Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

GLOW: MAISSISOSE http://www.nestlebaby.com/fi/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=1&pci=2

KELTAMO: kääntyminen http://www.babycentre.co.uk/baby/development/rollingover/

Laitan tähän ny sen leikkilinkinkin jos joku ettii ja siinä sivun oikeessa yläkulmassa on se mistä voi valita iän jotta saa siihen sopivan sivun auki.

LEIKIT: http://www.babycentre.co.uk/baby/development/letsplay/

T
 
Heippodei!

Äitienpäivä meni ihan perinteiseen malliin. Käytiin syömässä mun vanhemmilla ja anopilla juotiin sumpit. Herättiin pojan kanssa aamulla ennen isiä joten ei kerinnyt kahveja keittämään vaikka oli niin kuulema suunnitellut :ashamed: . Lahjaksi sain hajuvettä ja kukkakimpun :heart:..

Lauantaina poika oli anopilla pari tuntia hoidossa, hyvin meni. Oli nukkunut vaunuissa koko ajan. Kyllä teki häijyä jättää hoitoon mutta hyvää se vaan tekee itelleenkin hiukan irtaantua välillä. Takaisin tulinkin sitten aika kiireellä ;) .

Joo ja siitä peittojen heiluttamisesta kun joku kommentoi niin täällä kans tuntuu että on ihan viimeinen asia mielessä... EVVK. Eipä oo mieskään hätyytellyt, saa nähdä tuleeko muutosta ja jos niin koska :ashamed: ... Muutenkin ajatusmaailma on tällä hetkellä niin vauvaan keskittynyt etten oikeen ees osaa muuta ajatella. Työkaverin kanssa kun juteltiin lauantaina niin tuntui siinäkin että jutut meni ihan ohi, mietin vaan miten poika mahtaa anopilla pärjätä.

Pari viime yötä mennyt niin että poika syö siinä 3-4n aikaan eikä meinaa enää nukahtaa uudestaan! Oon tehnyt kaikki konstit jotta oon saanut toisen rauhoittumaan. Viime yönäkin meni yli tunti siinä rumbassa. Haluis vaan seurustella. Ennen on nukahtanut jo syömään ja oon vaan nostanut takaisin sänkyyn mut nyt taitaa tulla siihenkin muutos.

Joo, eipä taas muuta tällä kertaa. Palaillaan!
 
pur
TOUKKA Hyvä likki toi babycenter

3kk NEUVOLAS käyty. Tyttö kasvaa hyvin rintamaidolla.LABELLO mitat on nyt 5040g 57cm 39,5pää. Hunona uutisena tytön yliojennus ei ole parantunu ollenkaan ja putoamisrefleksi on edelleen voimakas, ovat jotenkin yyhteydessä toisiinsa. Fysioterapeutti saadaan ens viikolaa ja ylimääräinen lääkärikäynti tästä tällä viikolla. Lääkäri kattoo sit muut refleksit samalla. Sensijaa tytön sosiaaliset toimet on hiukan edellä, eli ottaa kontaktia ja vastailee jutteelee hymyilee ja nauraa, myös eilen saatiin eka tahaton kiljahdus jota tyttö vielä jäi pohtimaan, että mikä se oli. Rokotus meni ähinällä ja nyt sit seurailen lähteekö lämpö nousuun ni annan sit tarvittaessa supon. Mut siis kaikki oli mainiosti pääpiirteissään

...nyt täytyy mennä vatsaa vääntää taas kuulen ma
 
heippa! :wave:

ihan suht kiva äitienpäivä oli! hermot vaan o vähä kireel,ni tuli vähä naputettua! :ashamed: eikä olotilaa parantanu se että kukkakaupan myyjä onnitteli mua ku luuli että olen raskaana! :ashamed: joo,en oo,ihan läskiä on! :whistle:

meil ei oo leikkimattoa ollenkaan,ei ollu esikoisellakaan!Ja sitteris on tosi vähän ku musta meijä sitteri o niin huono!tarttiskohan sellanen leikkimatto hankkia!?

Peili Kun käydään peppupesul niin sillon hämmentyneenä kattelee peiliä!

Meil on nyt torstaina aika lastenkirurgil siit Miron tyrästä.Se on kyl vähän pienentyny,mutta on kuiteskin viel!

Mahtaiskohan toi uhmaikänen esikoinen mennä pian päikkäreil,ku pikkuveliki meni äsken! :whistle:

Tyyppien äippä ja Miro 3kk+
 
Eilen oli sit eka äitienpäivä ja oli oikein mukava päivä, paitsi tietysti vähän tuli kurja olo kun toinen mummu juuri kuollut ja miehelle oli tietty rankka päivä. Kyllä tuli tosi paha olo kun käytiin siellä haudalla ja tyttökin oli mukana, itkuhan siinä kaikille tuli :( on se niin väärin et jotkut joutuu lähteen tästä elämästä niin varhain, olis hänellä ollut monta ihanaa hetkeä ekan lapsenlapsensa kanssa tulossa vielä. Käytiin mun vanhemmilla kahvilla ja sit miehen mummulla et oli oikein kyläilyä kerrakseen :) Paras lahja oli kyllä Saran hymy aamulla kun heräsin =) Mieheltä sain ison ruukkuruusun, istutan sen sit pihaan ni saa vielä ihailla sitä pitkään.

Nukkumisesta,meillä on nyt jo sellasen pari viikkoa nukuttu koko yö heräämättä!! oon kyllä ihan ihmeissäni et kuinka tän ikänen voi nukkua niin tyytyväisenä koko yön ja sit ku herää niin naureskelee vaan ja ääntelee iloisena :) täytyy kyllä koputtaa puuta et nyt on näin hyvä tilanne, kyllä sitä jaksaa niin paljon paremmin kun saa nukkua itsekin. En kyllä jaksa uskoa et tää jatkuu näin, kai se sit muuttuu ku alkaa antaan kiinteitä.. toisaalta onhan se mahdollista et rytmi löytyy jo varhain.

Maidosta,tuttelilla siis mennään vallan ja syödään 2-3 tunnin välein ja määrät on pyöriny nyt siinä 120-130ml paikkeilla, joskus menee kyllä 150 ml kerrallakin.

Tutit, juoksevan veden alla oon huuhdellut aina välillä ja sit laitan ne muutaman kerran viikossa sterilointilaitteeseen.

Tällä hetkellä on muuten Saralla erityisen IN noi kattolamput ja niitten katseleminen, niitä saattaa tuijottaa vaikka kuinka kauan ja ihailla suu ammollaan :LOL: Nyt on alkanu äänteleen ja pitään sellasta kurlutusta ja sit ne ihanat hymyt kyllä sulattaa sydämen :heart:

Nyt täytyy mennä, tyttö kutsuu :wave:

T. Kareliini ja Sara 8vkoa+4pvää :heart:
 
Meilläkin Vilja keksi viime yönä, että nukkuminen on ihan tylsää. Et voitasko hei jutella? Aikani siinä pidin sitä vieressä, mutta niin kovin paljon oli asiaa. Ja äitillä kivasti aikaa kuunnella, kun kerrankin isoveli ei oo viemässä huomiota. :) Sit kyllästyin ja päätin lähteä vessareissulle ja laittaa vaan vauvan sänkyynsä ku oli niin tyytyväinen. Edelleen siellä höpäji. Kävin sit jääkaapilla ja jäin keittiöön kuulostelemaan, ja sinne se sitten simahti. Ekaa kertaa pitkään aikaan nukahti itsekseen! Tunnin päästä tosin jo taas heräsi. Ei se haluu yksin nukkua... Positiivista kuitenkin huomata, että se voi itsekseen nukahtaa. Jospa ymmärtäisin alkaa harjoittelemaan sitä vähitellen. Kovin väsyneenä ei onnistu, mutta jos älyis viedä sänkyyn siinä vaiheessa kun on vielä tyytyväinen. Mulla ei oo ihan hallussa tämä puoli. Vinkkejä saa edelleen jakaa...
 
Matma! Mulla löytyy kanssa tollanen mies. Kuukautta aikaisemmin heitin huumorilla ja osittain tosissani että haluan nomination palasen äitienpäivänä mun rannerenkaaseen, tai jotain muita "timantteja". Sit lauantaina meidän piti käydä ostaa hänen äidilleen lahja ja mies ehotti, että ostetaanko mulle nyt samalla reisulla sellanen palanen siihen koruun. No ensinnäkin 1. onpas kiva olla mukana ostamassa lahjaa itselleen ja 2. korukauppa olis ollu jokatapauksessa jo kiinni. Mä olin niin pettynyt ja katkera, kun en saanut edes aamupalasta sänkyyn, äitienpäivä onnittelut sentään. Päivällä pääsin tivoliin kahteen laitteeseen ja yhdessä käytiin ainoastaan maailmanpyörässä. Syömässäkin käytiin, mutta mukana oli äitini, veljeni ja äidin mies, joka sitten maksoikin koko helahoidon. No siinäpä se sitten olikin. Olen oleviinaan tyytyväinen päivään, kun en kehtaa pettymystäni näyttää...Illalla kohteliaasti kiitin ihanasta päivästä. :ashamed: Ensimäinen ja inhottavin äitienpäivä...vai onko minun asenteissani jotain vikana? Mua vaaan harmittaaa niiin paljon, että tekis mieli huutaa ja itkee!!! :kieh:

Meillä tartutaan esineisiin jo tosi hyvin ja tiukasti.

Tyyppien äippä, en usko että tarvii leikkimattoa hommata, ellet jostain halvalla saa. Meilläkään ei sellaista ole, ainoastaan jumppalelu ja varmasti ilman sitäkin oltais pärjätty.

Nukkuminen onnistuu edelleen hyvin, siis kun kiinteät aloitettiin. Aamulla heräsivät vasta 10 aikoihin ;)

Eipä taas kummempia, palaillaan! :wave:

Jospi ja Henttu 3kk 1pvä :heart:
 
Glow
MAISSIA :D kiitti linkistä. Mä olinki ihan varma että oon nähny joskus jossain pelkkää maissia! Nyt kun olisin sitä ostanu, niin koskaan sitä ei ole kaupassa. Ajattelin jo että oon kuvitellu koko purkin olemassaolon! Noi meidän lähikaupat ei vissiin myy tota sit ollenkaan...aika suppee on valikoima lastenruokien suhteen muutenki+vaippojen. Lähdenpä prismaan hamstraamaan taas jokupv vaippoja ja soseita! tosin en nähny sielläkään maissisosetta viimeks kun kattelin... ehkä pitää enskerralla kysyä myyjältä jos ei vaan ite löydä...

btw, tilasin ellokselta 2 espritin farkut ja 1 "rennommat" housut, kun oli kivasti ALEssa. Epäröin kokoa ja harmittelin valmiiksi jos ne ei mahdukaan. Housut hain tänään aamulenkillä matkahuollosta ja tadaa! ne on just sopivat!!! mä en olekaan ihan niin norsu kun kuvittelin :D

Semmoisen jutun huomasin KORVIKKEESTA että TUTTELI purkki aukeaakin helpommin kun NAN! tutteli purkki ei tarvitse saksia. Nan purkkia muutaman kerran koittanu reissussa avata ilman saksia, ei millään meinaa aueta ja lopulta ne maidot roiskuu päälle!
Lähikaupoissa on aika huonosti tota nania, joten tänä aamuna oli pakko ottaa tuttelia pari purkkia. Ainakin se kelpasi Onnille aamupäivällä ihan hyvin ja onnellisena hän tuol päikkäreitä vetelee että ehkä se sopii hänelle myös. Taidamme vaihtaa tutteliin...
 
Glow: Semperillä on myös peruna maissisose : http://www.semper.fi/templates/Products.aspx?id=2525

Mä nyt ajattelin jakaa teien kaa joilla myös iso masu tallella, niin on mullakin oiken äklöttää ja oon ajatellu et miten sen sais vetäytymään ku oon kuullu et on sellasi tukivöitä jotka auttaa, no nyt sitten löysin ni laitan viel senkin linkin tänne, (ärsyttää ku ihmiset luulee et on raskaana) :kieh: :kieh: :kieh: eikä äitenpäiväkakun syönti sitä toki millään tavalla vähennä mut silti, mul on viel 20kg raskauskiloja jäljellä (mullehan tuli alunperin 36 lisäkiloo)...
no joo surkutelut taas sikseen ja kaupasta salaattia hakemaan ja uutta nettitilausta tekemään http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=429
 
Meilläkin tartutaan nyt leluun :) Sitterissä on alkanu viihtyä hetkiä,kun oon vaikka syömässä enkä uskalla jättää lattialle isoveljel tallattavaks,niin siinä heilutteleee lelukaaren nalleja ja ottaa niistä kii ja juttelee niille :heart:

leikkimattoon ihastuin kaverilla,tämmösen tahon meillekin http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/008945-_lim_full.jpg
on iso et matuvat molemmat sen alle,ku esikoiselle on tärkee aina päästä vaavin viereen pötköileen lattialle.

no nyt se huutaa
labello ja jasmin
 
peilit tyttö tykkää katsella peileistä ja niille naureskellaan. :heart:

nukkuminen
vähän aika sitten tyttö heräili taas tiheeseen, 1-2h välein. mutta nyt taas yöt parantuneet *kopkop* niin että saattaa nukkua 4h pätkänkin. =)

äitienpäivä mies oli viikonlopun tukholmanristeilyllä sisarustensa kanssa (se on meillä toukokuun perinne, nyt mä vaan jäin luonnollisesti kotiin..) eli ei ollut sunnuntai aamuna edes kotona. Mä en siltä mitään lahjaa saanut enkä edes aamiaista sänkyyn (en oo saanut sitä aamiaista mikään vuosi.). onnen toivotukset kyllä tulee. Mutta mä oon sellanen ettei se mua haittaa. Mulle suurin lahja on rakkaus, en niin tavaroista välitä... Mun tärkein äitienpäivä lahja on noi kolme lasta itsessään. :heart: Ymmärrän kyllä että se harmittaa jos mies ei huomio äitienpäivää millään tavoin tai ei jaksa siihen panostaa. :hug:

sain tänään vihdoin aikaseksi varata tytälle 3kk neuvolan. se on 2.6. :heart:

sadee80 & tyttö 2kk++
 
Hei!

Taas ulkona käyty ja ihanaa, vauva nukkuu ainakin hetken itsekseen pihalla, eli mun palstahetki! Kastuin sitte litimäräks tuolla :LOL: Jotenkin alkaa naurattaa tää koko touhu! Meillä juostaan ulkona säällä kuin säällä ja mihin kellonaikaan tahansa, että vauva saa nukkua--- :LOL: Oon ihan hysteerinen, mut jos tuntisitte mut... jos joku ois kertonu mulle vielä 2kk sit mitä tää elämä tulee kohta olemaan, ni en ois uskonut :LOL: Hyvä, että saa vielä huumorii revittyy tästä. Viime yönäki nauratti nii pirusti, kun tuo mies pomputti poikaa ympäri huushollia ja hoki "Ole hiljaa, pappa älskar dig..."Mistä lie tuonki repäissyt?

Meillä on täällä ihanaa sakkia, kun jaksatte linkittää noita! En jaksais itse etsii mitään, mut tänne ku tulee, ni kaikki tulee itsellee valmiina ku manulle eväät :) Kiitoksia! Aina ku jotain ehdin pienessä päässä miettiä, ni täällä on jo vastaus... saattaa toki olla, et käyn itseki hitailla vähän.. :D

Äitienpäivä...meni kivasti. Sain nukkua ysiin, mies heräs kuudelta vauvan kanssa. Keitti kahvit. Mä leivoin päivällä, herkuteltii. Käytii plantagenis pihaa varten ostoksilla, ni ostin sitte itselleni ruusutki. Poika huus yhtä paljon kuin muinaki päivinä :LOL: Mut hymyili kans sopivasti :heart: Mä en oottanut mitään erikoista, mies tekee arjessa niin HITOSTI (meillä siis imuroi joka kerta käskemättä, ottaa vauvan ja ehdottaa et menisin nukkumaan/syömään, käy vauvan kans lenkil et saan omaa aikaa, pesee veskit pyytämättä, keittää kahvit ja pakottaa mut pöydän ääree...jne)et en ees kaivannut mitään. Mulla taitaa olla äitienpäivä joka päivä :heart:

Mut nyt tuo heräilee just, ku aloin päästä vauhtiin... ja tän siitä saa kun miettii "et nukkuis nyt ees kahteen saakka" Johan kello onki jo viis yli :saint:

Mut jaksuja kaikille sateen keskellä ja kiitos tsempeistä ja tuon kiljukaulan kehuista myös :heart:

Ellamaaria ja Tikru n.2kk
 
Kovasti vaan aika rientää. Luen aina kaikkien tekstit, mutta en ehdi kommentoimaan. Jos nyt muutaman kommentin minkä muistan niin pistäis ylös.

Kylpy Meillä kylvetään noin kaksi kertaa viikossa joskus useamminkin, mutta aamuin illoin pesen pesulapulla tai juoksevan veden alla naaman ja kädet.

hampaat Mä luulen kans että eka hammas olis tulossa ainakin nyrkki in meilläkin jatkuvasti suussa ja kuola vana perässä :) niin ja alaikenessä kuultaa valkoinen piste.

Yöuni Meillä tyttö huutaa nukkumaan kahdeksan aikaan ja nukkuu suunnilleen viiteen asti. Nostan sen sitten mun viereen, kun iskä on lähteny töihin. Sen jälkeen heräilee tunnin välein. Tälläinen rytmi siis tällä hetkellä, mutta nyt kun sen ääneen sanon se varmaan taas muuttuu.

Hengityksen tarkkailu Mä oon kans aivan mahoton tarkkailija. Oma tapani on kastella oma sormi ja laittaa se tytön nenän alle niin huomaa paremmin sen ilmavirran :)


Labello Meidän 3 kuukauden mitat on 5524g, 59,2cm ja pipo 39,7cm.

Imetys Alkaa oleen pakkopullaa :snotty: rintaraivarit, suurin syy. Sitten maito ei riitä ja tyttö ei välillä huoli jaja.... Ei onnistu imetys niinkuin sen olisin halunnut :(

Muutenkin meillä on aika seurankipeä tyttö, huuto alkaa kuulumaan jos lähden jossakin käymään, esim. kahvia keittämään. Löydettiin kirpparilta sellainen lelukaari niin sen alla tyttö viihtyy hiukan yksikseenkin. Kiinteisiin varmaan aletaan kans hetken päästä siirtymään, meillä maitoa syödään tunnin välein :/

Isosisko on kyllä avulias ja ihana :heart: vaihtelee vaippaa ja seurustelee Iisa-Elinan kanssa.

Mutta taas itkuhälyttimestä kuuluu itku pitää rientää :wave:

Mina ja Myy 3,5kk
 
Peilistä meilläkin poju kattelee mua ja itteensä. Nauraa päälle kun siellä näkyy tuttuja :heart: :heart:

Imetyksen lopettamista oon jo kovin yrittänyt, meillä vaan on se propleemi kun tuo poika ei huoli tuttia (ostin kolme erilaista, mikään ei kelpaa :ashamed: ) Yöllä ei oo ongelmaa, nukahtaa monesti pullolle mut päivisin! Päikkäreille nukahtaa vain pienellä tissittelyllä... Ja kun niitä päikkäreitä on iltaa kohden useita, eihän se maidontulokaan sitten tietenkään vähene. Mä oon niin kypsä, selkä on jo ihan kiharalla kun pojalla painoa se reilu 8kg ja aina ei jaksa niitten tyynyjenkään kanssa askaroida. Tuntuu että tota painoa tulee pojalle vielä siitä tissittelystäkin lisää kun ei "tarvii" enää sitä maitoa minkä siinä samalla saa... Millään en haluis sille huudatuslinjallekaan lähteä. Oiskos vinkkejä?

Juu ja hammas kuultaa meilläkin alaikenen oikeassa kulmassa... Ainakin luulisin niin, koska siinä on selkeä vaalea alue.
 
:wave:

Äitienpäiväks ei ollu mitää odotuksii mut mies ja lapset herätti mut ja lapset anto omii lahjojaan ja mies oli ostanu kukkii (gerberoita ja sano et "oot kaunis ku gerbeera :LOL: ) ja korun. Yllätyksenä tosiaan tuli ku ei oo sellane et ostais ikinä mitää.

Koko päivä meniki sit kolmes mummulas ravates. Illal vast oltii sit himas. Ens käytii isompien lasten mummin luona, sit mun mutsil ja sit miehen äitil ja vikas paikas vauva vaa nukku ku oli iha tööt niiku meki. Kotiintulles haettii pitsat ja vaa maattii :D

Meil on toi töniminen alotettu muutama viikko sit ja kumin kaa. On niin hiton kuivaa touhuu et ei purkillinen liukkarii riitä mihkää. Mä oon aivan kuiva ja kumi viäl kuivattaa lisää ja se sattuu sit tiätty. Pari päivää sit hoidettii homma ilman kumii nii et ruikki soosit jonnekki muual(tyhmä idea joo jos ei haluu raskaaks) mut kuivaa oli silti. :/ Ja sit tuntu muutenki et on sisältö muuttanu muotoo ku tuntu et siäl oli jotai ylimääräst. Ei nii kauhee miältä ylentävää touhuu oo kyl enää.

Nii nopeest kyl vaavi kasvaa mut on tääki nii ihanaa ku typy tual makoilee vattallaan pää pystys ja juttelee vauvakieltään ja naureskelee :heart:

J+J 10vko++
 
Mä vähän pelkäsin, että oisin jotenkin maassa, kun mies oli eilen poissa, mutta mulla tosiaan olikin ihana äitienpäivä ihan Gretan kanssa. Mutta kauheeta, kun tuota tyttöä rakastaa aina vain enemmän, välillä mulle tulee ilon kyyneleitä, kun höpötellään ja naureskellaan yhdessä.

Yöllä nukuin tosi huonosti, Greta alkas pukkaan kakkaa jo n. klo 4.00 aamuyöllä, ja silloin on mahotonta nukkua, kun typy on niin levoton. Aamulla klo 8 olikin sitten ihan hereilä. En muuten jäänyt enää taistelemaan nukkumisen kanssa, vaan päätin ottaa itseäni niskasta kiinni.

Oon ollut jotenkin niin väsynyt viime aikoina, että joudun ihan itteäni patistelemaan lenkille, mutta päätin, että nyt riittää. Mähän sairastun vielä masennukseen, jos jatkuvasti luuhaan 4 seinän sisällä vain siksi, että mies on poissa, oon niin arka lähteen Gretan kanssa liikenteeseen ilman miestä. No, soitin yhdelle kaverille ja lähdettiin sitten kolmisteen shoppailemaan. Ajoin muuten ekaa kertaa Greta kyydissä 70km motaria, se ei ookaan aina ihan helppoa täällä Italiassa :D
Mutta kun lähin H&M on niin kaukana ja sitten siellä kauppakeskuksessa on myös ranskalainen KIABI (voi tilata myös netistä), niillä on musta ihania H&M hintaisia vaatteita niin lapsille kuin aikuisillekin.
Greta nukkui autossa ja oli hereillä tunnin verran tyytyväisenä vaunuissa, ei kyllä sitten nukahtanut kuin vasta kantoliinaan. Tänään jotain 30 astetta lämmintä, kantoliinassa toooosi kuuma, lyhythihasella bodylla ja housuilla Greta kyydissä. Mutta kun imetin heti kun Greta alkoi siihen malliin höpöttämään, ei tarvinnut ollenkaan itkeä koko reissun aikana paitsi silloin kun ilkeä tissi suihkaisi jälleen kerran silmään... :whistle:

Meillä kanssa Greta on ruvennut viemään lelut suuhun, niin että kävin ostamassa pururenkaita ja pari helistintä, niitä Greta sitten tyytyväisenä helisteli kotiiin palattuamme. Kauheasti kuolaa, niin että varmaan pian voi odottaa hampaita myös täällä.

Greta tosiaan viihtyy entistä paremmin lattialla ja sitterissäkin niin, että sain jopa ripustettua pyykit narulle. Nyt taas nukkuu kantoliinassa, äsken reppana näki jotain painajaista ja itki unissaan :'( Kauheeta, mitä traumoja oon jo ehtinyt Gretalle aiheuttaa, kun noin pienellä on painajaisia? :eek:
Pitäisi tietty vähän herätellä, kun muuten menee nukkumaan niin myöhään, meillä ollaan aika tasan tarkkaan 2,5 tuntia hereillä illalla ennen kuin ollaan valmiita nukkumaan.

Tv. Imetyspaitoja ostanut Lentis ja hienoja mekkoja saanut Greta 3kk> :heart:
 
Haavemamma: On kyllä tosi ihanaa päästä vähä tuulettumaan! :) Jaksaa sitten taas pyörittää arkea paremmin, kun mieli on vähän "levänny". ;)

Toukka: Meillä syödään suurinpiirtein näin: klo 9-10 velliä 120-160ml, klo 11-12 sosetta 1/3 osa purkkia + maitoa 60-100ml, klo 13-14 maitoa 80-120ml, klo 15-17 sosetta 1/3 osa purkkia + maitoa 60-100ml, klo 19-20 hedelmäsosetta 1/3-½ purkkia + maitoa hiukan, klo 21-22 velliä 100-150ml. Ja jos noissa väleissä vielä syö niin silloin annetaan pelkkää maitoa. Juuso nukkuu päivällä tosi vaihtelevasti... Yleensä n. 2-4 tuntia päivällä pienissä ajanjaksoissa. Ekat päikkärit on puolenpäivän aikaan ja muut sitten aina milloin sattuu. :)

Mä säpsähdin tänään "aamulla" hereille klo 11.15 ja tajusin, että Juuso ei ollut herännyt vielä kertaakaan! :eek: Meni nukkumaan klo 21.30 eli nukkui melkein 14 tuntia!!! :eek: Kylläpä unta riitti pikkumiehellä.

Tinttu & Juuso
 
Härrägyyd Tinttu ja mä ku luulin että meitin neiti on super nukkuja, niin kyllä pistitte paremmaks!!! =) Sitä tulee pienoinen paniikki tolviisii aamusella kun unenpöpperössä miettii et ei hitsi vaavi ei ole heränny vieläkään syömään ja säntää kattomaan että onko hengissä :eek:
Juu ja mieli todella tuulettuen lepää mutta kroppa onkin sitten väsynyt pari päivää ;) Huvittelulla on hintansa, mutta pitäkäähän oikein hauskaa!!!

Meillä oli perhevalmennusryhmän vauvarehvit tänään ja oli oikein mukava sessio.
Päivällä käytiin myös koko perhe lounaalla kaupungilla ja vaavi nukkui kiltisti koko ajan. Nyt huomaan ettei ole enää ollenkaan paniikkia mennä yleisille paikoille, kun ei tarvitse pelätä että plikka saisi jotkut siepit, kun on hän vaan niin kiltti :heart:

Jokseen väsyttäny, ettei vaan tulis se lenssu takas. Öitä!

HM ja baby <3kk
 
Lentis samat "traumat" oon määki sit aiheuttanu ku meilläki nähään "painajaisii". Välil nukkuessaan alkaa melkone meteli-itku ja mölinä ja ei saa millään toista hereil ja rauhotettuu. Yleensä se tekee nin aamusin.
 
Ihanaa kun joillain nukkuu vauvat noin hyvin! Meillä esikoinen nukkui ja herätessään saattoi olla vaik tunnin hereillä kitisemättä, yhtä aurinkoa!!! ...toisin kun nyt 3v.....

Sänkyhommista: Mulla esikoisen syntymän jälkeen seksi maistui paremmalta kuin ikinä. Alkuun oli ongelmia hieman lantionpohjalihasten kanssa kyllä. Nyt maistuu vielä paremmalta ja mikä outoa myös ne lantionpohjalihakset tuntuu olevan paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Eli täällä niitä vällyjä pöllytetty jo ennen jälkitarkastusta aina kun jaksaa, välillä on kyllä niin poikki iltaisin että haluaa vaan nukkua. Se haittaa myös kun aloitin ne minipillerit niin eka oli kuukautiset ja nyt varmaan kolme viikkoa enemmän ja vähemmän vuotoa.

Ihanaa, huomenna päästään vihdoin poitsun 3kk neuvolaan. On varmaan hurjan paljon kasvannut. Miten minusta tuntuu että esikoinen oli paljon pitempään pienen pieni vauva? Ehkä aika vaan menee niin nopsaa kun on nyt kaksi, riittää tohinaa. Harmittaa kun on niin vähän aikaa kuitenkin niin pieniä ja mulla on kyllä ikävä sitä vauvamahaakin, ehkä siksi kun en usko että enempää lapsia tehdään.

Mutta nyt ulos nauttimaan auringosta!
 
Lentis ja Jeja eiköhän ne kaikki vauvat joskus painajaisiakin näe. Meillä tosin typyllä pahimmat unihuudot jäi pois, kun aloitettiin refluksilääkitys... Sen koommin ei ole kertaakaan huutanut unissaan, joskin vieläkin välillä alahuuli vetää mutrulle. Jotta joo, traumoja aiheutettu täälläkin. :xmas: Itse asiassa eilen illalla tais tulla aiheutettuakin. Tosin syytä en tiiä, oisko menny yliväsymyksen ja/tai ylinälän piikkiin. Joka tapauksessa jumalaton huuto. Niin kovaa meillä ei ole vielä kertaakaan aiemmin huudettukaan.

Mutta juu, piti tulla kysymään, yskiikö teidän vauvat? Aivasteleeko?

Meillä typy on nyt jo pidempään yskinyt ja aivastellut, mutta tuntuu, että viimeisen viikon sisään vielä enemmän. Ei ole nuhainen eikä muuten kipeä eikä yskäkään kuulosta limaiselta. Voi tietty johtua tuosta refluksista, tuntuu, että sitä tavaraa nousee edelleen jatkuvasti mahasta suuhun... Mutta mietin, missä vaiheessa vauvoilla voi alkaa allergiaoireet? Siis siitepölyallergiat sun muut?

Pakko vielä lisätä, että HERRANJESTAS TEIDÄN NUKKUJAVAUVOJA! :D :D :D mä kans luulin, että meillä typy nukkuu öisin hyvin, mutta huh, eihän se vedä vertoja lainkaan (max 5-6 h kerrallaan) :D Mutta voin kuvitella tunteen, kun huomaa, ettei vauva ole pitkään aikaan heränny. Mulla on iskeny paniikki jo tuon 5-6 tunnin päätteeksikin. =)
 
Heips,

Spotifysta, mä en ole kanssa omaa kutsua saanut, mutta mies sai kaveriltaan! Eli sitä voi joutua odotteleen pitkään, ellei halua maksaa...

Meillä ainakin vauva aivastelee päivittäin! Olen yhdistänyt sen palelemiseen, koska just silloin sillä on usein kylmät kädet tms. Usein se aivastelee just silloin, kun ollaan riisuttu se esim vaippaa vaihdettaessa. Toisaalta allergia ei varmaan olis mahdottomuus, koska isällään on siitepölyallergia ja on hätää kärsimässä just nyt.

Unissaan huutamisen
mä taas olen yhdistänyt vatsakipuihin.. Aina välillä kuuluu semmoinen kiljaisu ja sitten se jatkaa uniaan. Tiedä häntä, ehkä se on traumatisoitu sekin :)

Rintaraivareita on alkanut oleen täälläkin. Mulla on näköjään yks hyvä rinta ja yks paha, jota tuo mötikkä boikotoi tasaisin väliajoin. Mulla ei edes ole hyvää pumppua millä pumpata. Voiko tässä vaiheessa enää aloittaa pumppaamista vai olisko se pitänyt aloittaa aikaisemmin?

Mulla oli eilen jälkitarkastus ja jälleen kerran vaan kätilön tekemä ja päällisin puolin. Edelleenkään mua ei ole tarkastanut ykskään gynekologi!!!!!!!!!! Olen siis läpikäynyt sekä raskauden, että synnytyksen ilman lääkärin tekemää tarkastusta... Mun mielestä se on tosi outoa, mutta kai tuo neuvolan kätilö ties mitä teki vaikka ei mun sisuksia tutkinutkaan sen kummemmin. Käski treenaamaan lantionpohjanlihaksia vaan. Täytyy koittaa muistaa...

Vaippapyykille... Hyvää päivänjatkoa ladies.
 
Sitteri meilläkin kovassa käytössä. Jostain luin just että 3kk:n ikäiselle voi jo vähän nostaa sitteriä istuvampaan asentoon, ei tietenkään kokonaan vielä. Aika kivasti poika jaksaa siinä loikoilla. Ajattelin siinä myös syöttää niitä kiinteitä sitten kun niitä aletaan maistelemaan.

Aivastelua meillä ollut ihan joka päivä ja nyt lisääntynyt myös kuiva yskiminen. Ei oo flunssaa mutta oon yhdistänyt tohon katu- sekä siitepölyjen lisääntymiseen. Ottavat pienen nenun päälle..

No niin, taas herättiin....
 

Yhteistyössä