Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

Mae Meillä on kans välillä voi unet tollasia, mutta meillä ei taida sisällä unet maistua sen paremmin. Tai joskus kyllä unet jatkuu kantokopassa hyvinkin, kun kyllästyn ja nappaan vauvan siinä sisälle. Saatan siinä kanniskella hetken samalla ku jotain teen, ja saattaa jatkaa unia tai sitten ei... Mutta mun puolesta saa nukkua siinä, missä uni parhaiten maittaa. Eipä vauvoja taideta ulkona nukuttaa juuri muualla kuin Pohjoismaissa, joten ei se mitenkään välttämätöntä ole.

Meilläkin tytsy hermostuu miehen sylissä enemmän ku mun. Itkun volyymi ainakin on eri luokkaa. Meillä isiparka saa taitaa saada aina pahimmat kiukut päälleen. Esikoinenkin kiukkuaa sille eniten. Se on niin äitin poika, että ei se mulle samalla tavalla, ja silti isi on niin läheinen, että sille on hyvä kiukutella. Kiva tehtävä miehellä, kun mäkin puran turhautumiseni siihen. Onneks sillä on pitkä pinna. Jos pienellä on hyvä olla, niin sitten se kyllä on yhtä lailla tyytyväinen isin kanssa. Isi taitaa jopa saada meillä parhaat hymytkin, joten varmaan taas käy niin, että isi saa vauvan nauramaankin helposti ja mä en millään...

Meidän neidin juttelu on sellaista kujerrusta. Ihan ku joku pulu. :heart: Ja sitä vaan silloin kun on hyvä olo. Muuten se ei vielä puhele. Niin, ja eniten se tykkää jutustella sille neuvolasta saadulle hymynaamalle vaippaa vaihdettaessa, kun se on hoitopöydän vieressä.
 
Merkkiä jättämässä mistä seuraavan kerran jatkan B)

Meillä kanssa puhuminen just kujerrusta ja vienoa hymyä päälle silmät sikkurassa. Naurua ei tule vielä ääneen.Mutta kädet löytyi muistaakseni kolmisin päivää sitten, tai siis oikea käsi, vasen on edelleen hukassa. Sitä liikutetaan ja katseella seurataan ja viedään suuhun ja otetaan pois tiukasti katseen seuratessa mukana.Mutta on käsi ollut myös häijy, tehnyt yllättävän liikkeen jota pikku neiti ei ole hallinnut ja tullut pikku nyrkistä nenuun, siitä seurannut lohduton parku kun joku löi mua..rankkaa välillä on oppiminen.

vauvakuume; hitsi se on paha, laitoin just pieniä pois ja kiertoon ja mietin sanonko että saa omaksi vai lainaan..Jotenkin se on niin iso kysymys ja sellainen ettei siihen nyt löydy oikeaa vastausta. Mähän uikutin joka välissä kuinka raskautta tulee ikävä, mulla on sitä ikävä :/
Ja lapset on jotain niin ihanaa.Mutta toki nämä viisikin on enemmän kuin uskalsin ikinä edes elämältä toivoa.Toki mietin sitäkin että jos syntyisi erityislapsi, jaksaisinko?? Kyllä yksi erityislapsi meidän perheessä on aika rankkaa, tai ei lapsi vaan oikeuksistaan ym. taistelu.Mutta koulu ym. maailma on raaka, erilaisuutta ei hyväksytä eikä myöskään sellaisen kanssa olla, eikä edes tervehditä. :'( Lapsiparka miltä hänestä tuntuu, ja kun tiedän kenen lapset noin ilkeästi käyttäytyy niin ei omena kauaksi putoa, niissä perheissä tasapäisyys on in. Ei poikkeamia saa olla.piste.
Itse koetan hyväksyä erilaiuuden oli se millä osastolla tahansa, sillä me ei niillä yleensä voida mitään.Mutta rikkautena pidän sitä että omat lapset ymmärtää erilaisuuden rikkautena ja auttavat heikompia ihan oma aloitteisesti. siitä olen ylpeä äitinä :heart:
No se siitä, palatakseni aiheeseen niin en tiedä tuleeko meille enempää, mutta vauvakuume on kova :heart: :p :'( Nyt mennään siis eteenpäin järkisyillä,miehellä ei olisi vastaan, sillä on ihan hirveen lapsirakas.

Nyt siivoamaan, yllätys yllätys niitä hiekkoja eteisestä jota pikkusen tuntuu jaloissa tulevan..

mukavaa viikonvaihdetta, olette mielessä, sini ja tyttö sunnuntaina 3kk :'( ei siis mikään minivauva enää
 
Poika vihdoinkin päikkäreillä, nukahti sitten sitteriin kun pinnasänky oli ihan järkytys... :ashamed:

Vauvakuumeesta; Mähän oon tällä palstallakin kertonut sitä miten meille riittää tuo yksi lapsi ja koira. Päätös kyllä pitää edelleen (ainakin toistaiseksi ;) ), mutta kieltämättä välillä oon "leikitellyt" ajatuksella ettei toinen lapsi ihan hullumpi ajatus olisi. Toisaalta oon aika kova stressaamaan asioita ja hermostun helposti esim. lapsen itkuun ja kiukutteluun, en tiedä kestäisikö pää esim. uhmaikäisen kiukuttelua vielä tähän lisäksi. Siis jos poika olisi n.2v ja tulis uusi vauva... En tiedä kuulostaako teistä ihan törkeen itsekkäältä tämmöset jutut mut oon sitä mieltä että täytyy tunnistaa omat heikkoutensa ja voimavaransa ja mennä sitten niiden mukaan.
Nyt jo tuntuu että välillä mennään aika äärirajoilla jaksamisen kanssa kun poika oikein kiukkuaa ja itse oon väsynyt, mitenköhän olisi silloin jos siinä olisi lisänä toinen... Älkää käsittäkö väärin, olen ihan ÄÄRETTÖMÄN ONNELLINEN JA KIITOLLINEN tästä ihanasta lapsesta, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Oma jaksaminen on hiukan kysymysmerkki.. Samalla nostan todella korkealle hattua teille joilla on vielä se uhmis tai useampi lisänä.

Tulipas taas sepustus..
 
Hei te joilla vauvat syövät myös pullosta! Paljonko menee maitoa per syöttökerta? Kun ensi vkl olen jättämässä vaavin ekaa kertaa hoitoon ja pitäisi tietää, paljonko varaan maitoa. Tänään kokeilin ja ihme kyllä poika osasi syödä myös pullosta, vaikka pelkkää rintaa on saanut. Nyt pitäis sitten saada vielä maitoa lypsettyä, tänään sain käsin lypsämällä enemmän irti kuin Ainun nänninvenyttimellä... :whistle:

Matma: Myös meillä on se hymynaama hoitotason vieressä, ja se oli ensimmäinen asia, mihin poika alkoi kiinnittää katsettaan. Ja edelleen jaksaa katsella sitä aina vaipanvaihdon yhteydessä.

Täältä löytyy myös kujertelija. :heart: Eri äänteitä tulee myös. Tänään kun olin alakerrassa tekemässä jotain hommaa ja poika sitterissä yläkerrassa, alkoi kuulua niin kutsuvaa jokellusta, että oli ihan pakko mennä jutskailemaan pojulle. On ne vauvat vaan niin ihania! =) Mutta vauvakuumetta en enää pode, vaikka pieni haikeus iski taas tänään kun mietin, että viimeistä vauva-aikaa tässä vietetään.

Kössi & poikanen
 
Kössi: Meil menee noin 80-130 ml / kerta, mutta parhaitenhan saat oman vauvasi tarpeen tietää syöttö punnituksella, eli punnitse vauva ennen syöttöä ja sen jälkeen vaippoja ym vaihtamatta niin saattietää paljonko tarttee evästä per kerta. (tietenki jos teien vaaka näyttää noin tarkkoja lukemia, meil ei oma nöytö mut mutsin taas näyttää.....)
Toukka&Vaavi
 
Isot tsemppi :hug: halit kaikille, joilla on hankalaa ja väsymystä ja muuta ikävää...

Olipa helpottavaa lukea, että muillakin on vaikeuksia saada vauva nukahtamaan. Täällä taas äsken huudettiin naama punaisena, ennen kuin nukahti tähän syliin :headwall: Kun olen lukenut teidän juttuja, tiedän, ettei saisi valittaa, koska meillä itkut rajottuvat vain näihin nukahtamishetkiin, mutta silti on hermot kireellä :ashamed:

Greta on itkenyt niin vähän ekat viikot, että en ole tottunut tuohon huutamiseen. Pian on kulunut varmaan viikko, ettei enää nukahda itsekseen päikkäreille. Kantoliinassa ja vaunuissa nukkuu kyllä useammankin tunnin, mutta auta armias, jos ei päästä ulos. Silloin on hereillä uhan 7 tuntia yhteen menoon, ei nukahda syliin, ei kantoliinaan, ei minnekään. Ja vielä viikko sitten nukahti yksikseen vaikka keinuun tai sitteriin, Eilen nukuttaminen kesti varmaan 2 tuntia, lopulta oli pakko ottaa mun viereen sänkyyn, että ees mies pääsi nukkumaan.

Totta puhuen Gretan tinttailut ovat yhä kuin just siitä mun kuuluisasta kirjasta :D Eli nukkumisvaikeuksia, tissiä imuutellaan tuttina ja sitten herpataan, kun sieltä tuleekin maitoa, koko ajan kauhea lutkuttaminen, käsiä imetään myös jne. Mutta sais mennä jo ohi tää kriisi...

Kun on nukkunut hyvin, niin sitten hymyillään, jokellellaan ja nauretaan ääneen :heart: Pari päivää sitten nukkui tosi paljon päivällä, kun vaunuteltiin ja kuljettiin kantoliinassa, ja kas kummaa, kun ei yhtään itkenyt ja ihan rauhassa nukahtikin pinnikseen.

Meillä muuten tyttö viihtyy yleensä tosi hyvin isänsä sylissä, tietty kun on näitä väsymysraivareita, niin silloin itkee, mutta jopa vähemmän kuin mun kanssa, mun kanssa nimittäin on kauheaa tappelua tuosta tisuttelusta, kun jos on mun lähellä, niin haluaa imuutella, mutta kun ei ime oikeasti vaan vain lutkuttaa, niin en anna imeä, kun sitten menee ilmaa masuun...

Luin muuten just, että jos vauva on väsynyt, niin nukkuu huonommin ihan sen takia, että väsyneenä elimistö alkaa tuottaa stressihormonia, joka sitten tekee unesta katkonaista. Meillä ainakin nää raivarit liittyy ihan selkeästi väsymykseen.

Välillä valitan Gretalle ääneen, että kylä jaksat olla rasittava, ja sitten neiti yhtäkkiä rauhoittuukin ja alkaa hymyillä ja nauraa. No, niistä hetkistä saa kyllä voimaa jaksaa näiden huutamisjaksojen ohi... =)

Kun tässä oli välillä rauhallisempi viikko, niin mulle ainakin tuli ihan kauhea vauvakuume taas ;) Mutta en kyllä kovaa kiirettä halua pitää, koska on tää vaan väsyttävää, mieluummin odottaisin, että Greta hiukan kasvaa ja päästään taas nukkumaan kokonaisia öitä.

Jaksuja kaikille :hug:

Lentis ja Greta 2kk ja risat :heart:
 
kävin lukasemassa nyt vaan ja otin ylös päivitykset,nyt en sitä varmaan ehi tehä,neiti tuhisee jo sihen malliin et kohta kuuluu komennus..

:hug: kaikille väsyille ja huutavasiten äideille!

meillä on mahdotonta huutoa/kitinää ollut nyt useempi ilta ja yö taas. kakka sentäs tuli tänään et jospa vähän helpottasi, en keksi mistä tää yt muusta johtuis.. tai si on vaan se 2kk kriisi.. hurjat puklimisetkin ollut,eilen ei tainnu pysyä mikään mahassa :(

no nyt BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!

labello ja mytty 2kk+
 
Heippa,

En ehtinyt lukea ihan kaikkia enkä sitäkään, mitä luin, täysin ajatuksella, mutta pakko kysyä, tajusinko oikein... Ootteko ollu huomaavinaan, että Disflatyl vaikuttais kakkatahtiin? :xmas: Mä mietin tänään, voiko tässä olla yhteyttä, kun ollaan nyt kaksi päivää oltu ilman ja tänään tuli vaikka kuinka monta desiä kakkaa. Joo. Desiä. :saint: Sitä vaan tuli ja tuli. Oltiin jo peppupesulla, kun neiti väänsi vielä kolmet kakat suoraan altaaseenkin! =)

Kössi meillä neidillä vaihtelee ainakin tosi paljon kerta-annos. Saattaa hyvin syödä kerralla 160 ml, mutta toisinaan vain 40 ml. Eli kaikki siitä väliltä... joskin yleisin tällä hetkellä on n. 80-100 ml.
 
Lentis mä oon huomannu sen käytännössä. Mitä paremmin tyttö nukkuu päikkäreitä sen paremmin nukkuu myös yö unet. Niin ja meillä on sama kun oikein ääneen Iisa-Elinalle valittaa huudosta, palkaksi saan valloittavan hymyn :heart: ooppa siinä sitten vihanen.

Meillä alkaa viimein mahatauti väistymään. kaks viikkoa sitä kestikin. Vauva oli ainut joka ei siihen sairastunu *koputtaa puuta*. Isompi tytöistä sairasti viis päivää.

Labello :hug:

Mina ja Iisa-Elina 2kk+
 
Lauantaita mammat

Rosinante, hyvin ymmärretään ja samoilla ajatuksilla mennään täällä - mehän ollaan kanssa jo päätetty että poika jää ainokaiseksemme. Vielä en ainakaan ole päätöstä ollut muuttamassa vaikka vauva ihana onkin; tuntuu että sen verran rankkaa tämä on etten toista kertaa ihan pian jaksaisi - varsinkaan jos jaloissa samalla pyörisi parivuotias joka itsekin vielä tarvitsee paljon apua, ja niinhän siinä väkisinkin kävisi koska ikää on jo 36 vuotta eli montaa vuotta tässä ei lapsia tehtäisikään. Varmaan kaikki monilapsiset ihmettelee :eek:

Lentis, ihan samat vaivat meillä. Ei tarvitse edes kuvailla omaa tilannetta enempää kun sen jo teit : ) Jatkona tosin vielä tuohon, mies on osoittanut ihmeellistä lapsellisuutta hetkittäin kiukuttelemalla siitä ettei vauva rauhoitu kanssaan samalla tavalla kuin minun kanssani. Ohhoijaa, enpä jaksa siitäkään nyt enempää mutta voitte kuvitella että nousee höyry korvista välillä.
Tuo nukkumisstressi kuulostaa kanssa varsin uskottavalta, pitäisi vaan aina osata ja saada poika ajoissa unille...

Meillä on muuten tänään sänkyoperaatio meneillään eli ollaan ostettu pinnasänky, josta jätetään yksi laita pois ja kytketään omaan sänkyymme. Vielä ei ole asennettu eikä testattu mutta mielenkiinnolla odottelen!

terveisin
asentaja-almaa ja poika melkein 9 viikkoa
 
Moi!

Neiti nukkuu kolmatta tuntia ulkona,kohta varmaankin jo herää.Rytmi on siis edelleen tämä et aamusesta menee vaunuihin nukkuun ja nukkuu sen 3h.Kerkee kyllä kivasti tekeen kotitöitäkin tuona aikana :D Se vaan ku meillä ei oo itkuhälyttimiä,niin saa koko aika rampata ulkona kahtomassa,mutta eipä se haittaa..ja nukkuu siis ihan keittiön ikkunan alla ja räppänä auki.

Ihana kuva Ronja tytöstä!

Mä tilasin vaunuihin sellasen rekkarin,tuli eilen postissa
:D Mäkin halusin ku muillakin on :LOL: kahtotaan nyt tuleeko sitä edes laitettua vaunuihin.

jaahas nyt täytyypi mennä

hemuliina ja neitonen 2kk+(siis älytöntä ku tää aika menee nopeesti!!)
 
sanotteko erikseen jos joku ei halua tuonne kasvulistalle kun nyt laitoin tästä näitä tuoreimpia mittoja muutamilta,jotak ei oo ilmottanu aiempia ja vasta nyt tuli mieleen ettette ehkä halua niitä tuonne :ashamed:
haavemamma saako tytön nimen laittaa listalle? kirjotin sen jo eka tohon kasvulistallekin ennekun älysin et hups en oo saanu lupaa laittaa ees päälistalle vielä :ashamed: menee jo fb ja tämä sekasin,et tarkistakaa tietojanne etusivulta aina välillä, siellä voi olla vaikka mitä mokia :whistle:

sulonen ronja!

Nyt alkaakin varsinainen hässäkkä ens viikosta. Meille tarjottiin kolmioo, ja muutetaan nyt sitten varmaan kesäkuun alussa. nyt ens maanantaina tulee huoltomies tarkastaan meidän asunnon kunnon, sit tiistaina juoksen tekeen vuokrasopimusta ja keskiviikkona on jälkitarkastus, torstaina tulee mun isä ja on pojan 3v neuvola, perjantaina poika täyttää 3v ja on juhlat ja tulee yövieras iskän lisäks viikonlopuks..hohhoi....

nyt taas mentävä,jos sais vähän vaatteita painastua silitysraudalla kun lapset nukkuu...tosin pitäs vissiin nukkua itekkin,viimeyön unisaldo oli 3 ja puol tuntia...

labello ja jasmin 2kk+
 
Hei vaan kaikille pitkilleen! Facebook ja muu tuntuu vievän mun suurimmanosan ajastani, silloin kun koneelle istahdan...

Meillä ollut nyt 3 viikkoa todella rikkinäisiä öitä. Eli Henni kävi yhden ihanan yön kotona, mutta taisi karata taas jonnekkin. Päivisin on ihana ja suloinen, ei turhista valita. Päivisin en enää "osaa" nukkua, kun tuntuu että on paljon muutakin tekemistä. Lohdutan itseäni ajtauksella, että ei tämä lopun ikää kestä, ehkä jo kesällä saan nukkua pitkät ja ehjät yöt. Mutta siksipä olen edelleen samalla linjalla kuin Rosinante eli yksi saa riittää. Ja todellakin, tunteet ovat täysin samat kuin sinulla. Oma mielenterveys on otettava huomioon ja siksipä minulle kaksi lasta olisi aivan liikaa. Niinkuin joku jo mainitsikin, on kamalaa valittaa, kun tietää että joillakin muilla on hurjan paljon vaativampi vauva kuin meillä...

Heräsi neiti, joten adios!

Jospi ja Henni 2kk 1vko
 
Laujnataita, aurinkoista sellaista :) ..mutta armoton tuuli joten laiskottelu pvä, hyvällä omalla tunnolla. Kauppaan lähdetään kyllä koko perheen voimin piakkoin.

Syömismäärä vaihtelee meilläkin ja etenkin jos olen antanu tissiä pohjiks, mutta keskimääräinen on just se 80-100ml, joskus silti vähempi joskus enempi, 120 on tainnu olla maximi. Likka siis n 5 kg ja reilu 2 kk.

Kakki hommiin sen verta että meillä ei tosiaan käytetä mitään apteekin tuotteita, muuta ku Jekovitia ja silti on päiviä että kakka ei tule, nyt oli parikin päivää, kunnes aamusella rysähti vaipan täydeltä. En ole silti huomannu että vaavi siitä kärsisi millään lailla.

Nukkumisesta
Kaiketi on nurmaalia että on päiviä että nukutaan enempi ja päinvastoin. Meillä nukuttiin eilen melkein koko pvä, siis sen lisäksi että yö oli nukuttu hyvin. MÄ jo ajattelin että vaikuttaakohan se sitten yöuniin..no onneksi eipä juurikaan muut akuin aikaisti ekan syönnin kolmella tunnilla. Mies hoiti sen niin sain nukkua korvatulppien kanssa...vaiks kyllä mä silti heräsin ja ihmettelin ku vaavi vähä itki...

Labello Kiitos, ei tarvitse laittaa, fb:ssahan se onkin juu :)

Talo lähtee lentoon, nyt tissi suuhun ja kaupoille...

hm ja typy + 2kk
 
Kipeinä ollaan sekä pikkumies että minä.. :snotty: Itselläni on kuumetta, vauvalla onneksi vain nenu tukkoinen. Kaverin mukelon ristiäisetkin täytyi jättää väliin. :/

Kiitos syömisvastauksista! Taidankin siis varata ensin desin ja pakkasesta sitten lisää jos iso nälkä yllättää.

Kakkaamistahti: Varmaan viikkokin menee, kunnes sitten tavaraa tulee pari vaipallista. En ole huomannut pojussa mitään reagointia vaikka masu ei niin usein toimikaan, taitaapi olla ihan normaalia, kun rintamaito on hyvin sulavaa. Pisumäärätkin on nyt palautuneet normaaleiksi eli ilmeisesti tissit toimivat taas täydellä teholla. :LOL:

Nuhaiset Kössi ja poikanen
 
Ei vaan meinaa aika riittää kuin pikaisesti lukemaan läpi teidän kirjoitukset. Tsemppiä kaikille :hug: , kelle mistäkin huolesta ja hankaluudesta...

labello päivitystä kasvulistaan:
Isla 2kk 4595g, 55cm ja py 38,8cm.

Neiti päikkäreiltä taas huutelee, mentävä on...

tatuka+Isla 2kk
 
KASVULISTAAN mittoja:
iitukan veikkavauva
synt. 3610g - 50cm - py 34,5cm
10pv 3860g - 52,6cm - 35,9cm
1kk 4730g - 55,5cm - 37,7cm
2kk 5040g

Täällä lentsu vihdoinkin alkaa hellittämään otettansa..
tänään vielä kerran sairaalaan imulle varmistamaan ettei
rööreissä enää sen kummempia klimppejä piilossa.

Niin ja viimeyönä nukuttiin syömättä ja heräämättä 23.30-07!!
Paitsi minä tietysti heräilin tarkistamaan vauvan vointia
muutaman kerran..

ja täytyykin taas mennä :wave:

iitukka ja veikkavauva 7+vko
 
Kiva kuulla että on muitakin mun kanssa samoilla linjoilla (Almaa ja Jospi)! Tosiaan mullakin ikää jo 34v. eli ei toista välttämättä senkään puoleen...

Poika nukkunut jo reilun kolme tuntia ulkona :eek: . Meillä ollut kanssa jonkinsortin kriisiä varmaan viimeisen viikon. Kuulostaa tutulta nuo teidän kuvaukset. Meilläkään ei oo nukuttu kunnon päikkäreitä moneen päivään eli nyt oonkin ihan huuli pyöreenä kun näin kauan koisaa. Mielenkiinnolla odotan miten ensi yö menee... Ei lähdetty tuulesta johtuen vaunuilemaan vaan tuuppasin pojan vaunuissa takaterassille nukkumaan. Taiskin olla hyvä idea, lenkin jälkeen kun herää viimeistään 5min päästä siitä kun vaunut on pysähtyneet.

Nannia meilläkin menee tissin lisäksi 40-150ml, riipuen ihan siitä miten kauan edellisestä syömisestä on. Päivällä menee yleensä vähemmän ja tiheämmillä väleillä ja yöllä sitten enempi ja harvemmin.

Ootteko huomanneet potkiskeleeko teidän vauvat yöllä unissaan? Meillä usein aamuyöstä just ennen kuin herää kuuluu hirvee muksina pahvilootasta kun jäppinen monottaa jaloillaan laatikon päätyä. Mahtuu sinne vielä suht hyvin mut jotenkin valahtaa niin että jalat ylettyy potkimaan reunaa (oon hiukan kohottanut pääpuolta). Potkiminen vaikuttaa ihan siltä niinkuin ois raukalla kasvukipuja, semmosta "levottomat jalat"-tyyppistä... Erikoista :whistle: .

Hohhoijjaa, tulipa tuossa imuroitua ja pestyä vessat pitkästä aikaa! Nyt vois keittää sumpit ja rentoutua hetken. Ehkä, jos poika vielä koisaa...

Lauantainjatkoja!

T.R+P 2kk+2vko
 
Mä näin unta viime yänä et luin tätä palstaa ja joku teistä (en muista kuka) kirjotti into piukkana olevansa raskaana taas :D

Olitte näköjää aiheest kirjottanukki et joko jo raskaaks.
Olin sitä mieltä ku olin raskaana et seuraava heti perään, mut mies ei halunnu enempää lapsia. Mullahan on 2 vanhempaa jo.
En tiä mitä miältä se on nyt mut ite en kyl iha heti jaksais olla raskaana tai haluis vauvaa ku edellinenki olis viäl piäni.
Nyt on nii ihanaa ku isommat muksut on isompii ja ehtii ite olee vaavin kaa. Mut ikä tosiaa hakkaa vastaan jossai vaihees jos nii kauan oottaa et tääki vauva olis isompi.
Mutku ne vauvat on nii ihanii kuitenki et empä osaa sanoo ;)

Meil vauva nukkuu vaunuis tosi hyvi vaik kui kauan. En oo kokeillu tähä mennes et nukkuuks oikeestaa liikkumattomis vaunuis ku oon aina liikkeel ollu. Tänää laitoin partsil ja nukku siäl 3.5h heräämät.

Meil vauva (edelleen vauva vaik nimiki on :D ) nukkuu pinnikses ja ei pahemmi liiku yäl. Se on samas asennos aina mihin sen lykkää. Joskus voi olla äheltäny johonki asentoon mut harvemmi.

Mä oon vaunuillu iha hirveest pari kertaa päiväs mut painoon ei oo vaikuttanu mitenkää |O oon varmaa syäny senki edest mitä oon kävelly, jote tänää mul alko laihdutuskuuri sit. Tarttee kuitenki syädä hyvin et maito ei lopu mut jos nyt jättäis kaik ne karkit ja muut välimussutukset pois mitkä varmaa hiuk häirii tota painonputoomist.

J+J 7vko+
 
Mae
meillä on sitten tänään kyllä ihan hirveä päivä, ei unia, ei tyytyväisyyttä ollenkaan, pelkkää raivoa |O :headwall:
Mutta olen parina päivänä käyttänyt maitoa ruokavaliossa, eilen join lasin piimää. Olisko sillä nyt sitten jotain tekemistä, tiedä sitten kun herra on kuitenkin raivonnut vaikka olin maidottomalla. Olen nyt ihan vakavasti sitä mieltä, että aloitan ensiviikolla kana-riisi-kiinankaali-kurkku dietin. Siinähän sitä näkee mille reagoi kun ottaa yhden ruuan kerrallaan mukaan.

Mutta tälläista tänään, anteeksi valitus ja omanapaisuus, ei vaan nyt päässä pyöri muuta. Poltin tänään tupakankin, kun niin hermona olin (olen ollu polttamatta 7 vuotta)

Mae ja Joona 6vk 1pv
 
hei sellasta kyselisin et millasia ristiäislahjoja saitte, kun meillä nyt kaikki kyselee mitä toivoisimme sellaista mistä mieluiten jäisi muisto ja mulla pää hakkaa tyhjää.

Tänään on ollu tosi kamala ilma, aivan jäässä vieläkin kun on tuolla pihassa huhkinut. Poikakin nukkui lyhyemmät unet kun kokoajan kolisi ja humisi jossain.

Tuosta laihiksesta, et mulla kans on pysähtynyt painon tippuminen 2 kiloo olisi vieläkin jäljellä. Ja napostelusta sekä vaaleanleivän syönnistä on paljolti kii mulla painon tippuminen.
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja ronttuli08:
hei sellasta kyselisin et millasia ristiäislahjoja saitte, kun meillä nyt kaikki kyselee mitä toivoisimme sellaista mistä mieluiten jäisi muisto ja mulla pää hakkaa tyhjää.

Tänään on ollu tosi kamala ilma, aivan jäässä vieläkin kun on tuolla pihassa huhkinut. Poikakin nukkui lyhyemmät unet kun kokoajan kolisi ja humisi jossain.

Tuosta laihiksesta, et mulla kans on pysähtynyt painon tippuminen 2 kiloo olisi vieläkin jäljellä. Ja napostelusta sekä vaaleanleivän syönnistä on paljolti kii mulla painon tippuminen.
Me saatiin valokuvakehys 5 kuvalle, valokuvakehyssoittorasia, kummilusikka, lautas-muki-setti, suojelusenkelitaulu, ensimmäiset rahat, pari lelua, säästölipasauto.

Esikoiselle saatiin samat ku edellinen ja lisäksi yhdeltä kummilta työkalusalkku, johon tulee työkaluja joka syntymäpäivänä lisää. Ja yksiltä kummeilta saatiin seinäkello

mae
 
Hei ja mukavan löysää sunnuntaita kaikille!

Itselläni joku uni vaje kun aamulla heräsin joskus puoli kasi ja söin aamupalaa ja annoin neitoselle tisua sohvalla pitkälläni, niin heräsin just siitä :eek: Kukaan ei ollut ilmeiseti kaivannit äitiä kun kukaan ei herättänyt, tosin isi oli hoitanut näköjään pikkuisemmat ulos leikkimään..

Hieno on ilma mutta armottoman kylmä, suojatkaa tissit :)

Olin eilen "saunalenkillä" ts, siksi kutsun ennen saunaa tehtävää vauhtijuoksua kun hiki lentää ja haisen pahalle :x niin olin ihan ihmeissäni tuulen puuskista kun vastaan puhalsi, ei meinannu päästä eteenpäin.Mutta tyytyväinen olin lenkkiin, sen jälkeen saunan lämpimiin löylyihin, olo taivaallinen ja pää puhdas.Musta tuntuu että raikas ulkoilma ja kunnon lenkki saa mun mielenterveyden pysymään normaalina :p meillä jokaisella on omat mielenterveys parantamiskonstit..

sini ja tyttö tänään 1/4 vuotta, huih...
 
heippa! :wave:
Profiilissa Miron uusi kuva,3kk! :heart:

oikein iso :hug: kaikille joilla itketään ja valvotaan!Ja tietty kaikille muillekin!!

vauvakuume meille kyl riittää nyt nää kaks,jos ei sit käy vahinko! :LOL: Meil tosiaan on toi 2v taapero ja sit tää pikku tiitiäinen 3kk ja mun hermot riittää heihin!Luulen et jos meil ois viel parin vuoden pääst taas vauva,vois hermot olla aika riekaleina! :whistle: Näin on hyvä olla! =)

Oon aika huolestunu tosta meijä Mirosta!Hän on tosiaan tänään 3kk eikä vieläkään pidä päätään yhtään koholla lattialla ollessaan! :ashamed: Onneksi huomenna on neuvola ja saan kysyä neuvolatädiltä mitä mieltä hän on!
kaikkien muiden varmaan jo pitää päätään kohol?!

Jaahas,poitsu kutsuu! :wave:

Tyyppien äippä ja Miro 3kk! :heart:
 

Yhteistyössä