Hepp

Taas takasin töissä. Ja nyt ei ole enää lomaa mitä odottaa (paitsi tietty äippäloma :) jee). Kyllä oli vaikeeta lähtee töihin, onneks mies jäi vielä kotiin täksi viikoksi, niin ei Eelin tartte mennä heti hoitoon.
 
Juu, meilläkin mies vielä tään viikon ollut Sonjan kanssa kotona ja maanantaina sitten taas hoitoon. Itellä kohta eka työviikko takana ja kyllähän se taas tästä!

Mulla se vauvakuume vaan kasvaa, mutta miehelle ei...Hullu kai sitä on, kun Sonjan vauvaaikaan vannoin, että ei enää ikinä!!! Oli se vaan niin rankkaa, ei yhtään ikävä n.3 ekaa kuukautta. Synnytys ei ollut mitenkään kamala! Siitä jäi hyvä fiilis! Mutta saa nähä, että saako tuon miehen pään käännettyä...
 
Heippa,

Kiirettä pitää, joten en sen kummempia nyt repostele. Hyvin menee raskaus ja lapsen hoito. Poika kannattaa mulla itteensä koko ajan - johtuu varmaan siitä etten mielelläni kanna. Tyttö on tulossa masusta, se on kiva juttu.
 
Hello! Täällä ei taida enää kukaan muu vierailla, kun minä ja Marjis? :wave: Onnittelut Marjis tulevan tytön johdosta!

Meillä ei kummempia! Sonja on niin isin tyttöä, että äiti ei meinaa kelpaa mihinkään! Hoito lähti taas mukavasti rullaan ja ekana päivänä oli hetken isiä (yllätys, yllätys) ikävöinyt. Harmiksi vaan Sonjalle on ilmestynyt muutama molluska, ei kiva! Mä laitan niihin aamuin illoin valkovaseliinia, sen pitäs kuivattaa ne pois. Katsotaan!

Rentouttavaa viikonloppua! Palaillaan! =)
 
Heippa,

Oltiin vkonloppu mökillä. Oli mukavaa vaikka satoi - kerättiin vähän marjoja ja sieniä. Eeli on aina ihan innoissaan siellä ja vaikka matka on 2,5 h, Eeli jaksoi menomatkan ihan hienosti hereillä autossa (käytiin välillä syömässä/kaupassa) ja paluumatkan nukkui - koko matkan (ei ole ennen nukkunut autossa noin pitkään).

Muuten ei kummempaa. Eeli on aika rauhallinen ja kiltti poika. Nyt on jotain uhman tapaista, muttei se kauheen voimakasta ole, vähän vaan välillä keskustellaan asioista ja joskus - aika harvoin - Eeli heittäytyy lattialla ja alkaa parkua tai jotain vastaavaa. Se meidän päivähoitaja mua ÄRSYTTÄÄ! Kun se ei viitsi käyttää Eeliä potalla. Onneks kohta Eeli pääsee jo taas kotihoitoon! Ja jos joku muu kohtuullinen hoitopaikka sitten vuonna 2010 lapsille löytyy, niin ei kyllä varmasti viedä tolle samalle.
 
Minäkin taas pitkästä aikaa täällä :wave: Vauva on vielä masussa, tänään rv41+1, eikä anna mitään merkkejä että ois tulossa. Maanantaina taas Jorviin kontrolliin, mutta ei sillonkaan välttämättä vielä käynnistetä. Alisahan odotutti kans itteään melko kauan, kun synty vasta 42+4. Eikä pikkusisko meinaa vissiin olla yhtään kiireisempi. Ite oisin jo aika kypsä pääsemään tästä mahasta eroon, mut eipä siihen ite voi kauheesti vaikuttaa. Vähän jännittää miten Alisa vauvaan suhtautuu, jotenkin se kyllä aistii että jotain on tapahtumassa. Puhuu kauheesti vauvasta ja tietää että vauva nukkuu pinnasängyssä ja "kiikkuu" sitterissä, mutta todellisuus kyllä iskee varmaan vasta sitten kun vauva oikeesti on täällä kotona...
 
Kiva kuulla H a n n a :nkin kuulumisia. Toivottavasti kakkonen syntyy jo pian. Mulla on nyt vielä 6 vko töitä ja sitten pääsen ä-lomalle. Kyllä meilläkin puhutaan pikkusiskosta. Eeli välillä puhuu, että hänellä ja isälläkin on pikkusisko mahassa. Yhdistää asian jotenkin napaan. Siis varmaan sen takia, kun on sanottu, että pikkusisko on siellä navan takana.

Eeli on oppinut puhumaan jo tosi hyvin ja on tosi mukavaa, kun sen kanssa voi oikeesti keskustella asioista ja se keksii itsekin aina hyviä juttuja ja yhdistelee asioita ja muistaa vanhoja asioita. Ihanaa kattoa vieressä, kun lapsi kehittyy.
 
Hei! H a n n a:kin pienokainen on voinut jo syntyä ja jos ei vielä niin kohta varmasti! =) Ja Marjiksella "loma" lähestyy. Mulla vaan vauvakuume kasvaa!!! ;)

Meillä lähestyy etelän matka Kreetalle, Hanian kupeseen. Kiva! Helsinkiin mennään pe 19.9 ja la 20.9 on lennot (viikon matka). Se vaan jännittää/pelottaa, että toivottavasti Sonja ei tuu juuri ennen matkaa kipeeksi! Nyt on pieni nuha. Saa nähä, että meneekö korviin. Yleensä menee, mutta nyt on niin pieni nuha. Saapi nähä! Niin ja Sonjalta jätettiin nyt sitten tutit kokonaan pois! Se kävi todella helposti, en oisi ikinä uskonut. Ajattelin, että hirvee huuto! Eka vaan nukuttiin pari yötä ilman tuttia ja puhuin, että Sonja ei tarvii ku iso tyttö jne. Sitten käytiin parin yön jälkeen ne viemässä metsään pikku oravalle!

Mutta jo ennen tutinkin jättöö Sonjan luona sai yössä käydä pari kertaa ja sama rumba jatkuu. On tosi kiva, kun se nukkuu omassa huoneessa, mutta raskasta siellä on aina käydä. Jospa se nyt tässä rauhoittuis, kun ei enää tuttiakaan kaipaile.

Mutta palaillaan...Lämpöistä syksyn alkua!
 
Meillä on vissiin toivuttu hoidon aloittamisesta kesäloman jälkeen ja Eeli on jo nukkunut kaksi kokonaista yötä (kylläkin välillä heräillen) omassa sängyssä. Hoidon aloittamisesta lähtien Eeli tuli keskellä yötä meidän väliin nukkumaan, mutta nyt ollaan muutama yö menty taas näin - ehkä ensi yönä taas erilailla. Meillä on vielä tutti yöllä käytössä. Pitäis kyllä aika pian jättää pois... vähän kyllä pelottaa, mutta hyvä, että Nipsulla on kannustavia kokemuksia.

Näin jo unta, että vauva syntyi. Eelistäkin näin varmaankin suunnilleen samassa vaiheessa ihan samanlaisen unen. Vauva vaan syntyi "plops" ja sitten unohdin sen kokonaan seuraavaksi yöksi - unessa ei minnekään sairaalaan mitään hoppua tms. enkä vissiinkään syöttänyt edes vauvaa tms. Sitten vaan seuraavana aamuna jotenkin rupesin pohtimaan, että mitäs tälle vauvalle sitten. Että tämmöinen uni ja näköjään vielä toistuvaa laatua.


 
Otettiin se tutti sitten viikonloppuna pois. Iltanukahtamiseen ei mitenkään vaikuttanu - siihen on jo niin hyvä rutiini, mutta yöllä on valvottu pitkään, kun Eeli ei oikeen osaa nukahtaa. Päikkäreille nukahtaminen on kans ollut vaikeeta. Mutta näin mennään. Varmaan se helpottuu, kunhan muutaman yön jaksaa.

Mutta meidän pph oli TIETYSTI (arvasin tietty tämän...) sitä mieltä, että Eeli on vielä aika pieni tutin pois jättämiseen (tässä kuussa 2 v kuitenkin). Sanoin sille, että hammaslääkärit suosittelee näin ja jos nyt ei jätettäis, niin sit se olis varmaan 3 v vanhaksi asti, kun uusi vauva tulee ja sillä on kuitenkin tutti. :kieh: :kieh: en kyllä jaksa sen pph:n mielipiteitä. Olen ihan varma, että se antaa Eelille vielä päikkäreiden ajaksi tutin suuhun ja sanoo vaan ettei se millään muuten nukahtanu. Tänään ja huomenna siellä ei taas ole edes muita lapsia (kun se toinen lapsi on sairaana) ja sillä pph:lla olis ihan hyvin aikaa nukuttaa Eeli ilman tuttia ja totuttaa siihen ettei hoidossakaan Eelillä tuttia ole vaikka sillä pienemmällä tietty onkin. No ehkä reagoin ennenaikaisesti, mutta ärsyttää jo valmiiksi, jos se antaa sen tutin sille.
 
Moi pitkästä aikaa!

Meillä pikkumies kasvaa kovaa vauhtia, 6kk neuvolassa oli 9545g ja 69cm. Kova hinku olisi päästä eteenpäin, mutta vielä ei ole hoksannut kuinka se tapahtuu, onneksi :D Vielä tietää että siitä pojan löytää (tosin miten päin on eriasia :D ) mihin jättää... Ei varmastikaan kauaa...


Marjis tutit pois vaan hoitajaltakin ettei tuu kiusausta antaa!

Täytyis vähän useammin käydä kuulumisia kirjottamassa :ashamed:
 
Moi! Olipas mukava, kun Vinjakin kertoi pojan kuulumisia! Niin se vaan aika menee...Voi ei Marjis sitä teijän perhepäivähoitajaa! Tosin kyllä Sonjankin hoitaja sanoi, että no eihän sillä kiire ku vielä noin pieni. Mutta ymmärsi, että nyt ihan oikeesti halutaan jättää ja eka sitten ite kokeilikin päiväunille laittaa ilman tuttia (vaikka tutti oli vielä laukussa mukana). Lopulta jätettiin laukustakin pois. Teijän kohalla varmaan järkevää jättää sieltä hoitajaltakin pois...Harmillista! Se suositusikähän on oikeesti siinä 2-vuotiaana. Mutta jokainen tietty tilanteen mukaan.

Mutta tv:n pariin....bye!
 
No niinhän siinä kävi että Eeli nukkui 3 h päikkärit hoidossa tutti suussa. Hohhoijaa. No tämän viikon ehkä kestän tilannetta, mutta sitten saa kyllä ottaa sen tutin pois päikkäreilläkin. Meillä kotona on tutit jo heitetty roskikseen, joten ei ole kiusausta antaa pojalle tuttia. No viime yö oli jo vähän helpompi - tosin käytiin kyllä yhdessä olohuoneessa pojan kanssa tarkistamassa, että tosiaan, nyt on yö ja pitäis varmaan mennä omaan sänkyyn nukkumaan. Onneksi nyt on syksy ja ulkona selvästi pimeää, niin ei tartte pojalle ruveta kellon lukemista opettamaan... Tilannetta ei varmaan yhtään nopeuta toi pph:n kanta ja käyttäytyminen.

Toisaalta poika oli mukavalla päällä eilen illalla, kun oli saanut kunnolla nukuttua huonosti nukutun viikonlopun jälkeen. Ei semmoinen kiukkupakkaus kuin oli koko viikonlopun ajan. Ja yksi bonus vielä - se ei enää halua tulla meidän sänkyyn nukkumaan edes keskellä yötä vaan menee mielummin omaan sänkyyn ähisemään tutittomuuttaan - no katotaan muuttuuko asia, kun tutti unohtuu.
 
Tuli Marjis mieleen, että jos Eeli nyt hyvin tottuu siihen, ettei sillä ole tuttia kuin siellä hoidossa päiväunilla. Niin jos se sillä siellä on päiväunilla ja sitten, ku te jäätte kotiin niin tutti jää ihan kokonaisuudessaan pois. Jos ja kun Eeli ymmärtää, että tutti on vain ja ainoastaan hoitajan luona päiväunilla ja, kun sinne ei enää mennä niin tuttia ei enää ole...Sekavasti selitetty, mutta sait varmaan kiinni mitä tarkoitan... =) Jos se helpottaa siellä hoidossakin Eelin oloa, jos se hoitaja ei edes viiti yrittää nukuttamista ilman tuttia. Eelille turva!

öitä!
 
Niin olen ittekin ajatellut tuosta tutista, että jos se on käytössä vain pph:lla ollessa, niin kyllähän asia on Eelille ihan selkeä - tuttia ei kotona saa. Ja eihän tässä kovin pitkästä ajasta enää puhuta, kun Eeli jo pääsee kotihoitoon.

Nyt meillä ei enää yöllä huudeta tuttia, mutta jotenkin on yöt kuitenkin rauhattomat - en tiedä onko joku unien näkökausi menossa. Viimekin yönä Eeli tuli klo 4 meidän sänkyyn ja heräili siinä vähän väliä. Nousi pystyyn ja rupesi väittämään ettei ollakaan kotona ja halus siis lähteä kotiin. Vähän ajan päästä heräsi minua etsimään ja oli jo lähdössä sängystä vaikka olin siinä ihan vieressä - tosin selkä käännettynä poikaan päin ettei vahingossa tule potkua vatsaan. Lähdin siitä sitten pikkuhiljaa töihin ja jätin miehet nukkumaan - Eeli kuitenkin heräsi ehkä 05:30 huutamaan - kuulemma välillä pää punaisena tyyliin "ei saa, ei saa" vaikka mitään ei tapahtunut ja poika sai olla ihan omassa rauhassaan. En tiiä mikä vaikuttaan nyt noin. Uhma? Uusi pikkuinen hoitopaikassa? Äitin maha ja se ettei saa oikein riehua äitin kanssa? Tutti? Vai onko tälle kaikelle ollenkaan mitään syytä... onko ne vaan jotain kauheita painajaisia, joista lapsi ei vielä osaa kertoa???
 
Onpa täällä ollu pitkään hiljasta. Meiän neiti synty vihdoin 3.9 rv42+0, 4240g paino ja pituutta oli 55cm. Itekseen synnytys lähti käyntiin, mut sektioon taas lopulta jouduttiin kun avautuminen pysähty 6 senttiin ja vauva ei laskeutunu. Ihan samoin meni Alisankin kanssa, tosin sillon paikat aukes 9 senttiin asti. Nyt ollaan tää viikko oltu tyttöjen kanssa kolmisin kotona kun mies lähti töihin, ja aikamoista pyöritystä on ollu. Mulla on unet jääny neljään-viiteen tuntiin yössä, ja kun Alisa ei enää päikkäreitä nuku niin ei mullakaan oo kauheesti mahdollisuuksia päivällä nukkua. Univelkaa siis on enemmän kun tarpeeksi. Alisa on ottanu vauvan ihan hyvin vastaan, kovasti tykkää silitellä ja pussailla, ei vaan aina muista olla kauheen hellävaranen. Nyt kun mies lähti töihin ni selvästi uhmaaminen lisäänty, ei usko mua oikeestaan ollenkaan eikä ikinä tee niinkun pyydän. Kun mä imetän ni tekee tuhmuuksia, hyppii sohvalla, repii verhoja ym. Pitää varmaan ottaa jäähypenkki käyttöön, ei tästä muuten mitään tuu... Riatiäiset pidetään 25.10, juhlitaan samalla Alisan synttäreitä jotka on 27. päivä. Nuoremmasta neidistä tulee Amanda

Nyt pitää taas mennä :heart:
 
Paljon onnea pienestä prinsessasta :flower: :flower: Ihanan nimen pieni saa =)

Meillä ei ole vieläkään hoksattu ryömimistä, pari kertaa on näyttänyt lupaavalta mutta pääsehän tavaroiden luo kun huutaa niin äiti auttaa :whistle:
 
Onnea H a n n a teidän koko perheelle prinsesta! :flower: Ja kovasti jaksamisia! (Heti muistu mieleen se oma ihan älytön väsymys Sonjan alkukuukausina, vaikka silloin sentään olisi voinut päivällä nukkua ku olisi vaan osannut...Mä olin jo niin yliväsy, etten enää vaan pystynyt nukkuun. Sitten se jossain vaiheessa korjaantu vähä paremmaksi. Mutta silti vauvakuume on kova ja toista toivotaan! =) )

Meijän ulkomaan reissu meni hyvin, paitsi ennen lähtöö Sonjalla todettiin korvatulehdus ja se laitto pariksi päiväksi mahan sekaisin. Lämmintä riitti, pari alkupäivää lukuunottamatta. Lennot meni muuten hyvin, paitsi tullessa lento oli 6 tuntia myöhässä! Se otti päähän! Se muksun maito 1-3-vuotiaalle oli oiva matkamaito! Ja ihan hyvää omastaki mielestä!

Mutta lämpöistä syksyn jatkoo! Tänään käytiin jo Sonjalle ostaan valmiiksi toppapuku ja talvikengät.
 
Onnea H a n n a :lle! Minä olen tänään kolmatta päivää äitiyslomalla. Ihan kivaa. Maanantaina kävin IKEA:ssa ostamassa lastenhuoneeseen säilytystavaroita ja verhot. Ja eilen kauneushoitolassa. Tänään ei olekaan mitään ohjelmaa - pitäis varmaan ommella ne verhot ja ommella vähän imujakin noihin kestovaippoihin - jos nyt sattuu jotain sopivaa kangasta olemaan. Huomenna on sitten nauvola ja perjantaina otan Eelin kotiin, kun pe ip lähdetään varmaan vielä viimestä kertaa mökille ennen talvea ja ennen kuin mun autossamatkustaminen on ihan mahdotonta.

Kivaa että täällä palstallakin vähän jotain tapahtuu.

Nyt meillä on muuten yöt kovasti rauhottunu ja Eeli nukkuu pääasiallisesti koko yön omassa sängyssä. Sen sänky on meidän sängyssä kiinni ja minä siinä ihan vieressä. Vielä pitäis toi iltatuttipullo jättää pois (sillä saatiin poika helposti omaan sänkyyn). Ollaan jo laimennettu maitoa vedellä, ja kohta varmaan voi antaa pelkkää vettä.

Niin ja kotona Eeli on usein ilman vaippaa, Viime lauantainakin meillä meni vaan yks vaippa pissaan, kun käytiin vähän pidemmässä reissussa. Hoidosta kyllä tulee vielä kakkavaippojakin kotiin - ei taida se hoitaja oikeen jaksaa tota potattamista eikä muutenkaan ole tarkkaavaisten havainnoijien kärkipäästä.
 
Hei! Mä nyt tulin teille purkaan, kun en halua kenellekään ystävälläni vielä sanoa, että sitä toista yritetään... :heart: Kun mua on nyt alkanut pelottaan, että entäs jos tässäkin kestää yhtä kauan tai pitempään, ku Sonjaa odotellessa. Siis ei oo, ku vasta 3 yrityskierto lähdössä käyntiin, mutta silti. Mitään ehkäisyä en oo tässä välissä käyttänyt, pillerit lopetin silloin 2005 (oho, onpas siitä tosiaan aikaa). Jotenkin alitajuisesti toivoin, että toinen tärppäisi nopeampaa!

Ihanaa loppu odotusta Marjikselle! Palamisiin! =)
 
Voihan siinä Nipsu -81 tietysti jonkun aikaa kestää, mutta teillä kuitenkin on jo yksi lapsokainen, joten ei tartte miettiä ainakaan sitä onnistuuko lasten saanti millään keinolla. Ja sanotaanhan sitä, että kun yksi lapsi on jo olemassa, niin kohtu olis vastaanottavaisemmassa tilassa. Vaikka ei kai toikaan aina pidä paikkaansa. Meillä toisen alkuun saattamiseen ei mennyt oikeestaan yhtään yrityskiertoa "hukkaan", joten oltiin siinä mielessä onnekkaita.

Mutta eipä näitä uusien ihmisten syntymään liittyviä voi muutenkaan aina suunnitella etukäteen, joten ei auta kuin elää sen mukaan mitä elämä antaa ja toivoa parasta.

Nyt joudun ravaamaan nla:ssa jo joka viikko. En jaksais. Ei tää toinen raskaus ole jotenkin niin ihmeellinen kuin se ensimmäinen oli. Oon parhaani mukaan yrittänyt siirtää aina neuvolakäyntejä seuraavalle viikolle, jos vaan nla-täti on suostunut. Katsoin Eelin ja tän uuden raskausajan seurantaa ja en ole kuitenkaan loppujen lopuksi tässä raskaudessa onnistunut "välttämään" kuin yhden nla-käynnin.

Ihan hyvä toisaalta että nyt seurataan vähän tiheemmin. Mulla on hemoglobiini ollut vähän alhaalla, mutta viime viikolla oli jo 122 (olen syönyt lääkerautaa), joten senkään kanssa ei tartte olla huolissaan. Viimeksi hemoglobiini nousi 140:n lopussa ilman varsinaista lääkerautaa, joten ei tarvinnu mitään kuuria syödä synnytyksen jälkeen kun ei tullut kauheesti verenhukkaakaan.
 
Nostelen! Meillä jokaisella kova nuha ja yskä. Kuumeinen olo, muttei kuumetta! Ei kiva. En edes kyllä muista, että milloin olisin viimeksi kuumessa ollut. Nuhia kyllä ollut, mutta kuumetta ei ole aikoihin nostanut itellä.

Telkkarista ei oikein tuu mitään, että voisi oikeastaan lähtä nukkuu ja paranteleen tätä oloo. Nukuin vaan niin tosi pitkät päiväunet, kun oli niin kipee olo, että nyt ei sitten niin kauheesti nukutakaan. Sonjaki heräs unilta ennemmin ja isin kanssa sitten touhuilivat, kun minä jatkoin unia. Mutta teki kyllä hyvää!

Täällä tänään tuli ensilumi, tosin ei juuri maahan mitään jäänyt. LEPPOISAA VIIKONLOPUN JATKOA! :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marjis75:
V Ja sanotaanhan sitä, että kun yksi lapsi on jo olemassa, niin kohtu olis vastaanottavaisemmassa tilassa. Vaikka ei kai toikaan aina pidä paikkaansa.
Joo ei tuo aina pidä ihan paikkaansa, meillä kun esikoinen tärppäsi ekassa kierrossa ja tätä toista sitten odoteltiinkin kaksi vuotta :p Pari keskenmenoahan siinä oli kyllä välissä, mutta kyllä niistä heti tiesi odottaa että kaikki ei ole hyvin :(

Mutta ei tämmönen varmaan kovin yleistä ole, paljonhan ihmisillä on lapsia pienillä ikäeroilla :D

muoks. lisätäänpä nyt samalla muitakin kuulumisia =)

Meidän poika siis on nyt reilu 8kk ikäinen ja on nyt viikon osannut ryömiä. Ja tänään kyllä huomas että vauhti vain kasvaa :whistle: Kaiuttimet on käännetty toisinpäin, alahyllyjä tyhjennelty ja johtoja piiloteltu että saa herra painattaa eteenpäin :D

Mittaa on miehelle kertynyt 73.2cm, painoa 11132g ( hui kun näyttää hassulta tuo lukema :D ) joten äitillä haba kasvaa jässikkää kantaessa...

Nyt täytyy jo lopettaa, mutta palataan!
 
Nostelen! IHANAA ISÄNPÄIVÄÄ! Tosin meillä hieman erilainen, kun minä lähen yksinäni Ouluun siskon luo ja treffailen ulkomailla asuvaa serkkuani. Ihana oma vapaa! Eniten odotan nukkumista ja hyvää ruokaa, shoppailakin täytyy...Isille lahja valmiina ja hemmotellaan sitten toisella kertaa enemmän... ;)
 

Yhteistyössä