Mini77 mulla tuo pumppaus onnistuu vain, jos rinnat ovat täynnä ja jo melko kovat. Jos rinta on pehmeä, en saa juuri mitään pumpattua ilman kovaa työtä. Rinnan ollessa täysi maitoa tulee kivasti pulloon. Tuo on kyllä jännä, että maidon pumppaus ei välttämättä onnistu, vaikka muuten maitoa tulisi vauvalle yllinkyllin. Kyllähän vauva kuitenkin voi pari tuntia olla syömättä, ja mitä jos varuilla olisi korviketta, että pääsisit joskus edes hetkeksi omille menoille? Tai siis jos korvikkeen antaminen satunnaisesti ei kuulosta pahalta.
nappi kuulostaa tutulta nuo ajatukset, että osaako vauvaa hoitaa oikein. Meidän tyttö on ollut melko vaativa tapaus, ja etenkin ensimmäisen kuukauden ajan painin sen ajatuksen kanssa, että osaanko mä ollenkaan olla äiti ja tehdä mitään oikein. Niitä hyviä hetkiä kun oli todella paljon vähemmän kuin itkua ja huutoa, mutta onneksi vähitellen hyvät hetket on lisääntyneet ja itseluottamusta on tullut lisää, kun huomaa, että kyllä se vanhempien syli on tytölle kuitenkin maailman paras paikka. Uskon, että me kaikki kyllä osataan olla omille vauvoillemme maailman parhaita äitejä.
Mulla on keskiviikkona isovanhemman hautajaiset, ja tyttö jää miehen hoiviin ainakin viideksi tunniksi. Tyttö on kahden viikon aikana vaan sylkenyt tuttipulloa pois suusta ja sylkenyt kaikki siitä suuhun tulleet maidot ulos, joten vähän huolestuttaa, miten miehellä ja tytöllä sitten menee, kun olen poissa. Toivottavasti tyttö suostuisi juomaan pullosta sitten, kun en ole kotosalla.
Meillä oli tänään 2kk neuvola ja tytön mitat on nyt 5025g (3205g) ja 55cm (47cm). Kuukaudessa painoa oli tullut 800g ja pituutta 3cm. Tyttö oli ensimmäistä kertaa neuvolakäynnin rauhassa eikä huutanut kurkku suorana. Tyttö sai myös rotavirusrokotteen ja lääkärillä kaikki oli kunnossa.
Tehtiin pitkä vaunulenkki tuolla auringossa, aivan mielettömän kaunis ja lämmin päivä. Tyttö tajusi eilen oikein kunnolla jutustelun, jutteli melkein puoli tuntia ja yöllä nukkumaan meno oli hankalaa, kun tyttö olisi vaan halunnut hymyillä ja rupatella. :heart:
Ikuisuus ja tyttö 9,5viikkoa