Helvetti tätä oloa!!!!!!! ( rv 39+2 ) sisältää avautumista ja tilitystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Nyt mennään kuulkaas naiset äärirajoilla.

Melkolailla 2 vkoa yhtä soittoon yhtä helvetin valvomista, närästystä (vaikkei mitään söisikään), pissatusta ja nyt viimeiset pari päivää etovaa oloa ja vitutusta.

Lantio on kuin tulessa ja paikkoja kolottaa.

Neuvolassa käyty ja sf-mitta sen kuin kasvaa, lapsen jalat tuntuvat jo kurkussa saakka. Ei siis merkkiäkään että laskeutuisi yhtään alemmas. Tämä nyt tietty tuttua edellisistä raskauksista, kiitos ahtaan lantion.

Oikeasti helvetti tätä oloa!!! Sarjassamme kun vitutus ja ärsytys on niin suurta ettei sanat riitä enää kertomaan. Ja maanantaina vasta olisi sektio. Mie en kestä sinne saakka, prkl.

Kyllä kaikkea on kokeiltu ja kyykkyliikkeet ja lantiota avaavat liikkeet eivät kohdallani tehoa.

Ja rennietä menee kuin ranskanpastilleita konsanaan. Tiedän että kuuluu taudin kuvaan, mutta kun alkaa jo itkettää ja vituttaa tää olo. Kuinka joku oikeasti voi sanoa nauttivansa raskaana olosta? Musta tää on ihan hirveetä.

Pelkkää tuskaa ja huono oloa.

Mie kans mietin että kuka oikeesti muka tykkää olla raskaana. Anoppikin aina sanoo että "Voi kun se raskausaika oli niin ihanaa, olisin tehnyt koko ajan lapsia jos olisin vielä voinut" joo ei mulla vaan oo niin hehkeetä, mutta huumorilla selvitään :D

[QUOTE="harmaana";28413733]Kyllä kaikkea on kokeiltu ja kyykkyliikkeet ja lantiota avaavat liikkeet eivät kohdallani tehoa.

Ja rennietä menee kuin ranskanpastilleita konsanaan. Tiedän että kuuluu taudin kuvaan, mutta kun alkaa jo itkettää ja vituttaa tää olo. Kuinka joku oikeasti voi sanoa nauttivansa raskaana olosta? Musta tää on ihan hirveetä.

Pelkkää tuskaa ja huono oloa.[/QUOTE]

Närästykseen: mulla oli helvetillinen närästys jo joskus ennen viikkoa 30 ja saman lailla ihan ilman syömistäkin korvensi. Kuin taivaan lahja oli lääkärin määräämä omeprazol eli happopumpun salpaaja. Sen jälkeen ei ole närästäny yhtään. ja on täysin turvallinen. Ehkä saisit soittamalla reseptin. Käsikauppa lääkkeistä auttoi Galieve, joka tekee kalvon mahanlaukun suulle ettei sisältö nouse. Renniellä voit heittää vaikka vesilintua -tai miestäsi joka on siis täysin syypää oloosi. ;)

Tsemppiä tosi paljon!

Sympatiat täältä! Olo on itselläkin hetkittäin muuta kuin hehkeä. Olen lyhyt ihminen ja vauva vetää yläkäyrillä koon puolesta ja kohtu menee pari viikkoa etuajassa (nyt mulla rv 27), vauva on jo esittänyt merkkejä, että voisi kohta syntyäkin.

• Tykkää
Reactions: chef
Sympatiani ovat puolellasi.

Mä olen vasta reilussa puolessa välissä ja viimeksi eilen pohdin, että miten helvetissä tätä paskaa jaksaa vielä useamman kuukauden :kieh:

Maha on koko ajan ihan kireä ja pinkeä, aina tiellä, istuminen vaikeaa, tavaroiden nostaminen lattialta tuskaa, närästää, kolottaa, supistaa, vituttaa. Lista on loputon.

Liitoskivut on vielä pysyneet kohtuuden rajojen sisäpuolella, mutta kauhulla odotan sitä ihan loppuraskautta. Mä en varmaankaan kuole, mutta mä todennäköisesti toivon, että kuolisin.

[QUOTE="Mie";28413739]Mie kans mietin että kuka oikeesti muka tykkää olla raskaana. Anoppikin aina sanoo että "Voi kun se raskausaika oli niin ihanaa, olisin tehnyt koko ajan lapsia jos olisin vielä voinut" joo ei mulla vaan oo niin hehkeetä, mutta huumorilla selvitään :D[/QUOTE]

Kyllä minä ainakin tykkäsin olla raskaana:) Ei ollut mitään suurempia vaivoja, en edes lihonut ollenkaan.. Vain maha kasvoi ja palautui nopeasti ennalleen synnytyksen jälkeen. Ei ollut närästystä eikä kipuja eikä turvotusta. Verenpaine on itselläni aina ollut alhainen eikä noussut raskauksien aikanakaan, neuvolassa sitä aina ihmeteltiin miten se pysyy noin vakaana ja alhaalla:)

Pakko tulla kanssa valittamaan. Rv 20+1 menossa ja supistuksia ollut jo viikkoja, kamala alaselkäkipu ja ne repäisykivut.. on jotain kamalaa. Luulen aina silloin että joku repeää ja pahasti. Mietin että pitäisikö käydä näytillä sillä tulee myös vetistä vuotoa.

Sympatiat sinne!

Mä kans tykkään kyllä olla raskaaana. se on musta ihanaa vaikka vaivoja onki. Nyt menossa rv32 ja tiedän, et tää on kohta ohi ja sit tulee masua ikävä. Mullakin närästys jokailtainen/päiväinen vaiva, missään asennossa ei oo hyvä nukkua, yöt menee kusella ramppaamiseen jne. mut silti tää on ihanaa!

:wave: Menossa rv 34+ ja samaa fiilistä alkaa olemaan. Vaikka mä kyllä tykkäänkin olla raskaana. Kivuista huolimatta.

Eilen tehtiin porukalla ruokaa muutama tunti ja mun lantio ja häpyluu oli tulessa sen jälkeen koko loppuillan. Yöllä kävin vessassa melkein itkun kanssa, kun kävely ja korkean kynnyksen ylitys teki niin kipeää.

Esikoista odottaessa mua närästi jostain viikolta 18 asti, ihan loppuun asti. Mikään lääke ei vienyt sitä poltetta kokonaan pois ja se vaan oli, söit tai joit mitä tahansa.
Mun ekat sanat olikin synnytyksen jälkeen, että hei, mua ei närästä enää. :D

Vaikka olin suunnitellut sanovani jotain ihanan hempeää muksulle. :xmas:

:wave: Menossa rv 34+ ja samaa fiilistä alkaa olemaan. Vaikka mä kyllä tykkäänkin olla raskaana. Kivuista huolimatta.

Eilen tehtiin porukalla ruokaa muutama tunti ja mun lantio ja häpyluu oli tulessa sen jälkeen koko loppuillan. Yöllä kävin vessassa melkein itkun kanssa, kun kävely ja korkean kynnyksen ylitys teki niin kipeää.

Esikoista odottaessa mua närästi jostain viikolta 18 asti, ihan loppuun asti. Mikään lääke ei vienyt sitä poltetta kokonaan pois ja se vaan oli, söit tai joit mitä tahansa.
Mun ekat sanat olikin synnytyksen jälkeen, että hei, mua ei närästä enää. :D

Vaikka olin suunnitellut sanovani jotain ihanan hempeää muksulle. :xmas:

Kävele takaperin jalkoja perässä laahaamalla, se onnistuu hiukan helpommin. Se kynnys on kyllä silti haastava, mutta edes vähän helpompi.

Todellakin !!! Olisi pitänyt heittää tota miestä aamulla otsaan tolla rennie paketilla. Röhnötin tossa sohvalla henkitoreissani kun se hehkeänä ja hyväntuoksuisena tulee kyselee olenko nukkunut hyvin. No en tod oo nukkunut hyvin. Sitten kyselee voisinko auttaa sua jotenkin tai tuoda sulle tähän jotain. No ei kun mikään ei auta. Sitten kyselee onko vauva liikkunut. On totta vie ja ole vaan kiinnostunut vauvan voinnista, älä mun. Ois pitänyt heittää sitä tolla rennie paketilla.

Vituttaa ja sitten taas kasilta pystyyn ja jotain tunkemaan itseensä. Koska tänään on verensokerin seurantapäivä.

Onneksi viimeinen sellainen, mutta vaikea tunkea jotain kurkusta alas kun kaikki pyrkii ylös.

[QUOTE="harmaana";28413945]Todellakin !!! Olisi pitänyt heittää tota miestä aamulla otsaan tolla rennie paketilla. Röhnötin tossa sohvalla henkitoreissani kun se hehkeänä ja hyväntuoksuisena tulee kyselee olenko nukkunut hyvin. No en tod oo nukkunut hyvin. Sitten kyselee voisinko auttaa sua jotenkin tai tuoda sulle tähän jotain. No ei kun mikään ei auta. Sitten kyselee onko vauva liikkunut. On totta vie ja ole vaan kiinnostunut vauvan voinnista, älä mun. Ois pitänyt heittää sitä tolla rennie paketilla.

Vituttaa ja sitten taas kasilta pystyyn ja jotain tunkemaan itseensä. Koska tänään on verensokerin seurantapäivä.

Onneksi viimeinen sellainen, mutta vaikea tunkea jotain kurkusta alas kun kaikki pyrkii ylös.[/QUOTE]

Mies siis oli kiinnostunut olostasi ("oletko saanut nukuttua"), kysyi voisiko auttaa jotenkin ja lisäksi vielä oli kiinnostunut syntymättömän lapsensa olosta ja sinä valitat kun teki kaiken väärin? Jos ei olisi kysynyt mitään vauvasta, olisit valittanut että perkele kun ukkoa ei kiinnosta oma lapsensa.

[QUOTE="jepjep";28413977]Mies siis oli kiinnostunut olostasi ("oletko saanut nukuttua"), kysyi voisiko auttaa jotenkin ja lisäksi vielä oli kiinnostunut syntymättömän lapsensa olosta ja sinä valitat kun teki kaiken väärin? Jos ei olisi kysynyt mitään vauvasta, olisit valittanut että perkele kun ukkoa ei kiinnosta oma lapsensa.[/QUOTE]

Ei ehkä noinkaan. Kyllä miehellä pitäis tässä vaiheessa raskautta olla jo sen verran näkökykyä että näkee milloin olo on tosi tukala puhumattakaan siitä, että muistais, ettei noilla viikoilla kukaan enää hyvin nuku.

Mies siis oli kiinnostunut olostasi ("oletko saanut nukuttua"), kysyi voisiko auttaa jotenkin ja lisäksi vielä oli kiinnostunut syntymättömän lapsensa olosta ja sinä valitat kun teki kaiken väärin? Jos ei olisi kysynyt mitään vauvasta, olisit valittanut että perkele kun ukkoa ei kiinnosta oma lapsensa.

Niin todella ihanaa, ihan helvetin ihanaa kyselyä. Parin viikon valvomisen jälkeen ei vaan oikein enää tehoa.

[QUOTE="harmaana";28413998]Mies siis oli kiinnostunut olostasi ("oletko saanut nukuttua"), kysyi voisiko auttaa jotenkin ja lisäksi vielä oli kiinnostunut syntymättömän lapsensa olosta ja sinä valitat kun teki kaiken väärin? Jos ei olisi kysynyt mitään vauvasta, olisit valittanut että perkele kun ukkoa ei kiinnosta oma lapsensa.

Niin todella ihanaa, ihan helvetin ihanaa kyselyä. Parin viikon valvomisen jälkeen ei vaan oikein enää tehoa.[/QUOTE]

Loppuraskaus voi olla todella tuskaa kaikkinen vaivoinensa:hug:Kuitenkin kirjoituksestasi tulee hieman sellanen fiilis et vaikka mies huomioi kun kyselee vointia yms, niin mikään ei sulle kelpaa.Parin viikon valvominen on raskasta, mutta se on vielä suht lyhyt aika, kun miettii et on sellasiakin joilla menee yöunet koko odotusajalta.

Viimeksi muokattu:
Niin olen tosiaan ollut saikulla raskausviikolta 12 saakka. Kun kivut yltyivät massiiviisin mittasuhteisiin enkä pystynyt enää kävelemään. Kohdusta löytyi arpia, kiinnikkeitä ja lapsen lisäksi todella vittumainen kasvain. Bonuksena päälle etistä istukkaa ja rakkoa arpeutuneena kiinni kohtuun ja sen sellaista kivaa. Lisänä sitten vielä diabetes. Jotenka tässä nyt ei ole kyse ainoastaan vain loppuraskauden vittuuntumisesta vaan aika paljon muustakin.

Mutta ymmärrän etteivät sellaiset ihmiset ymmärrä oloani, joilla ei ole omakohtaista kokemusta pitkäaikaisesta kroonisesta kivusta ja sen vaikutuksesta ihmisen psyykeen.

Kyllä tässä on menneet yöunet vituiksi jo pidemmältä ajalta, mutta nyt tuntuu kipuraja olevani täysi.

[QUOTE="harmaana";28413998]Mies siis oli kiinnostunut olostasi ("oletko saanut nukuttua"), kysyi voisiko auttaa jotenkin ja lisäksi vielä oli kiinnostunut syntymättömän lapsensa olosta ja sinä valitat kun teki kaiken väärin? Jos ei olisi kysynyt mitään vauvasta, olisit valittanut että perkele kun ukkoa ei kiinnosta oma lapsensa.

Niin todella ihanaa, ihan helvetin ihanaa kyselyä. Parin viikon valvomisen jälkeen ei vaan oikein enää tehoa.[/QUOTE]

Mitä muuta mies voi tehdä? Toisen puolesta on aika hankala nukkua. Mies sentään yritti kysyä voisiko tehdä jotain.

täällä menossa samat viikot ja mua lähinnä harmittaa, että kohta tää raskaus loppuu.

Onhan niitä vaivoja mullakin. Esikoisen aikaan niin paha iskias ja liitoskivut, et itkun kans piti kävellä työpäivän päätteeksi. Töihin kasasin itseni fyssarilta saadulla vyöllä, et pystyin käveleen. Olin silti loppuun asti duunissa, vaikka saikkua olis hellinnyt vähemmälläkin kivulla.
Tän kakkosen odotuksessa on supistellut jostain rv 24+ asti ja saikulla olin kuukauden ennen ä-lomaa, samat liitoskivut ja närästykset kuin esikosta (laskin että rennietä on mennyt nyt noin 350 tablettia ja ehtii vielä muutaman kymmenen menemään ennen vauvan syntymää). Esikko meni kaks viikkoa yli, et tuskin tääkään ajoissa tulee.

Mut ehkä, kun raskaudet ei oo meille itsestäänvelvyyksiä ollenkaan (ja tämä todennäköisesti viimeinen, vaikka tahtoisin vielä lisää lapsia), niin nuo kivut ja vaivat asettuu omaan arvoonsa ja sitä on vaan niin onnellinen tästä odotuksesta, ettei viitsi käyttää kaikkea energiaansa valittamiseen.

Tsemppiä Ap:lle. Kohta se on ohi.

Yhteistyössä