Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Niin se vaan on kuulkaas vihko tullu täyteen helmiäisten päivityksiä :LOL: pitää ostaa uus,muuten tipahan kärryiltä :D

Keltamo voi kuule täällä helisen päivitäin näitten kanssa. Pojalla on iskeny täydellä raivolla 3v uhma ja se on ihan mahoton. En syä, En pue, heittelee tavaroita,juoksee ympäriinsä ku päätön kana ja kopsauttelee sit ittensä koko ajan,kiljuu,karjuu,tekoitkee,kitisää,kätisee...argh. Kaikkein raskaimpana pidän kuitenkin sen,että en voi jättää sitä yhtään yksin vauvan kanssa. Jos vauva köllöttelee olkkarin lattialla ja menisin juomaan keittiöön vettä tai vessaan tai mitä vaan,niin pakko on ottaa toinen mukaan. Ihan jatkuvasti olis halimassa vauvaa ja pusutamassa ja nyt tullut myös kiusaaminen. laittas harsoo/peittoo naaman päälle ja vetää kädestä ja jalasta ja kerran painas masusta ja läpsäs poskelle :eek: Ja sehän toki on kun se on kiellettyä niin pitää tehä kiusallakin!! :kieh: Mustasukkasuudella tietty myös osansa tähän. Mut jos se joskus rauhottuis. Mä aattelin et jos poika nyt oikein tajus,et hitsi tuohan jäi meille ihan lopullisesti..tähän mennessä niin nätisti aina hoiti siskoo.

Toivottavasti teidän vesirokko menee pian pois!!!!!!!!!

isovanhempien kutsumanimet on meillä mammu ja vaari. poika ite kun opetteli puhumaan,niin alko sanomaankin mummoa mammuksi,ja niin se jäi :heart: Sit on Ugandan mummo ja Leicesterin vaari ne toiset,mut eipä niistä niin kovin puhuta,kun eivät vaivaudu yhteyksiä pitämään lapsiin :snotty:

äitienpäivänä mennään perinteisesti mummon haudalle,jonne laitan yhden ruusun,poika yhden ja nyt jasminkin laittaa oman ruusunsa. sit eiköhän me suunnata mun äitille,kun voisin kuvitella et siellä ois täytekakkua :p

Mua niin ottaa pannuun taas koko exä. Sille on aikaa sitten menny kutsu sihen isyydentunnustukseen ja taas eilen kysyin et no kävikö se,et voisin varailla täällä aikaa niistä tapaamis yms jutuista,mut eihän tuo vastannu. alan nyt sit miettiin et eikö se käyny ollenkaan? no mut ihan sama sit prkl, onhan tuo huomattu ettei sitä oikeesti kiinnosta nää lapset. |O (se ei muuten taida ees tietää et mulla on automaattinen yksihuoltajuus jasminiin....pojasta se varmaan koittaa tapella mut eikus vaan,eipähän tuo oo huoltanu tähänkään asti.)

oho.empäs sit ehtinytkään päivitykseen asti,vaavi otti minipäikkärit. ( :( )

labello ja jasmin 11vk+

 
Mae: Sanopa, että nyt teillä on jo esikoinen isompi hymyilevä ja hienosti käyttäytyvä tapaus :D :saint: Niin saan uskoa tähän hommaan... Juu, ja hatunnosto teille, kun uskalsitte uudestaan rumbaan ryhtyä, me mietitään kaks kertaa. Täytyy kyl myöntää, et välillä ajattelen, et ois ihana kokee sellainen vauva-arki, että vois vaan tyytyväistä vauvaa sylissä nyyssätä :eek: Mut sit jos tuliski toinen tällainen tapaus Herra Huutaja, niin ois kyllä toisen kanssa vielä hankalampaa... et ehkä mein lapsiluku on tässä.

Jospi: kiitos tuesta! Mä oon miettinyt noita lisämaitoja ja soseita, mutta musta tuntuu, et ne ei oo se ratkaiseva tekijä, kun toi ei tunnu nälkään heräävän vaikka sit aina haluukin tisutella hiukan :D Mut se ähellys on varmaan jotain vatsavaivaan liittyvää...yöllä käy myös hurja pauke, nimenomaan samaan aikaan kun tissuttelee. Varmaan se sattuu se paukuttelu ja ottaa sit tisusta siihen lohtua :headwall: Mut äiti antaa kyllä, en pihtaa siinä suhteessa :D

Tänään on kyllä asiat saaneet uuden mittasuhteen, kun kuulin et kaveri kotiutui sairaalalta ilman vauvaa. Normi raskaus, täysaikainen mut synnytyksen aikainen hapenpuute vauvalla: voi jäädä vakaviakin juttuja, vielä ei tiedetä. Oon ihan järkyttynyt, en osaa oikein auttaa mitenkää! Lapsi ei jaksa itse imee kunnolla ja aluks oli vissii ollu tyyliin hengenvaara...ei sitä enää mieti et jaksaako tässä valvoa. On kiitollinen et saa valvoa ja et lapsi on niin terve, et jaksaa huutaa.

Mut jaksamisia teille kaikille kans! Ja hyvää äitienpäivää
:heart: (sain jo lahjan etukäteen :D )

Ellamaaria ja Tikru
(Ai niin, meilläki on tuommoinen Tikru puku, mut housu plus huppari yhdistelmä)
 
Aurinkoista perjantaita,

mun pitäis alkaa valmistautua reissun päälle, mut täällä mä pörisen.. Likkakamu täyttää pyöreitä ja Hki kutsuu. Huomenna back. Olen koko aamun vaan sylitellyt vauvaa ja ollut jo valmiiksi ikävissäni :| ..no kyllä se siitä kun pääsen tienpäälle =) Huomenna siis tulen takaisin. Täytyy sanoa että ihanaa kun ei tarvitse pakata sitä rintapumppua mukaan :p

Niisku Valitettavasti ei kokemuksia :hug:

Smirgelin Onnea :flower:

Glow Meitin prinsessalla on vain yksi vaari eli mun isä, sitten mummoja onkin enempi, vaikka oma äitini on kuollut. Mutta miehen äiti on mummo, äitipuoli mummukka ja mun isän naisystävä pikkumummo :D

EllaMaarialle en voi kun laittaa jaksu :hug:

Iippana Toukalla on kokemusta vauvauinti hommista, se ei ole vissiin ihan helppoa täällä päin kun ryhmät on niin täysiä. Mutta tsekkaas 'Pinnalla', olikos se Hollolassa...

Äitienpäivä mua jännittää kait eniten miehen osalta, kun se ei ole mikään yllättäjä tyyppi. Eli en odottele isoja, ettei tule pettymyksiä.

Ihana lukea teidän tarinoita ikä/ lapsenhankinnoista. Haluan vielä lisätä omiin ajatuksiini mitä siis kirjoittelin jo aiemmin, että siis vaikka mä tunnen eläväni nyt elämäni parasta aikaa ja että mulle tuntuu sopivan täydellisesti vanhemmalla iällä esikoisen saanti, niin en missään muotoa tyrmää nuorella iälläkään lasten tekoa, niin on moni ystävättäreni tehnyt ja kun heidän lapset lähentelee jo hissuksiin täysi-ikää, ja mä vasta aloittelen. Heillä on nyt helppoa isojen lasten kanssa, kenestäkään ei ole vielä tullut mummoa, mutta kun sekin päivä joskus koittaa niin toki he ehtivät nauttia isovanhempana olosta nuoremmalla iällä yms herkkua mistä minä jään paitsi... Eli puolensa on tässäkin asiassa, niinkuin kaikissa muissakin =)
Toisaalta mun äitivainaa sanoi aina"älkää tytöt ikinä tehkö liian nuorena lapsia!!", hän kun sai siskoni jo 17v ja ilmeisimmin kärsi siitä jotenkin. Voin siis olla iloinen että otin äitini vinkistä vaarin ja mulla on ilo todeta että elämä hymyilee nyt kovaa =)

Tässä mä nyt itselleni kiirettä hankin...

Hyvää viikonloppua!!

HM & neitonen pian 3kk
 
Labello Voi kuulostaa niin tutulta :) Kyllä 3v. uhma on niin ihanaa! Meillä kerran näykkästiin nenästäkin, luulin että antaa pusun niiku useesti tekee mutta iskikin hampaat kiinni :( Tsemppiä kovasti sinne, vieläkun yksin oot. Mulle tuottaa jo tuskaa nää päivät kun mies on töissä ja joutuu toista raahata mukana tosissaan vessaakin. Yksi juttu vaivaa on se, että vauvaa tulee isomman takia pidettyä aika vähän lattialla. Nyt iltaisin olen koittanut, tuli vaan mieleen että eihän se opi kääntymään?

Nyt sain vauvan nukkumaan ja ruuan laittoon!
 
Ellamaaria Voih, jaksuja :'( :hug:

Mä kattelin eilen sen Kätilöt mistä joku puhuikin ja se innoitti mua kattelee omia synnytyskuvia ja mietin taas että mikä lie vaavilla ollut kun oli niin pieni 2730g ja nyt jo alle 3 kk varppisti tuplannut painonsa. Mua suretti kun mietin että neiti on 'nähnyt nälkää' loppuajan masussa tai jotain koska sf käyräkin 'romahti' lopussa. Toisaalta mua harmittaa etten ole ammattilaisilta saanut asiaan muuta kommenttia kuin "poltitkos tupakkaa raskausaikana?" No EN polttanut |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Ellamaaria Voih, jaksuja :'( :hug:

Mä kattelin eilen sen Kätilöt mistä joku puhuikin ja se innoitti mua kattelee omia synnytyskuvia ja mietin kanssa että mikä lie vaavilla ollut kun oli niin pieni 2730g ja nyt jo varppisti tuplannut painonsa. Mua suretti kun mietin että neiti on 'nähnyt nälkää' loppuajan masussa tai jotain koska sf käyräkin 'romahti' lopussa. Toisaalta mua harmittaa etten ole ammattilaisilta saanut asiaan muuta kommenttia kuin "poltitkos tupakkaa raskausaikana?" No EN polttanut |O
Kyselen vaan uteliaisuutta, et tarkistettiinko sulla ultralla esim. istukan virtauksia? Mulla kun meni yliaikaiseks, niin niitä kateltii, et toimivatko. Mietin, et katsoivatko, jos pienikokoinen vauva ja sf-mitta pieni.
 
Meillä kans täällä ihanainen 3v uhmis :wave:

Tytön neuvola terkut:5455g ja pituus 58,5cm ja pään ympärys39cm.

EllaMaaria:Nuo on kyl tosi hirveitä juttuja!Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin.Mä kans pelkäsin hirveesti sitä,et synnytyksessä tulee jotain mikä sit aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta.Hoinki synnytyksessä koko aika et mahtuuhan tulemaan!ja vaikka tää oliki viides synnytys pelkäsin yhtälailla ku ennenkin,ku ei sitä koskaan voi tietää..

neuvolasta sain ohjeeks tyttöö pitää enemmän lattialla.Mä olen jotenki aristellu,ku pelkään et kopsauttaa päätä lattiaan vaikka pehmustetta oiski alla.No eiku harjottelemaan!Kuinka paljon te pidätte lattialla pikkuisia?

HAAVEMAMMA:Hauskaa reissua!!

Pitäsköhän sitä lähtee laittaan kans ruokaa.

hemuliina ja nepsu-neiti huomenna 3kk

:heart:
 
Oi, tsemppiä sinnekkin Hemuliina uhmikkaan kanssa!

Esikoista pidettiin kokoajan lattialla kun viihty niin hyvin ja nyt tätä tosissaan ton esikoisen takia ei tule pidettyä paljoa. En edes aikasemmin asiaa aatellut mutta nyt tuli vaan mieleen. Saa nähä jos ensi viikolla pääsee vihdoin sinne 3kk neuvolaan niin sanooko mitään. Kyllä toi ihan hyvin päätään kannattelee kun sille päälle sattuu. Pitää vissiin ahkerammin pitää ja vahtia vaan vieressä...

Se rokotetutkimus kanssa mietityttää kun en osaa päättää osallistutaako vai ei...
 
Heippa!! :)
Olin helmimasuissa, eri nimellä (Jana85). Vaan en aikoihin käynyt sinnekkään kirjoittamassa, ja tännekkin kirjoitan ekaa kertaa vasta :D
Mulla oli laskettuaika 3.2tta mutta pikku Sisu poika päätti tulla vasta 19.2. :)
Tiedustelisin että asusteleeko kukaan helmikuisista Espoossa tai Helsingissä????
 
Kiitoksia Glow ja Haavemamma myötätunnosta ja tsempeistä :hug: Luin jostain nettisivuilta, että puolenvuoden ikäisenä vauva on kasvanut n. 15 cm, tuplannut syntymäpainonsa ja siinä vaiheessa päänympärys on 44 cm. Mutta kun meidän kaveri on kasvanut tuon 15 cm jo nyt ja painoa on reilu tuplat, joten eiköhän sen päänkin pidä kasvaa sitten samassa linjassa. Näin koitan itselleni järkeillä :p Laitan vielä tähän linkin tuohon tietolähteeseen, on paljon muutakin hyödyllistä tietoa jos jotakuta kiinnostaa http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/0-1vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy

 
Pur : Meillä tuli neuvolan terkan kanssa juttua vauvan aivastelusta (meijän kaveri on tehnyt sitä vähintään kerran päivässä elämänsä jokaisena päivänä :) ). Terkka sanoi että johtuu limakalvojen totuttelusta huoneilmaan, pölyyn ja kaiken maailman hiukkasiin, eikä kuulema heti kannata pelätä allergioita tmv. Mainitsi siinä sivussa että pienen limakalvot myös kuivuvat aikuisiin nähden paljon helpommin ja saattavat sen takia jopa verestää tai vähän vuotaakin. Kova verenvuoto on ilman muuta tutkittava mut pieni saattaa johtua ihan vaan kuivasta ilmasta ja limakalvojen ärtymisestä.

Haavemammalle todella kivaa ja rentouttavaa iltaa! Oon ihan kade, joskus sitten minäkin... :p

Ellamaaria : Meijän kaveri kääntyy usein lattialla ollessaan vatsalta selälleen. Alkaa sillain hassusti heijjata itteensä kyljelleen ja sitä kautta selälleen, kun alkaa niska väsymään :heart: . On kääntynyt varmaan jo reilu kuukauden päivät, nyt siis vähän yli 3kk.

Täällä nukutaan taas, nyt meen ottaa jotain hiukopalaa..

Ai niin piti mainita että eilen innostuin leipomaan sämpylöitä ihan tän palstan innoittamana! En muista kuka puhui sämpylöiden leipomisesta mut siitä se ajatus sitten lähti :LOL: .
 
Glow:lle ja Ellamaarialle kiitokset tsempityksistä äitienpäivän suhteen :hug: En mäkään ole mikään "juhlaihminen" ja nyt kun en ole niin väsynyt kuin eilen, ei tuo miehen poissaolokaan niiiiin kauheasti harmita. Tänään, saa nähdä sitten sunnutaina ;)
Oikeasti olen kylä tyytyväinen, että mies pääsee vihdoin vanhempia lapsiaan tapaamaan, kun viime kerta oli ennen Gretan syntymää :eek: Ikinä ei ole ollut näin pitkää väliä, ja vaikka syynä onkin miehen työpaikka (mies siis sai pitää työpaikan, mutta lomia vähennettiin reilusti), niin pelkään kauheasti, että vanhemmat lapset aattelee, että syynä olen minä ja Greta. Kun on lapsille ollut aika kova paikka vissiin Gretan syntymä, tyttökin itkenyt, että miksi isä on Italiassa toisen lapsen kanssa eikä minun kanssani täällä :'(
Eikä tietenkään voi selittää, että äitisi päätti aikoinaan muuttaa pois Italiasta, että siinä se perimmäinen syy. Niin että kyllä mä yhden äitienpäivän jaksan yksin viettää, kun miehen lapset joutuneet olemaan kuukausikaupalla ilman isäänsä.

Laitan Gretan lattialle aina, kun levännyt ja masu täynnä. Pari ekaa kuukautta meilläkin Greta siirtyi lähinnä sylistä keinuun, mutta alkoi sätkytellä sitten tuossa 2kk:na hoitopöydällä sen verran, että huomasin viihtyvän hyvin myös tuolla matolla. Eipä sitten keinussa enää viihdykään, sitterissä jaksaa vedellä niitä leluja jonkun 15 minsaa, kunnes ne alkaa ottaa päähän ja on aika ottaa syliin :LOL:

Sitä mä olen ihmetellyt, että miten te ehditte leipoa ja muuta? :eek: Siis leivotteko te vauvan päikkäreiden aikana? Musta olisi ihana leipoa, mutta kun Greta on hereillä, niin mä ehdin just ja just käydä suihkussa, venytellä selkää, panna ehkä pyykin kuivumaan ja syödä jotain, mulla ei ikinä oisi aikaa leipoa. Ja päikkärit meillä siis nukutaan vain liikkuvissa vaunuissa tai kantoliinassa, mutta kantoliinassa ei oikein uskalla kuumien uunien ja pellien kanssa temppuilla, ja jos ei ole syvässä unessa, niin liika puuhailu ylipäätään herättää liian helposti.

Mä en ole koskaan ajatellut, että Greta olisi vaativa vauva, kun levänneenä on hyväntuulinen ja viihtyy tosiaan pitempiäkin pätkiä lattialla, mutta kieltämättä tämä huonounisuus on äidille melkoisen vaativaa :LOL:

Tsemppiä kaikille!

Lentis ja Greta tänään 3kk :heart:
 
Äitienpäivän suhteen ei ole mitään isoja odotuksia. Lähden huomenna ajelemaan kotikonnuille pojan kanssa kaksin miehen siskon vauvakutusuille ja olen reissussa yhden yön. Äitienpäivä aamun olen siis oman äidin kanssa ja illaksi tullaan sitten mummin ja pojan kanssa kotiin. Tuskinpa mies on mulle mitään järkännyt, korkeintaan huusholli on sekaisin ja kaipaa siivousta :LOL:

Jaksuja EllaMaarialle ja Lentikselle ja muille, joiden vauvat valvottaa :heart:
Tuiskunen ja Alexi 3kk 5pv
 
Heippa! :wave:

Isovanhempien kutsumanimet: Miehen vanhemmat ovat muori(hänen ideansa!)ja pappa,ja mun äitipuoli on mamma ja mun isä meriukki!Miehen mummo on sit isomummo.

vauvakuume ei oo ja toivottavasti ei tuukkaan! :whistle: kyl nää taitaa olla täsä!Masua on kyl joskus ikävä! =)

Ikä olin 26v ku esikoinen synty ja 28v ku Miro synty.Mies on samanikänen(tai puol vuot nuorempi! )Mul oli vauvakuume n.20 vuotiaast asti,mut mies ei ollu valmis!Olikin kyl ihan hyvä et vähän odotettiin,ehti olemaan töis ja hankkimaan kaks ammattia!Menojalka ei oo koskaa kauheesti vipattanu et siihen ei oo tullu muutosta!Miehen kans ollaan oltu yhes 11v ja naimisis pian 3v!

Töihin palaaminen mulla ei oo vakipaikkaa,toivon et voisin ol mahollisimman pitkään kotona

Äitienpäivä Tää on jo kolmas äitienpäivä ja aina se on yhtä ihanaa! :heart:

Lentis Harmi että sun mies ei oo kotona äiskäpäivänä,mutta vietät ihanan päivän tyttös kans! :hug: :heart:

Soseitten ite tekeminen Teen varmaan osan ite sit ku tulee noitten soseiden aika!

Karsta oliko muilla sitä paljon?Meil o sitä mirol tooosi paljon,eikä lähe pois,apuva! :whistle:

Labello kuulostaapa tutulta,meil on vaan 2v tollasta samanlaista! :whistle:

Smirgelin Onnea! :flower:

Haavemamma Oikein hauskaa reissua! =)

Lattial pitäminen Aluks ei pidetty paljoa,ku pelkäsin et Eetu tramppaa pääl,mut nyt ollaan aika pali valvotusti pidetty!Meillä kun on toi pään kannattelu ongelma,niin yritetään jumppauttaa sitä niskaa!

Jaahas,pikkanen tarvii äippää! :heart:

:wave:

Tyyppien äippä ja Miro 3kk+
 
Tyyppien äippä: kiitos :hug: Ja karstaa löytyy myös meillä :kieh: Lääkäri käski laittaa öljyä n. tunti ennen hiusten pesua ja pestä sitten lastensamppoolla niin, että karsta huuhtoutuu samppoon mukana pois. Meillä sitä on kyllä ollut välillä niin paljon, että on ollut pakko varovasti pyöreäpiikkisellä kammalla kammata päänahkaa, mutta lääkäri käski välttämään tuota kampausta, ettei päänahka ärsyynny. Luin jostain, että tuo karsta olisi siinä mielessä hyväkin asia, että sen kautta vauvan elimistö ajaa pois myrkkyjä sun muita, mutta enpä tiedä onko totta.
Ja EllaMaaria: onhan tässä nukuttamisessa tosiaan se hyvä puoli, että mun 20 raskauskilosta on jäljellä enää 5kg, vaikka mässytän koko ajan jotain herkkuja :p

Muoks* niin sorry kun omin tän palstan, mutta kun en oikein saa muutakaan tehdyksi, kun Greta otta tirsoja tässä kantoliinassa, sohva on sen verran matala, että herää, jos sille istun, ainoo mikä käy, on tää työpöydän tuoli...
 
labello juu laitappa vaan Max listalle :)

Voisi sanoa että Max on ollut aika helppo lapsi, ainakin mielestäni. parin ekan viikon jälkeen nukkunut yössä noin 6-8 tuntia ja yleensä menee yö unille 21-23 aikaan. Päikkärit nukkuu kyllä vaan yhdet siinä klo 13 aikaan yleensä pari tuntia. loppupäivällä nukkuu pieniä noin puolentunnun jaksoja kunnes menee taas yö unille. Pitkät päikkärit suostuu nukkumaan ainoastaan ulkona vaunuissa ei sisällä.
Mitään suurempia ongelmia ei nukkumaan menossa ole ollut, 2kk iässä sai ns. rintaraivareita kun maitoa suihkusi todella paljon eikä hän kerennyt sitä nielemään. Jouduin turvautumaan pulloon kun en montaa tuntia jaksanut sitä huutoa ja pelkkää nälkäänsä kuitenkin vain huusi. Parikytä milliä joi pullosta ja siitä sitten "huijasin" tissille. Nyt kuitenkin jo ohi tämä rumba, eikä tätä rintalakkoilua ollutkaan kuin iltaisin ja kesti pari viikkoa.

Täällä kans yks rintaruokintaan niin kyllästynyt! Pelkällä rinnalla vielä mennään ja poika alkaa "tankkaamaan" yötä varten noin 17-18 aikoihin ja on sitten tissillä oikeastaan siihen asti että nukahtaa yöunilleen. jos siirrän pois liian aikaisin alkaa kauhea huuto. Alan olla vaan niin kypsä kyttäämään telkkaria paikallani neljäkin tuntia putkeen!!

Aamue ja Max
 
leipominen Miro köllöttelee keittiös lattial tai sit leivon ku hän o nukkumas!Sit joskus leivon illal ku mies o koton ni voi kattoa lapsii!

Hereilläolo Miro jaksaa ol noin 2-3h tuntii suht hyväntuulisena hereil.Riippuu tietty päivistä ja miten on yön nukkunu!
 
Leipomisesta mäkin ajattelin vielä viime viikolla ettei ikinä tuu onnistumaan. Mut kas kas, liekö tuo maaginen 3kk:n ikä tehnyt sen että poika jaksaa olla ruokailun jälkeen aika pitkäänkin omissa oloissaan sitterissä. Välistä saattaa ikäänkuin testata äitiä pitämällä sellaista tekoitkun tapaista käninää, mut kun juttelen hänelle niin taas on tyytyväinen :heart: .
Samoin pääsen nykyään tosi hyvin suihkuun kun otan pojan sitterissä "yleisöksi" :LOL: , siinä sitten tuijottelee kun äiti peseytyy. Noh, voi olla että se tapa täytyy jossain välissä lopettaa ettei tuu mitään kehitysvääristymiä :LOL: .

Hereillä poika jaksaa olla 1-2 tuntia, iltaisin jostain syystä pirteämpi. Eilenkin valvoi 19.30-22, sitten olikin täysin valmis yöunille. Mut tosiaan päiväsaikaan ottaa vaan yhet pidemmät päikkärit (2t vaunuissa) ja loppupäivä mennään pienillä nokkaunilla (30-45min sohvalla). Oon laskeskellut että meillä ei kyllä aina tuu se 14 tuntia täyteen :ashamed: ..

Isovanhemmat on meillä mummi ja pappa sekä mamma ja pappa, olleet niitä jo sisaruksiemme lapsille.

Töihin mä oon menossa sitten kun poika täyttää 3v.
 

Yhteistyössä