Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

labello, meillä kanssa nipistelijä. käsivarsissa aina kiinni kun imetän. Tai sitten nipistelee sitä tissiä samalla kun syö. auts. :LOL: Tarttuu koko ajan johonkin, saa jo siirrellä tavaroita pois sen etäisyydeltä ja oon välillä napannut tytön käsistä pois nenäliinoja yms.. :D Mun hiuksissakin se "roikkuu" jatkuvasti. :D :heart: :heart:
 
SÖTNÖS ja miks ei muutkin, mut surffasin tuolla netissä ja tän löysin ihan pakko on laittaa tää linkki, tää on niin sulle! http://www.lelumaa.fi/ev%C3%A4slaatikko/lundmyr_of_sweden_pr_7350025933016.html

Toukka
 
Glow
Rosinante; hyvät naurut sain teijän "röhkijästä" kun kuvittelin miltä kuulostaa :LOL: :heart:
Meiän poju on nyt bongannu meidän koiran! sitä tapittaa ihmeissään ja juttelee sille ja nauraa :D

Simahti tänään vasta 21.30 ! saas nähä joko vetelee kunnon sikeitä vai alottaako sen normaalin kitinän ja ähinän.

Kaveri oli kylässä ja katottiin Himoshoppaaja leffa =)
ai että oli kivaa! vedettii sit navat täyteen sipsejä ja karkkia :x

Meillä poju ei hirveesti itke, mutta kitisee/vinkuu... vaikka ei ole varmaan oikeesti mitään syytä, haluaa vaan kokoajan toimintaa?!

Nonni, josko sitä menis iteki nukkuu!
 
Moi!

Nyt kerkesin pikaseen lukea,on ollu kiirusta ku sisko perheineen täälä.Huomenna on kakkosen 7v synttärit.Oon yrittäny vähän siivoillakkin,mut huomiseks jäi vielä kivasti hommaa :kieh:

Meillä nepsu on ruvennu ihan urakalla laittaan varpaita suuhun.Mies sano et aamulla ku heräs niin neiti siinä meidän vieressä sängyllä imi ihan tohkeissaan ukko varvasta ihan ku tuttia :LOL: notkee neiti :D

Joku kirjotti sikainfluenssasta,mä kans täälä välillä sitä panikoin!kans sitäkin mietin et uskaltaako sinne reissuunkaan lähtee,mut joka tapauksessa ku sen voi täältäkin sit saada.Mies ei välillä jaksa ku mä ressaan :whistle: lentämistä ja tota..Mies tuli yks päivä töistä ja oli lainannut mulle kirjastosta kirjan lentopelosta..aatteli josko siitä olis mulle apua,mut nyt ku oon sitä lukenut niin ahistaa vielä enemmän,hyvä ajatus kuitenkin :D

Nyt mä lähen kyl sänkyyn,nepsu herää varppina 6 jälkeen aamulla,heräilly jo monta aamua niin,syö sen pari kertaa yössä,mut senki oon huomannut et nyt ku siirryttiin kiinteisiin ja niitä ollaan lisätty,niin neiti ei välillä haluu tissiä,sylkee vaan pois :/ vielä joku aika sitten tissi oli ihan ykkös juttu.Meillä ei kyl muut muksut oo ite missään välissä tissiä jättäny pois et aina on saanu vierottaa,saa ny nähä sit.Ois kyl vielä ihan hyvin voinu hetken aikaa imettää,mut täytyy seurailla miten jatkuu..Toivon et suostuis syömään tissiä vielä jonku aikaa..

hemuliina
 
Heh, meillä ei ainaskaan sitä "ongelmaa" että ukko pistäs hanttiin
lastentarvike hankinnoissa.. päinvastoin! :whistle:
Kaikki hankitaan mitä rouva katsoo tarpeelliseksi. :D
Niimpä meillä esim. rattaita on joka lähtöön.
Löytyy yhdistelmät, matkarattaat, avorattaat ja tuplat.
Mutta kaikille oma tarkoituksensa ja käytössä ovat olleet.

Ruokien ja maidon lämmityksestä, en anna mitään kylmänä,
huoneenlämpösenä kylläkin, hedelmäsoseen ja maidon reissussa.

JeJa meilläkin pulautellaan paljon edelleen mutta kiinteet
ei tuu niin helposti kun maito.

jaaha näinköhän pikkumies ny heräs..

iitukka ja veikka, kohta 5kk
 
Sikainfluenssa, en osaa pelätä. Kun tultiin Lontoosta, oli äitini vastassa ovelle että mars käsien pesulle :D Mutta eipähän miellä kummallakaan mitään oireita tullunna.

Annan Ainolle muuten tänään huoneenlämpöstä sosetta taas kerran ja tällä kertaa kelpasi :) Tosin kyseessä oli omena ja ekan kerran maistoi ja saikaan kamalat irvistykset :D Meillä vaan tähän asti on menneet paremmin lämmitetyt soseet, myös hedelmät. Sama maidon kohdalla, turha tarjota kylmää maitoa.

Puklailusta, meillä puklataan yhä edelleen vaikka kiinteitä menee jo :$ Päivittäin joudun vaihtaa omia paitoja ja tytöltä vaatteita pari kolme kertaa päivässä kun tulee puklua. Nyt illasta tuli ihan kunnolla, lattialle asti meni.

Yöunista, joko kaikilla kiinteitä syövät vauvat nukkuu ilman yösyöttöjä? Mietin tänään että millonkahan ne loppuis ja tyttö nukkuis yöt heräämättä. Vielä kun herätään yöstä riippuen 1-2 yössä. Jospa se puurojen ja lihan aloittelun jälkeen vähenis. Vaikka ei nyt tuon useemmin herää, niin kyllä on itsellä väsy olo aamulla. Ei pitäs valittaa, kun toisilla ei nukuta edes näinkään hyvin öitä. Viime aikoina on myös alkanut mennä aamuyöt niin, että viiden aikoihin on otettava pinniksestä viereen kun pyörii ja ährää ja tutti ei pysy suussa. Vieressä nukkuu sitten niin hyvin että, ei kieritä ja pyöritä :D

Meillä meni tytöllä nyt vatsa ihan ummelle, mallasta pitänee taas kerran ottaa kehiin :kieh: Oli ennen kiinteitä myös tiukassa kakka ja viimesen kuukauden ei mitään, mutta tää viikko taas :headwall: Jospa siinä syy meidän viime päivien kitinöihin.

Pitäs mennä vissiin nukkuu
 
ääh...olipas tekstiä luettavana... no kommentoin mitä muistan enään...

eli mä olen antanut maissinaksuja melkeinpä joka päivä nyt parin viikon ajan. hyvää on.. imeskelee sitä jonkun verran...on muuten sotkusta puuhaa.. loppu pikku pätkä mikä jää, menee sit roskiin.. ettei vaan tukehu siihen..
mango+jugurtti on ihan helkutin hyvää!! siis pojan mielestä, myös se mustikka, vadelma jugurtti on suosikkia.. niitä olen antanut nyt muutamana päivänä välipalalla..

lihat alotettiin alkuviikosta, kasvis+broilerilla, ekan ruuan saa kasvissosetta ja vikan ruuan liharuokaa. vaikka se ei kyllä mitään herkkua ole.. puolet ja puolet sekotuksella ollaan nyt menty
yösyötöt jatkuu ja jatkuu.. vaihdellen 1-3 kun puol ysi on saanu 2dl peruna-porkkanavelliä.. oon antanu aamusin puuron+ hedelmäsosetta, mutta en jotenki "luota" iltapuuron voimaan vielä.. kun muutenki se nukuttaminen tas on sellasta ja tällästä... tarttee sen maidon/vellin nukahtamiseen...noh..katotaas kohta uudestaan sitä tilannetta.

maidon juonti on huomattavasti vähentynyt kiinteiden myötä, mutta neuvolassa oltiin ihan luottavaisin mielin että tarpeeksi menee, eli n.600ml. huoneenlämpöstä maitoa annan, en ihan jääkaappikylmää,hetken mikrossa, muttei enää kovin lämpöiseksi, menee hyvin janojuomana. vesi ei edelleenkään ole mikään suosikki juoma.

Nessu: mitä korviketta annat? meillä loppu saman tien puklailu tai ainaki väheni huomattavasti kun vaihdettiin tuttelista nanniin. joillekki käy se ja joillekki ei.

niin ja 5kk neuvolassa 8kiloo ja 68 senttiä... toka hammas bongattiin myös!!

nyt mentävä unille, huomenna tulee siskon muksut hoitoon... voin kertoo.. että villi päivä tulossa...

:hug: kaikille!!!
 
yöheräilyistä.. Joillekkin vaikuttaa se että antaa kiinteitä niin ettei yöllä enää heräile ja toisille ei.. Meillä kakkonen heräili öisin 2 vuotiaaksi asti... :p Ei auttanut vaikka söi kyllä tosi hyvn kiinteitä sitten 6kk lähtien. Yösyötöt kyllä lopetin joskus 8kk iässä koska söi todella hyvin päivisin eli ei nälkäänsä heräillyt. eli heräili vaan tottumuksesta (vaati tutin laitoin suuhun) ja sitten tuli hampaita jonka vuoksi heräili ja sitten oli nuhaa, jonka vuoksi heräili.. aina jotain minkä vuoksi heräiltiin tai sitten tosiaan ihan muuten vaan. Nyt toivon että neiti nukkuisi hieman paremmin kun aloitellaan kiinteet. toivossa on hyvä elää. B)
 
pur
Eka vähä omaa napaa ni yritän sit tässä lähiaikoina päästä lukemaan ja kommentoimaankin.

5kk NEUVOLASSA käyty. Tyttö kasvaa edelleen nollakäyrällä ja syntymäheijasteetkin on nyt sitten kadonneet =) . Muutenkin tytön kehihtys oli justiinsa siinä vaiheessa missä 5kk kuuluukin motoriikan ja sosiaalisuuden puolesta. Rokote nsti eiliseksi illaksi kuumeen mutta sain tytön sitten rauhoteltuu ja nukkumaan. Ja nyt kaikki taas mallillaan. Ja kun joudat LABELLO niin 5kk mitat on: 6615kg, 63,6cm ja pää 42

KÄYTIITN reissussa kolme pv JOensuussa. Eli ajoa kaks pv ja siel pv. Tyttö kyllä jaksaa niin ihmeen hyvin kaikkia reissuja. Takastulo matkal oli vähän sitä mieltä et nyt rupee olee jo tarpeeks mut alistu kuitenki kohtaloonsa. Siis tietty pidettiin sit taukojaki enemmän, ihan tytön rytmisesti mentiin tietty. Mut sellanen yleispätevä tyytymättömyys kyl kuulu takapenkilt ja puoles välis takastulomatkaa oli jo sitä mieltä että nyt saa mummottelu riittää, hän haluaa äidin! Onneks kuskin vaihto oli mahdollinen.

Pur ja Pihla
 
www.veikee.com tuolta saa kans tilattuu baby safe feederin!! Toivottavast siält ei tuu ilmotust et kaik on loppu.

Yösyöttöjä on meil ainaki viäl. Riippuu hirveest yöstä mut normaalisti on. Tänä aamuna heräsin puo 8 vast syöttää ekan kerran mikä oli outoo.

J+J
 
Almaa ja muut asiaa miettineet; mäkin oon alkanut panikoimaan tota sikainfluenssaa.. :ashamed: Eilen tuli just uutisissa että joka kolmas suomalaisista tulee siihen loppupeleissä sairastumaan. Ois se aivan kauheeta jos tuo pikkumies sen sais. Meidän isukki on sellases työssä et on hirmu monien ihmisten kanssa tekemisissä pitkin päivää ja siinäkös sitten ne pöpöt tarttuu... Ohjeistin nyt jo että hommaavat sinne töihin käsidesinfiointiaineet ja kotio ei oo tulemista ilman kunnon käsipesua. En tiedä oonko vähän ylivarovainen mut parempi kait niin päin.

Maissinaksuja maistettiin eilen. Poika tykkäs ihan älyttömästi! Ainoa vain et sai sen heti purtua palasiksi ni sain ihan haukkana vahtia ettei vedä liian isoa palaa kurkkuun. Nopeestihan se pehmii mössöksi mut kuitenkin.

Ja tänäaamuna vihdonkin sain pojan syömään kokonaan pienen kaurapuuroannoksen! Useampi totuttelukerta siihen vaan tarvittiinkin. Oon nyt ainakin toistaiseksi antanut vaan aamuisin, illalla velli.

Jaahas, kutsu kuuluu..
 
Glow
toi veikee.com on mun tädin kaverin juttu :D ja toi kotipuoti muutes sijaitsee meidän kodin lähellä, pitänee piipahtaa siellä sitte! Kiitti vinkistä, ei tullu mulle mieleen sieltä kattoo.

Nyt tulee omaanapaa ja valitusta :kieh:
Tuntuu tyhmälle valittaa, mutta nyt valitan. Minä oon ihan loppu. :'( :'( :'(
Mies on viimesen noin kk aikana "unohtanut" kokonaan miten vauvaa hoidetaan, ei ole vaihtanu vaippaa, tai syöttäny tms.
Eilen vauva oli isän sylissä ja isä totes että kakka tais tulla, sanoin että vaiha vaippa, niin ei vaihtanu!! anto lapsen mulle :headwall: Hänen "alkuinnostus" on ikäänkuin laantunut.
Eihän se näin voi mennä!!!!
Minä yksin hoidan lapset ja kodin. Mitä tekee mies? kun ei ole töissä, makaa sohvalla ja kattoo telkkaria/on koneella.
Nyt on ollu extra paljon siivoomista niiden asuntonäyttöjen takia, eikä näytä yhtään siltä että homma etenis, sitäki olen ihan loppu.
Ärsyttää koira ja sen sotkut. Viimeyönä oli viimenen niitti, kun isäntä oli terassilla. Minä sain vauvan nukahtamaan puolen yön aikaan niin eikös koira alota metelin ja oli paskonu pitkin kämppää :kieh: :headwall:
Minä en vaan yksinkertaisesti voi sietää sitä enää!!!!!!
Tänään lähdin mitään sanomatta äitini luokse, mies ei ole perään kyselly :/ :'(
 
Glow; meidän pikku mies on bongannut kanssa meidän kissan. Sen liikkeitä seurataan tosi tarkkaan ja yritetään "silittää" = tarttua turkkiin, niin, et kissa saa sätkyn ja nyrkkiin jaa tukko karvoja :LOL: Kissa ei oikeen tykkää ja kiertää pikkusen kaukaa.

Eilen oli ihan outo päivä! Pikkumies simahti aamupuuron (riisi) jälkeen ja nukkui melkein 3h sisällä! Arvatkaa osasinko tehdä yhtään mitään, kun odotin vaan, et kohta se herää. Ja kiinteet sapuskat ei laskeneet, tissiä vaan piti saada! Olisko ollut toi helle, mikä pisti jotenkin enemmän pojan tankkaamaan nestettä? Ja illalla sammui tissille ennätysaikasin jo klo 21. En ehtinyt ees iltatoimia alottaa, vaan meni sit nukkumaan päivävaatteissa :eek: No, ehkä ei kauheita traumoja siitä tuu :LOL:

Nyt me lähdetään taas ajeleen, huomenna on Alexin serkkutytön ristiäiset :heart:

Tuiskunen ja Alexi 5,5kk+
 
Meillä kanssa nipistellään!

almaa: voisko tosiaan olla, että vauva "lukee" sun reaktioita? Eli siksi ei auta, jos sä oot poissa näkyvistä, koska vauva haluaa sun hyväksynnän sille, että anopin sylissä on kivaa?
Meillä ainakin Greta on ne harvat kerran kun on muiden sylissä ollut, katsonut aina mua tyyliin "onko tää ok?". Esim. mun kaverin sylissä oli ensin ihan rauhassa, mutta kun alkoi sen rintoja näpläämään, niin mä luulen, että multa pääsi sellainen "ei, ei" -katse, kun alkoi sitten itkeä, itse oon näin päätellyt, että vauva näki mun kasvoista, että en ollut tyytyväinen. Oonkin yrittänyt aina (teko?) pirteällä äänellä vakuuttaa siitä, että muut ihmiset ovat kivoja jne. kun mä pelkään kauheasti, ettei Greta totu ollenkaan muihin ihmisiin, kun on aina vaan mun kanssa. Tai siis kyllähän täällä joka päivä paljon ihmisiä tulee ihastelemaan ja juttelemaan Gretalle, kun ollaan kävelyllä, mutta on tosi vähän kenenkään muun sylissä. No, nyt Suomessa toivon mukaan asiaan tulee korjaus, kun mun perhe pääsee Gretaa hellimään. No, joka tapauksessa toi mun tekopirteä vakuuttelu useimmiten uppoaa, ja vaikka aluksi on epäluuloinen (nyt kun on alkanut vierastamaan oikein kunnolla), niin pian sieltä sitten jo taas hymyillään.

Täällä vauvat kehittyy huimaa vauhtia! :heart: Gretalla ei ole pinon ekaa hammasta eikä takuulla tule olemaan pinon eka kontaaja, mutta meidän flikalla taitaa olla pinon eka kunnon ponnari :LOL: :LOL: :LOL: Huikea virstanpylväs :LOL: :LOL:

Ihan vakavasti puhuen mä tiedän, että moni ihailee noita Gretan hiuksia, mutta niiden hoitamisesta on myös vaivaa, kun on kauheasti karstaa, nyt alkaa jo takkuuntua ja tuo tosi pitkä takatukka jää kiinni ruokalapun tarroihin. Mulla oli vauvana samanlainen pehko, en antanut yhtään koskea siihen ja tarhan tädit olivat jossain vaiheessa kommentoineet mun äidille, että "kyllähän se teidän tytär hymyilee aina kuin Naantalin aurinko, mutta tehkää nyt herrajumala tuolle sen tukalle jotain" :LOL: Että sellainen sukupehko meillä :D

Oli kyllä ihana olla taas eilen rannalla, Greta nauroi kovaan ääneen, kun mies hullutteli, tykkäsi kauheasti, kun häntä heiluteltiin niin, että jalat lipuivat siinä veden pinnalla. Ja kyllä se veden loiskuttaminen on vaan huippua, vaikka hiukan ihmetyttää, kun se vesi loiskuu myös naamalle.

Sitten eilenillalla ei taaskaan maistunut minestrina lainkaan, siis ei tippaakaan. Eikä myöskään päärynä. Mutta sitten nukkui 6 tuntia putkeen, kun edellisenä iltana söi lautasen tyhjäksi ja nukkui vain 4 tuntia ennen ekaa syöttyä, nukkuma-aika ihan sama.

Nyt mies meni vaunukävelylle ja sain hiukan omaa aikaa, tein kasvissosetta pakastimeen ja pääsin hiukan koneelle :saint:

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Glow: :hug: Just oli uudessa vauvalehdessä juttua siitä, kuinka mies oli jotenkin "unohtanut" perhe-elämän 2. lapsen synnyttyä, mutta sitten pääsivät terapiaan setvimään asioita pari kertaa ja kaikki järjestyi. Tsemppiä :hug:
 
Glow tiedän tunteen. Musta tuntuu että meillä on ollut tollasta melkein koko ajan... :ashamed: Mä oon sitä täällä urputtanutkin kun ukolla pitkät työpäivät ja illat sitten tekee "omia juttujaan" eli roikkuu koneella, käy lenkillä/soittamassa/treeneissä. Pitää kyllä poikaa hetken jos pyydän, mut tyyliin sen ajan et saan tiskit laitettua tai käytyä vessassa tmv. pientä... Mä oon siihen jotenkin niin tottunut jo, etten enää pidä sitä ns. minään. Mut se harmittaa et jos mulla ois oikeesti joku meno, niin lähde siinä sitten kun tietää että toinen on ihan "käsi" pojan kanssa kun ei kerran oo paljoakaan häntä hoitanut... Ja mies myöntää sen itekkin, mut eihän sitä opi muutakuin olemalla pojan kanssa. Joo mutta pointtina se, että löytyy noita samanlaisia ukkoja muiltakin. Toivotaan että tapahtuis muutos parempaan :hug: .
 
Glow
kiitos.
sain kaverinkanssa puitua asiaa, mutta kun vielä sais miehenkanssa. Itekin olen niin jästipää tai toisaalta herkkis etten pysty puhumaan. Alan vaan itkeä ja toinen "pakoilee".
Tuntuu että en saisi valittaa, että aina mun pitäisi jaksaa pitää kaikki kasassa ja olla reipas ja vahva. En uskalla sanoa että nyt en jaksa enää :'(
Sain äsken laitettua piiitkän viestin miehelle, en mitenkään ilkeää vaan kirjotin niinku asiat mun mielestä on. Soitti pari kertaa, mutta minä en pysty puhumaan nyt :headwall: :'( :ashamed: lapsellista!!! miten voin olla näin idiootti...
 
Ai nii ja vielä Glow, kuulosti niiiin tutulta toi koirakuviokin! Meijän rakas hurtta on kans järkänny pariin otteeseen omat tsembalot täällä yöllä kun poika ois antanut nukkua. Vaikka noi hauvat on ihania, niin kyllä näin muksun kanssa välillä tuntuu et ei kaipais enää yhtään enempää huollettavaa.... Mut en mä silti tosta koiruudesta kyllä luopuiskaan :heart: .
 
Glow :hug: toivottavasti saatte keskusteltua asiat halki miehes kanssa, tarvitset kyllä ehdottomasti nyt tukea ja apua oman jaksamisesi takia. Niin ja mullakin samanlaiset tunteet ton koiran kanssa :whistle: meillä koira nykyään ihan avuton jos esim. päästän sen aamulla pihaan niin ei kerta kaikkiaan osaa tehdä tarpeitaan vaan jää haahuileen siihen pihaan eikä oo aikomustakaan tehdä edes pissaa yön jälkeen :headwall: aina ei oo mahdollista lähtee lenkille sen kans kun ei tyttöä voi yksinkään sisälle jättää jos esim. mies ei oo kotona.. hoh hoijaa.. ja muutenki sillä on aina joku iho-ongelma tai korvat tulehtunu, kamalat rahat menee eläinlääkärille kun saa olla näyttämässä sitä siellä yhtenään :eek: aina saa tulla takaisin lääkkeitten kanssa ja kortisonipiikkiä saa useita kertoja vuodessa. Luultavasti sillä on atopia mut ei oo kyllä diagnosoitu varmaks kun sitä ei oo kai kovin helppo enää selvittää esim. iho-tai veritestillä näin vanhempana (meillä koira siis 4.v) eli hoito on siis vaan koko ajan ennaltaehkäsevää lääkkeillä. Ei voi sitä yhtään pitää yksin ulkonakaan jos ei oo koko ajan valvomassa kun menee heti johonkin piiloon rapsutteleen itteensä, eilenki oli kaulaansa raapinu kun oli pihassa vähän aikaa narussa kiinni |O |O tuntuu vaan ettei jaksais mitään ylimäärästä enää kun koiraaki saa olla yhtenään hoitamassa :whistle: tulipas taas valitusta ja omaa napaa mut pakko oli kertoo :ashamed:

Nyt täytyy mennä vähän siivoileen paikkoja ja sit kauppareissulle kun huomenna tulee tytölle nimpparivieraita =) heipparallaa :wave:
 
Helteistä lauantaita! B)

Aurinko porottaa, mutta minä ostin jo pojulle välikausihaalarin ensi kevääksi. :p Pakko oli, kun Lassien supratech oli -70% alessa, hintaa taisi jäädä joku 17 euroa. Koko on 74 cm, mutta ainakin nyt on poikanen vielä niin pikkuinen, että eiköhän se mene vielä ensi vuonna. 80 cm oisin ottanut, mutta sitä kokoa ei ollut ja jotenkin muistelin, että likatkin mahtuivat tosi pitkään 74 cm reimateciinsä.

Yöheräily meilläkin vaihtelee.. 1-4 kertaa. En ole huomannut, että kiinteät/velli hirmusti olisivat siihen vaikuttaneet.

Glow: Eiköhän se mies siitä tokene, toivotaan ainakin. :hug:

Tukkatyyli: Poika on lähes kalju... Niin olivat tytötkin pitkään, mutta isommalle kasvoi sitten ihana vaalea kiharapehko. :) Joka tosin sittemmin muuttui laineikkaaksi pitkäksi tukaksi. Ja keskimmäisellä on ohut tukka kuten mulla. No, toivottavasti jotain haivenia tuon pojankin päähän vielä siunaantuu. :D

Kössi ja konttausasentoon nouseva poikanen 5kk ja 3 vko :heart:
 
moi! GLOW:voimia sinulle.

Meillä ei ole poika puklannut missään vaiheessa oikeastaan ollenkaan, meillä varpaat löytyneet ja yölläheräillään lähinnä tutti suuhun tai viereen meinigillä.Poika tekee myös mahallaan ns. viisari liikettä ,elikkäs ympyrää, hampaita ei ole ja kyllä meilläkin kolme koiraa ja hermot menee, onneksi aidattu tontti meitillä. 5kk mitat 68,1 ja 7250.

KARELIINI: meidän nuorin koira on atoopikko, käytettiin ensin kanssa usein ja ab.kuuri ja kortisonipiikki ja ruokavalio (peura peruna), vaihdettiin kuukausi takaperin lääkäriä ja otettiin verikokeet selvisi atopia ja sai atopica lääkityksen nyt suht rauhallinen, eikä tästä lääkkeestä haittavaikutuksia, se on vaan kallista ,mutta menee siihenkin rahaa, kun käyttää kokoajan ja on rauhatonta rapsutusta ja läähätystä yms. ja koira kärsii, meillä myös rasvahappovalmistetta ruan sekaan ja erikois shampoota, kosteuttavaa =) toivottavasti syy selviää =)
 

Yhteistyössä