Helmivauvat 2010

Mulle nousi sitten kuume eilen iltapäivällä. Mies onneksi voi olla tämän päivän kotona auttelemassa tytön hoidossa, kun oma olo on kovin voipunut ja uupunut. Mennään vielä miehen vanhemmille kylään, niin saan nukkua ja on monet kädet tyttö hoitamassa.

Täälläkin ihastellaan Dollyn rohkeutta lähteä matkaan noin pienen vauvan kanssa! Ihanaa, että sairasteluista huolimatta oli onnistunut ja rentouttava loma.

Onnea sanv hääpäivän johdosta! :flower: Ja kiitos liivinsuojusvinkistä.

Meillä tyttö ollut kauhean väsyneen oloinen, tai siis nukkunut paljon, nimiäisten jälkeen. Itse juhlien aikaan oli nätisti ja nukkui pitkät tovit miehen isän sylissä, mutta varmaan ihmispaljous (20 ihmistä ja muutama pieni lapsi) väsyttivät tyttöäkin, kun seuraavana yönä nukkui todella pitkät unet ja vielä eilenkin oli paljon unessa. Toivottavasti ei enteilisi sitä, että tyttö saa minulta tämän taudin. :/

Nyt suihkuun ja kylään lepuuttamaan.

ikuisuus ja tyttö 7,5 viikkoa
 
Mä en oo käyny vauvan kans missään.. :ashamed: :ashamed:
Meiltä pitkä matka joka paikkaan. Autolla ensin puolituntia ajoa ja sit on sivistyksen parissa. Tänään saadaan Manduca niin sitten helpompi lähtee vaik kirppikselle, kun saa kannettua poikaa helpommin kuin turvakaukalossa. Jos asuis kaupungissa niin ehkä olis tullu vaunuiltua kauppoihin.
Mä oon jotenkin neuroottinen et mitä jos se vauva alkaa huutaa ku syötävä paikassa jossa vaikee vaikka imettää tms.? Sanokaa nyt et olen neuroottinen ja vauvan kans shoppailu on helppoa! PLIIS!
 
tehilla:On se shoppailu ihan helppoa, kun vaan on oikealla asenteella liikkeellä. Eli meillä ainakin poika on nukkunut kaukalossa kauppa- ja ostoskeskusreissut ja jos ei oo nukkunut, on otettu syliin jos on hermostunut. Ja oon imettänyt mm. Citymarketin sovituskopissa :) Suurimmaksi osaksi ollaan mekin täällä kotona vaan, mutta välillä on pakko mennä asioille ja hyvä päästä ihmisten ilmoille hetkeksi. Nyt meinaan ottaa vaunut mukaan kun lähden tuonne Skanssiin pyörimään. Matkarattaatkin on jo tilattu, mutta ei vielä saatu, niillä sitten pääsee vähän ketterämmin liikkeelle.
 
tehilla me ollaan tehty pojun kanssa muutama kauppareissu ja pari kertaa ollaan käyty esimerkiksi minun lääkärireissuilla. Hyvin on sujunut. Poju on useimmiten nukkunut vaunussa tai sitten sellaisessa ostoskärryn kaukalossa. =) Eilen sunnuntaina käytiin kaupoilla ja pyörittiin kahdessa marketissa noin 4 tuntia plus automatka noin 45 minuuttia. Poju nukkui melkein koko ajan. Välillä käytiin kahvilassa ja poju söi pullollisen maitoa.

Aika paljon mekin ollaan kotosalla, joten joskus on kiva vaihtaa maisemia. Asutaan pienessä kaupungissa, mutta matkaa keskustaan on noin 5 km.

-mervi-elina ja poju 3 kk
 
mutkin voisi lisätä listalle:

Poika 18.2.2010 3535g ja 51cm

on ollu vähä kiirusta ku pitänyt koira vauvoja hoitaa.. onko teidän muiden pikkumiehet vaativia? tuntuu ettei välillä rauhaa saa ku pitäisi olla koko ajan sylissä tai muuten vain viihdyttää..
täällä rattaillaan joka päivä ja auton turvakaukalossa on unet maistunut.

Pia & Poika almous 2kk.
 
Moni reissussa vastaan tullut turisti kauhisteli kuin me on uskallettu noin pienen vauvan kanssa lähteä ulkomaille, mutta syntyyhän niitä vauvoja siellä Espanjassakin ja nekin selvii hengissä :LOL: Ei vaan, aika pitkälle sitä maalaisjärjen avulla pärjää, samallalailla sitä vauvaa hoitaa siellä kun täälläkin. Huomioon pitää tietenkin ottaa että ilma on kuuma ja aurinko polttava, hygieniasta huolehtiminen nyt on aikalailla itsestään selvyys ;) Meillä taiskin olla hotellin nuorin asukas :heart: Suosittelen kyllä kaikille reissuun lähtemistä jos vaan innostusta on, näin pienen kanssa on vielä niin helppo matkustaa, se kun ei vielä hirveen paljon muuta tee kun syö, nukkuu ja p*skoo :D

Mä tajusin tossa että toi poju sai just ennen reissuun lähtöä sen suuhun annettavan rokotteen, josta moni vauva saanut ripulin :/ Liekkö sitten sillä osuutta asiaan. Ja korvatulehduskin on mitä ilmeisemmin ollut jo täällä, mä kun olen ihmetellyt miten toisen korvat töhnii niin kovasti, mutten tullut edes ajatelleeks että saattais siellä olla tulehdus :ashamed: Eron huomaa ihan selvästi nyt, kun korvat on terveet, ne ei eritä mitään..

Tänään kävin tutustumiskäynnillä Finnbodylla ja ne sai mut ylipuhuttua jäsenekseen :p Ens viikolla alkais sitten uus "liikunnallinen" elämä!
 
kävin tänään tytön kanssa vaunulenkillä ja kaupassa samalla, oli niin hieno ilma!juulia alkanu nukkumaan tosi hyvin, nukkuu öisin jopa 6 tuntia putkeen, sitten herää syömään ja nukahtaa vielä uudelleen. vitsi kun nuo vauvat kasvaa vauhdilla, 56 vaatteet alkaa jo käydä pieniksi, joten oon pitäny jo 62 kokoa.
 
Huomen!
Hyvin valvottu yö takana.. Mä en osaa nukkua kun tuo poika röhisee ja kurluaa. Päivisin on ihan ok. Ihmeellistä että imeminen onnistuu (ONNEKSI) että nenässä ei hirveästi räkää, mut jossain syvemmällä. Niistäjällä imemällä ei irtoo juuri mitään (ehkä ne tiputtamani suolatipat vaan).
Pe neuvola niin pääsee kysymään että kauanko tätä katellaan.

Eihän tuo vakavaa ole, mutta parempi aina ja pojalla helpompi olla (sekä vanhemmilla) jos ihan terveenä saisi olla.

Ps. EIlen sain Manducan ja meidän "lyhyt pinna" -pojalla meni hermot kun sitä kokeiltiin. Saa nähdä... (on muuten hauska kun pojalta iltaisin ikäänkuin loppuu huumorintaju. Se kun näkee oman peilikuvansakin niin se aikansa katsoo ja sit saa sellaisen kärttyhepulin. Ja meitä vaan naurattaa kun se on niin topevana.)
 
Dolly arveletko oliko pojallanne korvatulehduksen takia kiukkuisuutta?? Mä nyt huomasin että tuo pojan hörökorvan (joka aina nukkuessa kaksinkerroin) sisällä melkoisesti kelt. töhnää. Ja kyllä se sitä taitaa kädellään yrittää hieroa. Olisko sit tulehtunut. Lisää kysyttävää perjantain neuvolaan.
 
Eilinen ostosmatka meni ihan hyvin, pikkumies nukkui vaunuissa koko ajan kun kiertelin ostoskeskuksessa. Lähteminen ei kyllä ollut kovin helppoa eilen, kun en meinannut millään saada itseäni lähtökuntoon, kitisevä poika sylissä ei oo helppo käydä suihukussa, meikata, pukea... :)
Oltiin eilen käymässä miehen vanhemmilla. Miehen äiti ei millään ymmärrä tätä täysimetysasiaa ja sitä että mä en halua jättää poikaa kenenkään muun hoitoon. Yritti jo eilenkin saada mut lähtemään jonnekin vähäksi aikaa että hän voisi hoitaa poikaa. Ja sitten kyseli että mitä sille sitten syötetään, jos mä en tulekaan ajoissa kotiin jostain syystä. Täytyhän sille jotain antaa, vaikka sokerivettä??!! Sanoin että ei anneta vettä eikä sokeria ainakaan ja jos jotain on pakko niin korviketta kaupasta. En mä tiedä sainko hänet ymmärtämään että hoidan ja syötän pienen vauvani ihan mielellään itse ja mulla ei ole toistaiseksi tarvetta päästä minnekään kovin pitkäksi aikaa. (En siis tunne tätä uutta anoppia kovin hyvin, kun me ollaan oltu yhdessä vasta 1,5 v ja anoppia olen tavannut ennen vauvan syntymää vain muutaman kerran.) Mä jotenkin kai aavistin tän keskustelun, koska näin tossa aiemmin sellaista unta että poika oli anopilla hoidossa ja sille oli syötetty monta purkkia korviketta ja perunaa...

Tänään siivotaan, kämppä kuin pommin jäljiltä jostain syystä? :)

Mini ja poika tasan 7 vkoa
 
Miten se Manduca eroaa esim. tavallisesta kantoliinasta / repusta? Mulla on kantoreppu, alkuun pojala meni hermot kun siihen laittaminen kesti niin kauan, mut nyt sujuu mainiosti ja se viihtyy siinä aina jonkin aikaa. Sit sain semmosen kantopussin, mut en yhtään osaa sitä vielä käyttää. Manduca puuttuu, sitä ainakin kehutaan ihan kovasti, mut hintaa on niin paljon etten oo raaskinut ostaa...

Oon käynyt ja kierrellyt vauvan kanssa jo heti kun se oli kaksi viikkoa. Ollaan käyty kauppakeskuksissa, Heurekassa ja ruokaravintoloissa. Kuljen busseilla, metrossa ja tänään olisi vuorossa raitiovaunu ja juna.... En ollut yhtään ajatellut, että vauva voisi sairastua noiden reissaamisten takia. Eräs ystäväni siis huomautti, että enkö oo ajatellut vauvan terveyttä, sehän voi saada jonkub pöpön jostain noista julkisista paikoista... Tuli tosi paha mieli, en kyllä ollut yhtään ajatellut asiaa. Vaunuissa on aina liina päällä, siis vauvaa ei näe eikä sitä näy sen alta, joskus kyllä joudun liinan ottamaan hetkeksi pois kun se alkaa kiukuttelemaan kun ei näe mitään. :) Mutta on ollut mulle niin tärkeetä "jatkaa" vanhaa elämää, eli päästä asioille ja ihmisten ilmoille. Nyt sitten poden syyllisyyttä, että oon ollut niin itsekäs. :( Siksi on kyllä kuitenkin hienoa lukea että toiset uskaltautuu jopa ulkomaille! =) Mäkin menisin, jos olisi mahdollisuus.

Vauvakuume... Ihan hullua, mulla ei ikinä ennen sellaista ollutkaan. Tänään jälkitarkastuksessa lääkäri kysyi ehkäisystä, ja sanoin etten kyllä nyt tiedäkään. Olin toki luullut että otan sen kierukan, kun se kerta ainakin täällä on ilmainen. Mut mitäs jos haluankin toisen lapsen... Ihme juttu. Mulla on aurallinen migreeni, että noita ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kuin keltarauhaspillerit ja se hormonikierukka. Vois se ehkä ollakin aika ihanaa, jos tulisi toinen pikkuinen. Hui kamalaa! :eek: En usko itsekään että ajattelen noin! :LOL:

Kevät tulee! :heart:

Jadel & Jamppa 7,5 vk
 
tehilla mä olen jonkin verran käynyt tytön kanssa kaupoilla. Jos tässä lähistöllä käydään, tyttö yleensä nukkuu vaunuissa, ja jos mennään pidemmälle, työntelen tyttöä turvakaukalossa matkarattaissa, ja sielläkin yleensä nukkuu. Kaiken kaikkiaan kauppareissut on menneet todella hienosti, vaikka aluksi vähän epäilin asiaa. Meidän onneksi piti parin viikon iässä käydä ostamassa tytölle uusi turvakaukalo, niin oli pakko kokeilla, miten ostosreissut sujuvat. Eli rohkeasti vaan kokeilemaan! Etenkin, jos vauva tykkää nukkua vaunuissa/kaukalossa, onnistuu varmaan ihan hyvin. :) Mäkin olen vähän ujo siinä mielessä, että en uskalla julkisiin kulkuvälineisiin tytön kanssa mennä, kun pelkään, että tyttö huutaa kurkku suorana koko matkan. :ashamed:

Tyttö on hymyillyt jo muutaman viikon ajan, mutta ihan viime päivinä on alkanut todenteolla ottaa vuorovaikutusta ja hymyilee jatkuvasti. :heart: Miehellä ja tytöllä on ihan omat leikit, joiden aikana tyttö hymyilee kuin Naantalin aurinko, mutta kyllä minulla ja tytölläkin on omat leikkimme ja hetkemme. Aivan ihanaa, kun neiti niin hymyilee!

Mini onpa todella kummallinen kommentti anopiltasi! Teet juuri niin kuin sinusta tuntuu hyvältä, ja yrität olla välittämättä anopin kommenteista.

Mulla on todella räkäinen olo ja tänään tyttökin kuulostaa vähän limaiselta. Toivottavasti pääsisi tästä taudista helpolla...
 
Mini77 oman äitini kohdalla olen törmännyt samanlaiseen avun tarjoamiseen. Minä en nyt enää imetä ja sen puolesta olisi helppo jättää poju hoitoon. Mutta en halua. Esimerkiksi tänään peruin yhden oman lääkäriajan, kun sille päivälle ei ole meillä kahta autoa käytössä, enkä uskalla lähteä vauvan kanssa linja-autolla seikkaileen, matkaa kuitenkin 30 km. Mies ei voi olla töistä pois silloin, joten... Miehelle pystyisin pojun vielä jättämään pariksi tunniksi, mutta en kenellekään muulle. Mieluiten otan vauvan mukaan, jos vain mahdollista. =) Mutta äitini vaan jaksaa tarjota apuansa. Minä kuitenkin haluan hoitaa pojua itse ja selviytyä pienistä lääkärireissuista, jne. Eikä ole ainakaan vielä kova hinku baariin, tms. :attn: Tosin mies on sanonut, että sitten kun poju on täyttänyt vuoden, minun on pakko antaa poju hoitoon ja itselleni omaa aikaa enemmän kuin tunti päivässä. :LOL: :heart: Mutta katsotaan sitä sitten!

Viime yö oli taas ihan mahtava. Poju nukahti illalla klo 21.30. Heräsi yöllä klo 3.30. Itse ihan pelästyin, kun katsoin keittiössä kelloa. :xmas: Poju söi 200 ml maitoa ja nukahti uudestaan. Poju heräsi sitten klo 7. :heart: Itse en tuon yösyötön jälkeen saanut unta, kun olin mukamas nukkunut niin pitkän ajan ennen herätystä. |O Tuli sitten lueskeltua lehtiä! Ihme kyllä, ettei olis sen verran univelkoja, etteikö nukahtais... En varmaan ole tarpeeksi valvonut.

Ai niin, meillä poju käyttää vaatekokoa 62 cm. Kaikki 56 cm on tiukkoja ja vartalon myötäisiä. Ei viitsi kiusata toista pienillä vaatteilla. ;) Ja vaipoissa meillä nyt käytössä Pampersin koko 3 (4-9 kg) ja ne alkavat tuntua pieniltä. Meidän pikkuinen on aika vatsakas ja juurikin vatsan kohdalta nuo vaipat kiristävät. :heart:

-mervi-elina ja poju 3 ½ kk
 
Jadel älä ole suotta pahalla mielellä kulkemisistasi! Vaikka itse hieman hysteerikoksi olenkin paljastunut niin uskon että taudit ja pöpöt kulkevat ja tulevat jos ovat tullakseen. Eikä lasta voi pullossa pitää, joskus ne on altistettava "taudeille".

Em minä nyt osaa yleisesti sanoa mitä eroa manducassa on. Itse ihastuin pitkään käyttöikään ja tukevuuteen. Lantiovö ihan mahtava. JOskus olen kantanut vauvaa sellaisella repulla jossa hartiat huutaa hoosiannaa, tuossa paino jääpi lantiolle.

Meidän poika niin lyhytpinnainen ettei taida olla ihan terve. No nuha onkin tiedossa, mutta jotain muutakin varmaan. Lämpöä ei (onneksi) kuitenkaan ollut, joten laitoin ulos nukkumaan. Mä en vaan taas osaa päättää miten paljon vaatetta pojalle päälle. Itsekin havahdun juhannuksen tienoilla jättämään itteltäni pitkät kalsarit pois.. Ihmettelen vaan että miten on niin kuuma.. :LOL:
 
Jadel vauva voi saada tauteja, vaikka ei kulkisikaan julkisilla kulkuvälineille. Kyllähän sitä itse koskettelee ties mitä pintoja tuolla liikkuessa, ja vaikka kuinka huolehtisi hygieniasta, aina voi tulla pöpöjä. Joten älä tunne huonoa omatuntoa tuosta!

Tyttö sai nimiäisissä lahjaksi rahaakin. Ajattelin huoemnna käydä ostamassa tytölle sellaisen leikkimaton, josta roikkuu niitä erilaisia virikkeitä. Ajattelin myös mahdollisesti Manducan ostaa, vaikka hintava onkin. Olen kuullut siitä niin paljon hyvää, että tekisi mieli hankkia se. Ja juuri esim. ahtailla kirpputoreille olisi ihan loistavaa, jos saisi tytön kannettua niin pienessä tilassa. Kantoliina on kotioloissa ihan ok, mutta jostain syystä en osaa sen kanssa lähteä ulos.

Meillä vaippoina edelleen Pampersin koko 1, mutta nyt mies osti kokoa 2, kun lähikaupassa ei ollut muita, ja piti jotain vaippoja saada. Vaatekokona käytössä 56, yhdet 62cm housut menee jo, mutta suurin osa 62cm vaatteista on todella isoja vielä.

Tyttö nukkui eilen koko päivän ja olin ihan varma, että yöllä valvotaan, mutta jatkoikin unia aamu yhdeksään asti. Taitaa olla kipeä, kun rohisee ja noin kovasti nukkuukin.
 
tehilla Kyllä tuo selkeesti oli kiukkunen ja iltasin itkeskeli, mutta meillä on muutenkin ollut noita mahavaivoja joten laitoin itkut ja kiukut niiden piikkiin. Kysäse ihmeessä neuvolassa josko teidänkin pikkuselle olis korvatulehdus kantautunut :)

Vauvan kanssa liikkumisesta Me on kyläilty pojan kanssa viikon vanhasta lähtien, enkä mä kyllä koskaan oo ajatellut, että se olis jotenkin väärin! Päinvastoin, näkeepähän ihan pienestä pitäen uusia paikkoja ja ihmisiä. Ja mitä tauteihin tulee, niin ne kyllä tulee jos on tullakseen! Enemmän mä uskon siihen, että liian steriili ympäristö on huono juttu. Mitenkä ne maatatalojen lapset selviää hengissä? Siellä on kuitenkin eläimiä laidasta laitaan ja mä vähän epäilen ettei se emäntä ihan kokoajan käsiään desinfioi ;)

Mulle on tosi tärkeää, että saan viettää myös ihan omaa aikaa, ilman vauvaa. Sovittiinkin juuri mun äidin kanssa että hän katsoo poikaa kerran viikossa tunnista-kahteen jotta itse pääsen jumppaamaan (hän kun on aamupäivisin kotona) ja musta on aivan ihanaa, että meillä on niin hyvä tukiverkosto jotka mielellään katsovat poikaa! Mä en koe olevani millään tavalla "huonompi" äiti, vaikka nautinkin omasta ajastani ja myös tarvitsen sitä. Ymmärrän silti myös niitä jotka eivät lastaan halua muiden hoiviin jättää, kaikki me ollaan niin erilaisia :)

Poika nukkui viimeyön ensimmäistä kertaa pinnasängyssään! Tähän asti on nukkunut meidän vieressä ja viime aikoina äp-laatikossa, mutta nyt oli aika siirtyä "isojen poikien" sänkyyn :p Sain myös pojan nukahtamaan sänkyynsä, laitoin sinne kun huomasin toisen olevan väsynyt ja vähän aikaa hää siellä ihmetteli ja sitten nukahti! Yö meni hyvin, vaikka tuo heräilikin kahden tunnin välein syömään. Saatiin kuitenkin nukuttua puoli kymmeneen asti :heart:

 
Kävin päivittämässä, repikää heti hihasta jos jotain puuttuu :wave:

Meilläkin ähistään aamuisin ja herään siihen aina :LOL:
Vauva jo kahden kuukauden, nyt oon alkanut pelkäämään kätkytkuolemaa. Johtuneeko vaikeasta tiestä saada ylipäätänsä vauvaa?? Käyn päivisin tarkistamassa vartin välein onko kaikki hyvin kun toinen nukkuu päikkäreitä. Ahdistavaa kun nyt tuommoinen iskenyt mieleen :(

ikuisuus Minäkin ajattelin ostaa leikkimaton jossa hömpötyksiä :) Mites teillä masuvaivat, onko jo parempi?

Leivon ristiäisiin keksejä joihin teen suklaakuorrutuksella nimen. Löytyy aikas paljon eri reseptejä.. Oliskos jollain varmaa hyvää pikkuleipäohjetta? Itse pidän sellaisista jotka sulavat suuhun, aika paljon voita ja sokrua :p
 
Dolly04 kyllä se oma aika on tärkeää. Itsellä on joka ilta tunti omaa aikaa, jona aikana mies huolehtii vauvasta ja vanhemmista lapsista. Tuon tunnin aikana zumpaan, poljen kuntopyörää tai käyn lenkillä. Tunti omaa aikaa päivässä on toistaiseksi riittänyt minulle.
 
Meilläkin tuollainen vauvan jumppa/leikki matto, ja pari viikkoa on neiti siinä viihtynyt, juttelee ja höpöttelee kovasti.

Eilen käytiin neuvolassa, pituutta jo 57cm ja painoa 5,1kg (tosin juuri syötiin ennen punnitusta :D ) Neiti meinasi kääntyä mahalleen siinä pöydällä. Onneksi esikoinen huomasi ja nykäsi hihasta, olisi muuten neiti saattanut tulla vauhdikkaasti lattialle :eek: :/ :'(

Olen saanut auringosta energiaa, elämä voittaa taas. Oli jo ehkä vähän masennusta havaittavissa tässä keväällä.

Me olemme liikkuneet parin viikon iästä lähtien kylillä ja kaupoilla.
Kaupoilla olen laittanut kaukalon ostoskärryyn tai sitten siirtänyt neidin matkarattaisiin. Shoppailu on mielestäni helppoa/helpompaa vauvan kanssa kuin esim. uhmaikäisen kolme vuotiaan kanssa :D .
Kampaajalla kun kävin ennen ristiäisiä, olivat lapset minun äidin äidilläni hoidossa sen aikaa, hyvin oli mennyt :D
Ja itsekästä, mutta kyselin juuri miehen siskolta, saisiko lapset mennä sinne yökylään tässä kesän alussa. Kahden keskinen aika miehen kanssa...no oltiin kahdestaan kun menin sairaalaan synnyttämään, sitä ennen...kaksi vuotta sitten??? Meillä on hyvä tukiverkosto, mummot ja muut lähellä, mutta yökylässä esikoinen on ollut vain kerran. Nyt kaipaan hetken aikaa ukkokullan kanssa kaksin. Kuten sanoin, itsekästä. MUTTA mielestäni äiti joka voi hyvin, on parempi äiti lapsilleen :heart:

Vaippakoko liberon 2 on edelleen käytössä, menee varmaan hetken.

Saatiin tosiaan eilen neuvolassa se rotavirus-rokote , meille ei tullut mitään oiretta siittä. Onneksi, sillä masuvaivat ovat alkaneet jälleen helpottaa. =)

Aamupuuhat kutsuu ja sitten ulkoilemaan. Mukavaa päivää kaikille!! :wave: =)
 
Täällä masuvaivat jatkuu, mutta yöt onneks edelleen aika ehjiä, eilen tää nukahti jo 19, söi 20.30, 00.00, 03.00 ja heräsi 05.30, eli söi hieman tiheemmin mitä yleensä, mutta sain pitkät yöunet, iltauninen kun oon, eli nukuin melkeen samat pätkät :) mitä nyt miehen kans vähän puuhasteltiin :)

meillä käytetään pampersin 2 ja bodyt 56, housut 60->, on pitkä ja hoikka vauva, ite en oo huomannu mutta neuvolassa sanoivat, viime viikolla painoa oli siis 4400 ja pituutta 56

minä oon kans pääasiassa vauvaa hoitanut, nyt olisin lauantaina jättämässä tuleville kummeille ekaa kertaa hoitoon(kummina on kaverini joka on kohta kätilö ja hänen miehensä) kun lähdetään viettämään hääpäivää. Mutta en oo kyllä muuten kokenut tarvetta pidemmille kuin noille n.tunnin menoille

nyt aamupuuhiin..

sanv ja vauveli 7vkoa
 
Vaatekoko meilläkin jo 62cm ja vaipoissa se koko 2. Rotavirus-rokote sai ainakin meidän pojan mahan ihan kuralle :/ Yhden vaipanvaihdon aikana menee 4 vaippaa kun kakkaa joka kerta kun vähän nostaa jaloista :$

Yöt menee meillä jo säännöllisesti kahdella herätyksellä. Pojan laitan nukkumaan klo 20, samaan aikaan kuin esikoisenkin, sitten herätään klo 01 syömään ja seuraavan kerran klo 05 ja sitten mä heräänkin jo klo 07 esikoisen kanssa ja vauva jatkaa vielä unia. Siellä se nytkin tyytyväisenä nukkuu, tosin eiköhän se kohta herää kun nälkä tulee. Päivissä ei ole vielä yhtään minkäänlaista rytmiä vaikka muistan että esikoisen kanssa oli. Uskoisin sen johtuvan siitä, että ei voida elää täysin vauvan ehdoilla vaan esikoisenkin tarpeet täytyy ottaa huomioon. Eli me ulkoillaan sillon esikoisen kavereitakin on ulkona ja vauva on sillon otettava mukaan, joskus se herää, joskus se nukkuu. Esikoisella on harrastuksia ja kerhoa johon on vietävä ja vauva kulkee mukana. Mutta eipä se näytä ongelmia tuottavan. Niin rauhallinen ja tyytyväinen vauva tuo on että ei paljon ole itkua kuulunut :heart:

Manduca on loistava! Mulla ei ole kokemusta mistään muista, mutta ihan ehdottomasti suosittelen sitä! Helppo ja vaivaton. En luopuisi siitä mistään hinnasta :D

Me ollaan vauvan kanssa kuljettu joka paikassa. Eipä niiltä taudeilta tosiaan voi välttyä, varsinkin kun lapsia on enemmän niin pakkohan niiden on päästä ulos ja toisten kanssa leikkimään. Samoin äitikin haluaa muita ihmisiä tavata ;) Ei kannata missään nimessä tuntea syyllisyyttä siitä!

Vauva ei ole vielä ollut muilla hoidossa. Eiköhän tässä kesällä kuitenkin haluta jossain vaiheessa miehen kanssa olla kaksin, mutta toistaseksi ollaan menty näin :) Ihanaa taas seurata pienen kehitystä. Jotenkin siitä nauttii nyt eri tavalla kun tietää miten nopeesti tämä vaihe menee ohi. Nämä ensimmäiset hymyt ja ääntelyt ja kääntymisyritykset on jotain niin hellyyttävää :heart: :heart: Ihanaa on ollut myös seurata miten esikoinen ja vauva leikkii keskenään. Miten teillä muilla on uusi perheenjäsen otettu vastaan?

MC ja poika 7vkoa
 
Tässä mietin sitä, että miksi niin kovasti haluan hoitaa pojua itse... Meillä nuo vanhemmat lapset ovat jo 10v. Ennen pojun syntymää minulla ja miehellä on ollut paljon aikaa toisillemme. Meidän koululaiset ovat välillä kavereilla tai harrastuksissa, joten ne ajat ollaan oltu miehen kanssa kaksin. Muutenkin tämä vauva on niin uusi ja ihmeellinen kapistus näin pitkän vauvattoman ajan jälkeen. =) :heart: Eikä minusta nytkään tunnu, ettei minulla ja miehellä olisi yhteistä aikaa, vaikka vauva onkin kuvioissa. Tietty se yhteinen aika on lyhyitä hetkiä...

Poju nukkui yöllä taas 6 tuntia yhtä soittoa. Söi ja nukahti uudelleen. Minä taas en enää saanut unta. :headwall: Aamuyöstä yritin sitten tehdä jotakin hyvinkin tylsää, silitin pyykkejä, että uni tulisi... Mutta en käynyt enää nukkumaan. :xmas: Minun ei varmaan ole tarvinnut tarpeeksi valvoa, että olisi univelkaa.

-mervi-elina ja poju 3 ½ kk
 
Taas erilainen yö takana. Nyt ei juurikaan syöty (tissit ihan täynnä aamulla) mutta poika oli mun vieressä koko yön ja puoli yötä paukutteli tosi kovaa ja illalla ihan itkikin paukkujansa. Muuten kaiketi nukuttiin...

Meillä on ollut Pampers koko 3 käytössä jo monta viikkoa, yöllä Baby Dry ja päivällä New Baby. Poika taitaa olla kohta kuusi kiloa ja 60 senttiä, saa nähdä sitten ensi viikolla neuvolalääkärissä. Vaatteet on 60 ja 62 senttisiä, joku 56 cm body taitaa vielä mahtua.

Meillä oli taas eilen "keskustelua" tuosta omasta ajasta. Mulla ei sitä juuri ole ja vaikka en halua poikaa hoitoon antaa, toivoisin että mies tajuaisi antaa mulle edes jonkun oman hetken. Kyllä se poikaa hoitaa ja pitää sylissä, mutta yleensä vaan että saan käytyä suihkussa tms. tai teen kotitöitä. Ja sitten tosi helposti tuo sitä mulle jos itkee. Tosi paha mieli tuli kun mies meni sanomaan 5 min. poikaa kannetttuaan että hänellä on niin selkä kipeä ettei jaksa poikaa kantaa... Just, mä olinkin sitä eilen pitänyt sylissa 12 h... No yritän nyt alkaa pitää kiinni siitä että teen jotain itsekseni joka päivä, jos en tuntia niin edes hetken ja jälkitarkastuksen jälkeen alan käydä lenkillä pari kertaa viikossa, niin noiden on pakko pärjätä kaksin vähän aikaa.

Manducaa en ole koskaan kokeillut mutta esikoisella oli Ergo-reppu vähän isompana. Nyt en ole sitä kaivanut vielä esille enkä tiedä voisko siinä edes näin pientä kantaa? Eilen tein pizzaa ja poika oli koko ajan rintarepussa, aikamoista taiteilua taikinan kanssa, mutta hyvin lopulta onnistui!

Nyt pitäisi mennä suihkuun, kun poju on torkkuu sitterissä.
 
Heippa!
Lääkärintarkastus käyty ja painoa tullut 1,4kg/kk ja 3,5cm pituutta. Kaik hyvin. Mä taidan ottaa tämän kolmosen ehkä liiankin rennosti tai sitten mulla ei ole aikaa miettiä kellonaikoja yms. Hoitoonkin jätän isovanhemmille ilman tunnontuskia kun oikein hienosti on mennyt pullon kanssa. Mutta eipä meidän lapsukaiset kovin usein hoidossa ole. Ihan mielelläni otan vauvan mukaan kauppaan kun lähes poikkeuksetta simahtaa istuimeen tyytyväisenä. Vaunussa nukkuu suloisesti pitkiä pätkiä ja on muutenkin varsin tyytyväinen tapaus.
Krookukset kukkii, aurinko paistaa... =) =) Mutta katsotaan nyt, huomenna voi olla(tai jo tänään illalla) katastrofin ainekset koossa ja kaikki olevinaan huonosti.
Voisin muuten tehdä pienimuotoisen tutkielman siitä mitä kaikkea voi imettäessä tehdä, ainakin meikata, viikata pyykkiä, laittaa paplarit päähän ym.ym. :D
 

Yhteistyössä