Helmivauvat 2010

bebo :hug: Meilläkin on ollut pari yötä vain yhdellä syötöllä. Nyt taas heräillään syömään ja syöntien välissä itkemään kun mahalleen on kellahdettu. Eikä meinaa saada rauhoitettua. Itse en pysty menemään aikaisin nukkumaan, ja poika nousee klo5-7. Viimeyö oikein spesiaali kun valvoin kahteen, en vain saanut unta. nyt olo aika paska kun kaikki muut nukkuvat talossa tyytyväisinä, ja minä en osaa.
 
Menen aina nukkumaan samoihin aikoihin kuin poika just siksi et sais ees jonkin verran nukuttua. Eilen en tosin ehtinyt saada edes unen päästä kiinni, ennen kuin poika heräs ekan kerran. Sit aamuyöstä oli semmosta parin minuutin-20min välein heräilyä. Poika
näytti jäävän silmät kiinni ja liikkumatta nukkumaan, mutta kun menin itse sänkyyn ja hetken makoilin, niin itku alkoi uudestaan. Eli pakostakin tulee valvottua.

Nyt kumminkin on päikkäreillä ja on nukkunut kohta 1h 45min... :) Hetken torkahdin, mutta heräilin syömään kun mies oli laittanut ruokaa ennen kuin lähti töihin. Ehkäpä lähdetään pojun kanssa ulkoilemaan kun heräilee ja olen saanut syötettyä. Jospa se vähän piristäisi!
 
Täällä taas!! :wave:

Välkommen Mrs O!

Tehilla minäkin katoin noita vanhoja juttuja joskus ku olin ensin harmitellu et mitään en oo ylös laittanut, mut siis siellähän ne oli turvassa!

Täällä on ikuisuus ja tehilla kans mahalleen kiepsahtaminen niin kivaa että sitä pitää yölläkin tehdä. Onneksi yöt olleet jo pari viikkoa yhdellä syötöllä ja 11tuntisia, välillä tietenkin poikkeuksia, mutta kuitenkin.
bebo :hug: :hug: :hug:


5kk neuvolassa käyty perjantaina mitat oli 6870g(4kk, 6470g) ja 65cm(4kk, 62,6cm), pitkän ja hoikan mallinen. Ikuisuus meidän vauvat ainakin vielä pysyy samantyyppisissä lukemissa, teillä tais olla vaan painoa enemmän pituuteen nähden ja meillä toisinpäin. Rokotuksista tuli kakan junnaamista, kuumetta ja itkusuutta, vieläkin jatkuu ja nyt kaks yötä ollut siis vähän huonompia.

Meille th sanoi että voidaan jättää vellit välistä kun siirrytään suoraan rintamaidosta, että nyt rohkeasti maistelemaan, no, on nyt parin viikon aikana maisteltukin jo perunaa, porkkanaa, maissia, kukkakaalta, persikkaa, mangoa ja mustikkaa eilen kun kävin oikeen ite noukkimassa(tää on multa saavutus, 3litraa tuli, piipahdin isän kanssa metsässä niin se lahjotti 4litraa lisäks). Mutta sen kummempia oireita ruoista ei ole tullut kuin välillä kakka tiukassa ja välillä vellillä, mutta kaikenkaikkiaan hyvin on mennyt.

pojalle on 68cm bodyt(riippuen mallista) ja 62cm housut sopivia.

Poika ei suostu enää juomaan pullosta, kun pidettiin sen pissatulehdusepisodin aikaan taukoa, mutta oikeastaan ei haittaa, saadaan jättää pullottelut välistä kokonaan.

On kyllä ihanaa kun poika oppii uusia taitoja koko ajan ja koordinaatiokin vähän kehittyy, niin sulosta kattoa kun ottaa ite pois tutin suusta ja laittaa takaisia, ottaa pois ja laittaa takaisin ja sitten ihmettelee että miten se tutti noin tekee :) :heart:
 
Kotona jälleen. Juhlat menivät hienosti neidin osalta. Jaksoi olla nätisti kirkossa. :) Juhlapaikalla ihmeteltiin hymyssä suin väen paljoutta ja hurjaa huomion saantia. :LOL: Karkasin neidin kanssa juhlista kesken kaiken hotellille nukkumaan, eli säästyimme yliväsymykseltä. :heart: Taisi olla rankat juhlat kun neiti on nyt isänsä kanssa päikkäreillä. ;)

Mrs O Tosiaan kummallisia fiiliksiä! Päätin nyt jatkaa ainakin siihen asti, että neiti on 6kk ja katsoa sitten, lisäänkö taas kuukauden lisää. Likkakavereiden kanssa naureskeltiinkin jo, että aina keksin jonkun hyvän syyn kumminkin jatkaa kun millään ei haluasi luopua siitä hetkestä. :D Tietty täytyy omaa itseäkin kuunnella. :)

bebo Jaksamisia sinulle. :hug:

Haikeana lajittelin ja pakkailin neidin pieneksi jääneitä vaatteita syrjään. Liian nopeasti kasvaa, mutta toisaalta on ollut ihana seurata toisen kasvua ja kehitystä. Vauvakuumetta ehkä hieman liikkeellä. :heart:
 
Rokotuksista tuli sitten kuitenkin harmia... Pe-illalla nousi kuume ja vielä aamupäivälläkin oli lämpöä. Panadolia annoin muutaman kerran ja kai se vähän auttoi. Lisäksi on toisessa reidessä valtava punoittava, kova kohta ja vähän jopa mustelman näköinen. Ei ole kaiketi kipeä, kun ei valita lattialla pyöriessään, mutta pahan näköinen kylläkin. Ja rota-virusrokote vissiin sotki mahaa kun ei oikein eilen eikä tänään ole puuro eikä soseet kelvanneet ja on pulautellut ja paukutellutkin taas pitkästä aikaa. Aiemmista rokotteista ei meillä tullut oireita.

Oltiin eilen myös häissä ja ihan mukavasti meni. Kirkossa poika istui sylissä aika kiltisti koko seremonian ajan vaikka hiki oli kaikilla ihan järkyttävä. Häämarssi oli sitten liikaa, kun urut oli vieressä ja poika säikähti ja parahti huutamaan. Eikä sitten voinut enää käytävälle lähteä hääparin eteen ja niin kuunneltiin lohdutonta itkua kunnes soitto lakkasi :( Juhlissa meni muuten ihan hyvin, tultiin kotiin kymmenen maissa. Ei sitä kyllä kovin paljoa pienen kanssa juhlissa itse pääse nauttimaan, kun aika kuluu viihdyttäessä, vaipan vaihdossa, syöttämisessa ja nukuttamisessa :)
 
sanv aivan ihana kuva! Meillä tuntuu lapsukaisten paino nousevan aikalailla samaa tahtia. :)

Mini kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia on pienten vauvojen kanssa juhlissa olosta. Varmastikaan ei itse voi niin paljon nauttia, kun täytyy hoitaa vauvaa kuitenkin koko ajan. Meillä tuli samankuuloiset oireet rokotuksista viime kerralla. Tänään mennään ottamaan taas kaksi piikkiä. Saa nähdä, millaiset oireet tällä kertaa tulee.

Ohrapuuro tuntuu olevan kaikkien aikojen suurin herkku. Tyttö syönyt tänään ja eilen aamulla hillittömän määrän puuroa. Keitin desiin vettä ja syötin päärynäsoseen kanssa ja molempina päivinä lautaselle on jäänyt vain ehkä teelusikallinen puuroa. Ja tänään meni päälle vielä desi maitoa.

Pari yötä ollut tosi katkonaista unta. Tyttö alkaa aamuyöllä heräillä jopa 30min. välein siihen, että on kiepsahtanut mahalleen ja pitää kääntää toisin päin. Otin heti viereen, että saa helpommin käännettyä. Tuohon aamuyöhön asti nukkuu selvästi sikeää unta eikä havahdu kääntyilemään, nukkuu lähes tulkoon yhdessä asennossa ensimmäiset 7-8h ja sen jälkeen alkaa sitten heräily.

Yöunet vakiintuneet niin, että aamulla herätään aina ihan viimeistään 6.30. Olen onneksi aamuvirkku itsekin, niin ei tuo herääminen tee pahaa. Mies on vähän huonompi herääjä...

Nyt kuuluu huuto, joten kirjoittelen myöhemmin lisää.
 
jassoo..uusi viikko edessä...:) tämä viikko alkokin hyvin lupaavasti.. poika nimittäis tipahti sängystä heti aamutuimaan :( kun äiti tietysti veti vielä hirsiä :whistle:
no lauantaina poika leikki sellasella nosturiautolla ja kun kävin pakkasesta tonkimassa syömistä, ni alko suora huuto..poika ajo auton kanssa kolarin ja silmäkulmaan tuli vekki :headwall:
Poika on innokas istumaan syötötuolissa, sitteri ei oo enää yhtään kiva..Ja nyt kun pääsee eteenpäin ni poika tykkää maiskutella likaisia kenkiä eteisessä :D

Että tässä olikin meidän tuoreimmat uutiset :ashamed: :eek: :saint: :wave:
 
Tyttö halusikin vaan sitteriin.

tehilla ja bebo tsemppiä katkonaisiin öihin! Ja bebo varmasti hyvä, että meet nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa, jos kerran unet on usein katkonaisia. Mutta onko sulla vuorokaudessa missään vaiheessa sellasta omaa aikaa, että ehdit vaikka lukea tai katsoa telkkaria ilman, että kukaan "häiritsee"? Nukkuuko poika aina noin pitkiä päikkäreitä, että päivällä on edes hetki aikaa omiin puuhiin? Mulla on jäänyt viime aikoina yöunet aika lyhyiksi, kun jään illalla valvomaan, kun tyttö on nukahtanut. Ja vaikka tiedän, että aamulla herätys on aikaisin, niin aina vaan jään valvomaan. :ashamed:

nappi teillä kehitytään vauhdilla! Tosi inhottavaa, että poika pääsi putoamaan sängystä, mutta tuskin kukaan lapsi pääsee ilman kolhuja vauvavuodestaan. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa itse liikkua ja nousta seisomaan, tulee varmasti kolhuja. :hug:
 
jep. nyt se sitten maito alkaa huveta..ei enää riitä :( pojalle ei päivisin edes rinta kelpaa... toisaalta harmittaa ihan sikana. tulee tunne etten tarpeeksi yritä, et jos yrittäisin vaan imettää niin totta se maito riittäis. toisaalta helpottaa kun en ole enää kiinni vauvassa... äh! raivostuttaa ajatella koko hommaa. kai olis helpompi vain hyväksyä että maito loppuu ja suosiolla jättää stressaaminen ja imetys kokonaan pois.

meillä kans yöt meinaa mennä ihan hänekseen! viime yön sai nukkua, mutta edellis yönä kolme mukuloista heräsi joskus kolmen jälkeen eivätkä meinannu alkaa nukkumaan!
sitten kun itekin valvon iltaisin tosi myöhään niin hieman oli aamulla väsyny :/
en saa illalla unta vaikka kuinka menisin ajoissa nukkuu. toki olen kokeillu, monta kertaa vaan aina pyörin sitten sängyssä siihen 00-01 asti! päiväunia en tykkää nukkua. inhoan heräämistä yli kaiken! enkä halua herätä kahta kertaa samana päivänä :LOL:

mahalleen mennään täälläkin. poika oli 3kk kun alkoi kääntyilee. tai sinä päivänä kääntyili monta kertaa kun oppi homman, sitten se piti muutaman viikon paussia ja jatkoi taas :D nyt sitten mahallaan ollessaan nostaa pyllyään, seisoo siis sillai et etupää on lattiaa vasten. pyörimällä ja potkimalla pääsee liikkumaan, mutta siis ihan tahatonta hommaa se vielä on. en edes odota että jannu alkais ryömiä, meillä kun ei kukaan lapsista ole sitä tehny. kaikki on suoraan alkanu konttaamaan.
nukkumaan meno on sitten kans melkosta touhua kun täytyy muutamia kertoja käydä poikaa laittamassa takasi oikein sänkyyn. möyryää niin että se on aivan poikittan sängyn päädyssä jumissa :)

nappi meillä poika ei tainnu kolmea kuukautta täyttää kun se sai jo verta vuotavan vekin otsaansa kun isosisko kaatui kirjan kanssa ja kirja lensi pojan päähän! kolhuilta tosiaan ei voi selvitä pienten kanssa :)

tsemppiä kaikille vähäunisille! ei oo helppoo jos ei saa nukkua :/

menkat aiheuttaa mulle päänvaivaa... touko-kesäkuun vaihteessa mulla alko mukamas menkat, pari päivää oli pientä vuotoa. meni pari viikkoa niin taas tuli pientä vuotoa, vaan pienempää kun eka kerralla. sen jälkeen ei olekaan menkkoja näkyny...
 
:wave: Minä olen ollut kolmen lapsen kanssa yökylässä mummilassa. Olosuhteisiin nähden reissu meni hyvin. Pojukin oppi nukkumaan vatsallaan. :attn: Mummilassa oli kyllä ihan tuhottoman kuuma ja hiostava, sisällä mittari näytti 30 astetta. Hiki vaan virtasi! :eek: Poju onneksi sai nukuttua. Itse en juurikaan nukkunut. |O Jos nyt jotakin itselleni sain tosta yökyläilystä, niin paino laski 2 kg!!! :LOL: Enempiä nesteitä taisi siinä hikoillessa lähteä. Synnytyksen jälkeen paino on laskenut nyt 22 kg. Vieläkin saa painoa lähteä! :attn:

Meillä poju ei enää vihdy selällään, joka tilanteessa on pakko kääntyä vatsalleen ja hiukan poju yrittää ryömimistä, mutta parempi kuitenkin, ettei vielä liiku. Uskon, että kerkee vielä oppia! :heart: :kieh:

Tajusin eilen, että poju täyttää tällä viikolla 7 kuukautta. Oli ihan pakko laskea uudestaan, kun en meinannut uskoa... :ashamed: ;)

Eilen käytiin pojun kanssa kotipuntarissa ja paino näytti 10,1 kg. Eli kymppi on ylitetty, mutta nyt kuukaudessa painoa ei (onneksi) ole tullut enää kiloa per kuukausi. 6 kk neuvolassa pojun paino oli noin 9,7 kg.

Lueskelin tuolta, että tehilla oli kerännyt vanhoja palstakirjoituksia. Itse pidin raskausaikana päiväkirjaa. Kirjoitin enimmäkseen tunteita ja just niitä pelkoja, etten saa tätä vauvaa itselleni. Minulla oli kyllä yksi hankalimmista raskauksista, tuotti useammalle lääkärille pään vaivaa. Taisin jäädä sairaslomalle rv 10 ja laskeskelin, että noista 32 raskausviikosta oli 10 sairaalassa! Että voin sanoa, etten nauttinut raskaudesta kovinkaan paljoa. :| :( Mutta nyt minulla on ihana vauveli maailmassa ja olen kyllä kiitollinen! :heart:

-mervi-elina ja poju 6 ½ kk
 
Havahduin tänään, että vanhempain vapaa alkaa "kohta" loppumaan. Eikö työpaikalle pidä ilmoittaa 2kk ennen päättymistä, että mitä aikoo tehdä!? :eek: :'( Hieman ristiriitaiset tunteet, toisaalta alkuvuodesta voisin töihin mennä, toisaalta en millään raaskisi viedä lapsia hoitoon.

Meidän huonokuuloinen koira vanhus on hermoromahduksen partaalla :/ En haluaisi häntä porteilla eristää, mutta jotain täytyy keksiä että saa rauhassa nukkua. Silmät palaen tyttö on vähän väliä menossa koiran luokse.

Yöt mennyt nyt pitkän aikaa saman kaavan mukaan, aamuyöllä herätään ja syödään kerran. Päivät menee niin että tyttö nukkuu neljät unet. ( aamupäivällä, puolen päivän maissa, iltapäivällä ja illan suussa ) Aamu ja ilta tirsat on n15-30min. päivällä unta tulee yhteensä 2-3h.

Maisteltiin kaurapuuroa tänään kera mustikoiden, hyvin upposi. =)

Turhaakin turhempi asia, mutta meinaa olla hankalaa leikata tytön varpaan kynsiä :eek: :D Mä en käsitä, sormen kynnet saa vielä nopeasti saksittua, mutta varpaan kynnen leikkuu alkaa olla kohta jo taidetta. :xmas:


Ja nyt sitten alkaa ilmenemään tätä sisarrus rakkautta Esikoinen on reilu kolme vuotias ja vähän väliä kuuluu " ÄIIIITIIIII, toi sisko sotkee mun leikit, TUU HAKEE SE POIS!!! " Tai jos siskolla on joku veikan lelu, se pitää heti ottaa pois. Esikoinen perustelee, että siinä voi olla teräviä osia, ei anneta sitä siskolle..
:kieh: :LOL:

Vastapainoksi kyllä paljon hoitaa siskoa, laulaa siskolle, iltaisin "höpöttävät" omia juttujaan. Tyttö alkaa aina hihkumaan ja nauramaan kun näkee veikan. :heart: :heart: :heart:
 
Huh, alkaa pelottaa kun mies menee ensi viikolla takaisin töihin ja jään pojan kanssa taas kahden. Ei siinä muuten mitään, mutta meilläkin noi yöt on ollut jo pidempään äärimmäisen huonoja. Poika herää puolen tunnin / tunnin välein. Monesti itse pääsen vasta nukkumaan aamulla kun mies herää ja pitää pojalle seuraa. Tämä äiti sitten nukkuu kaksi tuntia kuin tukki. Mutta kohta tilanne siis taas muuttuu, en tiedä miten tässä sitten jaksaa. Varsinkin kun koulussa alkaa loppurutistus (n. 40 opintopistettä syksyllä tulossa) ja pakko jaksaa opiskelut hoitaa loppuun.

Annetaanko puuron aloittamisen jälkeen vielä velliä? Oon ihan pihalla noista jutuista. EIlen annoin ensimmäistä kertaa pari lusikallista kaurapuuroa ja samoin tänään aamulla. Hyvin upposi eikä mitään ongelmia näytä tulleen. Mutta ennen aina iltaisin juo 200 ml perunaporkkanavelliä. Ja sitten yöllä lukuisten herätysten aikana menee maitoa 300-500 ml. Teenköhän jotain väärin?! :ashamed:

Nyt lähden ensimmäistä kertaa salille moneen vuoteen, jospa se antaisi voimia myös tähän arkeen. Haluan myös sellaiseen yökylään, missä paino tipppuu 2 kg niin kuin mervi-elinalla! :LOL:
 
Jadel84 hiukset lähtee täälläkin! Juu hormoneihin liittyy/imetykseen, veljen vaimot jo varoitteli että kun noin puoli vuotta imettänyt niin hiustenlähtö runsaimmillaan.

Puuroista ja velleistä
mulle terkka, ja moni muu sanoi että voi aloitella velleillä mutta niiitä voi aika reilusta alkaa jättämään pois kun "soseisempaan" tottuu. niin joo ja terkka sanoi myös että kun puuro alkaa kelpaamaan niin voi ottaa tavaksi antaa aamu- ja iltapuuroa, ja sit päivällä tota "kunnon ruokaa". Mut me ollaan siis vielä kaikessa pikkulusikka tasolla, koska mulla maitoa vielä piisaa ja poika 5kk, eli noista määristä en tiedä yhtään mitään :)
 
ikuisuus Jää sentään vähän omaa aikaa, kun poika nukkuu päikkäreitä. Ekojen päikkäreiden aikaan yleensä kyllä torkun itsekin, mutta iltapäivällä toisten unien aikaan teen jotain omia juttuja. En vaan osaa oikein VIELÄKÄÄN rentoutua, kuuntelen koko ajan et nytkö se herää...kai sen on mun perusluonne, oon tällainen jännittäjä ja stressaaja. Öisin varsinkin musta on tullut ihan säikky, kuuntelen jokaista kahinaa..nyt kyllä poika tosin heräilly jatkuvasti öisin ihan suoraan huutoon, että ei jää epäselväksi, onko hereillä vai unessa...

Pojulla on mennyt ääni ihan käheäksi. Eilen illalla alkoi ja kun yrittää jotain äännellä tai itkeä, kuulostaa niin ressukalta...ei oo kuitenkaan muita oireita, kuumetta, nuhaa, tms. Et täytyypä seurailla, meneekä itsestään ohi. Vähän vaisummalta kyllä vaikuttaa, ja äsken simahti päikkäreille 10 minuutin syötön jälkeen, mikä on aika harvinaista. Tulee vaan mieleen kaikenlaisia ajatuksia, et jos onkin jostain kipeä, kun ei oo näin mahdottomia nämä yöt koskaan olleet. Ennen heräsi lähinnä kitisten tai vähän itkien, mut nyt ihan suoraa huutoa melkein joka kerta. Jaksaa kuitenkin vähän leikkiäkin ja syö melko normaalisti.

jadel84 Kuulostaa tosi rankalta teidän yöt. :hug: Minäkin vähän jännitän kun jään pojan kanssa kahden, varsinkin nyt kun on näin vaikeaa. Sillon mies on iltavuoroissa, ollaan suurimmaksi osaksi kahden, samoin yövuorojen aikaan. Ja yöt hoidan melkein aina yksin. Kesälomalla mies ei oo vielä ollut, elokuussa vasta. Oikein jo odotan sitä! Jaksamista sulle opiskeluihin!

Mulla ei ole ainakaan vielä sen enempää alkanut hiuksia lähteä, toivottavasti ei alakaan, kun ei niitä liikaa ole muutenkaan! :D
 
Olettepas kirjotelleet ahkerasti, paljon oli luettavaa!! =)

Me on kyläilty viime päivät tiiviisti joka puolella, joten en ole edes koneelle kerenny!

Ihan ensin :hug: kaikille huonoista öistä kärsiville!! Varmasti on rankkaa, mutta yrittäkää ajatella että se on varmasti ohimenevä vaihe :hug:

puuroista ja velleistä Meillä on reilu kuukauden syöty tota Muksun riisipuuroa, joka ei meillekään kyllä ole pojan suurinta herkkua ja monesti on aamuja ettei poika yksinkertasesti suostu syömään sitä :/ Silti mä joka aamu sitä tuputan ja välillä uppoo hyvinkin! Mä olen myös päättänyt kunhan ton paketin on saanut syötyä loppuun, niin jatketaan sitten ihan tavallisella puurolla. Tällä hetkellä puuroa menee aamuisin ja velliä illalla ennen nukkumaan menoa! Joten mä ainakin syötän vielä velliä, vaikka puurot onkin jo mukana kuvioissa!

Ateriarytmistä Meillä on tähän asti syöty 3 ateriaa per päivä + tietenkin maidot ja vellit. Nyt kun poika täyttää tällä viikolla 6kk (APUA mihin tää aika on mennyt!!) niin neuvolan ohjeiden mukaan pitäisi pojan syödä 5 ateriaa päivässä :eek: No viime viikolla yritin sitten poikaa syöttää 3 tunnin välein jotta päivään saatais noi kaikki 5 ateriaa mahtumaan ja aika laihoin tuloksin! Pojalla ei yksinkertasesti maistu ruoka noin usein, joten meillä syödään silloin kun on nälkä, sanovat sitten neuvolassa mitä sanovat :p

Poika alko yhtäkkiä ihan hirveesti aikaistamaan noita aamuja ja vielä viime viikolla meillä heräiltiin parhaimmillaan jo ennen aamu kuutta ja se alko oleen tälle aamu-uniselle äiteelle vähän liikaa, joten nyt on 4 päivää yritetty myöhäistää poitsun nukkumaanmeno aikaa, josko sillä sais noita aamuja vähän pidemmiks! Hyvin on onnistuttu, kun ollaan oltu kyläilemässä melkein joka ilta :LOL: Nukkumaan poika on mennyt 21-21.30 ja heräilty on vasta 8.30-9.30 :heart: Syömään herää 7-8, mutta aika hyvin on onnistunut vielä jatkamaan unia! Mulle sopii tämmönen myöhäsempi rytmi paaaljon paremmin, kun oon itte semmonen iltakukkuja ja aamun nukkuja ;)

rokotuksista ja niiden oireista olitte puhuneet. Meillä ekasta rokotuksesta tuli ihan kamalat oireet ja poika oli tosi kipee ja kiukkunen :( Nyt taas sitten toisesta rokotuksesta ei tullut mitään!! Vähän poika oli normaalia väsyneempi, mutta muuten ihan normaali itsensä!

ikuisuus ja sanv Ihanat kuvat kesävauvoista :heart:
 
Multa lähtee tukkaa aivan järjettömiä määriä. :kieh: Saisi olla joka päivä imuroimassa kylpyhuonetta, kun lattiat lainehtii mun hiuksista. Ja vielä kun on aika tumma tukka, niin jokaisen hiuksen erottaa. Oon kohta varmaan kalju...

Tytöltä sen sijaan tukkaa ei ole lähtenyt ollenkaan, reuhka sen kun kasvaa kasvamistaan. Tukka on mallia irokeesi ja toinen puoli on paljon toista kaljumpi, kun tyttö tykkää nukkua toisella kyljellä enemmän.

Käytiin iltapäivällä ottamassa yhdistelmä- ja tutkimusrokotteet. Tyttö otti aika paljon rauhallisemmin kuin viime kerralla, itki vain rokotuksen ajan mutta jo muutaman minuutin päästä jaksoi hymyillä. Viimeksi karjui niin kauan, että lopulta kaivoin tissin esiin. Ainakin vielä tyttö vaikuttaa pirteältä ja hyväntuuliseltä eikä lainkaan kuumeiselta tai kivuliaalta. *koputtaa puuta*

Meillä syödään iltaisin velliä ja aamuisin puuroa, vaikka neuvola sanoi, että voitais aloittaa myös iltapuuro. Ehkä voitais tänään jo kokeilla, kun tuo ohrapuuro tuntuu olevan tytön suurta herkkua. Jaksais ehkä vähän väsyneempänäkin sitä maistella. Mutta katotaan nyt, annan kuitenkin puuron jälkeen velliä yötä vasten, jätän sen sitten pois, kun tyttö syö illalla kunnollisen aterian puuroa. Eli ehkä jo tänään, jos satun oikeaan aikaan ruokaa tarjoamaan. :D

Dolly mä heitin ne riisipuuroa roskiin muutaman kokeilun jälkeen. Suosittelen ihan oikeasti kokeilemaan tavallista puuroa, monelta kuullut, että maistuu paljon paremmin ja näin meilläkin, vaikka sitä muksupuuroa inhottiin.

bebo meillä tytöllä oli viime viikolla kahtena päivänä ääni aivan käheänä. Ei ollut flunssaa tai kuumetta ja neuvolassa arveltiin, että kun tyttö oli harjoitellut korkeita äänitaajuuksia paljon muutaman päivän aikana, niin ääni saattoi lähteä ihan siitä. Lähteehän ääni itseltäkin, jos oikein huutaa. Toivottavasti teilläkin joku näin yksinkertainen syy.

Jadel kuulostaa rankalta, toivottavasti alkaisi pian noi yöt mennä teillä paremmin!

Mervi-elinalle nostan hattua painonpudotuksesta! Ja mäkin haluan tommoseen kyläpaikkaan, missä lähtee pari kiloa. Olis just sen verran vielä raskauskiloja jäljellä. :D

matami-mimmi ihana, kamala sisaruskateus! Toivottavasti pysyy aisoissa, mutta kyllähän toi kateus tuntuu tosi monelle tulevan. Ymmärrettävää, kun joutuu paikastaan uudella tavalla taistelemaan.

Mutta nyt ruokaa sulattelemaan, tytölle maitoa ja iltakävelylle.
 
Siis apua! :eek: Meillä ei syödä kuin YKSI ateria päivässä!!! Ja sekin ihan viimepäiviin saakka ollut miniateria. Nyt on alettu antaa reilummin, jos kerran kelpaa. Rintamaidon kanssa ninn ja näin, että piisaako vai ei. Jonain öinä selkeesti ei riitä, poika herää usein (itkien) rinnalle jossa sitten nielemisäänet hyvin harvakseltaan, imua on kyllä. Saa sieltä vähän ja pärjää taas hetken. Velliä on tarjottu, muttei uppoa, eikä korvike. Pullosta kyllä vesi menee, mutta korvike ei. Velliä on annettu sellasesta venttiilillä varustetusta nokkamukista (pullosta). Silloinkin poika lähinnä puree sitä imuosaa, mutta nielee sieltä valuvan vellin (porkkanavelli kelpasi jotenkuten). Onkohan niin että meillä ei kysyntä ja tarjonta kohtaa? Vai mikä on? Poika kuitenkin ihan tyytyväisen oloinen ja iloinen. Kun nälkä tulee, niin tissiä haluaa ja syö ja sitten taas tyytyväinen. Huomenna 5kk neuvola, nähdään kasvu. Meillä neuvolasta ei ole kyllä herunut oikein ohjeistusta (mihinkään) tuohon ruokintaan.
Täytyy tänään tarjota ruokaa illemmalla myös..

Kaivovedestämme aiemmin kerroin. Nyt tuli tulokset ja vesi niiden mukaan ok. :)

Hellettä taas luvassa, kestetään. Meilläkin to-su reissuamista, joten olisin toivonu viileämpää keliä. Tiistaina meille sitten tuleekin koira, aikuinen keskiaasianpaimenkoira, jännittävää!!

Moi äityli30! :wave:
 
sarina13 Ole hyvä vain.. :D Kiva kun voi olla avuksi tälläisissä rahallisissa menoissa. :whistle:

Laalaa Etkös sinä päivitellyt vauvatietoja? :) Eli siis meidän poju syntyi 8.2, 3025g ja 51cm.

5kk neuvolassa meillä painettiin 7330g ja oltiin 67cm pitkä. Huomasin että Crazy Cat Ladyn vauva oli melkein saman kokoinen 5kk neuvolassa. :) Ainakin muistaakseni. :D


:hug: kaikille, joilla nukutaan huonosti! Täälläkin ennen niin hyvin nukkuva poika on nukkunut muutamia tosi huonoja öitä. Tuttia on saanut nostella jatkuvasti (½-1h välein) ja siihen päälle vielä normaalit pari syöttäkertaa. Muutama yö meni näin, ja oli muutenkin öisin levoton. Jotenkin ajatelin että voisiko nukkua sen takia niin levottomasti kun tekee ensimmäisiä hampaitaan ihan selvästi. Mutta kyllä kävi jo mielessä että jos nämä yöt näin jatkuu niin otan kohta koko tutin pois kokonaan. :ashamed:
Mutta viime yö oli loppujen lopuksi ihan mahtava. Meni normaalisti klo 20 aikoihin nukkumaan, ja alkuillasta saatiin vuorotellen käydä hysyttelemässä takaisin uneen tai antamassa tuttia suuhun. Oli yhtäkkiä tosi itkuinenkin ja annettiin lopuksi suppo kun aateltiin et jos ne hampaat tekee nyt niin kipeää. Rauhottui lopulta ja sitten onkin nukkunut toooodella hyvin aamuun asti. Klo 8.15 herättiin ja silloin syötiin ekan kerran! :heart: muistelen että olen varmaan kerran antanut tutin suuhun yön aikana ja kerran heräsin siihen kun poika oli kääntynyt vattalleen ja ähelsi siinä aikansa. Mutta kun hän ei huutanut tai muuta niin annoin olla ja aika pian nukahti sitten vattalleen ja jatkoi yöunia. :) Mies sitten aamulla käänti hänet takaisin kyljelleen ennenkun lähti töihin. Meillä kun ollaan vähän varovaisia tän vattallaan nukkumisen kanssa, kun pelätään aika kovasti sitä kätkytkuolemaa. :headwall:

Oletteko huomanneet muuten että joku ruoka-aine ei vaan yksinkertaisesti taida sopia teidän vauvalle? Meillä sellainen taitaa nyt olla päärynä. Olen ekan kerran antanut sitä noin kuukausi sitten ja sen jälkeen itkettiin koko ilta. Nyt koitin taas eilen antaa ja ruvettiin miettimään että jos poika heräilikin alkuillasta sen takia itkemään kun sattuu vattaan eikä hampaisiin. :ashamed: Mä en nyt sitten taaskaan tohdi antaa sitä päärynää pitkään aikaan. Voihan olla että kyseessä on vain sattumaa, mutta kun ei oikein siltä tunnu.

Meillä muuten se muksun riisipuuro menee alas erittäin hyvin. :) Ja muutenkin täällä syödään aika reippaita annoksia, kun huuto tosiaan tulee jos ruoka loppuu kesken. :) Mutta ajattelin kyllä itekin vaihtaa tavallisiin puuroihin pikkuhiljaa, kun nämä puurot tuntuu nyt alas menevän niin helposti.

Tehilla, etköstä sinä ole jo haaveillut pikku kakkosesta? :heart: Olikos täällä muita jotka vauvakuumeilee jo seuraavaa? Meillä haaveillaan myöskin toisesta, tai oikeastaan on haaveiltu jo monta kuukautta, mutta sovittiin että aloitetaan yritys sitten kun pikkunen on noin puolivuotias. Jo siitäkin syystä että jouduin synnytyksessä sektioon ja lääkäri neuvoi pitämään edes puolen vuoden tauon raskauksissa. :) Tämä mamma ei vaan olisi millään malttanut odottaa edes tähän asti. :)

Mervi-elina on kyllä saanut mahtavasti painoa pudotettua! :flower:

Nyt täytyy mennä opinnäytetyön kimppuun, pakko se on valmiiksi tehdä ennenku talo on täynnä lapsia! :LOL:
 
Leeloo85 kyllä täällä kakkosta odotetaan! Tai ei vielä odoteta, mutta toivotaan :) . Tosin mies jo vähän alkoi perua lupauksiaan. Tekee töitä pitkiä päiviä ja sanoi potevansa huonoa omatuntoa siitä ettei ole lapsille aikaa. Jaa, no olisko se omatunto huonompi jos lapsia olis yhden sijaan kaksi??? Mulle tästä on tullut tosi tärkeä asia, toisesta vauvasta siis. Mä en vaan voi hyväksyä jos mies kieltäytyy, varsinkin kun kerran jo lupasi. On asiasta juteltu ja eiköhän mies nää minun kantani. Tosin nyt kyllä pitäisi käydä ostamassa testi, tai ei pitäis, mutta itsellä 0,1 % toive elää... Ed menkat myöhässä ja oli odotettuun alkamisaikaan KOVAT menkkakivut. Tosin kiertohan voi olla mitäsattuu tässä vaiheessa vielä. Ja onkohan me edes harrastettu seksiä...???? :LOL:
 

Yhteistyössä