Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

pur
HM mitään virallista tietoo mul eii imetyksen lopettamisesta. Ite oon koittanu nyt vähän pumppailla (n.kerran/pv) et jos sais pikkusen ees varastoon omaa sit kun loppuu maito nin vois sit antaa toisen herkälle masulle pehmeen alun ja sekotella vastiketta ja omaa noin puolet ja pouolet. Ja sit kun omat loppuu vastiketta vaan ja toivon todolle et omalla kohdalla ois ainakin noi vellit jo tullu kehiin. Niitä en kyl ite oo aatellu alottaa ennenku neuvolasta niin suositellaa.

2kk neuvola oli tänään. Kasvu on edelleen huippuvauhdikasta. Päätään tyttö kannatteleen kuulemma melkeen kolmikuisen tavoin. Seraa esineitä ja ääniä päätään kääntäen 180 astetta. Tekee mielellään vauvatusjumpan liikkeet mukana. Vastaa hymyyn ja aloittelee vuorovaikutusta. Tämä äiti on nyt jotenki ylpee lapsosestaan =) . Muutaman päivän ikävämpi homma tässä on tiedossa kun neuvolatätin mielestä mä olen kovin väsyneen olonen (itest ei kyl tunnu siltä kokoaikaa)ja tytöl on tota ilmaa mahassa ja mitään selvää syytä siihen ei löydy. MATMA meil ei sit loppujenlopuks ollu eriruoka-aineilla, eika rela tipoil merkitystä noihin vaivoihin. Rela tipat ku lopetin ni pari pv ei reaktioo suuntaan tai toiseen ja sit alko hillitön huuto. Relatipat meillä pienetää kovasti vatsanväänteidän volyymia. Nyt siis mä joudun tääl nln neuvosta syöttää tyttöö vaan kahen tunin välein (ei lohtutissiä siis kun syömin osaltaa myös lisää ilman kulkeutumista mahaan). Että parin pvn huutomaratooni tässä tiedossa varmaan, mut eiköhän me äkkiä totuta uuteen (tai ylipäätään mihinkään) rytmiin. Hyvää se varmasti mullekki tekee sitten vähän saada ilmareakookin tyttöön, edes välillä :| . Mutta sit se nl ehdotti viel et löisin korvatulpat korviin ja menisin toiseen huoneseen nukkuu ja antaisin isin tuoda tytön sit syötöille vaan, et yhtään ei sais toista koittaa autaa kun alkaa vääntelee tuskissaan :eek: , En kyl siihen varmasti pyty. Kompromissina kuitenken suostuin muuttaa miehen paikalle nukkuu jatkossa jos se vähä karsis herkimpiä reagointeja sitten. Mut että vasta sitten saisin reagoida kun toinen huutaa pää punasena ja mä kun oon aatellu et mähän oon täällä tyttöö varten.

Pur ja Pihla 2kk
 
moi
mun on pakko löytää aikaa kirjottaa teille, monta kertaa luen ja yritän alottaa kirjottaa kuulumisia ja kommentoimaan muidenkin juttuja.
noh kerron nyt kuitenki kuulumisia meiltä.. meillä vietetty viimeset kaksi yötä keskussairaalassa, kun poika oli niin räkänen. käytiin maanantaina terveyskeskuksessa näyttämässä poikaa että on niin räkäinen, noh lääkäri tokas ettei näin pienelle voi tehdä mitään.. ei kun kotiin, tiistaina oli henki ruennu vinkumaa ja vointi huononi. odotin iltaan ja menin päivystykseen, samantien poika sai höyryhengitystä ja imuja, laittovat suoraan lastenosastolle seurantaan. siellä sitten vietetty kaksi päivää ja hoidettu poikaa, tänään päästiin kotiin, mutta illalla mennään vielä ottamaan limat pois ja hengittämään höyryt spiiralla. aamulla sama homma. mua niin suututtaa toi tk touhu, ei voi tehä muka mitään tai laittaa lähetettä eteenpäin.. annetaan lapsen olla kipeenä.. *mur*

niin ja sunnuntaina oli kastajaiset nimeksi herra sai jere Elias, jonka voi laittaa etusivulle.

jatkan varmasti toiste, nyt ruokkimaan nälkäinen lapsi

hyvää pääsiäistä kakille
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Ja jaksamista kaikille, joilla sairastetaan :hug:

Alexi kääntyi tänään selältä vatsalleen :attn: Taisi olla vahinko, mutta kuitenkin... Ja nyt ollaan niin pahalla tuulella, et enpä kirjoittele enempää.

Tuiskunen ja Alexi 2kk+
 
:wave: merkkii tähä välii ni tietää taas mist jatkaa lukemist.

Nyt alko sit isil isyysloma...täst miäsaiheest enempi sit kirjottelen ku on aikaa. Nyt tarttee laittaa taas ittes ihmisen näköseks ku lähetää viemään isompii muksui pariks päiväks mun mutsille.

JeJa + Jadenna 6vko+
 
Vitsit mikä lumipyry!!! |O
Poika läks mummon kanssa tädin luokse kyläileen ja minä nyt kauhulla kattelen et jopas kamalaan ilmaan läksivät ajelemaan :|

Jasminilla oli taas eilen huuto iltapäivä/ilta, yö meni suht hyvin,aamulla sit noustiin kuudelta niin virkeenä ja pirteenä..niin siis lapset oli pirteenä,ei äiti :saint: Nyt nöksynen simahti taas ja minä popsin aamupalasta. Hitsi kun exä soitteli äsken ja tuli heikko hetki,on nyt sit muka niin ikävä sitä :headwall: nyt järki käteen taas.parempi näin.

mun tekis mieli tehä scrapbook (?) noista valokuvista,mitä on kertyn ihan hurjasti jo taas lapsista. mut miks ihmeessä mä taas mietin et jos nyt teen jasminista semmosen ni on epäreilua etten oo esikoiesta tehny! :LOL: :headwall: ei hyvänen aika ei taida olla mun päivä,ihan kummia mietiskelee. En oikeen osaa alottaa sitä ku en yhtään tiä millase nvois tehä..pitänee vissiin googlettaa jos löytys jotain vinkkiä..mä oon hirmuhuono askarteleen,vaikka mieelläni aina jotain väsäisin.

hyvää pääsiäistä kaikille!

labello ja jasmin myttynen 7vk+
 
Moi!

Tosiaan on sitten pikkasen tullut lunta!!Piti oikeen käydä enempiä lumia työntelemässä pihalla ku piti tyttö saada nukkuun takapihalle.Meni ysin aikaan ja vieläkin posottelee.Eilen nukku kans 3½h tunnin unet :D
Kämppä on nyt sitten siivottu,eilen käytiin kaupassa,toivottavasti muistin kaiken mitä pitikin huomisia ristiäisiä varten.Just katoin itelleni vaatteetkin,onneks meni päällä :whistle: viime hetken panikointia nimestä,siis mulla ei miehellä :D on ollu muutenki kyl kovan "työn" takana tämä meidän neitin nimi.

Hyvää pääsiäistä täältäkin kaikille!!

hemuliina ja tyttö 2kk :heart:
 
Hetki olis aikaa, kun neiti unilla ulkona ja mies kokkailee ja mitäpä meikäläinen tekee muuta kun koneelle istahtaa :whistle: :D ... Kotihommiakin löytyis kyllä, mutta toisaalta, meillä ne ei ainakaan ittekseen ennenkään oo mihkään hävinnyt :LOL: .

Tutulta kuulostaa noi iltapäivien/iltojen känkkäämisetja pelkillä torkuilla nukkumiset. Isla on kovasti aamu/aamupäiväuninen ja silloin nukkuukin jopa 3h unia, mutta sit ip.llä just sen tunnin ja sillonkin pitää vaunujen olla liikkeessä koko ajan. No, saa äippä liikuntaa kun päivittäin tulee sit vähintään kerran se tunnin lenkki tehtyä, ja parhaimpina päivinä kaksi lenkkiä... Mutta painonpudotus/röllykän pienentyminen on kyllä loppunut kuin seinään :( . Tähän kohtaan palautuikin melko sujuvasti, mutta nyt oon kyllä jämähtänyt näihin mittoihin. Oiskohan jatkuvalla kahvittelulla osuutta asiaan.. :whistle: . pitäis ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa toi pullan syönti, mutta mulla on ihan hirvee himo hiilareihin just pullan ja leivän muodossa!! Taitaa olla joku puutos jota yrittää mussuttelemalla paikata, tietäis vaan mikä, nii vois tehdä jotain asialle.. :eek:

2kk neuvola on tiistaina, tuun sit kertoileen mittoja.
Muuten, mietin tossa että ois kiva nähdä yhdessä paikassa miten vauvat kasvaa, siis tehdä joku "kasvu-pino" vaik etusuvulle,vai onko tyhmä idea? Ei vertailumielessä, vaan ihan mielenkiinnosta... Joka vaavihan tietysti kasvaa omaan itselleen sopivaan tahtiinsa :heart: .

Taitaa ruoka olla valmista, josko ehtisin syödä ennenkuin neiti heräilee...

tatuka+isla 8vkoa+4pv (koskahan sitä alkaa ajatella tytön ikää viikkoina tai jopa kuukausina... :D )
 
Täällä etelässä ei onneksi sada lunta! Aamulla johonkin aikaan satoi kyllä vettä oikeen reilusti ja lehteä hakiessa tuoksui jo ihanasti keväältä! Eilen avattiin grillikausi ja poikanenkin oli mukana kantorepussa:)
Ulkoiltiinkin eilen kahteen kertaan ja käytiin vielä kaupassakin (HUOM! mä uskaltauduin kaksin pojan kanssa Prismaan seikkailemaan, vähänks olin ylpeä itsestäni), joten siitä vissiinkin väsähtäneenä Alexi nukkui 7tuntia putkeen yöllä =) Mä sit tietty heräsin yöpaita märkänä maitolammikosta :headwall: Poika syöpötteli mahtiunien jälkeen vartin ja simahti taas kolmeksi tunniksi. Että kyllä täällä on nyt nukuttu! Ihanaa!
Taidankin seuraavaksi alkaa järjestelemään valokuvia kansioon, on tullut pikkusesta jo jonnin verran kuvia räpsittyä. Skräppäämään en kyllä jaksais, ihailen sua Labello, jos tosiaan viitsit alkaa sellasta värkkäämään :D

Tuiskunen ja Alexi 2kk 1vko
 
heippa ja hyvää pääsiäistä kaikille! :wave:

Jos nyt välillä kirjottelis tännekin,ku oon koko ajan tuolla naamakirjassa! :ashamed:

Tänne ei erikoista,Miro voi hyvin ja syö paljon!=)On ollu ruoka-aikana kotona niinkun yks täti sano eilen kaupassa!(en tuntenu sitä naista!)
Yöt nukkuu suht hyvin,noin parilla syötöllä!Nukkumaan meneminen onkin sit eri asia! :whistle: Yleensä nukahtaa vasta tissillä mun viereen ja sillo kello o jo jotain kakstoista!Päivällä nukkuu sellasiin pieniä pätkiä,ei koskaan yli kaks tuntia putkeen!

kasvupino ihan hyvä idea! :)

jotain piti viel kommentoida,mut en nyt muista et mitä!

Tyyppien äippä ja Miro 11vko+4päivää! :heart:
 
Pur Miten on sujunut ja noudatitteko niitä ohjeita? Saitko nukuttua?

Meillä ihan selkeesti on enemmän vaivaa silloin, jos syötän useammin, että perää tossa varmaan on. Mä yritän päiväsaikaan välttää lohtutissittelyä ja lähteä mielummin vaikka ulos lykkimään pientä vaunuissa, mutta yöllä ja illalla tulee kyllä tarjottua tissiä joka kerran, kun toinen itkee. Yö tuntuu menevän kyllä huonommin silloin jos paljon syöttää, mutta ei kai tota voi huudattaakaan. Senkään takia, että ei kaikki herää. Joskus yritän tarjota tuttia, mutta harvoin se kelpaa.

Muuten en vieläkään ihan tiiä, mikä noita vaivoja pahentaa. Meillä meni jo paremmin, mutta eilen oli taas huono päivä. Yö sen sijaan sujui ilman suurempaa vääntelyä tällä kertaa.

Mun mies lähtee tänään laivalle ja äiti tulee auttelemaan lasten kanssa. Muuten kyllä menis yksinkin, mutta jänskään sitä, jos molemmat lapset päättää olla yöllä hereillä yhtä aikaa. Toisaalta esikoisen uni ei varmaan jatku kovin sujuvasti sittenkään, jos mummu meneekin hätiin. Se kun ei pysty yhtä vähäeleiseen rauhoitteluun, vaan varmaan eka vinkaisusta vie pojan keittiöön yöpalalle... Kun poika oli viimeksi mummun luona yökylällä, se oli nukkunut huonosti, ja mummu oli tarjonnut maitoa lukemattomia kertoja ja kahteen otteeseen muutakin syötävää! Mä pyrin välttämään viimeiseen asti tollasta.

Muutenkin en tiiä, miten hermo kestää, kun äiti tuntuu tietävän kaiken paremmin (äidithän tietää kaiken... :)) eikä se pysty noudattamaan meidän sääntöjä ja systeemejä. Sen "hemmottelu" ikävä kyllä tuntuu tekevän pikkumiehen elämän vaan hankalammaksi ja se kiukuttelee kahta kauheemmin. Pari päivää mennään tällä kokoonpanolla. Voihan se tietysti mennä kivuttomastikin...

Hyvää pääsiäistä!

Matma ja Vilja 2 kk
 
oolraits,laitan tuonne listan perukoille sit kasvukohdan ja ens kuulle otetaan se kokonaan uudelle listalle tuohon perään,mut tää kuu menkööt noin.jos vaan onnistuu eikä ala lopulta herjaan et eka lista on liian pitkä,mut kokeillaan.

eli joka tahtoo siihen pinkkaan mukaan,niin laittakaas sitten niitä mittoja mitä tähän asti ootte saaneet! en sorgen jaksa alkaa enää uudestaan lukeen tätä ketjua taaksepäin ja niitä sieltä etsimään.
ei vissiin tarvihe sihen listaan syntymäjärjestyksessä laittaa,kun vaan kerrotte aina minkä ikäsenä on mitkäkin mitat saatu..
päivittelen sitten kun kerkiän taas.
 
Jos mä nyt ilmottaudun ekana mukaan mittapinoon, kun sitä tuli ehdotettua :D :p
Eli:

tatukan Isla

synt. 3160g/48cm/34cm
2vkoa 3590g/ei mit./ei mit.
1kk 4195g/52cm/37,5cm

noin ikkään =) ja 2kk mitat tulee sit tiistain jälkeen...

meil neiti vaan nukkuu... heräs 14.15 kolmen ja puolen tunnin unilta, sain syötettyä ja vaihettua vaipan,niin nukahti syliin ja edelleen kopassaan uinailee... toivottavasti sitä unta sit riittää ens yöksikin, kun eilen illalla valvoi 5-15min torkuilla 16sta 00.30 asti ennen kuin malttoi yöunille :eek:
 
En tiedä muistaako minua kukaan enää edes, olen käynyt vain lueskelemassa silloin tällöin, vaan nyt on ollut varmaan kuukausi jo väliä lukemisessakin... Meidän pojalle tuli nimeksi Lenni Arvi Tapani, mutta nimiäiset on vasta kuun lopulla. Isosiko tykkää vauvasta ja ei ole pahemmin ollut mustiskaan... vielä. Tääkin on tällainen pikavisiitti. Kauniita nimiä on meidän listalla lapsilla :heart:

Yritän kirjoitella taas vähän useammin :ashamed:

Aply + Lenni 2,5kk
 
Lohtu :hug: kaikille, joilla sairastetaan.

Iltapäiväkänkkäränkkä
käy meilläkin kylässä :) Aivan järkyttäviä huutokohtauksia, pelkään tärykalvojeni halkeavan, kun tyttö oikein aloittaa konsertin :LOL: En totta puhuen kauheasti ole vielä jaksanut asiasta hermostua, koska Greta itki viime viikkoihin saakka niin vähän, ja nämä nykyiset itkut ovat miehen mielestä vain mitä normaaleinta vauvan itkua, aiemmin oli kuulemma epänormaali, kun itki niin vähän :D Ja eipä tuo nytkään oikeasti jatkuvasti huuda, onpahan vain känkkäränkkä tuossa klo 15-18 välillä, aika vaikea saada nukahtamaan eikä oikein nukukaan kuin sylissä tai kantoliinassa kotona, ulkona sentään myös vaunuissa tai turvaistuimessa.

Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että Greta itkee vain väsymystään/liikoja virikkeitä, joita varmaan tässä aamun ja aamupäivän mittaan tulee. Olenkin karsinut pois puuhamaton ja musiikit ja muutenkin yritän katsoa, etten ole liian "päällekäyvä", minä kun lörpöttelisin ja pussailisin koko ajan.
Nyt Greta onkin itkeskellyt hiukan vähemmän, mutta kyllähän esim. kantoliinakävelyllä kuuluu vaikka mitä meteliä ja joskus jopa keittiön kaappi näyttää olevan liikaa. Siis ärsykkeillle herkkä tyttö meillä. Jos muuten on oltu esim. kaupassa, niin silloin on kyllä normaalia levottomampi sitten kotona, siitä ensin päättelinkin, että itkee nimenomaan purkaakseen sitä jännitystä, joka uusista stimulaatioista on päivän mittaan kertynyt.

Ja samaahan siinä mun kuuluisassa kirjassa sanottiin, eli vauvan aistien kehittyessä hän huomaa olevansa ikään kuin jatkuvasti uudessa maailmassa ja kaipaa siksi syliä ja tissiä, eli turvallisuuden tunnetta, kun äänien ja näkyjen täyttämä uusi maailma tuntuu kaatuvan päälle. Sitten pikku hiljaa vauva oppii jäsentämään näitä uusia aistihavaintoja eikä tarvitse enää purkaa jännitystä itkemällä.

Aamulla ja illalla meillä sitten hymyillään ja hekotellaankin jatkuvasti :heart: Greta onneksi viihtyy myös jonkin verran yksikseen aamuisin ja iltaisin, niin että saan käytyä suihkussa ja illalla monesti olemme syöneet illallista ihan rauhassa, Gretalle riittää, että istuu sitterissä niin, että näkee minut, ja jos pannaan sellainen musiikkilelu soimaan, niin usein katselee sitä, ja mammakin ehtii puuhailla muuta.

Illalla saattaa hetkeksi nukahtaa myös yksikseen, mutta varsinaisesti ei sängyssä nuku ennen kuin mamma on vieressä, jotenkin liikuttavaa, vaikka varmaan pitäisi ottaa lääkärin neuvoista oppi ja opettaa nukkumaan yksikseenkin :whistle:

Gretan mitat:
Syntymä: 49cm 3450g 34cm
3 viikkoa: 53cm 4180g
7 viikkoa: 57cm 5100g
Päänympäryksiä en muista, pitää tarkistaa

tv. lentis ja Greta 2kk+
 
nyt tuo mun kasvutaulukko meni ihan erinäköseks kun sen olevinaan laitoin :kieh: raivostuttavaa kun se näyttää eriliselle nuo asettelut ennekun sen lähettää palstalle :kieh: no mut jos kelpaa nyt sit noin.
 
Iltaa ladyt ja vaavit,

täällä kaikki ok, just kun kertoilin meitin ns. rytmistä niin unohdinkin että mehän oltiin jo sovittu aiemmin että pääsiäisenä opetetaan Henni omaan sänkyyn eli myös omaan huoneeseen. Mua jänskätti eilen hirveesti illalla et mitä tuleman pitää, tässä 'projektissa' myös myös aikaistetaan typyn nukkumaan menoa 1-2 tunnilla. kun aiemmin menty siinä puolilta öin. Noh, pikkuinen oli taas kuin enkeli, simahti ekalla heittämällä kehtoonsa klo 22.30 ja heräili öhistelemään nälkäänsä 4.20. Hain sänkyyn imuttelemaan ja lisämaidot perään, takas omaan sänkyyn ja seuraava herääminen/ syöminen 8.30. Sitten jännittikin että vieläkö unet saa jatkumaan kun arkena ollaan noustu tähän tokaan syöminkiin, no 2 x kävin antaa tutin ja seuravaksi herättiin klo 11 =) Huh helpotusta, en tiedä pitäiskö alkaa uskomaan johonkin taivaanisään, jota voisi sitten kiitellä että on antanut meille noin kiltin enkelilapsen, :saint: Mutta oli kyllä kummallista nukua ilman sitä pientä tuhiskoa siinä keskellä, eli taisi kirpaista tämä uusi kuvio enempi äippää kuin vaavia :ashamed:
Tänään onkin miehen vuoro hoitaa nukkumaanmeno ja sinne se jäikin vaavi taas 5 min sitten...ainakin toistaiseksi ihan kiltisti. Mä lähden saunaan.

Labello Täytyy vaan ihailla sun reippautta, kun pyörität ykänä kahden lapsen taloutta ja vielä ehdit täällä hoidella meitin päivitykset :heart: :flower: Kiitos!! Mä kans kaivelen nuo mitat huomenna kun en muista niitä nyt..

Lentis
En tiijä sit kuvittelenko vaan mut meitin likka tuntuu jotenkin vaan nauttivan mitä enempi on äxöniä, hälinää ja ihmisiä. Esim kastepäivän oli niin kilttiä, nukkui tai ihmetteli hissuksiin ja illalla simahti kuin saunalyhty, että sinänsä en allekirjoita tuon kirjan tekstiä ja että voisi olla liikaa virikkeitä. No ei pitäisi ehkä intoilla, koska tilanne voi muuttua täälläkin koska tahansa. ( kop kop kop)

Huomenna mies lähtee yöksi mökille puuhommiin ( ->lue kaljottelemaan ja puuhommiin ;) ) ja me likat jäädään kotiin enkä tiedä mitä keksitään =)

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

hm ja prinsessa < 2kk
 
HM : taisin kirjoittaa aika sekavasti, koska en tarkoittanut, että kirjan mukaan vauvalta pitäisi karsia virikkeitä (tuo ärsytyskynnys virikkeisiinhän on yksi erillinen elementti vauvan temperamenttia arvioidessa ja vaihtelee suuresti vauvasta toiseen), vaan että itse päätin karsia niitä, kun tajusin, että Greta on noille virikkeille tosi herkkä. Olen aika väsynyt, niin että sorry noi mun sekavat höpötykset :ashamed: Eli toi oli ihan mun juttu eikä liity siihen kirjana mitenkään.

Sen sijaan kirjassa puhutaan noista kriisikausista, jotka nekin vaihtelee täysin vauvasta toiseen, eli jollakulla esim. 8 viikon kriisi voi kestää yhden päivän ja mennä ohi pienellä itkulla ja toisella, herkemmällä vauvalla voi kestää jopa pari viikkoa, niin että monella herkällä vauvalla viikkojen 5, 8 ja 12 kriiseistä tuleekin yksi pitkä kriisikausi, kun eri kriisien välillä ei ehdi olla juurikaan taukoa, riippuu täysin vauvasta.

Niin siis tuossa kirjassa vaan sanotaan, että kun vauva menee kehityksessä eteenpäin ja alkaa havaita maailmaa uudella tavalla, hän joutuu eräänlaiseen kriisiin (jonka kesto ja ilmeneminen riippuu täysin vauvan temperamentista), koska uusien aistikokemusten vuoksi näyttää siltä, että maailma muuttuu jatkuvasti eikä pysy ikinä samanlaisena. Ns. keskivertovauvalla (jota sinänsä ei varmaan ole olemassakaan) nuo kriisit kestävät viikon verran, ja ilmenevät sylin ja tissin kaipuuna. Eli se vain lohduksi niille, joilla roikutaan tississä ja itkeskellään syliä, että asia ei ole suinkaan pelkästään negatiivinen, vaan ainakin tän kirjan mukaan vaan positiivista, koska se on merkki siitä, että vauva menee kehityksessä eteenpäin.
Tietty kaikki varmaan toivoisivat, että omalla vauvalla olisi sellainen temperamentti, että nuo kriisit menisivät nopeasti ja huomaamatta ohi, mutta toisaalta esim. vaativien vauvojen (miksi meidän Gretaa ei kyllä parhaimmallakaan tahdolla voi kutsua) on todettu olevan isoina keskimääräistä lahjakkaampia!

Eli tuo ärsykkeiden vähentäminen on ihan oma havaintoni, meillä se on ainakin tepsinyt ja Greta oli esim. tänään paljon rauhallisempi, vaikka kantoliinakävelyllä luurasikin ohi meneviä autoja siihen malliin, että oli melkein liiankin jänskää. Mutta kotona sitten tarkkailin, että koska Greta väsyi naurattamiseen ja leikkiin ja heti kun alkoi olla levotonta suljin ikkunat ja nukutin taputtelemalla syliin, ja niin typy nukkuikin ensin sylissä ja sitten kantoliinassa monta tuntia, tänä iltana sitten olikin tosi hyvällä tuulella, nauroi ihan hervottomasti isälleen ja nukahti itsekseen kylvyn jälkeen. Meillä muuten kylvetäänkin joka päivä, Gretan tukka likaantuu tosi helposti (ei ihme, kun mun suihkutissit suihkuttaa siihen maitoa melkein joka imetyksen yhteydessä, vaikka kuinka yritän saada harsoa väliin)
ja kun iho on näemmä hyvä, niin lääkärin mukaan ei ole mitään estettä päivittäiselle kylpemiselle.

Tuo Gretan kyky nukahtaa itsekseen on kyllä hyvä, ikinä ei ole meillä tissi suussa nukahdettu ja syliinkin vain silloin alussa. Nyt riittää, että on jonkinlainen näkö- tai kuulohavainto äidistä ja sitterissä ei näemmä tarvita sitäkään =)

Jaahas, paras mennä yöpuulle....
 
Oukei Lentis saattoi hyvin olla myös lukijan luetunymmärryksessä vikaa :p

Hah, just kun hehkuttelin enkelilasta ja melkein aloin uskoa ylempään voimaan, niin tänään vaavin nukahtaminen omaan sänkyyn kestikin 2 tuntia, että ei pitäis intoilla :kieh:
No ehittiin mekin siinä si 'tuuppasta' niinkuin JeJa asian niin hauskasti ilmaisi ja kyllä olikin jänskä kokemus noin sitten synnytyksen jälkeen..mutta juu eivät olleet kuroneet paikkoja sentäs umpeen =) Yöunet se taisi viedä kuitenkin hetkeks, niin jännää oli...

Hyvää yötä!
 

Yhteistyössä