Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~ vol.2

Heipparallaa kaikille

Ihanat ilmat senkun jatkuu, naama punottaa mutta ulkoilemaan on tarkoitus taas lähteä.

Niiskunenä, kuulemma just toi kulmakarvojen alueen kuivuus on tyypillistä, sanoi TH neuvolassa. Meillä siis kanssa otsa ja poskipäät kuivat (ja sääret) ja tietysti karstaa päänahassa. Päivittäin rasvailen mutta en ole allergiaksi epäillyt noita, vielä ainakaan. Niin ja kyllä meillä kanssa vauva rykii sylkeä henkitorveen ja sitten rohisee sitä jonkin aikaa pois, kääk siitäkään en ole osannut mitään kummempia miettiä? Tosin mielestäni tätä käy vaan hereillä ollessa.

Jennuli, meillä on edelleen rintakumi käytössä. Poika osaisi syödä jo ilmankin vaan ei tissi kelpaa. Oikean rinnan nänni on lättänämpi eli siinä käytän ihan suosiolla kumia, vasenta välillä treenaillaan ilmankin mutta pääasiassa aina käytössä. Hoitolaukussa on varalta yksi mukana mutta on totta että saattaa hiukan liikkumista rajoittaa sen kumin kanssa kikkailu. Niin ja Imetystuki.netissä väitettiin kumin vähentävän maidon tuotantoa n. 30% koska vauvan suu ei suoraan kosketa nänniä eikä stimuloi maidon tuotantoa yhtä paljon. Se olisi tietysti hyvä syy hankkiutua kumista eroon...

Kiitos Lentis päivityksestä, mähän niitä tietoja kyselin. Meillä muuten kanssa ekalla kahdestaanoloreissulla (oltiin ostoksilla ja syömässä ) mies erehtyi sanomaan että olin hieman tylsä!! Olin aika jännittynyt ja samaten tuntui etten osannut puhua muusta kuin pojasta, en kerta kaikkiaan osannut. Nyt olo on jo rennompi ja tokalla reissulla (syömässä ) olin jo (omasta mielestäni siis) sama vanha valloittava ja hauska oma itseni (HAH ). Mutta siis tosta ekasta kerrasta loukkaannuin ja hermostuin vähän itsekin koska olin raskausajan nimenomaan ajatellut, etten sitten halua äidiksi joka ei osaa muusta kuin vauvasta puhua. Onneksi voin täällä jauhaa vauvajuttuja mielin määrin!
Joo ja kyllä tarkistan hengitystä, välillä on pakko hiukan koskeakin!
Mahallaan en ole vielä nukuttanut mutta miettinyt olen koska silloin ne kädetkin ehkä hieman rauhoittuisi. En tiedä riskeistä yms mutta kun vauva alkaa kääntyillä nukkunee joskus väkisinkin mahallaan? Pitääkö sitten kääntää?

Meillä siis on yöt nyt olleet edelleen aika levottomia ja kädet huiskii niin ettei poika meinaa saada nukutuksi. Väsyä on siis täälläkin.

Saako neuvolasta muuten ohjeita miten noihin kiinteisiin ym siirrytään? Toivottavasti, mulla ei ole hajuakaan ja 4 kk iässä olisi tarkoitus aloitella (viimeistään)?

tv
almaa ja poika 10 vkoa ja 6 päivää
 
mae täytyypä kokeilla tuotakin, almaa mulla ainakin toistaiseksi maito riittänyt tosi hyvin.. on se niin helpon näköistä tuo imetys toisilla, mutta ehkäpä meilläkin vielä.. :/

kiinteisiin siirtymisestä mä sain mun siskolta sellaisen tosi hyvän taulukon, joka on tosi tarpeen näin ekan kanssa, olisikohan se ollut neuvolan peruja, varmaan heillä on siellä kyllä vastaavia, tosin mun neuvolantäti ei varmaan suostu antaa sellaista mulle ennenkuin oon imettänyt roosaa vuoden.. :kieh:

ihon kuivuuteen roosa syntyi rv39+1 mutta iho oli sen oloinen että moni kätilö kysyi jotta onko ennenaikainen, mä hoidin kuivaa ihoa hieromalla siihen öljyä, toimi meillä, parissa viikossa iho muuttui niin että nyt ei tartte rasvailla tms.

anno
meillä ei jekovitin kanssa ongelmia, mutta suosittelen kanssa et kokeilet toista merkkiä, tsemppiä pikkuisen masukan kanssa..

nyt valmistelemaan roosan nimppareita.. ihanaa olla äiti
:heart: :D
 
Moikka,
täällä on lenssua edelleen ilmoilla. Vappu sujui rauhallisesti. vähän vapputoria ja mummolassa nakkia ja munkkia. Neiti ei oiken malttanut nukkua reissun päällä pitempiä unia. Yöunet olikin sitten reilu 10 tuntia, sitten syötiin 8 jälkeen ja nukuttiin vielä reilu pari tuntia. On kyllä mahdoton nukkuja, että pistää miettii yhäkin että onko kaikki ok?? Sissos!!

Nukuttamisesta Meillä nukutaan kyljelleen ja selälleen ainoastaan. Alkuun useinkin vaavi kakoili ilmeisesti sylkeä ihan sen näköisesti että tukehtuu. Nyttemmin ei enää...LIkka on kyllä kova aivastelemaan ja välillä kun nukkuu noita marathooneja ja jotain pärskii pinniksessään, niin kyllä mä riennän katsomaan että onko kaikki ok. Toisaalta välillä nukkuu ihan vaan niin levollisen näköisenä että olen silloinkin kokeillu poskea että onhan se lämmin :p

Nyrkki On kova juttu täälläkin ja välillä alkaa ihan kakoa senkin takia että työntää niin hanakasti kättä suuhun.
Ihan selkeesti jo tavoittelee käsillään lelujakin ja viihtyy itsekseen nyt paremmin kun saa vähän liikettä niihin lelukaaren leluihin =)

Jekovitei aiheuta meillekkään väänteitä..ja eipä tunnu aiheuttavan mikään muukaan, siinäkin on ylhäälle kiitosta taas. Mahtaakohan vaikuttaa kun söin koko raskausajan maitohappobakteereja? Onko joku muu syönyt ja huomaisi vaikuttavan?

Sammakseen olen antanut tipan sitruunamehua, ilmeet on hyvän naurun arvoisia..mutta eipä tuo tunnu paljoa muuta tekevän. Pitänee taas neuvolassa ihmetellä...varmaan onkin taas eri täti ja eri ohjeet :eek:

Jepsis, me lähdetään päikkäreiden jälkeen Kärkkäiselle shoppailee. Mies lähti laskee venettä, niin ja sillä on muuten nyt 2 vko isyyslomaa, jippii!!! Pitäisi lähteä jossain kohtaa mökille, onpa jänskää sekin vaavin kanssa :)

Aurinkoista viikonloppua!!

HM ja marathon-nukkuja neiti pian 3 kk
 
Heippa!

Vauvajuttua tuppaa mullakin tulemaan.. Oon ihan samoin aatellut aikanaan etten ala pelkästään vauvajuttuja höpisemään mutta kuinkas kävikään... ;)
Mies ei oo vielä mitään huomauttanut mutta huomaan hänen ilmeistään ettei aina jaksa olla kovinkaan kiinnostunut miten monet kakat tmv. poika on päivän aikana vääntänyt :LOL: .
Mulla on vaan niin pienet ympyrät tällä hetkellä etten osaa oikeen muusta puhua..

Karstaa ei suoranaisesti vielä ole, mutta päänahka on kuiva! Eilen laitoin öljyä vaikuttamaan ennen kylpyä ja harjasin päälle. Aika hyvin auttoi mut tarvii varmaan vielä tehdä uusintakäsittely.

Onko muuten kenenkään vauvalla ns. mansikkaluomia? Meidän pojulla on päässä mut kylläkin pieni. Terkan mukaan sen pitäis hävitä muutamien vuosien kuluessa, viimeistään kouluiässä. Jää onneksi tukan alle (kun se joskus kasvaa =) ) mut nyt näkyy tietty ikävästi... No pieni "kauneusvirhehän" tuo on, eikä onneksi mitään vakavaa.

Sammas helpotti meillä sen vichy-topzpuikko-hoidon avulla. Sitruunanmehusta poika sai aikamoiset mahanväänteet, niin en tohtinut jatkaa päivää kauempaa. Mä oon muuten kanssa syönyt koko raskausajan maitohappobakteereja, mut ilmavaivaa ainakin tuntuu pojalla olevan (vaikka se kyllä johtuu maidon hotkimisesta).

Aha, taas on herätty.

Aurinkoista viikonloppua! :flower:
 
Maitohappobakteereista... Mä en syöny kummankaan odotusaikana ja toinen on oikee teräsvatsa ja toista tuntuu kipristelevän jatkuvasti :D

Onko muut ostanu pienille helmille vappupalloja? Meillä ostettiin semmonen smileyface ja voi luoja että toinen jaksaa jutella ja nauraa sille :D Äidin vapun pelastus :LOL: Toi reilun vuoden ikänen alko nyt vasta sietämään omaa palloaan, aikasemmin juos karkuun vaan :D
 
Nukkumaanmenoaika on meillä 22.30-00 eli yökukkujia ollaan =) Eipä silti haittaa mua, kun saan samalla katsella telkkaa, kun poika tankkaa tissillä yötä vasten. Usein on hereilläkin sellasen 4-6 tuntia ennen yöunia ja vaihtelevasti pitää seurustella, jumpata tms ja jos viihtyy yksinään hetken niin sitten mä tankkaan itse tai lueskelen täällä teidän juttuja :)

Karstaa on ja vaikea ottaa pois, kun meilläkin tota tukkaa tuppaa olemaan vähän :eek:

Kovasti on nyt katkonaiset päikkärit vaunuissa... Pitänee palailla paremmin jos poika suo :)
Tuiskunen ja Alexi huomenna 3kk
 

Yhteistyössä