Helmivauvat 2010

Oliko Dolly teillä kokeiltu sitä tuttia? Meillä rauhottuu välillä tutille, tai sitä pitää pitää paikallaan tai olla muutoin koko ajan valmiina vieressä nostamaan se takaisin suuhun. Musiikki rauhoittaa vauvaa täällä, varsinkin äiskän suosikkisarjat Poliisikoira Rex ja Lemmen viemää tunnusmusat kun laulaa, niin se kuuntelee niitä tarkkaan. :LOL:

Neuvolasta juuri kotiuduttiin, meidän "pikkuinen" on huomenna 5 vk ja tänään tilastot (syntymämitat):
5420 g (4065 g)
57,7 cm (53 cm)
38 cm (40,6cm) pää

Että aikamoinen mötkäle.. Meikä siis alle 160 cm pitkä ja poika noin iso, ihme juttu. =) Mulla on raskauskiloja jäljellä vielä 6 kg... Voi kurjuus. Ja pissasta löyty ekaa kertaa proteiineja, oli jopa kahden verran plussalla. Täytyy sitten maanantaina kiikuttaa uusi pissanäyte. Mulla ei oo kyllä virtsanpidätyskyky parantunut, saattaa tulla vahingossa housuun jos vaikka aivastaa tms. siks käyn usein vessassa, joten voi olla että siellä on tietämättäni sitten joku tulehdus päällä.

Meidän vauvalla on naama, pää ja navasta ylöspäin kroppa täynnä hormoninäppyjä. Ne ei kai pientä onneksi haittaa, olisi kurja jos ne kutiaisi. Ja mun äiti sanoi, että silitti mun vaatteet aina kunnes olin 2 v, koska mulla oli kuiva iho (edelleen oon atoopikko) ja kun ne vaatteet on nimenomaan nurjalta puolelta silitetty niin on pehmeämpää ihoa vasten. Sanoin siitä neuvolassa ja täti vaan nauro ja sanoi, että ei kyllä tarvii mitään silittää... :ashamed: Oli vähän nolo olo, mut en kyllä aio sitten jatkossa noita silitellä ellei ole joku erityisjuttu. Siis silitin vauvan alushousutkin aina ihan tosissani. Ikinä en oo muuten mitään omia vaatteita silittäny ja noita silitellessä mulla on jo olkavarressa ja reidessä palovammat siitä laitteesta... :LOL:

Kohta on Lapsimessut Helsingin messukeskuksessa. Olin siellä viime vuonna työtehtävissä, mutta kävin syömässä mahan täyteen kaikki näytejuttuja yms. Silloin en vielä osannut aavistaa, että seuraavana vuonna mulla onkin joku pikku kaveri, jonka kanssa sinne mennä. :heart:
 
Malinda
Heissan taas kaikki!

Meidän vauvalla alkaa olo helpottaa :) Ainakin viime yö meni tosi hyvin. Hommattiin sellanen nenänniistäjä ja siitä oli kyllä iso apu, ja viime yönä ei sitten tarvinnut niistää ollenkaan ennen kuin vasta aamulla :) Ihanaa oli nukkua varsinkin kun mulla oli eilen kamala sappikivikohtaus ja olin sen jälkeen ihan poikki. Onneks mies oli kotona, koska en todellakaan ollu siinä kunnossa, että olisin voinu lapsista huolehtia. Alkoikin pelottaa, että mitä jos saan kohtauksen joskus niin, että oon niitten kans kolmistaan. Melkein saa hätänumeroon soittaa...

Mun mies osallistuu vauvan hoitoon tällä hetkellä oikein esimerkillisesti. Vaippoja ei oo muistaakseni kertaakaan vaihtanu, mutta jutustelee sen kanssa ja sylittelee tuntikausia, että mä voin tehdä muita juttuja, kuten leikkiä rauhassa esikoisen kanssa. Siivouksetkin ollaan hoidettu aika lailla puoliksi nyt kun mies on työttömänä ja ruokaa laittaa se joka ehtii. Täytyy nyt nauttia tästä, koska epäilen, että sitten kun mies löytää taas töitä, sillä ei varmaan työpäivän jälkeen oo hirveesti energiaa osallistua, ainakaan jos vanhat merkit paikkansa pitää.

Dolly. Miks sä yrität vähentää tissin antamista? En muista kirjotitko aiheesta aikasemmin jotain, mutta onko kyse vaan siitä, että sitä tulee vähän ja haluat säästää maidon kiperimpään paikkaan? Mä oon ymmärtäny niin, että sillä konstilla se kyllä loppuu se vähäkin, eli jos haluat että maitoa tulis enemmän, kannattaa yrittää imettää mahdollisimman usein niin maidoneritys kiihtyy. Ja varsinkin jos sun vauva tuntuu sitä kaipaavan, niin kyllä se imemällä tilaa lisää maitoa. Kyllähän sää sitten pääset omiin menoihinkin, vaikka korvikepullon turvin jos ei lypsäminen onnistu. Ja en siis tarkota mitenkään pahalla, että sun täytyis pakolla yrittää jatkaa imettämistä, vaikka on hankalaa. Se on tottakai jokaisen oma päätös eikä siihen tarvi muilla olla sanomista :)

Meidän vauva tuntuu muuten kasvaneen aivan kamalasti! Ei oo ollenkaan enää sellanen rääpäle vaan oikein jämäkkä ja päätäkin pitää jo hyvin pystyssä :) Ei kyllä hirveesti seuraile katsellaan mitään eikä muutenkaan paljoa "jutustele" eikä edelleenkään edes valvo paljoa, ja hymyä saa varmaan hetken vielä odottaa, kun onhan hän tämän ketjun nuorin vauva.

Malinda ja poika 3vk 1pv
 
Viime yö oli taas melko kohtalainen, tyttö nukahti puolilta öin ja puoli kuudelta heräsi moneksi tunniksi valvomaan ja kakkaa ähertämään. En saanut enää tuon valvomisrumban jälkeen nukutuksi, joten on vähän väsynyt olo. Onneksi on viikonloppu, niin tietää, että ensi yönä mies voi autella vauvan hoidossa, että saan itse nukutuksi. Yritettiin eilen laittaa tyttö pitkästä aikaa omaan sänkyynsä nukkumaan, mutta heräsi jo 15min. kuluttua ja jäi sitten meidän väliin loppuyöksi. Pitäisi kai ahkerammin yrittää siirtää tyttöä omaan sänkyynsä, kun nukun melko levottomasti tytön vieressä.

Mun piti eilen kirjoittaa noista hormoninäppylöistä. Tytöllä on todella paljon noita näppylöitä kasvoissa. Missä iässä nuo yleensä häipyy, tai onko olemassa mitään sellaista ikää?

Lapsimessuille ajattelin itsekin mennä tytön kanssa ihmettelemään. :heart:

Meidän pitäisi nimiäisiin löytää tytölle mekko jostain. En ole vielä kovin aktiivisesti etsinytkään, mutta nimiäisiin on enää 2 viikkoa aikaa, niin olisi hyvä alkaa etsiä, ettei sitten tule kiire.

ikuisuus ja tyttö 5vk
 
Dolly, unohdin äskeisestä että Elixiaan liityin, siellä siis jo pienet vauvat saa hoitoon ja hoitola on auki joka päivä aamupäivisin ja iltapäivisin, aina silloin kun siellä on joku jumppa tms. yhteisliikunta käynnissä. Toukokuussa aloitan, en malta odottaa! :D
 
Meillä menee yöt nyt ihan hyvin, syödään kyllä monta kertaa, mutta viime yönäkään ei yhtään huutoa ja poika oli omassa sängyssään yli puolet yöstä :) Itselläkin siis levännyt olo, vaikka unipätkät ei pitkiä olekaan.

Annatteko d-vitamiinin illalla vai aamulla? Oon alkanut epäillä että se sittenkin vaikeuttaa pojan oloa vaikka alkuun tuntui että ei vaikuta mitenkään. Nyt nimittäin parina päivänä muistin antaa vasta illalla ja noina päivinä on nukkunut paljon ja rauhallisesti ja iltoina taas huutanut ja pulautellut tosi paljon... Ja tänään annoin aamulla ja päivä on mennyt torkkuessa, sylissä ja pulautellessa.

Hormoninäppylät ilmestyi pojalle n. 2 viikkoisena, pelkästään poskiin, mutta isoja "finnejä". Nyt alkaa olla kaikki hävinneet eli pari viikkoa meni. Tytöllä oli muistaakseni koko naama täynnä ja vasta joskus 1,5 kk iässä.

Sanokaas pitääkö ristiäisissä olla kastemekko? Meillä ei ole mitään suvun mekkoa ja siis pitäisi nyt pojalle sellainen ostaa tai vuokrata.

Miehen osallistuminen onkin hyvä kysymys... Varmaan haluaisi, mutta kun ei ole kovin hyvä priorisoimaan aikaansa ei paljoa ehdi. Ja tällä viikolla oli isoisänsä hautajaisissa ulkomailla ja palasi isyyslomalta töihin ja tenttikin on ensi viikolla jne... Mä pärjään kyllä vauvan kanssa, mutta olisihan se hyvä että hänkin ehtisi enemmän tutustua poikaan, kuin ne hetket illalla, kun mä käyn suihkussa tai luen esikoiselle iltasatua. Mutta kai ne asiat siitä asettuu tärkeysjärjestykseen pikkuhiljaa, työt eivät tule kotiin ihan joka päivä eikä muutenkaan ole koneella ihan koko ajan, toivon ainakin. Ja käyhän hän sentään kaupassa, kun teen ostoslistan ja tekee kotitöitä kun pyydän tai vihjaisen, mutta ei kyllä kovin
oma-aloitteisesti...

Nemu ja Malinda, laittakaa yv:tä jos haluatte treffata!

Nyt riittää tämä yhdellä kädellä kirjoittelu, poika vaunuihin ja päiväkodille!
 
Malinda Kiitos vastauksestasi, en ottanut pahalla =) Olen tosiaan täysimetyksen lopettanut jo kuukausi sitten, kun poika ei selvästikkään saanut tarpeeksi ruokaa ja "kyllästyin" toimimaan tissinä 24/7 (ts. jouduin antamaan rintaa jatkuvasti, kun maitoa ei tullut tarpeeksi). Nyt saa siis ruokana ainoastaan korviketta ja tissiä olen antanut tosiaan vain iltaisin, kun poika ei muuten rauhoitu. Huoleni on lähinnä se, kun pojalla selkeästi hirveä imemisen tarve ja käyttää rintaa vain tuttina, oikea tutti ei kelpaa kun joskus äärimmäisen harvoin niin miten esim. mies saa pojan rauhoittumaan kun ei ole sitä tissiä? Nälästä kun ei ole kyse, syö hienosti pullosta!

Jadel Mäkin mietin tota Elixiaa, mutta lähin sali oli vähän turhan kaukana joten päädyin sitten Finnbodyyn =) Tosin vielä eivät ole ottaneet yhteyttä, mutta mikäs kiire tässä on!

Hormooninäpyt tais meillä olla pahimmillaan tossa kuukauden iässä, nyt ei niitä enää juurikaan ole ja poika tänään 8vkoa.
 
mini annan d-vitamiinit aamulla. Päivä menee hyvin, poika nukkuu paljon. Sitten illalla alkaa kitinä. En tiedä onko noilla vitam. mitään vaikutusta. Tosin aloitettiin vasta, tänään kolmas tippapäivä, eikä oo otettu kuin 2 tippaa näin aluksi.

Viimeyönä tein taas sen virheen että vaihdoin vaipat. Poika oli mennyt aikaisin nukkumaan ja jossain vaiheessa kuulin että kakka turahti. Pakko oli sit yöllä vaihtaa kun ei viittiny pyllyä koko yötä hauduttaa. Sittenpä poika (ja minä) valvoi 3 tuntia. Argh! Vaihdoin vaipan ihan hämärässä, en jutellut ja pyllynkin pyyhin vain pesulapulla kun ei ollut kovin sottainen, mutta niin vain virkosi poju. KOko yön mua ois VÄSYTTÄNYT, mut ainakun olin nukahtaa niin poika heräsi äheltämään ja MURISEMAAN.

Toivottavasti ensi yönä paremmin. Ostin muuten Disflatyliä (?) mutten ole vielä antanut, kokeilen ton maitohappojutun ensin (Idoform-tipat).

Näppynaama täältäkin löytyy!!
 
Vaippana käytän nyt Pampersin vaippoja kokoa 3... :eek: :heart: Meidän pieni keskosvauva... ;) :LOL:

ikuisuus meillä poju on vatsallaan, jos ei ole juuri syönyt. Syönnin jälkeen masu on niin pinkeä, että itku tulee, jos laittaa masulleen.

Meillä tuli tänään ensimmäinen valvehymy. Napitti suoraan silmiin ja hymyili. :heart:

-mervi-elina ja poju 2 ½ kk
 
Mä olen ihan täysin pudonnut teidän jutuista :ashamed: :ashamed:
Tuntuu, että täällä ei enää ehdi tai muista käydä ollenkaan lukemassa kuulumisia...

Meidän neidillä menossa nyt toinen antibioottikuuri - se sairaalassa aloitettu ei purrut tuohon korvatulehdukseen.

Ja minä olen vesirokossa sekä vatsataudissa samaan aikaan, joten voitte kuvitella, että olo on aika kamala. Rokon takia kuume lähemmäs 40 ja siihen vatsatauti päälle niin ei kyllä naurata yhtään :(
Kasvot on ihan täynnä näppylöitä ja ristiäiset olis 4.4. Saa nähdä minkä näköiseksi ehdin parantua. Lisäksi vaatteet juhliin on vieläKIN ostamatta, joten kiire tulee pahemman kerran.


Develly ja Nöpö 6vko :heart: :heart: :heart:
 
Tulin kertomaan kuulumisia tänne kun en tonne kerhon puolelle jostain syystä pääse.Meillä painaa jässikkä jo yli 5 kiloa ja pituutta on 57.5 eli hyvin syöny :LOL: .Täällä oli puhetta noista hormoninäppylöistä niin meilläkin niitä jo naamassa rupee olemaan vähäsen ja poika on 6 viikon ikäinen.Meidän poika on syntymästä asti pitänyt sellasta örinää että en tiiä onko ne kaikki vatsanväänteitä vaiko sen tapa äännellä....Kakkaa tulee välillä joka päivä yhdet tai sitten joka toinen päivä.Nannilla ollaan menty melkein syntymästä asti kun ei toi imetys onnistunut ja sitten se maidon tulokin tyrehty täysin.Meillä nukutaan yöt välillä 4 tuntia mut yleisimmin noi 3 tuntia on maksimi pituus eli pätkissä täälläkin ja kun isi on vielä kaikki 5 yötä töissä ja nukkuu päivät ni on välillä aika yh-olo =)
 
ristiäisisistä täälä oli puhetta, meillä ne on 10.4, nimi on onneksi jo valmiina :D miehen veljen perhe (joilla 3 lasta)ja jotka tulee kummeiksi, tulevat meille koko viikonlopuksi, ihmettelen miten mahdutaan kolmioon kaikki 9 henkeä!mutta sopu tilaa antaa.
Tytön kanssa menee hyvin, alkaa jo jonkinlaista rytmiä olla ja öisin ei juuri enää valvota, herää vaan 2-3 kertaa yössä syömään.

Nanna ja pikkuneiti 1kk :heart:
 
Tää on taas ihan mahdotonta. Oltiin eilen kylässä koko päivä, tyttö oli kuin enkeli ja oli tyytyväisenä hereillä ja suurimman osan aikaa nukkui. Illalla kun päästiin kotiin, tyttö aloitti heti sen päiväisen huutamisen, johon ei auttanut mikään vanha hyväksi todettu konstikaan. Miehen kanssa yritettiin vaikka mitä ja olo oli jo valmiiksi väsynyt, kun edellinenkin yö meni samoissa merkeissä. Lopulta neljältä aamuyöllä keksin laittaa tytön vaunuihin ja heijasin vaunuja edestakaisin kynnyksen yli, jolloin tyttö nukahti vaunuihin. Jätin sinne nukkumaan, ja nukkuikin putkeen ruhtinaalliset 5 tuntia! Tuollaista ei meillä tapahdu ikinä. No 5h unien jälkeen tyttö päättikin herätä uuteen päivään, ja äiti täällä silmät ristissä kirjoittelee... Mulla on oikeasti sellainen olo, että oma kärsivällisyys ja jaksaminen on ihan lopussa. Inhottaa, kun kärsivällisyys loppuu keskellä yötä ja tyttökin sen varmasti aistii, vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi tyttöä hyssytellä. On niin riittämätön olo ja epäilee omia kykyjä äitinä olemiseen. :'(
 
ikuisuus, :hug: joo ei tämä äitinä olo aina ole helppoa, ei todellakaan, mun mies oli eilen varpajaisissa, ja yritin saada vauvaa ja 2-vuotiasta nukkumaan, sillä seurauksella että oon rampannu 1 asti yöllä kahden makkarin väliä, kunnes molemmmat lopulta nukahti. ja äiti rättiväsyneenä kaatui sänkyyn.onneks vauva nukkui ruhtinaalliset 5 tuntia putkeen ennenkuin heräs syömään.

Asiasta toiseen, yks kaveri väitti että hänen tyttö nukkui 5 viikon ikäisenä jo 8 tunnin yöunia heräämättä |O , mä en kyllä usko, että pärjäs niin kauan syömättä. ja eikös pieni vauva tarvi ruokaa myös kehon lämmönsäätelyyn(koska pienellä vauvalla se ei toimi kunnolla)eli jos noin kauan syömättä, tulee kylmä?
 
Meidän pojulla oli tänään ristiäiset. Laitoin nimen tuonne kerhon puolelle. Tilaisuus oli kaunis ja herkkä. Moni vieraista pyyhki kyyneleitä, kun tiesivät, ettei pojun maailmaan tulo ollut ihan itsestäänselvää. Juhlan sankari nukkui koko ristiäisten ajan eli 3 tuntia.

Unista... 8 tunnin yöunet kuulostavat kyllä uskomattomilta, siis yhtäsoittoa. Meillä poju täyttää huomenna 3 kuukautta, eikä vieläkään nuku noin pitkiä pätkiä. :attn: Viime yönä nukkui kyllä ensin 4 tuntiä, sitten maito ja taas nukkui toiset 4 tuntia. Sitten olikin niin virkeä, ettei nukahtanut koko aamupäivänä. Nukkui sitten päivällä ristiäisissä.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
Malinda
Unohtui viimeksi kommentoida Nemulle tuota röyhtäisyasiaa. Meidän vauvakaan ei röyhtäise kuin vahingossa. Olkapäällä röyhtäisee jos röyhtäisee, mutta useinmiten pyllyn taputtelusta tuloksena on vaan puklu... Ei tunnu vauvaa kuitenkaan hirveesti vaivaavan, paitsi iltaa kohden välillä mahassa kiertää. Jostain luin, että kaikki vauvat ei edes kaipaa röyhtäytystä, että ei kai se niin vakavaa oo jos sitä ei tuu.

Dolly. Hyvä ettet pahastunu :) Mahtaiskohan teilläkin auttaa tuttimallin vaihto? Meidän vauvalle ei kelvannu se tutti, jonka sairaalasta sain, mutta mun itse ostama kelpaa ainakin vähän paremmin.

Pikaista paranemista Develly!

Ikuisuus. Kuulostaa aivan normaalilta nuo sun tuntemukset. Musta tuntu aivan samalta ensimmäisen lapsen kohdalla. Välillä oli ihan epätoivonen olo, kun tuntui etten saa vauvaa rauhoittumaan enkä ymmärrä mikä sillä on hätänä. Ja väsymys ei tietenkään auttanut asiaa. Mää uskon että jokaiselle äidille tulee välillä tollasia tunteita ja jokainen varmasti joskus epäilee omia kykyjään äitinä. Mutta älä lannistu, kyllä teilläkin vielä koittaa seesteisemmät ajat, ihan varmasti :)
 
Hormoninäppylöitä täälläkin, ollut jo toista viikkoa. Toivottavasti vähän häviäisivät ristiäisiin mennessä jotka ovat ensi sunnuntaina.
Ja niinhän siinä kävi, nimi oli meillä jo ikään kuin päätetty, mutta nyt sitten viime metreillä aloimme arpomaan uudestaan. :D

Meidän neiti on nukkunut yönsä hyvin, yleensä herää vain syömään ja nukahtaa. Yhdet pitkät unet ovat tulleet päivään. Yleensä alkuiltaan, mutta yhtenä aamuna neiti nukkui tosiaan aamu seitsemästä iltapäivä yhteen. Minä en ole enää herätellyt, toissa iltana hän nukkui klo 19.00-02.10 eli noin 7h yhteen putkeen. Syö ja kasvaa hyvin, olen antanut nukkua.


Kauniita nimiä lapset saaneet
:heart:
 
Mukavaa maanantaita taas kaikille :wave:

ikuisuus Voimia teille ihan hirmusesti, voin vaan kuvitella kuinka rankkaa on ja varmasti sun tunteet on ihan normaaleja. Kyllä tossa yks jos toinenkin alkais epäilemään kykyjään äitinä, enkä yhtään ihmettele jos hermo meinaa mennä :hug: Mä jouduin viime viikolla ensimmäistä kertaa antaa pojan isälleen ettei mulla pala ihan kokonaan käämit, oli taas iltahuudon aika ja muutenkin olin tosi väsynyt joten oli vaan pakko lähteä jäähylle ulos :ashamed: Joten en yhtään ihmettele jos tilanteessasi hieman hermostut!

Mä olen nyt viikonlopun ajan kokeillut mitä tapahtuu jos annan pojalle tissiä aina kun tuntuu sitä haluuvan, eli varsinkin iltasin. Täytyy sanoa, että ne huudot loppu siihen! Poika on tyytyväinen eikä masukivut tunnu vaivaavan niin kauan kun tissi on suussa :eek: Eilen illalla poitsu nukahti tissille jo ennen yhdeksää (normaalisti saan sen yöunille vasta kymmenen jälkeen) ja siitä nostin sitten sänkyyn nukkumaan! Päivälläkin saatiin katottua leffa rauhassa kun poju vaan roikkus tississä tyytyväisenä :D Eli tällähetkellä ratkaisu kaikkiin meiän ongelmiin on T-I-S-S-I :LOL:

Täällä alkaa matkakuume pikkuhiljaa heräilemään, lauantaina pitäs ottaa nokka kohti Espanjan lämpöä :heart: Kieltämättä ihanaa päästä täältä loskan ja ravan keskeltä lämpimään auringonpaisteeseen ja uimaan..aah!! Me on nyt pidetty kirjaa viime viikon paljonko poika noita korvikkeita vetää jotta tietää kuinka paljon niitä saa roudata mukana ja meneehän sitä, n. litra per vuorokaus :eek: Joten melkeen kaheksan litraa niitä saa pakata mukaan, nice! Apteekista täytyy hakea pojalle aurinkorasvaa (vaikka vältetään tietty aurinkoa), jotain suojakerrointa 60! Tänään pitäs lähteä Jumbosta ettiin mulle bikineitä, kiva kun toinen tissi (maidoton) on kaks kuppikokoo pienempi ku toinen :ashamed:
 
Nanna1980 on mahdollista että nukkuu noin, kuullostaa uskomattomalta mutta mieheni siskon tyttö (nyt 2v) on nukkunut JO LAITOKSELTA ASTI läpi yön, heräämättä syömään (tietenkin poikkeus öitä varmasti on). mutta eipä täällä noin :) nyt on jo monena yönä herätty äheltämään kakan kanssa vähintään tunniksi, onko kukaan kokeillut näihin vaivoihin mitään maitobakteeria tai mitään, onko ollut apua? tyttö ei nuku päivisin kunnolla muuta kuin vaunuissa jos jaksaa välillä heijata(eli ei siis kunnolla sielläkään) :p

mahallaan olosta, ei tykkää sitten pätkääkään, joskus pidän pienen hetken että tottuisi, mutta eipä tämä makullaan tykkää muutenkaan olla jos ei joka puolella "reunoja".

Mies kyllä tykkää pitää vauvalle seuraa, mutta varsinaisiin hoitotoimenpiteisiin ei niinkään osallistu :) mutta ei kyllä sinänsä haittaa, on kuitenkin töissä ja väsynyt sekin iltaisin.. mutta ehdin tehdä omiakin juttuja. tuttipulloa meidän nuori herra ei meinaa syödä.. tulee varmaan niin hitaasti mun suihkareihin verrattuna, pitää käydä ostamassa joku toisenlainen, ei ainakaan siis tuosta "perinteisestä" tuttiosasta meinaa saada otetta.. mutta kun ei jaksa yrittää kun toinen hermostuu.. tää tissittely kun on niin helppoa, mutta on tässäkin huonot puolensa, enhän minä pääse mihinkään jos tuo ei suostu pullosta syömään :ashamed:

sanv ja poju huomenna 5vk
 
Ihanaa matkaa Dolly, kuulostaa niin rentouttavalta ja ihanalta!

Kiitos kaikille tsempeistä! Välillä tuntuu siltä, että on voimat ihan loppu, mutta onneksi hetken päästä tulee taas parempi hetki. Yritän itselleni säännöllisin väliajoin sanoa, että nää tunteet on ihan normaaleja, ja muutaman kuukauden iässä tämä toivottavasti helpottaa. Täällä taas valvottu aamuyöhön asti, mutta onneksi tyttö nukkui puolille päivin, ja itsekin sain yhteentoista asti nukuttua. Nyt kyllä vähän mietityttää, että kun nää aamut menee näin pitkälle, niin senkö takia tyttö sitten öisin valvoo. Vaikka kaipa noiden mahaongelmian perissa valvottais yöt, vaikka kuinka aikaisin oltaisiin herätty.

Meillä on nimiäiset ensi viikon lauantaina. En ole kauheasti ajatuksia uhrannut tarjottavien suunnittelulle, mutta pitäisi varmaan kohta alkaa miettiä. Äitini ja anoppi ovat onneksi luvannut avustaa, ja mieskin päätti osallistua voileipäkakkuja leipomalla.

Siirsin kampaajan täksi päiväksi, ja tänään on tosiaan miehen aika jäädä ensimmäistä kertaa tytön kanssa kahdestaan kotiin pariksi tunniksi. :) Tuttipullon kelpaaminen on aika satunnaista, mutta ajattelin, että eiköhän se kelpaa, jos tissiä ei asunnossa ole ja nälkä on oikein kova. Nyt aamulla ainakin sain annettua maidot pullosta, kun tyttö oli oikein nälkäinen. Eilen illalla ei pullo kelvannut sitten millään, eikä jaksettu tarpeeksi kauaa taistella. Pakko on pullon kuitenkin alkaa kelvata, että pääsen välillä omille menoille. Ostettiin sellainen anti-colic tuttipullo, jonka päälle tyttö ei toistaiseksi ymmärrä mitään. Tavallinen pullo sen sijaan kelpaa.

Tyttö nukkui viime yönä ensimmäistä kertaa koko yön omassa sängyssään sen jälkeen kun nukahti! Eilen tyttö väläytteli kunnon hymyjä useaan otteeseen mulle, miehelle ja kylässä olleelle äidilleni. :heart:
 
Ihanaista lomamatkaa Dolly!! :D
sanv meillä kun alkoi nuo itkuillat niin otettiin maitohappobakteerit kehiin. Nyt ei iltaisin NIIN paljon itkutella, mut aamuyöstä alkaa se kakka ähellys kyllä. Ja kauan äheltää!! En tiedä mikä vaikutus noilla bakteereilla, helpottava vai pahentava.. Tänään sainkin kakkasuihkun päälleni kun poika oli hoitopäydällä ja mä pumppasin jalkoja. En vain älynnyt laittaa roiskeläppää.. :LOL: Pääasia et kakka tuli, vaikka meni omatkin vaatteet vaihtoon..
 
Tuli muuten mieleen asia vauvan kakan koostumuksesta. Herkullisia aiheita. :LOL: Satuin näkemään kaverini saman ikäisen vauvan kakan, ja aloin miettiä, onko meidän tytön kakka normaalia. Tytön kakka on nimittäin sellaista rakeista, siinä on ikään kuin "ryynejä" mukana, ei siis ole sellaista samettisen pehmeää niin kuin vauvan kakka monesti on. Väri on keltainen, mutta joskus myös hieman vihertävä. Onko kenenkään muun vauvan kakka tällaista, vai onko tämä ihan ihmeellistä? Mietin, että voiko tämä johtua kehittymättömästä suolistosta?
 

Yhteistyössä