Luen joka päivä monta kertaa. mut en jaksa ym seli seli kirjoittaa niin tulee sitten kerralla tällänen eepos..
VAUVAUINTI: LAHDESSA mahdoton juttu, kaikki ryhmät täynnä, toki jonoon saa itteensä laittaa soittamalla, olen itsekin jonossa mutta lupasin haavemammalle sen paikankun itse uidaan syksystä lähtien KAJAANISSA sukelluseurassa, sinnekin ilmoitin meiet jo huhtikuun alussa. Mulle yksinkertaisesti täältä Lahdesta sanottiin että enkä mä tiedä että vauauintiin pitää ilmottautua puolivuotta- vuosi etukäteen olin ihan että WTF???? Ai hettkö teen raskaustestin? Ihan tosi typerää!!! Tääne kanntatta soittaa ja laittaa itseensä jonoon jos syksyllä haluaa mennä, LAHTI: Lahden Kaleva Ry ,puh. 03 816 8741 tai 040 415 4499e-mail: toimisto@lahdenkaleva.fi ja laitan ny varmuudeksi Kajaaninkin tiedot jos joku sieltä suunnalta haluaa: http://www.kainuunurheilusukeltajat.fi Vastuuhenkilö minna.tammesvirta@dnainternet.net VAUVAUINTI IKÄ on 3kk-3v joten jos ny syksyllä aloittaa ei ole mitenkään jäänyt junasta, toisaalta voikin olla kivempaa puolivuotiaan kanssa, on jo niin paljon enemmän kehittyny. LISÄTIETOA: http://www.pikkudelfiinit.fi/Vauvauinti.htm
ISOVANHEMMAT: Meillä on Mummu & Pappa ja Mummi & Ukki, toistaiseksi saa nähä sitte ku poitsu alkaa puhua miten se vääntää nimet
SUUN HOITO & DENTOBON: Mainos oli kaksplus lehdessä ja mä ajattelin että siinäpä hyvä tuote meille kokeiltavaski ku syödään jo kiinteitä ja kaikkea niin oisi hyvä keskeyttä happohyökkäys ja kun kerran tuote on sopiva 1kk alkaen, meillä kun ei millään vauvahammasharjaa joka laitetaan sormenympäri hyvähsytä. Ja mulla kun on ollu tosi heikot hampaat ja samoin mun iskällä, niin haluis jotenki hoitaa jo nyt pojun tulevia hampaita. No eipä oo niin helppoa, kun tuote on vasta palaamassa markkinoille, tosin onneksi pitäisi tilaus onnistua maanantaina verkkoapteekin kautta, täältä lahdesta ei ainakaan tuotetta vielä saa. Onko kellään täsä kokemuksia?
IITUKKA: Kiitos seurasta jätski oli hyvväää ja ostokset jo pesty ja kuivuu partsilla jotta päästään ukemaan uusia vaatteita, pitää pitää kylpypäivä poitsulle tänään jotta saapi uuden kylpytakin kokeiluun
ELLAMAARIA: Jaksuja on ihailtavaa seurata miten jaksat yrittää päivästä toiseen, ja jos välillä vähän hermostut niin älä turhaan sure sitä, teet parhaasi ja vielä vähän enemmän! ihana poitsu ja hyvä idea toi keinu harmi ku meil ei oo liinaa
HALIT MYÖS MUILLE TARVITIJOILLE!
HAAVEMAMMA: Mukavaa reissua, ota munkin puolesta yks..
LENTSIKKA: Voimia sulle, kurja juttu toi teien äitenpäivä, mun mies on onneks ees sen päivän kotona muutenhan tää kuu aika samanlainen kuin teillä! Jos tuntuu et kaipaat esim chatti seuraa FB:ssä niin ota vaan yhteyttä, jaetaan osa-aika-yh:n kokemuksia! ISO HALI!!! Ja nostan hattua sun ajattelutavalle ja positiivisuudelle! En mäkään kerkee ihan leipoo mutta, kun ei toi poitsu taaskaan halua näitä päikkäreitä nukku (mikä käy meillä kausi luontoisesti) niin mä touhuan keittiössä niin että poitsu on sitterissä mun lähellä ja mä juttelen sille siinä koko ajan ja näytän mitä teen välillillä siis huitelen tiskiharjan kaa ym ym. jospa joku päivä sit leipois viel jotain tai no mun taidoilla yrittäis. heh
ÄITENPÄIVÄ: Eka meillä ja vaikka en usko että mies on mitään suunnitellu ootan sitä että aamulla saan ison hymyn poitsulta! Ja sitten jos kärrättäisiin rantsulle jädelle..
VAUVAKUUME: Ei oo sellasta, vaikka haluankin toisen vauvan sitten myöhemmin mutta nyt ei oo sellasta kuumetta, haluan nauttia tästä poitsusta ihan rauhassa ja masua ei todellakaan ole ikävä kun eipä oo tästä masustakaan viel eroon päässy kunnolla.
IKÄ: Mä oon 28 ja mies 26, mä oon aina ajatellu nuorempana että oon sitten 20v äiti, mut toisin kävi ei kaduta kerkesinpä viettää hyvät sinkku vuodet, mutta sitten kun miehen kanssa tavattiin niin sanoin kyllä että vauva tulee kun kouluni loppuu, sä voit olla isä tai sitten on joku muu, mut vauva tulee, ja näin siis tulin raskaaksi koulun loppusuoralla.
SOSEET: Tein tuossa eilen yhen jääpala astiallisen bataatti sosetta. Teen varmaan jatkossakin aina väilllä vähän, mut myös kaupallisia soseita käytetään!
KARSTAA: Meillä ei onneksi oo, on yrittäny pari kertaa tulla mutta oon päässy ajoissa torjunta asemiin, eli siis harjannu ja rapsuttanu ja öljynny ja meillä ollaan niillä päästy eroon karstasta.
LATTIALLA pitäminen: Meillä yritetään pitää joka päivä, mut todellisuudessa ehkä joka toinen päivä, ja vielä harvemmin mahallaan, pitää tsempata, kun ei oo niitä kääntely yrityksiäkään!
HERELLÄOLO: Meillä ollaan kerrallan noin 2-3h hereillä tyytyväisenä sitten yleensä pienen kitinän kaa otetaan 30-60min päikkärit, (yleensä sylissä) ja jatketaan, tänään poikkeuksellisesti nukkuu nyt jo toista tuntia päikkäreitä, taisi olla väsyttävä reissu kauppakeskuksen vilskeessä.
TÖIHINMENO: Me kun muutetan taas vieraalle paikkakunnalle, niin tarkoituksena on keikkailla varmaan syksystä lähtien ehkä kerran kuussa, sillei et isi hoitaa lasta, mut oikeesti töihin ajattelin mennä aikaisintaan 2010 syksyllä, tietenkin mieluisa työpaikka pitää olla ja että voi sitten venyäkin toi töihin lähtö.
TV:tä meien poitsu kans kattelee salaa, ei olla annettu tuiottaa mutta eipä olla telkkariakana vauvan takia suljettu, on niin pieni kämppä et vaik miten ois ni silti vauva näkee jojo tv:n tai tietsikan, kerran hymyili tietsikalle, jäi siitäkin kiinni heh.
TYYPPIEN ÄIPPÄ: Joo vilkkuvia leluja saa näyttää, telkkarissa erilainen vilkkuva kuva hässäkkä.
LUMIENKELI: Teille kans tsemppiä! Toivotaan et pysyy tulehdukset poissa!
PEHMOÄIDIT: Jo kunnon naurut sain! Toiset sitä luulee olevansa niin paljon ja sitte vaan haluu lisää hehkutusta, eiköhän meistä jokainen oo paras äiti lapselleen!
TUTTIEN KEITTO: Heh, mä tuossa havahduin vasta että oon kyllä huvitutit keittäny tasan kerran sit ku ollaan käyttöön otettu, ja jos tippuu kotona lattialle niin oon kattonu et ei oo koiran karvoi jos on ni sitten kylmällä vedellä huuhtonu, mut eilen sit kyl käytin mikrosteriloinnissa käytössä olevat tutit.
TUTTI EI KELPAA TAI TUTTIPULLO EI KELPAA: Teille jotka vauvan hyljeksinnasta huolimatta haluatte kokeilla, kokeilkaa eri merkkejäö ja malleja vaan meilläkin kelpaa tasan yks huvituttimalli (MAM 5 kk ) ja yks pullotutti (AVENT), muut hyljeksitaan heti. (tähän vaan vinkkinä et avent tuotteet ja ainu mam tuotteet sopii keskenään yhteen, siis tuttipullojen ym osat.) MTAMA: Kokeile vielä sillei että kastat huvitutin maitoon ja laitat vauvalle suuhun ja pidät sitä vähän aikaa siinä kiinni, tai sitten jos teillä käytetään coplatonia niin pari tippaa tutille cuplatonia ja sama homma, jos sitten huolisi tutin, kun on herkkua samassa.
KYLPEMINEN: Tavoitteena kylpeä 1-2 X VKO, tai aina ku tarve vaatii, muuten huljuteltu koko vaavi hanan alla joka toinen päivä, ny kesä aikaan joka pvä kun poitsu hikoo ihan hirveesti. (Ja ei oo paljon vaatetta päällä, hikoo ihan muuten vaa vaikka ois vaan bodylla lattiallakin)
IMETYS: Loppu on! Ei olla vimeiseen 48h ees koskettu tissiin, vähän on haikeeta mutta toisaalta hirmuinen helpotus!
ROKOTUSOIREET: Meillä oltiin rokotupäivän ilta tosi kiukkusii hereillä olo pelkkää huutoa, mutta sitten nukkuikin melkein koko illan. Meille suositeltiin neuvolasta että antaa panadolia vaikka ei kuumetta ookkaan ihan vaan kipuun ku se pistoskohta saattaa olla herkkä. Ja jos ottaa samalla rotarokotteen niin sitten mielummin mixtuuraa koska kun ja jos rotarokote auttaa vatsantoimintaan niin lääke imeytyy masusta ja ei tarvitse ihmetellä että mitäs ny jos vaavi päättääkin kakata supon pois.
KÄSILLÄ HUITOMINEN NUKKUESSA: Meillä ei auttanu ees mahalla nukkuminen (päivällä siis mun vieressä, yöllä en uskalla) vaan joudun kylmästi sideharsolla taltutta kädet sivulle jotta pikkuinen saisi nukuttua, muuten huitoo itteensä niin että kolahtaa ottaan ja sittenkö siitä vasta itku pääsee.
TEKOITKU/HUMIOITKU: Meillä on kekkastu se, ARGH! Siis ihan selvästi kun on tylsää ja mälsää niin itketään vähän ninku kokeeks et jos äiti huomais sit paremmin, ja sitte ku äiti tulee näkökentään niin alkaakin nauru. Hellyyttävä, mutta välillä tosi rasittava! Mutta toisaalta sitten poika taas NAURAAKIN välillä ääneen oikeen antaumuksella KUTITTELUSTA varsinkin saadaan isot naurut. Ja siitä kun se opettelee kai PUSSAAMISTA niin sitä välillä naurattaa kun saa moiskastua ison pusun äidin poskelle.
KYNSIEN LEIKKUU: Sormien kynnet leikataaan n. 2xvko silloin kun vauva nukkuu sylissä, ja varpaan kynnet hoitopöydällä vauvan potkiessa ja sätkiessä, oon pitäny tosi lujaa siitä varpaasti kiinni mitä leikkaan, ja hyvin on menny, vaikka aina vähän jänskättää leikkanko liian lyhyeks.
IHOTTUMAA: Meillä on välillä ja välillä kuivaihoisuutta just kasvoissa kulmien kohdalla oon hoitanu sepditinellä ja pepanthenillä, ja kylvyn jälkeen öljynny myös kasvot ceridalilla.
KIINTEITÄ: Meillä syödään, tosin ei oo vielä paljon makuja mukana. Nyt lähetään pikkuhiljaa lisäämään eri makuja ku on jo 3kk täynnä.
VELLEISTÄ: Pakko mainita et ei oo pelkästään makumaitoja, niissä on kuitenkin annosta kohti 1/3 enemmän energiaa kuin maidossa, joten jos tuntuu että maitoa menee hurjat määrät ja nälkä on vaan koko ajan kannattaa kokeilla, meillä auttoi, kun aloin jo pelätä munuaisten puolesta. Mut sitte taas niinku ANNO miks ihmeessä antaa oikeesti velliä jos ei siihen oo tarvetta ja maitoa riittää.
NIISKU: Vauvat kasvaa eri tahtiin niin masussa kuin sen jälkeenkin, onhan se hyvä että seurataan mutta toivottavasti kaikki ok ja terkkari huoli on turhaa! HALI!
GLOW: Ihana tikru puku mäki haluun!
PUR: Meilä on ollu pari kertaa kans pieni verinen räkäkökäle nenussa, oon kyl ollu sitä mieltä että on ihan aivastelusta kun meillä pärskitään mennen tullen koirankarvoja pois nenusta.
Täs ny ois vähän tekstii.