Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

karvatonkoira: meillä mennään nukkumaan 23-02 aikaan, ja Ronja menee nukkumaan 22-24 aikaan ja nukkuu sinne aamuyhdeksään-kymmeneen. Ollaan aika yökukkujia molemmat, ei kyl aina mikään hyvä asia ku toisen meistä pitäis välillä herätä 6 aikaan ku kolmivuorotyö... :/

Nanada: meillä Ronja teki totaalisen pullolakon hetki sitten ja kokeiltiin vaikka mitä tuttiosia ja pulloja, mutta sitten hommattiin tällainen pullo : http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=519 ja johan alkoi kelvata :) Johtui tietysti pinkistä väristä, että tyttö siihen tykästyi ;) :LOL:
 
Ainii pitää kertoo vielä, että mein vauva oppi tänään syömään tutia! :eek: Meillä on siis varmaan 6:tta erilaista tutia, mutta mikään ei ole oo kelvannu vielä tähän mennessä!
Kastoin yhden tutin maitoon ja alko kelpaamaan, mikälie lunnonkumi versio onkaan!
Helpottas joskus hieman tuo tuti kun näkyy tissivauva muuten olevan.. :D
 
Glow
merkkiä...
Alkas pikkuhiljaa riittää nää kello viiden herätykset, mutta minkäs teet?! :attn:
Onni pistää kiukkuhuudot päälle jos ei nousta sillon leikkimään! Ajattelin et sillä on kova nälkä mutta ei kun piti vaan päästä höpöttelemään mammankanssa alakertaan...
Tunti tässä ihmeteletiin, söi ja nyt torkahti vaunuihin olkkarissa... Ajattelin itsekin nukkua mutta esikoinen heräsi joten enpä otakaan aamu-unia.

Joskus pistää vähän kiukuttaa lapsettoman/sinkun ystävän ymmärtämättömyys
:/ se, ettei hän aina muista etten mä pääse noin vaan lähtemään jonnekin minne haluaisin/hän haluaisi.

Meillä ei onneksi kyläilyn tms. suhteen oo ongelmaa. Melko pian vauvankans alettiin kylässä käydä ja heitettiin se ulkomaan reissukin. Tuleehan noita itkukohtauksia missä vaan ja millon vaan mut aina niistä selvitään. Tuntuu että tän toisen kanssa olen itse paljon rauhallisempi kun ekankans olin.
Mulla hajois pää jos en kävis vaikka ihan "vaan" naapurissa kahvilla tai kaupungilla kävelemässä tai mummon luona silloin tällöin vauvankanssa. Ihan mukava on myös mennä tohon omalle pihalle juttelemaan naapurienkanssa niitänäitä kun ulkoilevat muksujenkanssa. Esikoinen viettää aika paljon päiviä naapurin hoitotätin luona, kun kaipaa leikkiseuraa ja siellähän sitä on. Hoitosoppari päättyy tänkuun lopussa....

Mun piti kysyä jotain, mutta unohdin :whistle:

Ainiin, NUKKUMAANMENOSTA; mä laitan Onnin yöunille noin klo 19.30-20. Saattaa nukahtaa helpostikin, mutta herätä muutaman kerran tai ei ehkä kunnolla edes herää vaan ähkää tai itkee hetken mutta asettuu pian. Viimeistään klo 21 nukkuu hyvin. En oo kelloa kattonu joka yö että monelta herää syömään. Viimeyönä 2 kertaa, muistaakseni. Oon antanu yöllä tissiä, kai sieltä jotain vielä tulee, ainakin kun puristelin niin tuli maitoa. Mä vaan nukahdan melkein aina kun imetän joten Onni "unohtuu" meidän väliin. Tänään 4 aikaan annoin pullosta maitoa kun ajattelin että nukkuisko Onni sen jälkeen pitempään, mutta ei... ähinät alko viiden aikaan ja ylös piti nousta. Itse käyn sinnikäästi 21 maissa nukkumaan, jotten olisi aamulla hirmuisen väsynyt. Välillä olis ihana valvoa pitkään, muutaman kerra oon valvonutkin mutta se kyllä kostautuu! Esikoinen käy nukkumaan noin 20.00, joskus voi mennä 21.

Hyvää viikonloppua :wave:
 
Glow Meillä aika sama iltarytmi. Vauva (ja pojatkin) menee ajoissa nukkumaan. 19.00-19.30. Itse menen kanssa 21.00 nukkumaan jotta jaksan aamulla herätä. Mutta musta toi "vapaa" ilta on ihana. saa hetken katsella rauhassa telkkaa, neuloa ja viettää kahden keskistä aikaa miehen kanssa. Mä oon kans muutaman kerran valvonut vähän pidempään (tuonne 22-23.00 saakka) ja sen kyllä huomaa aamulla. |O Tämä rytmi sopii meille. =)

sadee80 & tyttö 2kk++
 
Heippa!

Meillä tyttö menee nukkumaan siinä 20.00-20.30.Heräilee kyllä syömään 2-3 kertaa ja on siis täysin tissillä vielä.Ja yleensä nukahtaa omaan sänkyyn,nyt oon parina kertana ottanut viereen illalla ja nukahtaa siihen ja heti nostan omaan sänkyyn.

Meillä ois tänään pitäny olla rokotus,mut peruin ku neiti hiukan nuhanen.Ens viikolla varaan sit uuden ajan.

Oltiin eilen meidän eskarilaisen kanssa kouluun tutustumassa,onneksi pikku neiti nukku koko ajan vaunuissaan.Meillä nyt "kakkonenkin" alottaa koulutiensä syksyllä.Kyllä kuulkaas tää aika menee liian nopeeta!!

Mulla ois eilen ollu hieroja mut jouduin senki perumaan.En oo pitkään aikaan käynyt hierojalla ja nyt sit mullaki flunssa,joten sillonhan ei mieluusti hierota.No täytyy varata uus aika heti ku flunssa hellittää.Ois tehny kyllä niin hyvää ku mulla on hartiat ja selkä ihan jumissa!

mutta nyt täytyy jatkaa..

hemuliina ja nepsu-neiti 3kk :heart:
 
Huomenta!

Meilläkin noustu 4.30 mut onneks vaavi malttoi touhuta sängyssä, ni lepäilin tuonne 5.30 saakka. Nukkumaan meillä vaavi kärrätään yleensä klo 20-21, ja mä meen sänkyyn jo siinä vaiheessa kun mies ja poika lähtevät lenkille, koska aamuheräämiset ja yösyötöt lukuisat niin vaatii... mut ihan ok, mulla oma aika on nyt "uusinta-aamulla" kun heijaan tässä näitä vaunuja samalla et poju saa unta...

Aion taas vähän valittaa. Nimittäin ihan kaamee olo aamulla :( Tuntu eka kertaa, et nyt oon ihan loppu! Enhän mä oo, mut tuntuu siltä. Sitten oon nyt kokeiluluontoisesti käyttämättä soijatuotteita muutaman päivän kaiken muun diettaamisen lisäks, niin en saa aamukahvia! Kun en vaan pysty juomaan mustana! Siis niin naurettava asia, mutta mulle tänä aamuna kuin maailmanloppu. Tää aamukahvi ja aamupala kera parin marie-keksin(ne on maidottomia ja munattomia) on ollu mun suosikkihetki...ja nyt kun tuntuu, et se on pilalla ni sain hermoromahduksen ja pillitin heti aamutuimaan. Naurettavaa. Kai se on sitä, kun alkaa väsymys painaa muutoin. Vaikka viime yö oli HYVÄ: mies kärräs vauvan unille n.klo 21, nukkui 01.30 saakka josta taas tuonne 4.30 saakka ja valvoi tunnin sängyssä, ja muutoin vielä täällä kitisi, ja sit unten maille taas. Mut ku itse on herännyt tosiaan puol 5 vaikka onhan tuossa noita tunteja!En tiiä, miten taas iski yks kaks tällainen olo, täytyy vaan ajatella etiäpäin..

Välillä musta tuntuu, että ne mun itsekkäät piirteet ei oo vallan kokonaan hävinneet tän vauvan myötä :D On se totta, että paljosta on luovuttava. Mutta kun ei oo yli kahteen kuukauteen nukkunut 4h pätkää (tääkin harvinaista) pidempää, ei kuukauteen saanut syödä laisinkaan mitä haluaa, ja kavereita sekä muita ihmisiä nähnyt ehkä 7 kertaa ja sen lisäks kuunnellut tuota itkua ni välillä tuntuu jo nyt, et eiks ois mun vuoro... ja sitkun pitäis mennä yksin johonki, en kuitenkaa vielä osaa :ashamed: :LOL: Oon aika pösilö! Onneks sentään tuo nukkuu vaunuissa, että pääsee ulkoilemaan! Ja sori taas vuodatus :(

No olin kyllä kommentoimassa teitäkin, mutta jannu päätti sitten ottaa minitirsat....eipä ookaan nukkunu nyt ku puol tuntia heräämisen jälkee... on kuulkaa nii hyväntuulinen että
:kieh: :LOL:

Nauttikaa kevätsäästä!

Ellamaaria ja Tikru 9viikkoa ja 5 päivää (Kuuluuko tähän joku kriisi?)
 
Ainiin, ja neuvolalääkäri ohjeita meidän tilanteeseen:

Äiti sitten lepää paljon ja syö monipuolisesti!


Sori, musta toi oli hauska :LOL: Kuinka monessa vauvaperheessä tuo on mahdollista ylipäätään, saati jos ruokavaliosta on karsittu kaikki pois ja vauva tahtoo heräillä öisin monta kertaa :D Mut kiva vinkki, voitaisko keskittyy itse ongelmaan? :whistle:
 
Glow
Ellamaaria :hug: varmastikin meillä kaikilla samanlaisia ajatuksia, luulisin että suurimmalla osalla ainakin jos ei ihan kaikilla... Mä eilen just mietin että olenko mä itsekäs kun toivon edes muutaman tunnin omaa aikaa ja mietin käyttäisinkö sen tekemällä jotain fiksua kotona, menisinkö yksin jonnekin vai nukkuisinko vaan?! Moni voi näistä kirjoituksista luulla ettei meillä mies eli isä tee mitään, mutta tekeehän se! Se vaan on niin että vaikka isukki hoitelis vauvaa kotona, minä en pysty nukkumaan...te tiedätte kyllä...
Mä olen väsyneenä ainakin tosi itkuherkkä ja olen sen miehelle näyttäny, eihän se muuten voi ymmärtää miltä musta tuntuu jos en näytä ja sano. Tuntuu pahalta vauvaa kohtaan välillä omat ajatukset ja olot, mutta on kovin lohduttavaa tietää että tätä se on muillakin. Mua on tsempannu kovasti se että naapurissa on vähän vanhempi vauva ja kokemuksia on saanu jakaa.

Onni on alkanu nauraa ääneen, voisko olla ihanampaa kuin vauvan nauru? :heart:
etenkin kun iskä "lennättää" eli nostaa vauvaa ylös/alas tms.

Joo ja että "äiti sitten lepää ja syö" juuhhh :whistle: eipä taida olla ihan niin yksinkertanen juttu

bytheway, musta on hauskaa kun täällä on Ellamaaria.... mun etunimi on Ella-Maria :D oikeesti...

lisäystä vielä, lueskelin omasta vauvakirjasta että mun äiti on antanu mulle ekana soseena ruusunmarjaa ja ananasta 4kk iässä. Vasta 6kk ikäsenä perunaa ja porkkanaa.

Onnille annoin eilen maistiaiset päärynäsoseesta. Äsken annoin kans ja hyvin maistu! Löysin myös sen etsimäni maissisoseen kaupasta.... kokeillaan sitä jossain kohtaa...
 
Heipsan taas

Eilinen oli varsinainen kurjuuspäivä, nyt tulee siis valitusta ja pahaa mieltä!! Vähän jäi lukemiset kesken, täytyy purkautua tänne ennen kuin poika herää aamunokosilta.

Oltiin siis neuvolassa, poika sai 3kk rokotuksen ja pneumokokkirokotuksen, ja huusi ihan hirveästi. Oli raukka ihan hysteerinen eikä meinannut rauhoittua enää millään sylistä ei olisi saanut laskea lainkaan. Imetin neuvolassa ja senkin jälkeen piti lohdutella pitkään ennen kuin saatiin vaatteet päälle. Ja kotona piti sylitellä kanssa suunnilleen koko päivä. Herkkis on hän siis.

Ja lisäksi, paino ei ollut noussut riittävästi. Kamalan paha mieli kun olisin halunnut imettää siihen 4 kk asti ja nyt en tiedä miten saada paino nousuun. TH käski aloittaa kiinteät mutta perunassa on paljon vähemmän energiaa kuin maidossa, miten sillä muka lihoisi... Tai no, se pitäisi saada tietysti maidon lisäksi, ei tilalle. Käytännössä tuskin tekee isoja, kun muutama viikko mennee maistellessa. Eli saattaa olla että lisäksi annetaan sitten korviketta. En ole korvikevastainen vaan pääasia on että poika saa tarvitsemansa ravinnon mutta silti olo on pettynyt kun en voinutkaan täysimettää niin pitkään kun halusin.. No, nyt on kova yritys lisätä maidon määrää (imutellaan usein ja taas osin ainakin ilman kumia), jos saisin ainakin hieman pumpattua lisämaitoa.
Miten teille kiinteisiin siirtyneille on käynyt painon kanssa, onko siis lähtenyt nousuun ja mitä olette antaneet?
Missä vaiheessa olette kiinteitä alkaneet maistattaa?
Lentis, mäkään en ole koskaan nähnyt mitään ohjeita siitä kauanko syömisen ja kylvyn välissä pitäisi olla aikaa. Iltarutiineista lukiessani jopa sanottiin, että järjestystä voi vaihdella eli syödä voi ennen kylpyä?

Mahasta: mä laitoin vanhat (ennen raskautta käytetyt) sammarit jalkaan kun lähdin neuvolaan. No niistäpä aukesikin neppari (ja sitten myös vetskari) matkalla, oli aika kiva yrittää 'vaivihkaa' sulkea niitä liikenteessä. Pitäis ehkä pyrkiä siitä eroon pikkuhiljaa.

Vauvauintiin menijät, millaisissa varusteissa vauva siellä on? Ja mistä varusteita saa?

tv
tyhjätissialmaa ja poika 3 kk
 
Pakko vuodattaa tänne, kun meidän ihana nukkujavauva on hävinnyt jonnekin :( Viime yönä herättiin 3kertaa aikaisemman yhden sijaan ja uneen takaisin pääseminenkin on yhtä kitinää. Masuvaivat valvottaa ja pylly pärisee aikas paljon. Ja joo, mä tiedän, et täällä on teitä joilla on OIKEESTI vaikeita vauvoja mutkun mä ehdin jo tottumaan niihin 6tunnin unipätkiin :ashamed:

Olin aamulla tosi vihanen vauvalle siitä, et ei antanut mun nukkua. Ja sit kun poika oli saanut kitistyä mut ja miehen ylös sängystä, niin sammui itse vielä tunnin unille. KIVA! Mut siitä kun sit heräs ja oli niin hyväntuulinen ja hymyili ja kujerteli mulle, niin enhän mä voinut olla enää vihainen sille pikkuselle ihanuudelle. Ja nytkin tuolla kolistelee uuden leikkikehänsä kanssa ja juttelee sille. Ja mä vaan tajuun kuinka paljon mä sitä pikkusta rakastan. Eli EllaMaaria, et oo ainut jolla on itsekkäitä ajatuksia ja vaikka niistä täällä kirjoitankin niin kaikki varmaan tietää, et oikeesti mä niin tykkään tosta pikku jätkästä :heart: Ihan niinkuin sinäkin siitä teidän pikkusesta kiljukaulasta :heart: Jaksuja vaan sulle :hug:

Mutta josko tää päivä tästä paranis loppua kohti. Mieskin on vapaapäivällä eikä mitään suunniteltua ohjelmaa meillä tänään, aikaa vaan kolmestaan B)

Huonotuulinen Tuiskunen ja Alexi 3kk5pv
 
Huomenia!

Mä oon vähän kade, kun pääsette soseiden kanssa jo puljaa... :LOL: :LOL: No peräst tullaan...

Meillä on ny ruvettu herää syömään 6 pintaan tai ain on syöny, mut nyt ei sit nuku enää... Vaan tillittelee sängys, meikä julmetun väsy viel sillo. Onneksi jannu tyytyy potkimaan mua :D joten köllötellään ja pikkuisen vielä torkahtaakin jossai vaiheessa. Se on kyl jännä miten kiemurtaa potkuetäisyydelle ja ihan kiinni vaik vähä kauemmas herrasen siirrän.
Meillähän nukkuu edelleen osan yöst meidä viekus, sellasest tilkkutäkist rullatul "alustall". Ei pääse hirveäst pyörimään ja on pää vähän koholla. Buklutkin jääpi siihe ja maitovalumat suupielestä. Tosin nyt, kun on alkanu vetää "vatsoja" pääsee silviisiin muhun kii paremmin. :) Yöllä ei tätä jumppaa tee, vaan pysyy pesässään :heart:

Kaapsu käy yöunille 20-21 ja meikäläinen 22-23. Joskus lipsahtaa lähemmäks 24...
Herra herää sitten syömään 2-4 välil ja sit 6 mais.

Mukavaa päivää, mun pitäis siivota... Tässä istun..
 
Hei vaan! =)
Olen taustaillut ahkerasti ja tää palsta on muodostunut miulle todelliseksi henkireijäksi! Oon saanu paljon voimia kun oon huomannut, että samat ne on ongelmat muillakin enkä ole asioitteni kanssa ihan yksin. Iso kiitos siitä teille! :flower:

Meillä siis vauva-arki ei oo ollu aina yhtä ruusuilla tanssimista. Ja ongelmat, ylläri, ylläri on liittyny nukkumiseen. Yöt on aina menny ihan ok (herätään kyllä syömään vaihtelevasti 1-5 kertaa, aamuyöllä useammin). Nukkumaan mennään noin 19.30-20.30 aikaan tissille nukahtaen. Mie kömmin perässä kymmenen aikaan. Ekan kerran saattaa parhaassa/harvassa tapauksessa poika herätä syömään noin puoli kolmen aikaan, mutta yleensä jo aikasemmin. Herääminen uuteen päivään tapahtuu sitten klo 6-9 aikaan, tätä nykyä kuudelta... UUUH!
Isommaksi ongelmaksi on muodostunut päivällä nukkuminen. On aina nukkunu päivällä heikosti, mutta kun 3kk täytty, lopetti meijän poika pitempien unien ottamisen. Puolituntia kun täyttyy alkaa huutaminen. Ihan sama ollaanko liikkeessä vai ei. Toisinaan armoton vaunujen rytkyttely auttaa asiaan ja poika nukahtaa uudelleen, mutta ei aina. Ja jos nukahtaa, saan käydä vähän väliä uudelleen heijaamassa. Näitä pikku-unia saattaa nukkua päivän aikana jopa neljät viidet ja aina on herättyään pirteä tapaus. Eli kai se on mamman vaan totuttava tälläiseen rytmiin. Tosin nyt poika nukkuu partsilla vaunuissa eikä oo herääny, vaikka yli puol tuntia on jo menny... Muutenkin outo tilanne, kun pikku-uniltaan meni melkein suoraan uusille unille. Ehkä päiväkekkulointi on käyny voimille.

Oon kovasti miettiny tuota rinnalle nukahtamista/nukuttamista. Hirveen ristiriitanen olo on siitä. Miten työ muut imettävät nukutatte vauvanne? Oon koittanu antaa iltaimetyksen istualtaan ja siitä oon nostanu torkkuvan pojan sänkyyn, joka sitten herää ja uudelleen syliin jne. Se on vaan tuhat kertaa helpompaa imettää ja nukuttaa poika meidän sänkyyn ja nostaa siitä sitten omaan pinnikseen nukkumaan. Uusia toimintamalleja otetaan vastaan, kiitos! =)

Nyt kun on näin omanapaisesti tänne vuodattanut ja rauha maassa kotona, voisin seuraavat minuutit kuluttaa silmäpussien peittämiseen.

Aurinkoiset päivän jatkot! B)
 
Mae
EllaMaaria mullahan kävi esikoisen kanssa niin, että jaksoin ja jaksoin, välillä itkin että hetkeksi helpotti. Sitten taas jaksoin ja jaksoin, kunnes oikeasti alkoi vauvan elämä helpottamaan (saatiin siis allergiat kuriin) ja vasta silloin purkautui todella se väsymys ja pahaolo josta mulle iski sitten masennus.
Nyt tän toisen kanssa on jaksanut paljon paremmin, kun vertaa siihen. Mä oon onnellinen 3h unipätkistä (esikoisen kanssa ne pätkät oli 15min-1h), toki nyt olen tottunut 6h pätkään niin vähän puulla päähän lyöty olen nyt parin yön 3h jälkeen. Mä olen onnellinen 2h päiväunista ja leveistä hymyistä vaikka vastapainoksi tuleekin mielettömiä huutoraivareita, esikoisen kanssa päikkärit oli 35min. ja huutoa oli loppuajat.
Mutta tiedän kyllä miltä susta tuntuu, ihminen se sinäkin vain olet (vaikka välillä varmasti tuntuu että on kuin robotti joka vaan pitäisi jaksaa ja jaksaa). Toivon teille kyllä helpotusta pian, että pääset nauttimaan vauvastasi oikeasti. Oletko harkinnut erityiskorvikeelle siirtymistä? Silloin saisit varmuuden kaikkiin pojan allergioihin, kun ei enää tulisi niitä ärsykkeitä sun maidon kautta. Mutta jaksamisia sinulle :flower:

Meillä siis maitoaltistus menossa ja oireet on sekavat, ei ole enää sitä vesikakkaa, mutta unet (kaikki) on levottomia, räkäinenkin tuo poika on. Piereskelee mielettömästi ja kakkaa USEIN. Syömisvinkuminenkin on tullut nyt takaisin. Vielä pitäisi viikonlopun yli jatkaa, saa nähdä kuin käy.
 
Seranzu, olet oikeassa, pitäis yrittää pysytellä rauhallisena ja jättää neuvolatätin sanomiset omaan arvoonsa :)

Rosinante: Ilmoittelehan mitä siellä neuvolassa sanotaan tuosta pään kenotuksesta, jookos... Mä ajattelin itsekin siitä kysyä sitten parin viikon päästä kun menen 4 kk neuvolaan + lääkäriin. Kaverin kanssa juttelin eilen asiasta ja sanoi, että heillä pojalla oli aika sama juttu ja nyt 6 kk iässä ei oikein enää huomaa koko asiaa, että toivotaan että meilläkin menisi vaan pian ohi :hug:

EllaMaria: Miten teillä vauva reagoi (masulla, iholla, jotenkin muuten?) kun olet aloittanut nuo oman ruokavalion tiukennukset? On varmasti tosi rankkaa ja varsikin kun ei saa kunnolla levättyä välissä. Nuo sun tuntemukset on ihan normaaleja, älä huoli! Tosiaan meillä poika on jo kohta 4 kk ja nyt viimeisten viikkojen aikana on alkanut unetkin hieman pidentymään, aluksi ekaan 3 kuukauteen poika EI KOSKAAN nukkunut yli 3 tuntia putkeen. Mutta nyt on tilanne jo parantunut, ja viime yönä oli taas poikkeuksellisen hyvä yö kun tuli 6 tunnin pätkä (on harvinaista edelleen, mutta kuitenkin edes joskus! ). Eli josko se teilläkin pian alkaisi helpottamaan :hug:

Almaa: Meillä alkoi soseiden syöminen 3,5 kk iässä eli viikko sitten. Tietenkään vielä en osaa sanoa siitä miten vaikuttaa jossain vaiheessa painoon, mutta meillä poika ei vain suostu syömään soseita ja sylkee kaiken pois. Pojan paino on noussut jokaisessa neuvolassa ihan kunnolla, mutta meillä alettiin terkkarin kehotuksesta syöttämään kiinteitä koska unet alkoivat pirstoutua taas öisinkin vajaaseen 2 tuntiin eli kaverin piti syödä ihan koko ajan. Luulisin, että jos teillä käy myös niin, että vauva kieltäytyy soseista, niin kannattaa ehkä kokeilla niitä vellejä, koska niissä kuitenkin olisi energiaa maitoa enemmän ja saisitte painon taas parempaan nousuun. Tsemppiä!

Ja tällä kertaa en valita mistään, koska viime yönä sain nukuttua sen 6 tunnin pätkän ja vaikka heräsin itse silloin klo 5 eikä uni enää tullut, niin olo on mahtava B)
 
Tsemppihalit kaikille, joilla on väsy :hug:
Almaa: :hug: Ethän jaksa kauhean kauan olla pettynyt siitä, jos ei täysimetys riitä, kun onhan se monella sillä tavalla. Itseäkin jänskättää, että päästäänkö sinne 5. kuuhun saakka, jolloin lääkärin mukaan vois alkaa maistella kiinteitä, vaikka niiden varsinainen kokeilu alkaa Italiassa 6-kuukautisena.

EllaMaaria: mä en nyt muista, että onko tullut puheeksi, mutta ootko ollut pitkiä jaksoja kokonaan ilman kahvia tai kofeiinia sisältäviä tuotteita?
Meinaan meidän perheessä kofeiini aiheuttaa pieninäkin määrinä (en voi itse juoda aina edes kofeiinitonta kahvia, koska siinäkin on pieniä määriä kofeiinia) vahvoja oireita, siis mun isäkään ei pysty juomaan kahvia, kun tulee sydämentykyttelyä ja hermostuneisuutta, sama mulla ja mun miehellä ja anopilla, siis aikuisilla ihmisillä tosi vahvat oireet pienistäkin määristä. Mä en pysty esim. itse syömään suklaata illalla, kun en saa sitten nukutuksi. Tämän takia tosiaan en uskalla syödä edes suklaata, kun jos Greta on perinyt tän kummankin suvussa kulkevan kofeiiniyliherkkyyden. Eli eihän teidän söpöliinillä vaan ole samanlaista yliherkkyytta?
Tarve kahville on kyllä varmasti kova, itekin olen ihan koomassa, ennen Gretaa join teiinitöntä vihreää teetä, mutta nyt imettäessä en ole uskaltanut sitäkään.

Greta nukkui pinniksessä koko yön! Siis nukkui ja nukkui :D Herättiin 3 tunnin välein, mutta kakkaamaan (klo 00.00, 03.00 ja 07.00, sit siinä välissä prutkuteltiin ilmaan klo 5.30), annoin toki tisuakin, mutta kokeilu jatkuu, kun toi iltakakka siirty yölle, jos tekis kakat ennen nukkumaanmenoa, niin saattaisi ehkä nukkua taas sellaisen 6 tunnin pätkän.

Itse nukahdin n. klo 4 maissa ja nukuin sinne 5.30 saakka.. :D Mä tiesin jo etukäteen, etten nukkuisi ilman Gretaa vieressä, vaikka kuulen sen hengityksen ihan hyvin, kun pinnis on meidän jalkopäädyssä, viereen ei mahdu.

Syliin siis nukutin ja puolikoomassa siirsin pinnikseen, hyvin nukahti sinne vaikkei ollutkaan tisu suussa. Itsestä tuntui kyllä kauhealta :LOL: Sitten aamulla vielä punnasi siellä itsekseen hetken kakkaa eikä yhtään valittanut, hereilläkin on nyt viihtynyt siellä valittamatta.
Tietty nyt kun piti jatkaa vielä aamu-unia, ei uni pinniksessä enää maittanut ja niin kaivettiin kantoliina esiin, nukkuisi nyt ees vähän ennen sitä rokotetta.

Tv. Kooma-Lentis ja iso tyttö Greta 3kk ja 1 vko :heart:
 
Itselläni kahvinjuonti on vaan lisääntynyt imetysaikana. :ashamed: Saatan keittää kaksi satsia eli yht. 6 dl päivän aikana. :eek: Ja 1-2 kupposta teetä lisäksi. Mutta join kyllä kahvia aika paljon koko raskaudenkin, en sentään puolta litraa päivässä mutta melkein.

Ellamaaria: :hug: Lääkärien hyvää tarkoittavat neuvot joskus kuulostaa vähemmän mietityiltä... :whistle:

Kutri: Mä jätän vauvan hereillä sänkyyn(=perhepeti), ellei ole jo kerennyt nukahtaa hetkeksi sitteriin niin, että mennään samaan aikaan nukkumaan. Poika ei nukahda rinnalle vaikka silmät kuinka luppaa, joten sitten olen vaan jättänyt sen hakemaan unta itsekseen ja laittanut oven kiinni. Joskus on kuulunut tiukka rääkäisy vastalauseeksi sille, että olen lähtenyt pois, mutta en säntää heti katsomaan, ja usein poitsu on saman tien sammahtanut. Toki sitten jos alkaa enemmän itkemään, menen paikalle. Koetan pitää nukutusrituaalit mahdollisimman kevyinä, jotta ei sitten joutuisi rankkoihin unikouluihin ym. jatkossakaan.

Kössi ja poikanen
 
Niiskunenä joo ilmoittelen kyllä, meillä seuraava neuvola vasta kesäkuun eka viikolla. Ilmoittelehan sinäkin jos saat aikaisemmin jo jotain tietoa.

Isi nukutti meillä eka kerran pojan yöunille eilen! Hyvin meni ja vieläpä ilman itkua! Mä kattelin vaan telkkua ja nautiskelin yhden oluen (ensimmäinen olut yli vuoteen!). Ai että mulla on helpottunut olo että onnistuu se noinkin. Oon jotenkin tähän asti kokenut sen aika raskaana että vauvan nukutus on aina mun vastuulla kun mulla on tissit! Siis siinä mielessä että jos mulle sattuis jotain tai pitäis muuten olla yötä pois niin miten mies suoriutuis. Mut näköjään se huoli alkaa helpottaa... =)

Mulla on niska ja yläselkä aivan jumissa. Juttelin asiasta neuvolassa ja sain ohjeeksi käydä sauvakävelemässä... No juu, kävisin enempi kuin mielellään jos vain ois mahdollista!! Herää kysymys kuka katsoo vauvaa sen aikaa. Mies on vasta illalla kotona ja en mä silloin enää jaksa sauvomaan lähteä kun tarttis nukkumaan mennä. Hyviä neuvoja siis satelee meidänkin neuvolasta :) .

Päikkäreistä vielä sen verran että meillä poika nukkuu vaunuissa aika tarkalleen pari tuntia, 10-12. Loppupäivä mennään pari tuntia hereillä ja puoli tuntia tirsoja-tyyliin. On vielä tosi tarkka se puoli tuntia, siitä vois melkein kellon tarkistaa :LOL: .

Jaaha, poika hermostuu sitterissä kun äiti ei huomaa tarpeeksi.. Meillä muuten kanssa sitä "tekoitkua" kun joku mainitsi.

Kuulumisiin!
 
Ellamaaria, oliko sulla maidoton, munaton ja soijaton ruokavalio? Jos näin, niin kokeile siihen aamukahviisi kauramaitoa tai riisimaitoa. Että saisit sen aamuherkkuhetkesi takaisin... Minä käytän kauramaitoa ja syön niitä kaura"jugurtteja" ja hyvin toimii. Vaikkei ihan samalta maistukaan kuin maidosta tehty. Tosin lentis on siinä oikeassa, että kahvi voi aiheuttaa vauvalle vatsanpuruja.
 
Meillä on muuten viimeisen viikon ajan ollut kovin hitti päristely. Eli poika päristelee ihan koko ajan, usein naurun ohessa ja aika usein vielä itkunkin välissä :) Välillä tulee naurettua ihan kippurassa miltein, kun pikkuinen yrittää itkullansa herättää huomion ja sitten sieltä suusta tuleekin pärinää ja tietty samalla litrakaupalla kuolaa :LOL: Ilmeisesti jotenkin liittyy kielensä löytämiseen tämmöinen vaihe.

Rosinante, meillä on 27. päivä neuvola, eli kerron sen jälkeen sitten mitä lääkäri kenotuksesta sanoi.

Jaahas, mentävä taas kun omituinen mouruaminen alkoi :D
 
Meillä minä menen nukkumaan usein samaan aikaan kun tyttö, menee nukkumaan 23. Tai valvon pisempään aamulla omistan taajaman suurimmat silmäpusssit :kieh:

Mulla ei ole hinkua irtaantua tytöstä tai siis ei juuri kipinää lähteä yksin mihinkään esim elokuviin tai hippaamaan.Lenkit riittää että sinne saan painua yksin.Mähän olen muutenkin surkea käymään missään iltariennoissa, kärsin huonosta omasta tunnosta kun olen jossain muualla kuin lasteni kanssa.Puhumattakaan jos krapula olisi ja väsy.Siitähän saisin moraalituskat. Mulla on tällainen ongelma. Olen siis epäitsekäs ja elän muille. En todellakaan itselleni tällä hetkellä, you know.

saa tuntea raivoa ja harmia lasta kohtaan- mielessään, kun lapsi valvoo tms. Kuitenkin sitä rakastaa lastaan varmasti ja satasella.Kaikki tunteet on sallittuja, ei niitä voi peittää, parempi purkaa ne pois ja ajatus tasolla tai tuumata ääneen kuinka sylettää kun lapsi on itkuinen, ei se vielä riko eikä särje mitään. Mutta jos ne kaikki tunteet itseltään kieltää ja kasaa sisäänsä ne voi ikävästi purkautua pihalle isona klönttinä ja saada aikaan jotain peruuttamatonta. Ja kun sanoo ääneen itselleen niin mua ainakin helpottaa höyryjen ulostulo. Ja taas jaksaa passata, syöttää ja kuivittaa :heart:

mukavaa viikonloppua kaikille

sini ja tyttö melki4kk
 
Vyöhyketerapia Lupasin kertoa auttoiko.. No ainakin meidän kiukkupoika vaihtui ilopoikaan :) Sitä en tiedä johtuiko vyöhyketerapiasta, maitohappobakteereista vai ihan iästä, mutta ei oo enää ollu mahavaivoja ja vatsakin toimii paremmin. Eli voin suositella. Ja sitäpaitsi ei siitä ainakaan haittaa ole, joten kokeilkaa ihmeessä jos esim. mahakivut vaivaa.
 
Kutri : Mä oon kanssa kuulunut noihin "tissillä nukuttajiin" ja nyt yritän kovasti päästä siitä tavasta eroon. Eilen tosiaan onnistui hyvin kun mies nukutti, ajattelinkin että johtuikohan se siitä etten ollut "tuoksuttelemassa" tissimaitoa siinä lähettyvillä. Oon koko ajan tavallaan tiedostanut sen ettei oo kauheen hyvä tapa nukuttaa rinnalle kun poika syö muutenkin NANia pullosta. Mutta kun ei ole tuttimiehiä toi meidän poika niin tissillä se on ollut niin helppoa.. :ashamed: .

Siniraita : Täällä kans välillä ärräpäät lentelee :ashamed: , varsinkin silloin kun on väsynyt ja asiat ei mee ihan pukeen. Oonpa tirauttanut pienet itkutkin joskus kun oikein sapettaa. Samalla tunnen suurta syyllisyyttä kun ei se pikkuisen syy ole että kiukustun. Helpottaa kyllä kummasti oloa kun saa vähän päästellä höyryjä.

Meillä kans nauretaan omalle peilikuvalle! Ihanan hersyvää kikatusta kun oma naama näkyy peilistä. Eilen huusi täyttä kurkkua kun oltiin menossa päikkäreille, mutta kun näkyi oma naama peilistä niin huuto vaihtui nauruun, ihana :heart: .
 
Tiistaina oltiin siä rokotetutkimuksessa ja meille ei tullu siitä kyllä yhtään mitään harmia. Ei itkuisuutta, ei ollut pistoskohdat kipeät eikä noussut lämpöä. Väsynytkään ei ollut :) Hyvä näin, ehkä ei tarvi niin paljoa jännittää seuraavaa rokotuskertaa.

Mun piti muuten mainita D-vitamiinista. Oltiin vappuviikonloppu reissussa ja mulla oli kyllä Jekovit pakattuna mukaan mutta unohdin täysin antaa sen koko viikonlopun ajan. No kummasti meidän iltaitkumaratoni (yleensä noin klo 21-24) jäi pois. No maanantaina palattiin kotiin ja taas annoin tipat aamulla ja yllätys huuto illalla. Tiistaina jätin tarkotuksella antamatta ja ilta oli heti parempi. Sitten kävin hakeen apteekista muuta ja vaihdettiin Deetippoihin, eipä oo iltaisin enää ollut itkua :p Eli melkein 3-kuukautiseksi meiän vauva huusi ja mä vaan joka päivä mietin, että mitähän mä nyt taas tänään söin :ashamed: Meillä kun ei todellakaan sillon alkanut huuto kun Jekovit aloitettiin, että oisin osannut siihen yhdistää. Onneksi unohdin antaa ne yhden viikonlopun ajan. Itseasiassa nyt meillä on ollut aika hyväntuulinen tyttö :heart:

Ellamaaria :hug: Tiedän miltä tuntuu, kun on niin väsynyt, että maailma tuntuu luhistuvan siihen, että mies on jättänyt leipäpussinsulkijan pöydälle. Tuntuu ylivoimaiselta jopa siivota se ylimääräinen juttu... Ja tosiaan mä jaksoin maidotonta viikon, jolloin paino putos 1,5kg ja siihen loppu se dieetti. Onneks tohon huutoon löytyi nyt sit muu syy.

Bourriquet + tyttö 3kk 3pvää
 

Yhteistyössä