Helsingissä asumisen autuus?

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Jooh"
Kyllä tuolla tosi paljon näki pahoinvoivaa nuorisoa. Ja onhan siitä ollut juttua, että nuoret tytöt (12-13v) myy itteään että sais jotain meikkejä. Ja näitä vastaavia negauutisia on pilvin pimein. Jos meet lukee Iltalehteä, niin ei oo päivääkään kun ei olis jotain tosi ikävää tapahtunut Helsingissä

Tätä kyllä tapahtuu ihan pikukaupungeissakin. JO omassa lapsuudessa, sielä ah, niin ihanassa pikkukaupungissa.

"ap"
Tätä kyllä tapahtuu ihan pikukaupungeissakin. JO omassa lapsuudessa, sielä ah, niin ihanassa pikkukaupungissa.

No ei kyllä tapahdu todellakaan. Ei todellakaan myy itteensä pikkutytöt tai sitten on tosi harvinainen tapaus. TUolla se tuntuu olevan enemmänkin tapa. Kun lapset on jätetty heitteille ja toisaalta arvostetaan vaan rahaa ja tavaraa.

Hoh hoijaa
[QUOTE="ap";26967875]Tätä kyllä tapahtuu ihan pikukaupungeissakin. JO omassa lapsuudessa, sielä ah, niin ihanassa pikkukaupungissa.

No ei kyllä tapahdu todellakaan. Ei todellakaan myy itteensä pikkutytöt tai sitten on tosi harvinainen tapaus. TUolla se tuntuu olevan enemmänkin tapa. Kun lapset on jätetty heitteille ja toisaalta arvostetaan vaan rahaa ja tavaraa.[/QUOTE]

Ihan oikeasti. kyllä se nuoriso voi voida huonosti muuallakin kun Stadissa.
Pitää vaan ottaa ne vaaleanpunaset lasit pois päästä ja raaputtaa pintaa syvemmälle.
Joka kaupungissa/kunnassa on sekä niitä hyvin elämästa suoriutujia että niitä syrjäytyviä.

??
[QUOTE="Minttu";26967459] Kovin montaa normaalia ihmistä ei näkyny. Juoppoja, huumehörhöjä, mielisairaita, somaleja, kerjälaisiä jne jne. Oli kamalaa. Kaikkialla ahdasta ja meluista ja kamalaa.

[/QUOTE]

Mistä lähtien somalialainen ei ole ollut normaali ihminen?? Ollaanko siellä pöndellä jääty hieman maailmanmenosta jälkeen? :D

Hevossalmesta moi
Tervetuloa tänne kaakkois-Helsinkiin! :) On kuin maalla olisi, tämähän on oma saarensa tämä meidän asuinalue. Luontoa riittää, fasaanit huutelevat ja kolme uimarantaa kahden kilsan säteellä. Mustikkametsässä käydään, hiihtoladut löytyy, palvelut pelaa kun on oma pieni terveysasema ja koska metro ei tule lähellekään saaren "nokkaa", hörhöjä on aika vähän.

Asuminen täällä on kallista, kyllä. Vaan kun miehen työt ovat täällä, suku on täällä, ystävät ovat täällä...minne sitä täälä lähtisi?

"vieras"
Ja ois joskus kiva kuulla perusteluja muualla asumisen ihanuudesta, tuntuvat rajoittuvan asumisneliöihin ne perustelut?
Rauhallisuus, ei ruuhkia, järvimaisema ikkunasta katsoessa maksamatta ihan tuhottomasti, oma laituri josta mennä aamu-uinnille, lapsille turvallista, luonto lähellä, palveluita riittävästi ja lähimpään isoon kaupunkiin matkaa kuitenkin vain 50km, ei ruuhkissa seisomista, naapureiden tunteminen ja molemminpuolinen auttaminen jne. Listaa vois jatkaa pitkään. Näiden syiden takia minä täällä asun.

Ymmärrän niitäkin (ainakin jollain tasolla), jotka haluavat Helsingissä asua. Arvostamme vain eri asioita. Kummallista tällainen toisten väheksyminen, molempiin suuntiin siis.

Samamies
Itse muutin Helsinkiin yo-kirjoitusten ja armeijan jälkeen. Äiti kyllä varoitteli kaikesta (tosin olis varoitellut vaikka olisin muuttanut mihin tahansa muuallekkin). No mun asiat eivät Helsingissä menneet hyvin, mutta silti opin rakastamaan tuota kaupunkia. Enää en siellä asu, enkä sinne oikein kaippaakkaan, mutta koskaan en jaksa lähteä negatiivisten löylyjen heittämistalkoihin. Niitä kyllä täällä maalla kuulee. Helsinkiläiset ovat snobeja, itseään täynnä, lapset kurittomia. Ihan kaikkea samaa moskaa kuin tässäkin on tullut.

Pääkaupunkiviha on aika yleinen ilmiö maailmanlaajuisesti. Samalla tavalla Ruotsissa suhtaudutaan Tukholmaan jne. Sinne ne nokkelat serkkupojat/tytöt ovat menneet ja muuttuneet niin koppaviksi.

"vieras"
Mä asun Töölössä. Kämppä kaksio, just sopiva, ei tarvi kuluttaa aikaa siivoukseen ja sisustamiseen. Mitä sitä isolla kämpällä tekee kun täällä on muutakin tekemistä ku istua kotona. Ihana kun heti kun menee ulos näkee muitakin ihmisiä. Ja muutakin kun sitä tuulipukukansaa, on ulkomaalaisia, on punkkareita. 15 minuuttia ratikalla ja pääsee kahville, ulos syömään, shoppailemaan ja valinnanvaraa riittää. 10 minuutin kävelymatkan päähän voi mennä piknikille rauhalliseen puistoon veden äärelle. Museoita on niin paljon, että niissä ei ikinä ehdi käydä kaikissa. Springsteenin keikalle käveli viidessä minuuttissa. Autuus, juuri sitä tää on :)

"ap"
Mistä lähtien somalialainen ei ole ollut normaali ihminen?? Ollaanko siellä pöndellä jääty hieman maailmanmenosta jälkeen? :D
No tarkotin kyllä sitä kaduilla notkuvaa porukkaa joka ei tee työtä ja todennäköisesti myy huumeita tai kyttää alaikäisiä tyttöjä. Emmää ny sano, että kaikki somalit olis huonoo porukkaa, mutta kyllä se keskustassa notkuva porukka on vähintäänkin epäilyttävää.

Mun duunissa on yksi musta mies ja se on tosi hyvä tyyppi ja tuun sen kanssa hyvin juttuun. Ja oon alusta saakka suhtautunut siihen positiivisesti. Eli mikään rasisti en ole.

[QUOTE="ap";26967824]No kenties tuli sanottua jotain asioita kärkkäästi, mutta ei me mihkään väärään raitiovaunuun menty kun oli itse Isäntä mukana. Vaivautunut se oli koko ajan, että "kumma kun kestää" plää plää. Luuli kai että me ollaan haltioissaan kun nähään korkeita taloja. Hah, mä oon kyllä matkaillu sen verran että oon nähnyt oikeitakin suurkaupunkeja.[/QUOTE]

Toisaalta tuollainen hidas matelu Töölöön OLISI ollut ihan hyvä tilaisuus katsella, millaisia eri tyylisuuntauksien taloja nimenomaan tänne Suomen pääkaupunkiin on rakennettu, jos arkkitehtuuri sattuu kiinnostamaan. Ja veikkaan, että kaikkia muitakin otti päähän, jos liikenteessä tosiaan oli joku tuollainen ongelma. Mutta samalla tavallahan se liikenteen sujumattomuus vituttaa ihmisiä maallakin - kyllä siellä kiroillaan, jos jonkun isännän traktori heinäkärryineen on parkkeerattu poikittain keskelle maantietä, eikä kukaan pääse ohittamaan.

[QUOTE="ap";26967824]Kyllä tuolla tosi paljon näki pahoinvoivaa nuorisoa. Ja onhan siitä ollut juttua, että nuoret tytöt (12-13v) myy itteään että sais jotain meikkejä. Ja näitä vastaavia negauutisia on pilvin pimein. Jos meet lukee Iltalehteä, niin ei oo päivääkään kun ei olis jotain tosi ikävää tapahtunut Helsingissä[/QUOTE]

Nuorison pahoinvointi ei ole mikään helsinkiläinen ilmiö, ja kyllä noita nuorten tyttöjen seksinmyynti-keissejä on muuallakin. Ja toisaalta eri puolilla Suomea on erilaiset ongelmat, en nyt tiedä, ovatko ne pikkukaupunkien tai maaseudun nuorten pahoinvoinnit sen lievempiä... Mutta sinä olit siis nyt käymässä Helsingissä ja ehdit jo nähdä "tosi paljon" pahoinvoivaa nuorisoa - miten se pahoinvointi noin selkeästi näkyi? Teitkö johtopäätökset vaatetuksen vai ihan pelkän asuinpaikan perusteella? Aika reipasta diagnoosia, sanoisin... Vai näitkö ainoastaan paljon nuoria ja tulkitsit kaikki pahoinvoiviksi, koska nuoruus nyt vaan on yksi suuri pahoinvointi? Tarkenna vähän, mitä tarkoitit.

[QUOTE="ap";26967824]Ja rikostilastoissa se on ylivoimainen ykkönen Suomessa. Täällä kyllä porukka vaan kehuu Helsinkiä, mutta ei pysty kieltämään tosiasioita.[/QUOTE]

Itse asiassa pari vuotta sitten Suomen rikollisin kunta oli tilastojen mukaan 10 000 asukkaan rauhallinen ja idyllinen kesäkaupunki. Myös muut pienet kunnat olivat aika hyvin edustettuina. Toki asukaslukuun suhteutettuna.

Tämä on Suomen rikollisin kaupunki | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

"Heli78"
[QUOTE="vieras";26967930]Mä asun Töölössä. Kämppä kaksio, just sopiva, ei tarvi kuluttaa aikaa siivoukseen ja sisustamiseen. Mitä sitä isolla kämpällä tekee kun täällä on muutakin tekemistä ku istua kotona. Ihana kun heti kun menee ulos näkee muitakin ihmisiä. Ja muutakin kun sitä tuulipukukansaa, on ulkomaalaisia, on punkkareita. 15 minuuttia ratikalla ja pääsee kahville, ulos syömään, shoppailemaan ja valinnanvaraa riittää. 10 minuutin kävelymatkan päähän voi mennä piknikille rauhalliseen puistoon veden äärelle. Museoita on niin paljon, että niissä ei ikinä ehdi käydä kaikissa. Springsteenin keikalle käveli viidessä minuuttissa. Autuus, juuri sitä tää on :)[/QUOTE]

Paitsi ku tuut takas sut todennäköisesti mukiloidaan. Mun tuttu hakattiin Helsingissä henkihieveriin.

??
[QUOTE="ap";26967931]No tarkotin kyllä sitä kaduilla notkuvaa porukkaa joka ei tee työtä ja todennäköisesti myy huumeita tai kyttää alaikäisiä tyttöjä. Emmää ny sano, että kaikki somalit olis huonoo porukkaa, mutta kyllä se keskustassa notkuva porukka on vähintäänkin epäilyttävää.

Mun duunissa on yksi musta mies ja se on tosi hyvä tyyppi ja tuun sen kanssa hyvin juttuun. Ja oon alusta saakka suhtautunut siihen positiivisesti. Eli mikään rasisti en ole.[/QUOTE]

Aika taitava olet kun pystyt "kadulla notkuvista mustista miehistä" erottelemaan, kuka on töissä, kuka ei, kuka diilaa ja kuka ahdistelee!! :D

"Reiska"
"Itse asiassa pari vuotta sitten Suomen rikollisin kunta oli tilastojen mukaan 10 000 asukkaan rauhallinen ja idyllinen kesäkaupunki. Myös muut pienet kunnat olivat aika hyvin edustettuina. Toki asukaslukuun suhteutettuna."

Eli siis Hanko. No mut tää johtuu siitä, että siellä on paljon porukkaa kesäsin ja juopotellaan sun muuta. Se nostaa niitä rikosmääriä, sama juttu oli monella muullakin kunnalla jokka oli listalla. Helsingissä tehdään eniten rikoksia jos noita juttuja ei huomioida.

"ap"
Aika taitava olet kun pystyt "kadulla notkuvista mustista miehistä" erottelemaan, kuka on töissä, kuka ei, kuka diilaa ja kuka ahdistelee!! :D
No ne on samassa lössissä ja ei mun mies ainakaan viitti liikkua hämäräjengin kanssa. Oli ne sitten minkä värisiä tahansa. Samalla tavalla mä aattelen, että jos on jossain moottoripyöräjengin tiloissa porukkaa, niin kaikki on vähintäänkin epäilyttäviä.

[QUOTE="ap";26967875]
No ei kyllä tapahdu todellakaan. Ei todellakaan myy itteensä pikkutytöt tai sitten on tosi harvinainen tapaus. TUolla se tuntuu olevan enemmänkin tapa. Kun lapset on jätetty heitteille ja toisaalta arvostetaan vaan rahaa ja tavaraa.[/QUOTE]

Eikös sen pitänyt olla juuri toisinpäin - että sitä materiaa arvostetaan nimenomaan maalla, kun suuri talo on itseisarvo?

En tiedä, missä te oikein pyöritte Helsingissä käydessänne ja miltä oikein vaikutatte, jos teille tulee jotkut 12-vuotiaat myymään itseään. Kuulostaa ihan älyttömältä. Jos keksitte jotain provoja, niin keksikää edes uskottavia sellaisia!

??
[QUOTE="ap";26967949]No ne on samassa lössissä ja ei mun mies ainakaan viitti liikkua hämäräjengin kanssa. Oli ne sitten minkä värisiä tahansa. Samalla tavalla mä aattelen, että jos on jossain moottoripyöräjengin tiloissa porukkaa, niin kaikki on vähintäänkin epäilyttäviä.[/QUOTE]

Aika surkea provoilija olet... :D

"ap"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26967959:
Eikös sen pitänyt olla juuri toisinpäin - että sitä materiaa arvostetaan nimenomaan maalla, kun suuri talo on itseisarvo?

En tiedä, missä te oikein pyöritte Helsingissä käydessänne ja miltä oikein vaikutatte, jos teille tulee jotkut 12-vuotiaat myymään itseään. Kuulostaa ihan älyttömältä. Jos keksitte jotain provoja, niin keksikää edes uskottavia sellaisia!
No ei tullut meille myymään! Mutta tästä on ollut todella paljon lehtijuttuja:

Nuorten Ääni: Teinit myyvät seksiä päivittäin Helsingissä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

"vieras"
[QUOTE="Heli78";26967935]Paitsi ku tuut takas sut todennäköisesti mukiloidaan. Mun tuttu hakattiin Helsingissä henkihieveriin.[/QUOTE]

Rikoksia ei tapahdu missään muualla? Huittisissa, pienellä paikkakunnalla tiellä keskellä metsää, ei juuri raiskattu naista? Ei ole koskaan vielä mua mukiloitu vaikka tosiaan öisin on tullut kuljettua :)

"poikia3"
[QUOTE="ap";26967584]Ei ainakaan lapselle ole hyvä kasvuympäristö Helsinki. Musta tuntuu, että melkein kaikista Helsingissä syntyneistä lapsista tulee jotain huumehörhöjä, rikollisia tai ainakin vastuuttomia ja mitään kunniottamattomia aikuisia. Ihmiset eivät voi tuolla hyvin. Sen näkee heti katukuvassa. Pahoinvointia ja kurjuutta lähinnä. En tosiaan haluaisi, että omat lapseni joutuisivat kokemaan vastaavaa.[/QUOTE]

Ja musta tulisi valtavan pahoinvoiva maalla omakotitalossa.

Helsingin keskustassa näkee vähän pahoinvointia, huumehörhöjä tai rikollisia. Toki niitäkin, mutta näkee myös valtavan hyvinvoivia, hyvin toimeentulevia ja onnellisia ihmisiä.

Ja Töölö on todella viihtyisä paikka, jossa itse asuisin hyvin mielelläni, mieluusti kuitenkin ilman lapsia. Syy siihen on kuitenkin liikenne, ei huumehörhöt, rikolliset tai vastuuttomat ihmiset.

Ja muuten, kovin muuta kunnioittavaa ja avarakatseista ihmistä ei ainakaan sinusta ole siellä maalla kasvanut!

"vieras"
Helsingissäkin muuten ihan oikeasti löytyy rauhaa. Suosittelen teille maalaisille, että menkää käymään Tuomarinkylän kartanolla ensi kerran kun olette Helsingissä. Menee keskustasta bussilla 20-30 minuuttia ja olette ihan maalla. Peltoja, maatiloja, hevostalleja. Jos ette niin kauas halua lähteä niin käykää katsomassa Helsingin puulähiöitä. Kauniita ihania puisia omakotitaloja, isot puutarhat ja ympärillä metsää.

Luuletteko te myös, että nykyajan trendit kuten downshiftaus ja ekologisuus eivät ole rantautuneet Helsinkiin? Ei täälläkään kaikki juokse pää kolmantena jalkana töistä, harrastuksiin ja taas töihin, että olisi varaa uuteen isoon autoon.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä