Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Tukka meil on irokeesi :D , fb.läiset taitaa jo tietääkin siel on kuvakin uteliaille :D

GlowHyvä että sait viestin ees laitettu, jos et halua puhua kirjoita kirje, mä tein sillai ku poitsu oli joku 2kk, ja meil oli kans tuollasta, niin listasin sille mikä mättää ja miten ovis mua auttaa, kun esim tekee asiat aina vaan puolitiehen, ja kyl siitä oli hyötyä, mut muistan sillon ku olin tosi väsyny en ees enää halunnu puhua sen kaa. :hug:

T.Toukka ja irokeesipoitsu Rasmus
 
No ni, ny se sitten iski meikäläiseenkin....kesälentsu. Voi helvettiläinen ku mä jo luulin säästyneeni.. Kiva olo kun nokka on kuin seula ja kesä kuumimmillaan. Ja daddy Tampesterissa Deep Purplen keikalla, nice. :snotty: .

Tukkaa täälläkin on aika paljon ja ihan valkoista. Syntymätukka oli pitkä ja punertavan ruskea.

Ny niistämään...
 
Iida-Maria, vielä sen verran kyselisin tuosta koira-asiasta että minkä hintainen on se atopica lääkitys ja paljonko maksoi verikokeet kun se atopia todettiin? Meillä myös koiralla erikoisshampoota lääkäriltä ja viimekäynnillä sai myös rasvahappokapseleita, jotka tosin juuri loppui et pitäis hakea apteekista lisää. Ajattelin kuitenkin ostaa sitä ruuan sekaan laitettavaa nestemäistä valmistetta. On tää hyvä palsta kun saa vertaistukea koira-asioissakin :LOL: :LOL:

Meillä Sara oli tänään isin kanssa rintareppukävelyllä ekaa kertaa, oli sillai kasvot menosuuntaan päin ja tuntui tykkäävän :) oli jotenkin niin suloisen näköinen siinä :heart:

jaahas herätty on jälleen, johan sitä nukuttiinkin jopa 30 minsaa :whistle:
 
Huoh, pieni hetki omaa aikaa kun mies lähti tytön kans vaunuileen ja otti 2 koiraa mukaansa. Meillä kans kolme koiraa, kaks nuorempaa ja yksi vanhempi, joten kaikki lenkitkin käydään kahdessa osassa. Joka aamu kävelen noin tunnin yhteensä niitten kans kun ensin nuorempien ja sitten vanhuksen. Ja nyt tosiaan kun tyttö alkaa liikkumaan niin kyllä muakin ne koiran karvat mitä on JOKA paikassa ärsyttää, mutta pois en antais yhtäkään niistä :heart: Ja meillä tyttö tykkää noista koirista ihan hirveesti, jos ne vaikka leikkii pallolla niin se seuraa tarkkaan ja hekottaa ääneen :heart: Niin ja tää miehen tytön hoito on seurausta mun aamuisesta avautumisesta siitä kuinka väsynyt mä olen, tänään on sit auttanut koko ajan :D Kyllä kannatti sanoa...

Labellolle Meiltä uupuukin etusivulta mittoja, eli:
4kk: 7465g 64cm ja päänympärys 41
5kk: 7795g 66,5cm

Painoa oli tullut vaan hieman yli 300g kuukaudessa. Hieman huolettaa vaikka olenkin lukenut täältä täysimetettyjen painon notkahduksesta. Mulla kun on ollut jo hetken tunne, että mun maito on alkanut loppumaan, vaikka tähän asti sitä on ollut runsaasti. Olen ollut niiiiiin väsynyt ja syönyt ja juonut huonosti :ashamed: No aloitettiin sitten maistelemaan kiinteitä vaikka ei niistä heti tuohon painonnousuun apua olekaan... Peruna-porkkana on meidän tytön suurta herkkua :D Itse tunkee lusikkaa suuhun ja hätä jos loppuu liian aikaisin.

Ja myöskin mua STRESSAA IHAN HIRVEÄSTI se, että maanantaina alkaa työt kahdeksi viikoksi :$ Mulla on muuten 8-17 eli mutta kerran iltavuoro 15-24 eli yhdeksän tuntisia päiviä plus matkat päälle. Multa oli sentään jätetty yövuorot pois, ois ollu 19.30-08.30 :x Toivottavasti on tarpeeksi maitoa pakkasessa, tyttö kun syökin nykyään 3h välein. Mutta kuinkahan mä pärjään, pitääköhän ottaa pumppu mukaan, entäs kun varmasti tulee ikävä :|

Tulipas taas omaa napaa mutta pakko aina jonnekin päästä purkaan :whistle:

Edit: piti vielä lisätä, että mies siis pitää isyyslomaa sen kaksi viikkoa, kun mä olen töissä, ja nuo työt kuuluu siis mun opintoihin kun haluan päästä niissä eteenpäin... Toivottavasti tyttö ei vaan huuda/itke koko päivää, kun yleensä tuppaa meneen niin, että jos mä oon ollu poissa, se on itkenyt koko ajan... Senkin takia käskin nyt viettää tämän viikonlopun tytön kanssa, jotta tottuu.

Bourriquet ja tyttö 5kk 1vko
 
No niin synttärit vietetty,onpa siinä vaan oma hommansa.Tämä meidän kakkonen onki ainut kellä on näin kesällä synttärit,muilla talvella/keväällä.Nyt onki sit ihan ähky olo ku on tullu syötyä hirmusesti herkkuja.Eilen käytiin siskon kanssa illalla kävelyllä ku muksut oli menny nukkuun ja voi ku teki hyvää.Mä nautin ku saa kävellä sellasta reipasta kävelyä.Ennen tuli tehtyä useesti illalla pitkä lenkki,nyt onki ollu taukoo,kyl mä taas kohta alotan :D

Nepsu tänään taas vähän vierasti mummuja,kaikki ois halunnut ottaa syliin,mut eihän se onnistunut heti alko kauhee huuto.Mä aattelin et se on pikkasen menny ohi,mut eipä näköjään.

Nyt mä lähen syömään tuoreita mansikoita :p ne on niiiiin hyviä :wave:

hemuliina ja nepsu-neiti 5kk :heart:
 
Pitäis mennä nukkumaan, mutta kun ei malttais.. pyörinpä sitten täällä :)

Meillä bongattu tänään kaksi hampaan alkua :) Muutama yö onkin ollut varsinaista venkoilua joten toivottavasti helpottais vähitellen.. Joku kysyi yösyömisestä, meillä poika syö joskus yhden kerran yössä. Oikeastaan ei varmaan tarviis välttämättä sitä maitoa, mutta esim. viime yönä en kerta kaikkiaan jaksanu venkslata tutin kanssa, joten annoin maitoa että herra sai unen päästä kiinni :ashamed:

Kiitokset vielä onnitteluista kouluun liittyen :heart: Sellaiseen lopputulemaan oon nyt päätynyt, että lykkään koulun aloitusta ainakin puolella vuodella. Eipähän tarvii miettiä sitten jälkikäteen, että miks vein pojan liian aikaisin hoitoon, vaikkei mihinkään vieraaseen paikkaan ois menossakaan. Haavemamma, tuosta iästä kommentoin sen verran, että meikäläinenhän ei ole ainakaan opiskelijaksi nuorimmasta päästä, eli kolmenkympin tienoilla ollaan :) Mulla on jo itse asiassa ammatti ja jossain määrin urakin, mutta alanvaihto on haaveissa.

Kiinteistä on ollut täällä paljon puhetta. Meillä mentiin niiden kanssa aika nopeaa tahtia kun poika oli alusta asti niin innostunut asiasta. Kasviksia syötiin ensin pelkästään pari viikkoa, yhtä makua neljä päivää ja sitten lisättiin hedelmää. Hedelmärepertuaaria ollaan kyllä lisätty nopeammin. Kasvissoseita lämmitän, hedelmät annan huoneenlämöisenä. Tällä hetkellä syödään 1 prk molempia per päivä (menis enemmänkin, varsinkin hedelmää). Marjojakin pitäis maistella, mutta kun tää herra puklii edelleenkin mahdottomasti, niin oon mukavuudenhaluissani halunnu vältellä mm. mustikkaa :ashamed: mut täytyyhän niitäkin kokeilla. Tosin tuo puklailu on kyllä vähentynyt kiinteiden myötä. Nyt pitäis sitten aloitella liha ja puuroakin.. Meillä ei saa kyllä neuvolasta mitään järkevää tietoa noista kiinteistä, tulee vaan sellasia ympäripyöreitä ehkä/ehkä ei -vastauksia |O Kiinteät aloitettiin muuten peruna-kukkakaalisoseella (ihan kaupan hyllystä, laiska kun olen). Lentoemo Meillä on syöty hedelmistä ainakin päärynää, omenaa, mangoa, aprikoosia, persikkaa, banaania, ananasta..

Jospille :hug:

Hankinnoista Meillä ei mies oikeastaan puutu hankintoihin ;) Ostan sen mikä tuntuu tarpeelliselta, vauvan tavaroiden hommaaminen on ollu lähinnä mun juttu. Kysyn kyllä mieheltäkin, mutta yleensä vastaus on, että "parhaiten tiedät mikä on hyvä" jne. Tää toimii meillä, koska myönnän olevani aika nipottaja joissain asioissa.. ei siis kelpaa mikä tahansa, vaan pitää olla oman mielen mukainen ;)

Koirista Meillähän on myös kaks koiraa ja voi kun mulla on välillä pinna kireellä niiden kanssa.. Yritin jo miehellekin välillä puhua että jos annettais otukset pois, mutta onneks oon tullu vähän järkiini ;) Karvaa on joka paikassa ja tuo toinen on sellainen lipeksijä että aargh. Aina pitäis olla nuolemassa vauvan naamaa/käsiä/ihan mitä vaan ja mua ällöttää kun en itekään anna koiran nuolla esim. naamaani.. Noh, ehkä se tästä kuitenkin. Loppujen lopuksi koirat on ottaneet vauvan vastaan niin hyvin kuin mahdollista, joten ei parane valittaa. Poika kattelee koiria tosi kiinnostuneena ja naureskelee niille :)

Glow Jaksamista :hug: Puhumalla varmasti helpottaa.

Hiuksista Pojalla on paljon tukkaa, mutta takakalju paistaa edelleenkin ;) Huvittavan näköinen..

Tulipahan taas romaani.. mutta öitä kaikille ja tsemppiä vauva-arkeen :)
 
glow :hug:

bourriquet tsemppiä töihin! eiköhän tyttö pärjää paremmin kun äiti ;)

tukka on neitosella ihan musta ja onhan tuota jonkun verran. ennustan että kiharaan menee niinkun isollaveljelläkin :heart: pojalla on yks pieni kohta tukasta ihan erilaista hiusta kun muualta,semmonen oikee afro siinä, niin toivon etti jasmin saa semmosta! hirmu hankala laittaa muuten sit joskus.. B)

omaa napaa
kävin lasten kanssa iltalenkillä ja oli kamalaa. just taisin mesessä mennä tyhmänä glowlle kehumaan,et tyttö nukkuu sentäs vaunuissa...voi ku oisin pitäny suuni kiinni!! nyt ei sit tosiaan nuku vaunusa vaikka miten väsyttää, meni sit kantamalla se lenkki ja nyt on hartia toiselta puolelta ihan superjumissa. pysähdyttiin läheisen koulun pihaan tissittelemäänkin,mut ei ku huuto jaktu heti ku vaunuun laski. rakas hippo-helistinkin katos sillä matkalla johonkin,vissiin neiti suutuksissaan sen vaunusta johkin viskas :'(

yöheräämiset maidolle herää 1-2 kertaa ja 04-06 on taas alkanut pitää kunnon palopuheita :headwall: sit kun nukutaan kaikki samassa makkarissa, niin pitää aina repästä ittensä puolinukuksissa sängystä ja suunnata höpöttävän tyttösen kanssa sohvalle ettei isoveli herää. :| viimeyönä mentiin kyllä jo sit pojan sänkyyn nukkumaan,mut ei siin ollu hyvä olla ku kippurassa joutu oleen ja ahdastakin oli :LOL:

on kai se pakko taas suunnata unille. miks ihmeessä ei osaa ajoissa mennä ku tietää et aamulla väsyttää!? :headwall:

labello ja jasmin 5kk+
 
Kareliini: Viacutan on hyvä tuki atooppiselle koiralle. Muistaisin kasvattini käyneen tuhatjalassa treen keskustassa ja saaneen reseptin atopianhoitoon. Tämä ´kohtuullisen uusi lääke on aikas halpa (jos en väärin muista niin 6 euroa/kk) verrattuna muihin lääkkeisiin mitä usein koirille joutuu hankkimaan. Määrää vähennetään viikoittain ja nykyisin kasvattinikin pärjää 1/4 tabulla päivässä. Nimeä en kyl nyt muista.
 
Täällä myös koira kiristelee välillä hermoja, mutta ei sitä poiskaan antaisi :heart: On 7v. vanhus jo, mutta välillä tympäsee kun menee tytön viltille lattialle pyörii ja vie tytön leluja yms.... Mutta kai se pitää tottua äiskänkin tähän, kohta kun ryömitään niin varmaan koiran lelut on tytöstä ne kaikkein kiinnostavimmat :whistle:

Remppa kiristelee meillä hermoja :kieh: Tänään hoksattiin ettei tiskari ruu mahtuu siihen kaappiin, eikun pura ja hae uusi sopiva... Oli nykymitoitusta matalampi kaappi, meillä työtasot vähän matalammalla uudessa kodissa. Sinällään ei hirveesti haitannut sitten kun meillä menee vanha tiskipöytä vaihtoon, tänään revttiin juuri irti. Tulee uusi hieno taso ja upotettava allas =)

Meilläkin mies luistelee nykyään lapsen hoidosta. Nyt rempan aikana minä olen se, joka jättää hommansa kesken jos tytöllä tulee hätä tai pitkästyy. Mies vaan tekee omat hommansa loppuun :headwall: Tänään meni hermo kun pesin ikkunoita ja ukko ei sitä aikaa edes pärjännyt tytön kanssa. Tyttö vaan huutaa raivoaan kun väsyttää ja mies ei saa tyttöä nukkumaan :headwall: Taitaa olla omaakin vikaa, kun en ole patistellut lapsensa hoitoon, mutta tuntuu tyhmältä sekin että pitää "pakottaa" olemaan tyttönsä kanssa. Ja tuon ukon kutaleen kanssa meinasin toistakin vauvaa tehdä :kieh:

pyykinlevitykseen ja nukkuu
 
Niin tukasta piti kommentoida. Että mikä tukka? :D Meillä on hyvin vaaleaa, päälaella pisimmät jopa sentin pituisia :D Mutta tiivis tukka näyttää tulevan. Synnyttäessä kätilö tokasi silloin juuri ennen syntymää että tukka näkyy jo, kysyin sitten tytön syntymän jälkeen että mikä tukka, huijasit :D
 
KARELIINI: Kokonaisuudessaan lääkärireissu maksoi 240 ?, siihen kuului kyllä lääkkeet, verikokeet, tutkimukset ja kaikki muu mahdolinen. Se Atopica maksaa siis 50mg:nen 30tbl 80?, mutta 100mg enemmän, en tiedä minkä kokonen toi sun koira on :) HELPOTUS on kumminkin se, että lääkettä annetaan ensin 4vko joka pvä, mutta jatkossa vain joka toinen pvä ja tulevaisuudessa sitä voidaankin vähentää vielä enemmän jos hyvin käy =) , kallis, mutta hyvä lääke, koska ei haittavaikutuksia, toisin kuin kortisonista, kallista on, mutta kyllä sekin tulee yhtä kalliiks, kun joutuu käyttään vähän väliä, toivotaan että tästä on jtn. apua :)



SOSEISTA: mulle sanottiin neuvolasta, että yhtä makua pitäisi syöttää ainakin 5pvä, koska jos sitten jotain allergiaa jossain vaiheessa ilmaantuu, niin ei enään tiedetä mistä se johtuu, että näin täällä neuvolassa =) tiedä sitten häntä, varmasti on niin monta eri mielipidettä, kun terveydenhoitajaa :) No nyt mies huutelee, täytyy mennä katsomaan leffaa, Eemeli on onneksi jo uinunut kolmatta tuntia =) Hyvää yötä.
 
Iltaa,

täällä on mökiltä palattu. Huh huh kun oli tekstiä, täällä silti väsyneenä luin kaikki läpi =)

Kiitokset onnitteluista :heart: ..juuh en mä ole kovasti mainostanut että mennään naimisiin, maininnut kylläkin. Se on tuntunut nin kaukaiselta että olen ajatellu että hehkutellaan si lähempänä ja nyt siihen on vajaa kuukausi ja alkaa tulla kylmä hiki ;) Miehellä on parhaillaan polttarit meneillään, kunhan ei hölömöilis mitään :kieh:

Sosetta olen antanu huoneen lämpöisenä samoin Nanin, jos otan jääkaapista niin muutaman sekunnin lämmitys. Kylmää olen kokeillut mutta likka alkaa ähistelee.
Jogurahkoja olen kans ihmetelly ja tutkinu, onko ne jotenkin niinku tehty korviketta hapattamalla??? En siis ole antanu.

Seranzun
luumulisäys kasvis-possusoseeseen sai neidin syömään ihan uudella innolla, kiitos =) ..tai sitten se on se possu, naureskelinkin että isäänsä tullu lihansyöjä, kun kasvissose ei tahtonut maistua tuossa taannoin, mutta kun nyt on saanut 4 pvä lihaa seassa niin johan maistuu.
No nyt on sitten taas ollut se puuron syönti vähä sellasta ja tällästä että meinaa äipällä palaa hihat.

Rosinanten röhiskö pisti kans naurattaa :D

Glow Mitäs jos sulle tulis justiinsa jotain tärkeetäkin tärkeempää menoa ja miehen olis sit jäätävä lapsen kanssa. Vois siinä sitte tuskailla että ei menekään ihan rutiinilla kun ei ole hoitanut. ;)
En tiijä, mä kyllä edelleenkin peräänkuuluttaisin että kaikki mammat ottaisi sitä omaakin aikaa ja ikäänkuin pakosta sitten se mies 'joutuisi' ( hirveetä, joutua olemaan oman lapsen kanssa!!! ) olemaan kaksin vaavin kanssa ja ei sitten tulisi ihan kädeksi. Äipän jaksamisen vuoksi olisi hirveen tärkeetä ainakin tunne siitä että voi lähteä ja luottaa että kaikki ok kotosalla, ettei suotta ahdistu ajatuksesta 'mä en pääse mihinkään'.

Jonniina Päätös tehty, hyvä homma!! Puoli vuotta menee kuule vauhdilla. Hienoa että on mahdollista lykätä puolella vuodella eikä siis vuodella niinkuin kai yleensä vois kuvitella :)

Rokotetutkimus oli siis meillä torstaina ja pe olikin lämpöä 37,7, neiti nukkui ehkä vähä enempi ja ei oikein syönyt niin reippaasti, muuten ok.
Tänään sit mentiinkin huudellen nukkumaan, ihan oli silmät kii mutta itki oikein äänekkäästikin välillä n puolisen tuntia. Kävin silittelee poskea, niin kyllä se sitten vihdoi vaipui sikeeseen, mikähän se nyt sitte oli...

Ei helevata, nyt nukkumaan. Hyvää yötä!

HM ja neiti > 5 kk
 
Meilläkin on kaksi koiravanhusta. vanhempi on 10v ja nuorempi kohta 7v. Olleet siis meillä kauemmin kuin lapset. Toki välillä kiristää hermoja karvojen määrä nurkissa ja kuratassujen jäljet ympäriinsä. nuolevat pikkuisen käsiä kun silmä välttää ja makoilevat leikkimatolla.. Mutta ne on rakkaita perheenjäseniä enkä ikinä antaisi pois. :heart:

Jee, veikeestä tuli s-postiin lasku verkkojutusta jonka juuri maksoin. Nyt näyttää hyvältä, ehkä mäkin (tyttö ;) ) saa pian omansa! Kiitos vinkistä Jeja! =)

Kävelin eilen pitkin meijän kotipihaa tyttö sylissä. Tytölle paljaat varpaat. Meillä vähän pidempää ruohoa ja heiluttelin tytön varpaita siinä ruohikossa. Taisi kivasti kutitella kun niin suuri hymy oli kasvoilla.. :heart: :heart:

Tytön lempipuuhaa on nyt mm kiljuminen. Ääntä lähtee korkeelta ja kovaa. :D :heart:

sadee80 & tyttö 4kk++
 
Koira meilläkin rasittaa, lähinnä tuon karvanlähtönsä kanssa... :headwall: Nyt näyttäis helpottavan, mut imuroimassa saa olla... Haukku ei ole vauvasta kiinnostunut yhtään.. Liekö pelottaa moinen otus..:D Kaapsu sensijaan olisi kovasti kiinnostunut koiruuksesta ja kissoista myös. :D Tarraa kyllä niin kovaa jo turkkiin, et saapi olla tarkkana. Nuorempi kissa kun ei ymmärrä vielä vauvaa kiertää, eiköhän tuo kohta opi. :LOL:

Glow :hug: :hug: Meillä kiristää välit kanssa. Eilen mentii miltei mykkäkoulun puolella... Nyt makaa tuolla!!! Mua ärsttää ylikaiken, et teen KAIKEN täällä.. Myös kaupat, siivoomiset, ruoat, pyykit jne... Hoitaa kyllä vauvaa. Sentäs! Sit se ei myöskään puhu! Argh! Olis ihana kun joskus aamul nappais vauvan ja sanois et nuku vaan... Mut ei.. Sanoo kyl et voithan sä nukkua. Joopa joo. Voin kun ensin oon täysin heränny herätellessä sitä... :eek: Sama jos oon jonnee menos, ni on ain et joo kai me täs pärjäillään.... Ite lähtee kaveriporukalla torstaina mökille ja tulee sunnuntaina. Eikä varmast uhraa ajatustakaan sille, miten mä pärjään. Itte oon ollu muutaman tunnin poissa. Pitäisi iteki järjestää joku tuommoinen reissu, mut EN RAASKI olla erossa vauvasta... Niin et vali vali...

Joo jos menis aurinkoon hetkeksi!
 
Heippa plikat!

Täällä yks huonosti nukkunut duhadedä :snotty: . Kyllä mä sanon taas et voi p----kele tota koiraa!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
TAAS kun ukko yötä pois kotoa ja poika ois antanut nukkua niin eikös p....kele tuo koira herättänyt taas aamuyöstä!!! Ei sillä mitään ihmeempää hätää ollut, en tiedä oliko vaan levoton kun isi on pois mut joku juttu nyt on. Mulla kun alko vielä toi mieltäylentävä kesäflunssa ni olo on kyllä aika pepusta. Noh, sitte noustiin päästämään koiraa pihalle ja sitte antamaan ruokaa kun luuli vissiin itekkin et on jo aamu. Poika heräs tietenkin myös ja silläkin on koko aamu mennyt ihan jotenkin sekaisin. Nukkuu pieniä pätkiä eikä meinaa juoda maitoa, syömään oon sentään saanut. Äsken sain päikyille taas mut syömisestä on jo niin kauan et ei varmaan nuku pitkään nytkään. Voi helevata kun harmittaa tommonen, koko päivä menee ihan ketuille kun rytmit menee sekasin. Ja ukko tulee joskus illansuussa Tampereelta ja makaa tietty loppuehtoon soffalla kun on "väsynyt" eilisestä keikkaillasta :kieh: . Että tämmönen valitusvirsi tällä kertaa, sorry :ashamed: .

Päätäkin särkee kaiken kukkuraks.
 
tuli mieleen tuosta kun tyyppien äipän pikkuinen jo 6kk. Onnea siitä!! :heart: Eli jotkut käy otattamassa 6kk kuvan tai sitten juhlii jotenkin siten niin mites teillä? aiotteko kuvata valokuvaamossa tai juhlistaa jotenkin pikkuisen puolivuotispäivää? :heart: me ei olla valokuvaamosas pojilla käyty (kotona tietty räpsitty kyl kuvia) enkä aio viedä tyttöäkään. mutta kyllä mä oon aina kahvit keittänyt lähiperheelle (isovanhemmat) ja sen teen nytkin. nyt osuu tytön 6kk päivä niin lähelle esikoisen 5v synttäreitä (4pvä eroo) että kahvitellaan siinä samassa molemmat vähän isommalla porukalla (eli ne normi synttärivieraat). ja siinä menee sit aina omatkin synttärikahvit kun mun synttärit 3pvää esikoisen jälkeen. B)
 
Smoi,

täällä kans odotellaan krapulaista miestä makaamaan sohvalle...itse asiassa pelko persiissä että miesten polttarit kestääkin 2 päivää, kun sieltä iloisena soiteltiin että lonkero maistuu edelleen |O Noooh, yritän pitää matalaa profiilia ja ajatella että no polttarithan ne on hänelläkin ( tokaa ) ja toivottavasti vikaa kertaa elämässä, että pitäköön lystiä. MUTTA kun huomenna on se työpäiväkin ja mä menos heti miehen töitten jälkeen kosmetologille ja miehellä uuden auton koeajokin, että tulee piiiitkä päivä jos puhisuttaa. Mitä me naisetkin aina pohdiskellaan noin pitkälle ja toisen puhinoita prkl, ku sitä saa mitä tilaa, muttaku... :ashamed:
Nii ja sitäpaitsi kun mä olen ollut jossain ja kotiudun, ni vaikka olisin miten väsynyt niin kyllä mä vaan olen vaavin kanssa ja haluunki olla ku kerta on ollu erossa, mut miehillähän sekään ei mene näin :p Miehet Marsista, Naiset Venuksesta!!

Seranzullekin jaksuja :hug: Ei toi meidänkään isännän vauvanhoito useinkaan kovin omatoimista ole, etenkään noi yösyötöt ( tai se klo 6-8 ) , hän hoitaa silloin kun mä kehoitan, just olis niin ihanaa että se tulis aidosti joskus edes sieltä päin, ja olen asiasta maininnutkin, mut ei :headwall:


Rosinantelle
Pikaista paranemista ja Tyyppien äipän Mirolle Onnea :heart:

Me käytii kantoreppu kävelyt ja nyt vaavi nukkuu vaunupäikkäreitä ja toivottavasti pitkään, niin saan omaa aikaa vähän.

Meil kotiutuu kissa mökiltä tänään. Se on ollut siellä yli viikon, että punkkisyyniä pukkaa.

Jaahans jos menis ny vaikka alkuun syömään jotain =)

HM ja pikkulikka >5kk
 
Huh hellettä B)

Iida-Maria: Tervetuloa :flower:

Lentis: Kiitos sympatioista :flower:... kyllä nää vauvan allergiat/yliherkkyydet on sellaista salapoliisin työtä.. toivon kuitenkin, että tyttö ei olisi kovin allerginen :/ . Tyttö on oireillut nyt vain sellaisille ruoka-aineille joita on saanut äidinmaidon kautta. Kiinteät (päärynä ja kesäkurpitsa) tuntuisivat sopivan =)

Iseistä ollut puhetta.. meillä mies sai jo synnärillä esikoisen aikaan hoitaa vauvaa ja kätilöt opettivat kaiken hänelle (hän sitten myöhemmin minulle). Oli mielestäni TOSI hyvä juttu! Ei tullut uusavutonta isukkia ja on aina osallistunut lasten asioihin, leikkinyt paljon heidän kanssaan, tutustunut kavereihin, vienyt lääkäriin jne. Vauvallekin jos olen pumpannut maitoa niin mies on mielellään ollut vauvan ja vanhempien lasten kanssa. Ainoa mikä ärsyttää miehessä on se, että kun hän on ollut aina töissä ja minä kolmen lapsen kanssa useamman vuoden kotona, niin hän ei tunnu ymmärtävän sitä, että kyllä sitä on kotiäitikin väsynyt päivän päätteeksi :|.. sanoo joskus (ehkä ärsyttääkseen) että "sähän saat huilia täällä kotona" :eek:. Joopa joo. Kyllä musta tuntui helpommalta käydä töissä mutta en ikinä vaihtaisi tätä kotiaikaa mihinkään. Yksi mistä ajattelin myös puhua on nuo aamunukkumiset. Mies tuppaa nukkumaan pidempään kun pitää palautua töistä... Ajattelin ehdottaa vuoroja, eli toinen saisi nukkua viikonlopusta lauantaina pidempään ja toinen sunnuntaina. Mä hoidan yöllä vauvan (imetän) ja olis se joskus kiva herätä/nukkua pidempään ja tulla suoraan valmiiseen aamiaispöytään =). Mut joo, en valita =)

Matkarattaat meilläkin on, Peg Peregon Pliko 3P sateenvarjot. Tosi kätevät! Mä teen kans meillä hankinnat, ei mies juurikaan puutu. Tosin minusta teenkin vain järkeviä hankintoja =) ja aika paljon ollaan saatu lainaksi yhdeltä naapurilta. Kestovaipoista mies ei tosin yhtään innostunut.. hän siis laittaa tytölle kertikset jos vaihtaa vaippaa ja minä kestot :D

Tyttö kaipaa seuraa, mennään istuttamaan muutama pioni pihaan :flower:

Fiiu ja tyttö 5,5kk :heart:
 

Yhteistyössä