Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Huomenta päivää =)

Juu, en ajatellut, että sitteriä leikkimattoon mitenkään täytyisi vaihtaa. Muistelin vain, että meillä sitteri on aiemminkin jäänyt pikkuhiljaa pois käytöstä muutaman kk:n iässä, kun vauva alkaa olla aktiivisempi, eikä sitten oo enää niin viihtynyt sitterissä. Tosin nyt juurikin poika on taas tyytyväisenä sitterissä, huusi vaan sylissä niin laskin tuohon.

Meganukkuja: Vaavi on vielä(kin) niin rytmitön, että meillä päikkärit saattaa siirtyä iltaan ja jatkua sujuvasti yöunina. Syöntiä tosin tietysti välissä. En oo jaksanut mitään rytmejä miettiä, kai se kiinteiden aloitus sitten alkaa rytmittää päivää.

Unikeko: Mä olin monta viikkoa pumppaamatta, kunnes taas aloitin. Voi olla, että joutuu vähän harjoittelemaan, mutta kyllä mä nykyään saan taas pumpullakin jotain irti.

Kössi ja poikanen
 
Moikka!

Melko omanapaisesti käyn kertoilemassa kuulumiset. Käytin Konstaa tänään lääkärissä, kun aloin ihmettelemään miksi hyvin nukkuva ja rauhallinen poika nukkuu vaan 30-45min kerralla ja itkeskelee jatkuvasti. Panadolia kun antoi niin nukkui pidempään. muuta ei lääkärissä löytynyt, mutta kurkku oli kovasti punainen ja se varmaan on ollut itkuisuuden syy... Jonkin viruksen on Konsta onnistunut hankkimaan, vaikka minä ja mies ollaan terveitä. :/ Lääkäri lupaili, että saattaa tulla vielä muutaman päivän kuluttua räkäiseksikin. Hoitona säännöllisesti panadolia kolmesti päivässä ainakin pari päivää.

Meillä ei yleensä olla NUKUTTU kuin 5 tuntia kerrallaan ja olen pitänyt sitä ihan hyvänä nukkumisena. Kerran on nukkunut hehtaariunet, mutta en muista kauanko ne kesti... Mutta meillä mennään täysimetyksellä, joten ei kai tuon pidempään yleensäkään silloin nukuta.

AIVASTELTU on syntymästä asti joka ikinen päivä. En tiedä mistä johtuu. Kai tuo voi allergistakin olla, kun on molemmilla vanhemmilla allergiaa. Ja kasvoissakin on kuivaa ihottumaa...

Mutta meillä aletaan hermostua sylissä oloon, joten liikkeelle; hop.

Kuume ja Konsta 10vko 4pv
 
Merkkiä ja pikakommenttia kun poika vielä hetken nukkuu.

Ollaan nyt pari päivää harjoiteltu eroon rintakumista ja jestas mitä tappelua. Muuten poika on kovin rauhallinen mutta toi ruoka on aika tärkeä juttu ja sen kanssa ei aleta hänen mielestään kikkailla. Tällä hetkellä tuntuu että ollaan välivaiheessa jossa sekä kumilla että ilman on hankalaa syödä, ja heruminenkin on jotenkin muuttunut, eilen en saanut pumpatuksikaan. Ihmettelin onko maito loppu ja puristin rinnasta jolloin sain omaan naamaankin pienen roiskahduksen eli pitäisi olla kyllä. Erilaisilta rinnat tuntuvatkin, eivät niin pakkautuneilta - ehkä siis heikommin tyhjeni kumilla. Kertokaa te jotka kumista olette päässeet, miten se meni? Kuulostaako lainkaan tutuilta nuo jutut?
Unikeko, kyllä mä uskoisin että pumppaamisen voi aloittaa koska vaan. Niin ja ehkä mun on aika luopua koko Spotify-kutsun odottelusta kun mitään ei kuulu. Jos ne ei anna niitä Suomeen vaan mielummin Ruotsiin ; )

Melkoisia nukkujavauvoja tosiaan! Meillä viel se 3 tuntia maksimi, toivon että kiinteiden aloittamisen myötä pitenee. Pakko myöntää että vaikka just sanoin etten ole imettämiseen kyllästynyt niin nyt jo suunnittelen tuota kiinteiden aloitusta, tai siis odotan kovin sitä maagista 4 kk rajaa.

Meillä poika aivastelee kanssa kovin, kummallisen 'allergian' perinyt isältään eli aivastaa kun näkee kirkkaan valon. Valoallergiaa siis, niin kummalliselta kuin kuulostaakin.

Onko teillä vauvoilla kädet kylmät? Meidän pojalla on ihan kamalan kylmät kädet, neuvolassa TH sanoi että riittää kun pää ja sydän saa verta ja siksi nuo raajat kylmemmät mutta kun ne on vieläkin, ja milloin tahansa kun kokeilen?

Nyt on 3 tunnin päikkärit takana, täytyykin mennä kurkkimaan.
almaa ja poika 12 viikkoa
 
Päivää vaan :wave:

Aivastelua ja yskimistä, kyllä meilläkin on ihan päivittäin. Oon kans ajatellu, et koskahan alkaa vauvalla ilmetä allergiaoireita jos johtuis toi aivastelu allergiasta?? Pelkään vaan kovasti ettei toi vauva tuu allergiseks meidän koiralle.. sit joutuu koira väistyyn jos niin olis :|

Nukkumisesta, meillä nukuttiin taas tyytyväisenä viime yö 23.30-8.45. Herätessään naureskeli vaan ja venytteli =)

Onko muuten kukaan nähnyt myynnissä missään Mauri Kunnas-sarjan vauvan leikkipesä+jumppa-juttua? Näin mainoksen uudessa Vauva-lehdessä ja näytti oikein kivalta jutulta vauvalle ja sit myöhemmin toimii loikoilupaikkana. Siinä ei mainittu et mistä niitä sais ostaa, oli vaan se markkinoijan nimi.
 
pur
UNISSAAN ITKUISTA mä oon kanssa aatellu että on niitä mahavaivoja. Ja muutenkin itkut naurut ja mutt ääntelyt oon vaan aatellu et vauva silleen käy läpi edellisen hereilläolojakson asioita ja prosessoi kokemiaan asioita silleen (ihan niinku aikuinenkin tekee, sehän on tavallaan turvallisin tapa käsitellä asioita alitajunnan kautta) sekä opettelee uusia juttuja ihan selvästi unissaan.

MATAMA :flower: Onneksi olkoon, etä teillä on viimein rauha maassa noitten unijuttujen kanssa.

YSKII JA AIVASTELEE VAUVA meilläkin just KÄRPPIKSEN kuvaavamalla tavalkla. Aivastellu on alusta asti ja yskiminen on alka nu tässä joku aika sitten ja on kyllä lisääntyny. Neuvolassa näitää ei oo pidetty just minään. Tyttö ei tosiaan vaikuta mitenkään kipeeltä. Mä just tänä aamuna pohdiskelin äänen miehelle, et voiskohan olla ihan vaan sitä (kun meill' oli viime viikolla sitä kuivunutta vertakin nenässä) että nyt kun se vastasyntyneen lima on rööreistä poistunu ni limakalvot on vähän ärtyneet kun totuttelee kaikkeen mitä mitä nyt ilmassa on...ja näin keväisinhän sitä on kaikenlaista.

Pur ja Pihla 3kk

mä en tajuu mitä toi silmän isku tossa tekee mut poiuskaan en saa
 
3kk neuvolassa käyty eilen, oltiin melkein pettyneitä, että 7kg ei menny rikki :LOL: No alkaa vähitellen toi kasvu tasoittumaan... Eli Labellolle päivitystä eli 3kk: 6805g, 60,5cm ja py 40,5cm. Iso tyttöhän tuo on vieläkin.

Nukkumisesta Mä oon kans ollu tosi tyytyväinen kun tuon rytmiksi on vakiintunut ensin 5-6h, sit syönti ja siihen se nukahtaa ja sen voi nostaa takaisin omaan sänkyyn ja uni jatkuu vielä nelisen tuntia. Ainoa, että nukahtaa tosiaan aina vasta kahentoista aikaan eli sitä kun sais aikaistettua :|

Rokotuksista Tultiin just kotiin rokotetutkimuksen eka käynniltä. Eli osallistutaan siihen pneumokokki tutkimukseen. Eli sai tänään rotan suun kautta, toiseen reiteen normaalin 3kk rokotussatsin ja toiseen reiteen tutkimusrokotteen. Arvatkaa vaan lähtikö kauhea huuto ja äitille huono mieli kun kiusaa toista vaikka rokotuksethan on hyvä asia :ashamed:

Aivastelusta Meillä kans aivastellaan joka päivä. Mä luulen, että se on vaan siitä kun ne hengitystiet on vielä niin ahtaat ja tosiaan kaikenlaista pölyä ilmassa, varsinkin nyt keväällä.

Allergia Meillä kans tosiaan kolme koiraa ja mun suurin pelko, että allergisoituis niille. Mutta onhan nyt tullu noi uudet allergia suositukset ettei koirista heti joudu luopuun. Itseasiassa perheissä joissa on 2 koiraa on kai vähemmän allergioita... No turha sitä on etukäteen murehtia :/

Sitteristä Mä oon nostanut sitterin selkänojaa jo vähän aikaa sitten :ashamed: Tosin ei se siinä ookkaan kun mun aamupalan ajan. Meillä ei vaan tyttö viihdy siinä hetkeekään jos on ihan makuuasennossa...

Bourriquet ja tyttö tänään tasan 3kk
 
Meillä on aivasteltu ihan synnäriltä saakka monta kertaa päiväss, ja ainakin kätilöt sanoivat, että ihan pienetkin pölymäärät saa pikkuvauvat aivastelemaan. Yskimään on myös ruvennut ihan viime viikkoina, mutta silloin kyllä kuulostaa siltä, että menee oma kuola väärään kurkkuun.

Meillä kanssa oli ihan kauhea huuto eilen illalla, kun yritin kylvettää :/ Varmaan oli ihan sipissä siitä ostosreissusta, harvoin on noin naama punaisena huutanut. Olin tarjonnut rintaa aiemmin, kun siinä itkeskeli, mutta ei kelvannut. Sitten kuitenkin tuo epätoivoinen kiljuminen lakkasi vasta rinnan avulla :headwall: Pukeminen ja hiusten kuivaus oli kanssa yhtä taistelua, kun ei yhtään voinut sylistä laskea ilman huutoa. Sitten nukahti pikapikaa tisun kanssa, kun sänkyyn pääsi, vaikka oli kulunut alle sen 2,5 tuntia, minkä yleensä on hereillä illalla ennen kuin suostuu nukahtamaan.

Tänään alkaakin sitten äidillä olla väsy, ja silloin tuntuu tietty Gretakin hankalammalta, vaikka tuskin se oikeasti sen hankalampi on. Oon ainakin itse huomannut, että on aika lailla mun omasta asenteesta kiinni, että millainen Greta on. On vain joskus vaikea olla itse hyvällä tuulella, kun on toooosi väsynyt. Haha, mä en enää ees lue, että paljonko teidän muiden vauvat nukkuu kerralla, kun en oo tässä 3 kuukaudessa nukkunut kuin pari kertaa itse ees 3 tuntia putkeen. Meillä siis heräillään öisin 2-3 tunnin välein.

No joo, vali vali. Sitten tässä tajusin myös, että mies ei edes lähettänyt mulle kukkia! |O Olisi aivan hyvin voinut edes kukkapuskan lähettää netin kautta, mutta kaipa se aatteli, että riittää, kun juhlitaan hänen palattuaan. No ei riitä, ei tänään, kun on taas vaihteeksi kuluttanut koko päivän vauvan nukuttamiseen :kieh: Suklaarasian antoi ennen lähtöään, kiva kiva, kun oon sanonut, että suklaata en syö, kun voi aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja :kieh:

Muutenkaan mies ei ees soittanut eilenillalla, niin kuin yleensä, viimeksi eilen iltapäivällä olen kuullut. Onhan siellä nyt varmaan paljon tekemistä, mutta oisko se nyt niin vaativaa soittaa puolen minuutin puhelu ihan vaan hyvää yötä toivottaakseen.

Kylläpä mulla on negatiivinen olo tänään. :ashamed: Siivojakin tulee pian, ja kämppä on kuin räjähtänyt. Hävettää sekin :ashamed: Mutta täällä ei ole oikein ehtinyt mitään laittaan paikoilleen, kun on aika kulunut Itku-Iitaa kantaessa =) Nyt mä olen kyllä epäreilu Gretaa kohtaan, se nyt ei paljoa tuossa edes itkenyt, halusi vain kantoliinaan, että pääsisi nukkumaan. Vaunuissa nukkui sentään aamupäivällä puoli tuntia, vau!

Tv. Pessimisti-Lentis ja väsynyt Greta 3kk > :heart:
 
Päivää että pätkähti! :)

Kareliini kyseli Mauri Kunnaksen leikkipesästä. Me saatiin se ristiäislahjaksi, kun sitä itse toivoin. Prismasta se oli ostettu. Tuo on ihan vekkuli. Vielä ei poika jaksa olla tuolla pesässä kauaa, mutta kun laittaa tuon lelukaaren sitterin päälle niin johan lelut heiluu. =)

Meilläkin aivastellaan ja yskitään päivittäin. Aivastelun luulen johtuvan siitä, että pojalla nousee herkästi maito ylös, joten se varmaan kutitteleen nenää. Yskä on tosi kuivan kuulosta, mutta kun ei yski kauhean usein niin siitä en ole vielä huolestunut.

Poika nukkuu todella vaihtelevasti. Joskus vetää melkein yön putkeen syömättä, ja välillä (kuten esim. viime yönä) herää taas kahden tunnin välein syömään.

Meillä ois rokotuskäynti ensi maanantaina. Hirvittää, kun poika on saamassa samanlaisen satsin kuin Bourriquetin tyttö. Jospa se menis hyvin, kun kyllähän nuo hyödyllisiä rokotteita pitäisi olla...

Nyt pyllyn pesuun ja laittamaan pyykit kuivumaan...

Virme ja poika 11vkoa+5pvää
 
Täällä takana pikainen lääkärikäynti. Käytiin näyttämässä pojan suuta kun huomasin ikenen sisäpinnalla punaisen laikun. Neuvolassa siitä oli jo juttua mutta haluttiin vielä käydä näyttämässä lääkärille. Lääkärin mukaan kyse on ihan harmittomasta pintaverisuonituksesta, tavallaan tuliluomesta mikä on vaan suun limakalvolla. Kylläpä helpotti tuo tieto! Olin jo ihan huolesta harmaana kun ajattelin mitä kaikkea se voisi olla... :ashamed: Nyt vasta tiedostaa todella sen äidin vaiston, miten hirveä huoli omasta vauvasta voi olla. Kyllä niin kiitollinen saa olla terveestä lapsesta, unohtuu taas kaikki harmitukset väsymyksestä tai kitinöistä.

Ihanaa, miehellä tänään iltapäivä vapaa töistä!
 
Aivasteluu täälläkin on välil. Yskimist ei.

NUKKUMINEN: pisin unipätkä on nukkumaan mentäes eli menee nukkuu noin 23 ja herää noin 5.30 ja sen jälkee nukkuu noin 4h viäl. Vaihtelee kuitenki välil paljon.
 
merkkiä

spotify siis miten teille lähetetään ne kutsut? mä pääsin suoraan tän linkin kautta,silloin luki et oliko jotain 700invites, mut nyt ku katoin ni ei ollu yhtään,kaveri neuvo et ku joka päivä kä kurkkaan ni voip päästä.. mulla onnistu kerrasta.
http://invitify.fleo.se/

L&J
 
Kareliini Äitini osti meille sen Kunnaksen leikkipesän citymarketista

labello 3kk neuvolassa 6500g 59cm 40,6cm

NUKKUMINEN eilen menipoika nukkumaan n.22.30 ja heräsi syömään seittemältä ja nukkui vielä kymmeneen. Tämä on meillä aika normaali rytmi ja täysimetyksellä vielä mennään. joskus puolenpäivän tienoilla poika menää päikkäreille ja nukkuu noin 2-3 tuntia mutta sitten onet ovat rikkonaisempia.

Aamue ja Max
 
Heips! :wave:

Jes,Miro vihdoinkin oppi kannattelemaan päätään! :D Profiilissa uusin kuva!

Nukkuminen Meil on se kyl niin vaihtelevaa,välil voi nukkua yöl n.5h putkeen tai sit herää parin tunnin välein!Päikkärit o yleensä aika rikkonaiset mut eilen nukku ulkona vaunuis n.3h ja tänään mun vieres meijä sängys n. 2h!

aivastelu meil aivastellaan ain sillo tällön

Tänään ollu aivan järkky päivä,päätä alko särkemään aamuyöl ja nyt vasta loppu!Eikä ollu mitään pientä särkyä! :/ Sit mä löysin navan vierestä sellasen herneen kokosen patin,ihon sisällä,on kipee!Muutenkin on pari päivää ollu maha oikeelta puolelta kipee!Täytyy varmaan soittaa lääkäri! Aikamoista valitusta,sori! :ashamed:

Huomenna esikko menee mummulaan yöhoitoon,on ollu innoissaan koko päivän ku siel o traktoreit! :LOL:

On toi mies välil niin ihana,antaa mun olla koneel ja rauhottelee tosa Miroa,eikä tarvinnu ees pyytää! :heart:
Mut täytyy varmaan men pelastamaan mies pulasta,hällä ku ei oo sitä maitotissiä! :LOL:

Öitä!

Tyyppien äippä Miro 3kk+
 
kuume82 Eilen eka kerran hän nosti noin hienosti päätään! :D Ennen hän nosti ihan hiukan vaan!Mut ollaankin täs nyt joka päivä pidetty häntä mahallaan ja "treenattu"sitä!Meinasin jo huolestua ku ei millään noussu pää! Nyt on niin hyvä mieli! =)
 
Jeja; :LOL: Mä niin nauroin sun sänkysessiolle :LOL:

Nukkuminen; meillä nukutaan eka pätkä 5-6 tuntia ja perään toinen pätkä 3tuntia. Mä oon kans ollut onnellinen näistä "pitkistä" unista, mut onpa täällä tosiaan kunnon nukkujavauvojakin :saint: Onnee vaan äideille!

Aivastelua on meillä joka päivä ja aina kaks peräkkäin, poikkeuksetta. Ja tätä ollut siis synnärillä jo. Myös yskimistä ajoittain. Mut enpä oo kummastakaan sen kummemmin huolissani. Mulla tai miehellä ei oo mitään siitepöly tai karva-allergioita, meillä on tosin kissa ja sen vuoksi tietty karvoja nurkissa...

Mun äiti on meillä tämän viikon auttelemassa Axun kans, kun mä siivoilen yläkertaa tulevan rempan alta. Ja kun poitsu nukkuu päivälläkin 2x3tunnin päikkärit, niin meillä on poikkeuksetta ollut ruoka,kahvit ja muut välipalat valmiina kun Manulle illallinen. Lisäksi äiti on nyt pessyt jo melkein kaikki alakerran ikkunat :hug: Ihanaa! Ja tänään pääsin käymään kampaajalla 4kuukauden tauon jälkeen. Ristiäisiin värjäsin hiukset kotona.

Mä nauroin tänään äidin kanssa Axulle, kun se oppi matkimaan ja pärryyttämään suullaan. Eli mä ensin päristin huulilla ja poika yritti tehdä perässä ja monta kertaa peräkkäin. ON SE NIIN IHANA PIKKU VESSELI :heart:

Mut nyt jännäämään Euroviisuja.
Tuiskunen ja Axu 3kk 1vko+
 
Iltaa,

hitsi et on kiirettä kun on tuo mies iskälomilla, joka pvä kaikkee ohjelmaa kovasti. Toisaalta kivakin kun saa asioita pois päiväjärjestyksestä =)

Huomenna anoppi tulee jo amu ysiltä hoitaa pikkuista ja me lähdetään oikein kaksisteen kaupungille ja sitte iltapväl onkin 3kk neuvola ja perään rokotetutkimus sessio, joka kestää kuulema 1,5 tuntia. Saas nähdä tuleeko meitin enkelille kiukku.

Aivastelua on ollut päivittäin heti syntymästä saakka ja kuulema aivan normaalia.

Yöunta meillä nukutaan 8-10 tuntia putkeen, sitten syödään ja jatketaan vielä tunnista kolmeen =)
Tietääkö joku mistä johtuu että täysimetetyt vauvat heräilee tiuhempaan, vai onko se edes niin? Aamuen vaavi nukkuu kuitenkin kivat yöunet.
Meillähän mennään enää Nanilla. Tisseistä tulee vieläkin muuten maitoa vaikka jo vko vikasta imetys kerrasta ja tänään on oikein ollut kipeä tuo vasen rinta :( Piti myös ottaa suojat käyttöön kun rintsuihin tulee tahrat, höh!

Nyt nukkumaan kun aamulla aikanen herätys ja vielä herätyskelloon, yök!! Hyvää yötä!

HM ja prinsessa tasan 3 kk :heart:
 
Mulla on kanssa toi valoallergia. Eli kirkkaasta valosta/auringosta aivastelen. B) ja aivastelua on tytölläkin.

Nukkuminen Tytön ilta huudot ovat loppuneet. Varmaan johtuu iästä, toi maaginen 3kk on täyttymässä, ja kun aloin kiinnittää siihen huomiota ja tein iltarytmimuutoksi kun huomasin että ne johtuu yliväsymyksestä. Nykyään tyttö menee hienosti yöunille (nukutan kyllä rinnalle :ashamed: , ja alkaa nukkua n 19.30. eka pätkä saattaa olla pisimmillään n 4,5h mutta on välillä vaan sen 2h. meillä nukutaan tosi vaihtelevasti. välillä yössä on 2 herätystä, välillä 4-5.

sadee80 & tyttö 2kk++
 
Glow
:attn: mä oon kateellinen pitkistä yöunista!
Meillä kyl vauva asettuu nukkuu noin 20.30 ja eka pätkä voi olla 3-4 tuntia kun nukkuu. Aamuyöt on levottomia :/ ei itkua mut ihme ähellystä. Minä en saa unta kun mietin että herääkö se nyt huutamaan, onko sillä nälkä vai nukahtaako... Nooh, sittenkun nukahtaa ni eiköhän miehen herätys soi about klo 4 :kieh:
Mietin jo tosissani että "muutan" vauvankanssa esikoisen huoneeseen nukkumaan! Mutta, sitte häiriintyy esikoisen unet kun vauva itkee...

Mä niin kovin ajattelin että otetaan tää pikkuvauva vaihe rennosti, että en oottais hirmusti et vauva kasvaa pian, niinku esikoisen kohalla ootti kokoajan jotain uutta "vaihetta" . Nyt kuitenki ootan että Onni vois jo istua. Hän ei halua yhtään olla "vauva asennossa" eli makuullaan sylissä vaan aina pitäis jotenki pystyssä olla. Ulkona on mukava olla, mutta eilenkään ei asettunu nukkumaan vaan tykkäsi katsella ympärilleen mun sylissä. Eli, ois helpompaa sitte kun saa istua rattaissa tai vaikka vauvakeinussa!

 
Aivastelua meilläkin, eli taitaa olla ihan yleistä vauvoille, samoin kuin tuo yskiminen. Yskiminen tosin kuullostaa välillä "virkayskältä". Eilen oli jotain sit oikeasti nenässä, kun säikähdin että saako happea kun ihmeellisesti aivasti ja yskäisi samaan aikaan. No meni se sitten ohi, eikä mitään hätää ollut. :)

Glow mä toivon ja rukoilen, että kunhan aloitatte kiinteät, niin unen laatu ja määrä paranee, näin tapahtui meillä. Viime yönä oli tarkistettava, että onko Henni hengissä kun ei klo. 02 ollut herännyt tissille, no sit heräs tunnin päästä syömään. Ja sit 04.30, 06.00 ja herätys 07.30, eli huomaa miten tissimaito ei enää riitä.
Tsemppiä kaikille muillekkin noiden öiden kanssa, minä jos kuka tiedän miten helv***iä se on! :heart: :hug:

Päiväunet nukkuu vaihtelevasti, kuitenkin yleensä ekat on 2-4h ja sit toiset ½-2h.

Ihanasti rupee vihertämään ulkona, just katsoin ikkunasta ja huomasin, mä niin rakastan kesää :) B)

Meidän Hennin kakka on muuttunut kiinteäksi ja haisevaksi :( Sitä ihanaa vauvan keltaista ryynimäistä kakkaa mä jäin kaipaamaan kiinteiden aloituksen jälkeen. Mulla on sitä niiiiin ikävä, voitteko kuvitella, kakkaa???!!! :LOL: oon kai ihan pimee, mutta meidän vauva ei ookkaan enää niin "pieni" vauva... :ashamed: Yhessä vaiheessa kävi jopa mielessä, että lopetan kiinteiden antamisen, jotta saan sen "ihanan" kakan takasin :D No jokaiselle toi vaihe tulee, meille se vaan tuli aikaisemmin. :) Ja nyt kaikki varmaan ajattelee; ompas siinä ihan pimee äiti :LOL:

sadee80 kiva että unille mennään nyt rauhaisissa merkeissä :)

Sitterin selkänojaa nostettu, lähinnä siksi että syödään sitterissä, ja tv:n katselu on helpompaa :ashamed:. Sen verran olen päättänyt, että kun voi alkaa istuttamaan, niin sit syödään ruokapöydässä ja ilman telkkari, muuten siitä tulee kamala tapa. Joten annettakoon mulle nyt anteeksi... :D

Eipä taas tän enempää, ihanan aurinkoista päivää kaikille B)

Jospi ja Henni 3kk 3pvä
 
Lukemassa ja valittamassa... :wave:
Meillä taas ollut yöt mahdottoman risaisia. Vaivaa kai nuha ja maha. En tiiä, mut nyt ihan huutoakin taas ollut yöllä. :( Ja tuo nukkuu tosi kevyesti, jos on ilmaa mahassa. Herää esim. yskäsyynkin. Ja tissillä taas yritän vaientaa. Ja esikoinen taas herää ihan mahdottoman aikaisin. On vielä väsynyt, mutta ei saa nukuttua. Ja kiukkuaa. Tosi vähillä unilla siis taas on pärjättävä. Huomenna on molemmilla lapsukaisilla neuvola. Jospa sieltä saisi hyviä neuvoja... Huoh.
 
Huomentapäivää!

Meillä taas vähän erilainen aamu. Herättiin seiskalta ja syötiin, poika nukkui puol kymmeneen ja taas syötiin ja nyt nukkuu taas!!! Höh, pitäis lähtee vaunulenkille nukkumaan ne pitkät päikkärit mut tohtiiko toista nyt unessa pukea... Oiskohan eilinen lääkärireissu voinut noin väsyttää, tiedä häntä.

Viime yönä kävi taas niin ettei poika nukahtanutkaan syömisen päälle jotenka kikkailin sitten tissin kanssa aikani että sain toisen unten maille. Siinä yön pimeinä tunteina ajattelin että mä en tosiaan ikinä pääse tästä imettämisestä kun toiselle on tuo tissi niin tärkeä... :ashamed:

Kattelin tossa Euroviisusemifinaalit kun laitoin talteen, erikoinen ääni sillä ruotsin edustajalla. Onkohan kyseessä mies vai nainen? Heh, nykyään kun ei aina tiedä...

No joo, nyt pyykit kuivumaan ja sitten väsynyt kaveri vaunulenkille.

T.R+P 3kk+9pv
 
Lukemassa..

Rosinante
, se Ruotsin edustaja Malena Ehrman on yksi Ruotsin menestyneimpiä (tai ehkä menestynein) oopperalaulaja! Ja siis nainen :)

Taas tästä neuvolaan menossa. Me käydään siellä vielä tällä hetkellä joka toinen viikko...
 

Yhteistyössä