Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

Moi!
2kk neuvola/lääkärissä käyty.Mitat paino 4830g ja pituus 54,5cm.Tyttö niin kovasti naureskeli lääkärille =)
Eilen kävin tilaamassa lauantaille kastekimpun.Pitäs oikeen laittaa listaa mitä pitää vielä hakee lauantaiks et ei unohu,en vaan oo saanu aikaseks.

Meillä kans jo jonkilaista rytmiä olemassa.Aamupäivästä nukkuu n.3h unet ja iltapäivästä vähä lyhyempiä unia,mut yö unille on oikeestaan aina käyny siinä klo.20.30-21.00 =)

jaahas mut nyt täytyy mennä pikkunen nukkuu mut isommat sit kinastelee keskenään..

hemuliina ja pikkunen pian 2kk :heart:
 
Viihdoin ja viimein pääsen taas kirjoittaa,
fb:ssäkin vaan lyhyitä kommenttejä pitäis kai munkin tehä se luntti vihko....

Meien pikkumies on nähny nälkää 8vkoa ja kun aloiteltiin [/b]vellillä niin koko poju muuttui ihan erillaiseksi on suurimman osan päivää yhtä aurinkoa, (kyllä niitä itkupotkuraivareita tulee vieläkin mut ei todellakaan koko ajan), meillä siis jo pidemmän aikaa ei maito enää pitäny nälkää ja 125ml piti nälkää poissa 1-1,5h nyt ollaan viikko syöty maissivelliä ja hyvin menee! Vähän on yö unia pidentäny mutta ei mitenkään merkittävästi, mutta kiva juttu on että nykyään maltaa yölläkin imeä tissistä kun aikaisemmin raivosi nälkää niin yö imetykset oli aina vähän niin ja näin. KYLLÄ 8 VKOA VANHA POITSU SYÖ VELLIÄ! Tiedän että sitä ei suositella, mutta kaikki lapset on yksilöllisiä, ja kun itsekin olin epävarma niin juttelin asiasta lastenlääkärin kanssa jolta sain vain rohkaisevia sanoja, kaipa se näin on että pitäisi vaan uskoa omaan tuntemukseen enemmän. Tänään maistetiin myös maissisosetta sekoitettuna velliin, voi miten toinen innostui, ei tullu ees yhtään naamanvääntelyja. Tosin kuin vedestä mitä meillä juodaan jotta vatsa toimisi hyvin, se on yhtä lotraamista! :LOL:


Kaikesta pinnistelystä huolimatta mulla maito on häviämässä, enkä ole vielä päättänyt että olenko helpottunut vai katkera kun ei vaan imetys suju.
Onko muita jolla maito on loppumassa / loppunu? Mitkä on fiilikset?

Mies & Vauva aina ei todellakaan suju, välillä tulee hiuksia hljettu, välillä taas mies on kaikessa mukana, mutta enemmän niinä ajankohtina kun hälle itselleen sopii, esim jos nukkuminen on kivempaa kun vauvan syöttö niin sillon vaan kuorsataan vaikka pyydän apua, kun vauva on valvottanu kok yön! :kieh: Tälleikin on kerran sattunu!

:flower: Onnea kaikille nimensä saaneille! :flower:

2kk neuvola
5,340g 56,8cm pipo 40cm (4250g/51cm/pipo37cm)
ROTATEC Rokotteen sai, ilalla oli 37,2 lämmin iho ja vähän normia kärttyisämpi mutta ei muuta, (toivottavasti ei tuukkaan mitään vatsatautia ainakaan pääsiäiseksi)

Ajateltiin muutenkin ryhtyä siihen rokotustutkimukseen niin saapi sitten joko sen pnaumokokkirokotteen tai b-hepiksen, kun haluamme ne jossain vaiheessa murulle kumminki niin otan mielummin toisen ilmatteeksi! Miten meinaatteeko muut osalistua?

Kerhoilusta tarkoituksna olisi lähteä haavemamman kanssa kokeilemaan perhetuvan vauvaryhmää ja seurakuntakerhoa, mulla ainaki on kontakti pula samassa tilanteessa olevista äitivauva tuttavista, ja huomaan sitä tarvitsevani.

MAMMATAPAAMINEN Aasin siltana siis tähän aiheeseen eli oisko toukokuu sellanen jo hyvä kuukausi? Lähinnä ny LAHDEN mammat niin voidaan taas jotain haavemamman kaa laittaa alulle? (Jos H-mammale vaan taas passaa et järkätään yhes, ku yksin oon niin saamaton) :attn:

Kaipa tää siinä nyt sit on....
Toukka & Rasmus 2kk+
 
Nyrkkiä purraan ja kuolataan täälläkin. Fysioterapeutti sanoi, että on hyvä, et vie käsiä suuhun, koska se kehittää suun ja kielen tuntoaistia. Mä olen tähän asti tunkenut tuttia tilalle, mut hillinnyt nyt sitten sitä tutin käyttöä.

Rosinante
; mulla on sama syndrooma, et yritän kauheesti ajoittaa menemiset sillee, et poika olis just ruokittu ja tyytyväinen, et ei sais mitään kohtauksia ihmisten ilmoilla. Toistaiseksi olen siinä onnistunut ja kauhulla pelkään sitä kertaa, kun lapsi alkaakin itkeä kesken kauppareissun tms enkä saa sitä hiljaiseksi :ashamed: Vaikkakin kaikki ihmiset varmaan ymmärtää, et vauvat nyt itkee joskus. Julkisesti en oo imettänyt vielä kertaakaan ja sekin jännittää, et jos en osaakaan sitä sitten silloin tai vauva saa rintaraivarit tai puklaa joka paikkaan... Kotona olen kyllä vieraiden aikana antanut tissiä, mut en kodin ulkopuolella vielä lainkaan.

Mulla on ollut tänään tosi hasardipäivä. Aamulla lukitsin itseni ulos ilman puhelinta ja piilossa ollut vara-avainkin oli hävittänyt itsensä, joten ei auttanut kun juosta naapuriin soittamaan mies töistä kotiin. Vauva makoili yksinään sisällä 20minuuttia ja arvatkaa olinko huolissani. Onneksi olin just ehtinyt vaihtaa vaipan ja ruokkia hänet, joten sinänsä kaikki lapsen perustarpeet oli ok. Mies teki kyllä ennätyksen lentokentältä kotiin ajellessaan, kun oli myös niin huolissaan pojasta. Seuraavaksi sitten kaaduinkin vauva sylissä yläkerran rappusissa. Itsellä on persus ja kylki mustelmilla mut poika selvisi säikähdyksellä, kun sain pidettyä hänet "ilmassa". Mies sanoikin, et ei uskalla enää töihin mennäkään, kun meikä häsää lapsen kans kotona :LOL:

Et sellasta...
Tuiskunen ja Alexi 2kk+
 
Tuiskunen:no on sulle sattunu ja tapahtunut!Mun suuri pelko on et kaadun vauva sylissä noissa mein rappusissa..yhen kerran meinasin niissä kaatua ja nyt meenki tosi varovasti jos neiti vaan on sylissä.ton meidän 3v ollessa vauva kaaduin se sylissä,onneks ei käyny mitenkään,sain kans pidettyä sen jotenki ylhäällä.

Mä kävin tänään kaikkien lasten kans kirpparilla näitä siis 5 :D ja hyvin meni :D kaikki oli ihan kiltisti,mitä nyt välillä tota 3v sai kommenella,mut siis tosi reippaasti olivat =)

mutta nyt vien tytön miehelle ja lähen saunaan :wave:

hemuliina ja pikkunen pian 2kk :heart:
 
:wave: merkkiä ja lukemassa

Tänään ollut oikein vauhtipäivä, ollaan oltu vauvan kanssa työpaikalla käymässä, kaverilla ja sit vielä mummulassa. Huomenna kyllä täytyy pitää ihan kotipäivä, mut oli kyllä oikein virkistävää käydä vähän ihmisten ilmoilla :) Palailen myöhemmin paremmin :wave:
 
IMETYSAPULAITE :attn:
Onko kellään ollu käytössä, nyt tarvittaisiin kokemuksia!
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin kun on toisinaan vaikea luopua imetyksestä niin näitä apukeinoja etsiskelen vähintään joka toinen pvä!

Toukka
 
Glow
TOUKKA; ihan samat ton imetyksen/maidon kanssa mietteet mulla.
Mä olen vähän sitä VELLIÄ miettiny jo kans, mut en tajunnu eilen neuvolas kysyy et saisko alotella. Luulenpa et poju ei hanttiin pistäis ollenkaan jos velliä maistais.
KIINTEITÄ, perunaa ensin kai? meinasin ruveta maisteluttaa 3kk ikäsenä.

Onnin 2kk neuvola kuulumiset eiliseltä käynniltä; 6400g 61 cm pipo 41cm eli ruoka-aikaan on oltu paikalla :D

Mun pitäis mennä metsästää kertakäyttötuttipulloja reissua varten!

Ja sitten, onko kukaan muu hurahtanu vaunujen tms kanssa?
Siis mä oon 2 päivää netistä katellu kuomurattaita ja haluaisin ostaa semmoiset B)
Meil on uudet hyvät sirot yhdistelmävaunut, mut mut mut...
Äsken osu huutonetissä emmaljungan city jotkut silmään ja ai että mie haluaisin ne!
:xmas:
 
:wave:

Terveisiä meijän 2kk neuvolasta :)

Pituus 57 cm
Paino 5060 g
Nuppi 38 cm

Kuulemma niin keskivertolapsi kun vaan voi olla :D Mutta niinhän se oli syntyessäänki jo (3,5 kg ja 50 cm) Saatiin rota-rokotteen eka osa ja kaikki meni tosi hyvin. Nyt ootetaan josko toi rokote pistäis vähä mahaa toimimaan :D Meillä kun oli taas viime yönä kitinää klo 04 asti :headwall: Kamalaa kipristelyä ja mä veikkaan että ne tuli siitä kun söin eilen suklaata pitkästä aikaa aikas paljon :ashamed: Joten nyt kokeillaan suklaatitonta elämää :eek: Ruisleipä jätettiin jo joku aika sitte pois (siitä tuli niitä sappivaivoja mulle ja tytölle mahanpuruja)

Vaunuista
Mä en uskalla ees unelmoida vaunuista tai rattaista enää :ashamed: Meillä seisoo melkein käyttämättömänä Teutonian tuplat tossa nurkassa :ashamed: Ja tyttö nukkuu tällä hetkellä pihalla Britaxin Vigoureissa. Esikko tykkää kävellä pihalla joten tuplat on ollu aika turhat. Ei tosin raaskis vielä myydäkään jos innostuu joskus istumaan niissä. Viime joulukuussa myytiin meijän Brion Kombit mitkä kerkes olla esikoisella 10 kk käytössä. Että onhan noita vaunuja kokeiltu kaikkia tässä vuoden aikana :D

Meillä oli kans kaste sunnuntaina ja kaikki meni tosi mainiosti. Tyttöki tuijotteli vaan kynttilöitä ja ikoneita tilaisuuden aikana ja ainoostaan huus sillo kun upotettiin sinne veteen :D Nyt on ongelmana kuinka omaksua toi oikea nimi kun tytöllä on koko ajan ollu lempinimi mistä ei sitte tullukkaa oikeeta nimeä :D

Nyt nauttimaan päivän rauhallisesta hetkestä kun molemmat lapset nukkuu :)
 
Onpa ihanan aurinkoinen päivä B)

Nyrkit: Vasta yhden kerran olen nähnyt poikasen tuijottavan nyrkkejään, että hei mitkäs nää on. Mutta suuhun ne ainakin päätyvät useasti.

Julki-imetys: No joo pakko on, kun ei noita meidän aikatauluja saa millään natsaamaan vauvan rytmeihin, joita ei oikeastaan edes ole.. Myös vaippoja olen vaihtanut vähän missä vaan. En sentään kuitenkaan kahvilan pöydässä, jota kuulemma myös on nähty. :p

Tuiskunen: Mä meinasin pudottaa pojan päälleen tuossa yks päivä. :ashamed: Vauva oli mun toisen käsivarren varassa ja korjasin asentoa hieman liian reteesti. Huh. Mutta sängystä kuopus ei ole tippunut vielä kertaakaan. Fiksuna laitoin tällä kertaa irtolaidan perhepetiin heti sairaalasta kotiuduttua. :xmas:

Nyt on kyllä niin ihana ilma, että päiväkaffeet pihalla houkuttaisi... Kukakohan tulis siivoamaan sen mun puolesta. :whistle:

Kössi ja poitsu 2,5 kk
 
Ohhoh, oli taas lukemista, kun ei reiluun viikkoon ollut käynyt täällä.
Meillä on nyt sitten ensimmäinen lentomatka takana. Käytiin Suomessa viikko. Mentiin laivalla ja tultiin lentäen takaisin. Äärimmäisen hyvin suju molemmat reissut ja antoi innostusta uusien suunnitteluun. Nyt sitten ens syksyn mahdollista Costa Rican matkaa vaan miettimään. Pakko kyllä päästä ennen sitä jonnekin, jos Ryanilla lentäis johonkin päin muutamaksi päiväksi. Mulla tästä äitiyslomasta huolimatta polttaa maa jalkojen alla ja on vaikeaa olla aloillaan. Noh on sitä ihmiset ennenkin remunneet lasten kanssa maailmalla, joten miksi en minäkin! Johan tämä raskauden aikana kävi 4 eri maassa ja on tehty aluilleen Afrikassa (maa meillä on hieman epäselvä, kuten alkuunsaatto-päiväkin).
Käy siis reissuun lähtevää Glowta kateeksi! Tahtoo tahtoo tahtoo. Nauttikaa lämmöstä!!
Emsoille onnea huoltajuuspäätöksestä!
Lentiksen ja muiden samassa tilanteessa olevien perheille tsemppiä!! Talouskriisi iskee yhä useampaan...
Kuulostaa siltä, että teillä kaikilla on ollut ihanat kastajaiset. Ehkä mekin sitten vaikka kesällä järjestetään jonkin sortin pakanakinkerit. Katsotaan!
Jaahas, kutsu kuuluu tuolta sängystä.
Unikeko+söpöliini reilut 5 vkoa
 
Neiti nöttösen neuvola kuulumisa ikää 7vk3pv..
painoa 5480g (viimeviikolla se 5300g+)
pituutta 57cm
pää 38.4cm

jännä kun jasmin tulee käyrissä +1 ja poika aina ollu -1 :D tää tuntuukin niin isolle tytölle :D
eka annos saatiin rotaa myös tänään ja nyt ootellaan huudetaanko meillä tuplaten tämä ilta/yö. nythän tuo nukkuu kolmatta tuntia :eek: äiti tulee onneks pelastaan ja nukkumaan esikoisen viekkuun,et me saadaan huutaa sit olkkarissa. seuraava neuvola onkin vasta toukokuun 13 ja silloin tulee piikki+toinen rota.niin j se ois sit lekuri kerta.

multa otti verenpaineet ja hempan,pissanäytekin ois pitäny antaa,mut just olin vessassa käyny. RR 95/55 ja hb 142. ei ihme et vähä huippaa ku nousee ylös,paineet taas vähä alhaset.

jaha no nyt neiti heräs
labello +J 7vk+
 
pur
Eilen tasan 8vko tyttö löysi toisen kätensä. tänään ei näy olevan muistikuvia hällä siitä.yöt ollu meil viimeaikoina hankalia mistä johtuen muölla kokoajan pää kipee. Kevättä rinnassa ja kahee inspis ois puuhailla vaikka mitä ... mutta kuin sunnuntain nimiäisiä. Mulla nyt vaan ei kertakaikkiaan ois niille aikaa. Taidanpa laittaa tytön siteeriin ulkos kattelemaan mun puuhasteluja...tai ehkä laitan sen avaruuslakanalle möngertelemään. Tuun paremmalla ajallea lueskeleen.
Huomenna 2kk tarkastus.

Ihanaa kevätauringon täyttämää päivää kaikille
Pur ja Pihla 8vko
 
Hei kaikille! Mytty-neiti on tänään 6 vko ja vasta nyt ehdin ensimmäisen kerran kirjoittaa jotakin tänne.. Laiskuus.. :/ Enkä nytkään ehtiny lukea kaikkia juttuja.. FB:ssä jotain oon sentään ehtiny kommentoimaan..

Meillä tyttö kasvaa hirmuista vauhtia!! Meinas oikein itku tulla silmään ku sain jo laitella pienimmät vaatteet pois käytöstä.. Tyttö on ollu yleisesti terve ja painaa nyt noin 5 kiloa ja pituutta löyty viime viikolla 56 senttiä.. Nyt vaan raukka on saanu räkätaudin ja viime yö me valvottiin kahdesta eteenpäin kokonaan kun toinen vaan röhii ja pärskii.. Ja tietty itkeskelee :/ Onneksi nyt nukkuu jo toista kertaa päikkäreitä (mitä ei yleensä koskaan tee) niin ei sitte ole aivan poikki ja kärttyinen..

Mun päivät on nykyään jotenkin aivan sekavia.. Tyttö ei nuku siis päikkäreitä ku vaunuissa eikä vielä oikein viihdytä itse itseään joten mä oon päivät siinä koko ajan kiinni.. Harmittaa kun ei ehdi tehdä mitään kotitöitä! Sitten iltaisin se vaan söis ja tankkais itseään yötä varten joten mua tarvitaan siinäkin.. Yöt sitten nukkuukin hyvin, parina yönä on menny 8 tuntia unta putkeen!! :) Siitä oon kyllä hyvin tyytyväinen.. Neiti on kyllä sellainen persoona ettei tosikaan, ei anna yhtään armoa vanhemmilleen vaan kaikki pitää tapahtua HETI!! Mun äiti pelkäs että tytöltä katkee verisuoni päästä kun se vaihto sille tässä yhtenä päivänä vaippoja ja toinen huus punasena ku tomaatti!! :)

Nimiäisiä me vietetään nyt perjantaina. Isäntä täyttää 30 lauantaina joten saadaan nyt samalle viikonlopulle kunnon juhlan aiheet!! Mua vaan ärsyttää kun kaikilta tulee "ohjeita"; olis pitäny kastaa ja olis pitäny kutsua ne ja ne ihmiset ja viimeisin oli kun miehen äiti loukkaantui kun ei haluta käyttää samaa kastemekkoa missä kaikki suvun lapset on kastettu jo pitkän aikaa.. PRKLE! Luulis että me aikuiset ihmiset saadaan tehdä asiat omalla tavallamme, onnex ollaan miehen kanssa niin samalla aaltopituudella tästä ettei kotona tuu mitään ongelmia..

Jossain vaiheessa oli täällä keskustelua isien osallistumisesta vauvan hoitoon. Mä en kyllä voi ku kehua omaa ukkoani, se ei malttais edes mennä töihin ku haluais vaan pitää tyttöä sylissä! :) Se on niin herttainen ku lepertelee sille vaippoja vaihtaessa... Ainoa asia mikä mua ottaa päähän on se, että se ei ymmärrä kuinka paljon mua stressaa kun kotityöt ja noi elukat jää vähemmälle huomiolle.. Se aina lohduttelee mua että ei se mitään vaikken saa jotain hommaa tehtyä mutt ei sitten kuitenkaan auta mua sen tekemisessä.. No toi nyt kuitenki on pientä, en siis valita! :)

Jaahas, nyt kuuluu kutsuhuuto..
Hyvää pääsiäistä kaikille, toivottavasti saadaan ihanat ilmat!!

Mytty 6 vko
 
Meillä on mahatauti uusintakierroksella :x Oli sillon reilu 2kk sitten ja nyt taas. Miehellä oli maanantaina, minä ja toinen poika eilen ja tänä aamuna yks tuumas että äiti mua oksettaa!
Vauvalla ei onneks ole =) Ja tosiaan toivon että ei tulekkaan...Se on kyllä haissut pari päivää ihan hirveälle ja on piereskellyt tavallista enemmän jos se menee sillei sillä ohi!
Mahassa kurisee ja lurisee vielä ihan kunnolla... lisäks mulla ja lapsilla ollut lisänä tässä myös kuumetta, eilen illalla oli 38.5C mulla, saanut vauva kuumaa maitoo :whistle:
 
Juuso nukkuu autuaasti takapihan terassilla vaunuissa. :) Eilen ja toissapäivänä kans laitoin pojan nukkumaan ulos ja nukkuikin siellä monta tuntia.

Meillä jatketaan edelleen kääntyilyä selältä vatsalleen. Eli vahingoista ei enää ole kysymys. Tosi aikaisin Juuso kyllä tuon kääntymisen hoksasi, 2½ kk:n ikäisenä. :eek:

Meilläkin jo nyt tuijotellaan nyrkkejä ja ahkerasti niitä suuhun tungetaan. B)

Hyvän kokoisia kahden kuukauden ikäisiä muilla. :) Meijän kirppu se taitaa olla jonon häntäpäässä kaikista pienimpänä.

Meillä nukuttiin taas viimeyönä hyvin. Eka 7 tunnin pätkä, syötiin ja sitte 3 tunnin pätkä. =) Hyvin tuo poitsu on kyllä nukkunut. Äippä ja iskäkin on saanu levätä tarpeeksi.

Tinttu & Juuso 2 ½kk +
 
No niin , tännekkin sentään ehtisin kurkkaamaan..

Me vietettiin pari yötä sairaalassa kun pojalla ollut sitä räkätautia ja
ihan mahottomia yskänpuuskia. Ottivat sitten osastolle seurantaan
ja imivät räkää joka olikin runsasta ja sitkeää kun purkka..
Korvatulehduskin löytyi.
Hinkuyskääkin epäilivät ja siitä vielä koetulokset tulematta vaikka
ei se sitä kyllä ole. AB-kuuri kuiteskin alotettiin varmuudeks.
Mutta kyllä se oli rankka reissu ainaskin äidille..
Ja esikoinen sit viel kuumessa kotona.
Mutta nyt ollaan kotona ja toivottavasti jo suunta parempaan.
Tosin limaa tuntuu vielä olevan eikä tosta mukaani saamasta
imu hässäkästä oikeen ole apua kun se lima on siellä alemmissa
hengitysteissä. Täytyy kai sit käydä osastolla vielä imussa.
Ja sairaalassa poju nukku yönsä todella hyvin mutta ans olla
viimeyö kotona.. yhtä kitkuttamista!
Alkaa taas olla mamma hyvin väsy.. ja ristiäiset pitäs
sunnuntaiks järkätä.
Tänään siten oli jälkitarkastuskin ja vehkeet näyttäs olevan ihan
kunnossa. Mitään ehkäsyä en nyt sitten kuitenkaan vielä ottanut.
Ehtiihän tuota.. ;)

vellistä senverran et neuvolas sanottiin että 2kk iässä
vois pojalle alottaa maissivellin kun on niin kova syömään ja kasvamaan.

Lahden mammameettingiin on täällä yks osallistuja jos
semmosta järkätään :wave:
niin ja toukka ja muutkin, minusta saa mammaseuraa jos haluat

tässäpä pika kuulumiset

iitukka ja veikkavauva 6+vko
 
:wave: merkkii tähä väliin ku oli nii pal tekstii taas.

Mul oli eile jälkitarkastus ja vehkeet oli kunnos. Ehkäsyy funtsittii ja laitto mul sen minipillerireseptin mut en oo sitä viäl hakenu. Vaik niist sanotaanki et ne sopii imettäväl mut silti epäilyttää et haeks mä ollenkaa ku menee niist sitä hormoonii kuitenki(vaik vaa vähän) äidinmaitoon.

Eka tuuppasu oli muute pari päivää sit ja melko tunnotont touhuu se sen kortsun kaa on :/

Tosi vaikee kans käyttää vauvast oikeet nimee ku on tottunu sanoo sitä vauvaks =)

JeJa + Jadenna 6vko+
 
iitukka Minkälainen teiän pojan kunto oli, että hakeuduitte lääkäriin? Ja mitä kautta te päädyitte sairaalaan... Meillä kun kanssa tuota räkätautia, saanut multa mä oon eilisestä ollut aivan tukossa :ashamed:
Aattelin vain, että jos varaan aikaa terveyskeskuksesta, ne ei tee mitään tai sitten antaa sen ab-kuurin. Jos varaan yksityiseltä, niin ei kai nekään sairaalaan lähetä? Vai soititko päivystysaikana suoraan sinne sairaalaan, joka päivystää?
Toivottavasti teillä nyt kuitenkin aletaan olla parempia. Kauhea ajatus edes, että näin pienet sairastaa :'(
:hug: teille ja paranemista kaikille, jotka nyt on ollut kipeenä.

Bourriquet + tyttö 7vkoa 6pvää
 
Moi,

ihanaa kun tänäänkin oli jo niin keväinen ja aurinkoinen ilta =)

Kiva kuulla Mytystäkin :)

iitukka Kiva että nyt kotosalla ja kaikki ok :)
Toukka ja Iitukka Toukokuu voisi olla kiva meetinki ajankohta. Oliskos muita innokkaita?? Mikähän olis sellainen paikka minne mahdutaan vankkureiden kanssa?
Iitukka meinattiin ainakin ens keskiviikkona mennä koklii sinne perhekaffelaan, tule sinne josko olette jo parantunut? ..vai oliko se juuri samainen paikka mistä se räkätauti tuli? :eek:

Tänään oltiin äiti-vauva jumpassa ja vauvakin jumppasi tällä kertaa, kun viimeksi nukkui koko ajan. Noin muuten eipä ole uni maittanut pienelle, nukkunut vaan puolen tunnin pätkiä pitkin päivää, nytkin möykkää kehdossaan jo kolmatta varttia :/ No mutta yö me posotettiin taas 7 tuntia ja vielä 3 päälle =)

Jaaha nakkimunakas kutsuu..miehen tekemä :)

hm ja Henni < 2kk
 
Kiinteän ruuan aloitus ihan vaan niille jotka mittii kiinteiden ruokien aloitusta ja epäilevät, niin MLL:län Vauvanhoito oppaassa sivulla 42 lukee "Ruoka aineiden aloituste ei pidä kuitenkaan pitkittää, koska yli 4-6kuukauden iän jälkeen aloitettujen lisäruokien sopivuus on huonompi kuin varhemmin aloitettuna."

Meillä otetaan huomisesta maisteluun myös peruna porkkana velli, ja sitä maissi sosetta maisteltiin tänään lisää, on ollu tyytyväistä vauvaa ja nyt vellin aloituksen älkeen on vatsakin ruvennu toimii paremmin. Ja vauva jaksaa olla rinnallakin paljon paremmin, ei oo tänään ottanu ku yhet rinta raivarit, yleensä ottaa useita.

GLOW: Meille suositeltiin maistella kiinteänä samaa mitä vellinä, eli siis maissisosetta ollaan maisteltu. Et jos taa aloitatte porkkana peruna vellillä niin sitten niitä soseita, ei tuu uusia raaka aineita ainoastaan ruuan koosumus vaihtelee... Ja kiva kuulla että on muita jotka miettii samoja ajatuksia, lohduttaa :hug:

IITUKKA: Joo kivaa!!! Treffataan sitten ku ootte toipuneet! Pikaista paranemista. Ja tosiaan jos jaksat ni tuu kans Perhetuvalle.

Toukka ja Rasmus 2kk+
 
mekin oltiin maanantaina lääkärineuvolassa. tyttö silloin 6vo 2pvä. pituutta oli 57cm ja painoa 5470g. Pieniä vaatteita on tosiaan saanut jo laittaa pois. itselleni otin minipillerireseptin, muttaen ole vielä hakenut niitä. Kun ne kokemukset aikasemmista ei mitenkään positiivisia niin vähän mietityttää...

Mulla sama kuin mytyllä. Eli vauva ei nuku kuin vaunuissa ulkona tai autossa. Sisällä ei. ja hereillä ollessaan ei oikein viihdy muualla kuin sylissä joten vielä ollaan tosi kiinni. kotitöitä ei oikein pysty tekee, joten kaaoksessa elellään.. :whistle: Mutta en valita. Tää vauva-aika on niiiin lyhyt kuitenkin. Nopeasti se pikkuinen kasvaa. :heart:

sadee80&tyttö 6vko+
 
Meidän neiti on ihana ja aurinkoinen päivällä ja aikasemmin nukkui yönsä hyvin, heräili 3 tunnin välein syömään. Nyt kuitenkin reilun viikon herännyt öisin 2 tunnin välein tai useamminkin. Syöttö kertojen välillä itkee paljon useammin ja tutilla rauhoittuu...hetkeksi. Olen antanut tissiä sen jälkeen, mutta sama jatkuu, joten en usko, että nälkäkään enää on. Nyt sitten yöt menee mulla sumussa, joudun tarkkailemaan kelloa ja aina en edes muista moneltako viimeksi söi ja annoinko silloin edes tissiä. Olen niin väsynyt, että en siis välttämättä ole "muistanut" syöttää raukkaa :ashamed: Mitä tähän ongelmaan keksis, että äiti ja tytär saisi nukuttua yönsä hyvin entiseen malliin? Mietin tiheän imunkauttakin, mutta senkin olen jo poissulkenut, enää ei ole kuin 2kk kriisi. Neiti täyttää siis huomenna 2kk. Mutta kuinka kauan tämä kestää? Vai voi olla että johonkin koskee? Annanko silloin supon? Kai se vaan on niin että joku oikeasti vei ja varasti minun ihanan pienen prinsessan... :ashamed:

Mies auttaa, jooo...en enää tiedä auttaako tarpeeksi vai ei. Mulle kuulema maksetaan vauvan hoidosta, hänelle työttömyydestä :kieh: No saan kyllä nukkua jos pyydän, mutta kotihommat on aikalailla mun hoidettavana, tai siltä se tuntuu. Olen yrittänyt että en stressaisi niin kovasti, mutta kaaos saa mut voimaan henkisesti pahoin ja en voi olla jos joka paikassa on jotain. No toisinaan en jaksa siivota ja annan olla, mutta koko ajan on kuitenkin pieni ahdistus siivottomuudesta.

ei muuta, en jaksa muuta nyt veisailla. tällähetkellä tärkein oli kun sain vain valitusvirteni tänne purkaa...KIITOS! :ashamed:

Jospi ja kadonnut Henni huomenna 2kk
 
Jospi voi vitalis, jaksuja vaan ja eiköhän se ihana pieni prinsessa sieltä palaudu :hug:

Kiitti kaikille jotka olette kommentoineet elosta miehen&vaavin kanssa, jotenkin on vaan lohduttavaa kuulla ettei muillakaan asia ole ihan ruusuista, niin varmistuu ettei ole itselle mennyt keltainen neste päähän ja ole liian vaativa tms :p
Meillä on ollut nyt taas rauha ja rakkaus ilmoilla kun juteltiin asiat ja aloitettiin uusiks. Molemmilla selkeesti uudenlainen asenne ja kun ei v***ta niin asiat hoituu kuin itsellään, meikä ei ole kyylä pirttihirmu ja mieskin puuhailee paljon enempi, on keitellyt jopa tuttisoppaa ihan pyytämättä yms. Mä en kans voi hyvin jos kämppä on kuin hävityksen kaaos, niinkus Jospikin kuvaili, pieni sekaisuus on ok mutta jos alkaa olla likaista niin eih!!

almaa juu ei siellä fb:s 'näitä asioita' jutellakkaan, enempi niitä näitä, ilmoja pitelly ja valokuvia :)

Jassoo se on taas Hennillä pitkä uni ( yleensä herää viim. klo 10-11 ) . Puoliltaöin menty nukkumaan, kasilta syöty ja neiti posottaa yhä, öninää tosin jo kuuluu.
Rytmi menee suunnilleenkin näin: Sitten hän herää syömään ja aamutoimille eli hereillä n tunnin, jonka jälkeen vielä tunnin unet. Loppupäivä ja -ilta sujuukin pikkutirsoin tai toisinaan 3-4t:n unet jossain kohtaa..tai sitten ei...

Imetyksestä Mä taisin imettää eilenkin 4x. Mä olen vaan vapautuneempi kun ei koko aika tarvitse olla tissi suussa ja olen ajatellut että josko tää tästä hyytyy niin hyytyköön. Tästä tuleekin mieleeni miten imetys lopetetaan??

Mukavaa päivää kaikille!! ..miks ei aurinko paista ja kammo tuuli näyttäs olevan ku puut huojuu!!!

hm ja Henni-prinsessainen < 2 kk
 
Bourriquet pojalla oli viikon verran ollut räkätautia ja se yskä oli ihan kamalan
kuullosta ja oma huoli niin suuri että varasin ensin ajan yksityiseltä, lastenlääkäriltä,
ja se passitti sit sairaalaan kokeiden ottoon kun ei siellä vastaanotolla
sunnuntaina ollut mitään semmosia palveluja käytössä.
Eli sit mentiin sairaalaan lastenpäivystykseen ja otettiin saturaatiot
ja verikokeet ja sitten siellä päätyivät
et otetaan osastolle seurantaan ja limaimuun kun on noin pieni vielä.
Niin tällasten pienten kanssa ei katella ja arvailla vaan pelataan
varman päälle. Toivottavasti teillä parannutaan pian!

HM ja toukka juu, voin tullakkin jos vaan pesue terveenä,
en tätä tautia halua keneenkää kyllä tartuttaa!

iitukka ja veikkavauva 6+vko
 

Yhteistyössä