Helmivauvat 2010

Huh mikä yö takana. Tyttö heräili ihan jatkuvasti ja huusi jostain kolmesta eteenpäin eikä meinannut enää millään nukkua. Mulla seisoo silmät päässä ja tuntuu, ettei päivä lähde ollenkaan käyntiin. |O Nyt oli tytöllä taas kuumetta niin annettiin Panadolia. Toivottavasti helpottaa...
 
Moikka äityli30 :wave:

tehilla Hienoa, että vesi on nyt ok. Varmasti hyvä fiilis! :) Ja toivovaan, että on tärpännyt ;) *peukut pystyssä*

ikuisuus Toivottavasti kuume laskee. Ei varmastikaan ole mukavaa olla kuumeessa näillä helteillä :/ Jaksamisia sinulle :hug:

Meillä nukuttiin viime yö ilman syöttöjä, vahingossa varmaankin. :D Ensi yö varmaan taas tuttuun malliin yhdellä syötöllä. ;) Jos yöt jatkuu näin yhdellä syötöllä tai ilman, niin helteiden jälkeen siirrämme neidin omaan huoneeseen nukkumaan, jos raaskin. :heart:

Minulta lähtee myös mahdottomasti tukkaa päästä. Kylppärin lattia hiuksia aina täys. :LOL: Täällä myös kuumeillaan kakkosta, mutta päätimme odottaa vuoden päivät. :) Ajattelin siis käydä töissä pyörähtämässä. :D

Ruokaa neidin kurkusta menee kiitettävästi alas. Tällä hetkellä neljä ateriaa: aamupuuro, lounas, "välipala"(hedelmä/marjasose) ja iltapuuro. Kohta alamme antamaan toisen liha/kasvis-perunasoseen. Ruokaa menee n. desi ja maitoa päälle. Pikkuhiljaa yritän annoksia suurentaa. :)
 
Leeloo85 Meillekin kakkonen olisi oikein tervetullut. En halunnut mitään ehkäisyä pojun syntymän jälkeen, eli olisi saanut tulla vaikka heti perään. Imetän edelleen ja pojun allergioiden takia olen tiukalla dieetillä, joten paino on tippunut parissa kuukaudessa 11 kg, eikä menkatkaan vielä ole alkaneet. Ei siis taida ihan äkkiä tärpätä uudelleen.
 
Moi äityli30!

ikuisuus Jaksamista sinulle ja tytölle paranemisia! :hug:

Täällä yöt jatkuu edelleenki samaan malliin, eli jatkuvasti heräillen. Viime yönä oli vielä hirmuinen ukonilma, poikaa just syötin kun oli ihan tässä päällä ja tais poikakin vähän säikähtää, kun ukkonen oikein jyrähteli. Salamoi ihan taukoamatta. Onneks ei mikään hajonnut, vaikka sulakekaappi eteisessä räsähti oikein kunnolla.

Haluaisin kanssa päästä vähän tuosta tutista eroon..ei poju sitä ennen paljoa ole tarvinnut, öisin annan sen jos itkee koska ei muuten lopeta itkemistä. Päivällä ei paljoa tuttia tarvi, vaikka esim. automatkoille ja kauppaan otan sen varmuuden vuoksi mukaan. Ja jos mennää rattailla jonnekin, mutta enimmäkseen poika sillä vaan leikkii ja syö sitä kaikkialta muualta kuin tuttiosan puolelta. :D Mutta nyt sitä on öisin pitänyt jatkuvasti laittaa pojan suuhun, kun heräilee koko ajan itkeskellen. Että ei kai nyt oo kehittänyt jotain tuttiriippuvuutta...ei kai semmonen yhdessä yössä tule..(?) En kumminkaan "uskalla" jättää tuttia pojan suuhun, koska sitten se on usein pojan posken/pään alla. Itse poika sen tiputtaa suusta kun nukahtaa, tai sitten nappaan sen pois kun alkaa olla syvemmässä unessa.

Täällä poika on taas harjoitellut ahkerasti vatsallaan nukkumista. Tänä aamuna otin viereeni, et sais hetken vielä torkkua. Poika oli hyvin virkeä, ja touhotti ja liikkui pitkin sänkyä. Pidin vaan kättä päällä enkä puhunut mitään, niin yhtäkkiä nukahti vatsalleen! Sama juttu äsken, kun syötin. Nukahti tissille, heräsi ja kääntyi vatsalleen mutta laski päänsä alas ja pani silmät kiinni! :heart: :heart: Menispä näin öisinkin! En vaan uskaltanut siitä siirtää pinnasänkyyn kun ois varmaan herännyt, nyt pitää kytätä koko ajan ettein tipu meidän sängystä. Laitoin kyllä vähän esteitä eteen.
 
Tämä yö olikin paljon parempi! Eilispäivä meni kitistessä ja kuumeessa, onneksi vaunuissa tyttö oli kuitenkin tyytyväinen niin käytiin sitten vaunuilemassa useampaankin otteeseen.

Iltapuuro annettiin eilen ekan kerran, ei maistunut ihan niin hyvin kuin aamuisin mutta hyvin kuitenkin.

Tyttö aloitti eilen (tai oikeastaan silloin yöllä jo) rinnan hyljeksimisen. Eilen aamulla itki lohdutonta itkua ja rinta ei kelvannut, ja kun lopulta pyysin miestä lämmittämään pullon maitoa niin tyttö litki sen kuin hengenhädässä. Saa nähdä, miten tässä nyt käy. Sain eilen tytön syömään rinnasta kerran päivän aikana, ja nyt yöllä söi kerran. Sen lisäksi pumppasin kerran eilen, kun maitoa tuntui olevan rinnoissa, eikä se tytölle kelvannut. Katsotaan, jatkaako tyttö samaa linjaa. Haluaisin vielä edes osittaisimettää jonkin aikaa.

Mutta nyt suihkuun ja aamupuuhiin.
 
Voi ei mä oon ihan kokonaan unohtanu informoida että meillä on nyt reilun viikon ollut kaksi hammasta suussa :D

mulla kans tuo hiusten lähtö on jo kohta ongelma...niitä on joka paikassa :eek:

Meillä alkaa taas sammaksen temppuilut..en tykkää yhtään...koskee rintoihin ihan mielettömästi, ja tuntuu että rinta lähtee irti ku poika ottaa siitä kiinni... :ashamed: :'(
 
Huomenta!

Eilen kun säikähdin tuota pojan syömättömyyttä, niin sitten tarjosinkin ruokaa pariinotteeseen, upposi. Ja puuroa kävin ostamassa, sitä illalla tarjottiin, ei oikein uponnut. Nukkui sitten niin hyvin että vasta ennen neljää heräsin ja poika levottomana ähki. Nostin tissille kun oli tissit jo poksahtamassa. Mahallaan nukkuminen kova juttu. JOs toinen käsi jää pahasti alle, korjaan tai käännän selälleen ja samantien poika vääntäytyy takas. Niin, en tiedä johtuiko nuo hyvät yöunet vähän suuremmasta ruokamäärästä, vai oliko sattumaa.

Tänään piti olla neuvola rokotuksineen, mutta soittivat ja siirtyi käynti maanantaille. Ehkä hyväkin, jos rokotteesta olis tullu harmia ja meillä reissuviikonloppu edessä.

nappi87 ja ikuisuus tsemppiä imetyksiin!!
 
tukkaa lähtee täälläki, ihan sikana!! kävin leikkauttaa hiukset niin vähän on vähentyny tämä kaljuuntuminen ja nyt kun imetys loppuu niin alkaa palautuu normaaliin tukan irtoaminen.
katkenneet alkaa kasvaa kans takas, huvittavan näköstä kun suihkusta tulee, pitkät hiukset roikkuu märkänä mut uusi sänki sojottaa päällä pystyssä :LOL:

tehilla ootko kokeillu juottaa maitoa pullosta jossa olis luonnonkumitutti? meillä ei poika alkanu pullosta ottaa aluksi, kokeilin ensin tavallista tuttia, sit aventin pulloa mut ne ei kelvannu. luonnonkumitutti kelpas ja sillä mennään :)

mä oon parina aamuna kokeillu ihan normi kaurapuuroa pojalle syöttää. sauvasekottimella murennan hiutaleet eka pieneks ennen kun keitän puuron. tulee hienompaa mössöä eikä oo klimppejä :) ihan hyvin se uppoaa hedelmäsoseen kanssa, ja niin uppoaa se muksun riisipuurokin. lihoja en ole vielä antanu, en tiedä millon alottais...

äityli tervetuloa mukaan :wave:

menkat ei oo alkanu vieläkään... meinaa vähän paniikkia pukata senkin kanssa... noh, totta ne tulee kohta...

miten teillä muuten tykätään helteistä? meillä ei kumpikaan talvivauva (poika ja nuorempi tyttö ) tykkää helteistä! nukkuminen tahtoo olla tuskaa, ja päivällä neiti varsinkin on kärttynen! vauva ei niinkään kiukuttele, mut nukkumaan ei meinaa alkaa :/

tehilla, toivottavasti saisit plussata pian!

ikuisuus jaksamista sinne!
meillä kans poika yhtäkkiä alkoi hylkiä rintaa. sain pari kertaa päivässä imetettyä sillon kun jannu oli niin väsyny ettei hoksannu! nyt imetän vain kerran yöllä, muuten ei kelpaa :( se onkin sit vaivannu mua ihan älytön! olisin vielä halunnu imettää...



 
Mrs O meillä kelpaa tuttipullo vedenjuontiin, hienosti osaa juoda. Mutta korvike ei kelpaa.. Lieko pahanmakuista? oon eri lämpötilojakin kokeillu, sama reaktio, yäk!

Helteet käy pojan hermoon. Normaalisti nukkunut päikkäreille sisällä, nyt vaatii vaunukyytiä. Eilen ihme kyllä nukahti sisälle.

mulla olut on mielestäni vaikuttanut maidontuotantoon. Pari kertaa kun olen saunaoluen ottanut, niin maitoa riittänyt enemmän. Nyt sit kokeilin alkoholittomia versioita ja sama juttu. Eikä ollut pahaakaan! En ole mikään oluenjuoja, mut yksi saunaolut maistuu kyllä.
Huomenna pitäisi mennä maatalous (vai -seutu)näyttelyyn. Ja lämpöö luvattu +33...... Mä jättäisin väliin, mut pakko kai tota isompaa tyttöä lähtee viemään. Mennään aamusta ja tehdään pikavisiitti.
 
tehilla me mennää vasta lauantaina (jos Farmaria tarkotit) :saint: Siellähän se Kana laulattaa lapsia..saas nähä tykkääkö meidän poika :)

Nyt on poika nukkunu jo 1,5tuntia yhtä soittoo ja viime yönä heräs tunnin välein...arghh.. :kieh:

Niin ja sekin jäi aamulla mainitsematta että meillä jo kontataan...Poika oppi kyseisen taidon viime viikolla..ja vauhti jo hurja..kaikki kielletty kiinnostaa :headwall:
 
nappi87 meidän on pakko mennä huomenna jos meinataan mennä. Pe lähdetään ajamaan pitkää matkaa. Tossa just kattelin noita Farmarin liikennejärjestelyitä, että auto jätettävä johki ja sit bussikuljetukset näyttelyalueelle. Mä en kyllä MILLÄÄN haluais lähtee sinne seikkaleimaan tuohon helteeseen! Mutta ei kai siinä auta, tyttö pettyisi pahankerran jos ei mennäkään. Vaikka täytyy vakavasti harkita pyörähtäisikö siellä pe aamusta ennen reissuunlähtöä. Olis vähän viileempi keli luvassa.
 
tehilla huomenna tosiaan on kuuma päivä luvassa..ja voihan siellä hulinaa olla heti eka päivänä.. :saint: mutta hyvät kelithän teille tulee jos olette reissuun lähdössä..ei ainakaan kuumat automatkat...toivottavasti.. =)
 
te jotka teette itse soseet niin voisko vähän saada vinkkejä :saint: meillähän on toki jo 4 lapsi mutta aina ennen olen ostanut kaupan soseita muille ja nyt sitten tälle haluaisin tehdä itse.perus kasvis soseet toki osaan tehdä mutta entäs liha/kala ja hedelmä?eli jos pieniä resepti vinkkejä saisi?kyllähän niitä netistäkin tosin löytyy mutta täällä se tulee joka päivä käytyä nii niitä vois poimia samalla ylös =) jos pakastatte niin laitatteko rasiaan vai miten?kauanko ne säilyy pakkasessa yms?meillä myös tullut nyt viikon sisällä 2 hammasta alas!niitä itkettiin viikko mutta nyt on onneksi rauhoittunut! kovasti haluttaa liikkeelle mutta ei vielä oikein osaa ja sitä sitten raivotaan. kääntyilee kovasti ja yöllä nukkuu mahallaan aina!hampaiden aikaan yöt oli rauhattomia jopa 10 kertaa ylös mutta nyt taas normaalisti 1-2 kertaa yössä ylös.eka nukkuu tutilla ja toisella syö pullosta puolet...
 
Mrs O, meidän poju tykkää helteestä tai oikeastaan säällä ei ole merkitystä. Poju syntyi silloin Joulukuussa, kun oli tosi kovat pakkaset... Mutta niin vaan on tullut äitiinsä, että tykkää olla lämpimässä. :heart: B)

Meillä alkaa unikoulu tuottamaan tulosta. Kun saa pojun rauhoittumaan, nukahtaa tosi hienosti omaan sänkyyn. Meillä tosin on ollut pientä eroahdistusta siitä lähtien, kun minun vanhemmat olivat hoitamassa poikaa. Oltiin silloin noin 5 tuntia pois kotoa ja poika oli mennyt sillä välin yöunille. Eli kun sanon pojulle, että "mennään nukkuun", alkaa ihan hillitön itku ja pikku sisupatti takoo käsillä ja jaloilla minua. :eek: Täytyy vaan pysyä rauhallisena, kun toinen "raivoaa". Pidän poikaa sylissäni ja lähellä rintaani... Lopulta sitten rauhoittuu ja voin laittaa toisen sänkyyn. :heart: :whistle:

Me käytiin tänään hammashoitajalla pojun kanssa. Ei näkynyt hampaita tai edes merkkiäkään siitä, että olisi hampaita tulossa. Kovin oli hammashoitaja mielissään siitä, että olen antanut pojalle jo rakeista ruokaa... :saint:

Poju tykkää tosi paljon syödä raakaa tomaattia. :attn:

wiiru, minä teen itse kasvis- ja lihasoseet. Yks pojun suosikki on seitisose: seitikalaa noin 30 g, perunaa, porkkanaa, tilliä ja vähän sitruunaa. Eka keitän kalaa 5 minuuttia ja sitten kasvikset sekaan (30 min). Ihan lopuksi otan sen kalan erikseen ja laitan sitruunaa kalan päälle. Sitten vaan soseeksi, eka kala ja porkkana, sitten peruna ja ihan lopuksi tippa rypsiöljyä. Nesteenä käytän keitinlientä. En lisää maitoa!
Toinen suosikki on kanasose: 50 g maustamatonta broileria, bataattia ja kesäkurpitsaa. Eka taas keitän kanan ja sitten kasvikset.

Nyt suunnittelen tekeväni kanasoseen, johon laitan kanaa, perunaa, porkkanaa ja paprikaa. Ajattelin, että kalttaan sen paprikan. Sitten keitän broilerin ja kasvikset... ;) Mutta tämä vasta suunnitteluasteella!

Teen yleensä noin 6-12 purkkia kerralla. Olen käyttänyt hedelmäsosepurkkeja pakastamiseen. Meillä menee parissa viikossa nuo ruuat, joten en tiedä miten kauan säilyvät. Jääkaapissa pakastettu sose säilyy 2 päivää.

-mervi-elina ja poju huomenna 7 kk
 
Huh, täällä yöt vähäsen helpottaneet. Puoli 3 asti nukuttu vaan yhellä herätyksellä, sen jälkeen pieniä pätkiä. Mut parempaan suuntaan mennään, ainakin hetkeksi! :)

Huomattiin eilen, että poikahan pääsee vähän jo ryömimään eteenpäin, jos on paljaalla lattialla. Siinä luistaa paremmin ja saa liikuteltua itseään eteenpäin. :D Varsinkin jos on joku houkutteleva lelu tai muu tavara kauempana jota yrittää tavoitella.

Pojalle ei oikein kaurapuuro maistu. Viikon verran olen antanut aamuisin ja melko hyvin maistelu alkoikin. Nyt saa vaan puolisalaa laitettua vähän suuhun, muuten poju pitää suun tiukasti kiinni! Tänään tuli loput melkein jo oksennuksena pois, et enpä viittis väkisin syöttää. Pitääköhän kokeilla jotain muuta puuroa välillä..Taidanpas muuten kokeilla tuota mervi-elinan kanasosetta sitten kun aletaan lihoja maistelemaan! Bataatista kun poika ainakin tykkää.
 
Tiedot päivitetty, ilmoitatko vielä äityli30 saitko tytön vai pojan :)

Voi kun minäkin jaksaisin tehdä soseet itse! Tuntuu että välillä aika ei riitä edes siihen oman ruuan valmistamiseen! Sitten onkin kiva kun koko perhe voi syödä samaa ruokaa, tietty maustaminen tapahtuu vasta kun ruoka on kipattu pikkuisen lautaselle ensin.

Meillä heräillään edelleen kaksi kertaa yössä syömään vaikka on aamu- sekä iltapuurot + päivällä lounaat ym.

Tukkaa lähtee täälläkin! Kävin parturissa ja kampaajani sanoi että on ihan normaalia. Sanoi myös että yleensä kun tukkaa lähtee normia enemmän voi miettiä mitä tapahtui n. puoli vuotta sitten, siitä yleensä löytyy selitys irtoamiseen. No synnytyksestä onkin melkein se puolisen vuotta :)

APUA kohta pitää päättää miten pitkäksi aikaa jää hoitovapaalle ja ilmoittaa siitä töihin! En oo yhtään ehtinyt tutustua koko aiheeseen..

Helteet vaan jatkuu!
 
Täytyy varmaan soitella ja kysellä neuvolasta... On hiukan huono omatuntokin, kun en ensin kysynyt asiasta... Annoin pojulle rakaa, raastettua omenaa. Toinen söi noin 1 ruokalusikallisen ja tykkäsi kovasti. Kaikesta sitä voikin tuntea huonoa omatuntoa! :attn: :eek: :heart:

Poju on keksinyt ihan uuden tavan komentaa äitiä. Aloitti tuon jutun eilen. Aina kun minä katoan näköpiiristä, alkaa sellaisen ulinan. Ulisee korkealta ja kovaa! Aamulla poju makoili sängyllä minun ja mieheni kanssa, minä lähdin sitten keittämään puuroa ja poju alkoi ulista perääni. :xmas: Sama ulina alkaa poikkeuksetta, jos en ole näkyvissä. :attn:

-mervi-elina ja poju 7 kk
 
Moikka!

Tämä äitipäs ei enää tiedäkään, johtuivatko huudot rokotteesta. Meillä nimittäin on salakavalasti puhjennut tytölle ensimmäinen alahammas! :eek: Tyttö itki ja katsoin, että alaikenet näyttää oudoilta ja niin sormella kokeilemalla tuntuu ihan selvä terävä piikki. Hammas on siis puhjennut ja itkut todennäköisesti johtuneet siitä. Yllättävän pienillä huudoilla kuitenkin mennyt, tyttö ollut vaan ruokahaluton ja itkenyt öisin lohduttomana joitakin aikoja.

Mä olen tehnyt kasvissoseita itse laittamalla sekaisin mitä milloinkin. Ensimmäinen lihasose sisältää bataattia, kesäkurpitsaa ja broileria. Olen tehnyt pakastimeen kerralla noin 7 annosta kerrallaan. Hedelmät ja marjat olen antanut pääasiassa raakana. Olen kuorinut ja paloitellut tarvittaessa ja sauvasekoittimella tai haarukalla muussannut, vähän riippuen hedelmistä. Tyttö on maistanut tällä tavalla vaikka mitä hedelmiä ja marjoja. On ainakin kaikki vitamiinit tallella. Tyttö syö vaikka mitä makuja eikä ole ollenkaan ronkeli. Tänään meni mustaviinimarjat ja karviaisetkin alas hyvällä ruokahalulla. mervi-elina minkä takia raa'an omenan antamisesta täytyy tuntea huonoa omatuntoa? Mä en ole omenaa antanut raakana, kun kaupan soseestakin menee tytön maha kovalle, mutta minkä takia ei saisi antaa?

sarina meilläkin tyttö roikkuu hiuksissa, jos onnistuu saamaan kiinni. Ja hiuksia jää tytön käteen sen lisäksi, että niitä on kylpyhuone täynnä. :kieh: :D

nappi onnea konttaustaidosta! Ihan hurjaa!

Lähden lauantaina reiluksi vuorokaudeksi kaverin polttareihin ja mies jää ensimmäisen kerran tytön kanssa noin pitkäksi aikaa (ja yöksi) kaksin. Ihanaa päästä vähän tuulettumaan!
 
Ikuisuus, onnittelut hampaasta! Kohta näyttää tältä :kieh: ;)

Oltiin nyt taas neuvolassa, kun silloin kaksi viikkoa sitten ei ollut tullut yhtään pituutta, painoa vähän ja eikä pään ympäryyskään ollut kasvanut. Eli nyt oli seuranta neuvola. Soseet aloitettu ja heti huomaa. Eli pään ympärys kasvanut kahdessa viikossa sentillä, pituutta tullut kaksi senttiä ja painoakin puolisen kiloa. Että kaikki hyvin =) Mä jo epäilin lyhytkasvuisuutta tai ties mitä. Oikeesti! Kyllä me äiteet ollaan pöljiä...

5kk 2vkoa/syntymä
8050/3495
67/50
43/36

Kysyin myös tuosta syöttötuolissa istumisesta. Ei kuulema ole hyvä aloittaa ennen kuin lapsi istuessaan osaa ottaa kädellä vastaan kun on kaatumassa sivulle. Meillä kyllä jo muutaman kerran istunut syöttötuolissa, joten nyt sitten syöttötuoli pannassa. Ihan selällään ei kuulema myös ole hyvä vauvalle maitoa antaa, kun saattaa mennä korviin ja aiheuttaa korvatulehdusta.

Tänään lähdössä viikon lomareissulle. Ihan Suomen maassa autolla kierrellään. Mökki vuokrattu muutamaksi yöksi ja loput ystävien nurkissa :)

Tässä kuva neidistä bumbossa http://www.aijaa.com/v.php?i=6479368.jpg

Sarina ja Eva
 
sarina tosi hieno juttu, että nyt oli tullut pituutta ja painoa! Helposti sitä tosiaan alkaa pelätä pahinta, vaikkei syytä olisikaan. Ja aivan ihania kuvia! Toi bumbo näyttää ihan super kätevältä. On niin kauheen hankala syöttää tyttöä yksin, että tollanen ois tosi kätevä. Mutta ehkä jaksetaan odottaa siihen asti, että saa alkaa istuttaa syöttötuolissa.

mervi-elina mä oon huoletta antanut raakana vaikka mitä hedelmiä ja marjoja. Neuvolasta sanottiin, että melkein mitä vaan voi antaa raakana. Oon tätä ohjetta noudattanut, on ainakin kaikki vitamiinit tallella. :)

Tyttö heräs just 2,5h päiväunilta! Tainnut yöitkut aiheuttaa univelkoja tytöllekin, kun tuollaiset unet vetäsi.
 
sarina Allergia voi myös aiheuttaa kasvun hidastumista, kun elimistö on tulehdustilassa. Meillä pituuskasvu notkahti selkeästi, kun maitoallergia rupesi oireilemaan. Nyt on ottanut varsin hyvin kiinni pituuden, kun on saatu oireita aiheuttavat ruuat pois.

Eilen oli lääkärineuvola (4 kk:n tarkastus 'vähän' myöhässä ) ja pituutta oli tullut viime viikosta 1,5 cm! Eli nyt on tosiaan kasvanut n. 6 cm 1,5 kuukaudessa. Paino on vähän jäänyt jälkeen, kun tulee niin vauhdilla pituutta. Kiinteitä menee 5 ateriaa päivässä, kerralla n. desi. Ja syöttötuolissa istutaan syöttöjen ajan, on kuitenkin niin lyhyt hetki. Neuvolassa kyselivät vain, että mitä tykkää istua tuolissa.
 
Tehilla Teitkö jo testin? :xmas: Toivottavasti tärppää pian. :) Ja toivon kovasti ettei miehesi muuta mieltään pikkusisaruksesta, mäkään en varmasti kestäisi jos mies nyt sanoisi yhtäkkiä ettei hän sittenkään oikein tiedä haluaako hän vielä toista. :whistle: Kun on tehnyt tiukkaa jaksaa odotella tähänkin asti. :D
Kanella Tsemppiä teillekin, että piakkoin tärppäisi. Voisin kuvitella että raju laihtuminen tuo vähän haasteita raskautumiseen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos silti olisi pian vauva tulossa. Jospa menkat eivät koskaan ehdi alkamaankaan. :heart:
Meillä odotellaan vaan että nämä menkat loppuisi, että voitais aloittaa pikkusisaruksen yritystä. :D Viimeksi tärppäsi heti, vaikka kuukautiskierto oli ihan sekaisin (tooooodella pitkä kierto menossa). Jotta nyt vähän jännittää et miten tässä käy, pitääkö odotella pidempään. :)

Bumbo on kyllä ollut kätevä. Ollaan kuljetettu sitä mukana mummoloissa, häissä ja sen voi tosiaan ottaa melkein minne vain mukaan. On kevyt eikä haittaa vaikka laittais hiekalle tai kylppäriin tms, kun on semmosta pehmosta muovia ja on helppo pitää puhtaana. :) Meillä on sitteri lainassa kavereilta, ja kun ekoja kertoja syötettiin siinä niin ruokaa yritti olla vähän joka paikassa. Jotta ihan vaan senkin takia, ettei sitteriin tulisi sellaisia tahroja, jotka ei pesussa lähde pois, niin ei olla viittitty siinä syöttää montaakaan kertaa. :) Syöttötuolia meillä ei vielä ole, mutta täytyisi sekin varmaan kuukauden-parin sisällä hommata.

Nyt en millään saa päähän mitä edellisellä sivulla juteltiin.. :headwall: :ashamed: Mutta ehkä tästä täytyisi mennä itsekin vähän päiväunille, kun vielä flunssan rippeet vähän väsyttävät..

Kuulemisiin.. :wave:
 

Yhteistyössä