kuulla neiti Pii Poonkin kuulumisia! =) Vau, siis Alisa jo nousee seisomaan! Meijänkin Sonja maanantai-iltana lähti pyörien eteenpäin ja tiistaina ryömien taaksepäin (vai joko olen tään kertonut?). Nyt on sitten rullaamassa pitkin olohuoneen mattoo ja törmää sohvaan, kirjahyllyyn. Hauskan näköistä menoo! :D Niin ja sitten pongasin alhaalta pienen hampaan alun! Sonjallahan ei olekaan vielä yhtään hammasta.

Neiti aamutirsoilla, kohta varmaan herää...AURINKOISTA VIIKONLOPPUA!!!
Nipsu ja Sonja 6,5kk
 
:wave: Meillä kaikki sujunut mukavasti. Kasperi on nyt 4kk ja neuvolassa juuri paino 7295g ja pituus 64,9cm hattu 44,3cm että ihan potra poika on.

Onnea Hanna77 :flower: =) pojan syntymän johdosta. Ei ne ultrat tunnut mitään tietävän. Olet jo kolams keltä kuulen, et on veikattu tyttöä ja ollukin poika. Serkun ystävän poika nukkui ihan mukavasti vaaleanpunaisissa pinnasängyn hepenissä...

Nyt saunaan, mutta täytyy käydä nyt vähän useammin taas. Kumman näköiseksi ovat tehneet nämä sivut... :p

t. Rosella75 ja Kasperi 4kk
 
Onpas tosiaan erinäköinen palsta. Kiva, kun Rosellasta ja Neiti PiiPoostakin kuulee. Meillä ei ole konttauskypärää ollut käytössä. Poika kyllä välillä muksahtelee, mutta aika hyvin osaa mennä jo pepulleen eikä heittäydy suoraan selälleen, jos ei satu jotenkin kierähtämään sivulle.

Eeli on nyt niin paljon äitin poika etten oikeen tiiä jättäisinkö isin kanssa. Toisaalta Eelillä ja isillä menee aina hyvin siihen saakka, kun minä tulen paikalle ja Eeli ei erehdy luulemaan jotain muuta ihmistä minuksi (niin käy joskus, kun Eeli näkee esim. ikkunasta, että joku (ihan kuka vaan, voi olla jopa kalju äijä ) kävelee ulkona ) . Eikä lapsilla ole aikuisen kanssa samanlaista aikakäsitystä tai siis 1 tunti tai 1 minuutti on yhtä pitkältä tuntuva kuin 1 vrk.

Vierastamiset ja äitihakuisuudet on toisaalta ihan lapsen luonteestakin kiinni. Palasihan ministeri Paula Lehtomäkikin työelämään, kun lapsi oli 6 kk ja ministerillä ainakin on ollut pitkiäkin työreissuja ulkomaille - haastattelusta luin, että kuitenkin pärjäävät (ja toinenkin lapsi on tulossa).

Meillä on ollut jotenkin ihan kauheen rikkonainen kevät eikä ole oikeen mihinkään rytmiin päästy. Ehkä nyt sitten, kun on palattu taas arkeen. Eeli on lisänny yhden yösyömisen (siis kolme kertaa yössä ) . Toisaalta ei välttämättä ota maitoa nukahtamisvaiheessa, joten sinänsä ei ole useampia syöttöjä.

Kuinkahan kauan sitä jaksaa imettää?? Jaksaisin kyllä ja se on mukavaa, mutta se vaan jotenkin sitoo pojan niin kovasti kiinni minuun. Onhan se ihanaa, että poika tykkää olla äitinsä sylissä, mutta tänäkin aamuna hyvä että vessaan pääsi ja sai vaatteet päälle, kun ei pojalle voi kääntää selkää, muuten tulee kauhea parku. Toisaalta hyvä, että ollaan näinkin pitkälle menty rintamaidolla.

Tämmöistä täällä.
 
Ihanaa, jos kesä nyt saapui! Tosin on vaikeeta miettiä, että mitäs Sonjalle päälle ja eihän aurinko paista iholle yms.

Niinpä, lapsen aikakäsitys on tosiaan ihan toisenlainen. En mä kyllä jättäis vielä Sonjaa isin kanssa kahelleen noin pitkäksi aikaa (siis se neljä päivää), jos ei ois niin rakkaan serkun häät kyseessä. Mutta vielä on onneksi kuusi viikkoa aikaa (kauheeta, sehän menee kyllä tosi nopeeta) niihin häihin. Jospa tosiaan Sonjalla menee paremmin, kun se on isin kanssa eikä äiti siinä näkyvillä. Meillä nimittäin Sonja mulle ihan selkeesti enemmän "kiukuttelee", kun iskälleen. Mä kävin yhen kerran jumpassa (olin muuten ihan poikki, vaikka kävyesti yritin tehä) ja täällä oli mennyt loistavasti, mutta kun mä tulin kotiin....niin ei ollutkaan enää kivaa! Joten ihan varmaan on niin isin tyttöö, kun tuun reissusta ja mulle sitten kiukutellaan, että mitäs jätit mut isin kanssa niin pitkäksi aikaa.

Juu, ja tuo imetys kyllä sitoo lapseen. Kaveri lopetti tässä imetyksen 1 veeltä ja sanoi tosiaan, että kuukauden päästä tajus, ettei olekaan enää niin kiinni pojassaan, kun ei imetä. Sanoi jotenkin vapautuneensa, vaikka imetyksestä tykkäsikin. On kuulema jotenkin erilaista (mutta ei kuulema pahalla tavallla) nyt pojan kanssa, kun se tissi ei oo kuvioissa. Meillä neidille ei välttämättä päivisin tissi maistu niin hyvin, mutta yöllä sitten senkin edestä. En tiiä, että miten imetyksen kanssa käy sitten mun reissun aikana. Otan ainakin rintapumpun reissuun mukaan! Tosin ei mulla enää niin nopaesti rinnat täytykään, kun alussa.

Aurinkoista viikkoa! Meille tulee loppuviikosta kaveri 1-vuotiaan poikansa kanssa muutamaksi päiväksi (sekin lopetti imetyksen, kun poika oli vähä päälle 1 vee).

Nipsu B)
 
Meillä Sonja ollut nyt pari päivää tosi kiukkuinen. Pientä lämpöä on ja syliä vaille koko ajan! Söin taas aamupalan seisaalta, samalla tyttöä viihdyttäen. Se eka hammas pikkasen sieltä pilkistää, että seköhän se kiukuttaa vai ihan tää lämpö? Meillä on sisälläkin ihan liian lämmin.

Nyt on kokeiltu kaurapuuroo, mutta ei vielä oikein maistu. Voi myös johtua nyt tuosta kiukkuisuudesta, ettei oikein mikään maistu. Tissi ja vesi nokkamukista kyllä onneksi menee. Vai tekeekö se kaura nyt sen kiukkuiseksi, jos sillä onkin masu kipee? Mistä näitä nyt sitten tietää... :eek:

Aurinkoista loppuviikkoa!
 
Juu, eli kaks tyttöähän meillä ennestään ja nyt sitte tuli tämä yllätys-poika. Paavo kasvaa 500gramman viikkovauhtia ja on kova poika syömään. Päivät mennään ihan tissillä, mutta illalla täytyy antaa tuttelia ku vauvalle tulee iltasin vatsavaivoja..on kai sitte sitä koliikkia ja tissiä ei silloin huoli. Tytöistä ei ollu kyllä tämmöstä..muutenki tuntuu että tämä poika on kovempi hoitaa..tai sitte aika kultaa muistot :whistle: Ristiäisiä pitäis alkaa miettimään..ne pietään kylläki heinäkuun 3 tai vimppa vkonloppu ku juhannuksena pippalot, 9.7 minun 30-v. Päivät niin tulee liikaa juhlia jos niihin aikoihin pittää ne ristiäisetki.. Mutta toisaalta kantsis pitää ne piakkoin ku olen kuullu monelta koliikki-vauvan äidiltä,että huuto on loppunu seuraavana päivänä ku vauva on nimen saanu ;)
 
Meillä tulee nyt lisää hampaita. Onkin jo odoteltu - Eeli on jo 8½ kk vanha. Näyttää ihan koko yläien turvonneelta. Josko tulee neljä hammasta kerralla. Miehin siskolla oli tullu just niin, että ensin kaks alas ihan pienenä ja sitten neljä ylös ja kaks lisää alas 8 kk vanhana. Viime yönä annettiin särkylääkettä, kun hampaat haittaa niin pahasti nukkumista. Iltauneen auttoi, mutta yöllä silti heräiltiin.

Näin unta, että Eeli lähti kävelemään tai oikeestaan juoksemaan. Unessa oli joku toinen lapsi, jota Eeli katteli ja lähti sitten sen perässä juoksemaan. Eeli harjotteleekin jo kovasti ja menee puita pitkin.
 
Hei! Hanna, Paavo on ihanan söpö nimi! Vai onko vaan nyt kutsumanimenä vai tuleeko myös oikeeksi nimeksi? =) Olen kuulut sellaisen sanonnan, että nimeensähän se vauva huutaa! :D Meillähän oli koliikkamaisia oireita ja siinä 2kk hujakoilla väheni.

Juu, meillä siis Sonja oli viime viikolla kolme päivää kuumessa (sellaista reilu 38, ei nuhaa tai yskää...). Sitten meni ohi ja kitkunenhan se on koko aja ollut! Noh, eilen nousi jo yli 39 kainalosta mitattuna. Käytiin terveyskeskuksessa korvat kattoon, ei mitään ja tänä aamuna piti viedä pissinäyte sellaisessa pussissa! Olihan sekin homma! :eek: Noh, joko hammas tekee noin rankkaa tai sitten onko mahdollista vauvarokkoo vai mitä...toivottavasti ei mitään pissitulehdusta! Ei kiva!

Meillä on siis kaksi viikkoo nyt ollut ihan syliä, syliä ja syliä! Alkaa taas univelka painaa ja itekin kiukkuiseksi tulla. Miehelle tuli ihan turhaa tiuskittua. Sonjan kiinteitten syöminen tietysti nyt tökkii lisää ja lattialla ei jaksa uusia taitojakaan opetella. Voi pientä! Voi, kun sen kivun saisi mieluumin itelle!

Tällaista tänne....Nipsu ja Sonja hu 7kk
 

Yhteistyössä