Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

JeJa :LOL: sun veljes on sit yhtä taitava kameran käsittelijä ku mein äiti! :LOL: se kans onnistuu aina laittaan kameran kiinni silloin ku olevinaan jotain kuvaa.
laitetaanko Jadenna listoile? on kyllä niin mahottoman kaunis nimi ettei oo tosikaan! en oo aiemmin tuohon törmännytkään. :flower:

jasmin se on päättänyt,et kello 3 yöllä on hyvä hetki herätä ja seurustella ja sylitellä. missään muualla ei suostu oleen ku sylissä, ei kelpaa maito,mut juttua pienellä riittäs. ja enhän mä saa nukuttua kun se on sylissä ku pelkään et tipautan vaikka miten vuorais ittensä tyynyillä. jotain ilosta öihin kuitenkin, isoveli luopui unitutista vihdoinkin =)

tällä viikolla onkin paljon ravaamista postissa. huutiksesta ois tulossa 5 imetyspaitaa ja sit hennesiltä paketti... :ashamed: mä vähä innostuin tuhlaamaan.

mammateetä joikos joku muu? mitä lajia teillä on? Mä ostin odotusaikana jo tuota apteekkari pomoellin mammateetä ja ai kamala miten se on pahaa!!! inhoon teetä noin yleensäkin,mut nyt koitan jos kupposen päivässä sais ees meneen..

jaha kutsu kuuluu.
mukavaa viikkoa!!

labello ja jasmin 7vk+1pv
 
Oliko niin että LENTTIS asui italiassa? Italiassa on ollu voimakas maanjäristys ja ihmisiä on kuollu...Toivottavasti te olette kunnossa? :ashamed: :| Heti kun näin tuon uutisen niin tuli mieleen että jos jotain onkin sattunut. Vastaathan pian!

Täällä kohta viikko mennyt valvoessa. Unet on aika vähissä. Tänään koetan saada nukutuksi edes muutaman tunnin. |O

Meillä herkkuruoka on kinkku-pekoni-pasta. Kinkkua ja pekonia käristetään pannulla ja lisätään kolmen juuston-kerma ja keitetyt pastat sekaan. Ai että kun on hyvää. Ei vaan ehkä niin terveellistä. Toinen on perinteinen jauheliha-makarooni mössö, eli nimensä mukaisesti makaroonit ja jauhelihat sekaisin ja mieleisiä mausteita sekaan. Harvoin syödään kalaa, kun se on niin "kallista". Mies kun ei siis tykkää muusta kuin lohesta. Sitä teen niin että lyön 500g lohta uuniin, päälle kerma-smetana seos ja juustoraastetta kuorutteeksi ja ei kun uuniin. Lisukkeeksi perunamuussi tai kermaperunat.

Meillä on muutenkin uuden opettelua kunhan Henni on puolenvuoden ikäinen, koska kumpikaan meistä ei pidä kasviksista, joten niitä ei meillä syödä. Ainoastaan salaatti maistuu. Porkkanaa voin syödä sellaisenaan, mutta mikään muu ei minun suustani alas mene :ashamed: joo, olen nirso, aina ollut, mutta myös maku on yksi syy miksi en syö. Jotensakkin meidän pitäis nyt sit lisätä nuita kasviksia ruokavalioon, koska lapsikin niitä tarvitsee, mutta miten, sitä en ole vielä keksinyt.

Tämmöstä tällä erää! Palaillaa! Jaksamisia kaikille ja halaus niille jotka sitä tarvitsevat :hug: :heart:

Jospi ja Henni huomenna 8 vko
 
Jospi: kunnossa ollaan, mutta ihan kauhea juttu. Viisi lastakin kuollut :'( . Pahin luonnonkatastrofi Italiassa pitkään aikaan. Ja kun noille maanjärsityksile ei voi tehdä mitään. Siellä kaivetaan jopa paljain käsin raunioista ihmisiä. :eek:
 
Mahataudista täällä toivun :| pitkästä aikaa sellaisenkin pöpön sain ja kyllä oli inhottavaa.

ruoka keskusteluun: meillä syödään paljon keittoja ja wokkeja ne on helppoja ja halpoja ja niitä voi tehdä niin monista raaka-aineista.

Tiheä imu Meillä neuvolatäti käyttää sanontaa, että vauva tilaa lisää ruokaa :)

Pukliminen On kans tuttua. Tuntuu että sitä on jokapaikassa. Meille sanottiinkin, että puolituntia ruuan jälkeen vauvalle voi antaa cavisconia 1ml painokiloa kohden (mutta enintään 10ml päivässä) Ja musta tuntuu, että meillä se on helpottanut.

Onko teidän vauvoille jo kehittynyt jonkinmoinen rytmi?

Meidän Iisa-Elina menettää totaalisesti hermonsa jos päivä ei kulu saman rytmin mukaan. Aamulla se herää noin kymmeneltä. 11.00 ottaa pienet torkut. puol yks pihalle päikkäreille siellä se nukkuu noin kolme tuntia. Sittenviiden aikaan tunnin päikkärit ja ysiltä nukkumaan. syönnit on sitten näissä väleissä kuinka tytöllä on nälkä.

Sitten meidän neiti on tosi seurankipeä =) Kokoajan pitäisi makoilla sen kanssa ja "jutella" jos käyn esim vessassa tai laittaan pyykkejä alkaa sängystä kuulumaan huuto =) Onneksi on toi kantoliina.

Mä oon alkanu kokemaan ton imetyksen jo aivan pakkopuulta :| Haluaisin jatkaa sitä mahdollisimman kauan, mutta alkaa jo jaksaminen mennä :ashamed: Vähintään kymmenen minuuttia tyttö huutaa ennen kuin alkaa syömään.

Mutta nyt vaippapyykki taas odottaa :wave:
 
Mae
labello laita vaan Joona listoille :)

Mitenkäs se kriisikausi olikaan? Oliko 4-6viikkoisena? Meillä Joona on nyt 4,5vk ja kaikki toiminta kitinää tai raivoa, etenkin nukahtaminen on herralle hirmu vaikeata. Samoin itse nukkuminen. Tuttiakaan ei millään huolisi, vaan pelkkää tissiä vaikka ei nälkä olisikaan (en viitsi 15 välein syöttää, kun mulla sitä maitoa tulee paljon ja siitä sitten niitä masukipuja).
Nyt ollaan imuote saatu päivisin kuntoon, vielä kun alkaisi öisin sujumaan. Ihanaa kun ei tarvii enää itkeä kivusta :D

mina78 Mulla kanssa tuo imetys ei oikein tunnu kivalta (ei tuntunu esikoisenkaan kanssa) mutta yritän jatkaa kuitenkin jonkun aikaa, kun meillä on tuo maitoallergia ollu esikoisella ja Joonallakin sitä jo mietitään.

Rytmistä meillä on myös aika tarkka mies. Aamupv unet ulkona 10-12.30, sen jälkeen hereillä (paitsi tänään joku ihme poikkeus, liekö eilinen vyöhyketerapia väsyttää ), unet 1,5h joskus 14.30 ja sitten alkaakin ilta torkkuminen ja tankkaaminen, yöunille käy 22.45 (syö 22). Eli tarkkaa on :LOL:

kohta olisi neuvola, saa nähdä millainen jättiläinen pikkumies on, ainakin tuntuu isolta ;)

Mae ja Joona 4vk 3pv
 
Glow: täällä Italiassa niitä uv-suojavaatteita myydään urheiluvaatekaupoissa, muistaakseni joissain tavarataloissakin. Olen nähnyt sellaisia uima-asuja ja ihan t-paitoja, joita esim. Malediiveillä kehotetaan käyttämään ihan aikuisillakin, kun esim. snorklaa tai on muuten vain paljon vedessä. Mutta kyllä täällä Italiassa lapsilla on ihan normaalejakin t-paitoja päällä rannalla, ettei sen nyt välttämättä tartte mitään huipputeknologiaa olla ;)

Jospi, kiitos huolenpidosta :hug: Kauheaa, kun uhrimäärä vain lisääntyy :'(
 
pur
JOSPI mulla 5v piikusisko ja äitini ite ei kans syö vihanneksia tai oikeen mitään sen puoleen. mut siskolle se on ihan pienest asti tehny aamu ja iltapalan sijaan "popsikkaita". Pikkulautasella vaan pilkkoo hedelmiä ja vihanneksiä, joita sisko sitten popsii omaantahtioinsa pitkin aamua ja iltaa. Näkyään sisko valitsee kaupassa ite kasviksensa niin mielenkiinto säilyy. Toimii ainakin niillä.
 
Moikka,

meillä prinsessa sai kasteessa eilen nimen :heart: Eli Jospin vaavi sai kaiman, niinkuin jo aiemmin varoittelin :) Kastejuhla sujui hienosti, vaavi oli kuin enkeli, nukkui ja seurusteli. Liikuttavaa oli kun siskon + 1 vuotias tytär, eli serkku, pussaili Henniä niin että pää oli kuolasta märkä =)
Vieraat viihtyi pitkäänkin ja illalla vielä kävi ystävä pariskunta rääppiäisillä, kyllä oli takki tyhjä ja nukuttiin kuin tukit. Hennikin heräsi ekan kerran syömään kasilta..ihana pikkuinen kun antoi äipän levätä :heart:

Juu ilmeisesti kaikilla on täälä on sitten miehen kanssa tosi auvoista vauvanhoito kuviot, kun kukaan ei kysymykseen vastaillut. No kivahan se!! Onneks meilläkin on taas keskusteltu asiasta ja pöytä puhdas.

almaa sorry unohtu viimeks vastata että juu, tuo tarkastus oli ihan se normi jälkitarkastus eli neuvolalekuri...4 kk:n kuluttua on sitten se gynepoli käynti, eli suunnilleen kesäkuulla. Apua vai tehdään sulle jokin operaatio??? :eek: Voi vitalis..no koitetaan nyt parantua hissuksiin :hug:

Vaavi nukkuu vaunulenkin päätteeksi ja mies tuli kotiin..taidetaan ottaa kimppapäikkärit ;)

hm ja Henni > 7 vko
 
HM eikäkö mä ainakin unohdin kommentoida.. Meillä nyt ollut tosi tasaista isännän kanssa n. kaksi vikkoa... :)
Mutta tuo eka 3vko vaavin kera ei tosiaankaan.... Luulempa, että mun hormonit ja synnytyksestä toipuminen sai mut tosi pimahdusherkäksi.
Meillähän ei ole isä pystynyt pitämään mitään isyyslomia... Se päivä, kun Kaapsu syntyi ja kotiintulopäivän on ollut kotona, mutta muuten kaikki arkipäivät koulussa tai töissä. Sitten hänen isä remontoi, niin sielläkin pitäisi olla auttamassa viikonloppuisin... Mua tosiaan ärsytti ja rajusti... Niin ja vielä ehdotteli uloslähtöä, kun vauva oli 2vko (ei kyllä sit mennyt) ja kun meni keilaamaan, niin sit mulla pimahti ihan täysin... Olin kyllä aika kohtuuton, näin jälkeenpäin ajatellen... :ashamed: Enkä ole ollenkaan varma ymmärsikö mun pointin, kun pahoitin mieleni keilailustakin...
Nyt on hyvä taas. Hoitaa kovasti kotona ollessaan. Ei siis valittamista... Ja vauvakin tasaantunut, alkuun, kun roikkui tississä ja tunnin välein heräiltiin yöt.... Mut silloin alkuun ei oikein ymmärtänyt, mitä on juurisynnyttäneenä hoitaa koko hima ja vauva ja isommatkin lapset (vaatii osansa) yksin, kauppoja myöten... Niin en enää ymmärtänyt vapaaehtoisia huvittelumenoja vaikka koulun ja duunit ymmärrän täysin... :/
Hyvä että olet saanut miehen kanssa puhuttua. Se kai se on se kaiken a ja o aina ja kaikessa. Sanoo selkeästi mitä haluaa ja odottaa toiselta.
Vaikka aina se ei auta... Itse eronneena ja kaksi lasta täysin yksin hoitaneena tiedän todella mistä puhun... :ashamed: Silloista miestä ei kiinnostanut, kun autotallissa kaljottelu...
 
Heippa!
Täällä yks mies polkee jalkaa tissillä! :| Tuli just äsken mieleen että eipä oo muuten tullut syötyä tänään oikeeta ruokaa...leipää ja kahvia vaan. Lapsille oon kyllä muistanut ruuan antaa!
Näkyy mulla vaikuttavan heti tuohon maidon tuloon!
Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki kunnossa! Otin sen Mirena kierukka reseptin jos jossain vaiheessa kävis laitattaan! Sitä ennen pitää tilata aika papakokeeseen!
Meillähän oli sillon pari kuukautta sitten se mahatauti, vielä oli vaavikin mahassa mukana! No nyt on sit isännällä uudestaan! Tässä kauhulla vaan ootan, että kuka oksentaa seuraavaks! Miehellä alko perjantai-iltana... :x + Lisäks pojan kerhossa tänään oli yksi kerhokaveri oksentanut oikein kunnolla lattialle kesken eväiden syönnin! :(
 
Hyvä, et Lentis on kunnossa :hug:

Täällä 2kk mitat 5670g / 56cm ja pipo 39.6cm (syntyessä 3235g 50cm ja 35cm). Neuvolan jälkeen käytiin neuvolan vyöhyketerapialuennolla, oli ihan mielenkiintosta. Onkos täällä kukaan käynyt vauvan kanssa vyöhyketerapiassa ja onko siitä ollut apua / mihin vaivoihin ootte hakenut apua?

Meillä ollu ihan oudot 3päivää. Lauantaina alkoi se puklaaminen ja se kun helpotti, niin poika nukkunut huonosti (2tunnin pätkissä) yöllä. Alexi ei ole koskaan ennemmin huutanut tissillä, siis imee ensin hyvin, jotain 5min, mut sit kun tarjoon lisää, niin huutaa suoraa huutoa ja vetää selkää kaarelle. Nälkä olis edelleen ihan selkeesti, käsi menee suuhun, mut ei pysty imemään. Onkohan reppanalla ilmaa vatsassa niin paljon? Ilmeisesti tää on nyt sit rintaraivareita? Ja nyt kun ei pysty syömään paljon kerrallaan, niin söisi sitten tosi tiheään. Parin huonosti nukutun yön jälkeen alkaa puhti olla tosi pois. Kai se olikin liian hyvää ollakseen totta, et meillä olis helppo vauva. Sitä vaan tottui ekan 2kk aikana tollaseen vähäiseen kitinään ja hyvään imemiseen... :headwall: Onko muilla 2kk kriisiä?

On täälläkin otettu isännän kanssa yhteen. Osallistuu kyllä pojan hoitoon ja osallistuis enemmänkin, mut työt rajoittaa. Musta tuntuu, et mä otan kilareita väliin ihan tyhmistä asioista, kuten, et mies jää kattoon telkkaa yöllä, vaikka vauva nukkuu... No, hänen omista yöunistaan se on pois, mut mun pitää sit nähdä siitäkin vaivaa... Ja alussa tosiaan ne hormonit heittele meikäläistä ainakin ihan kuus-nolla :snotty:

Tuiskunen ja Alexi 2kk+
 
Heipä hei..

Aika menee kyl todella nopsaa..Viikot ja viikonloput yhes hujaukses.
Täällä on kans jonkin sortin rytmi jo tyllerölle syntyny.. yöunille käydään siin 21 mais..
Tyllerö syö nykysin tota tuttelii n.125ml ja todella monta kertaa päivässä.. tuntuu et se söis ihan liikaa.
Ens viikolla on jälkitarkastus, jotenki pelottaa et onkohan kaikki kunnos tuol värkis. Suihkus ku suihkuttelee, ni alkaa kirvelee ja tuntuu et sielt puuttus pala,tms.. :S Vuotooki on kestän jo reilust yli kuukauden, en sit tiiä et onko menkatki jo alkanu, kun en imetä. Täytyis noist ehkäsypillereistä puhuu sielä sit, et mitkä sopis mulle.. Silloinkun toi neuvolatätsy kävi kotikäynnil, se puhu jotain et sais ekat ehkäsypillerit ilmasiks, ku en o minkää sortin ehkäsyy ikin käyttän..
Hyvin sain 5kg painoo pudotettuu, mut nyt ne on tullu takasin.. :( Yks päivä tuli jo stressiki tost painost.

Mut nyt tajan mennä nukkumaa vielku kerkee muutaman tunnin, nukkuu ennenku tyttö herää syömää..

Tyttö-nen ja tyllerö 1kk ja jotaa päivii :D
 
onnittelut ihanista nimistä. Meilläkin oli ristiäiset lauantaina ja hyvin meni. :heart:

rytmistä, välillä tuntuu ettei oikein pääse syntyy mitään rytmiä kun on noita esikoisen kerhoon viemisiä ja hakemisia niin tietty vauva nukahtaa aina siinä autossa.. ja sitten on perhekerho ja muita menoja.mutta kyllä se oikeestaan niin menee päivisin että yhdet lyhkäset unet aamusta ja kahdet parin tunnin unet vielä sitten päivän aikana.

sadee80&tyttö 6vko+
 
Glow
merkkiä nopsaan.
Onni on "aamu unilla" :D
Herättiin yöunilta 7 jälkeen ja äsken Onni nukahti ekoille päikkäreille, jotka yleensä on aika lyhyet. Seuraavat unet osunee sopivasti kun lähetää neuvolaan. Kurja ilma eikä huvittas tossa lumi/räntäsatees kävellä mutta pakko kun isukki on autolla töissä ja bussilla en viitti tota matkaa mennä ku kävelläkin voi... about 3 km/suunta. Tuleepahan päivän lenkki tehtyy.
Vähä jännittää mitkä on pojun 2kk mitat!

IMETYS vähän takkuaa täälläkin. Jotenki koen sen nyt ajoittain hankalana ja pullohan meillä on käytössä päivittäin. Tarkoitus olis kuitenki imettää osittain vielä jokunen kk.

Mä odotan jo sitä päivää kun saa alkaa maistelee KIINTEITÄ. Kun tuntuu toi ruokahalu olevan pojalla niin hyvä et varmasti tekee peruna ym. kauppansa :) Harjottelun voinee alottaa siinä 3kk ->

RYTMI meillä ei oo mitään kovin selkeää vielä. Voi mennä noin viikko et herätää jo kuudelta ja eletää sen mukaa tai sit nyt muutama päivä herätty yöunilta 8 maissa ja eletää sen mukaa... ehkä se sit jossain kohti vähä selkeytyy...
Yöunille käyminen kestää toista tuntia :attn:
 
Huomentapäivää!

Täällä kans jonkinmoista 2kk:n kriisiä... Eka oli selkeesti siinä 5vkn tietämillä ja nyt taas kiukutellaan. Tissillä vetää ittensä kaarelle eikä meinaa millään saada aloitettua imemistä. Äipällä niska kenollaan ja tuskahiki päällä kun yrittää avustaa alkuun. Hohhoijjaa, kyllä mustakin alkaa jotenkin tuntua kurjalta tää imettäminen, en tiä, jotenkin vaan turhan tuntuista. Imee max.5min ja sitten annann pulloa päälle. Tissi on kyllä ehdoton yöunille käydessä, vaatii parin minuutin "hyvänyönimutukset" ennenkuin nukahtaa. Vähän arvelluttaa miten nukahtaminen sitten tulevaisuudessa onnistuu ku en enää imetä :/ ...

Neuvola on täälläkin tänään. Poika nukkuu nyt ja kohta kun herää niin syödään ja lähdetään vaunulenkille. Pitäis ehtiä vielä syömään ennen neuvolaa mikä on klo14.15 jos olis siellä tällä kertaa tyytyväinen. Viimekertainen lääkärinneuvola meni ihan ketuille kun poju huusi kuin palosireeni lähes koko vastaanoton ajan. Oli väsynyt kun jäi unet kesken. Nyt mulla on jo ihan kammo että miten tänään menee.. Musta on tullut jotenkin tosi arka lähtemään mihinkään pojan kanssa, kun pelkään että en saa ruokailuja ja nukkumisia ajoitettua sillain että olis tyytyväinen reissussa. Ihan hölmöä sinänsä, mut pakko se vaan ois alkaa käymään jossain ettei ihan metity tänne kotiin... Ja tietty poika aistii senkin jos äiti on epävarma ja hermostunut niin on sitten itsekin. Plääh, onko muilla mitään vastaavaa?

Semmosta tällä kertaa, omaa napaa taaskin :ashamed: ..
Onnittelut nimen saaneille :flower: !

T.R+P +2kk
 
rosinante mä jännitän kaupungille lähtöä vauvan kanssa. tai koitan aina lähdöt yleensäkin miettiä hirmu tarkkaan miten pääsis varmimmin ilman huutoja.eli eka unet,sit kun herää,niin pitäs hetki leikkiä ja jutustella ja sit maito ja sit vauhdilla menoks! mitenkähän saankin semmosen stressin noista lähdöistä,ei ennen ollu..

tänään oon vähän surkeissa fiiliksissä,kun tädin mies kuoli eilen illalla :( juuri kuun alussa ehti tulla neljännen kerran vaariksi,mutta ei pienintä ehtinyt koskaan näkemään.on se sydän kumma juttu,nopeasti vie.ikääkään ei ollut kun vähän päälle 60v.
joku on päättänyt tasata meidän sukua,ettei liian suureksi kasva, nyt ollaan kaikki 3serkusta saatu vauvat helmi-huhtikuussa ja nyt eka sukulainen poistui. esikoisen syntymäyönä taas kuoli suvun vanhin.

musta on alkanu nyt tänään tuntua et jasmin syö vaan liikaa ja sit pulauttaa.käytiin yhdessä vaakalla ja mulle näytti 47, ja kun yhdessä mentiin,niin hyppäs 53kg..herttileeri ei kait se jo kuutta kiloo voi painaa :eek: viikko sitten oli 5300jotain..

hirmunen huuto on alkanu meillä iltasin taas ja masuun tuntuu sattuvan.
rytmiä ei hirveesti ole.tai sekin riippuu aikalailla siitä,ollaanko menossa johkin vai vaan kotona et miten nuo unet sit ajottuu.vaunuun un simahtaa aina,vaikka kotona normaalisti oiskin siihen aikaan hereillä. illalla nukahtaa ekan kerran noin vartiks siinä 21maissa,sit herää ja haluaa seurustella,yöunet alkaa 22-23 aikaan :(

nyt äkkiä mammateetä vääntämään ku ne nyt nukkuu molemmat!

labello ja jasmin 7vk+
 
Semmosta vielä piti kysäsemäni; meillä alkanut kuolaaminen ja pojalla menemään nyrkki suuhun. Voisko olla jo merkki hampaista? Välillä ihan tuskissaan tahkoaa nyrkkiä suuhun vaikka olis just syönytkin (ettei ainakaan nälkä voi olla). Oon kyllä kuullut että jollain vauvalla olis joskus ollut hammas jo syntyessäänkin. Kamalan aikaiselta vaan tuntuu, onkos kellään kokemuksia?
 
Hyvä kuulla että Lentis olette kunnossa. Kamal juttu kyllä muuten, juuri luin että mahdollisesti 50 000 ihmistä menettänyt kotinsa.

Ei ne hoitokuviot ihan auvoisia meilläkään ole, mutta tuntuu etten osaa oikein määritellä missä mättää ja on jäänyt kommentoimatta. Yleistä ketutusta toisinaan kyllä on, mies näyttää pitävän automaattisena että mä hoidan poikaa ja sitten erikseen, jos pyydän, niin hän. Kaikki menee vähän imetyksen varjolla eli että kun hän ei voi. vaikka olen muistuttanut että se on ainoa asia mitä hän ei voi tehdä, kaiken muun kyllä. Kiukkua on ollut mutta toisaalta olen yrittänyt ajatella että se on nyt tää vauva-aika ja sit kuviot muuttuu. Itsekkäiltä tuntuvat silti nuo ukot joskus.

HM: Joo gyne sanoi että jokin leikkaus/repeämäkohta ei tule paranemaan itsestään mutta se VOIDAAN operoida. Kyllä mä sit haluaisin (oletan) sen operaation, mieluusti palautuisin mahdollisimman ennalleen. Mut saapas nähdä. Näiden juttujen takia en FB:ssa ole aktivoitunut, en todellakaan alkaisi siellä kertoa välilihaleikkausjuttujani ; )

Karvatonkoira, sama mulla eli on syötävä 'kunnon' ruokaa (siis ihan lämmin lounas ja päivällinen) jotta maitoa tulisi. Imetyskriisiä ei ole ollut mutta pojalla on jonkinlaista 2 kk kriisiä tosiaan ja edelleen varsinkin se nukahtaminen on sen päiväistä kikkailua, erityisesti illalla. Tissille kyllä nukahtaa mutta ajoiteuksen pitää osua just kohdalleen tai syö, torkahtaa pariksi minuutiksi ja herää kiukuttelemaan väsymystä. Edellisyönä sain jollain konstilla mahan päälle nukahtamaan ja eilen isä sänkyyn mutta sekin aikamoisen huudon jälkeen, ihan vahingossa.

Loistava kastevideo Jejalla, imumonnia : ) voisi olla tietysti vauvakin tuo imumonni : )
tv almaa ja poika melkein 2 kk
 
Rosinante, meillä kanssa nyrkkiä tungetaan suuhun ja kuolaa tulee. En usko että on vielä hampaista kyse vaan kuola tulisi just tuosta nyrkin / tutin syönnistä. Kuulemma jos vauvalla on hampaita syntyessä ne poistetaan..?
tv
almaa uudestaan
 
HM; meillä ei suuremmin ole riidelty, ehkä sen vuoksi että on rutinoitunuit ja tuttu kuvio, että kaikki tekee kaikkea ja se tekee kuka kerkiää.Eli meillä ei ole miesten tai naisten töitä.mies auttaa tosi paljon, mutta itse huomaan äksyileväni ja saatan sanoa ettei kukaan auta.. :/ Tai kyllä mua välillä pännii, kun itse sekotan ruokaa, lapsi tississä roikkuen ja toisella kädellä välillä koetan kiskoa lasten vetskareita kiinni niin mies istuu hiljaa netti sylissä eikä kuule eikä näe..Eli silloin tekisi mieli avautua ja huutaa että on teillä isäkin..No mutta noin niiku yleensä ei tosiaan juuri olla hoitamisesta riitaa saatu.

rytmeistä; alkaa joo jonkinlainen löytymään.Aamut ja päivät lähes nukutaan, illalla seurustellaan ja lopulliselle unille päivän päätteksi mennään 23 aikoihin.Nyt selvitty 2x yössä heräämiseltä.

Nyrkit; löydetty on ja jo kauan niitä imetty.Mutta varsinaisia käsiä ei ole löydetty.Maitopurkin lehmälle puhutaan hellästi ja hartaasti, naurut päälle vielä.Miten tuo vauva on niin ihana??? Mä joka päivä jaksan silmät suurina ja ääneen ihmetellä miten onnellisia olemme vauvasta ja kuinka ihana on..Kohta tuttuja alkaa jo ällöttämään tuo mun fiilistely..Mutta totta se on!!
:LOL:

Menkat; jotain tuhruilua havaittu, voi vinde jos ne nyt jo alkaa..ei ollu yhtään ikävä, muuten.

ruokareseptejä lukiessa tulee aina hirvee nälkä, ihania kermahässäköitä...

Ja tuo ilma kruunaa niinku tän päivän..Ei vitalis, mitään ei tapahdu kotityö rintamalla ja haluisin vetäytyä viltin alle jonku lälly-itku-imelä kirjan kanssa ja lukea keskeytyksettä monta tuntia ja päälle nukahtaa auvoisasti kirja käteen..Kuten huomaatte, pienet olis fantasiat mutta mahdottomia toteuttaa :LOL: :kieh:

sini ja neito 2,5 kk reilu
 

Yhteistyössä