Tytöllä oli eilen korvalääkärin luona kontrolli korvatulehduksesta. Tulehdus oli loppuvuodesta pitkittyneenä molemmissa korvissa ja vaati kaksi antibioottikuuria. Tuomio oli, että toinen korva on terve mutta toisessa edelleen tulehduksen jälkitila, välikorvassa nestettä ja punoittaa. Tyttö on nyt todella räkäinen eli kovassa flunssassa, ja voi kuulemma äitiyä helposti korvatulehdukseksi. Jos ei, niin sitten mennään kuukauden kuluttua korvalääkärille taas ja jos silloin korva ei ole terve mennään putkitukseen.
Taitaa olla tän pinon ekat mahdolliset putket? :/ Huono mieli asiasta, mutta toisaalta tuovathan putket helpotuksen asiaan ja en toivoisi tytölle enää ainuttakaan korvatulehdusta, niin kipeä tyttö on ollut. Yksi tulehdus oli siis ennen tuota pitkittynyttä, ja kun kaikki tämä ollut 3kk:n sisällä sanoi lääkäri, että neljä antibioottikuuria on se raja, jonka jälkeen laitetaan putket.
aani voimia ja jaksamista sinulle. Tottahan se, että tässä arjen keskellä on kauhean hankalaa rentoutua. Mulle myös tuo siivoaminen ja asunnon järjesteleminen on jotnekin tärkeää, pakko pitää asunto siistinä ja heittää turhat roinat pois. Mä pääset suht usein tapaamaan kavereitani jos vaan haluan ja ilmoitan miehelle ja se on tärkeä henkireikä. Olen käynyt elokuusta asti myös viikoittain uimassa ja se on tärkeä henkireikä, ihanaa huolehtia vaan itsestäni ja liikkua! Toi suksilla vedettävä ahkio kuulostaa loistavalta! Ootteko innokkaita hiihtäjiä? Tytölle pikaista paranemista, nyt on hirveästi liikkeellä tauteja. Meillä on sairastettu koko syksy, ei oo montaa tervettä hetkeä nähty tässä muutaman kuukauden aikana ja alan olla aika loppu tähän sairasteluun, että kohtalotoveri täällä. :hug:
Mini kannattanee seurailla tilannetta ja jos näyttää ettei maitotuotteet sovi mennä allergiatesteihin? Meillä tytölle
maitotuotteista ei ole tullut mitään oireita. Nyt ollaan laitettu ilta- ja aamupuurojen sekaan ehkä puolet tavallista rasvatonta maitoa ja puolet korviketta ja välillä lisään korvikkeeseen tavallista maitoa. Mutta pääasiassa korvikkeella mennään. Tyttö on kyllä koko tän pian 11kk:n aikana piereskellyt ihan hulluna jatkuvasti, joten en osaa sanoa, aiheuttaako toi maito vielä enemmän pieruja kun noita kausia aina välillä tulee. Yllättävän hyvin tytön maha kestänyt kaikenlaiset ruuat kun ollut tuon mahan kanssa ongelmia tässä alusta asti. Ja
mini onnea teidän esikoiselle!
bebo ja
aani minä myös olen huono saamaan unta yöllä jos tyttö on herännyt. Jään vaan pyörimään sänkyyn. Meillä menee yöt pääasiassa hyvin mutta sitten kun se huono yö tulee niin mä olen koko seuraavan päivän tosi pahalla tuulella. En meinaa jaksaa mitään ja tulee sanottua tyhmiä asioita ja niistä tulee turhaa kinaa.
bebo meillä myös ongelmia kieltojen kanssa. Tyttö tuntuu ihan tosissaan testailevan rajojaan (jo tässä iässä?!) . Todella uhmakkaasti viskelee mm. ruokapöydässä tavaroita ja oikein katsoo mua uhmakkaana sen näköisenä kuin miettisi, että mites nyt suu pannaan. Jos en nosta tavaroita alkaa karjua selkä kaarella mutta jos nostan tämä pudottelu vaa toistuu. Menee myös kiellettyihin paikkoihin kuten stereoiden ja tietokoneen luo heti kun silmä välttää ja mikään kielto ei tehoa. Uutena tyttö repii ihmisiä nenästä ihan hirveällä voimalla ja kun sanon "au, äitiä sattuu", tyttö nauraa ääneen. Sekunniksi jos poistun huoneesta tyttö on pahanteossa, yksi päivä oli ehtinyt ottaa kaukosäätimestä patterit ja oli tunkemassa niitä suuhunsa.
Tänään oli
pottahommissa ihan mahtava päivä, pottaan tuli neljät pissat ja yhdet kakat! Eihän tän ikäistä vielä kuivaksi saa mutta on tää iso askel eteenpäin. Käydään säännöllisesti potalla aina ennen ja jälkeen unien, ruuan jälkeen, ulkoota tullessa jne.
Pähkämö onnea 11kk:n ikäiselle ja onnittelut myös kävelemään oppimisesta!
mervi-elina voi kurjuus, että kävitte taudin koko perhe läpi, mutta hyvä, että viimeisetkin sairastajat ovat jo toipumaan päin! Ja hyviä juhlia jo näin etukäteen!
Dolly kovin samanlaisilta kuulostaa teillä touhut kuin meillä! munkin olisi tarkoitus toukokuun alusta mennä töihin (kun vaan löydän ensin työpaikan itselleni) ja korvatulehduksia ollut täälläkin. Pikaista paranemista pojalle! Kirjoitinkin ylempänä, että meitä uhkaa putkitus. Tai uhkaa ja uhkaa, helpotushan se tavallaan on, mutta jotenkin kauheeta kun näin pienenä jo. Onko teillä eka tulehdus menossa vai onko ollut useampia? Onko teille vielä putkista puhuttu mitään? Inhottava toi vatsatauti, onneksi ne on usein aika nopeita tauteja ja sinäkin sen olet jo selättänyt!
Nemu kiva kuulla teistä pitkästä aikaa! Meilläkin sairasteltu ihan hirveästi, todella monta flunssaa, kaksi keuhkoputken tulehdusta, korvatulehdus ja pitkittynyt korvatulehdus jonka jälkimainingit yhä käynnissä.
Mutta nyt otan hetken omaa aikaa sohvan nurkassa, kun tyttö taisi nukahtaa yöunille, ei ainakaan sängystä kuulu enää mitään ääniä.