Hei! :wave:
Oon lueskellut kyllä, mutta aina kun meinaan kirjottaa niin pikku mies keksii muuta touhua. Meilläkin saatiin nimi nyt 18.4....en tiedä uskallanko laittaa, pelkään niin kovasti et joku tunnistaa meidät! Aika perinteinen nimi, ollut iät ja ajat tiedossa meillä... :heart:
Uskokaa tai älkää, mutta meilläkin alkaa arki helpottaa. Tai sitten alan tottumaan tähän. Vauva herää edelleen kahden tunnin välein syömään öisin ja tarkka poika onkin (esim. toissayön syötöt: klo 23 nukkumaan, syötöt 01, 03, 05, ja 07 ylös.) Tosi aikainen kukkuja on, ja usein herättääkin vaan meidät nukuttamaan hänet uudestaan :kieh: Se vähän harmittaa, koska ei enää sen aamuherätyksen jälkeen nuku vieressä/kopassa vaan liikkuvissa vaunuissa tai sylissä! Viime yönä tuo hetki olikin jo klo 4, kun vetäs illalla 4,5 h iltanokoset! Tosiaan, me on saatu päiviin ja iltoihin noita pidempiä unia! Oon niin onnellinen =) Tuntuu et ois saanu elämän takaisin, ku kerran päivässä tuo on tällä viikolla nukkunut tunnin vaunulenkin jatkoksi sen 2-3h! Välillä toki pitää käydä vaunui heiluttelee mut kuitenkin! Toivottavasti jatkuu näin!
Aamuyöt on tuolle edelleen vatsan kanssa pahinta aikaa ja silloin uni on tosi pinnallista. Ei uskalla sormenpäälläkään toiseen koskee, pitää vaan aina leikkii itsekin nukkuvaa imetyksen aikaa. Nukkuu naama kiinni mun tississä yhä :saint: Mitä vaan, et saan levätä :/
Hereillä ollessaan on jo ollut hiukan pidempiä itsestään viihtymisen kausia (5min-30min, siis harvemmin tuo puoli tuntia), jolloin on jopa ollut sitterissä tai lattialla
Ja hauskinta hänestä onkin kattovalaisimet, jotka saa hurjia hymyjä osakseen :heart: Hymyä tulee muutenkin paljon... Tosin on valveillaolo aika usein vieläkin pelkkää kantamista ja kitinää, mut sen kestää jos ottaa parit pidemmät unet päivällä ja saa nollattua! Parempaan suuntaan siis
Mikä sitten on auttanut? Vaikee sanoo, onko se tuo dieetti, jolla oon ollut viikon? Ikää alkaa tulla ja suolisto kehittymään? Disflatylin oikea ajoittuminen (ollaan leikitty tippamäärän ja kellonaikojen kaa)? Vyöhyketerapia? No...onko sillä niin välii, uskon et liittyy kyl näihin mun syömisiinkin.
Mut valoa tunnelin päässä siis, ainakin tää viikko on ollut parempaa ku ikinä! Oon jopa nauttinut kotona olosta, vaikka öihin tietty toivon vähän parempia unia (kun itse aina kahden tunnin pätkästä ehtii torkahtaa ehkä n. tunnin ja aamuyö tuolla on niin öhinää, et nukkuminen mulla vaikeeta). Mut vanha kansa ties ristiäisissä kertoa, et yleensä vauvan olo helpottaa, kun saa nimen!
Et ehkä se tästä lähtee, kohti uusia kriisikausia
Olipas omanapaa :saint:
Joonalle paranemisia ja muillekin sairastaneille! Olisin varmaan kokemattomana ihan paniikissa jos pikkuiselle iskis flunssa :ashamed: Täältä tuun sitte huutelemaan neuvoja.
karvaton koira, juu mulla oli äiti raskausaikana tuollainen, et kertoili koko ajan kuinka toimittiin silloin neljännesvuosisata sitten! Et kiinteet silloin ja tällöin ja nukkuminen omassa kopassa jne.jne. Nyt se on kuitenkin kääntänyt kelkan ja on aivan eri ihminen
Jopa liputtaa mein perhepedin puolesta (luki muutaman artikkelin...
) Mut paloi pinna kyl tuolloin moneen otteeseen. Ja anopilta neuvoja sataa yhä, kun heidän lapsethan on aina nukkuneet heti alusta asti yön yli eivätkä turhia
KIUKUNNEET... Tuota sanaa en sitten kestä tän ikäisen vauvan kanssa, kun musta tän ikäinen ei kiukkua...
Vaatteet, juu...62 menee...en ees ehtinyt kauhiasti pitää kaikki 50-56!
Nyt kauheella kiireellä vaihtelen poikaressulle vaatteita, et saan pitää kaikkia ihanuuksia... onneks toi tykkää sentää hoitopöydällä makoilusta yleensä :xmas:
Mut nyt pitänee mennä pelastaa se tuolta... tulipas juttua, kun harvoin on päässyt. Koitan ahkerammi ehtii, jos tää "rytmi" säilyy!
EllaMaaria ja Tikru (piti sit laittaa se tekonimi vielä, kun ei uskalla paljastaa) 6vkoa+4päivää