Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~ vol.2

Mae; onpas outoo etteivät katsoneet kuumeista lasta. Kyllä toi 38 astetta mun mielestä lukee kaikissa oppaissakin rajana vauvan lääkäriin viennille...

Vaatteet; täällä käytössä 62cm pääasiassa, jotkin isommat 56cm:t mahtuu vielä just ja just. Musta tuntuu muutenkin, et toi meidän jätkä laahaa pituuskasvussa käyrän alamailla :|

Neuvolassa käynnit; meillä olis kans 6vko käynnin jälkeen ollut seuraava tarkastus vasta 3kk, mutta halusin ehdottomasti käydä 2kk iässäkin siellä, niin terkka suostui sitten ottamaan vastaan. Tosissaan kyllä muuten ollut aika pitkäväli :$ Nyt olen yrittänyt varata 3kk tarkastusta, mutta meidän alueelle ei ole saatu vielä uutta terkkaa (vanha terkka vaihtaa toimipaikkaa, jippii!!), joten joudun taas ensi viikolla soitteleen uudelleen aikaa. Toivottavasti saavat systeemit toimimaan ja saataisiin kiva neuvolatäti =)

Alexi nukkuu vaunuissa, joten mä meen haravoimaan!
Tuiskunen
 
Heippa! Täytyi tulla taas ajatuksiaan tuulettaan koneelle vähäks aikaa. On tää kyllä uskomattoman rankkaa nyt, kun joudutaan järjesteleen ristiäisiä ja hautajaisia yhtäaikaa :whistle: ei olis todellakaan uskonu, että elämä voi heitellä tällä tavalla. Mies joutuu järjesteleen kaiken maailman käytännön asioita koko ajan, mut onneks nyt on tärkeimmät jo järjestelty. Kirjoittelinkin jo tästä aiemmin täällä, eli mun miehen äiti siunataan viikon päästä ristiäisistä. Ristiäistenhän pitäis olla iloinen juhla, mut kyllä tämä nyt väkisinkin vähän varjostaa tunnelmaa :( onneks mun äiti on apuna järjestelyissä niin paljon kun pystyy ja me pidetään ne ristiäiset mun vanhempien luona. Onneks on tuo pikkuinen antamassa voimia ja iloa tän kaiken keskellä :heart:

Labello, tässä olis meidän tytön mittoja: 6vkoa 4694g-56,6cm-pipo 40,0cm.

Täytyy varmaan lähteä tästä ulkoileen vauvan kanssa :wave:
 
pur
VAUVAN KUUMEESTA mä taas oon monesta lähteestä lukenu et ei pikkuvauvan lämpötilaa alle 38,5 edes laskete kuumeeks se on lämpöä vaan sitä ennen, että aikuisen elimistö kestää tämmöstä huonommin ja erilaillailla eli ei voi verrata.
googletin vauvan kuume ja mm tommonen linkki tuli
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=483
 
Mae :hug:

Voi Greta raukkaa, eilen sai yhdistelmärokotteen ja sit jonkun toisen, ja reppanalle nousi kova kuume :'(
Mä hätäännyin niin, että itkeskelin illalla paljon Gretaa enemmän :ashamed:, pikkuinen oli ihan pihalla, ei jaksanut oikein itkeäkään. Onneksi kysyin rokotteen antaneelta sair.hoitajalta, että mitä jos nousee kuume, ja käski ostaa parasetamoli-suppoja, niillä saatiin sitten kuume laskemaan. Meillä on siis otsakuumemittari, ja sillä kuume oli pahimmillaan 38,5 astetta, eli sisäinen lämpö oli varmasti paljon enemmän. Ei siis tullut paljon nukuttua yöllä, kun mittailin Gretalta kuumetta tunnin välein. Ja kotiin tulleessa rokotekutsussa luki, että kuume on erittäin harvinaista ja olisi tod.näk. tullut lapselle joka tapauksessa. Joopa joo :headwall: Tänäänkin ollut vielä lämpöä ja aamulla oksensi mahanesteet pihalle. Ei siis oksentanut maitoa, vaan nimenomaan mahanesteet. Lastenlääkäri ei kuitenkaan pitänyt asiaa huolestuttavana, sanoi, että on normaalia, että kuumetta on kaksikin päivää. Onneksi on tuo lastenlääkäri (Italiassa siiis ilmainen, korvaa neuvolan), sille voi soittaa sekä kännyyn että kotiin tarvittaessa.

Meillä muuten ihan sama ongelma kuin Rosinantella: oon erehtynyt imettämään yöllä makuultaan ja nyt pari päivää sitten Greta nukahti tissi suussa ja sen jälkeen ei ole suostunut nukahtamaan ilman :kieh: Ja kun mä just kehuskelin, että meillä ei nukahdeta tissi suussa :headwall: Eli milläs nyt paha tapa saadaan pois?

Kysyy Lentis ja Greta 2,5kk :heart:
 
Mae
no niin, mä siis soitin päivällä neuvolaan ja käskivät HETI lääkäriin. Raja alle 3kk ikäisillä on tuo 38 ja meillä se nousi vielä 38,4. Ja kun Joona oli tosi veltto, ei jaksanut huutaa vaan inisi pelkästään ja väsähti syödessä. Mentiin tk lääkäriin ja se laittoi sieltä sairaalan ensiapuun, jossa sitten lastenlääkäri kävi tutkimassa. Kaikki olivat sitä mieltä, että aiheesta menin. No syyksi selvisi (ilmeisesti) rs-virus.
Mutta nyt siis ollaan kotona ja tarkkaillaan

Mae
 
MAE:hyvä ku pääsitte lääkäriin!!on se vaan kurjaa ku pieni sairastaa!ja yleensäkkin ku lapset sairastaa!

Meillä neitonen nukkui sit viimoset päikkärit 4½h.Herättelin tos 7 jälkeen.Oli kyllä taas niin aurinkoinen tapaus :heart: naureskeli ja jutteli kovasti.Ennen kymmentä pistin yö unille omaan sänkyyn ja sinne nukahti.Tyttö on tottunu siihen et nukahtaa omaan sänkyyn ja sit ku herää ekalle syötölle niin jääki sit viekkuun nukkuun.Pitäski koittaa nostaa omaan sänkyyn,et jatkaisko sit hyvin unia siellä..musta on kyl ihanaa ku nukkuu vieressä,mut oon yrittäny totuttaa siihen et osais nukkua omassaki sängyssä.
Huomenna pitäs kaupunkiin.Lupasin viime viikolla meidän 5v pojalle et mennään tällä viikolla joku päivä bussilla kaupunkiin ja sehän on puhunu siitä koko viikon.Oottaa niin kovin tota bussi kyytiä :)
Neuvola meillä on vasta 8pvä,sit näkee miten on neiti kasvanu.Edelleenkin mennään pelkällä tissillä ja hyvin on riittänyt.
mutta nyt sänkyyn katteleen telkkua :wave:

hemuliina ja neitonen 2,5kk :heart:
 
Glow ja muut etelän matkaajat; kertokaapas mitä kaikkea huomioioda ulkomaanreissuun kun mukana on vauva ja leikki-ikäisiä.Lähinnä onko jotain oleellista? tarviiko pyyhkeitä ottaa otoa lisää kun rannalle menee?
Kuinka isoilla suojakertoimilla olevaa aurinko rasvaa ja mistä?Entäs saikos vauvalle edes laittaa??pitkähihasellako olette lasta pitäneet, ainahan kuitenkin tuulen vire käy, kohteena kuitenkin tuulinen saari?Kaikki tiedot tai linkit tervetulleita.Viime ketjussa kyselinkin mutta jäi sinne sivun 13 alle joka ei nyt aukea...

Meillä nyt kaksi yötä nukuttu omassa pinniksessä nyt ainakin hyvällä menestyksellä.Minä nukun paremmin ja neidin syöttövälit pidentynyt, eli nyt syö ehkä 1-2 yössä jos yöksi laskee vielä 6.30..

Kevät paljastanut totuuden lumen alta, pitäisi alkaa rapsuttelemaan nurmikkoa kun ei lunta ole, mutta kylmyys hidastuttaa mun vauhtiin pääsyä.Eilen kyllä terassikahveet nautin hyvillä mielin, oli tosi ihana aurinko :heart: Mutta kun touhuan valon voimalla, niin illalla olen ihan kuitti päivän askareista ja kaatuan sänkyyn, eilenkin meikit naamassa kún se väsy vaan tuli :ashamed:

Rokotteita tuli viimeksi neuvolassa+ rota rokote.Onneksi ei vaikuttanut mitenkään, paitsi rota, hirveesti kakkaa ja limasen vihreetä..

Nyt kotihommat jatkukoot, palaamisiin rakkaat siskot! :heart:

sini
 
Heips!
Laiskuus iskeny, mä käyn täällä aina kyllä lukemassa kaikki kirjotukset, mutta ei millään jaksas alkaa kirjautuun sisälle! :eek:
Meillä alkanut nyt viimein Elias hieman pidentään nukkumisiaan! =) Kun aiemmin saatto syödä jopa 1-2 välein kaikki yöt. Nyt eka unipätkä on n 3-4 tuntia ja loput n 2-3 tuntia. Yhden kerran nukkui jo 5 tuntiakin putkeen.
Mua ärsyttää mun äiti...kun se niitä neuvojaan antelee! ( kolmas lapsi meilläkin kun on niin en varmaan vielä itse osaa hoitaa oikein ) Soitteli ja kyseli, että jokos se vauva saa perunaa ja soseita! Että kyllä ennen on annettu jo ennen 3 kk niitä! Sanoin että täysimetys suositus olis sen 6kk, nii sehän oli ihan kauhuissaan, että ei kai se vauva niin elä! :kieh:
En ole kyllä vielä ajatellut alkaa antamaan muuta kuin maitoa vauvalle, kun hyvin kuitenkin rintamaidolla kasvaa ja on todella tyytyväinen vauva! Voi olla että jotain muutakin saa ennen 6kk, mutta ei ole kyllä vielä kiirettä!
Miten voikin oman äidin sanomiset ja syyllistämiset vaikuttaakkin aikuiseen ihmiseen näinkin paljon, ihan yllätyin itsekkin! |O
Kiitos taas ku kuuntelitte :hug: :flower:
 
Heippa!

Pikaista paranemista kaikille sairastaville! :hug:

En voi uskoa, että tuo minun vauva on jo 3kk! :'( Kauheeta miten nopeesti aika juoksee. Ens tiistaina olis 3kk neuvola ja samalla rokotus. En muista kirjoitinko jo aiemmin, mutta meilläkin maistellaan jo maissivelliä. Maidon sekaan ollaan sekoitettu 50-60ml maissivelliä ja samanverran maitoa. Kaksi kertaa päivässä ollaan tuota velliä annettu, aamulla ja illalla. Eilen pakkasin jo kaikki 50cm vaatteet kaappiin. Tosi pitkäänhän nuo sopikin päälle. :) Juuso hymyilee ja juttelee jo tosi paljon. Ihana hymypoika. :heart: Nukkuu tosi hyvin, viimekin yönä ekaksi 8½ tuntia, sitten söi ja nukkui taas 3 tuntia.

Nyt pikkumies heräilee päikkäreiltä!

Tinttu & Juuso 3 kk & 1 pvä
 
Lääh. luimpas kaikki ja päivtykset on vihkossa,etusivulle niitä en nyt ehi viel.
Hirmu puuhat ku huomena poitsu täyttää 3v ja koitan vähän siivota ja häärätä..nyt kahvitauko :D

mae :hug: toivottavasti joona paranee pian!!! :hug:

vaatteet meillä käytössä 56-62. suurin osa 56 on nyt jo aina naftia ja alan pikkuhiljaa keräillä pois kaapista.

hö.se siitä istumisesta.

labello ja mytty 2kk+
 
Mulla kans se käsitys vauvan kuumeesta, että alle 38 asteen lämpöä "ei lasketa" eli 38 on normilämpö pepusta mitattuna. Vasta sen ylittävä lasketaan lämmöksi. Oon päiväkodissa töissä ja meitä on pienten ryhmässä näin ohjeistettu... Kerran soitettiin yksivuotiaan vanhemmat hakemaan tyttö kotiin kun oli pepusta mitattuna 38.5 kuumetta. Vanhemmat siitä siten pahana että lääkäritutun mukaan se ei ole vielä kuumetta :ashamed: .... Siinäkin tapauksessa tyttö oli selkeesti voipunut ja kipee, tais vaan harmitttaa vanhempia kun piti hakea tyttö aikaisemmin kotiin. No, meitä on moneen junaan..

Mellä nukuttu viime yönä taas 7 tuntia putkeen!!! Aivan ihanaa, taitaa poika todella tykätä pinniksessä nukkumisesta! Harmi vaan että mennään lauantaina mummilaan yöksi kun isi pitää nyt ne helmikuulta jääneet varpajaiset. Toivottavasti ei mee hyvä unirytmi sekaisin kun ollaan vieraassa paikassa.

Meillä ei vieläkään toi iskä vaan oikein osallistu pojan hoitoon. Kammoaa pojan huutoa ja on kuulema "helpompaa" kun mä hoidan, kun rauhoittuu mun hoidossa paremmin... Kyllä kai niin kun isiä näkyy niin harvoin ettei poika oo tottunut häneen. Vetoaa kanssa siihen että kun hän ei pysty imettämään... paskat, pulloa pystyis kyllä antamaan.. No joo, se siitä taas sitten. Harmittaa vaan kun kaikki tuntuu olevan mun vastuulla ja tonen vaan jatkaa elämäänsä kuin mikään ei ois muuttunut. Mulla taas välistä semmonen olo että mulla ei ees oo omaa elämää tällä hetkellä kun oon pojassa ja kodissa niin kiinni. No, kaipa tää tästä taas. Kiitos kun sain vähän purkaa teille :heart: .

Kutsu kuuluu taas...

 
Merkkiä, kohta kuuluu varmaan parvekkeelta kutsu

Karvatonkoira; meillä kanssa anoppi oli aika tyrmistynyt kun kerroin että eion täysimettää nelikuukautiseksi (voisin imettää kauemminkin muutta mieskin haluaa syöttää ). Kovasti kanssa opasti alkuun miten aikoinaan on tehty (siis 36 vuotta sitten.) mutta nyt onneksi on jo varsin 'imetysmyönteinen' : )

Kareliinille osanotto.

Oliko moni vauvakinossa tänään? Me oltiin ja nyt ollaan molemmat poikki :kieh:

almaa & poika n 2,5 kk
Muoks perhanan hymiöt!
 
Hei! :wave:

Oon lueskellut kyllä, mutta aina kun meinaan kirjottaa niin pikku mies keksii muuta touhua. Meilläkin saatiin nimi nyt 18.4....en tiedä uskallanko laittaa, pelkään niin kovasti et joku tunnistaa meidät! Aika perinteinen nimi, ollut iät ja ajat tiedossa meillä... :heart:

Uskokaa tai älkää, mutta meilläkin alkaa arki helpottaa. Tai sitten alan tottumaan tähän. Vauva herää edelleen kahden tunnin välein syömään öisin ja tarkka poika onkin (esim. toissayön syötöt: klo 23 nukkumaan, syötöt 01, 03, 05, ja 07 ylös.) Tosi aikainen kukkuja on, ja usein herättääkin vaan meidät nukuttamaan hänet uudestaan :kieh: Se vähän harmittaa, koska ei enää sen aamuherätyksen jälkeen nuku vieressä/kopassa vaan liikkuvissa vaunuissa tai sylissä! Viime yönä tuo hetki olikin jo klo 4, kun vetäs illalla 4,5 h iltanokoset! Tosiaan, me on saatu päiviin ja iltoihin noita pidempiä unia! Oon niin onnellinen =) Tuntuu et ois saanu elämän takaisin, ku kerran päivässä tuo on tällä viikolla nukkunut tunnin vaunulenkin jatkoksi sen 2-3h! Välillä toki pitää käydä vaunui heiluttelee mut kuitenkin! Toivottavasti jatkuu näin!

Aamuyöt on tuolle edelleen vatsan kanssa pahinta aikaa ja silloin uni on tosi pinnallista. Ei uskalla sormenpäälläkään toiseen koskee, pitää vaan aina leikkii itsekin nukkuvaa imetyksen aikaa. Nukkuu naama kiinni mun tississä yhä :saint: Mitä vaan, et saan levätä :/

Hereillä ollessaan on jo ollut hiukan pidempiä itsestään viihtymisen kausia (5min-30min, siis harvemmin tuo puoli tuntia), jolloin on jopa ollut sitterissä tai lattialla :eek: Ja hauskinta hänestä onkin kattovalaisimet, jotka saa hurjia hymyjä osakseen :heart: Hymyä tulee muutenkin paljon... Tosin on valveillaolo aika usein vieläkin pelkkää kantamista ja kitinää, mut sen kestää jos ottaa parit pidemmät unet päivällä ja saa nollattua! Parempaan suuntaan siis :D

Mikä sitten on auttanut? Vaikee sanoo, onko se tuo dieetti, jolla oon ollut viikon? Ikää alkaa tulla ja suolisto kehittymään? Disflatylin oikea ajoittuminen (ollaan leikitty tippamäärän ja kellonaikojen kaa)? Vyöhyketerapia? No...onko sillä niin välii, uskon et liittyy kyl näihin mun syömisiinkin.

Mut valoa tunnelin päässä siis, ainakin tää viikko on ollut parempaa ku ikinä! Oon jopa nauttinut kotona olosta, vaikka öihin tietty toivon vähän parempia unia (kun itse aina kahden tunnin pätkästä ehtii torkahtaa ehkä n. tunnin ja aamuyö tuolla on niin öhinää, et nukkuminen mulla vaikeeta). Mut vanha kansa ties ristiäisissä kertoa, et yleensä vauvan olo helpottaa, kun saa nimen! :D Et ehkä se tästä lähtee, kohti uusia kriisikausia :whistle:

Olipas omanapaa :saint:

Joonalle paranemisia ja muillekin sairastaneille! Olisin varmaan kokemattomana ihan paniikissa jos pikkuiselle iskis flunssa :ashamed: Täältä tuun sitte huutelemaan neuvoja.

karvaton koira
, juu mulla oli äiti raskausaikana tuollainen, et kertoili koko ajan kuinka toimittiin silloin neljännesvuosisata sitten! Et kiinteet silloin ja tällöin ja nukkuminen omassa kopassa jne.jne. Nyt se on kuitenkin kääntänyt kelkan ja on aivan eri ihminen :eek: Jopa liputtaa mein perhepedin puolesta (luki muutaman artikkelin... ;) ) Mut paloi pinna kyl tuolloin moneen otteeseen. Ja anopilta neuvoja sataa yhä, kun heidän lapsethan on aina nukkuneet heti alusta asti yön yli eivätkä turhia KIUKUNNEET... Tuota sanaa en sitten kestä tän ikäisen vauvan kanssa, kun musta tän ikäinen ei kiukkua...

Vaatteet, juu...62 menee...en ees ehtinyt kauhiasti pitää kaikki 50-56! :( Nyt kauheella kiireellä vaihtelen poikaressulle vaatteita, et saan pitää kaikkia ihanuuksia... onneks toi tykkää sentää hoitopöydällä makoilusta yleensä :xmas:

Mut nyt pitänee mennä pelastaa se tuolta... tulipas juttua, kun harvoin on päässyt. Koitan ahkerammi ehtii, jos tää "rytmi" säilyy!

EllaMaaria ja Tikru (piti sit laittaa se tekonimi vielä, kun ei uskalla paljastaa) 6vkoa+4päivää
 
Mullakin jäi edellinen kirjoitus sinne sivulle 13..
Onneksi Mae pääsitte sairaalaan!! Ruotsissa sanotaan, että vauvan lämpötilan pitäisi pysytellä välillä 36.5-37.5 eli sen mukaan toi oli jo tosi korkea kuume.
Siniraita, yks hyvä kampe vois olla sellainen "aurinkopaita". Mä en tiedä miksi niitä virallisesti kutsutaan, mutta siis semmonen märkäpuvun näköinen paita (ja housut), joiden ideana on suojata lapsi auringolta. Ei sitten tarvitse koko ajan miettiä, että milloinka tuli viimeksi lisättyä aurinkovoidetta ja lapsi voi peuhata vedessä mielinmäärin. Ainakin monilla tuttujen lapsilla on semmoisia, varsinkin niillä jotka asuu hieman etelämmässä.
Tyyppien äippä, vaatteiden koosta. Meillä alkaa 62 olla tosi pieniä ja vaatteet on 68 ja isompia. Tapaus ei siis ole vielä edes täyttänyt 2kk :D Ihan giganttinen. Miron kanssa painivat suunnilleen samassa luokassa.
Karvaton koira, mulla antaa mummo tuommoisia ohjeita nukuttamisesta ja muusta... Yritän vain hymyillä ja puren hampaita. Jos se olisi äiti niin murisisin kyllä takaisin, mutta mummolle en viitsi.
Niin kirjoitin tosiaan sinne ed pinoon kysymyksiä maidosta... Eli kuinka nopeasti sitä takamaitoa alkaa tulemaan? Tietääkö joku? Ja toinen, että missä vaiheessa se äidin syömä ruoka muuttuu maidoksi? Siis lähinnä kuinka nopeasti?
Tää meidän nappula nukahtaa monta kertaa päivässä tissille. Ihan järjestäen joka ilta (imetän aina makuulteen kun en oikein "osaa" muuten muuta kuin pakon edessä) näin käy. En ole jaksanut asiasta VIELÄ stressata, mutta voipi olla että jossain vaiheessa huudan täällä apua vieroitukseen :D Tutti onneksi käy usein korvikkeesta... Nyt se nukahti kyllä vaunuihin. Heilutin tässä ohimennen vaunuja varpailla...
Nyt lueskelemaan lehtiä ja juomaan teetä.

Unikeko ja syöppö huomenna 8 vkoa.
 
Mä käyn täällä uesin lukemassa kuulumisia mutta oma kirjoittelu jää vähälle. :ashamed: Tuolla fb:ssä enemmän tulee pyörittyä.. =)

Meillä nukkuu tyttö vieläkin yöt meijän sängyssä mun vieressä. Voisi tietty kokeilla nukkuisko paremmin omassa sängyssään mutta musta on niin ihanaa nukkua pikkuisen vieressä. niin noi pojatkin on nukkunut siinä viekussa vauvoina, nyt jo siis omissa sängyissään. Ja noin saan sitten nukuttua öisin. Mun on pakko saada nukuttua kun päivisin ei ehdi ja oon kiukkunen kun oon väsy.. |O

Meillä oli tyttö tosi itkunen päivisin hereillä ollessaan vielä tossa pääsiäisen tienoilla. (oli silloin sen 7vko, eikös silloin ollut joku vauvan kriisiaikakin..?) Sitten päätin kokeilla kaikki mahdolliset keinot sen estämiseksi. Kun ei se tehnyt hereillä ollessaan muuta kuin itkenyt.. Sitten jätin kahvin pois, kiinnitin huomiota hyvään imetysasentoon (ei pääse niin paljon ilmaa masuun) ja huomasin että varsinkin iltaitkut oli yliväsymystä joten järjestin päikkärit paremmin. Ja nyt on helpottanut! Pävivisin tyttö on hereillä ollessaan tyytyväinen, hymyilee ja juttelee. Ei kyllä viihdy itsekseen mutta on sitten koko ajan sylissä tai olen lattialla sen vieressä ja höpöttelen ja lauleskelen. ja iltaitkut on lähtenyt! *kopkop* Ennen iltaisin itkeskeli ja nukahti vasta kun menin sen viereen nukkumaan. Nyt on kahtena iltana ollut tyytyväinen ja nukahtanut 20.00 maissa. =) ja päivisin nukkuu hyvin päikkärit ulkona vaunuissa. Toivottavasti tätä nyt kestää. :heart:

Ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa jo tosi lämpimästi. Vein tytön ulos nukkumaan aamusta ja oltiin siinä sitten poikienkin kanssa hetki ulkona. Nähtiin kaksi joutsentakin kun ne lensi meijän pihan yli. :heart: Sitten tultiin kyl kiireellä sisälle että ehdin tekee ruuan ja leivotaan poikien kanssa korvapuusteja.pitää aina kiireellä tehdä kun tyttö nukkuu kun hereillä ollessaan tosiaan ei itsekseen viihdy. ;) Iltapäivällä kyllä mennään taas ulos koko porukka kun tytöllä toiset unet. Niin ihana aurinko . :heart: :heart:

sadee80 ja tyttö 2kk+
 
Auttakee..
mitä pukea päälle ulos.. .siis oltiin ulkoilee ja normaalistihan poju on vedelly näin päivisin kolmen tunnin unia ulkosalla.. noh, nyt on nii lämmin että kai siellä poikakin läkähtyy kun itekki meenaa.. päällä oli siis body, puolipotkarit, kypärämyssy ja äippäpakkauksen välipuku, ei siis sukkia tai lapasiakaan. mitä otan pois ja mitä tilalle... :ashamed: aamulla meni samat vaatteet vielä ihan hyvin kun oli vähän viileempää...

nii ja toinen ongelma.. kun poju herää unilta, syö hyvin, mutta sitten ei suostu enää syömään kun lähdetään unille.. no ei varmaan jaksa.. kun herää niin nukkumaan menee jotai 2 tuntia tai puoltoista siitä. mutta unet jää sitten lyhyeen kun ollaan esim kävelyllä, herää nälkäänsä... kauheeta kun on noi "rytmit " kääntyny ihan päälaelleen, ettei tiedä miten päin olis!!!

 
Mae
Audriina Meillä joonalla rattaissa body ja potkarit, välikausihaalari (tosi ohut, ostin siksi kun täällä tuulee aina ja nuo vanupuvut hiostaa mun mielestä ihan kauheasti), villasukat, ohkaset lapaset, ruskovillan kypärämyssy. On makuupussissa, joka on auki, pehmeässä kantokopassa eikä mitään jalkapeittoja tms. Ja nyt nukkunut ulkona 3h. Eilen oli villapuku tuon välikausipuvun tilalla ja oli aivan hiestä märkä kun tultiin kotiin.

Ja meillä myös on tuo rytmi noin, että heti herätessä syödään ja sitten nukahtaa siitä tunnin päästä suunnilleen eikä jaksakaan nukkua kun sen 1,5-2h.

Mae ja Joona 7vk
 
Ulkovaatetuksesta : Meillä vaunuissa bodyn, puolipotkareitten ja kypärämyssyn lisäksi ainoastaan se äippäpakkauksen vanupuku+ makuupussi avonaisena, siinä tietty se vaunujen "päälikansi" vielä päällä. Niillä menty nyt reilu viikon, nyt taitaa olla jo liikaa kyllä... Isohan tuo vanupuku on vielä mut ei se siellä vaunuissa haittaa. Meidän poju tosi kuumakalle, heti on pää märkänä jos on vähänkin liikaa. Tänään käytiin mun töissä moikkaamassa työkavereita ja siinä olikin sitten suunnittelemista mitä laitettiin päälle :whistle: . Lopulta päädyin bodyn ja puolipotkareitten lisäksi vakosamettipotkareihin ja plyyssihuppariin, kypärämyssy, tossukat ja villatumput oli kanssa. Vaan kun autolla mentiin niin poika oli silti aivan hiestä märkä. Että tosi ohuelti olis pärjännyt kyllä mut eihän sitä vielä uskalla. Ohutta ulkopukua mulla ei ookkaan muutakun semmonen 68 kokoinen Reimatecin perintöhaalari; aivan liian iso vielä.
Huh huh, kyllä mä oon aivan loppu tosta työpaikkakäynnistä... Hirveesti stressasin taas että miten poika jaksaa olla ja toivottavasti se ei huuda jne. Onneksi kaikki meni hyvin vaikka oli paljon vieraita naamoja ja välistä kovaakin meteliä. Tarttis vaan uskaltaa reissata pojan kanssa enemmän että itsekkin tottuis, turhan kovin jännitän noita tilanteita.

Meillä päivärytmi on aika rikkonaista. Aamulla herätään siinä 8n maissa, syödään. Poika torkahtaa siihen. Taas syödään kun herää ja lähdetään vaunulenkille n.11sta, 12-2n aikaan herää ja taas syödään. Sitten ollaankin hereillä, syödään ja torkutaan vähän miten sattuu. Sylissä olis kokoajan ja torkkuis siinä tissi suussa. Musta tuntuu että toi tissi suussa torkkuminen on sekoittanut jotenkin iltasyömiset kun ei oo enää selkeesti nälkäinen illalla vaan kitisee tasaisesti. Saa kai tissistä jatkuvasti pientä maitoa niin ei pääse iso nälkä yllättämään. Tarvis vaan rajoittaa tota tissin antamista niin tulis jotain selkeyttä iltoihinkin.

Poika nukkuu sohvalla rankan reissun jälkeen ja mä nautiskelen tässä samalla Maraboun uutta Sommar-suklaata... Ei huono :p .
Taidan keittää vielä sumpit.

T.R+Poju 2kk+20pv
 
heis Meillä vaunuissa body, verkkarit, sukat ja kypärämyssy sekä makuupussi jota en laittanut kiinni... kypärämyssy vain siksi, että tietäisi olevansa ulkona :LOL: :LOL:
Muistakaahan itikkaverkko sisaret... Alkaa niitä öttiäisiä olemaan
 
EllaMaaria; :hug: Tosi hienoja uutisia. Kiva, et kaikki on alkunut sujumaan paremmin.

Unikeko/takamaito; mun oppaassa lukee, et takamaitoa alkaa tulemaan silloin, kun toisesta rinnasta, siis siitä josta et imetä, herahtaa maito paidalle. Itsellä olen lisäksi huomannut sellasen hetkellisen "pakotuksen" vapaassa rinnassa ja olen yhdistänyt sen tohon herahtamiseen.

Ulos pukeminen mietityttää täälläkin, kun tosiaan toi ilma lämpeni sitten yhtäkkiä. Ihanaa, en valita =) Tänään vielä laitoin bodyn, potkarin, lakin, villasukat- ja tumput, silkki/villapuvun ja makuupussiin vaunuihin. Aika hikinen paketti sieltä tuli ulos... Pitäis kai alkaa kerroksia vähentään, mutkun tietäis sit et mitä oikeen laittais päälle?

Äidit/anopit; mulla kans äiti alkoi viime viikonloppuna höpöttään perunanmaistelusta. Herttinen; poikahan on vasta vajaa 3kk! Itselläni ollut ajatuksena täysimettää sinne 6kk asti, varsinkin kun maitoa tuntuu riittävän ja poika sillä kasvavan. Ja sitten äitini vielä ilmoitti tulevansa hoitamaan Alexia, kun mä lähden töihin: "Poikaa ei mihinkään hoitoon viedä, kyllä siihen korvatulehduskierteeseen ehtii myöhemminkin!" Että sellasta. :headwall: Onneksi luultavasti unohtaa ton hoitojutun siihen mennessä, kun palaan töihin. Vaikka onhan toi puoliks tottakin, mutta haluaisin silti itse päättää lapseni hoidosta!
Muutenkin viime viikonloppuna kyllä niitä ohjeita sateli. Siskoni, joka on lapseton, osasi myös jaella hyviä vauvan nukutusohjeita ja pepunrasvausvinkkejä. Että mua korpesi :headwall: Ja kahdeksan aikaan illalla alkoi hössöttämään, että miten nyt toimitaan, et saadaan Alexi nukkumaan. Mä ehkä vähän tylysti vastasin, et tää poika ei nukahda yöunille vielä neljään tuntiin, että anna olla.
Sorry tää vuodatus! :eek:

Me ootellaan täällä kummeja kyläilemään. Nyt pitää mennä laittamaan kahvipöytää kuntoon.
Viikonloppuja kaikille :heart:

Tuiskunen ja Alexi 2kk 3vko tasan
 
juups juups... tänäänkin täällä ollut ok päivä. Aamulla oli pinna itsellä kireällä kun yö nyt oli perinteinen kahden tunnin välein ylös ja lopulta 5.30 kokonaan. Tuo meidän jätkä on nyt päättänyt olla aikainen aamuherääjä: ei suostu enää nukahtamaan viereen jos herää tyyliin klo 5 jälkeen. Ajaa meidät ylös häntä uudelleen nukuttamaan hetken hymyiltyään. Ja yritäpä siirtää sitten ku nukahtaa viereen tai omaan pinnikseen: NO WAY! Siis mikähän tossaki on? Osaako joku auttaa? Musta on muutenki ihme, et nukkuu yöllä vieressä mutta päivällä vaan vauhdissa???

Tosin nyt tän viikon on vetänyt sen tunnin vaunulenkin päätteeks unet niin, että kokonaiskesto on 3-5 tuntia! Se on kyllä luksusta! Mutta kun nukkuu ulkona, niin en kyllä uskalla sitten itse nukkua sisällä! Mutta saan tehdä vaikka mitä omia juttuja, päivitin vauvakirjankin :heart:

Vaatetuksesta, mä oon tosi pelokas. Mies jo veis tyyliin sisävaatteissa terassille "iskän kaa istuu ja ottaa aurinkoo". No juu, meillä oli normisisävaatteet+vanupuku ja pussi auki. Sitte kypärämyssy ja neulospipo(vuorellinen). Oli tosi lämmin vauva, mutta ei hiestä märkä, kun varjossa nukkui! Pitää koittaa muistaa, et toinen ei vielä liiku siellä juurikaan...

Rosinante, musta tuntuu et oon tosi arka lähtee vauvan kanssa mihinkää, varsinkin kun pelkään nyt niin noiden päiväunien katoamisen puolesta. Mut yleensä jos joskus ollaan johonki menty, on reissut sujuneet ok. Eli mä jännitän enemmä ku vaavi :ashamed: En tiiä mikä siinä muka ois niin vaarallista, vaikka vierailla/kaupungilla huutaiskin selkä kaarella, mut se on se mun suurin pelko... :D

Mitä teillä muuten on syöttövälit noin päivisin suurinpiirtein?
Mietinn, kun meillä edelleen mennään noilla kahden tunnin väleillä niin päivällä ku yöllä... paitsi noi päikkärit pidentää yhtä väliä...

Mitähän vielä meinasin... Ai niin. Kantoliinasta, käytätttekö? Mitä? Viihtyvätkö vauvat? Mä oon nyt muutamana aamuna pistäny pojun tuohon liinaan (hug-a-bub, kietaisuristikakkonen sidontana) mut ei se oikein diggaa :kieh: Luulee, et pitää käydä nukkumaan, alkaa huutaa ja melskaa ja lopulta kyl sitte nukahtaa siihe vajaaks tunniks. Ei vaan tunnu muutenkaa viihtyvän sylissä "vauva-asennossa" tai kasvot mun vartaloo päin? Mites teillä? Tänään kuitenkin taas päätin totuttaa, ja hoidin imuroinninkin siinä sivussa... Ois kyllä kätevä, jos vauva siinä viihtyis ja tajuais että siinä saa ihan tyytyväisenä hömistellä ympärillee, ei tarvi nukkuu ja huutaa :LOL:

Mutta nyt iltakahvien keittoon miehelle, on tuolla vauvan seurana! Itselle teet! Viikonloppuja kaikille, nauttikaa kevätsäästä :wave:

EllaMaaria ja Tikru 6vkoa+5päivää
 

Yhteistyössä