Helmivauvat 2010

Jälkitarkastuksessa käyty,enpä mä pölhö muistanut ollenkaan mainita siellä koko rs-viruksesta :headwall:

Minkä ehkäsyn muut ootte ottanut jos on siihen tarvetta,lääkäri sai mut ylipuhuttua hormoonikierukasta vaikka luulin etten koskaan ota sellaista,sen saa ilmatteeksi ekan kerran (muuten 200 euroa) ja kestoa tällä on 5 vuotta,pillerit kun ei mulle sovi eikä muutenkaan jaksaisi säätää muitten ehkäsyjen kanssa.

Ensi viikolla sitten olisi pojan lääkärikäynti.

Vihaakojen muitten vauvat pipoja? Meillä vihataan ja kaiken kukkuraksi poika vihaa vielä enemmän sitä kun pipo menee silmille ja en ole onnistunut löytämään pipoa joka ei olisi iso vaikka pienintäkin kokoa olen ostellut.
 
Meillä yö oli taas todella hyvä. Poju nukkui ensin 5 tuntia, söi ja nukkui taas toiset 5 tuntia. =) Tässä on ollut päivällä hiukan sellaista, että koko ajan pienellä on nälkä. Syö 2-3 tunnin välein noin 200 ml. Meillä syödään nyt pelkkää korviketta, kun poju ei enää huolinut minun maitoa. Käytössä on ollut Nan 1. Eilen tajusin sitten lukea Nan 2 tuoteselostetta. On tarkoitettu 4 kuukaudesta eteenpäin, mutta käy myös, jos ei saa äidinmaitoa. Nyt siis vaihdan pikkuhiljaa korvikkeen tuohon Nan 2:een. Pian tämä kaveri on jo sen 4 kuukautta. :heart: On tänään tosiaan syönyt hiukan maltillisemmin, kun on ollut pari tuhdimpaa maitoa seassa.


jontsulii pojua ei pipo tai lakki muuten haittaa, mutta huuto tulee, jos valuu yhtään lähelle silmiä.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
täällä vatsanväänteet tulee lähes aina n.tunnin päästä syömisestä, kokeilin jo muutamana päivänä antaa aina tissiä niin oli yhtä huutoa ja riehumista :( mutta hyvä jos joillain toimii!

Käytiin tänään neuvollassa(1kk) painoa oli 4400g(3280g) ja pituutta 56,6cm(50cm), pää 39,3(35,5), eli painoa oli tullut pituuteen nähden "vähän" mutta koska tulee kakkavaippoja niin paljon(väh 5 päivässä) niin ei tarvi huolestua ollenkaan.

Pipo ahdistaa täälläkin :wave: ja silmille menee..

mitä liivinsuojia olette suihkutissit käyttäneet, minä oon pitänyt millon pyyhettä, millon vaippaa, nyt tilasin bambuiset, niitä kun on kehuttu.
mitä pidätte toisen rinnan edessä kun syötätte toisesta? ärsyttää tosiaankin tää maidon määrä.. voisin antaa puolet jollekin, haluaisko joku? :)

niin ja täällä syödään kans päivisin n. kahden tunnin välein, joskus tiheämminkin.. Poika nukkunut nyt puoli yhdestätoista, kaksi kertaa herännyt syömään ja kerran äheltämään n.puoleksi tunniksi kakkaa, toivottavasti ei yöuniin vaikuta.. (?)

sanv ja poika 6vk
 
Täällä myös ruokailut vaikuttaa selvästi mahakipuihin. Jos joka inahdukseen annan tissiä, niin siitä tulee vaan oravanpyörä. Välillä, kun maha on oikein kipeä, tyttö ei edes huoli rintaa kesken huudon.

Täällä pipon päähän laittaminen on tytöstä todella inhottavaa ja myös pipon silmille valuminen.

sanv mulla on suihkutissit ja liiveissä on aina vähintään kahdet liivinsuojat ja syöttäessä pidän kotona maidonkerääjää ja kylässä yritän aina jotakin keskiä tai tungen lisää suojia liivien sisään imettämisen ajaksi. Keinot on monet kun maitoa olis tälläkin vaikka toisellekin vauvalle. :LOL: Yöt on ongelmallisia kun väsyneenä puuhaa, niin on aina aamulla liivit märät ja pidän allani vielä pyyhettä kaksinkerroin, ettei lakanat mene koko aikaa vaihtoon.

En tiedä, vaikuttiko viime yöhön se, että oltiin kaupoilla klo 16-19.30, ja tyttö heräsi vasta juuri ennen kotiin tuloa. Ei kuitenkaan muuten eilen päivällä nukkunut. Löysin nimiäisiin itselleni paidan ja kotoa löysin siihen sopivan hameen ja tänään ostin vielä sopivan väriset sukkahousut. Onneksi en löytänyt oikeaa kokoa sovittamastani mekosta, nimittäin kotona tajusin, että sen kanssahan olisi todella tuskaista imettää, kun mekon helman saisi aina nostaa kainaloihin asti. :D
 
Ikuisuus yöllä olen pitänyt vaippaa liiveissä!! yltää just sopivasti kummankin nännin päälle, ja on näppärä! ei tarvi kuin avata liivi ja kääntää vaippa edestä pois! (tv-shopista hintaan 9,99) joskus falskannut mutta harvoin!
 
Minä joudun päivittäin pumppaamaan maidot rinnasta, kun sitä yhä vielä heruu. Vähän heruu, mutta heruu kuitenkin. :wave: Poju ei vaan huoli tuota maitoa, ei rinnasta eikä pullosta. :eek: Ottaa lusikalla kiltisti rautalääkkeen, d-vitamiinit, keskostipat ja idoformit. Ei pärisytä, mutta tuon äidinmaidon pärisyttää ulos. :headwall:
 
Huoh, viimeyönä alkoi pojalla räkävaivat :( :( Kamala turaaminen.. Saa syötyä kuitenkin, ilma kulkee senverran. Lämpöä oli aamulla 37,7, nyt ei mitään. Seuraillaan jos nousee niin lähdetään lääkärille. Päikkäreitä ei ole nukkunut, pikkupätkiä vain. Inhottavaa kuunnella tuota turinaa (ja sittenkun se välillä loppuu, tarkistettava että henki kulkee) Mies tuo tullessaan nenänniistäjän ja keittosuolaliuosta, jospa auttaisivat. :ashamed:
 
Hei pitkästä aikaa! Meille kuuluu ihan hyvää, mutta samanlaisia kitinä, kakka- ja syömiskierteitä taitaa olla meilläkin. Parin tunnin välein poika syö päivällä ja yöt menee vaihtelevasti. Viime yönä meni nukkumaan klo 22.30, söi 1.20 ja 5.20 ja sitten kahdeksalta heräsi kakkaamaan. Edellinen yö oli sitten taas katastrofi, kun poika heräili koko ajan joko paukuttelemaan tai vääntämään kakkaa ja tietty sitten unenpöppörössä tarjosin tissiä vähän liian usein ja sitten pienellä vääntää mahaa enemmän ja pulauttelee jne... Mutta päivän aikana tissi auttaa melkein joka kitinään ja tarjoankin aina, jos tutti ja syli ei auta. Kahvin juontia olen vähän yrittänyt vähentää, mutta sillä ei taida olla vaikutusta eikä myöskään d-vitamiinilla. Sen sijaan nyt tuli mieleen, että pari iltaa on mennyt vähemmällä kitinällä nyt kun pääsiäismunat on loppu eli suklaa voisi olla ainakin osasyyllinen. Suklaata tuli nimittäin ennen pääsiäistäkin syötyä aika usein.

Meillä on ristiäisiin vielä reilu pari viikkoa. Pidetään ne seurakuntakodissa ja pitäisi saada sinne pitopalvelu varattua... Alkaa tulla jo kiire. Muuten on järjestelyt aikalailla kunnossa, paitsi omat vaatteet on ongelma. Tajusin saman kuin ikuisuus että mitään mekkoa ei kannata laittaa ettei tarvii sitten helman kautta imettää :) Ai niin, nimi on vihdoin päätetty, kovan pohdinnan jälkeen kolme nimeä tulee.

Tänään meen käymään töissä pojan kanssa, tuntuu jännältä että en oo siellä melkein kolmeen kuukauteen käynyt. Aika menee vähän liian nopeesti.

Mini ja poika 6vko
 
Onko kenelläkään alkanut vielä kuukautiset? Mulla edelleen jälkivuotoa ja aikaa on synnytyksestä reilu 6 viikkoa. Kävin jälkitarkastuksessa ja siellä kysyivät että voisiko olla kuukautiset jo alkaneet, en ollut osannut sitä mahdollisuutta ajatellakaan kun edellisillä kerroilla kuukautiset alkaneet monen kuukauden päästä synnytyksestä. Nyt kun ynnäilin asioita niin tajusin että selkä on ollut todella kipeä, kuten ennen kuukautisia, ja nyt on alavatsassa menkkamaisia kipuja.
Ehkäisystä joku kyseli ja mä otin useamman reseptin, pari pillereille ja ehkäisyrengastakin harkitsen. Kierukka hiukan mietityttää kun en ole alakautta synnyttänyt, vaikka ei se kuulemma este ole sen laitolle.

Jaahas, täällä alkoi kitinät, pitää mennä.
 
Moiiii :wave:

Eilen käytiin Eliaksen kanssa 2kk neuvolassa ja pienen suuren miehemme mitat olivat vaatimattomasti 6450g ja 59cm :whistle: että hyvin se kasvaa :D

Alina78 täällä on kuukautiset alkaneet :kieh: tosin en kyllä imetäkkään,joten oletettavaa oli :)

Mutta mulla tulee myös kokoajan jotain vuotoa??? siis edelleen jälkivuodosta lähtien, jotain vaaleen ruskeetaja välillä kirkasta :x . Mietin jo,että voiko mulla olla virtsankarkailua vai mitä? :ashamed: kun tuota vuotoa tulee aina kävellessä enempi...ei se kyllä pissalle haise...
Lantionpohjalihakset on kyllä toooodella huonossa kunnossa..mutta jotenki musta tuntuu,että en edes osaa treenata niitä..????
 
Jälkitarkastuksessa käyty ja siellä kaikki hyvin. Neuvolakortin mukaan raskauskiloja on vielä jäljellä 1,5kg, mutta oman vaa'an mukaan olen ollut vähän hoikempi alkaessani odottaa. Ehkäisyksi otan minipillerit, koska tarkoituksena olisi ehkäpä yrittää pikkusisarusta tytölle muutaman vuoden kuluttua. Tällä hetkellä tosin tuntuu, että kun näistä itkuista päästään, niin saa mennä aika kauan ennen kuin aika kultaa muistot niin, että olen taas valmis ryhtymään tähän. Enkä tarkoita, etteikö tämä vauva-aika olisi ihanaa, mutta näiden koliikkivauvojen kanssa on varmaan vähän erilaista kuin vatsavaivoista kärsimättömien vauvojen kanssa. :)

Mitenkäs teillä tehilla pienen vointi on tänään? Toivottavasti paranemaan päin!

Tytön naama on edelleen täynnä hormoninäppylöitä, nyt sekaisin on tuoreita näppylöitä ja jo kuivuneita näppylöitä, joiden kohdalta iho on rutikuiva ja sitä rasvailen monta kertaa päivässä, että vähän siistiytyisi. Eipä tälle voi mitään, nimiäiset on lauantaina mutta tällä mennään.

Viime yö oli ihan poikkeuksellisen hyvä. Tyttö nukahti 00.30 ja heräsi syömään 5.00 ja kun herätyskelloni soi 8.30, tyttö nukkui edelleen. Lähtiessäni imetin ja sen jälkeen oli tovin kitissyt, mutta palatessani nukkui miehen vieressä. :heart: Olo on taas todella energinen, kun sai yhden hyvän yön väliin.

Musta tuntuu kanssa, että lantionpohjanlihakset on ihan surkeassa kunnossa, enkä ole treenannut niitä millään tavalla synnytyksen jälkeen. En mä edes kanssa tiedä, miten niitä treenata. :ashamed: Ja selkälihaksetkin taitaa olla mennyttä elämää, kun selkä taas vihoittelee, ja epäilen tilanteen korjaantuvan, jos saisi vähän treenattua. Lääkäri sanoi tänään, että kuntoilun voi nyt aloittaa ihan toden teolla, niin katotaan saisinko ruhoni raahattua uimahallille ensi viikolla. :D Saa nähdä laantuuko into nyt, kun liikkuminen on sallittua. :LOL:

Mä olen kotiin tultuani jo pyyhkinyt pölyt koko huushollista ja järjestellyt paikkoja. Kohta lähdetään tytön kanssa vaunulenkille ja haetaan matkalla leipomosta kakunkoriste nimiäiskakkuun.

ikuisuus ja tyttö 6 viikkoa
 
Alina78 minulla on ollut kahdet kuukautiset synnytyksen jälkeen. Minä tosin synnytin jo 29.12. Ekat menkat alkoi joskus helmikuun lopulla eli noin 2 kuukautta synnytyksen jälkeen. Jälkivuotoa minulla oli helmikuun alkuun asti. Niin että olin juuri selvinnyt jälkivuodosta, kun sitten alkoi menkkaruljanssi.

Neuvolalääkärissä käyty.
Paino 5690 g (1590 g)
Pituus 54 cm (40 cm)
Päänympärys 39,6 cm (30 cm)

Painoa oli tullut hyvin ja puntarissa käytiin kaksi kertaa, kun lääkäri ei meinannut uskoa vaa`an lukemia. :kieh: Poju siis saavuttaa täysaikaisen mittoja, mutta ei tietty ole samoissa mitoissa kuin 3 kuukauden ikäinen olisi oikeasti. Tällä kertaa saatiin rotavirus- ja yhdistelmärokote. Parin viikon päästä saadaan aloittaa kiinteäruoka. Ensin perunaa ja seassa hiukan lihaa. Keskosvauvat tosiaan saa tuota lihaa heti.

Minulla oli jälkitarkastus 5 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Ai niin ja minulta katkaistiin "piuhat" sektion yhteydessä, joten se toimii hyvänä ehkäisynä meillä. Onhan se lopullista, mutta eipä tässä olisi enää uskaltanut raskaaksi tulla, kun raskaus on minulle niin ylivoimainen koettelemus, että hyvä kun hengissä selviää. Lääkäri ehdotti tuota sterilisaatiota ja yön yli nukuttuani suostuin.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
Ohho, tyttöhän on viikkoa vanhempi kuin olen tuohon edelliseen viestiini kirjoittanut. :D

Mini mulla oli tänään tosiaan jälkitarkastus ja synnytyksestä on huomenna tasan 7 viikkoa aikaa.

Varasin sitten tytölle ensi keskiviikoksi vyöhyketerapian. Kokeillaan nyt sitten se viimeinenkin keino, jos siitä olisi jotain hyötyä.

Tehtiinpä ihana ja pitkä kävelylenkki äsken. Aurinko paistaa ja on aivan älyttömän lämmin. Kesä tulee. B)
 
Hei!

Täällä poika voi jo paremmin. Illalla kuumetta 37,8 ja olisin jo sairaalaan vienyt, mutta mies toppuutteli kun on niin pitkä matka et olis pojan olo voinu vaan pahentua. Päätettiin ottaa rauhallisesti, ja parin tunnin päästä kuume olikin poissa! Niistäjällä saatiin vielä räkääkin hyvin pois. Tänään ollut suht normaali. Tosin ei oikein nuku, kun ulos en uskalla viedä.

Jälkitarkastus joskus millonlie.. Eikö seksiä saa harrastaa ennen sitä?????? Onhan noita tikkejäkin kyllä... Mä en kyllä haluaisi mitään ehkäisyä :| . Ikää on jo senverran, että jos lisää lapsia aikoo tehdä, niin putkeen vaan. Mies hieman varauksellisempi. Katsotaan nyt.

Lantionpohjalihaksia oon vähän jumppaillut. Eli vaan "suipistelen", ikäänkuin pidätän pissaa ja kakkaa. Sillei kunnolla rutistamalla ;)

Jee, mä lähden kohta kauppaan!! Jätän pojan eka kerran. Tosin mulla menee kork. tunti...

Tehilla ja E
 
iipsu
sanv, mikä sattuma :) synnytin jorvissa. Missä sinä? Olin tosi tyytyväinen kätilöihin ja muutenkin viihdyin tosi hyvin sairaalassa sen muutama päivää mitä oltiin.. =)

Meillä herättiin tänään seittämän aikoihin syömään, jonka jälkeen jatkettiin taas unia sängyssä. Heräsin sitten puoli 12 aikoihin kun puhelin soi :D ja tyttö tapitti vieressä, ties kuinka kauan ollut hereillä.

Ristiäisiin meille tulee voileipäkakkua, jonkunlaisia kasvisjuusto-nyyttejä, kinkkupiirakkaa, erilaisia kakkuja (suklaa, mango-juusto, valkosuklaa-lime-rahka..), coctailpiirakoita ja munavoita.. niin ja varmaan joku varsinainen täytekakku :) onneksi äiti, anoppi ja sisko hoitaa lähes kaikki, itse otin kinkkupiirakan hoidettavaksi, se kun onnistuu kaikista todennäköisemmin ongelmitta.. :LOL:
Mitä lauluja teillä on laulettu/lauletaan ristiäisissä? Mulle ei tule mieleen muita mitä haluaisin laulettavaksi kun Suojelusenkeli.

Puhutaanko jälkitarkastuksessa ehkäisystä? Mitä teillä on käytössä? Olen miettinyt kupari- tai hormonikierukkaa tai minipillereitä. Toisaalta en haluaisi mitään missä on hormoneja, mutta olen kuullut liiankin monelta näistä kierukkaraskauksista, etten tiedä uskallanko luottaa.. Vinkkejä? :)

iipsu&tyttö 6vko

 
Jälkitarkastus on kai oikea paikka puhua ehkäisystäkin vaikka imetysaikana vaihtoehdot on aika vähissä. Mä en kanssa haluaisi mitään hormoneja, mutta kierukkakin tuntuu huonolta vaihtoehdolta, jos vaikka vielä yksi vauva saisi tulla. Seksin aloittamisella ei kai ole jälkitarkastuksen kanssa mitään tekemistä, vaan saa aloitella, kun siltä tuntuu. Näin meillä ainakin tehtiin...

Vähän lihastreeniä mäkin olen yrittänyt tehdä, pilatesoppien mukaan, ja yritän muistaa vatsanpohjan "nostamisen" ainakin vaunulenkillä.

Töissä oli kiva käydä, mutta ei ollenkaan ole vielä ikävä sinne. Harmi vaan entisten alaisten puolesta, kun kuulemma mun tilalle tullut esimies on ihan surkea tapaus...
 
Mä epäilin kans samaa kun krisu eli virtsankarkailua. Mulla loppui vuoto n.4 viikkoa synnytyksestä ja oli poissa 3 päivää kunnes sitten alkoi uudelleen ihan haalean ruskeana/keltaisena. En mä kuitenkaan usko että kyseessä olis karkailuongelma. Nyt vuoto on sitten punaista ollut jo jonkun aikaa. Ärsyttävää.

Ihmettelen tuon typyn kanssa kun hää ei halua nukkua vaunuissa. Kaksi ekaa nukkuivat tosi hyvin ja pitkään ulkona mutta ei tämä tapaus. Tosin hankalaa on sekin ettei sitten muualla päivisin nukkuiskaan kuin vaunuissa. No, tärkeintä on että jossain saisi nukuttua päikkärit. =)
 
Alina78 meillä poju nukkuu vaunuissa, jos ne liikkuvat. On tietty pari harvinaista kertaa, kun on kävelylenkin jälkeen nukkunut vaunuissa maksimissaan ½ tuntia tai 1 tunnin. Harvassa ovt kyllä ne kerrat, kun suostuu oleen liikkumattomissa vaunuissa. :xmas: Ehkä tuo poju on ajatellut, että saa äitikin liikuntaa... :heart: ;) Meillä kaksoset nukkuivat useimmiten toiset päiväunet vaunuissa. Nukkuivat hyvin sekä sängyssä että vaunuissa. :attn: Poju onneksi nukkuu omassa sängyssä.

Meillä oli vaihteeksi huono yö. Nuo eiliset rokotukset varmasti yksi syyllinen. Poju nukahti illalla vasta klo 23. Heräsi syömään klo 3. Valvoi tunnin. Nukahti, mutta heräili tämän tästä ja oli itkuinen. :( Tänään oli hyvä mahdollisuus nukkua hiukan pidempään ja epätoivoisesti siirsin herätystä klo 8.30 asti. Sitten päätin, että ei tästä tule mitään. Parempi vaan kömpiä sängystä ylös! |O Poju on nukkunut nyt omassa sängyssä, mutta viime yönä nukkui tuon klo 3 jälkeen vieressä... Jos sitä nyt voi nukkumiseksi sanoa.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 

Yhteistyössä