Helmivauvat 2010

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

Täällä on viikonloppuna tehty nukkumisennätyksiä :p Perjantaina oltiin kyläilemässä ja kotiuduttiin vasta puolen yön aikaan, laitoin pojan heti nukkumaan, heräs yön aikana kaks kertaa ja nukuttiin puol yhteentoista!! Sama juttu lauantaina, oltiin kavereilla istuksimassa iltaa ja kotiuduttiin myöhään, yö meni muutaman tunnin välein heräämiseen, mutta taas nukuttiin melkein yhteentoista!!! Ei haitannut nuo yöheräämisetkään, kun sai aamulla nukkua noin pitkään :heart: Eilen sain pojan ennen kymmentä unillle ja nukkui silti tänäänki kymmeneen! Saa nähdä onko tää vaan joku hyvä kausi, joka menee yhtä nopeesti kun tulikin :D

Poika tuntuu ehkä vähän räkäseltä, voi olla että sekin vaikuttaa tohon unen määrään. Toivottavasti nyt ei mitään flunssaa saada :/ Kovasti aivastelee ja muutaman kerran on yskinyt, mutta muuten vaikuttaa ihan normaalilta!

Eilen saunassa poika nauroi ensimmäisen kerran :heart: Oltiin miehen kanssa ihan että wooot??!! Yritettiin sitten hauskuuttaa toista lisää, mutta naureskelu jäi tuohon yhteen kertaan! Aivan ihanan kuulosta!

Tänään maisteltiin peruna-porkkanavelliä ja maistuihan se. Pienellä määrällä aloteltiin, ettei mene toisella maha sekasin. Se maissivelli tuntui tosiaan kovettavan pikkuisen mahaa liikaa ja itkeskelikin sitten kun ei saanut kakkaa tulemaan :(

sanv Kuulostipa ihanalta tuo teidän kahdenkeskinen aika :heart: Pitäisi muistaa itsekkin sitä vaalia!!

Täällä alkoi perjantaina menkat :kieh: Ja runsaampina ja kivuliampina sitten teinivuosien :x Ihmettelinkin kun tuntui hermo olevan aika kireellä, mutten tullut ajatelleeks että ne nyt vielä alkais!!
 
Dolly kuulostaa ihanalta nuo teidän yöt! Ja osanotot menkoista, ei kuulosta mukavalta yllätykseltä.

Mä aloitin eilen minipillerit, kun jotain ehkäisyä piti aloitella ja kierukkaa en halunnut, kun olisi suunnitteilla tytölle pikkusisarusta muutaman vuoden sisällä. Toivottavasti kuuluisin niihin onnekkaisiin, joilla vuodot jää kokonaan pois noiden pillereiden kanssa. Jos menkat tuntuu liian tiheään tulevan niin heitän vesilintua noilla. :kieh: Muutenkin arveluttaa, että saanko teini-iän iho-ongelmat takaisin noiden kanssa.

Käytiin tänään kolmannen kerran vyöhyketerapiassa. Katsotaan, miten tilanne etenee.

Mä tulen hulluksi aina, kun käyn jossain kaupassa, missä on vauvanvaatteita myynnissä. Mulla on jo ihan liian iso läjä 62cm vaatteita odottamassa, kun kirpputoreilta hamstraan vaatteita ja tänäänkin heräteostoksena kaupasta tarttui mukaan tytölle mekko ja potkuhousut... :ashamed: Mutta kun ne pienet vaatteet on niin hillittömän suloisia!

Ihana päivä tänään ollut, aurinko paistanut kirkkaalta taivaalta ja tein piiiitkän vaunulenkin. :)
 
voi paska. suklaa siis yks iso syypää tuon pojan huutamiseen.. oon jo useamman viikon ollut lakossa ja välillä kokeillut syödä niin taas tullut huutoa. ja ristiäisissä maistoin yhden fasupalan niin voi jee mikä huuto.. :headwall:
pakko kai jatkaa lakkoa.. oisin vaan niin mielelläni suklaata syöny :whistle:

täällä ei yöheräämiset oo vähentyny, edelleen heräillään 2-3 kertaa syömään ja joskus useamminkin niihin ähinöihin. ois nyt joku yö taas sellanen ylläripylläri niinku kuukaus sitten..
 
Huomenia!

Meille tuli eilen eka ihan pienen pieni nauru :heart: Lisää kun koitin kainaloista kutitella niin ihan totisena poitsu vaan tuijotteli ja ihmetteli :D

Tuli tuosta ikuisuuden vaate hamstrauksesta mieleen,että mitäs kokoo vaatteista teillä nyt käytössä? meillä 62 ja sekin tuntuu kohta jäävän pieneksi :eek: . Housuissa 62 menee vielä hyvin,mutta osa bodeista rupee jo olee aika tiukkoi.

Jokos jollain kääntyillään? Täällä ei vielä mitään yritystäkään..leikkimatolla vaan pötköttää hievahtamattakaan...välillä saattaa kädellä vahingossa leluja heilutella,mutta siinäpä ne liikkeet :LOL:

Öisin täällä heräillään edelleen sen kerran tai ei olleskaan. Mutta päivisin ei oikeen nukkuis olleskaan..ihan vaan pieniä pätkiä ja selkeesti herää sitten väsyneenä. Rattaissa herää samalla sekunnilla kun liike loppuu ja eilen alotti huudon turvakaukalossakin...koko kauppa reissun huus naama punasena,kiva :ashamed:
Mites muilla päiväunet?
Entä onko rytmiä päivissä?
Meillä ei yhtään...ehkä osin kyllä sen takia,kun on tuo 2,5v isosisko ja hänen rytmien mukaan täytyy aika pitkälle mennä,jotta edes yksi lapsista on tyytyväinen.
Mites muilla joilla on taapero siinä myös pyörimässä?

Aurinkoista päivää kaikille B)

krisu ja elias 2kk17pvä
 
Krisu ensiksi, tykkään paljon tuosta Elias nimestä =) Meidän pojala taitaa olla joku adhd.. Naurettu on kun koko ikänsä on poika huitonut ja potkinut kuin heikkopää. Että liikettä löytyy!!! Ihan alusta asti on tosiaan kädet heilunu ja pyöriny kuin tuuliviiri. Jalat potkii jatkuvasti, housuista varmaan kantapäät puhki.. On naurettu että jos tuon veteen heittäisi niin perhosta osaisi uida pitkälle!! :LOL:

JOku rytminpoikanen täältä löytyy. Aamulla ylös seiskanaikaan. Väliunet joskus ysiltä ja 11 jälkeen ulos, siellä nukkuu 2-5h. Sitten joskus viidenmaissa taas nukahdetaan . Yöunille suunnitellaan kasista eteenpäin. Oikeesti nukahtaa kympinkorvilla. Saattaa heilua sängyssä itsekseen piitkään ennenkuin nukkuu. Yö sitten 2 tunnin syöntiväleillä, aika tarkasti.

Ei kyllä kääntyilystä ole merkkejä. Kovasti tuo juttelee ja hymyilee!
Vaatteissa menee 60 ja väljemmät 56.

Tehilla ja E 7vko ja 3pv
 
Rytmistä, nukkumaan käydään kympin maissa, eka syöttö puol 4 ja toinen puol 7. Puol seiskan jälkeen jää viereeni torkkumaan ja herätään vaihtelevasti, miten nuo vanhemmat muksut meidät herättää. Aamusta hetken hereillä ja pienet unet kympin paikkeilla. Yritän saada pitkille unille iltapäivällä puol kolmen-kolmen aikaan vaunuihin ja siellä unta 2-4 tuntia. Illalla sitten syödään ahkerasti ja torkutaan ehkä pikkasen ennen yöunia. Ja välillä tuppaa olemaan päiviä ettei nuku ollenkaan vaan kitisee hiukan sylissäkin. Yöt menee hyvin, parilla syötöllä.
Viimeksi kun kirjoittelin niin kaikki meni niin hyvin ja jo samana iltana olin hermoheikkona kun pieni ei nukkunut ollenkaan vaan valvoi 6 tuntia putkeen ja isommat nahisteli, hommat jäi kaikki tekemättä. Näin se muuttuu. Onneks sentään aurinko paistaa. =)
 
Meillä on käytössä 56cm vaatteet. Suurin osa 62cm on vielä todella isoja, mitä nyt yhdet housut on jo käytössä. Ei ole hajuakaan tytön pituudesta, vasta viikon kuluttua on 2kk neuvola.

Mä olen jotenkin ajatellut, ettei meillä ole minkäänlaista rytmiä, mutta on meillä rytmi, joka päivisin suunnilleen pitää. Tyttö heräilee kahdeksan aikaan hetkeksi ähkimään, mutta nukahtaa vielä uudelleen ja heräillään 9.30 aikoihin. Kahdentoista aikaan lähdetään vaunulenkille ja tyttö nukkuu siinä päikkärit joita jatkaa vielä kotona parvekkeella niin, että nukkuu 2,5-3 tuntia. Alkuillasta (17-19 aikaan) nukkuu parit lyhyt, noin 10-20min. unet. Yöunille käyminen aloitetaan noin 21 aikaan vaihtamalla vaippa ja yöpuku päälle. Siinä sitten ollaan hereillä vielä 2-4 tuntia ennen unien näkemistä, riippuen tytön vatsan tilanteesta. Illalla tankataan tunnin välein, joskus useamminkin. Yöllä herää kahdesti syömään. Tämä siis on hyvän päivän rytmi, huonoina päivinä yöt menee ihan miten sattuu.

Meilläkin tytön raajat liikkuu ahkerasti ja holtittomasti. Tehillalla hyvä ilmaisu tuosta veteen pudottamisesta. :LOL: Puuhamatolla tyttö tuijottelee kovast ja vahingossa välillä leluihin osuu. Kääntymiseen ei ole vielä mitään halua osoittanut.

Meillä meni viime yö todella hyvin, vaikka tyttö saikin eilen d-vitamiinia! Mentiin nukkumaan klo 23, tyttö heräsi syömään klo: 2 ja 8 ja herättiin puoli kymmeneltä. :) Ihana yö! Jospa tuolla vyöhyketerapialla olisi osuutta asiaan. Opettelin muutamia otteita itsekin, niin voin niitä päivittäin kotioloissa tehdä.

Mulla on huomenna taas mammatapaaminen, jossa on kolme muuta äitiä ja helmikuista vauvaa. Mukava aina nähdä muita saman ikäisiä vauvoja ja heidän äitejään ja turista kuulumisia.

Aurinkoista päivää!
 
ikuisuus Kuulostipa ihanalta teidän viime yö :heart: Meillä taas heräiltiin muutaman tunnin välein |O

Rytmistä Jonkunnäköstä rytmiä jo löytyy, riippuu tietty ihan siitä mitä tehdään, ollaanko kotosalla vai ei. Heräillään siinä ysin-kympin maissa, tunnin-puoltoista tuo jaksaa olla hereillä sitten n. 30min-tunnin tirsat. Taasen valvotaan ehkä tunti ja taas tirsat. Kotona jos ollaan niin tuommosta pätkittäin nukkumista se on pitkin päivää. Pitkiä unia tuo ei ota päivisin jos en nuku vieressä tai olla jossain reissun päällä. Illalla valvoo sitten vähän pidempiä pätkiä ja yheksän aikaan vaihetaan vaippaa, laitetaan yökkäriä päälle ja tankataan. Kymmeneltä tuo on yleensä unilla. Yöllä herää vaihtelevasti, viime aikoina n. parin tunnin välein. Aamulla 6-7 aikaan vaihetaan vaippa ja otan pojan meidän sänkyyn vielä muutamaks tunniks torkkumaan =)

Vaatteista Täällä käytössä tällä hetkellä 56cm-62cm. Hirveesti hajontaa noissa koissa. Yks 50cm bodykin menee vielä hyvin päälle, taitaa kyllä olla väärä kokolappu tuossa :p Poika on niin mahakas, että jotkut housut jotka olisivat muuten hyviä, puristaa sitten mahan kohdalta :D

Tänään on jännä päivä, poika jää miehen kanssa ensimmäistä kertaa vähän pidemmäksi aikaa kun tää mamma lähtee illalla jumpalle ;)
 
Meillä vaatekoko on 62 cm. Ostin yhden puvun, jossa housut ja paita, koko on 62 cm. Housut hiukan puristavat tuosta vatsan seudulta.

Poju on kääntyillyt vatsalta selälle maaliskuun lopulta lähtien. Nyt kääntyy sitten selältä kyljelle, mutta ei vielä ole voimia kääntyä selältä vatsalle.

Meillä on olevinaan jonkinlainen rytmi. Aamupäivällä nukutaan yhdet päiväunet sisälle klo 10 eteenpäin. Sitten päivällä ollaan klo 13 jälkeen vaunulenkillä ja silloin nukutaan vaunuissa noin 2 tuntia. Päiväunien jälkeen valvotaankin sitten useampi tunti eli ko 21 asti. Illalla poju nukahtaa useimmiten klo 21. Yöllä syö noin klo 2-3 ja nukkuu sitten klo 7 asti. Tämä sama rytmi on ollut jo useamman viikon.

Ja sitten meillä on nyt kahtena päivänä tehty jotakin historiallista. Poju nukahtaa liikkuviin vaunuihin, mutta ei ole moksiskaan, kun vaunut pysähtyvät. Todellinen helpotus, kun ei tarvi ihan niin pitkiä lenkkejä enää tehdä. ;) :LOL:

-mervi-elina ja poju 3 ½ kk
 
Kohta pitää lähteä 2 kk neuvolalääkäriin, mutta yritän muutaman rivin kirjoitella kuulumisia. Meillä menee yöt ja rytmi samaan malliin kuin Dolly kirjoitteli, paitsi että poika nukkuu mun vieressä yleensä ekasta syötöstä asti. 22-23 välillä menee kuitenkin omaan sänkyynsä nukkumaan. Päivä alkaa yleensä sitten kahdeksan maissa.

Tänään olin kampaajalla poika mukana... Onneksi siellä oli työharjoittelija joka melkein koko ajan keikutti kaukaloa ja laittoi tuttia, muuten olis jäänyt mun tukka leikkaamatta ja värjäämättä :) Ja nyt sitten nukkuu kiltisti kaukalossaan vieläkin ja ollaan oltu kotona jo 1,5 h :)

Poika kääntyy selältä kyljelle ja takaisin, on kääntynyt jo muutaman viikon, mutta siinä onkin sitten liikkuminen. Kädet viuhtoo hirveesti tietty myös. Ei oikein viihdy mahallaan vielä, mutta selällään kattelee telkkaria yms. olohuoneen lattialla ihan mielellään.

56 cm vaatteet alkaa olla jo sivussa kaikki, äitiyspakkauksen 60 cm vaatteet on jämptejä ja 62 cm olen ottanut kaikki esille. Saa nähdä mitkä on herran mitat tänään.

Nyt menoks, kun tuo vaan jatkaa uniaan, syötän sitten neuvolassa.

Mini ja poika tasan 8 vkoa
 
Meilläkin muuten välillä kääntyillään selältä kyljelle. Pidemmälle tyttö ei kuitenkaan pääse.

Apua, oon huomannut kärsiväni orastavasta vauvakuumeesta, vaikka just vannoin, että tällaiseen tapahtumaan tulee menemään vielä kauan. :LOL: Ihan tosssani jo mietin, että millonkas sitä seuraavaa vauvaa voisi alkaa tehdä... No, kaikki aikanaan, haluan ensin mennä hetkeksi työelämään ja toivon, että seuraavan lapsen synnyttyä meillä olisi vähän tilavampi ja mielellään oma asunto. :)

Huh, näin tuossa äsken läheisen kaupan pihassa äsken elvytyksen ja tuli medihelikin paikalle. :(
 
Ikuisuus täällä vauvakuume ei orasta,,, vaan on pahasti valloillaan ja kuumana!! Varovasti olen miehelle vihjaillut. Minä haluaisin toisen "heti putkeen". :ashamed:
Ja tuollaiset onnettomuus ym. "tilanteet" ovat karmaisevia! Mulla aina itku kurkussa jos ambulanssi vaan menee pillit päällä ohitse. Sitä tietää että jollakin jossain on HÄTÄ.
 
Vauvakuumetta täälläkin!! :wave: :LOL: Mies joutui jo topuuttelemaan, että ei nyt ihan heti yritetä, mutta kovin suurta ikäeroa ei lapsosille haluta..
Viime yö oli ihan kiva, poitsu nukahti 21, söi 23.30, 01.30, 03.30 ja herättiin 6.30, aika tiheään kylläkin mutta nyt ei ähkitty neljästä eteenpäin vaan kun nukuttiin niin nukuttiin. :)

Täällä mene suunnilleen 56 bodyt ja 60 housut, riippuu merkistä. Mies meni takasin töihin tänään, on siis jatkanut pääsiäisestä isyyslomaa kun piti synnytyksen jälkeen vaan viikon+talviloman. Mut meillä on ihan kivaa täällä :)
 
Kiva kuulla, että on muitakin vauvakuumeisia. Meillä kanssa saisi toinen tulla heti perään, jos vain onnistuu. Mulla ikäkin tietysti asettaa omat paineensa, mutta uskoisin, että olisin samalla fiiliksellä joka tapauksessa. Ehkäisyä ei ole käytössä, mutta tuskin vielä raskaaksi tulen, kun on vanhaa istukkaa kohdussa edelleen. Toivottavasti pääsen ensi kuussa jo skopiaan, niin sitten voi ruveta kuumeilemaan ihan tosissaan.

Katselin eilen haikeana, että taitaa saada ruveta 56 cm:n vaatteita vähitellen pakkailemaan pois. Aika kittanoita alkavat olla.
 
Heipat kaikille :) meillä täällä rs-viruksen kourissa mennään ja imuilla käydään päksissä vähän väliä eli ei todellakaan mikään kiva tauti :'( perjantaina rupes yskimään ja lauantaina tuli limat mukaan,sairaalaan eivät ota sisään kun kuitenkin syö ja nukkuu suht normaalisti.Poitsulla ikää 2 kk ja 2 viikkoa päälle ja eka tauti jo päällä :( sydäntä raastaa kuunnella kun toinen kakoo limaa kurkussa...
 
Pikaista paranemista teille helmivaavi :hug: Tiedän mitä koette. :(

Rytmistä oli puhetta. Aamuisin heräilemme siinä puoli seitsemän aikaan. Menemme ulkoilemaan esikoisen kanssa puoli yhdeksän ja yhdeksän välillä. Neitonen nukkuu sitten ulkoilun ajan vaunuissa ja usein heräilee kun me olemme syömässä klo11-12. Sitten kun esikoinen on mennyt päiväunille, menee neitonenkin pitemmille unilleen. Ottaa vielä torkut tuossa 16-17 ja ehkä toiset pienet tirsat tuossa 19 aikoihin. Yöunille käy 20.30-21.30 välillä. Aika tarkkaan sama aikataulu joka päivä.

Liikumme aika paljon kyläillen, kerhoillen yms. mutta neitonen osaa nukkua missä vain, äitin tyttö :D

Kyljelleen on käännytty muutaman viikon ajan, vatsalleenkin on muutaman kerran meinannut päästä. Mahallaan ollessaan jalat menee konttausasentoon ja "liikkuu" eteen päin niin kauan kunnes kädet jää jumiin mahan alle. Toista kättä älyää jo siirtää mutta toista ei. EIKÄ OLISI VIELÄ kiire alkaa älyämäänkään. Jotenkin sitä on jo tottunut, että esikoinen on iso ja lattioilla lojuu pieniä leluja...kohta on taas oltava silmä tarkkana.
Kamala parku alkaa kun kääntyy selälleen itsekseen eikä pääse takaisin mahalleen.

Täälläkin menkat alkaneet, kamalempina kuin koskaan ennen. Niin kivun kuin vuodon suhteen :x :'( Isot halaukset :hug: kaikille niistä kärsiville.

Ennen meillä tuli kakka vain kerran päivässä max. Mutta nyt sen rotavirus-rokotteen jälkeen (joka saatiin viime viikolla ) on tullut mooooooonta kertaa päivässä ja aavistuksen kuraisempaa mallia. Johtunee rokotteesta?

matami ja neitonen 2kk 2vkoa ( noin )

:heart:
 
Vaatekoko, on 60-62. Ikää tytöllä 2 kk.

Kaiholla ajattelen että tässä taisi olla meidän lapset. Tosin sain sairaalasta epikriisin jossa luki että seuraava synnytys sektio eli ilmeisesti kohtu kestäis vielä yhden raskauden ja sektion. Mies ei taida enää lisää haluta enkä tiedä haluanko sitten loppujen lopuksi itsekään mutta en halua sulkea ajatusta neljännestä pois. Ei ainakaan pitkään aikaan tehdä lisää, ehkä sitten se iltatähti... =)

Kuukautiset, taisi sitten tosiaan alkaa. :( :( Epäilin tätä jo aiemmin mutta nyt vaikuttais että ne tosissaan alkoi. Aloitin minipillerit reilu viikko sitten. Aikaisemmin kuukautiset ovat alkaneet vasta lähelle sitä kun synnytyksestä on kulunut vuosi. Ei voi mitään, olisin kernaasti ollut ilman kuukautisia vielä pitkään.

Meillä taitaa olla rytmi muuttumassa. Vauva heräsi vain kerran viime yönä ja nukkuu nyt pitkiä uniaan aamupäivästä kun yleensä nukkunut pitkät unet lltapäivällä vaunussa.
Pitää varmaan tästä lähteä mökistä ulos ja jos pääsis omineen lenkille vähän tuulettumaan kun meinaa hermot tänään olla HIUKAN pinnassa. =)
 
helmivaavi :hug: Meidän pojallakin jo 3 vkoa nuha ja yskä. Saiko poikanne mitään lääkettä oireita hillitsemään?? Onkohan tuossa rs- viruksen oireissa tai hoidossa mitään eroa normi flunssaan? Me käytiin lääkärissä, vain keuhkot kuunneltiin. Antibiooteista oli puhetta, mutta ei otettu. Minä vaan mietin että kauanko tuo jatkuu. Ei ole tosiaankaan kiva kuunnella toisen kurlaamista, varsinkaan öisin. Pelottaa että milloin tukehtuu.
Ja selkeesti pojalla menee hermot itselläänkin siihen yskimiseen :(

No mä opiskelinkin tuossa jo vastaukset noihin ed. pohdintoihin hoidon suhteen. Täytynee vaan kuunteluttaa keuhkoja uudelleen.
 
Täällä ollaan nyt törmätty oikeaan kakka-ongelmaan! Eli meidän neidillä ei sitä kakkaa vaan tule millään konstilla, vaikka sitä ihan itkun kanssa punnataan! Onko muilla samanlaisia oireita? Mallasuutetta kokeilin, mutta se toi vaan vatsanvänteitä, vyöhyketerapiassa käytiin myös eilen, mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. olisiko mitään vinkkejä?

rytmistä, meillä on aika hyväkin rytmi yleensä, mutta tietenkin riippuu päivistä... heräillään 9-10 aikaan, nukutaan kahdet 2,5h-4h päikkärit ja välissä hereillä 1,5-2,5h ja nukkumaan noin klo21-22 ja yöllä syödään kolmen ja seitsemän aikaan.

liikkumisesta, meillä ollaan kanssa liikuttu ihan alusta asti hurjasti kuten tehillakin kuvaili. kyljelle kääntyillään sujuvasti, mutta siitä eteenpäin ei vielä päästä! vatsalta kääntyy lähes aina selälle, mutta se johtuu varmasti vielä pään painosta.

sirkkis ja iida 2kk 1vko
 
sirkkalissu Oletko kokeillut hierontaa masulla? Jostain luin myös että vesi voisi auttaa. Meillä kakkaaminen myös vähentynyt mutta kuuluu vissiin tähän 2kk ikään? Kävin lisäämässä samalla tietosi, jostain syystä unohtanut moisen kun alunperin kirjoittelit.

Muutenkin tuntuu että pää on ihan laho, ei muista enää mitään eikä järkikään kulje samalla tavalla :LOL:

Koskas mamit ajattelivat lähteä ensimmäistä kertaa viihteelle? Minä ajattelin jos vappuna lähtisi niin vauva saa olla isin kanssa kahdestaan. Tosin en ajatellut olla kovinkaan myöhään ajatellen jo seuraavaa päivää :) Muutenkaan en oo koskaan ollut mikään varsinainen bilehile. Koti + sauna ja herkullinen iltapala voittaa baarit aina :LOL:
 
Minun täytyy nyt nauttia jokaisesta hetkestä, kun poju on vielä vauva ja unohtaa pahemmat vauvakuumeet. Minulla ei ole ainakaan mahdollisuutta tulla raskaaksi, kun minulle tehtiin sterilisaatio. Minun terveyttä ajatellen olisi oikeastaan ihan typerää tulla raskaaksi! :attn: Pojussa on nyt pitkäksi aikaa vauvaa. :heart:

Minä olen ajatellut mennä viihteelle ensimmäisen kerran sitten, kun poju on yli vuoden ikäinen. Toistaiseksi minulle on riittänyt koti-illat, lyhyet kyläilyt ja ajatus esimerkiksi siskoni tulevista häistä nyt heinäkuussa. Häihin tulee kaikki meidän kolme lasta, mutta on kuitenkin mahdollisuus tanssia ja syödä hyvin. =) Mutta voihan tässä vielä mieli muuttua, kun pidempään olen kotosalla. ;)

-mervi-elina ja poju 3 ½ kk
 
tehilla:sairaalassa antavat ensin spiraa eli keittosuolaliuosta hengittämällä ja sitten imetään limat pois eli ei tohon mitään varsinaista lääkettä ole :( nenätippoja on kotona annettu että sais ton liman vähän liukkaammaksi ja höyryä suihkussa hengitelty.Eilen käytiin vielä ilta imuilla mutta nyt aamulla näyttäs jo vähän paremmalta mut katsotaan nyt mihin tää päivän aikana menee..nyt on äitillä flunssa päällä mutta ei haittaa jos se on pikkuiselta pois.menkoista sen verran että mä laitoin sen ehkäsyrenkaan 3 viikkoa sitten ja nyt mulla on viikon verran ollu menkat vaikka niitten pitäis alkaa vasta nyt viikonloppuna :headwall: taitaa olla kierto pikkusen sekasin!rytmistä vielä niin meillä ei vielä ole oikeestaan mitään selkeetä rytmiä ja varsinkin nyt tän viruksen aikana se on ihan sekasin koska en oo viittiny nuhasta lasta kauheesti ulkona nukutella kun siellä on aika kylmä tuuli ollu (hysteerinen äiti ) =) mustakin on tuntunu että rotarokotteen jälkeen on kakka tullu joka päivä kun se ennen tuli vaan joka toinen päivä.ainii meillä tosiaan painoa on jo 6250kg ja pituutta 64 cm eli hyvin kasvanu =) =)
 
Vaatekoko on tällä hetkellä 62cm, housuissa osa 56cm vielä. Tyttönen perinyt äiteeltä lyhyet jalat :D

Viihteellä olen itse asiassa kerran jo ollut. Istuttiin iltaa tyttöporukalla ystävälläni. Syötiin, laulettiin ja vähän juotiin. Teki hyvää olla hetki pois kotoa, mutta ikävä tuli melko ajoissa. :heart: Baariin en kaipaa yhtään.
 

Yhteistyössä