Meillä kanssa
nipistellään!
almaa: voisko tosiaan olla, että vauva "lukee" sun reaktioita? Eli siksi ei auta, jos sä oot poissa näkyvistä, koska vauva haluaa sun hyväksynnän sille, että anopin sylissä on kivaa?
Meillä ainakin Greta on ne harvat kerran kun on muiden sylissä ollut, katsonut aina mua tyyliin "onko tää ok?". Esim. mun kaverin sylissä oli ensin ihan rauhassa, mutta kun alkoi sen rintoja näpläämään, niin mä luulen, että multa pääsi sellainen "ei, ei" -katse, kun alkoi sitten itkeä, itse oon näin päätellyt, että vauva näki mun kasvoista, että en ollut tyytyväinen. Oonkin yrittänyt aina (teko?) pirteällä äänellä vakuuttaa siitä, että muut ihmiset ovat kivoja jne. kun mä pelkään kauheasti, ettei Greta totu ollenkaan muihin ihmisiin, kun on aina vaan mun kanssa. Tai siis kyllähän täällä joka päivä paljon ihmisiä tulee ihastelemaan ja juttelemaan Gretalle, kun ollaan kävelyllä, mutta on tosi vähän kenenkään muun sylissä. No, nyt Suomessa toivon mukaan asiaan tulee korjaus, kun mun perhe pääsee Gretaa hellimään. No, joka tapauksessa toi mun tekopirteä vakuuttelu useimmiten uppoaa, ja vaikka aluksi on epäluuloinen (nyt kun on alkanut vierastamaan oikein kunnolla), niin pian sieltä sitten jo taas hymyillään.
Täällä vauvat kehittyy huimaa vauhtia! :heart: Gretalla ei ole pinon ekaa hammasta eikä takuulla tule olemaan pinon eka kontaaja, mutta meidän flikalla taitaa olla pinon eka kunnon ponnari
Huikea virstanpylväs
Ihan vakavasti puhuen mä tiedän, että moni ihailee noita Gretan hiuksia, mutta niiden hoitamisesta on myös vaivaa, kun on kauheasti karstaa, nyt alkaa jo takkuuntua ja tuo tosi pitkä takatukka jää kiinni ruokalapun tarroihin. Mulla oli vauvana samanlainen pehko, en antanut yhtään koskea siihen ja tarhan tädit olivat jossain vaiheessa kommentoineet mun äidille, että "kyllähän se teidän tytär hymyilee aina kuin Naantalin aurinko, mutta tehkää nyt herrajumala tuolle sen tukalle jotain"
Että sellainen sukupehko meillä
Oli kyllä ihana olla taas eilen rannalla, Greta nauroi kovaan ääneen, kun mies hullutteli, tykkäsi kauheasti, kun häntä heiluteltiin niin, että jalat lipuivat siinä veden pinnalla. Ja kyllä se veden loiskuttaminen on vaan huippua, vaikka hiukan ihmetyttää, kun se vesi loiskuu myös naamalle.
Sitten eilenillalla ei taaskaan maistunut minestrina lainkaan, siis ei tippaakaan. Eikä myöskään päärynä. Mutta sitten nukkui 6 tuntia putkeen, kun edellisenä iltana söi lautasen tyhjäksi ja nukkui vain 4 tuntia ennen ekaa syöttyä, nukkuma-aika ihan sama.
Nyt mies meni vaunukävelylle ja sain hiukan omaa aikaa, tein kasvissosetta pakastimeen ja pääsin hiukan koneelle :saint:
Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart: