Hepp

APUAAA...Mä lähen 2.1 töihin! Sonjalle pitää hakee nyt sitten kiirellä hoitopaikkaa, sydäntä särkee! Miten mä pystyn sen hoitoon viemään... :'( Mies on lomalla siinä vielä pari päivää, että 7.1 Sonja tarviis sen hoitopaikan. Täällä ei oo ryhmistä, joten hajen perhepäivähoitoon. Ite oon tuolla päiväkotimaailmassa, niin sinne Sonja ehtii isompanakin! Mutta löytääkö sitä ihanaa perhepäivähoitajaa tai saako. Voi, voi...meneeköhän joulu murehtiessa, vaikka töihin on kiva mennäkin. Tuttu paikka...ja se on sairasloma sijaisuus niin pituudesta ei oo varmuutta.

ÖITÄ...
 
MUKAVAA VUODEN ALKUA KAIKILLE!!!

Nostelen tätä samalla ku oltiin tiputtu niin kauas... täällä oltiin oltu Jouluna tosi kiltteinä.. oikeastaan superkilttejä.. lahjoja ja suklaata tuli mielettömästi ja nyt on onneksi jo saatu herkut syötyä. Seuraavaksi on sitte se iänikunen painonpudotus projekti ;)

Paavo on kasvanu kovasti, seuraavaksi meillä on 22.1 8kk neuvola... Paavo ei osaa vielä liikkua ku pyörimällä ja sitte kävelytuolin avulla. Sillä se meneeki jo semmosta vauhtia, että hitaammat alta pois =)

Paavolla oli ensimmäinen korvatulehduski just ennen Joulua, mutta siitä onneksi parantu hienosti...

Mitäs teille muille kuuluu?? Kertokaahan kuulumisia.... Entä miten Nipsun töihin paluun kanssa meni??

Hanna ja Paavo :heart:
 
Hello! Töissä on ollut tosi kivaa, tykkään kovasti olla! Mutta Sonja ei ehtinyt kuin kaksi päivää olla oerhepäivähoidossa (ma ja ti) ja tuli kovaan kuumeeseen ja toissa yönä rupes ripuloimaan ja eilen oksetamaan. NOh hei...Sonja kiukustuu nyt niin kovasti, että jatkan toisella kertaa.... :wave:
 
jatkan eli mies oli Sonjan kanssa kotosalla kaks päivää ja minä nyt tämän päivän. Käytiin uudestaan terveyskeskuksessa ja osmosalia käskettiin jo juottaa, kun hengitys haisee jännän makealle ja pissaa ei ole tullut, kuivumisvaara siis. Kuume on onneksi enää sellaista pientä lämpöä. Niin ja sitten meijän neidillähän todettiin 2.1 eka korvatulehdus molemmissa korvissa. Lääkekuuri loppui tiistaina. Harmillista! Neiti on vaan TOSI VÄSYNYT, melkeen väkisin nukahti terveyskeskuksessa. Pysyi kuitenkin heräillä, mutta nukahti heti autoon. Kannoin nukkuva sisälle ja tunteroisen päästä heräs ja oli noin puoli tuntia hereillä ja nukahti uudestaan...eli nyt nukkuu taas. Toivottavasti nyt v-loppuna paranee!

Hoitopaikka on tosi kiva! Silti eka aamuna mä purskahdin pillittään, kun hoitoon vein. Toisena aamuna taas Sonja jäi itkien, mutta oli onneksi kuulema loppunut lyhyeen. Mutta on se haasteellista yhdistää perhe- ja työelämä. Varsinkin, kun lapsi on kipeenä. Mä poen syyllisyyttä, etten ole töissä. Vähäkö olen hassu...ja jos Sonja ois jollain hoidettavana niin tuntisin syyllisyyttä, kun en oo hoitamassa lastani. noh nyt se sonja heräs ja tuskasena mun sylissä....

ONNEN HIUTALEITA VUODELLE 2008, PALJON TERVEITÄ PÄIVIÄ!!! :heart:
 
Meilläkin oltiin joulun tienoossa kipeinä. Eelillä tais olla se vauvarokko eli kolmen päivän kova kuume. No ei Eeli onneks ollu mitenkään väsähtäny eikä käytetty sitä edes lääkärissä, kun soitin sinne terveysneuvontaan ja sanoivat, että kuumeläkettä vaan ja lääkäriin sit jos lapsi on väsähtäny. Mutt sit se meni onneks ohi.

Ollaan jo aika pitkään remontoitu sitä meidän ostettua kolmiota, kun haluttiin uus keittiö ja maalata kaikki seinät. Hirvee projekti.. No onneks jo alkaa olla voiton puolella.

Eeli kattoo innoissaan Teletappeja - ostin Anttilasta kesän lopussa tai joskus 10 DVD:tä ja niissä riittää katsomista. Ja äitin hermo lepää...

Hyvää vuotta 2008 teille kaikille.

Ette vissiin Nipsu vielä yritä sitä toista, vai? Me varmaan ruvetaan kohta yrittämään. Mun pitäis vaan tää imetys lopettaa... Eelihän on jo kohta 1v 4kk. No WHO:han suosittelee 2 v ikään saakka...
 
Hello! Mä sitten liityin tään alueen MLL:n hallitukseen, eilen oli eka kokous. Kuulostaa ihan kivalta hommalta, kun ei vaan liikaa tuu hommia.

Mutta me sitten jouduttiin viime pe 11.1 käymään Sonjan kanssa päivystyksessä ja sieltä lähettivät sairaalaan. Nesteyttivät ja vaikutti jo hyvältä. Tultiin kotiin ja tosi rankka ripulointi jatkui. LA uudestaan sairaalaan ja osastolle tippaan...Se kanyylin laitto päähän oli ihan hirveen näköistä ja Sonjaa itkee naama punaisena ja kattoo mua, että auta äiti. :'( Sydän oli särkyä! Oli tosi raskas ja väsyttävä v-loppu. Maanantaina pääsi Sonja kotiin. Mä olin siellä la-su välisen yön ja mies su-ma välisen yön. Sitten mies olikin alkuviikon Sonjan kanssa kotona.

Nyt alkaa olla jo oma itsensä ja ripuli onneksi helpotti heti sitten maanantaina. Hoidossa taas oltu ja ihan mukavasti mennyt. Hyvin syö siellä, mutta nukkuminen vaihtelee. Korvista sanoivat osastolla, että toinen hieman punoittaa ja ovat vaikkuset, mut eivät vielä tee mitään. Väliin mietityttää, että onkohan korva vielä kipee ku väliin kitkunen. Mutta seuraillaan. Sonjalla ei oo niitä hampaitakaan edelleenkään ku alhaalla kaksi.

Töissä oon tykännyt olla ja aivan ihana ryhmä! Niin juu Marjis, ei oo vielä ruvettu yrittään sitä toista ja mieli vaihteleekin sen asian suhteen päivittäin:ei ja juu.... :D LEPPOISAA VIIKONLOPPUA!!!
 
No johan on teillä Nipsu ollut rankkaa. Mutta hyvä, että nyt helpottaa.

Meilläkin oli taas perjantai-iltana poika ripulilla. Ensin kakkas sellaset kakat, että sohvatyynytkin meni pesuun ja sitten toisella kertaa osas hienosti mulle ilmaista asian ja mentiin potalle. Olikin sitten potassa aika iso satsi ja onneks ne kakat ei tosiaan tullu sohvalle... Mutta kivaa oli se, että poika tajus sanoo mulle, kun kysyin, kun se vääntelehti vaikeen olosena, että "ka" ja "po" ja sit mentiin veskiin.

Taitaa olla taas hampaita tulossa - aina ennenkin on ollut ripuli hampaiden tulon yhteydessä (joka kerta). Ja nyt on tulossa alas kulmahampaat, joten ne on varmaan aika vaikeet, koska yläkulmahampaatkin oli vaikeet. En tiiä miten ne tokat poskihampaat sitten - jotkut sanoo, että ne on vaikeimmat.

Mutta muuten meillä menee kivasti. Ainoo vaan, että remontti on vieläkin vaiheessa ja meiltä kaikilta alkaa jo ihan oikeesti mennä hermot siihen hommaan. Vaikeeta, kun Eeliäkin pitää siellä remppakämpällä koko ajan joka asiasta kieltää. Ei oo mukavaa. Pitäis saada se nyt johonkin järjestykseen, että päästäis muuttamaan tai vois ainakin Eelin antaa olla siellä vähän rennommin.
 
Moikka! Oon siis entinen Neiti PiiPoo, rupes nimimerkki kyllästyttää ni vaihdoin. Ja mielikuvitus taas laukkas kun keksin niinkin omaperäsen kun oman nimeni :LOL: Nyt meitä on täällä sitte kaks Hannaa :wave:

Marjikselle tsempit remonttiin. Me muutettiin lokakuussa ja kun muutto oli hoidettava päivässä eikä päästy tänne aikasemmin remontoimaan, ni maalattiin sitte huone kerrallaan, aina iltasin kun Alisa nukku. Alisan huone oli ainoo mitä ei maalattu, siellä oli siistit vaaleenpunaset seinät ni annettiin niitten olla ;) Aika rankkaahan se oli kaikki yöt maalata, mut viikossa oli kaikissa seinissä uudet maalit. Keittiöremppa on kans alotettu, ovet ja tasot on jo vaihdettu, enää pitäs noi välitilan laatat ja lamput vaihtaa. Sitte oiskin edessä kylppäri ja vessa ja lattioitten vaihto. Tekemistä siis riittää vielä.

Tänään käytiin ultrassa ja nyt näyttäs lupaavasti siltä että Alisasta tulee isosisko elokuussa :heart: Vähän tuli nyt pienempi ikäero kun olin "suunnitellu" mut eipä tuo mitään. Alisaa tehtiin kuitenkin se puol vuotta, ni aattelin että ei tää toinen yhtään sen nopeemmin tuu. Mutta tällä kertaa kaikki kävikin paljon helpommin, ja jo toisesta kierrosta tärppäs. Pillerit lopetin jo elokuussa, mut vasta lokakuussa tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen, ja sitte ennen joulua olinkin jo raskaana. On tosi erilainen olo kun sillon Alisaa odottaessa, sillon oli koko ajan sellanen tosi raskaanaoleva olo. Nyt ei tätä oikeen vieläkään tajuu, vaikka on nyt sen vauvankin jo nähny. Ehkä sitte kun maha alkaa kasvamaan. Kun vaan kaikki nyt menis hyvin...

Alisa on kauheessa flunssassa, raukka yskii öisin ihan hirveesti. Ihme kyllä se yskiminen ei yöunia häiritse, vaan unissaan yskii. Toivottavasti päästäs tästä flunssaqsta hiukan helpommin eroon kun edellisestä joka kesti melkeen kaks kuukautta :/ Muuten ollaan kyllä päästy melko vähällä, kun ei Alisalla oo mitään flunssaa kummempaa sairautta vielä olla...
 
Heips ja onnea Hanna. Mekin kai jo yritetään sitä 2:sta (ei mitenkään aktiivisesti vaan mentaliteetilla TJOT). Eeli on nyt 1v 4 kk ja jos tässä kierrossa tärppäis, niin ikäero olis vähän reilu 2 v.

Olis kyllä kiva olla raskaana vaikkei se varmaan oo niin erikoista kuin ekalla kerralla. Imetän vaan vieläkin ja se ainakin pitäis sit lopettaa, jos niin onnellisesti olis. Vaikka kai se alkaa muutenkin olla jo pikkuhiljaa aika lopettaa. Tuntuu vaan olevan Eelille niin tärkeetä saada läheisyyttä äitin kanssa. Voihan sen imettämisen kyllä korvata muilla hellimisillä, mutta Eeli ei oikeen pusutteluista ja silittelyistä tykkää, kun sillä on aina niin vauhti päällä. Tuntuu, että varsinkaan mulle se ei haluu antaa mitään pusuja - isille vaan. Ehkä nyt on tulossa joku isäkausi ja siihen sit ehkä sopis sen imetyksen lopettaminenkin.

Viikonloppuna muutetaan ja ollaan saatu vanha kämppäkin ihan kohtuulliseen hintaan myytyä (tai eihän mikään on varmaan ennenkuin rahat on tilillä ja se selvää vasta helmikuun puolessa välissä, vaikkakin tänään allekirjoitetaan tarjous).
 
ONNEA Hanna! :heart: Jaksamisia vaan Hannalle ja Marjikselle remontissa! Muistan kyllä, että mikä stressi oli ku vähä ennen Sonjan syntymää muutettiin ja rempattiin. Mulla oli jalat kuin norsulla!

Mulla on ihan IIIK uutisia, jota en todellakaan ois uskonut. Olin tiistaina työhaastattelussa ja jo tiistaina mulle soitettiin, että ne oli valinut minut! Jeee!!! Eli kyseessä on VAKITUINEN lastentarhanopen paikka. Tosin enää en voi sitten jalan ja pyörällä töihin kulkea, että kakkosauton hankintaa joutuu harkitseen ellei sitten bussilla saisi kuljettua. Haikeelta tuntuu jättää vanha, tuttu paikka, mutta sieltä sitä vakipaikkaa ei vielä ehtinyt irrota, joten sinne mennään mistä sen saa! =) Uudessa paikassa aloitan jo maanantaina, jännittää! Meen 3-5-vuotiaitten ryhmään.

Sonja jäi hoitoo tänä aamuna eka kertaa itkemättä! =) Mutta leppoisaa loppuviikkoa!

Nipsu
 
Onnea Hannalle uudesta vauvelista ja Nipsulle työpaikasta :flower: :flower:
Meän tytöillä on ikäeroa 2v ja 3kk ja tuo minusta oli todella hyvä ikäero.

Höh.. nyt tuo vanhempi tuolla huutelee, kirjotan myöhemmin uuestaan... :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Meillä alkaa olla esiuhmaa. Kaikki on, että EI ja MINÄ.

Eilinen päivä oli ihan kauhee - Eeli vaan kiukutteli ja järjesti pari kiukkukohtausta uimahallissa eikä siihen huutoon auttanut yhtään, että se kajahteli pienen käytävän seinistä kaikuna takaisin. Oli kyllä siellä kovin väsynytkin, kun ei nukkunut kunnon päikkäreitä viikonloppuna. Ja sille tulee kai vielä takahampaitakin (tai sitten on vaan keksinyt semmoisen jutun, että tällä saadaan vähän huomiota). Imetän vieläkin ja se raivostui, kun en sitä suihkun puolella alkanut imettämään, vaan olisin halunnu saunan puolelle mennä lämpimään. No siellä ei enää kalvannut, vaan huuto alkoi.

Aaah tätä äitiyden ihanuutta.
 
Nostelen samalla tätä ketjua ja muutaman rivin raapasen ;)

Eli äippäloma loppu täälläki ja työt on alotettu viikko sitte maanataina. Mulla kulkee Paavo mukana töissä ja suht hyvin on menny. En tee näin aluksi ku reilun 4 tunnin päiviä.
Työviikko vain jäi aika lyhyeksi ku keskimmäinen lapsista tuli kipeäksi ja sitte perjantaina mulle nousi kuume. Toivottavasti tämä tauti kohta helpottais.

Täällä on ens viikolla hiihtolomaviikko ja tytöt aiko lähteä mummin kans muutamaksi päiväksi mökille, joten saahaan olla sitte Paavon ja miehen kanssa kolmistaan. Vaikka tietty tyttöjä tulee ikävä, mutta jotenki se on vain helpompaa ja rauhallisempaa ku saa olla joskus vähemmällä porukalla.

Täällä lunta sataa paraikaa.. taitaa kohta olla jo lähemmäs metrin sitä tuolla maassa... eli ei kevättä näkyvissä.. puhumattakaan kesästä :whistle:

Jospa nyt lähtis päiväteelle :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Heippa, ja kohtahan on jo pääsiäinen. Niin se aika rientää, vasta oli joulu. No kiva, että on vähän pidempi vapaa, kun mulla niitä lomapäiviä ei ole vielä kertynyt.

Eipä meille muuta. Lopettelen imetystä. Vieläkin olen yöllä aamuyöstä yhden kerran imettänyt, mutta viime yö oli ensimmäinen etten imettänyt ollenkaan. Olihan se vähän huutoa, mutta joten kuten nukuttiin. Eeli kyllä aika vakuuttavasti puoli kuuden aikaan yritti mulle kertoa, että "ti ti ti ti ti"! Mutta nyt ei kyllä enää voinu antaa periksi. Eeli nukkuu ihan kohtuudella muuten, joten kunhan saadaan tuo tapatissi viimein karsittua yöltä, se alkaa varmaan nukkua yöt läpensä. Pitänee ostaa sille jo ihan oikea lastensänky, joka sijoitetaan miedän sängyn viereen, niin saa alkaa siinä nukkumaan yönsä - nythän se on nukkunut onnellisena meidän välissä (ja mekin kyllä ollaan oltu siitä onnellisia - onneksi on leveä sänky). Sitten jossain vaiheessa täytyy siirtää se sänky sille omaan huoneeseen - kunhan saadaan se huone ensin järkättyä siihen kuntoon, että sinne voi Eelin tavaroita alkaa siirrellä.

Taidanpa minä lähteä hakemaan aamukahvin.
 
Siis täytyy tehä raskaustesti tänään. Menkat on jo viikon myöhässä. Josko olis tyttövauva tulossa... Katotaan nyt. Vähän jo jännittääkin. Oon yrittäny muistella että mitähän sitä ei saanu syödä...
 
Heippa kaikille!

Pääsen minäkin tähän pinoon :D

Eli meillä kesti kuukautta vajaa 2vuotta pillereiden poisjätöstä että plussa tuli testiin, Välissä oli 2 keskenmenoa joista ei edes kunnon plussia tullut mutta innostua ehti.

18.2 syntyi poikavauva (viikkoa ennen la:ta) 3560g, 51cm. Arki on alkanut loistavasti, poika ei juuri muuta itke kuin nälkää. Pullosta on jouduttu antamaan kerran-pari päivässä, mistä tulee huono omatunto :ashamed: Mutta neuvolassakin sanoi että anna kun ei oma maito tunnu riittävän. Jäpikkä voi syödä molemmista tisseistä ja päälle vielä pullosta ison satsin joten ei se taida riittää :/

Marjikselle plussaonnea!!!

Vinja ja Urmi 4vko
 
Pitkästä aikaan...Miten sitä ei muka enää kerkee, kun on töissä...Eli Vinja onneksi olkoon Urmista ja ihanaa, kun löysit meijät! =) Marjis, voi miten ihanaa jos ja kun sieltä plussa räpsähtää!!! Jännää! :hug:

Mä olin yhtenä v-loppuna kaverin polttareissa ja nyt v-loppuna häissä. Tosi mukavat kemut olleet! Mutta voi tätä väsymyksen määrää...Musta tuntuu, että mä oon koko ajan väsynyt. Pitäs saada nukuttua oikein kunnon yöunet jossain vaiheessa. Niin nytkin voisin jo olla nukkumassa, mutta tässä vielä. Oli pakko kattoo Täydelliset Naiset. Mä niin tykkään siitä sarjasta!

Sonjalle menee hyvin perhepäivähoidossa ja on ihana hoitaja! Jotain esiuhmaa täälläkin ilmenee, uskomatonta ku neiti vasta 1 v. 4kk. Ollaan saatu vihdoinkin nukkumaan omaan pinnasängyyn (mutta meijän makkarissa), mutta aika tasaiseen tahtiin jossain vaiheessa yötä siirtyy meijän väliin. Kun en jaksa siellä pinnasängyssä laidalla roikkua. Hampaitakin hiljalleen tulee lisää, kun pitkään oli vaan alhaalla ne kaksi. Painossa mennään -10 käyrällä edelleen, mutta hyvin on nyt lähtenyt kasvaan ja luulen, että painokin nousee. Syö nimittäin ihan älyttömän hyvin nykyisin. Tää muutos tapahtui, kun lähti hoitoon. Sopusuhtainen neiti se kyllä on! Niin rakas kaikesta kiukuttelusta huolimatta... :heart:

Mutta MAKOISAA PÄÄSIÄISTÄ! Palaillaan...Nipsu
 
Eli plussa tuli. Ikäeroo tulee lapsosille 2 v 2 kk. Ihan sopiva siis varmaan. Vähän säälittää Eelin puolesta, kun se joutuu tottumaan vähän erilaiseen elämään ja saa sitten enää vain osan vanhempien huomiosta, mutta onhan sisarukset kuitenkin tosi hieno juttu ja parempi mun mielestä kuitenkin olla sisaruksia kuin että ei olis.

LA on omien laskujeni mukaan marraskuun puolivälissä. Ekaks hätäpäissäni säikähdin, että tulee jouluvauva, mutta ei sentään. Neuvolaan menen jo ensi torstaina, kun on Eelin 1,5 v nla ja toivottavasti saadaan hoidettua eka tämän raskauden nla-käynti jo silloin, kun ei siinä mitään kovin ihmeellisiä asioita varmaan kuitenkaan käydä läpi. Varsinkin, kun edellinen raskaus on vielä hyvässä muistissa.

Ja onnea Vinja ja Urmi! :flower:
 

Yhteistyössä