Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~ vol.2

vihdoin pääsin kirjautuun!!! mikälie ihme jumi oli pari päivää :kieh:

lentis rappuset+ostokset+vauva ei tosiaan oo kiva yhdistelmä! me asutaan toisessa kerroksessa ilman hissiä,ei oo paljoo rappusia,mut kyllä ei oo kivaa,varsinkaan kun on 2kauppakassia,vaippapussi,vaunukoppa joissa vauva ja sit katottava ettei poika tuu nenällään alas. kamala puhina aina ku ylös asti pääsee. Onneks nyt uudessa talossa on sit hissi!

kantoliina meillä siis kans huggis ja eilen ekaa kertaa mentiin sillä mummon luo,eli 10min lenkki käveltiin :D ekan kerran nyt neiti nukahti siihen,just tuohon mikälie risti juttu onkaan. sisällä ei viihdy yhtään,kun raasu hakkaa päätään mun solisluihin,eikä tunnu mustakaan kivalle. en tiä tuleeko sit väärään kohtaan vai miks se on niin hankala? muutenkin se on tämmöselle pienelle ihmiselle vähän ylipitkä liina ja oon aina solmussa sen kanssa. Miten vauvan jalat kuuluu olla siinä?! sammakko asento,en tiä meneekö ne oikein,vaikka koitin kattoo tuolta kantoliinakanavaltakin :ashamed: ku enää ne ei mahu sinnepussukkaan sisälle vaan roikkuu väkisin ulkopuolella ja sit tuntuu et siel on paha olla..
saahan nähä opitaanko sihen koskaan.

nukkuminen minä TAAS teen itelleni hallaa ja nukutan tytön syliin. käy varmaan samallailla ku esikoisen kanssa et niin mennään sit reilu 2vuotiaaks asti :headwall: mut ei onnistu sänkyyn nukuttelu,kun hetken jos meinaa olla vieressä niin isoveli tulee huutamaan kiusallaan viereen eikähän siinä sit kukaan nuku.mahdoton tehtävä siis tällä hetkellä.

kauniita nimiä taas saaneet lapsoset :heart: etusivulle laitan taas vaan erikseen pyydetyt :flower:

jennulin kuulumisia kiva kuulla!

missä pixie!?

nyt päivittämään jos ehtis ennenkun kutsu kuuluu..

labello ja jasmin ööö...10vk+ (?):D
 
Heippa! merkkiä välillä, ei meinaa oikein ehtiä enää koneelle niin usein kun on paljon kaikenlaista puuhaa. Nyt tulee oltua pihalla tosi paljon päivisin, kun siellä on kiva puuhailla kaikenlaista. Meillä mies on kova tekeen pihatöitä, oikein puutarhuri :) Eilen laittelin vähän kevättä pihaan, istutin orvokkeja ja sit perustettiin sellanen pieni nurkkaus terassin viereen, vähän japanilaisen puutarhan tyylinen juttu :) Tyttö nukkuu pihalla tosi hyvin päikkäreitä niin ehtii siinä samassa tekeen pihatöitä. Sunnuntaina olis tytön ristiäiset, onneks on kaikki jo lähes valmiina. Täytekakku ja voileipäkakut tulee pitopalvelusta, jotain pientä äiti lupasi vielä leipoa. Onneks on apujoukkoja järjestelyissä, kun pitää hoitaa myös niitä miehen äidin hautajaisjärjestelyjä samalla. Tuntuu välillä, ettei pysy pää kasassa kun on niin paljon muistettavaa :whistle: nytkin oon soitellu monta puhelua, kun vauva nukkuu..

Yösyönneistä, meillä menty jo pidempään sillä rytmillä, että viimeisen kerran syö ennen yöunia joskus 23-00 aikoihin ja sit herää joskus 5:n aikaan syömään seur. kerran, sit mennään vielä nukkuun muutamaks tunniks, eli aika kivasti saa itsekin nukkua. Toivottavasti jatkuu vielä samaan tahtiin =)

Onko muuten ollut keskustelua mammojen ja vauvojen tapaamisista? En muista onko ollut täällä juttua, mut olis kyllä kiva joskus kesällä järjestää joku tapaaminen kun vauvatkin on jo vähän isompia. En tiiä sit miten sais järkättyä kun meitä täällä aikalailla eri puolilta suomea..?

Täytyy mennä taas, heips :wave:

Kareliini ja vauveli huomenna 7vkoa :heart:
 
Heippis!

Kiinteiden aloittamisesta kun oli juttua, kysyin neuvolasta miksei velliäkään suositella ennenkuin nelikuisena. Terkkarin mukaan ois jotain yhteyttä aikuisiän suolisto-ongelmien (laktoosi-intoleranssi, keliakia tmv.) kanssa jos on liian aikaisin aloitettu kiinteitä... Että suolisto ei ole valmis vastaanottamaan enenkuin siinä 4kk iässä. Tiedä häntä, kyllä mun tekis mieli aloitella jo ainakin sitä maissivelliä kun poika täyttää ens viikolla 3kk. Meillä menee maitoa ihan hirveitä määriä ja suhteellisen useinkin (2-3 tunnin välein 80-150ml tissin lisäksi, yöllä harvemmin) ja pissaa tulee sen mukaisesti :LOL: . Hirveitä määriä menee vaippojakin...

Tissillä venkoilua meilläkin. Oon yhdistänyt sen ilmavaivoihin, kunnon paukun jälkeen venkoilu helpottaa. Mutta semmosta "lupsuttamista" poika on alkanut tekemään aika pian imemisen aloittamisesta, en tiedä oisko se merkki rinnan tyhjentymisestä? Silloin lopetan sen rinnan antamisen ettei turhaan saa ilmaa mahaansa.

Noista refluksiepäilyistä muakin rupes mietityttämään, meillä just tommosia oireita; nyrkkiä ahdetaan suuhun ihan tosissaan, nukkuu lyhyitä päikkäreitä (yöllä kyllä nukkuu 6-7 tuntiakin putkeen), syö katkonaisesti ja usein, maiskuttelee niinkuin suussa ois jotain, pukluja tulee kyllä aika harvoin mut jos se ei nousekaan ylös asti? No, saa nähdä mitä tapahtuu kun siirrytään velliin...

Pitiköhän jotain muutakin kommaillla, enpäs muista. Jaahas, ei tarviikkaan näköjään. Poika heräs taas...

T.R+P kohta 3kk
 
Vellit & Kiinteät meillä ollaan syöty velliä 2kk iästä lähtien, helpotti elämää kummasti, kiukkuisesta pojasta tuli iloinen veitikka, toki välillä on kiukkukohtauksia ja ei meillä aina yölläkään nukuta ja iltavellistä huolimatta syödään yöllä, mutta eron huomasi selvästi kun poika ei oo enää nälissään.

Samoin meillä maistellaan soseita, lähinnä maissia, luumua, perunaa, ja banaania. Meillä lähettiin vellimaistelulle koska poika alkoi vetää mielettömiä määriä maitoa ja lyhyellä aikavälillä siis 130ml maitoa ei pitäny 2kk iässä kuin tunnin puoltoista tyytyväisenä, aloin silloin jo pelätä munuaisten puolesta koska ne ylikuormittuu tuollasella syönti määrällä, toki niidenkin suodatusteho kasvaa sitten iän mukana.

Meille ei massivellistä tullu vatsaväänteitä ollenkaan (kotimaisia viljoja ei saisi syödä alle 5kk ollenkaan ja riisivelli taas kovettaa vatsaa, joten meissilla aloitettiin) Porkkana perunavellistä oli pientä mahankipristelyä ja se on ollu ny vähän tauolla nyt aloitellaan taas sen maistelu ja toistaiseksi ei ole oireita. Neuvolassakin silloin juttelin asiasta ja terkkari oli mun kanssa samaa mieltä että jos vauva ei tuu kylläiseksi pelkäsät maidosta on aika lisätä tuhdimpaa ruokaa.

Mammatapaaminen jonkun verran on ollu puhetta FB:n puolella mut huonolla menestyksellä, itse olen valmis tulemaan pidemmällekkin kuin Lahteen ja meien kyytiin mahtuu kyllä vielä yksi vauva äiteineen jos haluaa samaa matkaa lähtee pidemmälle. Paras paikka kai olisi joku vuokra mökki tai jonkun omakotitalon piha, voisi olla vaikka sellanen koko päivän tapahtuma??? Autan kyllä järjestelee jos joku keksii paikan! Mä luulen et voisi olla vähän hankalaa mennä esim raflaan syömään vaunujen ym kanssa. (Meitä katotiinj o viimeksi Lahden Amarillossa hassusti kun oli pallomahjoen meetingi silloin syksyllä ja me pyydettiin kai liikaa vettä, mutta sen verran kiva tapaaminen oli et haluis kyl nähä teiet loputkin tai ainaki sen osan joka päikalle kykenee!)

Refluksiepäilyjä meillä ei ole, mutta ihan selvästi vauvalle tulee mahahappoa suuhun, vai liekö toi sitten sitä samaa? No joka tapauksessa soitin asiasta neuvolaan ja terkkari oli sitä mieltä että cavisconia voisi kokeilla. Maanantaina on 3kk neuvola niin jutskataa asiasta lisää.

Rokotustutkimus siihen ollaan osallistumassa mutta rokotukset ei ollu vielä tulleet neuvolaan.... höh!

Nii ja tälläsen sain aikaiseksi:
 
Mae
Moi!
Meillä mennään näköjään sillä periaatteella, että yksi hyvin nukuttu päivä, yksi huonosti nukuttu päivä... Tänään on jälkimmäinen päivä. :(
Mitenkäs muilla viihtyy vauvat turvakaukalossa? Meillä huuto alkaa kun siihen laittaa ja yltyy vaan autossa. Kun meillä olis niin kätevä se travelsysteemikin, mutta eihän ton ipanan kanssa voi mihinkään lähteä kun se on yhtä huutoa.
Kai meidät on tarkoitettu homehtumaan kotona :kieh:

Tänään mulla oli se jälkitarkastus, kaikki ok. Kaikki oli siellä vaan niin "älähän nyt sano, oot niin nuori" ym. kun sanoin, ettei meille enää tuu lapsia, IKINÄ. tai sit se on vahinko ja iso sellainen.
Ok, olin esikoisen jälkeenkin samaa mieltä, mutta se jotenkin muuttui. Mutta kyllä tää on nyt jo varoitus joltain ylemmältä taholta, kun meille annetaan 2 tälläistä haasteellisempaa vauvaa.

Mae ja Joona
 
Kärppä; kiitos vastauksesta. Itkuraivokohtaukset kuullostaa ihan samanlaisilta kun meilläkin. Vaikea on imeä ja huutaa yhtäaikaa :LOL: Meillä myös nieleskellään ja maiskutellaan sitä suuhun nousevaa puklua, jos ei tule ulos asti suusta... Pitänee ottaa uudelleen puheeksi neuvolassa viikon päästä, kun on 3kk neuvola. Meillä vaihtuu nvltätikin, josko tämä uusi ottaisi mut tosissaan :eek: Hieno juttu, että teillä nyt alkanut sujumaan ruokailut ja nukkumiset paremmin :hug:

FB:iin lisäsin meidänkin Alexin kuvan, kun en sitä saa tänne sivulle aikaiseksi (pitäisi pienentää kuvan kokoa, enkä osaa sitä itse ja mies ei ehdi auttamaan).

Maidontulo; mullakin tuntuu tissit, varsinkin iltaisin, tosi tyhjiltä. Poitsu niitä kyllä imee ja vaikuttaa ihan kylläiseltä, paitsi sitten iltaisin kun huutaa tissillä raivoitkuansa. Oonkin miettinyt, et raivoaako sitä, kun ei tuu maitoa vai omaa kipuaan vai mikä sillä on??:headwall: Oon yrittänyt juoda vielä enemmän ja syödä kaikkea tuhtia, mut tissit vaan "roikkuu". Tänä aamuna oli ekan kerran yönkin jälkeen aika rukkasen tuntuset tissit vaikka yleensä aamulla ovat aika pinkeenä maitoa :snotty: Toivottavasti ei maidontulo vielä alkais loppumaan.

Tuiskunen ja Alexi 2kk 3vkoa++
 
Tuiskunen toivotaan, että teillä neuvolassa otettais tosissaan. Meillä ei. Tätsy vaan totes, että joo, kuulostais refluksilta, mutta ei ole, kun paino nousee ja pituutta tulee. :kieh: pisti sitten vaan ylimääräistä punnitusaikaa, että kattotaan, missä vaiheessa homma kääntyy toiseen suuntaan ja SITTEN aletaan miettiä lääkäriaikaa.

Joo. Mä varmaan huudatan vauvaa sen aikaa huvikseni ja odottelen sinne, kun paino kääntyy laskuun ja kasvu hidastuu. :xmas: Ihan varmasti. Meillä on vauvavakuutus, joten soitin yksityiselle ja vein vauvan lastenlääkärille, joka on myös gastroenterologi (vai mikä se oli. Liian hieno sana :snotty: :D ). Päätin, ettei se niin paljon maksa käydä kysymässä. Ja hyvä, että kävin. Lääkärille sitten sanoin vielä tuosta terkan odottamistaktiikasta ja se sanoi, että joskus hänestä tuntuu, ettei ne neuvoloissa yhtään kuuntele, mitä niille opastetaan. Tämäkin lääkäri kuulemma käy neuvoloissa luennoimassa aiheesta ja joka kerran sanoo, ettei sitä pituutta ja painoa pidä jäädä tuijottamaan, mutta taas se nähtiin. Niitähän ne vain katsoo. =)

Noista raivoamisista muuten vielä sen verran, että meilläkin ne oli ensin alkuun vain illalla. Siis illalla ei tissi vaan enää kelvannut, mutta pullo silloin vielä meni. Sit se alkoi olla ympärivuorokautista ja pikkuhiljaa pullolle alkoi tulla sama juttu.

Enivei, suosittelen sullekin, että käy kysymässä, mitä lääkäri ois mieltä. Meillä on tilanne muuttunut nyt ihan täysin. Ei yhtään ainutta pulloraivoa, itkua vaan väsymyksestä, pitkät päikkärit, annoskoot kasvanu ihan huomattavasti ja ruokaväli humahti 4-5 tuntiin ihan yhtäkkiä. :xmas:

Mae meillä neiti alkoi pulautella turvakaukalossa tuossa pari viikkoa sitten, mutta muuten viihtyy siinä kyllä hyvin. Yleensä nukahtaa jo heti, kun sen siihen pistää.. Ja nyt toivottavasti tämän sakeuttaja/Gaviscon-yhdistelmän myötä jäis toi pulauttelukin pois. =)
 
Kärppä meillä on kans vakuutus, joten jos ens viikolla ei neuvolassa oteta asiaan mitään kantaa, niin sitten varaan kans ajan yksityiselle. Tosta painonnousustahan on kaikilla refluksiin liittyvillä nettisivuillakin juttua, ettei se ole mikään tae, että vauva olis ok. Mitä lie yrittävät säästää julkisella puolella...
 
Moi,
täällä ollaan lenssun kourissa koko family :( Vauvalla onneksi aika pientä tuo räkäisyys. Mä olen itse eniten nuhainen. En lähtenyt vaunutteleekaan kun ajattelin että lepään sn aikaa. Vaavihan on nukkunu 2 vikaa pvää 4-5 tunnin vaunupäikkärit, mutta sit tietty tänään ei puhettakaan, pikku pätkiä vaan ja ruokakaan ei ole oikein maittanut lapselle :/

Imetyksestä Mähän olen jo pitempään imetelly vaan sen n. 4x vrk, ja nyt alkaa tuntua että tissit on tosiaan aika tyhjillään siltikin, joten vähentelen entisestään. Vaavikaan ei oikein enää jaksa imutella kun pullo on niin paljon helpompi. Positiivisinta tässä on että mun nassun kukintakin näyttää vihdoin rauhoittuvan!! =)

Mammatapaamiseen mäkin pääsen autolla vaikka pidemmällekin. Se on totta että paikan miettiminen voi olla haasteellista. Onko ideoita?

Nyt syömään kun mies on kerrankin laittanu =)

hm ja neiti alle 3 kk
 
Refluksitaudista: meillä on periaatteessa samoja oireita, eli katkonaiset päiväunet, tosi paljon hikkaa (oli jo masussa ihan 3 kertaa päivässä) ja rintaraivareita aina silloin tällöin, tosin meillä ne johtuu suihkutisseistä, eli jos typy on väsynyt tai nälkäinen, niin sitten itketään, kun tissi roiskauttaakin maidot naamalle :(
Pulautusta meillä on vähän, ainakin, jos saadaan röyhtäytyttyä, jso ei röyhtäistä, niin saattaapi tulla ihan oksennus. Mutta on sellaista outoa nieleskelyä imetysten välillä, ja oon miettinyt sitä silent refluksia. Toisaalta luin, että oikeastaan kaikilla vauvoilla olisi jonkinasteinen refluksitauti, kun alussa se mahalaukun sulkija vai mikä lie ei sulkeudun hyvin oikein kellään. Mutta oireet onkin tietty lievemmät kuin varsinaisessa refluksitaudissa.

Meilläkin tosiaan nukutaan parhaiten pystyasennossa, nytkin posottaa tässä liinassa. Mutta sainpa nukkumaan 1,5 tuntia tänään (liikkuvissa, auta armias jo hetkeksi pysähtyy) vaunuissa, välillä heräsi, mutta nukahti sitten itksekseen.

Mikähän siinä on, että aina kun kirjoitan tänne jotain, niin pian onkin asiat ihan päinvastoin? ;) Esim. selän piti olla mulla loistokunnossa, ja heti kun sen tänne kirjoitin, niin johan on alkanut taas selkää särkeä. kantoliinassa kantaminen ei niinkään tunnu, mutta toi kumartelu ja vauvan nostelu muuten on tosi rankkaa, samoin vaunujen työntäminen ylämäessa. Hemmetti, silloi aikoinaan selkä parani levolla, mutta tässä on vauvan kanssa hiukan vaikea antaa selän levätä :headwall:

Niin joo, oon päättänyt hemmotella Gretan ihan piloille, en jaksa miettiä nukuttamista ilman tisua, viime yönä saatiin kaikki nukuttua perhepedissä tosi hyvin, kun tuikkasin Gretalle tissin suuhun jo ennen kuin kunnolla heräsi. :D Mieskin oli ihan ihmeissään, kun niin hyvin nukkui meidän kanssa, raukkahan on jo pitkään nukkunut olkkarin vuodesohvalla, että saataisiin edes hänen yöunet turvatuksi.

Yösyöminen:
meillä syödään pari kertaa yössä, esim. viime yönä nukahti klo22, sitten tisu suuhun klo 01.00, 04.00 ja 6.50 imetys ja vaipanvaihto, sitten vielä 1,5 tuntia unta.Mutta pätkissä siis täälläkin nukutaan, ehkä kiinteät sitten pidentää vähän noita yöunia :whistle:

Lentis ja Greta pian 11 vkoa ja 3 päivää :heart:
 
Niin ja tuli mieleen, että mulla on ollut runsasta toi maidontulo, mutta mullakin pakkautuu nykyään vain jos tulee joku 8 tunnin väli. Rinnat mulla on melkein jatkuvasti tyhjän tuntuiset, mutta kyllä mulla ainakin tulee tuota maitoa siltikin ihan liikaakin, eli meillä ei ainakaan liity tyhjyys mitenkään tuohon maidontuotantoon (joo, nyt kun sen kirjoitin, niin multa varmaan pian loppuu maito, vrt. edellinen kirjoitukseni). Luinkin jostain, että maitoa erittyy just imetyksen aikana, eikä imetysten välillä, tiedä sitten onko totta.
 
Mae
pakko vielä laittaa, että tänään ei ole juurikaan tutti kelvannut, nyrkki vaan menee suuhun. Samoin liina on ollut tänään ihan kauhea paikka :eek:
Mä söin eilen lettuja, joissa siis maitoa. Mä oon ihan nyt sitä mieltä, että joonalla on selkeä maitoyliherkkyys joka aiheuttaa vesikakan ja refluksioireet.... Tänään taas maidottomalle refluksikokeeseen asti.

Mae
 
No jopas on taas.. tissillä poitsu nukkuisi toooosi hyvin, mut heti kun laskee vaikka sitteriin, niin armoton huuto. :/ Huoh.

Lahteen voin tulla jossain vaiheessa pikaisesti treffaamaan, kun ajelen siitä varmaan ohi kesällä. :xmas:

Tissit ei ole mulla enää pinkeät muuten kuin jos tosi pitkä väli ollut.

Kaukalo: No ei viihdy, ellei juuri satu olemaan uniaika. Liikkuvassa autossa pikkasen paremmin, mut saattaa sielläkin huutaa jos ei just uneta. Travelsystem on meilläkin ja kyllä sitä vaan käytetään esim. kauppareissuilla...tuttia sitten vaan, vaikka huonommalla menestyksellä. Mutta kun kaupoissa tuota virikettä riittää, niin vaavi ei siellä välttis huudakaan.

Jahas, ja taas se huuto alkoi.. :headwall:

Kössi & poikanen
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja KössiKenguru:
No jopas on taas.. tissillä poitsu nukkuisi toooosi hyvin, mut heti kun laskee vaikka sitteriin, niin armoton huuto. :/ Huoh.

Lahteen voin tulla jossain vaiheessa pikaisesti treffaamaan, kun ajelen siitä varmaan ohi kesällä. :xmas:

Tissit ei ole mulla enää pinkeät muuten kuin jos tosi pitkä väli ollut.

Kaukalo: No ei viihdy, ellei juuri satu olemaan uniaika. Liikkuvassa autossa pikkasen paremmin, mut saattaa sielläkin huutaa jos ei just uneta. Travelsystem on meilläkin ja kyllä sitä vaan käytetään esim. kauppareissuilla...tuttia sitten vaan, vaikka huonommalla menestyksellä. Mutta kun kaupoissa tuota virikettä riittää, niin vaavi ei siellä välttis huudakaan.

Jahas, ja taas se huuto alkoi.. :headwall:

Kössi & poikanen
ihana kuulla, että meidän vauva ei ole ainut turvakaukalohuutaja :)
 
Hassua miten ovat niin samanlaisia nämä vaavit ja sitten toisaalta niin erilaisia. :D Meidän herra viihtyy turvakaukalossa tosi hyvin. Alusta saakka viihtynyt ja nyt ihan vasta viikon verran ruvennut olemaan ylipäätään hereillä kauppareissuilla. Viihtyy edelleen, ihmettelee kaupassa :D silmät pyöreinä. Nyt sitten vaan koitettava mennä kauppaan ei päikkäriaikaan, kun muuten menee unet sekaste :whistle:

Seranzu ja Kaapsu 2kk 1vko+
 
Niin ja mullakin tissit tyhjät laput iltaisin... Tissiraivariin meillä lääkkeenä Nannia pullosta. Tämä siis melkein joka ilta... Lisämaitomäärä on ollut 60ml alusta saakka nyt saattaa vetää 100ml välillä. Ensin siis syö molemmat tissit ja päälle tuo maito.. Muuna vuorokauden aikana ei tarvita. Itseasiassa isä oli herrasen kanssa tänään kahden, kun juoksin nimiäisvalmisteluita kaupoissa ja eipä herralle kelvannut pullo päivällä.... Olivat pihalla vastassa, kun tulin kotiin... :LOL: Onneksi ei huutanut pää punaisena. Ihmeesti tyytyy kunhan vaan juoksentelee isä herran kanssa ympäri taloa ja nyt siis pihallakin, paikalleen ei parane jäädä, muuten alkaa huuto kuulemma. :D Isäntä sanoi, et useammin mun pitäis olla pois, et tottuis olee ilman tisuakin vähän... :heart: :heart:
 
turvakaukalossa oli jasmin ekaa kertaa toissapäivänä sitten sairaalasta kotiutumisen. Meillä kun ei autoo oo,niin nyt päästiin kaverin kyydillä kauungille. Tuli sit todettua, et mitä kovempi vauhti,niin sitä tyytyväisempi neiti, liikennevaloissa seisominen nimittäin aiheutti hirmu huudon joka loppu kun seinään ku auto läks taas liikkeelle!

tissit täälläkin ihan tyhjän oloset, mut kai niistä jotain lähtee kun suht tyytyväinen tuo tyllerö on,enkä ole vielä lisämaitoo antanut. Välillä suihkuaa vieläkin toiselta puolen tuo maito, ja se kiukuttaa jasminia.

treffit ois kyl ihana nähä teitä ihan livenäkin, mut me tosiaan jumitaan niin tääl kuopiossa ilman autoo,et mihkään ei päästä. :(

rokotetutkimus ei oo tullu kutsua,mut neuvola täti sano et on varmaan tulossa. se pneumokokki sydeemi,jossa saa joko pneumokokin tai b-hepan. k ensin meinattiin tytölle laittaa neuvolassa nyt kohtapuoliin se b-hepa kun isollaveljelläkin on, mut nyt ootellaan josko tulis tuo kutsu ja katotaan sit kun ne puretaan et kumpi on laitettu..
eli me siis osallistutaan tuohon,yleensä en mihkään tutkimuksiin taho osallistua,mut tuo nyt vaikutti ihan ookoolle. yleensäkin kun tuppaan ottaa kaikki rokotukset mitä vaan saa.

nyt äkkiä santsikuppi kahvia jos viel ehtis!

mukavaa wappua mammat! mitenkäs muuten juhlistatte? me ei mitenkään, on tuol simapullo jääkaapissa, mut sihen se taitaa jäädä. wapputori vähän himottais,tarvis saada lapsille (molemmille :ashamed: ) pallot,mut ne on niin törkeen hintasia, täydet bussit ja vanuila niin hohhoi.. :( voi ku ois kyyti!!!

labello ja myttynen 10vk+
 
Moi!

Tänään ois tarkotus mennä miehen vanhemmille grillaileen.Mun vanhemmat tulee myöskin ja varmaan velikin oli tuloillaan :D ja tietenki miehen sisko ja sen mies.Tälläsella samaisella porukalla vietetään yleensä uudet vuodet,vaput yms..siitä näköjään on tullu jo jonkilainen perinne :LOL:
Mä oon yrittäny siivoilla,eilen jo alottelin ja tänään oli kyl jo vähä sellanen näky et oisko täälä siivottu ollenkaan :headwall: muksut on niiin kerkeeväisiä :whistle:hiekkaa tulee väkisinki sisälle!!
Tytön laitoin ulos nukkuun,oli jo kasin jälkeen ihan väsy ja valmis ekoille päikkäreille.Heräili jo puol 7,yleensä nukkuu siihen 7.

Rokotetutkimukseen tuli meillekin kutsu ja vielä soiteltiin peräänki,mut me ei taideta siihen osallistua.

jaahas,pitäisköhän sitä jatkaa siivoomista :whistle: ensiks kyllä kuppi kahvia täytyy saada.
Hauskaa vappua kaikille!!toivotteleepi hemuliina ja koko viisikko :D
 
Voi hiton hitto! Itku pitkästä ilosta. :( ...tai ei ees niin pitkästä. Paluu vanhaan tämän syömisen vatsanvääntämisen kanssa. :kieh:

Noh.. Tiedossa oli, että näin voi käydä, mutta kun näytti jo niin lupaavalta. Hitto vie, edessä sit vissiin se munaton/maidoton-ruokavalio. :xmas: Ihanaa taistelua taas tuo syöminen, vauva ei tunnu olevan milloinkaan nyt täysi vaan jatkuvasti nälkäinen ja tuttia imetään taas siihen tahtiin, että kohta on pysyvä tutin renkaan kuva nassussa. Eilen illalla taas alkoi. :( Annoskoko tippui taas 40-60 ml, kaikki sen jälkeen (ja jo tuo 60:kin) on niin työn ja tuskan takana saada alas. Syöttöväli nyt tunti tai max puolitoista, melkoinen pudotus eilisen viidestä tunnista ja jopa yli 150 ml:sta.

Maanantaina oli sovittu muutenkin kontrolliaika lääkärille, mutta hitto kun nyt harmittaa. :( Pulautukset ei ole tulleet takas. Tai siis suusta tulevat, mutta kyllä nousee suuhun ja paljon.

Voi :( :( :( :( :( Hatutus on suuri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Voi hiton hitto! Itku pitkästä ilosta. :( ...tai ei ees niin pitkästä. Paluu vanhaan tämän syömisen vatsanvääntämisen kanssa. :kieh:

Noh.. Tiedossa oli, että näin voi käydä, mutta kun näytti jo niin lupaavalta. Hitto vie, edessä sit vissiin se munaton/maidoton-ruokavalio. :xmas: Ihanaa taistelua taas tuo syöminen, vauva ei tunnu olevan milloinkaan nyt täysi vaan jatkuvasti nälkäinen ja tuttia imetään taas siihen tahtiin, että kohta on pysyvä tutin renkaan kuva nassussa. Eilen illalla taas alkoi. :( Annoskoko tippui taas 40-60 ml, kaikki sen jälkeen (ja jo tuo 60:kin) on niin työn ja tuskan takana saada alas. Syöttöväli nyt tunti tai max puolitoista, melkoinen pudotus eilisen viidestä tunnista ja jopa yli 150 ml:sta.

Maanantaina oli sovittu muutenkin kontrolliaika lääkärille, mutta hitto kun nyt harmittaa. :( Pulautukset ei ole tulleet takas. Tai siis suusta tulevat, mutta kyllä nousee suuhun ja paljon.

Voi :( :( :( :( :( Hatutus on suuri.
Voi pjaska! Mutta voihan se olla että refluksi liittyy tuohon sun ruokavalioon...kokeile maidotonta/munatonta. Meillä helpotti n. viikoks ja tuli just pitkät päikkärit sun muut. Nyt taas palattu vanhaan kitinään ja itkuun, missään ei hyvä. Mä kenties jo tänään soittelen Tiina Tuomelalle helsinkiin, et jos saatais aika. Kun täällä missä oon, ei ole apuja, päinvastoin kaikkeen suhtaudutaan just nurin kurin. Kuitenkin soitan tänään vielä neuvolaan. Siis tarkennuksesi että epäilen meillä allergioita ja siihen liittyvää refluksiaa. Tosiaan, meillä ei edes viikkoon pulauteltu tms. kun jätin nuo pois... korvasin ne tietty soijalla ja nyt epäilen et se on pahentanut tilanteen takaisin entiselleen, kun uusi aines mun ruokavaliossa on.

Mut tsemppiä, ei oo kiva katsella toisen huonovointisuutta ja itkuisuutta!

Ja meillä huudetaan... :/

Aurinkoista päivää kaikille!
 
ainiin, eli kannattaa miettiä et korvaako aluksi maitoa millään jos ei pakko ja ottaa sit korvaavan myöhemmi jos tilanne tuolla maidottomalla helpottaa. tietää sitte mistä mikäkin johtuu ainaki, toisin ku mä..

¨ja mulla jätettii samantien pois myös naudanliha ja kala...
 
:LOL: :LOL: :LOL:

Mä en siis oo ainoa sekoilija...purin kauppakassit niin, että laitoin kylmään menevät tuohon kaappiin ja sitte huoneenlämmössä säilytettävät jääkaappiin. Yks päivä mies oli laittanut myös kurkun tuohon kuiva-ainekaappiin :D Nojuu...

Viime yönä tuo tosiaan nukku ihan ok pätkän 21-00.30. Mutta siis puol yhdestä viiteen heräiltiin sitten puolentunnin-tunnin välein. Viideltä huus niin, et isukki nous kantelemaan. Ja ei kun kahdeksan tuntinen työpäivä päälle! Mut kun ite olin käytännössä nukkunnut nolla tuntii puol yhden jälkee ni ei vaan jaksanu nousta... Täytyy tänään passittaa tuo mies päiväunille, tai viim. huomenna, se on niin paljon ottanut noita varhaisia aamuja hoitaakseen et ihan hävettää...mut en vaan muuten pysyis tolpillaan päivällä!

Ois kiva päästä vaa'alle, vältän semmoisia kotosalla, pitää varmaan kauppareissulla koklata :D
 
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Kiitos Toukka iloisesta vapun piristyksestä!

Käytiin Konstan kanssa 2kk neuvolassa, painoa oli 7350g ja pituutta 63.5cm. Olen itse ollut n. puolivuotiaana yhtä pitkä, mutta n. 400g kevyempi. Uskomaton jättiläinen tuo poika.

Mutta taaskaan ei Konsta tykkää äitin kirjoitteluista. Onneksi ehtii välillä edes lukea muiden kuulumisia. Henkireikä sekin. =)

Aurinkoista vappua kaikille!

Kuume ja Konsta 2kk 3pv
 
Kärppä; jaksuja! Harmi, et vaivat tuli takaisin!

Turvakaukalossa viihdytään meillä. Nukahtaa autossa, mutta jatkaa uniaan usein vielä esim. kyläpaikassakin siinä.

Tutti-ihottumaa, onko muilla? Meidän pojan nassu ihan hilseilee tutin hieromalta kohdalta. Oon yrittänyt rasvailla parillakin erilaisella voiteella, mutta kuolan ja tutin yhteisvaikutus vaan on ja pysyy :ashamed:

Ihanaa kun on tulossa kaunis ilma Vapuksi. Mä täällä odottelen miestä kotiin töistä, laitoin sen kotimatkalla käymään munkkikaupassa B) Iloista vappua kaikille :hug:
 

Yhteistyössä