VATSANTOIMINTAAN: Meillä on auttanut 10-20ml vettä, eli jos näyttää siltä että vatsa ei toimi niin oon antanu 10-20ml hanavettä (ei ole oma kaivo) ja on auttanut kyllä vatsaa tomimimaan 12h sisään, meillä nimittäin poika ähisee ja itkee, kakka vaivaa selvästi jos on yli 24h edellisesta kakkakerrasta! Nii ja luumusose auttaa mielettömän hyvin kun sitä tässä maisteltiin yks päivä niin kakka lens moneen otteeseen, masu pipiä ei kuitenkaan tullu!
ELLAMAARIA: Voimia ja jaksamisia!
LABELLO: Kauanko kesti siitä kun aloitit MAMMATEEN että tuntuu taas maitoa olevan? Ajattelin kokeilla kun mulla ei etunnu enää vaikka olisi 12h väliä imetykselle. (Joo silti on viel toiveissa imettää, oon ajatellu että yritän siihen asti kunnes tulee 12vko täyteen, jos ei sittenkään ala onnistumaan nini luovutan.)
MITAT:
syn: 4250g/51cm/37,5
2vko:4146g/52cm/37,5
4vko:4410g/53cm/38,2
6vko:4875g/55,2cm/39,2
8vko:5340g/56,8cm/40
MENKAT: Kauanko teillä on kestäny teillä ekat menkat raskauden jälkeen? Mulla ny 13. päivä menossa ja loppua ei näy edelleen tosi runsasta vuotoa, tässä mietin että ootanko vielä vai lähtiskö käymään lääkärillä. Jälkitarkastus on ollu ja siinä kaikki kutakuinkin ok, emätintulehdusta epäiltiin ja siihen sain 10pvä:n antibiootti kuurin, tarkastuksne jälkeisenä päivänä alkoi vuoto ja on kestäny tähän asti, ja jos pitää mennä lääkäriin niin meenkö ny sitten neuvola lääkäriin vai mihin? Näin ollen siis TUUPPIMINEN ei tuu vielä kysymykseenkään.
TUISKUNEN:
REISSAAMINEN: Me ollaan reissatu vauvan kaa aika paljon, ollaan otettu 2 vaatekertaa/ pvä mukaan ja hyvin ollaan pärjätty, toisinaan menee 3 vaatekertaa päivässä ja toisinaan taas pärjää samoilla vaatteilla 3 pvää. Riepujen lisäksi meillä on ollu mukana puhdistuspyyhkeitä niillä saa kätevästi puklut myös vaatteista, kun meillä ainaki välil puklaataan kaikki sohvat ym sylittäjät täyteen, niin voi tarjota että pyyhipä tällä!
PINNASÄNKYYN: Meillä siirrytiin noin 1kk iässä, tosin pinnasänky on makkasrissa ja hyvin on toiminu, toisinaan laiska äiti ei jaksa yö-syötön jälkeen siirtää omaan sänkyyn niin silloin on uni herkässä ainaki äidillä.
LEMMIKIT: Meillä koira oli ekan päivän ihmeissään vauvasta, sen jälkeen onkin sitten kiintymys kasvanu päivä päivältä, ja haukku hoivaa vauvaa ja lattialla kun ovat molemmat niin vähän saa tuuppia koiran tassuja vauvasta kauemmaksi, kun kyseessä on saksanpaimenkoira niin että ei tassuillaan paina vauvaa lyttyyn, vaikkao saa koiramme jo aika hyvin ittekin varoa.
KÄRPPIS: Kiitos kannustuksesta, oon jo ny selvittäny että en oo ainut joka on alkanu tarjoamaan tuhdimpaa evästä nuorella iällä, mutta aika harva sitä uskaltaa/kehtaa myöntää jotenki tuntuu että neuvolasta käsin siitä on tehty todellin tabu! Ja oon pumpannu joka väliin ja kokeillu jo vaikka mitä, ny oon vähän niinku luovuttanu mut ajattelin sitä mamma teetä kokeilla, kun ei oo auttanu see että vaikka vauva on reilu 12h rinnalla päivän aikana + yöimetykset 1-2 kertaa, niin on jotenki keinot loppu jo!
IMETYSAPULAITE: on tällänen, eli siinä on se letku mistä vaavi saa lisäravintoa samalla kuni mee tissistä jotta tissi saa samalla silti strimulaatioo, eli vielä jos on jollain kokemuksia?
http://www.mammaliina.fi/sivut/imetysapulaite.html
SAMMAS: Miten sitö tietää että vauvalla on tai ei oo? Ku maidostahan jää sellanen valkoinen kerros kans mut mut??? Jos on aikaisemmin ollu sama kysymys niin on multa kyl menny ohi..... ne aivot ei oo aina matkas....
Toukka & Rasmus koht 10vko