Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Mae
No nyt se hampaan reuna jo pilkistää :D

Niin ja ei kuitenkaan ihan vielä konttaa, mutta päätti ruveta treenaamaan kääntymistä myös toisen kyljen kautta. Tuo ipana on ihan mahdoton

Mae ja Joona
 
HM mä laitan vähän aina luumua kasvissoseen kanssa, oikeestaan siksi et vatsa toimii hyvin, mut tuntuu myös et menee paremmin alas, kun vähän makeutta mukana :)

Nokkamukist otin sen ihme venttiilin poijes.. Kun ei tajua imeä sitä. Sit voi vaan kaataa ain tilkka kerrallaan suuhun, on muuten jännää puuhaa :)

Soikku perunal voi hyvin aloitella. Mut menee nihkeesti alas. Kaupan soseil on myös helppo reenailla jos vierastat itse tekemistä alkuun. Eikä kaikki suinkaan tee itse soseit. Hyvin kasvaa kaupankin pöperöillä. Tutustu niihin. On miljoona vaihtoehtoa! Kandee aloittaa niissäkin yksinkertaisist. Vaik peruna-porkkana soseella tai vaik päärynäl. Näkee sitten sopiiko, jos vaik tulee jotaki oireita. Tietää mistä sitten tullut. Itse aloitin maissivallillä ja maissi-pottusoseella ja sit kukkakaalta ja porkkanaa. Makeat otin vast muutaman viikon kuluttua. Kun tahtovat mielummin niit makeita! :LOL: Meinasin et muute ei mee kasvikset ollenkaan alas...

Nyt hommiin on hirveäst puuhaa ja iltasel isompien kans katsoo Ice Acea :) :wave:
 
Mä kirjoitin siniseen onneen tulikivenkatkuisen kirjeen, siksi ne älys lähettöö sen ei oo-emailin :kieh:

Kiinteistä ruuista: Italiassa on aloitettu tuolla minestrinalla (minestrina= pieni minestrone) jo vuosikymmenet nuo kiinteät, siinä on siis lihaa, mutta se aloitetaankin siis 5kk iässä. Italialaiset ovat tosi kiinni perinteissä, kun taas Suomessa tosiaan joka vuosi näyttää nuo suositukset muuttuvan. Tomaattia, mansikoita ja pinaattia ei täällä anneta missään tapauksessa ennen 1 vuoden ikää, kaksi ekaa on niin pahasti allergisoivia ja pinaatissa on taas sitä jotain, joka on esim. raakana haitallista myös aikuisille.

Just tuon vuosikymmenten kokemuksen vuoksi meidän lääkäri on hyvin varma tuon minestrinan sopivuudesta myös allergisten lasten kiinteiden aloittamiseen, kun siinä ne allergisoivat ainekset ovat minimissä.
Eli aamulla mä keitän perunan, pari porkkanaa ja kesäkurpitsan (kaksi ekaa kuorittuina ja kesäkurpitsasta poistettava siemenet, kaikki paloiteltuja) litraan vettä, tunnin kuluttua sitä on jäljellä n. 2dl, mikä on sopiva määrä nestettä. Sekoitan kasvisliemen riisijauheeseen, ja siihen sekoitetaan joko lihajauhe (suositellaan aloitettavaksi lampaalla, sitten jänistä ja sitten kalkkunaa) tai lihasose. Sitten teelusikallinen oliiviöljyä, ja sais laittaa sitä parmesaania 5g eli n. teelusikallinen, lekurin mukaan siinä on olematon määrä suolaa, maistuu suolaiselta vain siksi, että oikeaa parmesaania kypsytetään ainakin pari vuotta. Nyt kun Greta on syönyt tuota minestrinaa 10 päivää, niin eilen sitten ekaa kertaa soseutin kasviksia ja tarjosin myös niitä, ai että maistui =)
Ne kasvikset (1/4 peruna, 1/4 porkkana ja 1/4 kesäkurpitsa, jos on ummetusta niin lisätä kesäkurpitsaa ja vaihtaa riisi tapiokaan) pitäisi sekoittaa sinne joukkoon, mutta mä aattelin nyt tarjota ainakin aluksi erikseen.
Hyvin on maistunut, eikä ole masuongelmia ollut, paitsi että kakkaa vain 3 kertaa päivässä, kun ennen tykitti jopa 8 kertaa päivässä. Mutta mä oon vaan tyytyväinen :)

Ja tosiaan ei näytä kiinteiden määrällä olevan vaikutusta yöunien pituuteen, kun välillä nukkui pelkästään mun maidolla 6 tuntia ja eilen söi minestrinaa kauheat määrät ja halusikin tisua jo 3,5 tunnin jälkeen. Vaikka on ne nyt yleensä ottaen pidentyneet, riippuu vaan yöstä.

Mitäs mun pitikään kommentoida... En muista :ashamed:

Olis tarkoitus mennä vähän shoppaileen ja piffiravintolaan sisäfileestä nauttimaan, jos tuo mies nyt vaan tulee ajoissa kotiin.

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Niin joo noista suomalaisista suosituksista, kun ne ovat taas muuttumassa esim. viljojen suhteen :eek: Eli jonkun keliakiatutkimuksen mukaan pitäiskin antaa pieniä määriä glutiinia 4-6 kuukauden välillä, koska tutkimusten mukaan glutiinia sisältävien viljojen syönnin siirtäminen reipaasti 6kk:n jälkeen lisää keliakiariskiä. Eli ota noista nyt selvää :headwall:

Mun siskolle on annettu appelsiinimehua ja porkkanaa jossain 1 kk:n iässä :eek: Nythän ei sitrushedelmiäkään saisi antaa aikaisin. Varmaan ensi vuonna annetaan 2kk vanhan kuoria itselleen appelsiini ja syödä se :LOL:
Ihan fiksusti oli yhdellä "virallisella" suomalaisella saitilla kirjoitettu, että ei noita suosituksia kannata kauheen jäykästi katsoa siksi, että ne ovat vaan suosituksia ja muualla maailmassa lapsille aloitetaan kiinteät ihan eri tavalla, ja ne ovat aivan yhtä terveitä kuin Suomessakin. Tai siis jossain määrin myös terveempiä, kun Suomessahan on tosi paljon allergioita lapsilla.
 
Niin joo, joku kysyi siitä lihan määrästä tai jostain, niin Italiassa aloitetaan nuo kiinteät 5 kk iässä siksi, että vauva ehtii tottua niiden syömiseen , koska sitten 6kk iästä eteenpäin pitäisi syödä se 40g lihasosetta päivässä sen raudansaannin ja muun turvaamiseksi. Mulla ainakin on vähemmän stressiä kun aloitettiin jo nyt, kun on reilusti aikaa totuttaa kiinteisiin ennen kuin alkaa olla "oikea" tarve noille lisäruuille, jos oltais aloitettu 6 kk iässä, niin oisin varmaan sitten stressannut enemmän. Nyt alkoikin yllättän iisisti, kun tiedän, ettei haittaa m,itään, vaikkei saisikaan kun teelusikallisen alas. Tosin hyvin on yleensä ottaen maistunut tuo minestrina, nyt kasvissoe ja tietty päärynä.

Niin joo, siis mitä hedelmiä Suomessa annetaan 5kk ikäisille? Kun täällä saisi antaa vaan sitä päärynää ja omenaa. Mitä muuta hedelmää uskaltaisi kokeilla? Täällä ei mitään mangoja ees myydä.
 
TÄSSÄ MIKSI PINAATTIA EI SAISI ANTAA:
VÄLETTÄVÄT ALLE 1v.
Nitraattipitoiset kasvikset: lanttu, nauris, punajuuri, pinaatti, kiinankaali, nokkonen, lehti- ja keräsalaatti. Syy: Methemoglobia, hapen kuljetus imeväisikäisen lapsen elimistössä häiriintyy.
(Eli sama homma nakeissa ja makkaroissa misää on nitraattia!)

LENTSIKKA: Meillä ollaan syöty banaania, vadelmaa, mansikka, metsämansikkaa, kiiwiä, hunajamelonia, vesimelonia, persikkaa, omenaa, päärynää, mangoa, puolukkaa, mustikkaa sekä tuoreena että valmissoseina, ja tänään raastoin tuoretta paprikaa ja tomaattia ruuan sekaan, meil on tosi herkkua tuore omena-porkkana raaste. Meil onki aiheuttanu allergiaa vaan kukkakaali ja persikka, tähän mennessä ja nekin on ny siedätetty pois, toisesta tuli masupipi ja toisesta ihottuma. Meil myös kaura ja vehnä on meisteltu gluteiinipitoisista viljoista.

Toukka
Mä kun kuulun siihen uskomikuntaa että kaikki allergisoivat ruokaineet täytyy maistella ennen 6kk ikää
 
Heippa!

Täällä käyty aamulla Lastentarvikkeessa ostamassa Emma easy-syöttötuoli ruskealla pehmusteella (sama kuosi kun meillä on sitterissäkin...). Kyselin samalla sateenvarjo-/matkarattaita, ois ollu Cracon rattaat tarjouksessa 89e (norm.119e) ja olin jo tyyliin menossa kassalle niitten kanssa ni eikös tuo rakas siippa sitten alkanut perumaan et miks ihmeessä semmoset tarvitaan!!! Ai jumaliste mulla meinas hihat palaa kun kotona se asia jo saatiin sovittua että haluan ne matkikset kun toi Emmaljunga on niin kömpelö pikaisella kauppareissulla. Jätettiin sitte rattaat ostamatta ja mä mökötin kotimatkan. Niin älytön olo tuli kun mies pääsi taas päättämään, vaikka mähän se oon joka niitä sitten autoon nostelen. Kotona sitten mies alkoi hiukan pyörtämään että voidaanhan me semmoset hankkia, mut ei hän halua semmosta kamaa nurkkiin pyörimään mitä ei välttämättä tarvita. Tottahan sekin, mut mun mielestä ne rattaat kyllä tarvitaan... Sanokaa nyt muutkin että semmoset kakkosrattaat on todella tarpeelliset :LOL: . Sorry tämä purkaus mut kun ottaapi pannuun.... :ashamed: .

Almaalle kiitokset tiedosta! Mä en tota hammasjuttua tiennytkään sen yösyömisen kannalta..

JeJa mä tilasin sen Baby safe feederin täyttöpussi-nimellä sieltä Vauvapopista kun kuvittelin sen olevan oikea versio. Maksoin kans jo heti verkkopankissa että toivottavasti tulee. Sinne SiniseenOnneen laitoin tulikivenkatkuisen palautesähkärin ja peruin samalla jo tekemäni tilauksen, koska mitään infoa ei tullut että tuleeko sitä tuotetta laisinkaan. Todella ärsyttävää :kieh: .

Lentis no mä ihmettelinkin kun 4-6kk:n purkkiruuissa on broileria ja pastaa... Pastassahan on vehnää ja sitä suositellaan vasta kait 5kk:n iässä aikaisintaan. Mä oon kyllä antanut vasta vähän kaurapuuroa. Eli voipi olla että sitä broilerpastaa ois sitten hyvä antaakin vähän että suolisto tottuis???

Mitäköhän piti vielä kommailla...

Ai niin, HM:n kanssa kun joskus aikoja päiviä sitten oli juttua että heinäkuussa ois ensimmäinen yöhoito pojalla, niin se päivä on meillä ens lauantaina. Ainoa vaan että nyt tehdäänkin niin että mies menee reissuun yksin ja mä jään kotiin pojan kanssa. Mulla jäi semmonen kammo niistä yksistä synttäreistä kun poika oli 4 tuntia anopilla, eikä anoppi saanut häntä rauhoittumaan. Mä en vaan yksinkertaisesti pysty tota pikkumiestä jättämään ja kun oltais kuitenkin reilu 200km:n päässä, niin sieltä ei niin vaan lähdettäiskään kotiin jos ois joku tilanne päällä... Harmi sinänsä, mut ehtiihän tuota sit taas joskus. Se on vaan kumma miten ihminen muuttuu, kun silloin aikanaan kun tää reissu sovittiin niin poika oli vielä masussa ja mäkin kuvittelin että heinäkuussa hän on jo pian 6kk että hyvin pystyy jättämään yöksi hoitoon. Ei tod. :LOL: .

Jaahas, pyykit narulle mars.
 
Glow
Baby safe feederiä en saa mäkään ja kun se ois ollu reissulle mukaan hyvä :headwall: tuli kans vastaus kyselyyn sinisestä onnesta et loppu on ja elokuus kai tulee lisää... Toki oli se yks paikka jonka ite sanoin viel mistä vois koittaa tilata...en enää muista mikä :xmas:

Meillä möngitään nyt taaksepäin :D
Meni olkkarin matto vaihtoon... Eilen Onni mönki omalta alustalta pois ja tarrasi ryijymattoon kiinni ja arvatkaapa oliko nyrkit täynnä maton ja koiran karvaa :kieh: että mua v*tuttaa noi koiran karvat nyt niiin :headwall: ja suuhunhan Onni ne heti ois tunkemassa...onneks huomasin heti...
Noh, onneksi meillä oli pojan huoneessa vaalee "allergia" ystävällinen matto johon ei karvat tartu ( lähtee imurilla hyvin kaikki irti ) joten se meni nyt olkkariin...
Pojalle jäi nyt sitten automatto matoksi, hyvin passaa niinki. Pitäis varmaan pesettää se olkkarin vanha matto ja pistää vaikka makkariin.

Nyt tarttee syödä ennenku poju herää. Nukuttii tänää puol kymmenee koko porukka :eek: kaks kertaa Onni heräs yöllä, kerran vaan söi... Nukkumaanmeno kyl meni aika myöhäseen... Aattelin sit että sil ei oo kiire päikkäreille, mutta eihän se jaksanu syödä ruokaa kun kitisi väsyneenä 11.30, vein sänkyyn ja sammu :eek:
Että näköjään joskus sekin nukkuu hyvin! :flower:

Kaurapuuro ja joku piltin? päärynäpuuro alko tökkii, joten kokeilin muksun kuningatarpuuroa ja se on meillä nyt pop :p aamulla ja illalla.
 
Tuntuu meist moni jäävän ilman verkkojuttuu mitä ilman ei tietty tuu toimeen :D

Rosinante Mitäs toho ratasjuttuun sanois...mä halusin kans rattaat ja olin kattonu ne valmiiks ja mies vastas et mihi me niit tarvitaan ja eks yhdistelmävaunut ollu just sitä varten et niist tulee rattaat :| joooo.....
 
Onpas hiksu keli, siis ihanaa =) Vaunulenkki tuli tehtyä ja ajattelin että likka läkähtyy vaunuihinsa, noh eikä mitä uni jatkuu edelleen, ollut jo 1,5 tuntia. Eli just ku kellotin et kohta lähdetään rokotetutkimikseen niin hän nukkuisikin ne kerta viikkoiset pitkät päikyt, argh! :headwall:

Maisteluista mä annoin kyllä jo tompskua :ashamed: No nauriit saa siis jäädä kaappiin, kiitos Toukka!
Kaurapuuro minuuttihiutaleista menee paremmin ku Naniin tehty ja hedelmäsoseella makeutettu vauva-riisipuuro. Saas nähdä kuin käy sit sen possun kanssa tänään. Seranzulle kiitos, laitetaan luumua sekaan, josko loppuis tuo papanointikin samalla taas :D

Rosinante Kuvittelinhan mäkin että olisin lähteny Himokselle laskettelee huhtikuussa, no haloo, en sit menny!!
Mä muute en viekään nyt si anopille yökylään silloin elokuussa, joka on siis aikamoinen stressaaja vaan vien ystävättären ystävälle jolla enempi kokemusta vauvoista, alle 30v ja sen oloinen että varppisti tulee toimeen...vaikkakin korvausta vastaan tietty. Mutta mitäpä sitä ei tekis että saa mennä kerran elämässään rauhassa naimisiin =)

Nyt tutkimukseen ja si möksälle, tsau!
 
JeJa niin nää on just niitä juttuja että miehet ajattelee eri tavalla kun naiset... Meillä ihan sama kommentti ja lisäyksenä vielä että "kun piti ne kalliit yhdistelmät saada niin eiköhän niillä nyt sit pitäis pärjätä"..... Prkl... :kieh:

HM tosiaan, teillähän on ne häät! Onnittelut jo etukäteen! Tosi hyvä kun sait noin hyvin järkättyä typyn hoidon :) .
 
rattaat Me ostettiin esikoisel yhdistelmät ja just sen takii et sit ne saa rattaiks!Jo sillo ajattelin et ois kiva et kauppareissuil ois sellaset kevyet matkarattaat!Kerran siit miehel mainitsin ja samaa sano että ei kai ku siks on noi yhistelmät! No,mutta nyt pari kuukautta sit näin alennukses sellaset matkarattaat ja mainitsin niist ukol ja pidin kauheen puolustuspuheen et miks ne ois hyvät ja halvatkin! :LOL: No,yllättäen hän siihen että voishan ne ol kätsyt! :D Välil tuntuu ärsyttävält ku täytyy vähän niinku kysyy ukolta lupa!! :kieh:

jaahas,nyt heräs toi pikku-ukko!Nukku sentään 20min!! :headwall:
Lisää taas seuraaval kerral!
 
Rosinante, joo ehdottomasti tarviitte! ;) Me ei eilen löydetty matkarattaita, mutta toiv tänään. Kaikki sanoo, että pitäisi ostaa Mc Larenit, kun ne on kuulemma niin hyvät.. Noh katsotaan että raaskitaanko vai iskeekö pihiys :)

Tossa Semperin puurossa mitä mä olen antanut parina päivänä (kehnolla menestyksellä) on kanssa vehnää. Meille sanottiin neuvolassa, että pitää altistaa gluteenille PIENISSÄ määrissä jo pienenä. Vanhempien allergioista huolimatta pitää lapsen saada maistaa kaikkea.. Suositukset siis todella vaihtelee...

Soikku, älä stressaa.. Ei meidänkään natiainen mitään suuria määriä syö vaan just lähinnä maistelee. Maito on kuitenkin se ensisijainen ruoka vielä pari kuukautta. Ei sille montaa lusikallista päivässä muuta menee mahaan, mutta totutellaan just ettei sitten 6kk iske paniikki jos ei se osaiskaan/haluaisikaan syödä muuta kuin maitoa!

Nyt pitää kirjoittaa to do-listoja. 2.5 viikon Suomen reissu lähenee!

Ai niin pitää muistaa ostaa se verkkojuttu tänään, kun mennään Babylandiin. Muistamuistamuista.
 
Heipparallaa

Rosinante, sanot et teille tulee ne rattaat ja asiasta ei keskustella :LOL: Mullakin kiikarissa yhdet rattaat huutiksessa jotka olis ihan pakko saada, katotaan nyt kuinka käy :)

HM, täältäkin onnittelut häiden johdosta etukäteen :flower: Voi sitä ihanaa jännitystä ja häähössötystä kaiholla muistelen :D meillä 2 v. hääpäivä tässä kuussa :)

Meillä likka herännyt nyt kahtena aamuna klo 10 vasta, oon ollut ihan että :eek: kuinka voi nukkua niinku kellon ympäri kun menee nukkuun 22-23 aikoihin, mut hyvähän se vaan on et unta riittää :)

Nyt on löydetty varpaat ja niitten kans pitää leikkiä koko ajan ja sit väännetään ittee kyljelleen sitterissä yhtenään, varsinainen mönkiäinen :heart:

Nyt pitää mennä hoputtaan ukkoo et alkais jo grillaan makkaroita :p

Kareliini ja Sara 4kk4pvää :heart:
 
Rosinante: ehdottomasti tarvitaan matkarattaat! :D Mulla oli perusteluna matka Suomeen ja mieskin oli sitä mieltä, että noita kalliita yhdistelmiä ei kannata rikkoa koneessa. Ja lisänä just toi, että ne on aina valmiina autossa, kun mä en jaksa yhdistelmiä sinne nostella. :whistle:
Meillä on asia niin, että jos perustelen hyvin, niin sitten ostetaan, mutta jos on miehen mielestä ihan turha, niin sitten kyllä ei on ei. Esim. tänään ostettiin sitten syöttötuoli, jota voi käyttää jo nyt, kun siinä on sellainen reducer (onko se nyt suomeksi ihan vaan pehmuste?), että voi käyttää pienemmällekin vauvalle ja sitten selkänojan saa laskettua alas ueampaankin asentoon. Oli tarjouksessa, niin ostettiin, vaikka viimeksi mies sanoi, ettei kyllä vielä hankita =)
Sitten turhakkeista sain maaniteltua ostamaan päivänvarjon rattaisiin (no se on oikeasti hyödyllinen täällä auringossa), mutta auton turvaistuimeen kiinnittettävän virikelelun kohdalla tulikin tenkkapoo :LOL: Kun miehen mielestä Gretalle riittää pururengas, eikä se tuollaisesta ees kiinnostu. Taitaa olla mies oikeassa, meillä ollaan vielöä siinä vaiheessa, että Greta haluaa tunkea kaikkea suuhun, ei se helistinkään juuri helistele, vaan maistelee :heart:
Ja sitten ostin kauhean määrän purkkisoseita, kun ainoa valmissose minkä täällä olen kelpuuttanut on Hipp, ja sitä oon löytänyt vain yhdessä 70 kilsan päässä sijaitsevassa kaupassa :eek:

 
Rosinantella ja tyyppien äipälläkin näköjään mies joka pistää hanakasti vastaan noiden matkarattaitten kanssa, onneksi en ole ainut! :D Oon suostutellu ja kertonu miksi, mutta kun ei. Kun on KALLIIT yhdistelmät hankittu, niin miksi ostamaan sellasia...ai perskuta! :kieh:

Tänään otin puhelun neuvolaan:

-Vuorotahtistahoitoa öisin
-Aloitetaan jo nyt liha ja hiljalleen kaura (ei siis muita viljoja), lihaa 2 x vuorokaudessa.
-Korvat tutkitettu yhteispäivystyksessä (puhtaat olivat)
-Yöllä vaan maitoo (voi olla kuulema nälkä) :eek:
-Jos ei Tampereen reissun jälkeen ole palautunut normaaliksi niin uusi soitto neuvolaan
-Ja jos seinät kaatuu päälle niin saman tien soittoa sinne sitten...(mutta ne jo kaatuu, mä vaan pidän niitä mahdollisimman kovasti pystyssä, katotaan kuinka kauan)

Ei muuta, jospa tää tästä... :ashamed:

Jospi ja ongelmainen Henni
 
pikana nyt kun meillä nukutaan :eek: molemmat ja tähän aikaan! jestas. hyvä et poika nukkuu, mut jasmin se kohta herää ja valvoo taas 24 asti ja KITISEE!!! meillä on illat ihan mahottomia nykyään. ei ota tissiä, ei halua olla sylissä, ei lattialla eikä yhtään mitään. kitikitiBYÄÄH! :kieh:

me saatiin muuten nyt 5kk neuvolassa istumalupa sylissä. on kuulema hyvä alkaa pikkuhiljaa noin jumppaamaan vauvan lihaksia, saa ihan kunnolla sylissä istuksia, kunhan ei ihan retkota.

voi jee,neiti aavistaa koska äiti on plussalla. nyt se heräs! :kieh:
et ei mulla sit vissiin ollutkaan asiaa....

labello ja komenteleva jasmin

niijoo
verkkohärpäke vauvapopilta vastaanotettu tänään. perskule ku tuli matkahuollon kautta se eikä tästä oo ku reilu 10km sinne |O noh,tulipa kaupunkireissu bussittelut samala tehtyä..
 
Rosinante kyllä matkarattaat on niin paljon kätevämmät joka paikassa että on ne aika ehdottomat, sanot miehelle vaan että ne on oltava ja piste. :D

Mä en mieheltä kyllä kysele mitään hankintoja, ostan mitä tarvitaan ja thats it. Se vihaa kaupoissa olemista ja ulkoistaa mielellään mulle kaikki hankinnat ja näin on hyvä. Joskus kun oon ollut kaupoissa ja tullut kassivuoren kanssa kotiin niin se sanoo että ootpa sä ollut reipas, voitteko kuvitella :LOL: Joka naisen unelma siinä suhteessa ainakin :LOL: Tosin en mä usein käy kaupoissa, yleensä vaan kun oikeesti jotain tarvii, en niin itsekään tykkää hengata ostoshelveteissä.

Haavemammis Voi juku miten jännää kun teillä tulee häät, onnea jo etukäteen :flower: Musta häät on ihanat ja ihana on muutenkin suunnitella kaikkia juhlia aina. Me ollaan oltu jo vuosia naimisissa ja kohta 10v yhdessä mutta hääjuhlat on vielä pitämättä, käytiin vaan maistraatissa kahdestaan, sit Kämpissä syömässä ja hypättiin lentsikkaan ulkomaille, haluttiin tehdä siitä meidän stress free-päivä ja todella meidän kahden päivä vain :heart: Me nimittäin oltiin suunniteltu jo hääjuhlaa ja kämppi oli alustavasti varattu ja kirkkokin varattu mut työstressin päälle se rupes tuntumaan silloin liian isolta stressiltä. Mut luvattiin et juhlat tulee ja sen takia pitää ne jossain välissä järkätä, ens vuos olis hyvä kun tulee se 10v yhteistä matkaa täyteen, kattoo ny :heart:

Vauvan hoitoon jättäminen ei meillä vierastamisen takia ole mahdollistakaan mutta en jotenkaan raaski mennä mihinkään et olisin esim. illan pois, tänäänkin olisin päässyt ilmasiks Britneyn keikalla ja olis ollut juomiset aitiossa ja kaikki mut en saa itseeni pois ton tytön luota. Mun on pakko ruveta skarppaamaan sen suhteen koska tiedän että se tuulettuminen tekis tosi hyvää ja haluankin mennä, jotenkin vaan pelkään sitä kun tulee kauhee ikävä ja muka huono-omatunto, on tää olevinaan vaikeeta :p Noh, ehkä toi Britneyn keikka ei oo se ykkösjuttu mihin olis kuitenkaan halunnut mennä...

Mä oon samoilla linjoilla ruokailuista kuin Toukka et annan kaikkea mahdollisimman laajasti, paitsi ne viljat ja peruna. Meillä ei kukaan syö puuroja muutenkaan että ei ne tule koskaan olemaan meillä se ravinnonlähde jota tarvittaisiin.

Täällä myös Lentis suositaan Hippiä ( :D ) jos reissussa joudun valmisruoan antamaan, kun se on luomua :)

Jaahas, nyt kuuluu kutsuhuuto, ilta-päikkäreiltä näemmä herättiin :wave:

Ps. Mua piinaa nyt se salaatti-pizza josta Tuiskunen mainitsi FB: ssä :LOL: pakko saada pizzaa tai jotain muuta mättöä!!! :D Mies saa hakea :p
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoitella, kun mies nukuttelee Konstaa. On sen lomalla ollut muka niin kiireistä, että ei ole ehtinyt palstailemaan.

JOSPILLE iso:hug: ja jaksamista.

MATKARATTAITA ei meilläkään anna mies ostaa, sama perustelu kuin muillakin tuosta kalliiden yhdistelmien ostosta. Nyt olen päättänyt hankkia ne sillä verukkeella, että ne on paljon helpompi ottaa mukaan syksyllä matkalle kuin yhdistelmät.

HOITOON JÄTTÄMINEN on mullekin vaikeeta, oli silloin kavereiden hääjuhlien aikaan 4tuntia anoppilan väellä hoidossa ihan juhlapaikan vieressä ja kävin kerran välissä syöttämässä. Silti ahdisti.

RYÖMIMISESTÄ meillä on ryömitty jo jonkin aikaa. Tuntuu, että vauhti kasvaa joka päivä kovemmaksi ja matkat pitenee. Konttausasennossa viihtyy myös ja siinä itseään nytkyttelee. Suloinen näky :heart: Koittaa joskus peruutella istuvaan asentoon, mutta ei ole onnistuminen vielä lähelläkään.

KIINTEÄT meillä aloiteltiin maanantaina kukkakaalilla. Hyvin tuntuu sopivan. Neuvolassa kehotti aloittamaan kiinteiden maistelun, kun pojalla on allergioita. Jos vaikka sopivien ruokien löytyminen kestää kauan, niin ei veny sitten hirveästi yli 6kk tuo syömisen aloittaminen. Poika vaan joisi mieluummin vettä kuin söisi sosetta. =)

Meillä mystisesti yöunet parantuneet, tosin poika ei tunnu taaskaan millään nukahtavan, taidanpa rietää hätiin.

Kuume ja Konsta melkein 4kk 3vko
 
Sori Sötnos :LOL: Mutta hyvää oli!

Rosinante; pistät sen miehen muutaman kerran kokoomaan ne yhdistelmät sinne auton takakonttiin ja pois ja sitten meette "ohimennen" kattomaan niitä matkarattaita, niin eiköhän mieli muutu! :LOL: Tää tietty toimii vaan, jos teillä on sen verran pieni auto, et vaunut pitää laittaa ainakin kahteen osaan, et mahtuu konttiin. Mulla oli ennen sellanen auto, et yhdistelmistä mahtui runko-osa renkaat irrotettuina konttiin ja vaunuosa takapenkille. Oli pikkasen ahdasta kahdella aikuisella, vauvalla turvakaukaloineen ja kissankopan kanssa + kaikki vaate yms.tavara. Yks 270km reissu eestaas tehtiin ja seuraavana päivänä mulla oli uus auto pihassa. Tosin käytetty 10v. vanha mut anyway. Ja arvatkaa olinko koko raskausajan vihjaillut miehelle, et auto tarvis vaihtaa...

Onnea HM:lle häähumusta :heart: Mekin käytiin aikanaan salaa kaksistaan maistraatissa, mut sit iski häähuuma, ja järkättiin 1-vee hääjuhlat 150:lle henkilölle kirkkosiunauksen kanssa. Suosittelen Sötnoksellekin =)

Jaahas, millanen yö tulee ens yöstä. Viime yö oli todella pätkittäinen ja se on ollut aika harvinaista meidän pojalla. Olisko hampaat tulossa. Muuten ollut illat aika samankuulosia kun Labellolla. Kitinää ja missään ei oo hyvä olla. Ei huoli tissiä ennenku on ihan riehunut itsensä sippiin :headwall:

Jospille jaksuja :hug:

Tuiskunen ja Alexi 5kk 13pv
 
Voi Jospi mun piti oikeen palata pari sivua taaksepäin, ja lukee et mikä? Tosi tosi tylsää ja varmana rankkaa! Jospa reissussa tasaantuisi tilanne teillä. :hug: :hug:

Labellolle ja tuiskuselle halit myös.

Meil vähän samaa toisinaan illat on narinaa ja murinaa, mut kuitenkin 21 ollaan sit unten mailla. Niin et ei kovinkaan paha tilanne. Huomen mennään poitsun kans Potterin ensi-iltaan 22 näytökseen, joten joudun lähteen just pahimman ilakitinän aikaan.. :eek: Vähän käy sääliks miestä, kun Kaapsu väkisinkin rauhoittuu helpommin mun käsis ja ukelle rähjää enemmän. Syöminenkin on vähä nii ja näin. :/ Mut tekee kyl sit toisaalta hyvää, kun joutuu oleen pikkumies isin kaa kaksin ja tyytymään siihe. :attn: Mäki meen niin herkästi hätiin, jos isille rähjää... Koitan kyl kovasti olla puuttumatta, mut tänään laitto sit ton mobilen laulelee, just kun toinen yrittää rauhoittua. :whistle: Olin ihan et :eek: :eek:

Nyt peittelee tuo 12v neitokainen ja suihkuun ja unille itekin.
 

Yhteistyössä