Hepp

Kiitokset Eelin puolesta. Nopeestihan on vuosi kulunut. Ei uskois, että siitä on tosiaan jo vuosi, kun käytiin synnäriltä hakemassa poika kotiin. Eilen oli synttärit ja meillä vieraana vain kaksi muuta lasta 3 v ja reilu 1 v, mutta hulinaa riitti ihan näinkin huh huh.

Onhan tuo oma lapsi ihan erilainen ihminen minulle, kuin kukaan muu. Ei sitä tosiaankaan osannut ennen Eeliä kuvitella millaista tämä on.

Tänään Eeli oli ekaa kertaa hoitotätillä. Tosin vaan reilun tunnin puistossa, mutta kuitenkin. En millään haluis mennä vielä töihin, mutta onhan se joskus pakko kummiskin. Ihanaa on ollut kotona olla ja tulee surku, kun en saa enää Eelin kanssa viettää ihania päiviä kotona ja että joku muu nyt hoitaa Eeliä ja saa nähdä kun poika oppii uutta, kasvaa ja kehittyy. Ne illat töiden jälkeen on niin lyhyitä. Mutta joskus on kuitenkin mentävä töihin ja minä menen nyt tässä vaiheessa.
 
Juu, Marjis älä sure töihin menoo, vaikka se tietysti surettaa! Mutta teillä on kuitenkin Eelin kanssa illat ja viikonloput sekä lomat olla yhdessä! =)

Meillä oli ihan kamala viime yö! Sonja nukku 20.30-23.00 ja valvoi sitten 3.00. Silti heräs uudestaan 5.00. Kitisi, inisi, itki, nousi pystyyn...kaikkee mahdollista. Aamukin oli sitten itkuinen. Hohoijaa...Tästäpä se viikko sitten alkoi...

MISSÄS KAIKKI MUUT ON, mun ja Marjiksen lisäksi!?! :wave: :wave: :wave: Ois mukava kuulla kuulumisia! =)
 
Vein Eelin aamulla kahdeksaksi taas hoitoon, kun pitää näitä aamujakin harjoitella. Se jäi sinne itkemään. Voi ei. No lähdin vaan äkkiä pois etten turhaan pitkitä itkua. Hoitaisin niiiin paljon mielummin poikaa kotona. Olis niin mukava kun se pyöris jaloissa. Toisaalta on ihan kiva mennä töihin. Kauheen ristiriitaista. Eipä sitä oikein ajatellut mitä kaikkea joutuu käymään läpi kun tulee äidiksi. Ajatteli vaan niitä vaipanvaihtoja ja imetyksiä. Mutta tää onkihn niin paljon enemmän.
 
Täällä ollaan edelleen... :wave:

Sehän se olis ku osaiski nyt täysillä nauttia just tästä päivästä, mutta kyllä mieki jo nyt stressaan sitä töihin menoa... Helmikuun lopulla loppuu äippäloma ja sitte pitäis kai lähteä.. ellen sitte saa työnantajan (oman isän :whistle: ) kanssa sovittua, että tekisin ne työt klo 17 jälkeen ku mies tulee töistä... Mies on kanssa töissä minun isällä. Nyt olen käyny töissä sunnuntaisin ku sehän ei vaikuta mitenkään tuohon äitiyspäivärahaan.. tai sitte yks vaihtoehto on, että jäis kotihoidontuelle.. mikä on kai? naurettavan pieni ja jatkais noita sunnuntaitöitä niin, että sais ees sen verran rahaa, että ruuan tälle poppoolle sillä sais.. Ei kai pitäis vielä näitä asioita murehtia ku on vielä monta ihanaaa kuukautta kotona, mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa.. :whistle:

Paavolla oli viime maanantaina 4kk neuvola ja painoa oli kertyny 8200grammaa eli aika potra poika on. Ei kylläkään osaa vielä ees kääntyä, neuvolantäti sano, että se vaatii niin paljon voimaa käntää painavaa kehoa, mutta kyllä se sieltä pikkuhiljaa perästä tulee..

Puuroa olen kans alkanu antamaan aamuisin ja sitte päivällä hedelmäsosetta.. perunasta tuli masu kipeäksi joten sitä sitte myöhemmin.. Mutta selkeästi näkee, että on tosi kiinnostunu ruuasta ja tissimaito ei piä nälkää enää ku tunnin tai kaks..

Onnea Eelille täältä meiltäki! :flower:

Aika jännä kuinka se aika kultaa muistot ku muistelee silloin ku tytöt oli pieniä.. ne tuntu niin helpoilta Paavoon verrattuna. On se nyt onneksi jo alkanu vaunuissaki pieniä aikoja viihtymään ja autossaki, mutta tutti ei edelleenkään kelpaa enkä enää sitä ees tuputakkaan.. Mutta nyt Huutonettiin surffailemaan ku pojuki on aamun ekoilla päikkäreillä...

Hanna ja Paavo 4kk ja 3pv :heart:

Rofiilissa päivitetty kuva...
 
Käytiin eilen 1-v neuvolassa. Eeli olikin vähän pienempi kuin aattelin. Kiloja oli 8,85 ja senttejä 73. Nyt oli täti tyytyväinen, että on pituus lähteny taas nousuun. Ei enää uhkaillu lisälääkäreillä (tosin paino oli nyt vähän alakantissa...) Eli kyllä Paavo Eeliin nähden on tosiaan potra poika, mutta me nyt ollaankin tällasia pikkuruisia tapauksia. Kiva kuva Paavosta!!
 
Mukava, kun Hannakin kävi kertomassa kuulumisiaan! =) Ihana on Paavo! Vitsi, siitä se Eelin päivähoitoura alkoi! Hyvin se varmasti menee, vaikka itkuisiakin hetkiä tulee! Mä edelleen pohdin sitä, että lähdenkö tammikuussa töihin vai en, kun jos on töitä tarjolla. Ehkä ois vanhassa tutussa työpaikassa...mutta mieluiten lähtisin johonkin osa-aikatyöhön. Mulla tekee niin ristiriitaiseksi se, kun teen töitä lasten parissa niin lähen hoitaan toisten, mutta en sitten hoitais omaani...Mutta pitää ajatella niin, että se on mun työtä!

Ollaan mummilassa tää viikko. Tultiin lauantaina ja piti ennen tänne lähtöö käydä päivystyksessä. Sonjalla oli korvat tukossa, putsasivat ja tuli nuhalääke, oli sen verran tukkoinen. Oli myös kuumetta, nyt parempi! Hyvä! Inhottava juttu, kun lapsella voi olla vuodessa vaikka kuinka monta tavallista flunssaa ja siihen päälle vielä muut sairastelut...

Mutta ei kai nyt muuta. Neiti on toisilla tirsoilla ja voisi kyllä herätä, ettei yöunet mene sitten ihan liian myöhäiseen.

Mukavaa viikkoa! Nipsu ja Sonja 10,5kk

P.S. Marjis, käytittekö Eeli 1-vuotis kuvassa?
 
Iltaa...Juu, olen miettinyt myös sitä, että tekisin perhepäivähoitajan hommia...mutta, mutta...Äiti on pph ja on se tosi raskasta työtä. Ns. "helpompaa" päiväkodissa, vastuu jakaantuu muillekin! Mutta tietty jos ihan vaan yhen ottais Sonjan lisäksi, mut ei se ehkä oo mun juttu.

Eilen tultiin mummilasta ja Sonja oksensi autossa, EI KIVA! Millähän se öksön hajun saisi turvakaukalosta pois!?! Pesin jo päällisen 30 koneessa, mutta haju on edelleen. Se oli sitten eka kerta, kun oksensi. On siis tietty pulautellut, mutta nyt OKSENSI. Ja tänään sitten ripuloinut vihreetä kakkaa, voi, voi pientä!

Nipsu ja Sonja lähestyy 11 kk

P.S. Sonja on oppinut taputtamaan käsiään yhteen, jee! Sitten myös vilkuttamaan ja sormella osoittelee kaikkia asioita! =)
 
Kokeile Nipsu etikkaa huuhteluaineena. Se on tosi hyvä aine postamaan hajuja. Me käytetään sitä kestovaippapyykissä ja se toimii siinä ainakin, muuten vaippoja täytyisi aika usein keittopestä etteivät ala haista epämääräisesti.

Meilläkin osoitellaan kaikkea sormella ja yritetään oppia kovasti puhumaan. Pallo, valo, jugurtti ja kello kuuluu jo valikoimiin, Näistä ainoastaan pallo ihan selvästi ja oikein.
 
:wave: ja hyvää alkanutta viikkoa.

Meillä on muuten jo neljä poskihammastakin! Hammasluku on siis nyt 12. Ja taas menee tavaroita suuhun. Josko olis ne kulmahampaat sitten. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan. Aika ajoissa ovat muutenkin tulleet.

Ihania noi viikonloput, kun saa olla pojan kanssa kotona.
 
Meilläki Paavolla on tullu alas jo kaks hammasta... ;) Oli 4kk ku ne puhkes...ainoa vaan, että ne tuli mahottoman kuumeen kanssa. Jotenki kauhean herkkä tuo poika.. Piikeistäki reagoi tosi voimakkaasti.

Perjantaina olis sitte 5kk neuvola ja taas piikki!! Saas nähä kuinka on kasvanu.. 74cm vaatteita tällä hetkellä käytetään.

Kaikki hyvin ja ihanaa vauva-arkea vietetään.. joskus vain harmittaa ku ei ole omaa aikaa.. Olen kyllä tästä asiasta miehelle vihjaillu, mutta hällä niin paljon muita töitä oikean työn lisäksi, että toisaalta ymmärrän sitäki, mutta oishan se joskus mukava käydä vaikka ees shoppailemassa yksin. Kumminki yhessä lapsi on tehty..

Jos vielä jatkais surffailemista nyt ku poku aamun ensimmäisillä päikkäreillä... ;)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Heii...Koita vaan saada Hanna puhuttua itsellesi vapaa-aikaa! ;) On se oikeesti tosi tarpeellista, että äitikin saa huilia lapsista. Tosin ei sitä itellekään tuu paljoa otettua/saatua, että jumpassa käyn kerran viikossa. Niin ja silloin oli se Englannin reissu.

Meillä oli viime viikolla kyllä tosi sitkee se vatsatauti, mutta lopulta helpotti. Tai eihän sitä muilla ollutkaan kuin Sonjalla. Viime yönä jätettiin yömaito! Olihan se itkua, kun mammammaata ei saanutkaan! Jospa pian helpottais...Nyt onkin mies lomalla tämän viikon, jee! Toivon, että yöt jollain tapaa hieman rauhottuis ja rupeis päivisin syömään paremmin, kun ei öisin litki sitä maitoa.

Meillä ei oo Sonjalla ku kaksi hammasta alhaalla ja ne on jo ollut pitemmän aikaa, mutta enempää ei oo vielä näkynyt. Meillä Sonja käyttää nyt 74 kokosi vaatteita, hih! :D Mutta monestihan pojat onkin tyttöjä isompia.

Tänään meillä oli siivouspäivä ja huomenna mennään koko poppoo shoppaileen! Täytyis jo katella sitä turvaistuinta Sonjalle, mutta ne tahtoo olla 9 kg ylös päin ja Sonja painaa vasta vähä päälle 8kg. Niin ja kiirellä toppapuku, hanskat ja lakki ostaa! Nyt olen pitänyt sitä äitiyspakkauksen toppapukua. Alkaa vaan itellä rahat vähetä, kun olen sillä hoitovapaalla... :whistle: Mutta mukavaa viikkoa! Palamisiin...

Nipsu ja Sonja 11 kk + 1 päivä =)
 
Mekin tosiaan käytetään vielä 74 cm vaatteita... Alkavat kylläkin olla jo aika pieniä, mutta kaikkein venyneimmät menee vielä. No noi 74:t meneekin aika pitkään. Ihanaa, kun on enää yks työpäivä ennen viikonloppua. Mies lähtee huomenna ulkomaan viikonloppureissulle, eli ollaan Eelin kanssa ihan kahestaan. Katotaan mitä tekemistä keksitään. Kotieläinpuisto tai Linnanmäen Sealife vois olla kiva. Tai sit mennään vaan Ikeaan ja uimaan....
 
Onpas aikaa vierähtänyt viime viestistä. Töissä sen verran tekemistä ettei kerkee palstailla. Toisaalta ihan hyvä niin. Meillä ei täällä sen kummempaa. Ihan rutiinia alkaa olla jo hoitohommat ja hyvin menee - Eeli kyllä viihtyy loistavasti ja oppii siellä kaikkee uutta.
 
Heii...eipäs meillekään kummempia! Odotellaan jo kovasti 1-vuotis synttäreitä (14.11) ja sitä, että neiti lähtee kävelemään! ;)

Nukkui kai toissayönä ekan kokonaisen yön n.21.15-5/6.00! Jee! En ollut enää edes varma, että oonkohan yöllä herännyt vai en Sonjan vuoksi, mutta ilmeisesti en ja olikin kyllä tosi levännyt olo aamulla! Viime yö olikin sitten taas tosi levoton...

Mukava kuulla, että Eelillä menee hyvin hoidossa! =)
 
Pitkästä aikaa :wave: Alisakin täytti tossa pari viikkoa sitten 1-v, ja ensimmäisiä askeleita on jo ottanu. Mieluummin kyllä vielä konttaa. 1-v neuvolassa mitat oli 8590g ja 74cm. Aika samankokonen on kun Marjiksen Eeli. Mä oon hoitovapaalla vuoden 2008 loppuun, tai teen pari iltaa viikossa kaupassa töitä, mies pääsee aamuvuorosta niin aikasin että onnistuu hyvin vahdinvaihto. Mies tulee töistä ja samalla ovenavauksella mä lähen. Ostettiin kolmio pari kuukautta sitte, pakko oli mun mennä kans töihin, ei lainaa kauheesti khtuella maksella :/ Vauvakuume on kova, toivottavasti tässä tulis raskaaks niin ettei tarttis sillon 2009 alussakaan vielä mennä töihin. Mitenköhän sitä vaan vierottuu tosta työelämästä, jos sieltä joku viis vuotta on putkeen poissa :eek:

Sonjalle 1-v onnittelut hiukan etukäteen :flower: Ja onnittelut kokonaisesta yöstä. Alisa on nyt nukkunu tosi hyvin kun pääsi omaan huoneeseen. Nukkuu monesti 21-09 heräämättä, välillä herää joskus kuuden maissa ja haluu tissiä. En oo laiskana saanu vieläkään kunnolla vierotettua, tissitellään jokusen kerran viikossa...
 
Onnittelut myös Alisalle, kun 1-vuotta on jo tullut täyteen!!! :flower: Ja kiitos onnitteluista Sonjalle! Ei kyllä uskoisi, että nyt on sitten vuosi kulunut...

Illalla tulee vieraita ja sitten hu-iltana sekä lauantaina molempien vanhemmat ja mun sisko! Eli kyllä nyt neitiä tulee juhlittua! 1-vuotis neuvola meillä on ma 19.11. Valokuvaus on sitten la 1.12.

Mulla muuten tuntuu, että kaikki hiukset tippuu pois päästä, edelleen...Pahimmillaan se oli joskus keväällä ja imetyksenhän mä lopetin heinäkuussa, niin silti vaan hiusta lähtee. Ne on ihan selkeesti ohentunut (mulla on tosi tuuheet ja hieman luonnonkiharat hiukset) niin kyllä huomaa, että hiukset on ihan erilaiset...voi, voi...

Mutta palaillaan...Nipsu ja Sonja 1-vuotta :heart:
 
Heipä hei...Tultiin 1-vuotis neuvolasta ja neiti on jo unille, oli ihan väsy. Annettiin rokotus, vaikka on flunssa. Sonjalla oli painoa 8440g ja pituutta 74,8cm. Eli aika Alisan kokoinen! =) Tulikos teille joku paino kontrolli!?! Kun normaalisti seuraava neuvola olisi vasta sitten 1,5-vuotiaana, mutta meillä on nyt sitten varulta sellainen välikontrolli helmikuussa (eli 1v3kk). Paljokos se Eeli painoi ja millois Eelillä on seuraava neuvola? =) Niin ja annettiinko teille fluoritabletit? Meille annettiin ja tosin Sonjalle ei olekaan, kun ne kaksi hammasta alhaalla.

Niin ja Sonja oppi sitten perjantaina kunnolla kävelemään! Kiva, nyt ei sitten muuta teekään! :D Huonosti nukuttuja öitä on tuon flunssan takia. Mutta jospa se siitä! Tavalliseen maitoon ollaan suurimmaksi osaksi jo siirrytty. Niin ja tavalliseen kotiruokaan pitäisi siirtyä...Tuntuu niin hassulta, että nyt sitten pitäs vaan rohkeesti antaa samaa ruokaa, kun itelle laittaa.

Kertokaahan kuulumisia, kun kerkeette ja missäs Hanna ja Rosella!?! Käyttekö enää ollenkaan täällä!?! :wave:

P.S. Meen työhaastattekuun ke, apua....
 
Täällä edelleen :wave:

Nyt pikasesti vain neuvolakuulumiset:

paino 9205 g
pituus 69 cm
pipo 45cm

Kaikki hyvin. Kasvu tasaista yms. Mutta nyt on pakko lähteä ruuan laittoon joten kirjottelen myöhemmin lisää...

Hanna ja Paavo kohta 6kk :heart:
 
Heips...eli työhaastattelussa kävin ja olisin saanut sen paikan tai sijaisuuden, mutta se oli lastenhoitajan. Odottelen rauhassa lastentarhanopen töitä, ei oo vielä niin kiire. Voisin vielä ainakin pari kuukautta olla kotosalla.

Me ollaan Sonjan kanssa pulkalla käyty kaupassa yms. Tykkää olla pulkassa. Mutta ei tykkää kengät ja toppavaatteet päällä siis pihalla kävellä, ihan saattaa ruveta itkemään ku laskee sen ulkona seisomaan. Pitää varmaan sisällä kengiä kokeilla, että oppii nekin jalassa käveleen. Sisällä mennä vipeltää, suorastaan väliin jo koittaa juosta. Hih..

Huomenna valokuvaus, toivottavasti kuvat onnistuu. LEPPOISAA VIIKONLOPPUA!!!
 
Heips taas pitkästä aikaa. Töissä on kyllä niin kiirettä etten ole tosiaankaan ennättänyt palstailla. Ja Kotona ei iltaisin ja viikonloppuisin ole myöskään oikeen aikaa.

Mekin ostettiin juuri kolmio. Sen remonttia kovasti suunnitellaan. Kovasti tuli otettua lisää lainaa, joten töissä täytyy minunkin pysyä ja ihan hyvin meillä tää systeemi mun mielestä toimiikin. Vähän vaan ärsyttää jotkut asiat siinä perh.pv.hoitajassa, mutta niinhän se varmaan kaikilla on. Eli kunhan tästä muutetaan, niin vaihdan Eelin jonnekin muualle hoitoon, jos löytyy perh.pv.hoitajalta paikka (on kyllä täällä vissiin aika tiukassa ne paikat).

Olen minäkin miettinyt, että koskahan uudestaan raskaaksi. Vielä ei toista yritetä, mutta ehkä keväällä. Nyt jos lapsi sais alkunsa, ikäeroa olis aikalailla 2 vuotta ja minä haluaisin vielä vähän aikaa odottaa (puolisen vuotta ehkä ) (voihan sitten olla ettei heti taas tärppääkään, mutta sitten tulee vaan vähän isompi ikäero).

Eeli oli vuoden ikäsenä 73 cm ja 8850 g. Eli aika samoissa Alisan ja Sonjan kanssa - vähän pullukampi vaan. Ei meille tullu mitään lisäkontrolleja tällä kertaa. Eikä saatu mitään fluoritabletteja tms. Me ollaan muuten annettu Eelille aina aamulla ja illalla ja joskus välissäkin puolikas xylitolitabletti. Hammashoitaja sanoi meille, että voi antaa niin paljon kuin maha vaan xylitolia kestä (voi tulla ripuli).

Täällä tuli tänään ekaa kertaa oikeen kunnolla lunta ja päästiin ekaa kertaa siis kokeileen pulkkaa. Oli hauskaa hommaa. Pitääkin tässä ostaa Eelille oma pulkka, kun nyt lainattiin taloyhtiön pulkkaa. Eipä Eeli oikeen lumesta tykänny, kun oli raskasta suojalunta.

Eelikään ei alussa kävelly ollenkaan esim. raskailla kumppareilla ja talvikengätkin oli vaikeet. Hoidossa se sitten senkin oppi - pakko mennä, kun kaveritkin menee.
 
Hei! Olipa mukava, kun ehdit kertoa Marjis kuulumisia! Juu, nuo hoitojutut on hankalia jos sattuu ei niin toivottu hoitaja.

Niin se vauvakuume...mähän sanoin, että ei enää ikinä lapsia lisää, kun ne alkukuukaudet oli niin hirveitä. Mutta nyt olen jo ihan toista mieltä, että ennenkö Sonja kolme täyttää niin toinen pitää toivon mukaan olla syntynyt. :D Hullu kai sitä on, kun haluaa itseään lisää valvottaa yms. Mutta kun on ne niin ihaniakin! Täytyy vaan toivoo, ettei tuu samanlaisia alkukuukausia uuden vauvan kanssa, kun Sonjan. (Sillähän oli rytmi ihan sekaisin ja koliikkimaisia oireita, lääkärin diagnoosi.) Me on kyllä hieman päätettykin yritys ajankohta, mutta se on vasta ens syksynä...Saa nähä, montako kertaa ehtii ennen sitä ajatukset heittää ympyrää, että kyllä vai ei. Miehellehän sanoin, että muistuta mua aina uudestaan ja uudestaan miten kamalia ne alkukuukaudet oli niin en puhu vauvoista mitään...Mutta oishan se tosi surullistakin, jos Sonja jäisi ainokaiseksi. Kai sitä vaan on koitettava kestää vauva-aika uudestaan. Tosin voihan se olla kai kivuttomaammaki, kun Sonjan kanssa ollaan koettu.

Mutta nyt pitää ehtiä tehä vielä asioita mm. työvoimatoimistoon ennalta täyttää papereita yms. ansiopäivärahahakemus...ennenkö Sonja herää päiväunilta.

Palaillaan... :wave:
 

Yhteistyössä