Helmivauvat 2010

mervi-elina ai teilläkin joudutaan lääkkeiden kanssa pelaamaan :/ kurja juttu! meillä on käytössä ventoline ja flixotide.

tehilla ONNEA!! :heart:

ikuisuus ei kovin kivalta kuulosta nuo korvajutut :( toivottavasti ne tuubit auttaisi asiaa!

aani toivotaan että paranis moinen infektio!

kaikille sairastaville paljon paranemisia :hug:

Jaahas, kai sitä pitäis kömpiä sänkyyn jotta jaksaa huomenna töissä :)

ps... Neea seisoi tänään ilman tukea ja otti pari askeltakin, siitä se lähtee! :whistle:
 
Taidan kaivaan itselleni kuoppaa, kun kerron, että meillä kaksi parempaa yötä takana. =) Tyttö heräilee edelleenkin, mut nyt vaan yhden kerran yössä ja nukahtaa pian uudestaan. Suurin saavutus nyt on ollu se, että ite olen saanu unen päästä illalla kiinni ja myös tytön yöheräämisen jälkeen!

Antibioottikuuri alotettiin maanantaina ja kovasti se tytön ihottuma on rauhottunu, mut ei parantunu. 10 päivän rasvauskuurikin loppuu ihan kohta eikä se ihottuma ehdi parantua millään ennen sitä. Pelkään että se räjähtää taas parissa päivässä entiselleen.... :(

Muuten tyttö on kyllä sellanen aurinko! Miten joku voikin olla niin ihana??? :heart::heart::heart: :) Vähän aikaa sitten alkoi ilmeillä: räpsyttelee silmiä, pistää nenän kippuraan, tekee kielellä hassuja juttuja, vääntelee naamaansa ja tekee hassuja ääniä. Tuo silmien räpsyttely varsinkin on huvittavaa, tekee sen tosi hitaasti, ihmetellen, että mitkäs nää lärpyskät on mitkä silmien eteen menee. :LOL: Ja sit meillä tanssitaan! Vähänkin kun jostain kuuluu musiikkia tai mitä vaan pilpatusta leluista, kännykästä, niin heti alkaa tytön polvet ja peppu hytkyä! Veljensä kanssa niillä on jo hurjasti yhteisiä juttuja, tyttö matkii kaiken perässä mitä veli tekee. Tehkää ihmeessä lisää lapsia, kyllä tuo sisaruus on sellanen rikkaus! :heart:

Mervi-elina, täältä kans hatun nostot painon pudotuksesta, vau! Ja ikuisuus, tuo putkiremppa-homma on kyl ihan käsittämätön! Toivottavasti pian saatte uuden asunnon alle. Oisko teillä mahdollisuus muuttaa väliaikaisesti jomman kumman vanhemmille?

Ja onnittelut kaikille pienille taaperoille uusista taidoista
. =) Voi hurja kun nää onkin jo "isoja". Mulla ois tuolla työn alla tytön vaatteiden läpi käynti . Olen kesästä asti heitelly pieneks menneitä pariin lipaston laatikkoon, ja nyt pitäs kattoo mitä säästää ja mitä laittaa kirpparille. On ne viime kesäset vaatteet vaan niin hurjan pieniä, niistä vasta tajuaa kuinka paljon toinen on kasvanu. :)

Meillä muksut alkaa parantua flunssasta, kumpikin vielä rohisee ja yskii, mutta nyt taitaa olla mun vuoro sairastua... Mut nyt ruuan laittoon. :wave:
 
Moi!

Pikaisesti tältä pahoinvoinniltani tulen kertomaan että eka työpäivät takana! Pojan hoito meni loistavasti. Eka päivänä ei ollut moksiskaan, eilen sitten jo vähän itketti kun sanoin "heippa!". Mutta päivät menneet hyvin, poika syö ja nukkuu. Ja hurmaa pikutytöt (ja vähän hoitotäditkin). On ainoa alle 3v. Nyt 3 vapaata ja vkonlopuksi töihin. Alkoi vaan tämä pahoinvointi :x =)

Pähkämö ONNITTELUT!!

Nyt nopeesti "hyvänsäänaikana" (poika nukkuu) koiralle ruokaa ja postin hakuun ja sitten itsekin lepäämään JOS KERKEE!!
 
Josko nyt taasen ehtis/jaksais vähän tänne kirjoitella.. Poika on sairastellut ihan hirmu paljon koko joulukuun ja tähän asti, pitkittynyt virustauti-> korvaputkentulehdus, keuhkoputkentulehdus,pitkittynyt korvatulehdus, nyt on kolmas ab-kuuri menossa ja elämä näyttää valoisammalta. Oon saanut unirytmit kutakuinkin pysymään, joskin poika kyllä heräilee yöllä edelleen tiuhaan, koska kun oli sairas niin imetin aina kun heräili, ei meinannut hereillä ollessaan juoda, ainoastaan unissaan. Mutta nyt yöllä se on lähinnä sellaista tutin laittoa, mutta vähän turhan usein, imetän vielä yöllä jos poika alkaa oikein kukkumaan.. Äiti kyllä vähän ohjeisti(meitä lapsia on 7), että osalla on ollut tässä yhden vuoden hujakoilla sellainen vaihe että ei vaan malta nukkua, kun taas toiset ovat nukkuneet yöt ilman katkoja.. Eli kuuluu varmaan vähän ikäänkin nuo heräilyt, pitää olla itse vähän "tiukempi" tuon imetykseen suhteen..

Kaikille jotka tarvi niin tsemppiä, onnea, halauksia, voimia ja jaksamista!!! (en jaksa nyt eritellä että mitä ja kenellekin.. :p )

Nyt jo taas menen mutta sen verran parisuhteesta että täällä on kriiseilty koko syksy, mutta joulun alla päätimme että nyt aletaan ettiä uudelleen niitä asioita mihin toisessa rakastuimme/rakastamme ja sitten vasta riidellään kotitöistä, ajankäytöstä, huomioonottamisesta, jos tarvetta enää on.. Nyt tuntuu että kun tuo rakkaus-aihe on molempien mielessä/käsittelyssä niin on alkanut muutkin asiat sujumaan..
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti ja omanapaisesti vaan ilmoitan, että me löydettiin jo uusi asunto ja viikon kuluttua on muutto. En varmaan ehdi paljoa koneella olla ennen sitä mutta jaksamista kaikille ja ihania talvipäiviä! :)

Täällä menee ihan mukavasti, arki rullaa painollaan. Kauheasti tyttö oppii koko ajan uusia asioita ja luonne tulee aina vaan paremmin esiin.
 
semmosta kyselisin näin alkuun että kuinka moni on ottanut sika/influenssa rokotteen lapselle?se nyt näkyy tänne lappiinkin levinneen niin kahden vaiheilla täällä että ottaisko vai ei!! vuosi sitten otettiin koko perheelle mutta nythän sen joutuu ottamaan uusiksi!
onnittelut plussanneille!meille tämä varmaan jää viimeiseksi kun on jo 4 lasta.
onnittelut mervi-elinalle painon pudotuksesta!!!täälä olis kans edessä saman verran pudotusta!
meillä myöskin tyttö tanssii aina kun kuulee musiikkia ja suosikiksi on tullu fröbelin palikat jonka dvd aina kantaa ja se pitää laittaa päälle!
mitä muiden lapset hommailee ulkona?meillä tyttö ei viihdy vaunuissa ollenkaan ja olisi kuitenkin kiva ulkoillla säännöllisesti.pulkka menee hetken mutta ei jaksa kauaa istua ja konttaamaan ei suostu ulkona.
siinäpä tärkeimmät mitä mieleen tuli!
 
Pähkämö
wiiru1 Meidän pikkumies sai tuon kausi-influenssarokotteen.

Aiemmin sairastetun nuhan seurauksena pojalla on nyt silmätulehdus. Tänään haettiin tipat ja voiteet tuohon vaivaan. Kysäsin lääkäriltä myös pojan ihottumasta, jota on ollut pitkät ajat varsinkin nilkoissa. Aiemmin pärjättiin perus- ja kortisonivoiteella, mutta viime aikoina ei rasvat ole enää juuri tehonneet. Lääkäri kehotti kokeilemaan kahden viikon maidotonta ruokavaliota eli maitoallergiaa epäili tai piti ainakin yhtenä mahdollisena aiheuttajana. Lisäksi ensi viikolla käydään otattamassa verikoe, josta tutkiivat vasta-aineet maitoa ja jokusta muutakin ruoka-ainetta vastaan. Äsken kävin sitten hakemassa soijamaitoa ja -jugurttia pojalle - saas nähdä auttaako vaivaan =)
 
Meillä poju sai joulukuussa sen sikainfluenssarokotteen. Pojulla kun on noita astmanoireita ja on syntynyt ennenaikaisesti, niin katsoin rokotteen tarpeelliseks. Muutenkin helpotti se tieto, että tästä uudesta rokote-erästä on poistettu se (ehkä) narkolepsiaa aiheuttanut ainesosa.

Poju kanssa tykkää musiikista. Kovasti aina hytkyy, kun tulee musiikkia. Joskus oli hassu tilanne, kun perunakattila porisi, niin poju jammas.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mieheni vaihtoi tällä viikolla työpaikkaa ja vanhat työntekijät antavat hänelle lauantaina "selkäsaunan". Minä lähden viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle, kun samana viikonloppuna on kummilapsen synttärit. Olen lasten kanssa yökylässä. Ihan piristävää vaihtelua tässä kotona kökkimiseen!

-mervi-elina ja poju 1v
 
Hei vaan kaikille!

tehilla Mukava kuulla, että pojan hoito on alkanut noin sujuvasti! :)

sanv Onpas teillä sairasteltu..:| Onneksi alkaa nyt helpottaa, jaksamista sulle!

Ollaan aika helpolla päästykin sairastelujen suhteen, kun pojalla on ollut vaan kurkunpääntulehdus ja vähän flunssaa. Eli jaksamista kaikille pienten sairastelijoiden äiteille!!!

ikuisuus Hyvä että löysitte asunnon näin lyhyellä varoitusajalla. Mahtaa olla hommaa pakkailla muuttotavaroita pienen lapsen kanssa! Millaisen asunnon löysitte?

Me ei olla otettu pojalle minkäänlaista influenssarokotetta. Ei koettu tarpeelliseksi, neuvolassakaan siitä ei ollut mitään puhetta vaikka joiltain terv.hoitaja oli kysynyt, haluavatko ottaa rokotteen.

Käytiin eilen pojan kanssa mun vanhalla työpaikalla. Poika viihtyi ihan hyvin, vaikka kerran itki kovasti eikä meinannut päästä siitä oikein yli. Kävi melkein kaikkien työkavereiden sylissä ja tais hurmata kaikki. :D Ei tullut ainakaan vielä ikävä töihin, vaikka oli kiva nähdä vanhoja työkavereita. Vaikka enpä sinne kuitenkaan töihin enää palaa, koska olin sijaisena ja asutaan nyt toisella paikkakunnalla.

Poika on viime päivinä harjoitellut vähän askelia niin, että lähtee miehen luota mun luo ja toisinpäin niin, että ollaan kädet ojossa ottamassa vastaan. Se on pojan mielestä todella hauskaa, naureskelee aina samalla ja sitten tulee halimaan. Taaperokärryllekin poika on keksinyt uuden käyttötavan. Sitä juuri ollenkaaan enää työnnellä itse, vaan poika menee kärryyn seisomaan ja odottaa, että joku tulee työntämään kärryä. :D

Mutta hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! :)
 
Ihanaa pakkaspäivää kaikille!

Me ei kans olla otettu tavallista influenssarokotetta. Niitä ei ole etes ehdotettu neuvolakäynneillä enkä itse ole pitäny tarpeellisena, kun niin lievästi nuo muksut noita nuhia sairastaa (esikoinen sairastaa aina vaan 2pv, kuopus noin viikon). Siitä sikainfluenssastakaan ei ole ollu mitään puhetta... Ei taida ainakaan täällä päin pahemmin olla liikkeellä.

Pähkämö, toivottavasti löytys syy teidän pojan ihottumaan, ja ettei pitkittys ja tulehtus niinku meillä!

Meillä ei vaan vieläkään rasvaukset pure tohon tytön ihottumaan. Tosi paljon iho on rauhottunu, ilmeisesti siis antibiootti tepsii siihen tulehdukseen, mutta itse ihottuma on ja pysyy. :( Itellänihän on maitoallergia joka aiheutti ihottumaa, ja vähän on pelko että tytöllä sama homma. Meille ei kyllä ehdotettu maidotonta diettiä, kannattaakohan sellasta mennä omin päin kokeilemaan...???

Mä oon muuten tykänny eniten Keijun ja Sunnuntain Kaurapohjaisista tuotteista! Leivonnassa ainakin mun mielestä parhaita, samoin kermavaahtona ja vaniljakastiikkeena, soijassa kun on aika voimakas maku (makuasioitahan nämä tietty on). Soija kyl toimii ihan hyvin ruuanlaitossa. Alpro soya jogurtit on mun makuun. :)

Yöt menee hyvin, yhdellä pienellä herätyksellä, ja mäkin osaan nukkua taas!

Ja nyt on meilläkin keksitty kiipeily! Ilmeisesti kävely ei enää tarjonnu tarpeeks haastetta kun nyt piti alkaa kiipeilemään. Nyt se vahtiminen vasta alkoikin, apua!

Äh, mun miehellä on ärsyttävä tapa tulla aina sillon jotain selittämään kun olen koneella. :kieh: En nyt yhtään pysty keskittymään kun koko ajan vahtaa tuossa selän takana ja jotain kyselee. :stick:

Viikonlopun jatkoja! :wave:
 
Täytyy käydä heti kertomassa.. Poju seisoi ilman tukea. Seisoi ihan hetken, mutta seisoi kuitenkin! :heart:

Poju sai tänään sen sikainfluenssarokotteen toisen osan. Jännityksellä seuraan, että miten oireilee.

Olenkin tämän viikon maanantaista perjantaihin paljon yksin kotona. Miehellä on uuden työn seurauksena koulutuksia, jne. Olin just viikonlopun yökylässä lasten kanssa. Lapset kyllä nukkuivat, mutta itse nukuin melko huonosti. Olin jo sunnuntaina ihan poikki ja koko alkava viikko tuntuu kamalan pitkältä ja raskaalta.. Huh, huh! :(

-mervi-elina ja poju 1v
 
Moi!

Hieman väsyttää.. Alkanut työ, poika valvottaa yöt ja kait tämä raskauskin väsyttää. Käytiin neuvolassa tänään vaa`alla ja paino oli lähtenyt laskuun. :headwall: Pituutta sentään oli 2 cm lisää. Eli mitat nyt karvan verran alle 11kk 7880g ja 73cm. Lastenlääkäri ohjasi ravintoterapeutille. Tuli jotenkin huono äiti -fiilis. Ei osaa ruokkia lastaan...

Pojalla kiukkukausi menossa. Öisinkin pitää herätä pahimmillaan 40 min välein. Hoidossa onneksi on ihan kiltisti.

Otettiin jo aiemmin tuo influenssarokote, ihan vaan tuon hoitoonlähdön vuoksi. Muuten ei varmaan olis otettukaan.

alan nyt mököttämään. Mieskin kotiutuu vasta myöhään.

:wave:
 
aani Kiva, että teillä yöt helpottaneet! Mä kanssa oon "oppinut" nukkumaan ite vähän paremmin, ties mikä häiriö oli välillä...

mervi-elina Meillä myös poika kovasti viikonlopun aikana harjoitellut ilman tukea seisomista. Pitäis aina olla kamera käden ulottuvilla, kun sitten tuo hetki menee niin nopeasti ohi! Muutaman kerran ottanut myös askelia esim. sohvan luota tv-tason luo ilman tukea.
Jaksamista sulle, toivottavasti saa välillä huilattuakin kunnolla!

tehilla Älä turhaan syyttele itseäsi! Kaikki kasvaa niin eri tahtia, vaikka on kai ihan hyvä jos tuo ravintoterapeutti osais antaa neuvoja (?) Jaksamista sulle arjen pyörittämiseen ja toivottavasti pojan kiukkukausi menis nopeasti ohi, et saisitte nukkua! :hug:

Mä kun juuri ehdin täällä kirjoitella, että poika ei paljon oo sairastellut, niin nyt on sítten kuumeessa ja yskäinen. Tosi pirteä on kuitenkin, melkein samaa tahtia jaksaa touhata kuin ennekin. Ruoka vaan ei oikein maistu tai sitten oksentaa osan. Päikkäreitä poika vetäisi aamupäivällä huikeat 2h 45min ja iltapäivällä vielä pikkutirsat. Viime yökin meni suhteellisen hyvin. Tiedä sitten mistä on taas jonkun pöpön saanut...
 
Pähkämö
Eilen käytiin pikkumiehen kanssa labrassa ottamassa verikoe niitä allergiatutkimuksia varten. Huutohan siitä tuli, mutta enemmän taisi äitiä sydänalasta ottaa kuin poikaa... :ashamed:

Ilman maitotuotteita ollaan oltu pian viikko ja pidetty oikein kortisoni-teho-rasvaus-päivät ja kyllähän tuo ihottuma on paremmaksi tullut. Ensi viikko ollaan vielä ilman maitoa ja jätetään kortisoni pois - saas nähdä palaako ihottuma. Verikokeesta saavat sitten selvitettyä sen miljoona erilaista allergeenia, että ihan varmasti jotakin löytyy... Kunhan olisi joku helposti vältettävä! Eniten pelottaa, että jos poika onkin koirille allerginen - mitäs meidän karvakuonoille sitten tehdään :(

Silmätulehdus on oikeastaan hävinnyt, pari päivää vielä tippoja laitettava.

Mutta kummasti parani yöunet sen jälkeen, kun silmätulehdukseen sai antibiootit ja maito jäi pois. Viime viikolla heräili pahimmillaan tunnin välein, mutta hoidon alettua ovat unet palanneet ennalleen (eli hyviksi). Jännä, kun ei se tulehtunut silmä tuntunut päiväsaikaan vaivaavan, ei hangannut sitä eikä mitään. Oliko sitten maidosta johtuvaa vai mikä? No, viikon päästä perjantaina saadaan tuloksia!

tehillalle jaksamista arkeen! Itselläni ehkä ekat muutama viikkoa oli kauheita töihin paluun jälkeen; tuntui että ei tästä tule mitään, ei jaksa, ei ehdi mitään jne. Mutta nyt on helpottanut, kun arki on lähtenyt rullaamaan paremmin omalla painollaan. Sulla tietysti tuo alkuraskauskin väsyttää pahoinvointeineen.

Mutta nyt takaisin töiden pariin :wave:
 
Pähkämö
aanille piti vielä kommentoida tuota maidottoman dieetin kokeilua.
Itse en näe mitään syytä, miksei sitä voisi omin päin kokeilla. Mutta minen olekaan ammattilainen, olisiko täällä joku hoitoalan ihminen joka tietäisi asiasta enemmän? =)

Mutta meillä siis väheni tuon maidottoman ruokavalion mukana maidon juominen huomattavasti, jotenka hommasin kalkkilisää (kalsiumkarbonaattijauhetta apteekista) pojalle, jotta saa kalsiumia varmasti tarpeeksi.
 
Pojalla taas kurkunpääntulehdus..:( Eilen nousi illalla kuume korkeaksi ja aamuyöllä sitten oli ressukka ihan tukossa eikä saanut hengitettyä kunnolla. Nyt nukkuu pihalla, nukahti jo sisällä rattaisiin (ekaa kertaa sitten pikkuvauva-aikojen). Miehelläkin pitkä päivä tänään, tulee vasta myöhään illalla..huomenna onneks miehellä vapaapäivä, niin saadaan sitten yöllä vaikka vuorotella pojan rauhoittelemisessa.

pähkämö Hyvä et selviää, mille poika allerginen. Toivottavasti ei sentään koirille, olisi varmasti vaikea paikka niistä luopua..:|
 
Täällä on viimein ja vihdoin tervehdytty ja yötkin parani entiselleen :heart:

Tänne ei ihmeempiä kuulu, ens viikolla olis perhekerhossa valokuvaus ja 29. pvä vietetäänkin pojan 1v. synttäreitä! Huh, miten aika rientää =)

Pottailua ollaan harjoteltu muutamia päiviä ja parit saaliitkin on jo saatu! Nyt vaan ei poju malttais millään siinä potalla istuskella, vaan sinkoais samantein pystyyn. Hiljaa hyvä tulee ;)

Edelleen meillä seistään ja kävellään tuen kanssa ja muutama päivä sitten olin havaitsevani, että tuo napero seisoi ilman tukea ehkä sekunnin!! Jee!! Eli odotettavissa on, että jonain päivänä se vielä kävelee, ihan ite :D

Jaa, eipä kai tänne muuta!
Paranemisia kaikille potilaille ja onnittelut kaikille uusista taidoista! :kiss:
 
Moikat täältäkin!

Meillä myös hyvät yöt jatkuu, pari hankalaa oli alkuviikosta, mutta nyt on taas rauhottunu. Itseasiassa tyttö nukkui viime yönä 20-06 kertaakaan heräämättä! Ois varmaan nukkunu kauemminkin, mutta veli pomppas kuudelta ylös. : / On jo kahtena aamuna heränny kuudelta, ja kauhistuttaa että jos nuo aikaset aamut taas alkaa kun kevättä kohti mennään. Ja päikkäreitähän se ei nuku, joten päivät on piiiiiiiiiiiitkiä.

Muuten ei mitään uutta ja ihmeellistä. Kovasti tyttö tohottaa kaikenlaista ja ihan koko ajan ja välillä olen joitakin sanoja kuulevinani. "Anna" tulee monesti ja ihan oikeassa asiayhteydessä, tosin usein se on "nanna". "Ota" tulee myös välillä, ja jotain, joka kuulostaa äitiltä. Ja kiitos on "tits". Kerran huhuilin tyttöä ja ihan selvästi vastasi "täällä", mun mieskin oli sen kuulemassa, muuten en ois kyllä uskonu. :D

Minkäslaisia leikkejä teillä nyt leikitään? Tytön lempipuuhaa on tällä hetkellä sellanen, et se pistää jonkun vaatteen/ pyyhkeen/ harson päänsä päälle hatuksi ja ottaa pienen laukun käteensä ja sitten lähtee jonnekin ja kovasti pitää vilkutella mennen tullen. :) Muutenkin kassit on nyt kiva juttu; pistää niihin tavaroita ja ottaa pois. Ja veljen autot on ihan pop! Tarkasti kattoo miten veli tekee ja tekee samalla tavalla perässä.

Pottailua ollaan vasta nyt alettu kokeilemaan. Tosin ajankohta ei mikään paras, kun just on oppinu kävelemään. Ei kestä sitten yhtään paikallaan, ihan kuin ois vieterit pistetty potan reunaan! :LOL: Noh mutta, ehtiihän tuota... Tuntuu vaan että oma rima on vähän turhan korkeella, kun esikoinen oli tässä vaiheessa jo niin pitkällä, että kaikki kakat tuli jo pottaan. Ihan eritavalla vaan oli sillon aikaa keskittyä tuollasiin asioihin.

Ja meilläkin jo vietetään 2viikon päästä 1v synttäreitä! Ei vaan millään uskois. Toisaalta tuntuu tosi haikeelta kun se vauva-aika meni niin pian ohi, mut toisaalta, ihanaa kun ollaan nyt tässä. Tyttö on jotenkin niin huipputyyppi ja kaikki tuntuu vaan rullaavan niin helposti. Noh, tuo ihottuma on tosi harmillista, mutta noin muuten.

Oottekos muuten aikonu viedä lapset 1-vuotis kuvaan? Meillä ois tarkotus kun esikoinenkin käytettiin. Tässä on just mietinnässä/etsinnässä jotain sopivaa vaatetta kuvaan. Mitä te muut aiotte laittaa? Esikoiselle laitoin sillon aikanaan farkkuhaalarit ja raitapaidan. Jälkeen päin olen miettiny että oisko pitäny laittaa jotain hienompaa, mutta onpa ainakin meiän näkönen kuva. :D Nyt sit tytölle tekis mieli laittaa joku mekko, mut ei kuitenkaan liian "hienoa" että tulis samantyyliset kuvat. En vaan mitään ole vielä löytäny... Varalla on puhvihihainen tunika ja farkut, jos en muuta löydä.

Mut, ei tässä kummempia. :wave:
 
Pähkämö
1-vuotiskuvaukseen aiotaan mennä tai siis Mummo ja Pappa vievät pojan päiväsaikaan, aikakin on jo varattu. Kuvaus on pojan kummitädin 1-v lahja hälle, kun ei me oikein keksitty mitään tarpeellista, kun hän lahjatoiveita kyseli :D Itse toki maksetaan sitten ne ylimääräiset kuvat. Vaatetus on vielä auki; jotakin siistimpää päälle, mutta ei mitään sen kummempaa teemaa tai rekvisiittaa omasta takaa.
 
Me aiotaan myös viedä poika 1-vuotiskuvaan. Täytyypi vielä soitella ja vertailla hintoja, mihin ois halvin viedä. Oon ajattelut vaatteiksi laittaa kirpparilta löytämäni raidallisen kauluspaidan ja päälle slipoverin. Housuista en tiedä.

Poika on edelleen kipeänä, kurkunpääntulehduksen lisäksi on vähän ripulilla. Levottomia on yöt, kun poika itkeskelee ja yskii koko ajan. Kaksi kertaa viime yönä käytiin ulkona, jotta poika saisi paremmin hengitettyä. Edellisiltana sai päivystyksessä adrenaliinia, mutta sinne en kyllä enää vie, jos ei ihan pakko ole. Poika itki koko toimeenpiteen ajan niin, että oli lopuksi ihan hikimärkä. Sitten vielä otettiin crp(?), niin ei meinannut itkulle tulla loppua. Tuntui ihan rääkkäämiseltä...:( Suurta apua tuosta adrenaliista ei tunnu olevan, joten yritetään pärjätä kotikonstein. Nyt poika on nukkunut ulkona yli 3h!! Noin kauaa ei oo päikkäreitä nukkunut kuin joskus 2-3kk:n ikäisenä, ja alkais jo epäilyttää onko ees elossa, ellei itkuhälyttimestä välillä kuuluisi kahinaa ja yskimistä.
 
Me ei viedä pojua 1-vuotiskuvaan. Syy on se, ettei sisaruksista ole otettu kyseistä kuvaa. Mennään sitten 2-vuotiskuvaan, kun kaksosistakin on otettu sellainen. On sitten reilua ja tasapuolista! ;)

Meillä poju leikkii autoilla, laittaa eri muotoisia paloja sellaiseen Mikki-koriin, laittaa renkuloita sellaiseen tappiin, rakentaa legoilla ja puupalikoilla, menee minua piiloon esim pöydän alle tai huivin taakse, vastailee puhelimiin (laittaa puhelimen korvalle ja "mumisee jotakin tai joskus sanoo "aloo".), soittaa rumpua tai pianoa, istuu ja ajelee autolla, lukee kuvakirjoja minun kanssa...

Pähkämö, poju välillä rohisee, kun on noita astmaoireita. Esim kesällä käytiin sitten ottamassa terkkarissa pariin kertaan adrenaliinia ja spiraa. Ihan kamala huuto! Muutenkin meillä on käytössä astmalääkkeet, 2 kertaa päivässä, ja huuto on joka kerta ihan sydäntä särkevää. Itse en edelleen kykene antamaan tuota piippua, kun itkisin varmaan itsekin, jos joutuisin sen tekeen. Se itku on ihan kamalan raastavaa! Astmapolilla sanottiin, että "kyllä se pian huomaa, että lääkkeestä on apua"... Joo, eipä ole vielä tajunnut ja niin pitkään saa isi hoitaa piipun antamisen, kun pieni ei vielä ymmärrä asiaa. Isompana voi sitten selittää asian.

Huh, huh! Mies on vieläkin reissussa. Tänään saan mieheni takaisin, mutta siihen on vielä 10 tuntia aikaa! Toisaalta 10 tuntia on enää hujaus, jos katsoo tätä viikkoa taaksepäin. Olen tosiaan ollut lasten kanssa kotona maanantaista tähän päivään asti. Kotityöt ei tunnu raskaalta, mutta on se vaan mukava jutella aikuisen ihmisen kanssa, jne.. Ja muutenkin on ikävä tota omaa miestä, kun on totuttu halitteleen päivittäin. :heart:

Minulla on ollut jo vuoden verran vasen olkapää kipeä. Kävin eilen sen takia ultrassa ja röntgenissä. Parin päivän kuluttua saan sitten lääkärin "tuomion". Sitä odotellessa!

-mervi-elina ja poju 1v
 
Oli pakko tulla hehkuttamaan että meidän poika pissas tänää ekaa kertaa pottaan :LOL: vähänkö tuli itelle hyvä mieli... :D vaikka en itse mitää tehnytkään :)

Ja niin meillä on kävelty jo viikon verran ilman tukea jo tosi hyvin...ja poika välillä meinaa juostakin :rolleyes:

Voi hurja että aika menee nopeesti...:saint:

niin ja poika oli to-pe välisen yön siskoni luona että sain nukuttua.. oli kyllä paljon helpompi viedä nyt toiseks yöks ku eka yönä.. leivon ison läjän pullaa ja saunottiin mieheni kanssa.. ja sain nukuttua jopa 8tuntia, heräten vain kerran vessaan..
mutta kyllä se oli toooooooooooosi ihanaa hakea poika sit siskon luota ku toinen rupes itkemään ku tulin ja olikin sit mun sylkyssä koko ajan... IHANAA OLLA ÄITI...

Mä oon miettiny jotai ruoka-aine allergiaa tai maitoallergiaa meidän pojalla ku sillä on molemmissa jaloissa( välillä muuallakin) ollu jo useemman viikon ihottumaa... ja sit poika kakkaa 2-5kertaa päivässä riippumatta siitä mitä syö... meillä on nyt laktoositonta maitojuomaa juotu, just sen takia jos reagoi siihen maitoon...mut ääh...mitähän pitäis tehdä...
 
heippa pitkästä aikaa! meidän kone hajosi niin enpä päässyt enää tännekään, nyt on uusi hankittu onneksi. huomasinkin olivani hieman nettiriippuvainen, kun mitään asiaa ei voinut katsoa netistä ja googlettaa..piti muistella että miten sitä puhelinluetteloa nyt käytettiinkään :D
luin hieman viestejänne ja tuosta 1-v kuvasta, että meillä järjestettiin lheisessä avoimessa päiväkodissa valokuvaus joulukuussa ja vein pojan sinne. huomattavasti halvempaa oli.kuvista tuli todella hyviä, oikein mallitapaus tämä meidän poika kuulemma kuvattavaksi. :) päällä oli silmänlumebody, jossa kiinni rusettu ja liivi ja valkoiset kaulukset, mutta näyttää kuin ne olisi erikseen oikeesti. jalassa oli tummat farkut, kun ei oikein ollut muita vaihtoehtoja.
meillä on nyt kolmas yö unikoulua takana. kun ensimmäinen yö oli selvitty, olin aivan innoissaan ja onnessaan. siis ekaa kertaa imettämättä ja nostamatta poikaa viereen sängystä. yö meni yllättävän kivuttomasti vaikka olin jo varautunut kaikkeen. suurempia huutoja ei ollut ( johtunee osin siitä et alottelin jo ed. yönä ja silloin huudettiin alkuyöstä tissiä pidemmän aikaa) mutta huudon sijaa levotonta pyörimistä ja mylläystä kesti vaikka kuinka kauan. siinä joutuikoko ajan istumaan sängyn reunalla, koska jos ei tuntenut kosketusta, pyrki heti ylös. onneksi sitten kelpasi myös se että pidin makuullaan kättä pinnojen välistä päällä, että sain itekin levättyä. sänky siis kiinni meidän sängyssä. yleensä tällanen ei oo toiminu vaan on tarvinu lujan otteen koko ajan. seuraavan päivänä pojalle nousi kuume ja ajattelin että unikoulu oli sitten tässä, että todella harmi kun tämä aloitus vesittyy. mutta jatkettiin kuitenkin ja meidän tapauksessa kuumeesta on ollut hyötyä, koska ei jaksa tapella vastaan ja nukkunut nämä pari yötä todella hyvin omassa sängyssä parilla heräämisellä. toki jos olisi hirveesti itkenyt, olisi pakko ollut lopettaa, en nyt sairasta lasta olisi huudattanut. katsotaan miten tämä nukkuminen sitten menee normaali olosuhteissa kun paranee.
pottaa en ota vielä käyttöön, syystä että lapsi ei hallitse rakkoaan tai suoltaan ennen kuin aika on kypsä ja tätä ennen pottaharjoittelu perustuu siihen ajoitukseen että saadaan pottaan jotain oikealla hetkellä istuttamalla. hyvä puoli olis vippojen säästyminen mutta juuri sen vuoksi, mitä moni mainitsi, että tiedän ettei meidän ikiliikkuja istuisi siinä sekunttia kauempaa vapaaehtoisesti, en halua jo tässä vaiheessa mitään angsteja pottailua kohtaan. joten katsotaan sitten esim. kesällä.
meillä poika myös seisonut ilman tukea jo hyviä toveja, jos laitan hänet seisomaan ja irroitan kädet. silti ei ole itse hellittänyt koskaan tuesta otettaan. kävely tukia pitkin on nykyään pääasiallinen liikkumismuoto.
meillä siis tauteja ollut nyt myös, ensin ennen joulua viikkoja kestävä flunssa, sitten päälle vatsatauti, joka kesti 5 päivää ja nyt taas kuumeilu. en silti ota mitään rokotuksia pojalle, siis rokotusohjelmasta poikkeavia.
nyt taas kuumeen mittaukseen.
celia ja poitsu 11kk
 

Yhteistyössä