Niin,
onnittelut täältäkin 1 vuotta täyttäneille!
Kivalta,
Pähkämö, kuulostaa teiän synttärinvietto! Se on kyllä totta että välillä on niin kiva päästä pois kotiympyröistä. Millos se teidän toinen lapsi olikaan syntymässä? Mä en nyt muista, vaikka varmaan sen olet kertonukin. Minkä pituisina kuureina sulle neuvottiin kortisonia käyttämään ja minkä vahvunen voiden teillä on käytössä? (meillä 1% ja 10pv kortisonia, 10pv taukoa+perusvoide). Mut toivottavasti teiän pojalta tuo silmätulehduskierre katkee eikä tarvii leikkaukseen lähteä!
Bebo, meillä tuo varsinainen aamuvirkku on esikoinen ja tuntuu että tytönkin unirytmi on muokkautunu veljen unirytmin mukaan. Tyttö tuntuis nukkuvan monesti pitempääkin aamulla, mutta ei enää malta kun veljen ääni alkaa kuulua. Esikoisella on kans aina ollu jaksoittain tuota, että selvästikään ei ole virkeä herätessään ja tuntuu kuin heräisi kesken unien. Vähän vanhempana joskus ennen 2 vuotta alkoi herätä aina pissalle samaan aikaan vähän ennen kuutta, ja voihan olla että nämä pienetkin herää pissahätään tai siihen että se pissa tulee. Oletko kokeillu onko vaippa lämmin kun herää tai oletko huomannu että pissaa kohta herättyään? Eihän tuolle mitään voi, mutta se voi olla syy noihin heräämisiin.
Ja sit tuosta
yölevottomuudesta, niin meillä kans tyttö heräilee yöllä itkemään tai
itkeskelee unissaan. Samoin nousee sängyssä istumaan ja saattaa höpötellä jotain tai sit itkeskellä. Välillä on ihan virkee ja haluais vaan pois sängystä touhuilemaan ja menee pitkäänkin ennen kuin sen saa rauhoittumaan ja nukkumaan uudestaan, mut välillä taas nukahtaa melko pian. Joku vaihe siis taas? Miks ei ne hampaatkin. Musta ainakin tuntuu että hampaitakin on taas tulossa kun niin öisin jyystää tuttiaan.
Ja
paranemisia kaikille korvatulehduspotilaille ja flunssaisille, ja
krisu, toivottavasti teillä putkitus onnistuu tällä kertaa ja saatte siitä apua! Ja synttäritarjoilut kuulostaa niiiiiiin NAM
Ikuisuus, me annettiin synttärikakkua tytölle, ihan syödä, ei pelkästään maistella.
Täällä muuten kans tyttö on oppinu puhaltamaan, tosin kuumaan ruokaan. Ja käsipäivää on kiva leikki täälläkin. Tulee luokse ja sanoo: "pä-pä-pä" ja sit pitää vatkata kättä tosi lujaa ja sanoa päivääpäivääpäivää. =)
Ja tänään käytiin
1v neuvolassa ja tytöllä nyt mittaa 74,5cm ja painoa 9226g
Rokotus saatiin ja kaikki muuten ok.
Ja kiitos teille kun vastailitte tuohon
ihottuma hommeliin! Sillä mä kyselin kun vähän yritän kartottaa että millasta ihottumaa muilla on ja miten sitä hoidatte, ja millasia hoito-ohjeita olette saaneet.
Mini ja Pähkämö teidän lasten ihottumat kuulostaakin ihan selvästi atooppiselta. Ja mini, lääkäri viimeksi sanoikin, että saattaa olla märkärupea. Ihottuma oli niin tulehtunu sillon että ei siitä oikein mitään varmaa pystyny sanomaan. Mehän saatiinkin se antibioottikuuri mikä tepsi hyvin, eli tulehdus siinä oli ihan epäilemättä. Mut mua sekottaa nyt se, että 2 lääkäriä on sanonu tuota ihottumaa atooppiseksi, 1 lääkäri sano, että ei näytä tyypilliseltä atooppiselta ihottumalta, mutta ei osannu sanoa juuta eikä jaata että mitä se on. Ja nyt tää viimesin oli se ensimmäinen joka sano että ihossa on tulehdus, mutta ei pystyny muuta sanomaan sen tulehduksen takia, epäili märkärupea. Joo, täällä on vähän vaihtuvuutta lääkäreissa ja viimeks käytiinkin yksityisellä. Nyt meiän omalla terkkarillakin oli sijainen ja nämä kummatkin terkkaritkin siis on sanonu ihottumaa atooppiseksi. Mutta kun mun mielestä se ei ole sitä!! Mulla itelläni on ollu ja esikoisella oli atooppisuutta, joten luulen tietäväni miltä se näyttää. Nythän tuo tytön ihottuma on tosi rauhallinen ja ainoastaan se yksityinen lääkäri on nähnyt sen pahimmassa vaiheessa, ja nytkin tuli siellä neuvolassa sellanen olo, että mä vaan vouhkaan turhasta. Huoh, en nyt sit tiedä... Katotaan nyt minkälaisena tuo iho pysyy näillä rasvauksilla.
Maidosta terkkari sanoi että ihan hyvin voi jo siirtyä kokonaan tavalliseen maitoon, et ihan turha sen kanssa on olla niin varovainen kuin olen ollu. Tyttö on kumminkin saanu lehmänmaitopohjaista korviketta ja niitä hapanmaitotuotteita, että jos niistä jotain vakempaa tulis, niin olis tullu jo. Et ehkä tuo löysä kakka on sit vaan tottumattomuutta... Noh, ajatuksena täräyttää kerralla tavallista maitoa pullollinen, tuntuu turhan rajulta, joten jatkan kyllä oman tuntemukseni mukaan ja tytön vatsan kunnon tietenkin. Tänään lisäsin jo 40ml.
Muuten tänne ei kummempia... Paitsi että tyttö nukkui viime yönä 20-6.30 kertaakaan heräämättä, kokonaisen yön siis! Itekin ehdin nukkua 8,5h, ihan mieletöntä!!! =)=) Kovasti täälläkin kiipeillään. Tänään pistin rahin jäähylle, kun en hetkeksikään pysty kääntämään selkääni kun tyttö jo
seisoo rahilla ja alastulossa ei ole mitään tolkkua!!! Meiän talokin on tällanen ettei huoneesta toiseen nää, ja kun olen keittiössä, muksut saa touhuta sillä aikaa ihan mitä lystää, kun en nää enkä kuule mitä ne tekee. : /:| Sitten kun on vielä tuo huimapää isoveli, joka yllyttää pienemmän ihan järjettömiin juttuihin, tai noh, toinen matkii kaiken perässä, että eipä siinä yllyttää tarvii. Kai mun täytyy kohta jotkut valvontakamerat tänne asentaa, ettei aina tarvii olla selän takana vahtimassa. :O
Mut huomen aamuna tää pääsee kampaajalle ja päiväks Tampereelle!
Maanantaina tulee vielä tytön kummit yökylään, joten monta kivaa juttua mitä odottaa! =)=)