Onpas täällä ollut vilkasta!
Tehilla, lohdutuksen sana, meillä ollut kanssa samanlaista syöpöttelyä kellon ympäri pitkän aikaa. Saattaa nukkua kolme tuntia ekan yöunipätkän , mutta se onkin sitten vuorokauden ainoa noin pitkä syöttöväli, muuten 1-2 h. Normaalia kuulemma, juuri kuulin neuvolassa kun kävin jälkitarkastuksessa. Ja jos alkaa itseä rasittamaan yöheräily, voi kokeilla antaa lisämaitoa illalla.
Vauvat tosiaan kehittyy yksilöinä eikä voi tai kannata vertailla. Mutta jännää silti kuulla mitä taitoja kelläkin jo on ja mihin tahtiin opitaan lisää. Itse oikeastaan kauhistelen, kuinka äkkiä kehitystä tapahtuu, pikkuvauva-aika tuntuu jo menneen ohi. Voi vaikka tulla taas vauvakuume... Meidän poika kyllä
kääntyilee selältä kyljelle (molempiin suuntiin) ja melkein jatkuvasti, hoitopöydälläkin vääntää itseään koko ajan jonnekin, mikäli ei ole juuri
tärkeää asiaa neuvolan keltaiselle naamalle
Monta viikkoa on jo oikeastaan osannut tuon homman, mutta nyt sitä tapahtuu ihan koko ajan. Päätään kannattelee jo tosi hyvin käsistä nostaessa.
Mahallaan tuo ei viihdy, mutta yritän joka päivä pitää hetkisen, välillä on minuutin ja välillä viisi, mutta se on kaiketi hyväksi niskan vahvistumiselle ja motoriikalle muutenkin.
Jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa, ainoastaan mun pitää alkaa syödä enemmän, että paino ei putoa tällä tahdilla. Vielä on 2-3 kg lähtöpainoon, mutta niin kuulemma pitää ollakin, jos aikoo täysimettää vielä muutaman kuukauden. Ehkäisystä oli puhetta myös ja taidan kääntyä kuparikierukkaan, kun hormonittoman ehkäisyn haluan.
Olin alkuviikolla vatsataudissa, joka onneksi meni nopeeasti ohi. Kerran vaan oksensin ja sitten oli kuumetta ja päänsärkyä. Silti ehti huolestuttaa että riittääkö maito, kun oli niin tyhjän oloiset tissit. Eikä tuntunut kivalta tiistaiaamuyöllä mennä suoraan pöntön ääreltä imettämään... Juomaan onneksi pystyin, mutta ruoka ei oikein maistunut vielä eilenkään. Ja sitten söin vahingossa hapankorppua, minkä tajusin vasta tänään ja sitten vielä lisäksi ihan tietoisesti palan ruisleipää! Oon vältellyt ruisleipää muutaman viikon, kun se tuntui aiheuttavan ilmavaivoja pojalle ja niinpä se sitten tekikin. Yöllä taas paukuteltiin ja joka paukun jälkeen poika parahtaa, sattuu siis ilmeisesti kun ilma tulee ulos
Vierastamista ei vielä ole, ainakin äsken poika oli tyytyväisenä neuvolatädin sylissä odotushuoneessa kun mä kävin lääkärissä.
Mini ja poika 2kk ja 1 vko