[QUOTE="ap";26967824]No kenties tuli sanottua jotain asioita kärkkäästi, mutta ei me mihkään väärään raitiovaunuun menty kun oli itse Isäntä mukana. Vaivautunut se oli koko ajan, että "kumma kun kestää" plää plää. Luuli kai että me ollaan haltioissaan kun nähään korkeita taloja. Hah, mä oon kyllä matkaillu sen verran että oon nähnyt oikeitakin suurkaupunkeja.[/QUOTE]
Toisaalta tuollainen hidas matelu Töölöön OLISI ollut ihan hyvä tilaisuus katsella, millaisia eri tyylisuuntauksien taloja nimenomaan tänne Suomen pääkaupunkiin on rakennettu, jos arkkitehtuuri sattuu kiinnostamaan. Ja veikkaan, että kaikkia muitakin otti päähän, jos liikenteessä tosiaan oli joku tuollainen ongelma. Mutta samalla tavallahan se liikenteen sujumattomuus vituttaa ihmisiä maallakin - kyllä siellä kiroillaan, jos jonkun isännän traktori heinäkärryineen on parkkeerattu poikittain keskelle maantietä, eikä kukaan pääse ohittamaan.
[QUOTE="ap";26967824]Kyllä tuolla tosi paljon näki pahoinvoivaa nuorisoa. Ja onhan siitä ollut juttua, että nuoret tytöt (12-13v) myy itteään että sais jotain meikkejä. Ja näitä vastaavia negauutisia on pilvin pimein. Jos meet lukee Iltalehteä, niin ei oo päivääkään kun ei olis jotain tosi ikävää tapahtunut Helsingissä[/QUOTE]
Nuorison pahoinvointi ei ole mikään helsinkiläinen ilmiö, ja kyllä noita nuorten tyttöjen seksinmyynti-keissejä on muuallakin. Ja toisaalta eri puolilla Suomea on erilaiset ongelmat, en nyt tiedä, ovatko ne pikkukaupunkien tai maaseudun nuorten pahoinvoinnit sen lievempiä... Mutta sinä olit siis nyt käymässä Helsingissä ja ehdit jo nähdä "tosi paljon" pahoinvoivaa nuorisoa - miten se pahoinvointi noin selkeästi näkyi? Teitkö johtopäätökset vaatetuksen vai ihan pelkän asuinpaikan perusteella? Aika reipasta diagnoosia, sanoisin... Vai näitkö ainoastaan paljon nuoria ja tulkitsit kaikki pahoinvoiviksi, koska nuoruus nyt vaan on yksi suuri pahoinvointi? Tarkenna vähän, mitä tarkoitit.
[QUOTE="ap";26967824]Ja rikostilastoissa se on ylivoimainen ykkönen Suomessa. Täällä kyllä porukka vaan kehuu Helsinkiä, mutta ei pysty kieltämään tosiasioita.[/QUOTE]
Itse asiassa pari vuotta sitten Suomen rikollisin kunta oli tilastojen mukaan 10 000 asukkaan rauhallinen ja idyllinen kesäkaupunki. Myös muut pienet kunnat olivat aika hyvin edustettuina. Toki asukaslukuun suhteutettuna.
Tämä on Suomen rikollisin kaupunki | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi