Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

Glow
Cerazette PILLERIT sain reseptin minäki eilen, enpä ehtiny ees kysellä kun lääkäri sen tyrkkäs käteen. En hakenu pillereit vielä. Arvelutttaa noi pillerit, jos muutun kiukkuseks :/ niin kävi kun muutamia vuosia sitten pillereitä söin.

Meilläki eilen ja tänää ollu kovat tissittely päivät! ja minäki ajattelin et onks maidon tulo jotenki hiipumassa, apua miten sitä saa lisättyä!? Noh, eiköhän vauva pidä siitä huolen ja ite pitäis muistaa juoda, mä en vaan meinaa muistaa. Meillä kans tommonen "lohtu tissittely" vauvalla tuntuu alkaneen ja mammahan tarjoo sitä reppanalle :heart: yks aamu tarras itteään tukasta kiinni ja repi vaan tiukemmin ja huuto yltyi, en meinannu saada nyrkkiä auki ja irti raukalta heti. Tänä aamuna onnellisena katteli ja jotain vähän äänteli ihanasti, kunnes raapasi itteään ja itkuhan siitä tuli.

Hyvät unet vetäs eilen iltapäivällä! 3 tuntia... eikä välittäny mitään vai siirrettii kaukalosta vaunuihin ja vaunuista kaukaloon, jatko unia kaukalossa viel kotona. Iskä vaunutteli vauvankaa kaupungil eilen kun mä kävin jälkitarkastukses ja sen jälkee käytii ostelees aurinkorasvaa ym tarpeellista.

Vauvahan pidetään varjossa, rattaissa hyvä suoja ja muutenkin siellä etelässä... mut lienee syytä silti laittaa aurinkorasvaa? löysin hajusteetonta lv:n aurinkorasvaa.

Omia kesävaatteita sovittelin eilen ja voi jestas täälläki tota MAHAA :kieh:
Paino on pudonnu ihan kivasti, mut vartalo on muuttunu ja maharöllykkä on hirvee! :'( :attn: kattelin kuvista että esikoinen ku synty syksyllä, niin keäsällä oon ollu jo hyvännäkönen. Eli nytkö ois tavote syksyllä olla "normi mitoissa" ? Esikoisen synnytyksen jälkeen en sen ihmeempää tehny kun kävin uimassa 1-2 kertaa/viikko ja lenkkeilin joka päivä. Nyt vaan tuntuu niin epätoivoselle ton mahankaa. Joooh, pienet on murheet mut silti!

jaha, nyt taitas olla Onnilla ruoka-aika
 
orchid ja bianca laitetaanko vauvojen nimet etusivulle?

mulla on jälkitarkastus vasta 22.4. tääl ei vissiin oteta papaa silloin vielä,ainakin viimeks muistaakseni piti mennä sit uudestaan papaa varten ku menkat alko.

lentis jopas olet saanut kummat kommentit ventovieraalta :eek: :headwall:

jaanan kuulumisa kiva kuulla myös pitkästä aikaa! (minäkin luulin tiputtaneeni itteni listalta kun en ollutkaan lasketun ajan alla...:D )

tuulen sydän :hug:

kerhoilu me käytiin esikoisen kanssa pari kertaa avoimessa päiväkodissa ennen vauvaa, nyt mua ei saa sinne millään,oon se semmonen pöpö pesäke. muutenkin taidan olla vähän ylitarkka,meille ei oo nuhavieraat tervetulleita ja en epäröi kysellä et ei kai oo merkkiä flunssasta tms ku sillon meille ei saa tulla :snotty: Enkä muutenkaan noista kerhoista yms oikeen tykkää. Pojan takia ois "pakko" käydä kun raukalla ei oo juurikaan kavereita tässä,mut mä niin inhoon niitä. siellä sit olla möllötän ku on niin sisäänpäin lämpeevää porukkaa niissä ettei siel uskalla kellekään ees puhua.. muutenkin oon super huono tutustuun uusiin ihmisiin :ashamed:
(sentäs uskalsin teille naamani paljastaa fb.ssä, mut te nyt ette ookkaan enää vieraita :D:D)

maidontulo tuntuu täälläkin vähentyneen. Tai suihkulla tulee vieläkin välillä, mut kun vauva on rinnalla niin tuntuu ettei sieltä tule mitään ku niin kiukuttaa.

jaha nyt se heräs..

labello ja mytty 6vk+
 
:wave: perjantaita kaikille!

Tässä taas kirjoitellaan tyttö sylissä, sitterissä ei nyt viihdytä hetkeekään.. käyhän se näinkin taas yhdellä sormella näpytellen :) oon taas kulkenu tosi hehkeen näkösenä koko aamun, vanha yöpaita ja olohousut jalassa, sit tuli vielä naapuri soittaan ovikelloa ja toi pikkuiselle tuliaisia ulkomailta, aivan ihania unihaalareita :) hiukan nolotti avata ovee tällaset kuteet päällä, mut sellasta se on tää mamman elämä, et ei oikein ehdi itseensä keskittyä kun on kädet täynnä töitä :whistle:

Täällä myös yks joka voi liittyä röllykkämahojen porukkaan :eek: ei kyllä peiliin paljon tee mieli katsoa.. odotusaikana tulleet kilot on jo lähtenyt, mutta edelleen on ylipainoa kun sitä oli jo ennestäänkin ihan tarpeeks :whistle: haikeena katselen välillä jotain kuvia, joissa olen todella hoikassa kunnossa.. no ehkä vielä jonain päivänä onnistun laihduttaan itseni siihen kuntoon :ashamed:

Ehkäisystä, mitähän sen kans taas pitäis tehdä kun tuntuu ettei oikein mikään sovi mulle.. Ennen raskautta oli käytössä Yasmin-pillerit ja ei sopinu yhtään mulle, vei kaikki halut täysin ja teki mielialan tosi kurjaks. En tiiä sit millasia noi minipillerit olis, kun en haluais kortsujen kans pelata koko ajan ja toista lasta ei oo kyllä suunnitelmissa vähään aikaan.. Onko muilla kokemuksia minipillereistä yleensä?

Lentis, toi sun miehen tilanne on tosi kurja :hug: tiedän tunteen, kun meillä myös miehellä huono työtilanne, yt-neuvotteluja käydään joka viikko ja tarkkaillaan tilannetta. Vielä ei oo päätetty lomautetaanko ensin vai pidetäänkö lomia pois, mut luultavasti irtisanomisiakin on tulossa. Siinä on kyllä ihmettelemistä, kuinka pärjätään jos näin käy :(

Rotavirus-rokote, aiotteko ottaa vauvalle? On kyllä hurjan kallis, mut olishan se tietty tosi hyvä juttu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kareliini ja vauveli 3vkoa+1pvä :heart:
 
Mä odottelen Kaapsun heräämistä... Kyllä se nyt nukkuu, kun pitäis päästä liikkeelle. :LOL:
Roikun sit täällä...

Ei oteta rotavirus rokotetta. Mä kammoan niit muutenkin, kun esikoisel tuli hirveet kivut kaikista aikoinaan... Meinasinkin aloittaa ne hiuka myöhemmi... Katsotaan ny.

 
Täälläkin poika vielä tuntuu nukkuvan, vaikka on jo kaks tuntia nukkunu. Välillä on vähän venytelly ja sitten taas nukahtanu. :)

Seranzu Mulle neuvolan täti nimenomaan sanoi, että saisi imettää vain sen kymmenen minuuttia. Ei saisi kuulemma antaa tunti tolkulla olla tissillä. Eipä sillä, että nykyään ois tarvinnu niin kauan tissitellä, alussa saattoi mennä yli tunti. Nyt vaihtelevasti 5-30 min. menee. En ole huudattanut poikaa ja ottanut tissiä pois kun on menny 10 min. Muistelen jostain lukeneeni, ettei tuossa kymmenessä minuutissa vauva ehtis vielä imeä tarpeeksi saadakseen sitä rasvaisinta takamaitoa. En kyllä muista että mistä noin luin, on tullu sen verran paljon luettua kaikenlaisia vauvanhoitojuttuja. :)
 
Ai 10 min tissillä vaan :eek: Meillä ollaa tuntitolkulla, tai no joskus se 10 min mutta sitte ollaa taas 10 min jälkee :kieh: Meillä toi tissi selkeesti ajaa tutin virkaa ja se pistää sitte **tuttaan.. Viime yönä esmes oltiin hereillä yhteen asti ja oikeesti kaikki keinot kokeiltiin mutta tissille rauhottu ainoostaan, eikä tod ollu nälkä. Itellä oli vaan kamala päänsärky ku oon ollu kipeenä eikä ois ollu energiaa tommoseen. Sitte kun sai tissin suuhun ni nukahti, herätäkseen taas kun siirsin kauemmas :kieh:

Meilläkään ei otettu papaa jälkitarkastuksessa. Mulla on kierukka resepti valmiina ja sen voi laittaa kun vauva on 4 kk. Tosin mä taidan mennä yksityiselle sen laitattaa ja otattaa papa samalla.

Onko kellä muuten ongelmana sappikohtaukset synnytyksen jälkee? Mulla alko esikoisen jälkee ja sitte oli raskausaikana tauolla ja nyt sitte taas.. Ens viikolla ultraan, on meinaa v-mäinen kipu kun kohtaus tulee :/

Me otetaan tytölle rotarokote. Se laitetaan ens viikolla. Se on kuulemma tulossa yleiseen rokotusohjelmaan mutta ei ainakaa täällä vielä kuulu siihen.

Ihanaa kun on molemmat lapset unilla :heart: Mies on pekkasella ja tänää pitäis hoitaa viimeset ristiäisjutut =) Huomenna pääsee kampaajalle, eihän tosta värikäsittelystä kampaajan tuolissa oo vasta ku 1,5 vuotta :kieh:
 
Maidon tulon hiipuminen tais olla vaan ohimenevä juttu. Nyt taas näyttäis tulevan normaalisti, tosin en ole pumppaillut, mut tissit tuntuu "täydemmiltä" (vaikka lentis sanoikin, että tissien tuntuminen tyhjältä ei ole merkki maidon loppumisesta.) Luulisin, että kun lauantai-sunnuntai välisen yön neiti oli mummolla, niin en pumppaillu kun kaksi kertaa n. 24 h aikana :eek: ja sitten maanantaina oli taas kummitädillään 6h hoidossa ja silloinkaan en tainnu pumpata olleskaan, niin jos ne tissit luuli et nyt loppuu imettäminen ja joutuivat sitten käynnistämään tuotannon uudelleen :/ :p tai näin kuvittelisin ja siitä syystä tissit tuntu tyhjiltä...tai voihan olla, ihan normaalisti sitä maitoa on tullut, mutta juurikin niin on käynyt kuin lentiksen tietopaketissa luki, eli maidontulo tasaantuu.

Rotarokote oli harkinnassa, mutta eipä taideta ottaa. On ennenkin selvitty ilman sitä. Ja tottakai myönnettävä on: Raha... :ashamed: eli aika kallis on.

10 min imetys kuullostaa kans minusta hassulle...No meillä harvoin imetään yli 10 minuuttia, mutta kyllä vauvan pitää antaa imeä niin kauan kuin se haluaa, näin minulle on opetettu. Eli jos imuote on hyvä ei imettämisen kestoa tarvitse rajoittaa, muutoin kannattaa vaihtaa 15-20min välein.

Jälkitarkastus oli ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sisätutkimus tosin oli aika kipeä ja sattui :/ Ehkäsy odottaa sinne asti kun alkaa kuukautiset, siinä välillä mennään kortsulla :kieh: eli olen suunnitellut sitä kuparikierukkaa.

No mutta, nyt jatkan loppuun siivous hommat niin pääsen illasta ihastelemaan Labellon vauvaa. :)

Jospi ja Henni 7vko+
 
Joku puhu jossain vaiheessa siitä mönkimisestä... Meil on kans semmonen mittarimato.. Yölläki kyllä hilaa ittesä tissiin kiinni vaikka kuinka yrittää laittaa kauemmas.. Hassun näkönen kun eka siirtyy pää ja sitte jalat ja jotenki se kiehnää ittesä viereen.. (ei se nyt kovin kaukana muutenkaa oo mut kuitenki :D )
 
on niin laiska päivä et jumin nyt taas heti takas koneelle ku nappulat nukahti :ashamed: jospi ei kyl varmaan löydä meitä tän sotkun keskeltä ku en nyt jaksa raivata...sorgen vaan :ashamed:

rota otetaan,ekan satsin hain apteekista viime viikolla ja hintaa oli reilu 55e. meille laitetaan se rotateq,eli kolme annosta. terkka sano,et tampereella käyny ilmi et muutamat niistä lapsista,jotka saaneet rotarix rokotteen,sairastu silti sihen tautiin,mut rotateqin saaneet ei,se on kuulema vahvempaa tavaraa.sit jännä tuon perusteella ku samasta neuvolasta kaverin vauvalle laitettiin just tuo rix ja meille teq...
yleiseen rokotusohjelmaanhan tulee kuulema rotateq vuoden lopussa.

nyt jatkan surffailua...:p

L+J 6vk+
 
seranzu; kato me ollaan maailman nopein kansa :LOL: :kieh: juuh, niin syöttäminenkin tapahtuu niin nopsaan.(oli huono vitsi..)

Rota; meillä otettu hörpyt ruiskusta jo ekasta satsista, seuraava parin viikon päästä.

Meillä nukutaan, ja pitäis tehdä kaikenlaista.kauppaan ostaan ruokaa ja siivota kun ollaan viikonloppuna menossa koko ajan.

Galluppi; MITÄ HYVÄÄ KOTIRUOKAA HALVALLA JA NOPEESTI / HELPOSTI?
Siis mulla välillä raksuttaa ihan tyhjää ja ruuat jää päälle ts.usein samaa kunnes hoksaan että maailmassa on muitakin vaihtoehtoja..

Mun pikaruoka on selkeesti spaghetti ja jauhelihakastike. toinen helppo ruoka joka tulee itsellään on kalavuoka. (perunasipuli sekoitus pussi ja paketti seitiä tai lohikuutioita.sitruunapippuria, suolaa ja maitoa tai ruokakermaa. Uuniin kypsymään noin 1,5h eli tulee just sopivasti vaunulenkin aikana.)
Mulla on välillä niin kiire ettei malta montaa tuntia vääntää gourmeeta, tai tarvii just joku näpsä uuniruoka että kerkiää rauhassa lenkille ja että ruokakin kuitenkin tulisi samaan aikaan.Nyt meillä onkin ollut paljon uunissa tulevia ruokia jotta riittää päivässä tunnit.Ja mä en suostu tekemään einesruokia kuin kipeänä.

halit kaikille kellä epävarmaa taloudessa töiden suhteen.se on kurjaa, kun jollain on vaan elettäväkin.Onneksi mulla on se tilanne ettei multa työt lopu eikä pysty vähentämään eikä lopettamaan, sairaita aina riittää.Eli jos tulevaisuudessa kävisi niin että mies joutuisi töistä pois niin siitä tulisi koti isi ja mä lähtisin elättämään perhettä.onneksi mun mies tykkää olla lasten kanssa ja ei kammoksu koti-isyyttä.(on joskus ollutkin pieniä pätkiä jokaisen lapsen kanssa)

ei maar, nyt ruoka on vasta teoria tasolla tulossa (eli siellä kaupan tiskillä..)kai mun täytyy lähteä rahnustaman sitä kotiin päin ja aina muuten meillä on jääkaappi tyhjä, kantaa sinne kuinka paljon ja mitä vaan.

hyvää viikonloppua ja onnistuneita ristiäisiä kaikille!
kuulumisiin, sini ja tyttönen






 
Heippa!
Meillä Elias on nukkunut tänään ½ tuntia tuosta aamu 9-16 välillä :eek: mutta tyytyväisenä kuitenkin vaan katsellut ja välillä syönyt, eilen sit nukkukin lähes koko päivän, kummasti vaihtelee nuo unet!

siniraita mä kannan kans kassikaupalla ruokaa ja aina se on lopussa, mihinkä lie kaikki katoavat, ei kait äitikään voi kaikkea syödä jatkuvasta nälästään huolimatta :whistle:

ehkäsy varmaan otan ne minipillerit, vaikka ne aiheuttaa vaikka mitä välivuotoja. Viimeks oli ceracettepillerit nii vuoto oli lähes kokoajan, jos vaikka jotkin toisen merkkiset kokeilis, oon miettinyt kans sitä hormoonikierukkaa, mutta meillä olis ehkä tarkoitus hankkia vielä neljäs lapsonen 2-3 vuoden päästä, saahan sen kierukan tietty pois. Kierukkaa ei ole ennen ollut, et en kyllä tiedä mitenkä käviskään...maanantaina jälkitarkistus, jos pyytäis varulta kummankin reseptin!

:wave:
 
pur
NARU Ootko semmosta rengasta miettiny. Sitä voi käyttää kyl vast imetyksen jälkee kun siinä on estrogeeniä mutta muuten on elimistölle (lukemani mukaan ) aika mieto kun ehkäsy tapahtuu paikallisena vaikutuksena enempi. Eli vähempi ylimäärästä hormoni rumbaa elimistöön.

MATMA Sipulin jätin pois just tosta kypsennetystä muodosta kun en raakana usein syökkään mut kypsennettynä kyl paljon päivittäin. Valkosipulista en suostu luopuu ainakaan vielä kun sen muut vaikutukset ja maku on vaan niin hyvät. Ja kuten sanottu paukuttelu meillä jatkuu edelleen mut kippuaallot ei kuulosta tulevan tytöllä kipeinä tai ainakaan niin kovina ja yöt sujuu rauhallisesti. Sit on kyllä aamusin semmonen paukuttelumaratoni että... =) . Ollaan nyt viel kahtena iltana jätetty se relakin pois ja mitään vaikutusta mihinkään suuntaan ei tolla ole, joten kun ei kerran autakkaan niin ei kyllä jatketa sitä meillä jos näin viel muutaman pvn jatkuu.
Siis kokeilla kannattaa kaikkee mut yhen ruoka-aineen kerraalaan vaan tietty voi kokeilla. Ja muuten neuvolassa on hoettu kans ruisleivästä, ei oo monen mahalle kuulema hyvä. Onneks ei meillä ollu se kun mautonta on vaalee halpaleipä.

PIENI VAUVA on täälläkin, eikä tuo tunnu ketään haittaavan. 6vko tyttö paino melkee 4kg 53 cm pitkä. Ihan hassulta näyttää muut vauvat kun välillä näkee, tähän pikku peipposeen kun on tottunut.

KÖSSI ja muut joil on paino pudonnu. |O mä oon niin kade :ashamed: ja mä alan oleen ihan maassa ku lueskelen tääl aiheeseen liittyviä juttuja. Mä en edes tienny et sil asial on mulle mitään merkitystä ennen ku nyt kunsiitä on tullu ongelma. Mutta kyllä nyt on alkanu ottaa itsetunnon päälle kun mulla tuli raskaudess 20+kg, täysimetyksel mennään 7vko menny ja vaan 10kg lähteny.

 
Kiitos tissittely kommenteist. :flower: Maailman nopein kansa :LOL: Joo siitähän oli se mainoski vauva tissillä. :LOL: En kyl mäkään missään nimes riuhtois vaavia tissist irti 10min jälkeen :eek: :eek: Outo neuvo neuvolas... Mut joo hyvä tietää, että aika riittää. No tänään herra nukkui 3,5h sillä vajaalla 10min tissittelyllä... :whistle: :wave:

RUOKA on munkin ainainen ongelma ja ruokakauppaan saa tota valuuttaa kantaa tosissaan. Tälläkin viikolla menny 160e... Ja isäntä vie hakenu jotai kinkkua ja maitoo lisäksi. Ja tosiaankaan en gurmeeta laita... Ihan perussettiä... Mä kun olen vielä ammattilainen niin luulis ruoan syntyvän vasurilla... No ei ihan. :whistle: :whistle:

Meillä menuu esim tällä viikol:
Ma: jauhelihakastike ja spagu
Ti: uunimakkaraa ja perunat
Ke: jämiä...
To: kinkkukiusaus
Pe: pizzaa suunniteltiin illaksi
La: ostin jauhelihaa... murekkeen tekee äkkiä sipulikeitost. Tai sit teen makrulootaa..
Su: broilerist kastike... Sipulia, kermaa sekaa ja vähä mausteit Hunajamarinoitui suikaleit.

Salaatin olen tehny kans joka pv. On muute hirvee raastaminen 1kg porkkanas... Toivonkin yleiskonetta :wave: :wave:
Yhden lämpimän ruoan tarjoan porukalle päiväs. Kun koulus saavat kaikki. Isäntäki... Tai sit syö duunis mitä syö (hampurilaista...)

Noihin salaatti vermeisiin ja hedelmiin uppoaa ihan sikana rahaa...
Mikäs teitin muide budjetti on viikolle?
Meitä siis kaks aikuist ja 15v poika ja 11v tyttö ja tuo Kaapsu joka ei kuluta ku vaippoi...
Tuos rahas 160e on varmaan mukana jotai muutaki, perusterviketta kotiin. WC paperia ym fairypurkkia...

Pitäis opetella tekee ruokaa kahdeks päiväksi! Mut meitin sakki syö nii paljo, ettei oikee tunnu onnistuvan. Jää aina pari annost... Sit onki yks kokoelma päivä.. Tyyliin syökää mitä löydätte...

Baby muuten nukkuu taas.. Koko päivän nukkunu. B)

Seranzu ja Kaapsu 5vko ja jotai...
 
Moikka,

jälkitarkastus käyty ja taas oli aikamoinen lekuri, kuulema pukamille ei nykyään tehdä mitään että "yksityisellähän ne tekee mitä vaan rahasta" ja sitte pyysin genitaliherpekseen reseptin, niin eukko kirjotti ja sit ku kysyin että "mites kun imetän?" vastaus"voithan sä olla sen aikaa imettämättä kun syöt lääkkeitä" eli 5 päivää |O Haloo, voiko olla edes 5 pvä imettämättä etteikö se haittaisi maidon tuloa jatkossa? Mä alan näkee jo ihan punasta..onneks on se vauvavakuutus eli aion jatkossa mennä vaavin kanssa todellakin yksityiselle ja maksaa oikein riihikuivalla rahalla, ettei tarttis kuunnella kaikenmaailman bull***ttiä!
No mulla on kesäkuun tienoilla gynepolilla sitten se jälkirtarkastus vielä kun repesin niin pahasti, niin jos siellä saisi kuitenkin asianmukaista hoitoa.
Niin ja kun sanoin että ku tavara on vieläkin niinkipee ettei farkkuja voi pitää niin se kirjas sen kyllä ylöskin ja totes että voi mennä vuodenkin ennekuin palautuu. Ihanko totta? Onko jollain menny niin kauan?..kertokaas keillä kokemusta pahoin revenneillä?? Mulla siis myös "peräaukon totaali repeämä"
Ehkäisynä meillä skordarit..kunhan nyt uskaltaa nähdä aiheesta muutakinkuin unia ;)

Rota Otetaan mekin jos saadaan joskus resepti, kun jo viime kerralla sen pyysin, ja sen piti olla valmiina nyt, mut eipä ollut :/ Rotateq nimenomaan, olen myös kuullut et se on parempi.
Papaan sain lähetteen ja siel tulis käydä kuulema n. puoli vuotta synnytyksen jälkeen, tosin ei ole kuulema niin justiinsa sekään...

Kotiruoka Tonnikala pasta on kans herkkua. Tonnikalat ja sipuli ja valkosipuli pannulle, perään pyre ja murska ja purkki ruokakermaa 15%, mausteita ( kokeiles ihan aavistus curryä sekaan) ja ääntä kohti, slurp! Aniharvoin vaan meillä kun toi mies ei tykkää tonnikalasta :p

Viimeyönä vaavi heräs 4:n tunnin välein, mut edellisenä nukkui 8 tuntia !!! Jopa meikäläisellä, osittain imettäjällä, oli yökkäripaita märkänä. Aika huvittavaa kun koko family meni samaan aikaan nukkuu ja mies heräsi ensimmäisenä töihin..sitten vasta vaavi ja äippä syömään..

Nyt meen jatkaa kokkailua..esivalmistelen sunnuntain kastajaisiin pöperöitä. Kävin myös tilaa kukan ja laina astiat on nyt talossa. Hyvältä vaikuttaa =)

hm ja Nöksy 7 vko joka saa sunnuntaina nimen :heart:
 
Kylläpäs ootte tänää kirjottanu ahkerast :D hetki meni lueskelleski taas.

Papille sit soitin tänää ku ei siit mitää kuulunu ja ku sanoin et haluun vähä jutskaa kasteest ni se kysy et oisko sit ollu tarvet nähdä ennen kastet viäl :eek: se meinas ettei tarvii ku on mun lapsii ennenki kastettu. Joo eri kaupungis ja yli 6 vuat sit et just. Eli kyl mä halusin kertoo sil et mitä halutaan ja nimenki vois pappi vaik tietää etukätee. Sano tulevas sit sunnuntaina hiuka ennen kastet ni ottaa sen nimen sit. Sen sit kuitenki ehtisin kertoo mikä oliki tärkeint et ei haluta virsii ja koko toimitus lyhyen kaavan mukaan.

Aamul oltii sit mun duunipaikas ja vaatekaupas ja vauva onneks nukku koko 3 tunnin reissun.
Nyt illal olin kulmien laitos kosmetologil ja taas vaatekaupois 3 tunnin reisul ja vaavi nukku taas kaukalos koko reisun. Lapsille löyty vaattei ja vauval kasteen jälkee pidettäväks pikkune vaaleenpunane mekko ja sukkahousut. Jos on kauheen kuuma kämpäs ni varmuudeks sit piti ostaa röyhelöpikkuhousut :D

Kerhoista mä olin esikoisen kaa sellases vähä erilaises äitilapsikerhos mikä oli joka päivä ja kesti 4tuntii ja meit oli siäl 5 äitii. Tääl ei oo oikee mitää muutaku seurakunnan kerho ja ei nappais sen uskontojutun takii yhtää mut aattelin sinne sit kuitenki mennä katto. Parin viikon pääst on seuraava ku pääsiäinen sotkee.

Jos sit alkais kattoo lehvaa ja syämää iha vähä vaa karkkii :p
 
Ah, nukuinpa vaavin kans tuossa 3 h:n päikkärit äsken! Poitsu on kyllä nukkunut tosi paljon tänään ja sit vielä äippä pakottaa viereen. :p Mutta kun väsytti niin juukelisti. Maito taisi olla kyllästetty jollain unihormoneilla, kun sammui ukkelikin samalla. =)

Ruoka: Tänään oli pakko saada kunnon ruokaa itsenikin, joten kehittelin kanapastahässäkän. Fileesuikaletta, nauhapastaa, 3:n juuston kermaa, pinaattia ja aurinkokuivattua tomaattia. Ei vie aikaa kuin kanojen paiston ja pastan keiton, ja ainekset sekaisin. Ja tuli muuten hyvää, laitoin pakkaseenkin. Hedelmät muuten tosiaan on sika kalliita. Pari päärynää yli 2 egee. :eek: Ja banaaneista oon päättänyt, etten osta yli 2 euron kilohinnalla. Joku roti sentään asiakkaiden kynimisessä. :LOL:

HM: Olipa pösilö lekuri. Pukamat voi kyllä vielä parantuakin tai häipyä lähes olemattomiin ilman leikkuria. Itselläni on käynyt niin kun aineenvaihdunta on jälleen normaalia ja saa enemmän liikuntaa kuin duunissa ollessaan.

Kössi & poitsu
 
Cerazette-pillereitä mullekin tarjottiin neuvolassa, mut en haluis niitä kokeilla ainakaan vielä imetyksen aikana. Jotenkin pelkään, et vaikuttaa vauvaan vaik ei pitäis. Ja sit jos vaikuttaa mun halukkuuteen, niin se ei oo kivaa miehelle. Ennen raskautta käytin Femodeneja ja olin tosi haluton ja se vaikutti kyllä mieheenkin tosi paljon. Mies suostuis kyllä käyttään kortsua, mut ällöö sekin on...

Rotavirusrokote otetaan ja saadaan ilmaiseksi, kun mennään siihen rokotetutkimukseen mukaan. Soittelin neuvolaan ja sanoivat siellä, et on ihan turvallinen osallistua, joten uskalsin sit ilmottautua. Säästäähän siinä sitten mukavasti rahaa.

Pukamista ja HM
; mulla kans lekurilla samansuuntainen kommentti; hae itse apteekista jotakin voidetta. Eli ei paljon kiinnostanut sitä mun pukamavaivat... Muutenkin sun lekurin kommentit aikas hölmöjä!!

Lentis; tosi kurja juttu sun miehen työtilanne. Mun mies "vähän" samalla alalla täällä suomen päässä, siis huoltopuolella ja yt:t kans menossa ja lomautuksia tulossa...

En oo oikeen tällä viikolla ehtinyt tänne palstalle... Meillä tulossa iso remppa yläkerrassa ja jos jonkinlaista urakkaäijää rampannut tällä viikolla täällä. Parina aamuna joutunut heräämään ihan herätyskellolla, et ehditty vauvan kanssa yläkerrasta alakertaan "karkuun" tarjouksentekijöitä. Nahkavekkari ollut siis lomalla :LOL: Mut ihania ilmoja ollut tällä viikolla, oon vetänyt neljänä päivänä tunnin lenkin ja nauttinut keväästä. Eilen illalla oltiin perhevalmennuksessa ja voi kun siellä oli yks 2vkonen vauva ja niin pikkanen, vaikka saman kokonen kun meidän Alexi sen ikäsenä. Siinä sen huomas, kuinka oma lapsi on kasvanut kauhiasti!

Meillä ollaan tänään 2kk ja käytiin ulkona syömässä miehen (ja vauvan) kanssa ja sitä juhlistamassa. Poika nukkui koko reissun, joten hyvin meni.

Nyt huudellaan iltasyötölle, josko menis jo yöunille tämän syötön jälkeen =)

Tuiskunen ja Alexi tasan 2kk
 
kerhoista me käydään seurakunnan perhekerhossa, muuten ei tiedä mistään että olis seurakunnankerho kun että on ruokarukous ennen ruokaa, hyvin voi mun mielestä mennä mukaan vaikka ei kirkkoon kuuluiskaan! =)
Paitsi yks haittapuoli tosiaan on :whistle: meillä on Eliaksella jo toinen nuha!!! Ekan nuhan toi isompi poika tullessaan omasta kerhostaan se ehti parantua ni nyt on sit uus nuha kun kerhossa käytiin ja aina siellä vaan näyttää joitakin räkäneniä löytyvän! |O Mutta muuten ihan kivaa joo!
 
Kössikenguru: Poitsun iskä on kans pieni, 166cm/60kg. Myös miehen vanhemmat pieniä eli suvussa kulkee. :)

Haavemamma: Voi olla, että täälläkin tosiaan harpotaan jossain vaiheessa tuon kasvun kanssa. Tai sitte ei, kun mieskin tommonen pikkunen. Mut ei väliä, kunhan poika kuitenkin kasvaa. :D Tosi tökerö lääkäri muuten sulla ollu jälkitarkastuksessa. :|

Rotavirus-rokote: Meidän poitsulle se eka annos on jo annettu 2kk neuvolassa. Toinen annos sitten 3kk neuvolassa. :) Taisin jo mainita, että täällä meilläpäin tuo on ilmainen, joten se suurin syy miksi otettiin.

Tinttu & Juuso 2kk 1vko +
 
jeja, aika jännä ettei pappi olisi välttämättä nähnyt ennen ristiäisiä. Meillä kun ainakin me saatiin valita kotikäynnillä muutamasta vaihtoehdosta aina että mitä halutaan mitä pappi lukee.. ja valittiin virret.. Eikös teillä sitten itse valita sitä kasteen kulkua..? taitaa mennä sitten aika eri tavalla eri paikoissa.

Ruoka, se on kyllä aina loppu. Kaupassa saa käydä jatkuvasti.. nopeita ja helppoja ruokia on meillä lohilaatikko/jauhelihalaatikko. Eli just se perunasipulipakastepussi, jauhelihaa/lohta, tomaattimurskaa, vihannessekoituspussi ja ruokakermaa ja uuniin. Nopeasti valmistuu myös nakkikeitto kun laittaa keittovihannespussin kanssa.. makaroonilaatikko kanssa hyvä ja vielä nopeammin valmistuu kun keittää makaronin. sitten paistaa jauhelihan siihen mausteita (välillä myös ruokakermaa) ja sekoittaa lihan makaroniin ja valmista.. =)

Tänään meillä on kastejuhla. :heart:

sadee80 & tyttö 6vko
 
Hih, sälli se sit nukku yhellä syötöllä koko yön! :D
Ei muuta kun lisää tämmöstä. Yskä kyllä on edelleen aikamoinen mutta
ei se viimeyönä kyllä haitannut enää, jospa alkais ohi mennä.
Sitä tuntee ittensä taas ihmiseks kun on saanut nukkua.

ROTA rokote otetaan. Otettiin tytöllekkin eikä sillä ole viäl ollut
minkäänlaista mahatautia.

RUOKA siis kun meillä on se ongelma et mä oon kala-allergikko ja
mies taas ei siedä kanaa ja tyttö on muuten vaan tajuttoman
nirso.. alkaa olla tosi hankalaa keksii mitään.
Nää perus jutut jauhelihakastikkeet eri lisukkein ja keitot alkaa
tulla jo korvista. Täytys vissiin vaan alkaa kokeileen jotain muutakin
ja ne syö joille kelpaa.. eli siis minä :whistle:

iitukka ja veikkavauva 5+vko
 
sadee80 Siis kyl Turus asues pappi tuli aina kotikäynnil ja päätettii siit kasteen kulusta mut tää taitaa nyt mennä nii et pappi päättää :/ . Ois se varmaa tullu jos ois vaatinu mut nyt on vähä myöhäst. Sillo ku varasin kasteaikaa ni pappi sano soittavas mul ajois ja sopivas sen kyläilyajan. Taitaa olla suht hajamiäline.
Se sentää nyt tuli selväks sil et virsii ei haluta mut toivottavast pitää sen homman lyhyenä viäl niiku haluttiin.

Ruoka Joku muuki kirjotti et pikaruakana toimii spaghetti ja kastike, nii meilki :D . Aina niit samoi pöperöi tulee väännettyy. Jossai vaihees viime vuanna innostuinki netist ettimäl kokeilee uusii helppoi ruakii mut nyt on jääny ku ei oo aikaa. Tarttis taas koklaa.
Ruaka on kyl niin kallist. Meitäki on 5 tääl ja mies varmaa eniten syä ja ei kyl oikee mikää ruaka riitä kahdeks päiväks jote joka päivä mä ruakaa teen.

Onneks viime yä meni hyvi et saatii nukkuu ku edellinen meni läskiks.

Tänää tarttis hakee ristiäisiin tilatut kukat ja loput jutut kaupast jos jotai viäl puuttuu.
Sit tulee parit viaraat mitkä ei huame pääse tulee ristiäisiin. Illal tarttis sit leipoo...plääh

JeJa + typy 5vko+

 

Yhteistyössä