Helmivauvat 2010

hei tää menee tosi aiheen sivusta mutta meitä pyydettiin entisten hoitolapsien vanhempien häihin, ei hirmu läheisiä, pyytävät lahjaksi rahaa, mutta riittääkö 20e vai pitäiskö laittaa 30..?
 
Kiarla :hug: :'( pikaista paranemista vauvalle!!

iipsu tervetuloa :) !


----

Tää ei voi olla totta.. mutta vaan on.. vauva on TAAS kipeenä :( ei olla muualla käyty ku neuvolassa, joten sieltä sen sitten varmaan sai, neukkutätikin siinä kyllä niiskutti ja yski koko ajan.. :( Toivon ettei ole rs-virusta!

Niin ja ristiäiset on viikon päästä, mulla ei oo mitään mitä laittaa päälle ja kaikki muukin tarvittava on ostamatta, laiskako? :D

Nemu ja tyttö 1kk

niin ja sanv kyllä mä uskoisin että 20e riittää ihan hyvin, jos ette läheisiä ole :)
 
Meillä nukuttiin taas koko yö heräämättä :eek: en voi uskoa todeksi ja epäilen jo että pojalla jotain vialla :ashamed: . Nukkumaan käytiin siis 21 ja 6.30 syötiin ja 8.45 herättiin...
Onko muilla ollut tämmösiä öitä?
Enköhän kuitenkin ens viikolla valita taas ,kun poika herää parin tunnin välein :LOL:

Aika se lentää kuin siivillä..tänään tuo meidän Elias jo 2kk :heart:

nemu meillä myös alkoi pojalla jo toinen flunssa :/ . koko perhe oikeestaan oltu täs nyt flunssas.

sanv minunkin mielestä 20e riittää,jos ette läheisiä ole.

hormooninäppyjä
täällä myös jonkin verran niskassa ja rintakehällä,mutta naamassa ei oikeestaan oo ollu.

Kahville :wave:
 
Hormoninäppyjä meillä vieläkin vähän, mutta välillä olen kyllä laittanut hikinäppyileiden piikkiin. Tämä äiti meinaa pukea välillä liikaa ulos päälle :xmas:

KiaralA :hug: toivottavasti pikkuinen paranee pian. Meillä oli RS-virus, mutta selvisimme kotona. Tytöllä oli vain TODELLA KARMEA YSKÄ, mutta kuume ei noussut eikä oikein kovin limainen ollut. Nyt tyttö parantunut ja yskä hävinnyt.

Krisu Lapsesta otetaan näyte ja sillä selvitetään onko sitä rs-virusta. Hyvänä esimerkkinä, me selvisimme kotihoidoin, mutta esim devellyn vauvahan joutui sairaalaan pitkäksi aikaa. :( Eli se on flunssa, mutta voi tulla todella rajuna ja siihen "kuuluu" hengenahdistus.

Huomenna olisi ristiäiset. Sikäli kiitollisessa tilassa ollaan, että minun äiti ja anoppi ovat tehneet tarjoattavat ja auttelevat juhlapaikan laitossa. Meille jää hoidettavaksi itsemme ajoissa juhlapaikalle :flower: :heart:

Eilen tyttö tarttui jo leluun kiinni ja omat nyrkit ovat löytyneet. Kovasti touhottaa lattialla ollessaan. Aika tietysti tekee tepposet, mutta en muista että esikoinen olisi näin pienenä vielä ollut noin terhakka. :heart:

Tervetuloa joukkoon kaikille "uusille" äideille ja vauvoille
:wave:



KiaralA
Vähän käyn hitaalla, mutta minun on pitänyt kysyä monta kertaa...etkös sinäkin synnyttänyt PHKS? Oltiinkohan me siellä samaan aikaan? Meidän tyttö syntyi 8.2.2010. :)
 
krisu meillä on ollut muutama tuollainen yö, nukkumaan tyttö on mennyt n. 22 ja 6 aikaan aamulla heränny syömään, sit ollaan torkuttu 9 asti. :)

hormoninäppyjä on muuten täälläkin, kasvoissa enimmäkseen.
 
Tervetuloa joukkoon iipsu!

KiaralA :hug: Toivottavasti vauvasi pääsee taudista helpolla ja pääsee pian kotiin. Nemun perheelle myös voimia ja pikaista paranemista!

sanv minustakin tuo 20e on ihan riittävä.

Täällä oli viime yönä taas vähän hankalaa, kun tyttö nukahti puolilta öin ja heräsi neljältä valvomaan kolmeksi tunniksi. En itse saanut sen jälkeen enää oikein nukuttua, ja ollaan oltu koko päivä kyläilemässä, niin vähän väsyttää. Jospa tuo tyttö tänä yönä nukkuisi vaikka vähän paremmin, vaikka tämä päivä on mennyt tytöllä melkeinpä nukkuessa. :ashamed: Tässä meidän elämässä ei ole mitään rytmiä tai säännöllisyyttä. Päivät ja yöt on laidasta laitaan, eikä ikinä tiedä ennakkoon, mitä tuleva yö tuo tullessaan.

Hormoninäppylät on alkaneet kuivua, eli toivottavasti tytöllä olisi siisti naama viikon kuluttua nimiäisissä.

ikuisuus ja tyttö 6 viikkoa :heart:
 
Täällä tehty tytön nukkumaan menoa nyt taas 5h ajan. Kolmesti tyttö onkin nukahtanut, mutta aina herännyt viimeistään 20min. kuluttua ja karjunut suoraa huutoa. Rinnalla vetäsee vaan hirveät raivarit ja mikään ei tunnu auttavan. Miehen kanssa vuorotellaan hyssyttelyä. Mä en oikeesti ymmärrä, miten tää on tällasta tappelua, vaikka mitä tekis. Kun tietäis varmasti, että tää loppuu joskus. :ashamed:
 
ikuisuus Olethan kokeillut jättää ruokavaliostasi pois kaiken mikä voi vauvalle vatsavaivoja aiheuttaa? Meinaan meidän poika reagoi juuri noin. Varmaan oletkin, mutta näitä ruoka-aineita on todella monta - yllättäviäkin ruoka-aineita... kannattaa googlata enemmän tietoa ;)
Meillä oli mm. sipuli, paprika ja suklaa mitkä aiheutti ongelmia...

Meillä on tänään ristiäiset sekä meidän avioliiton siunaus. Koko viikko meni jännittäessä, että sairastuuko vauva vesirokkoon, mies ja äitini vatsatautiin ja että saanko mä leivottua kaikki valmiiksi... Myös mun mekko ostettiin vasta tiistaina eli tiukille meni senkin suhteen. Mutta onneksi ehdittiin saamaan kaikki valmiiksi ja tauteja ei tullut enää lisää B) Olin jo perumassa noita juhlia, mutta toista vastaavaa tilaa ei olis saanut ainakaan kuukauteen joten otin tietoisen riskin ja onneksi se kannatti B) B)
Mullahan oli myös toi vesirokko eli olisin voinut olla vielä täynnä arpia tai jopa näppylöitä, mutta tunti päivässä suihkussa auttoi parantamaan näppylät pikavauhtia.

Nyt autoa pakkaamaan ja parin tunnin päästä kohti Kytäjän Kirkkoa

:heart: :heart: :heart:

Kerron nimen sitten kerhon puolella :wave:
 
Develly olen ollut syömättä suklaata, ruisleipää, omenaa, sitrushedelmiä, kahvia... Nyt siirryin vielä kofeiinittomaan teehenkin. Tuntuu, ettei noilla masuvaivoilla ole mitään logiikkaa sen kanssa, mitä olen päivän aikana syönyt. :ashamed: Maidotontadieettiä en vielä ole kokeillut. Ihanaa juhlapäivää teille, onneksi taudit jättivät teidät rauhaan! :heart:
 
Ikusuus, ootko kokeillut jättää D-vitamiinin pois hetkeksi? Tein 5 pv kokeilun ja helpotti, nyt sitten aloitettiin uudelleen samalla merkillä ja johan muuttui taas eli vatsanpurut palasi takaisin. Seuraavaksi kokeillaan toista merkkiä, tähän asti menty Jekovitillä.

Ihanaa juhlapäivää Develly, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. :)
Ihan kuin eläisi jossain usvassa. Mies on ollut kipeä koko viikon ja on pitänyt sitä paasata ja hoitaa koti ja koirat yksin. Ei siinä muuten mitään, mut välillä on tuntunut että mies ei oikeasti ole niin kipeä ja vaan laiskottelee. :ashamed: Ja itse tuntuu että käyn jollain varapattereilla ja oon koko ajan kauheen kiukkuinen ja pelkään että vauvakin sairastuu.

Huomenna pitäisi viettää siskon ja vanhempien kanssa hauska päivä, jos ollaan tultu kipeiksi niin sitten kyllä menee hermot kunnolla. Semmoiset pienet asiat kuin vaunulenkit (joka päivä kävellään pitkät matkat) ja sitten vierailut ihan vaikka kauppakeskuksessa ilman rahaakin on mun päivän tärkeimmät jutut. Jotenkin säilyttää siten otteen ulkomaailmaan.

Hyvää pääsiäistä!
Jadel84 & Jamppa n. 6 vk
 
Jadel jätin tänään ensimmäistä päivää d-vitamiinit antamatta, ja ajattelin viikon katsoa, onko apua. Mulla kanssa päivien kohokohtia kaikki kodin ulkopuolella liikkumiset. Tykkään käydä vaikka vaan ruokakaupassa pyörimässä ja vähän katselemassa ihmisiä. Sadepäivät on aina ikäviä, kun ei viitsi lähteä pitkille lenkeille.
 
täällä hajoaa pää, nyt huudettu mahaa taas ja koko päivä siis nyt muutaman päivän ajan, aina siis kun on hereillä, päiväunilta herää kipuun, onneks yöt nukkuu.. huomenna soitan vauvahierojalle.. on niin vaikea olla kun pientä sattuu.. onneks mies jatko just nyt isyyslomaa ku tuli tälläset päivät.. oon kyllä syöny suklaataki nyt enemmän että voi sekin tehdä osansa.
ikuisuus minä en oo antanu d-vitamiinia moneen viikkoon ku menee vaan kauheammaks.. aattelin yrittää alottaa vähän myöhemmin ku suolisto on kehittyny..

sanv ja poju n.6viikkoa
 
ikuisuus Kannattaa koittaa nyt olla ilman d-vitaa, meillä devitol teki esikon masun tosi kipeäksi.

----

Tytöllä todettiin tänään rs-virus. Meinas joutuaa osastolle, mut hapetus oli ok ja syöminenkin kohtalaista, niin päästiin ainakin täksi yöksi kotiin. toivottavasti paranee pian. ristiäisetkin on sunnuntaina.

nemu ja tyttö 1kk 1vko
 
Annoin viimeksi lauantaina d-vitamiinia, ja tuntuu, että tilanne olisi helpottanut jonkin verran. Ainakin kaksi yötä on mennyt niin, että vaikka tyttö yöllä onkin vääntelehtinyt masunsa kanssa, on avuksi riittänyt se, että nostaa tytön sängystä makaamaan mun jalkoja vasten kohoasentoon. Aiemmin tytön huutaessa ei ole tullut kuulonkaan, että saisin lepuuttaa päätäni tyynyyn. Kaksi päivääkin ollut nyt parempia ja tyttö vaikuttanut ajoittain jopa tyytyväiseltä. Täytyy nyt vielä seurata, kun tytön vointi on ollut niin vaihtelevaa, ettei parin päivän takia vielä uskalla laittaa kaikkea d-vitamiinin piikkiin. Ja kuten sanottu, tytöllä on mahavaivoja joka tapauksessa, mutta tilanne ollut helpompi. :)

sanv sanoit, että olet ollut jo viikkoja ilman d-vitamiinia. Voiko noin huoletta tehdä, tai siis ettei d-vitamiinin puutoksesta ehdi aiheutua mitään vauvalle? Jos meillä jatkuu vähän parempana, niin en taida itsekään vielä hetkeen noita d-vitamiineja aloittaa. Me kun ollaan kokeiltu tähän mennessä jo kolme merkkiä. Viimeisimpänä käytössä ollut Jekovit.

Nemu toivottavasti tyttö pääsee taudista helpolla ja saatte ristiäiset pidettyä. :hug:

Oli ihanat neljä päivää, kun mies oli kotona apuna. Lauantaina meillä onkin tytön nimiäiset. :heart:

ikuisuus ja tyttö 6,5 viikkoa
 
Tuosta rs-viruksesta tuli mieleen että onkohan meiänkin pojalla se kun on aika tukkonen ja välillä kova yskä,kuumetta ei kumminkaan ole?? Huomenna olisi jälkitarkastus että jos sitten vaikka kysyisi lääkäriltä samalla tota asiaa.
 
Meillä otettu rotarokote :wave: Ainut sivuvaikutus oli että yöllä tuli oksennus ja siinäpä se. Pahimmat itkut tuntuu olevan takana ainakin toistaiseksi (Meillä minä maidottomalla, paitsi juustosta en luovu, sekä käytiin vyöhyketerapiassa) Mitä te tarjoatte ristiäisissä?
 
Nemu toivottavasti pärjäätte kotona ja parannutte pian. Sairaalassa on niin tylsää, vaikkakin toki hoito lähellä. :hug:

Laalaa meillä oli voileipäkakkua, täytekakkua, pullaa,kuivakakkua ja pipareita. :p Vain ns. "pakkopullaa" jäi kotiin vähän.
 
Laalaa meillä tarjottiin täytekakkua, voileipäkakkua, coktailpiirakoita erilaisilla täytteillä, tuulihattuja makealla täytteellä, kinkkupiirakkaa, pikkuleipiä ja pullaa. :p Täytekakusta jäi 1/4 ja lusikkaleipiä iso kipollinen. Kaikki muut meni parempiin suihin.

Nemu :hug:

Pojulla on nyt torstaina 8.4. neuvolalääkäri ja rotaviruksen toinen osuus. Onkin sitten ihka ensimmäinen pistettävä rokote, jonka saa. :/ Onhan tuo neulasta saanut, kun oli sen 4 viikkoa sairaalassa, mutta luulen, että ei ole tottunut neuloihin ja huuto on varmasti sydäntä raastavaa. Ei oikeastaan tekisi mieli olla samassa tilassa, kun pistetään. :'(

Meiltä löytyy 3 lasta, joille Jekovit d-vitamiini ei sopinut. Monelta tutulta olen kuullut, ettei sovi heidän lapselle. Yksilöllistä tämäkin!

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
ikuisuus oon kysynyt useammalta monen lapsen äidiltä tästä d-vitamiini jutusta, sellaistenkin joiden lapset ovat jo vanhempia ja todella moni on sanonut että ei ole juuri pystynyt d-vitamiinia vauva-aikana antamaan. Eli hyvähän niitä olisi varmaan jo nyt antaa, sitä en sano, mutta mullekaan ei varmaan oo niitä juurikaan annettu ku olin ite vauvana koliikki.

sanv ja poika 6vk
 
Löysin tämän ketjun vasta nyt ja ajattelin liittyä mukaan! Itselläni on 13.2. syntynyt tyttövauva 2475g ja 44cm eli pieni oli paketti syntyessään, mutta reippaasti on kasvanut!

Aikaisemmin monet puhuivat tuolla vauvan itkuisuudesta ja ajattelin kertoa omasta kokemuksestani, jos se auttaisi. Eli meillä kaikkeen itkuisuuteen on tähän mennessä auttanut RUOKA JA LISÄÄ RUOKAA! Masuvaivat ovat hävinneet aina sillä, kun olen tankannut lisää ruokaa vauvan massuun. Välillä ihan ihmetyttää, kuinka paljon pienen ihmisen mahaan sitä ruokaa voi mennä. Ja edellinen "kriisi" oli juuri tuolloin 5-6 viikon ikäisenä, kun yhtäkkiä tuntui että vauva oli kovin itkuinen, mutta kun taas tajusin unohtaa kellon kyttäämisen ja antaa rintaa niin taas palautui hyväntuulinen vauva! Eli koittakaapas tätä syöttämisjuttua jos auttaisi! Meillä on annettu korviketta hieman alusta alkaen, kun neiti oli niin pieni, mutta jos et halua sitä lisänä antaa niin voisi varmaan koittaa pumppailla omaa maitoa ja antaa sen vielä rintaruokailun lisäksi. Toivottavasti tämä auttaisi teilläkin!
 
Meillä vaihdettu nyt Jekovit Deetippoihin, niissä on kuulemma sokeria tms niin maistuu vauvalle paremmin. Täällä ainakin Jekovit niellään kovan irvistyksen kera ja masuvaivat siihen päälle vielä. Syön ite jokapäivä d-vitamiinilisää ja kalanmaksaöljy kapseleita, toivottavasti ne ei aiheuta vauvalle masuongelmia.
 
jontsulii voi hyvinkin olla, ei meidänkään tytöllä oo kertaakaan kuumetta ollut.

kiitos halauksista :)

tänään meinasin päivällä lähteä takas tyksiin, tyttö hengitti niin kovasti apulihasten kanssa, mutta meni pahin ohi kun sai puklattua limoja pois. Ei myöskään jaksanut tissiä syödä ku korkeintaan minuutin, niin lypsin pulloon ja juotin siitä sitten. Nyt voi jo paljon paremmin kuin päivällä, toivotaan että se menee tästä.. tajusin muuten että vauvan paino oli laskenut 390g keskiviikosta. Eivät siitä kyllä mitään tyksissä sanoneet, tai mahtoivatkohan edes kiiren keskellä kuulla mua.. mut vähän oudolta tuo lukema kuullosti, vaikka onkin kipeänä..

d-vitasta vielä..
meillä on nyt tytöllä käytössä gefilus maitohappo tipat, joissa d vitamiini mukana :) .

tervetuloa mukaan sirkkalissu ja onnea!! :flower:

Laalaa
Ajattelin tarjota täytekakkua, voileipäkakkua tai coctailpiirakoita en vielä tiedä kumpaa.. ja jotain pientä. Ei meille tuu vieraitakaan montaa...

Nemu ja tyttö 5vko
 
Ei tainnut meillä olla kyse d-vitamiinista, kun täällä taas huudetaan neljättä tuntia. :ashamed:

Tarjoillaan nimiäisissä voileipäkakkua, suolaista piirakkaa, coctail-piirakoita, salaattia, täytekakkua, kuivakakkua, keksejä.
 
Meillä tyttö oli hiukan itkuinen ja nukkui päivällä ohutta unta heräillen jatkuvasti ja tähän auttoi ruoka. Eli niinkuin sirkkalissu kirjoitti niin myös meillä näihin kitinöihin on auttanut kunnon tankkaaminen. Jo maistuu uni päivälläkin ja tyttö on tyytyväinen kun saa lisäksi pieniä määriä korviketta rinnan lisäksi. Ihmettelin omaa hölmöyttäni kun en tajunnut heti antaa lisää ruokaa, kuitenkin kolmas lapsi jo mulla. Ehkä johtuu siitä että kynnys antaa korviketta ja pulloa on jonkinlainen mutta kun sillä saa vauvan tyytyväiseksi ja antaahan se mahdollisuuden äitillekin päästä hetkeksi jonnekin omineen. =)
 

Yhteistyössä