Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Mae
seranzu Tuo oli ihan kuin mun näppikseltä ;) Isi tekee jos käskee, mutta muuten ei. Ja just se että "saat nukkua, mut herätät sitten aamulla mut". Just, ja siinä kohtaa mä oon ite jo pirteä kun peipponen.

Anoppi tekisi senkin edestä :kieh: Tuli hakemaan esikoista niille (poika ite haluaa sinne) ja nyt on pistänyt pakan ihan sekaisin. Joona ei meinaa nukkua taaskaan yöllä eikä päivällä (toki myös hampaat ja kuumuus vaivaavat). Kumma kun anoppi on nyt ollut kaupoilla shoppailemassa, niin jo poika vetelee 2h unta! Ja että mua niin raivostuttaa, että omii ton lapsen. Olis niin eriasia jo kysyisi "voinko auttaa", mutta kun vaan tekee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu ja sitten tuo poju on ihan sekaisin ja hukassa. :headwall: |O Ehkä oon kehittänyt tästä isomman ongelman kun on, mutta kyllä mulla alkaa nyt olemaan ihan tosissaan anoppi kiintiö täysi (vaikka on ihan mukava ja aina ollaan hyvin tultu juttuun. Ehkä oon antanut sitten liikaa löysää anopille) ja sanon kohta pahasti. Mutta vielä puran kiukkuni tänne |O |O |O |O |O

Nyt muuten löysin tolle meidän hikipeikolle (Joonalle) keinon millä nukkuu vähän paremmin. Meillä kun on makkarissa tosi lämmin, oikein sellainen nihkeä lämpö. Niin laitoin tuulettimen, vähän kauemmaksi Joonasta, puhaltamaan suoraan kohti. Ei varmasti tule kylmä, vaikka onkin vaan vaipassa ja vähän lakanaa jaloilla, kun se ilma mitä puhaltaa on niiiiin lämmintä.

Mae ja hammaspeikko Joona +4kk :heart:
 
Glow
Hei, KIITOS kommenteista :hug:
Kannatti avautua täällä "kiva" kuulla ettei ole ainut, juu ei todellakaan olla ainut tämmöinen perhe missä mammalla pinnaa kiristelee. Juttelin yhen kaverinkans mesessä ja kyllä helpotti. Se myös pisti miettimään ihan tosissaan tota mun omaa siivousfriikkiyttä! Hän ehotti että palkattais siivoja joskus käymään meillä ja mä vähä hölläisin pipoo sen asian suhteen. Mies sano itseasias eilen sitte ihan samaa!
Joo, saatiin sit puhuttua eilen jo aika pian.
Mies soitteli ja pyysi tulee kotiin koska "näitä asioita ei hoideta puhelimessa" . Olin iloinen sen nopeasta reagoinnista, mun vaan piti jotenkin se taas herätellä!
Siinä se pato sitten aukeskin melkoisen helposti ja helpotti! Mies myönsi ettei ole ollut niin paljon apuna kun hänenki mielestä pitäisi, eikä edes puolustellut millään töillä tms. ja lupasi tsempata. Ei se niin jurnukka olekaan oikeesti :D :heart:
Lähin sitten iltapäivästä kaverinikans terassille tuulettumaan! Kyllä oli ihanaa ja kivaa, ihan "pelkällä" alkoholittomallakin "linjalla". Kaverini tietää raskaudesta niin ei ihmetelly. Syömässäkin käytiin. Ja Onni ja isi oli pärjänny kotona oikeen hyvin, vaavi oli jo yöunilla kun tulin kotiin. Isi oli antanu iltapuurotki omatoimisesti ekaa kertaa!! en siis jättäny minkäänlaisia ohjeita hälle kun päätin että isi osaa kyllä kun viitsii ja kysyköön jos ei osaa.

Tänään kävästiin mökillä saunassa. Appivanhemmat oli siellä niin kerrottiin uudesta tulokkaasta heille =) olivat kuulema jo arvanneet, kun uutta isompaa kotia alettiin etsimään... alettiin kyl ettii jo ennen tätä uutta raskautta...
Oliki helppo tilanne kun appiukko tarjosi olutta, sanoin että "enpä nyt otakaan" ja nehän sitte arvas heti. Ilosiahan ne oli uutisesta.

Hei, meillä on kans vauva nukkunu nyt pari yötä vähä paremmin kun on ollu pelkkä vaippa! meillä on kans tosi lämmin makkarissa.
Ite olen monena yönä tuijotellu sitten suloista nukkuvaa "nakuvauvaa" :D :heart:

 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O |O |O |O |O |O miehet :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O |O |O |O prkle miehet :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Kiitos helpotti!

 
Moi taas,

Glow tosi mahtis juttu, mä melkein täällä herkistyin kun ukkos oli sitten kuitenkin tajunnut asiat. Ei ne sitten ihan toivottomia turreja olekaan :heart: Mä taidan kanssa viritellä ens viikolle jonkun keskustelutuokion ja iltamenoja myös!!

Meillä on vaavilla edelleen 37,6 lämpöö jos normaali on siellä 37,1-37,3. Vähän on uneliaampi, nukkuu 50 min j sit max 1,5 t hereillä tai alkaa kitisee, voih! Oli siis se rokotetutkimus torstaina ja siitä lähtien ollut :|

Miehestä ei olekaan sitte kuulunut mitään, vähä sapettaa mut yritän olla cool. Mikäs siinä mökillä hieno päivä jätkien kanssa, ovat varmaan olleet veneilee jne... Mutta kunhan kotiutuu ja kunto on huono niin saatan pimahtaa |O

Mulla joku tarmo pvä, keittelin sitte niistä nauriksista ( kun ei niitä vauvallekkaan voinut antaa ) ja muista kasviksista sosekeiton, tulipa muutes hyvää. En siis ollu ennen tehny nauris-soppaa. Sitte leivoin pullia, imuroin ja luuttusin ja nyt oottelen että mun isän poppoo ja siskon isommat lapset tulee palauttaa sitä kissaa ja juodaan sumpit.

Jees tulisivat jo ku hammasta kolottaa..

Mä VIHAAN sisällä lenteleviä pörriäisiä!!!! |O |O
 
Jeps ny ku hermo tasaaantune ees vähän niin jos vaikka avaudun
VAROITUS VAIN JA AINOASTAAN OMAA NAPAA!!!!

MIES! PRKLE :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Kun miehellä on kavereiden kanssa saunailta niin sen mielestä on ok kiukuta mulle aamulla 12 et haluaa nukkua viel kun vauva piti yöllä hereillä kun se silitti iskän poskee, joskus 7 aikoihin kun heräili ja mä en jaksanu josta sen kaa olkkaariin et ei iskä vaan herää, WTF? :kieh: :kieh: :kieh: Nukutaan siis perhepedissä, no sitte kun viihdoin ja viimein heräs ni sillehän tuli sitten kiire ja ku lupasin heittää sen niin ajan säästöks et saan vaatteet vaihettua ym. lupasi syöttää vauvan, mut ku vauva söi ni HITAASTI eihän sillä voi olla nälkä ku mussuttelee hiljalleen nii ei tarvii syöttää kun pari lusikallista sosetta, onneks vaiva raukka tajusi olla irroittamatta otetta maitopullosta muuten sekni olisi varmaan viety pois! Lisäksi mies kerkes viime viikolla paasaa mulle et kun rahojen kaa on tiukkaa niin menoista pitää karsia (ihan niinku se ois mun vika) niin nyt sitte tyhjen meien ruokaraha lompakon koksa pakkohan sen on saada KALJAA :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Muutenkaan ku en oo mikän suuri juopottelemisen fani!!!! Ni ja huomen pitäis mennä 12 mun vanhempien luokse syömään ja sitte leffaan, juuh kivaa on!

Ai niin ja sitten toi vauvan 6kk synttärit no ne on nyt sitte samana päivänä kun meien 1v hääpäivä, mut joo eipä se mun mies oo silloin kotona, vaan se on kavereiden kaa päättäjäisryyppy reissulla Virossa, et saan sitte ihan keskenäni viettää 6kk syndet ja 1. häpäivän! JIPPII! :'( :'(

Et tällei meillä tällä kertaa!
 
Olipas taas tullut tekstiä pienellä aikaa mut nyt on luettu :)

Meillä oli tänään tytön nimpparit ja vieraita kävi, oli kiva juoda kakkukahvit terassilla, äiti teki ihan älyttömän hyvän täytekakun, nam :p

Kiitos kaikille tiedoista tuohon koira-asiaan liittyen. Iida-maria meillä siis kultainen noutaja kyseessä. Kyllä mun tarvii viedä koira johonkin eläinklinikalle jossa on mahdollisuus tehdä verikokeet ja muitakin testejä kun ei tuolla eläinlääkärillä oo mahdollisuutta tutkia niin tarkkaan kun on pieneläinvastaanotto vaan. Toivon kyllä et löytyis syy tuohon jatkuvaan kierteeseen :/

HM, juu ne polttarit tuppaa joskus hiukan venymään et alkaa jo oleen hiukan huolissaankin jos menee liian rajuks juhliminen :whistle: meillä miehen kaverit haki sen sillon joskus aamupäivästä ja palautti sen seuraavana aamuna kuuden pintaan, kantoivat oikein sisälle asti kun oli kunto sellainen :LOL:

Jotain piti vielä kirjotellakin mut nyt kutsu kuuluu joten :wave:

Kareliini ja Sara 4kk7pvää :heart:
 
Juuh tää on vaan NIIN ihana mesta... :heart: :heart: Ootte kyl niin korvaamaton tukiverkosto Siskot :heart: :heart:
MIEHET :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:

Ihanaa et saitte puhutuksi Glow ja vielä tuloksellisesti!
Meil meni sit riidaksi tänään.... No nyt on rauha maassa ja sovittu ja taas puhuttu!
Sovittiin et järkätään tietty päivä, milloin mies tekee lopputyötä, kun ei se vauva sylis onnistu... Juu ei :eek: :eek: Ja muutenkin, en nyt ala kaikkee kirjottaa, mut just kotitöist ja omast ajast jne...
Menin myös tänään ihan pokkana päiväunille, vaik vauva valvoikin... Mies oli vähän aikaa :eek: mut antoivat mun sit nukkua. Hassua muuten et meillä kans se käsitys en mä tääl päivisin vaan oon ja NUKUN päiväunia. Jep jep... Kummasti sitä ruokaa tulee ja puhtaat vaatteet on päällä ja koti pysyy kondikses... Sanoin et olen äitiyslomalla hoitaakseni vauvaa, en taloudenhoitajana kaikille!!! Ja miehel työpäivä 8h kotiäidin päivä on 24/7.... Mieluusti mä kyl vaik leikkaan nurtsinkin jne kun mies vauvan kanssa. Kun saa sitä kieputella koko päivän muuten. Mut teen joo muutakin, kun hoidan vauvaa ja mies taas keskittyy vain vauvan hoitoon... Myös viikonloppuisin. Eikä oikeen tahdo huomata et on ruoka tai uniaika... No puhuttu on ja katsotaan taas... :LOL:

Milloin HM on häät? Onnea hirmusti täältäkin :heart:

Kesäflunssa on tosi kurja, tai mikä vaan toivottavasti paranette pian!!

Toukka :hug: :hug: Arsyä ymmärrän hyvin. Mullakaan ei sympatioit juomiselle yhtään...
Faija juoppo ja ex myös, niin en tahdo kestää juomista ollenkaan..

Nyt menoks taas palataan :D
 
:hug: kaikille joita mies kiehuttaa! mä varmaan liityn valituskuoroon heti ens viikolla.

toukka :hug: :hug:
mulla on niin tiukka linja juomisessa et jos mies (mikä mies?) ottas yhenkin hörpyn ni sais kengän kuvan kankkuun. mä en huoli miestä joka käyttää alkoholia. liian läheltä nähnyt liian paljon,mun lapsille ei kiitos sitä. (ite joskus voi vähän ottaa mut se nyt on ihan eri asia :LOL: mut lasten aikana täys nolla linja ja krapulat on nukuttava pois ennekun lasten lähelle meen!)
mä olen maailman reiluin ihminen ja mun kanssa on varmaan tosi vaikee olla :ashamed: :whistle: noh.ihan sama.

HM myöskin onnittelut etukäteen! :flower:
mäkin inhoon pörriäisiä!!

mae voihan anoppi :|

:hug: kaikille allergisten äideille!!

kamalaa.herkuttelen Ben&Jerrys new york super fudge junk jätskillä ja kohta puol purkkia vedelly :ashamed: vissiin aika viedä se takas pakastimeen..

herkkusuu labello ja mytty 5kk+
 
Toukka, :hug: :hug: :hug: Jaksamista ja miehelle järkeä :hug:

HM: myös täältä etukäteen :flower:

Mae: tsemppiä anopin kanssa, mä hiukan kauhulla ootan, miten meillä lähtee sitten sujumaan, kun asutaankin tunnin päässä toisistamme, ja nähdään taatusti useammin kuin nyt

Labello: meillä on aina kantoreppu mukana vaunulenkeillä, kun ei oikein koskaan voi olla varma, että kauanko Greta jaksaa olla vaunuissa, joskus 3,5 tuntia, joskus puolituntia. Mä kyllästyin kanniskelemaan vauvaa ja työntämään vaunuja, ja siksi ruvettiin vaunuileen tuo kantoreppu liesussa. :hug:

Meillä oli tosi kivaa taas järvellä. Nää on mulle sellaisia huilipäiviä, mä tässä yhdessä vaiheessa kanssa purin väsymystäni miehelle, joka lopetti noi meidän remppahommat ja keskittyi ihan meihin. Kun miehillä on se pesänrakennusvietti just silloin, kun nainen sitä vähiten haluaisi. Onneksi mies on oppinut paljon menneisyydessä tekemistään virheistä, silloinkin hän teki kaiken hyvässä uskossa, mutta on sittemmin tajunnut, että tärkeintä on tässä vaiheessa keskittyä vauvaan ja perheeseen.

Mies onkin aivan loistava Gretan kanssa, Greta on isukkiinsa ihan onnessaan, nauraa hekottaa jatkuvasti ja mies on tosi onnellinen myös. Just tänään tunnusti, ettei hän osannut nauttia kahdesta ekasta lapsesta tällä lailla. Ja ettei se suhdekaan heihin vauva-aikana ollut samanlainen, mulle hän onkin aina sanonut, että mies tuntee usein olevansa vauvan ekan vuoden ajan statistin roolissa. Myöhemmin asiat sitten muuttuivat ja kun lapset kasvoivat, heille tuli tosi läheiset suhteet, vaikka asuvatkin niin kaukana toisistaan.

Sanoi, että näköjään piti 40 raja ylittää, ennen kuin tajusi, että tämä vauva-aika se vasta ihanaa onkin.
Mä oon aina ajatellut, että on tärkeää, että annan myös miehelle tilaa hoitaa vauvaa, ja alussa meillä olikin mies, joka ne vaipat vaihtoi, mähän alussa lähinnä imetin ja yritin toipua.

Ja nyt kun on nukuttu yhdessä, niin aamuyöstä mies herää taputtelemaan Gretan uneen, jos sattuu olemaan levoton. Viime yönä oli selvästi masuavivoja, mä taisin liioitella eilisillan kyläjuhlissa.
Aamuisin on aina valmis ottamaan Gretan, että saan nukkua enemmän, tosin viime aikoina nää yöt ovat parantuneet niin, ettei enää ole niin usein tarvis nukkua aamulla. Samoin tuo kiinteiden syöttäminen on miehen hommaa, jos on kotona, tai tänään sitten järvellä. On kyllä ihana nähdä nuo kaksi yhdessä, en ole ikinä nähnyt tuon ikäistä vauvaa, joka olisi isäänsä noin ihastunut. Mutta miehellä se vaati kaksi lasta ja avioeron, että hoksasi, kuinka vauva-ajasta voi nauttia.

Eilen illalla oltiin tosiaan kyläjuhlissa. Italiassa nää pienet paikkakunnat järjestää usein tällaisia kyläjuhlia, joiden teema on aina jotain ruokaan liittyvää. Meidänkin paikkakunnalla on vain 5000 asukasta, mutta täällä on kesäisin joka viikonloppu juhlia ja festivaaleja ja
sellaista, tosi vireä kylä. Muitta tuli syötyä vähän liikaa ja varmaan liian mausteista ruokaa, kun Greta sitten oireili.

Meillä muuten mun itse tekemä kasvissose on ehdoton herkku, sitä menisi enemmän kuin hedelmää tai lihaa. Soseutan siis sauvasekoittimella perunaa, porkkanaa ja kesäkurpitsaa. En vaan tiedä. että kauanko sen pitäisi antaa seisoa, että se ilma lähtisi pois. Jossain luki, että 10 minuuttia, mutta kyllä mä siellä oon nähnyt ilmakuplia 10 minsan jälkeenkin. Mä nyt valmistan soseen yleensä aamulla samalla kun teen sen kasvisliemen, ja paan sitten kummatkin jääkaappiin. Oon jotain pannut pakastimeenkin, mutta toistaiseksi oon antanut vaan tuoretta sosetta/lientä.
Niin sitä kasvislientä keitetään täällä tunti ei vaan niiden vitamiinien liukenemisen vaan ihan maunkin vuoksi, sain selville.

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville, :hug:

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Haavemammalle ihan ekkuna onnittelut myös täältä :flower:

Kareliinin neidille nimppari onnittelut :flower:

Koirista:meillä on kans tollanen energinen kohta 3v haukku..ja välillä lähtee järki sen kanssa,mut siltikin on ihana eikä siitä luopuis.Siitä on kyl hyvä rotu toi villakoira ku ei lähe karvaa :D

Mä nautin hiljasuudesta,kaikki muksut nukkumassa ja mieskin hiljasena kahtelee telkkua :LOL: Meillä oli tänään "isommat" neidit niiiin pahalla tuulella kumpikin.Ihana kuiteski ku kumpiki tuli vuorotellen pyytämään anteeks :heart: ja asiat selvitettiin sit kunnolla.

jaahas se siitä hiljasuudesta,nepsu heräs :wave:

hemuliina
 
Huh. Nyt on tekstit kahlattu läpi. Melkein viikko pois koneelta...

Toukka :hug:

Jospi :hug: Toivottavasti tilanne on jo parempi.

Glow :hug:

Mae mä oon kans huomannu, että unet ja muut menee sekaisin heti, jos joku muu (lähinnä mun äiti, joka käy n. kerran viikossa ilahduttamassa) on sekaamassa. Eipä oo enää tyytyväinen vauva, jos asiat ei mene totutulla tavalla. Kai äiti vaan parhaiten osaa tulkita vauvaansa ja tietää oman vauvansa tarpeet jne. Pahin kompastuskivi on se, että Vilja pitäis laittaa päiväunille heti ekojen väsynmerkkien jälkeen, muuten se hermostuu. Mummut ja mammat haluaa vaan sylitellä ja kokeilla jos se pysyis itkemättä kun esittelee leluja ja muuta. Sitten kun vauva hermostuu, niin uskotaan. ("tai olisko sillä sittenkin nälkä"...) :headwall:

Meilläkin on nyt löytynyt varpaat! Eipä tuo neiti muita leluja nyt tarvitsisikaan... :)
Kiinteät ei maistu. Bataatti on ainut, jota Vilja suostuu syömään edes vähän. Nyt siinä seassa maissia. Reaktio on kaikkeen "yök, hyi, pahaa! En syö!" Hih. Kai se tästä vähitellen...

Vilja on ollu aina kova puklaamaan, ja puklaa edelleen, vaikka vähemmän sentään nykyään. Kertokaas mulle, onko normaalia, että puklun seassa voi olla jäämiä soseesta, jota vauva on syönyt muutama tunti aiemmin? Mä kuvittelisin, että mahalaukun olis pitäny jo tyhjentyä. Niin, että kipin kapin lääkäriinkö, jos suolistossa onkin jotain vikaa? Vai oonko mä vaan yliherkkä kun esikoisella oli tosiaan suolisto kehnossa kunnossa?

 
Meillä kanssa nykyään aina kantoreppu mukana vaunuissa kun meen kävelylle. Kerran olin ilman ja kesken matkan tyttö heräsi eikä viihtynyt vaunussa. Kannoin koko matkan kotiin. Roikotin yhdellä kädellä kainalossa, toisella koitin työntää vaunuja, jollain koitin antaa tuttia huutavan tytön suuhun, jota ei kyl huolinut.. Se oli kyllä tuskasin vaunuttelureissu ikinä.. Tyttö tosiaan huusi koko matkan kotiin. tuntui tooosi pitkältä.. Nyt tosiaan oon varustautunut paremmin: on mukana kantoreppu, leluja jne.. :D

miehet.. :kieh: kyllä täälläkin useesti hermo menee. pakko kyllä myöntää että varmaan puolin ja toisin, en mäkään miehen mielestä taida aina täydellinen olla.. :saint: mutta kyllä asiat ollaan saatu useimmiten selvitettyä.. :heart:

sadee80 & tyttö huomenna tasan 5kk :heart:
 
Merkkiä pikaisesti ennen neuvolaan lähtöä.

Matma, mä just eilen ihmettelin että miten voi 3 tuntia porkkanan syömisen jälkeen vielä tulla porkkanapuklua..? Ajattelin kysäistä asiasta neuvolassa tänään, mutta kaipa se vaan menee sieltä mahasta niin paljon maitoa hitaammin sitten eteenpäin. Kerron sitten mitä neuvola sanoi.
 
luettu :wave:

Saa nähdä kuis hermot täällä kiristyy tänään kun anoppi tulee hoitaan tyttöä. Täällä myös havaittavissa sitä, että mummot (ja joskus isäkin) eivät osaa vastata tytön tarpeisiin heti, lähinnä nukkumiseen, niin sitten hermostutaan ihan kunnolla :headwall: Menee rytmit yms. sekaisin. Tosin rytmit meillä on nyt sekoittu´neet jo rempan takia. Jospa kohta päästäisiin takaisin entisiin
 
Glow
TOUKKA :hug: :hug: :hug:

Apua, mua kutittaa, siis eilen illalla alko koko kehon, jalkapohjista niskaan asti kutina. :/
Mähän jouduin käymään kokeissa, sappi yms arvot otettiin kun odotin Onnia ihan loppumetreillä, oliko tammi/helmikuussa, mutta arvot tais olla ok, kun ei tympeä lääkäri mitään juuri sanonu ja laitto kotiin. Neuvolassakaan ei sit siitä sen enempää. Muistaakseni käskivät käydä uusissa kokeissa joskus kuukausia synnytyksen jälkeen, mutta en ole käynyt :ashamed: kun kutina loppu heti synnytyksen jälkeen!
Ihmettelen vaan kun nyt on vasta rv 8 menossa että voiko muka johtua raskaudesta?!
Toisaalta, miksi ei voisi, edellisestä on niin lyhyt aika... jos kuitenkin on jotain häikkää?? Keskiviikkona on neuvola, pitää siellä heti ottaa puheeksi :/
Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen, olisko mitään järkeen käypää että stressistä johtuis??
Kun nyt on kaikenlaista ollu ja tähän talonmyynti/ostohommaan olen jo niiiiin väsy ja kyllästynyt että en jaksais enää :headwall:
Mun on niin vaikee olla ressaamatta mistään kun murehdin kaikki asiat jo etukäteenki valmiiks ja sitte jälkeenpäin vielä pitkään... :attn:

Mut hei, jotain ilosta, Onni on alkanu hihkuu ja kiljuu :D
Ja voi että sitä Onnin onnea kun veikka tuli eilen kotiin!!! Siis onni ei ole ikinä nauranu niin kovasti ja niin paljon kun veikka hyppeli sen edessä eilen :heart:
Esikko oli siis 3 viikkoo isällään ( kesäloma ) hivenen oli mammalleki tiukkapaikka, noin pitkä aika! Noh, nyt on taas kaikki kotona =)
 
Maanantaita kaikille!! :flower:

Piti sanomani viel eilen et ANOPPI :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Juuh, helpotti :D

Mun pitäis varmaan leipoa sämpylöi... Ihan koht...

Kysymyskin on?
Mites teil menee päikkärit?
Meillä edelleen joka välissä aamu-unet, päiväunet, iltapäiväunet, alkuiltaunet ja iltaunet et jaksaa mennä yöunille B) Elikkäs, joka syönnin välissä nukutaan ja valvomisaika on edelleen 1,5-2h kerrallaan.

Kaurapuuro aloitettu eilen illal. :p :p Olis syöny vaikkui, mut en uskalanu koko satsia antaa 80ml maitoon keitin. Aamul uppos myös hyvin... Tietty luumun kera!

Aatelkaas lauantai on jo ihan kohta!!! =) =) Huisia!
Ooon sit samaa mieltä et ollaan kaikki terveitä!!!
Saapi nähdä miten löydän perille, oon melkosen huono suunistaa B)
Mä otan vaunut mukaan... Kai siel voi ulkonakin olla?? Meidän herra ei nimittäin tosiaan nuku sylis eikä nukahda minnee lattialle vahingos :D Niin ja lötköttelyviltin otan myös...

Nyt hommiin mars mars...

S ja Kaapsu 4kk 3vko+
 
pur
:hug: :hug: :hug: haleja kaikille tarvitseville

PÄIKKÄREITÄ. meil ei useinmiten nukuta ku sen puol tuntii kolme krt, mut vastapainoks yöt menee sit muutamalla syötöllä 12-13 tuntii, et en valita vaik joskus kyl ois ihan kiva saada päivälläki jotain tehtyy kun ei tuo tyttö neuvolan ohjeiden mukasesti elä. "tässä vaiheessa vauva viihtyy jo itsekseen lattialla" :LOL: :LOL: :LOL:
 
Lukeekohan nää meidän miehet tätä palstaa kun ovat päättäneet oikein joukolla kiusata meitä ;) Mulla on nimittäin kans pinna tosi kireellä näiden ainaisten kotitöiden teko -keskustelujen kanssa.. Mies ei tee mitään ilman pyytämistä tai muistuttamista ja se nyppii kyllä meikäläistä ja kunnolla.. Sama linja myös noissa aamuissa, kyllä hän voi hoitaa vauvaa jos herätän.. juuh, se on myöhäistä sitten.

Matma Meillä tulee kans sosepuklua, en oo kyllä aatellu et se ois epänormaalia.. Mut kiitos Kvart över jos saat neuvolasta tähän vastauksen.

Ai niin, Seranzu, meillä nukutaan kans useammat päikkärit päivän aikana.. Yleensä ainakin kolmet puolen tunnin unet ja yhdet hiukan pidemmät. Ois kyllä kiva jos nukkuis vaikka parit pidemmät unet kun tuo nukuttaminen on välillä niin tuskaista.. Ja kun sen puolen tunnin aikana ei oikein kerkee tekemään mitään omia hommia. Tosin on kyllä ihana huomata, että poika on kasvanut jo sen verran että viihtyy paljon paremmin itsekseen, onnistuu hommat jotenkuten pojan hereillä ollessakin :)
 
Päikkärit: Jos ollaan kotona, niin yleensä 3 päikkärit, joista ekat aamulla n. 2-3 tuntia heräämisen jälkeen, kestää 45minsaa- 2 tuntia, sitten tokat yleensä iltapäivällä lounaan jälkeen, yleensä ovat pidemmät, eli 1,5-3 tuntia. Sitten illansuussa yritän saada nukkumaan pikkutirsat siinä 18-19 maissa, ne on yleensä vain 30 minsaa ja vain kantoliinassa, muuten ei niitä nuku.

Hereillä ollaan 2-4 tuntia, mutta 2 tuntia iisisti ja 4 tuntia vain, jos viihdytetään. Nukkumaan aika tarkkaan 20.30-20.45 välillä. Viime yönä vain yksi syöttö, eli nukuttiin 6,5 tuntia + 4 tuntia. Myös hereille aamulla aika tarkkaan klo 7.10.

Gretalla on kyllä ollut tuo yöllinen biorytmi tosi säännöllinen pienestä pitäen, eli öisin on nukuttu ja herätty vaan syötön ja vaipanvaihdon ajaksi, harvoin on halunnut yöllä seurustella. Ja tuo nukkumaanmenoaika/heräämisaika kanssa tosi säännöllinen.
Sen sijaan päikkärit olivat pitkään miten sattuu, nyt kiinteiden myötä kieltämättä tullut vähän enemmän rytmiä niihinkin.
 
Heippa ladyt!

Mä en tajua missä täällä ny mennään kun pojalle ei oikein sose uppoa eikä juurikaan maitokaan.... :eek: Aamulla maistettiin eka kerran riisivelliä maissivellin seassa ja hyvin upposi (sitä ennen yritin taas kaikin keinoin saada kaurapuuroa menemään mut ei uponnu). Voisko olla että tosta vellistä ois tullut niin kylläiseksi ettei vielä klo11 sose tai maitokaan maistunut...? :eek: :eek: :eek: Ei oo mitenkään kipeen oloinen, et en tajuu mikä on. Normisti on tosi hyvä syömään ja vetelee yleensä koko purkin sosetta ja jonkun 100ml NANiakin vielä päälle.
No, nyt meni päikkäreille pari lusikallista sosetta syöneenä. Tod.näk. herää aika pian nälkäisenä. Ne pari hammasta tuli silloin edellisviikolla mut ei kai nekään nyt enää mitään ruokahaluttomuutta aiheuta?

Joo ja mulla alkaa olo hipoa jo täydellisyyttä; flunssan lisäksi tänään alkoi taas menkat :kieh: . Tänään ois ollut miehen siskon ja hänen miehensä yhteissynttärit, onneksi mun ei tarvii nyt sinne lähteä kun tuli tää tauti. En oo todellakaan YHTÄÄN sosiaalisella tuulella. Tää on taas niitä päiviä kun tuntuu että kaikki v...ttaa tai menee muuten vaan päin persausta. Pojan syömättömyyskin mietityttää. Huomenna on se kauan ootettu neuvola (siirtyi reilu pari viikkoa suunnitellusta) ja tulee ne piikit, tietenkin lyö vielä lämmöt pojalle päälle niin avot.
Sorry taas tämä urputus, mut kummasti helpottaa kun saa vähän purkaa :) .

Niin ja sitä piti vielä kysyä vaikka asiasta on täällä ollut aiemminkin juttua; MITEN PITKÄÄN TEIDÄN VAUVAT JAKSAA PUTKEEN VALVOA? Mä oon aatellut et onko toi ihan normaalia kun poika jaksaa maks.2,5 tuntia olla hereillä kerrallaan? Eli 3-4:t päikyt nukutaan päivässä. Yleensä niin että aamulla pienet 30-40min unet ja päivällä kahet 1,5-2,5 tunnin unet ja illalla ehkä vielä pienet unet ja yöunille siinä 21.30. Yöunia nukkuu kokonaisuudessaan semmoset 9 tuntia yleensä. Eli kokonaismäärä kait on ihan ok, mut silti mietin..
Oho, nyt vasta huomasin et ainakin Seranzu olikin jo laittanut nukkumisesta... :ashamed:

Joo ei kait taas muuta, tosiaan ihana kun saa teidän kanssa täällä räpättää ja purkaa! :hug:

Kuulumisiin!
 
Mä olen kerran saanut miehen kiinni Helmimammoja lukemasta :LOL: :headwall: No, olin kiireissäni vaan kirjautunut ulos mut jättänyt sivun auki kun oli varmaan pitänyt rynnätä pelastaan pikkumiestä jostakin pinteestä. Olin tietty just motkottanut miehen ärsyttävästä tavasta olla riitelemättä ja vain mököttää ja siitäkös se mökötys sitten alkoikin :headwall: :headwall: Mentiin nukkumaan mykkäkoululla ja aamullakin vielä osoitti mieltään. Mä kyllä protestoin myös siitä, et lukee mun "luottamuksellisesti nettiin" kirjoittamia juttua :LOL: .Joo, et sillee! Saatiin, kyllä sovittua se asia!

Rosinante; meillä ihan sama juttu ruuan kanssa. Nyt muutamana päivänä ei oikeen uppoo mikään; ei tissi, ei kasvis, ei hedelmä. Ihan oon jo miettinyt, et millä toi vauva nyt elää. Mutkun ei sitä voi oikeen väkisinkään syöttää :eek: Mut oiskos tää nyt joku vaihe taas, kun muillakin sitä samaa ilmennyt? Yöllä sitten kelpaa tissi (vähän liiankin usein, jos äidiltä kysytään).

Varpaat on löytyneet (kirjoitinkohan tästäkin jo??)

Vettä on meillä opittu juomaan nokkamukista :D

Ja hirvee kitinä täällä! Olisko hampaat, kun ruokaa ei huoli :headwall: ilmakin on inhottavan nihkeän kostee, et poikakin on ihan hikinen koko ajan!

Miehestä
kirjoitan kaikenkin uhalla :LOL: Kuulin sattumalta lauantaina, kun mies ylpeänä kertoi äidilleen, miten Alexi oli tykännyt kovasti, kun oli saanut sipsiä :eek: Joo, siis oikeesti Taffelin perunalastua!! Mä kauhistuneena kommentoin, et ei vauvalle saa sellasta antaa, missä on suolaa. Ja mies hölmönä vastaa, et ai ei vai, miks ei? :headwall: :headwall: No, pala oli ollut ehkä joku aikusen kynnen kokonen, mut anyway. Että näin paljon mun ukko tietää lapsen ravitsemuksesta!

Nyt pitää lähtee keksimään jotakin viihdykettä tuolle pikku-ukolle!

Tuiskunen ja Axu 5,5kk

PS. Tosi kivaa, et tapaamislauantai on vihdoinkin :heart:
 

Yhteistyössä