Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Huomenta!

Täällä tooosi hyvin nukuttu yö takana. Poika meni klo21 nukkuman ja kahdelta herättiin syömään. Täällä oli hirmu ukonilma ja voipi olla että se herätti tavallista aikaisemmin. Sitten nukuttiin 7 asti. Ai että mulla on hyvä mieli kun tuo pikkumies alkaa olla jo kunnossa! Rohinat on jo melkein pois ja mikä tärkeintä hengitys kulkee jo ihan normisti. Elämä on taas ihanaa :heart: ...

Jospille piti jo aikoja päiviä sitten kommentoimani että meillä kans tota pään epäsymmetrisyyttä, neuvolan tätsky sanoi että tasaantuu 1v:een mennessä kun aukileet on siihen asti auki.

Meillä on selkeesti alkanut tulla enemmän omaa tahtoa. Hedelmäsoseet on ihan pannassa, suu menee tiukkaan suppuun kun yritän tarjota (voi olla tietty että kirvelevät kipeässä kurkussa) ja taas velli/maitopulloa odotetaan kädet suorana ja suu auki :LOL: . Tosi huvittavaa ja hellyyttävää kun toinen niin kovin tykkää varsinkin maissivellistä... Tähän asti poika on ollut aika lailla "tahdoton" (kaamea sana) syötettävä, lähes kaikki kelvannut, mut nyt alkaa näkyä selkeesti mistä tykkää ja mistä ei. Oma persoona alkaa pikkuhiljaa näkyä, ihana =) ..

Parisuhteesta sen verran että ai mikä parisuhde???? Kämppiksiä täälläkin. Kaipa se tästä taas sitten.. Onneksi ei tunnu olevan mikään ongelma kummallekaan.

Tapaaminen jää mun osalta kuitenkin väliin. Mies on edellisen lauantain vapaalla omien menojensa takia eikä siis saa sitä meidän tapaamislauantaita vapaaksi. Oisin tarvinnut hänet kuskiksi kun tuo matka on aikast pitkä. Harmi :ashamed: .

Täällä sataa edelleen vettä, ihan kiva kyllä tän kuivan kauden päälle, mut vaunulenkki ei kyllä yhtään inspiroi. No, jos kattois iltapäivällä sitten mikä keli.

Sadee mä sain kanssa semmosen tilausvahvistuksen verkkohärpäkkeestä että lasku on tulossa, mut ei oo kyllä vielä näkynyt. Mielelläni maksaisin pois että lähtis posti kulkemaan...

Kuulumisiin taas!
 
Huomenta... silmät vieläkin ihan ristissä |O kun yöllä heräiltiin lukematon kerta normaalin yhden sijaan.

KUUME: Kiitos vinkistä sen Manducan kanssa!! Johan helpotti se painon tunne. Vielä pitää kyllä säätää hihnoja. Olen kyllä hieman avuton niiden kanssa kun tottunut liinaan jossa ei ole yhtään ylimääräisiä vimpaimia.

NESSU, TINTTU, KÖSSIKENGURU: Meillä myös kirppu, tosi pitkä sellainen =): 4 kk (tai ikää oli 4 kk + lähes viikko) mitat olivat 5415g ja pituus 65 cm. Käyrällä oli tullut "kuoppa" eikä tiedä mistä se johtuu... täysimetyksellä oltiin silloin. Katsottiin lääkärin kanssa käyriä, neuvolan ja lisäksi verrattiin WHO:n käyriin jotka paremmin huomio täysimetyksen. Sain luvan vielä jatkaa täysimetyksellä kun tyttö oli/on virkeä ja hyvinvoiva. Erittäin siro vain. Nyt ollaan pari viikkoa kokeiltu pieniä annoksia banaania (en tiedä miksi tuosta aloitin - taisi olla mökillä helpoin kun neiti ilmaisi halunsa maistaa) mutta nyt ei jostain syystä uppoa edes teelusikallinen :|. Masuvaivaa on ollut.. Huomenna taas neuvola ja uudet mitat.

PARISUHDE: Kaipaisin itse enemmän sellaista arkista huomiointia ja hellyyttä. Tällä hetkellä tuntuu vain, että kiireessä peitot heiluu (harvoin sitäkin). Meillä mies aikoinaan esikoisen ja kakkosen kohdalla (nyt jo isompia) teki paljon töitä ja opiskeli joten ei ole oikein nähnyt normaali vauva-arkea. Nytkään ei oikein aina ymmärrä, että miten voin olla väsynyt jne. Hänestä minulla on lomaa verrattuna hänen työhön. Minä taas olen toista mieltä ;)

EROAHDISTUS vaivaa meidän tyttöä.. koko ajan mun sylissä pitäisi olla.. nytkin jo ilmoittelee, et voisin tulla. Muiden sylissä ei kauaa viihdy...

Fiiu ja tyttö, 5 kk :heart:
 
Hi hii, ensimmäinen hammas bongattu!!!!
Alaleuan oikea etuhammas putkahti ekana. Oiskohan tää sairastelu/lämpöily/nuha osittain johtunut myös hampaan puhkeamisesta? Toki tuo laryngiitti oli viruksen aiheuttama mut saattoipa mennä samalla kärsimisellä hammaskipuilutkin....

T.R+P 5kk+5pv
 
Rosinante :hug: Kiva, et paranemaan päin. Onnea hampaasta :flower:

Niisku
; meillä nukutaan yö-unta (1-2 syötöllä) 10-11tuntia, päikkäreitä 2+0,5+0,5h. Vaukirjan unioppaassa sanotaan, et 4-6kk ikäisen unentarve on 13-16h. Meillä on päiviä, et toi 13h tulee nipin napin täyteen. :headwall: Meilläkin mentiin aikaisemmin 23-00 yöunille, mut sit se aikaistu ihan itsekseen n. klo 22.

Fiiu; voisko masuvaivat johtua siitä banaanista, sehän kovettaa. Mä sain ohjeen neuvolasta, et banaanin kanssa aina lusikallinen/pari luumusosetta.

Mulla siis äiti kylässä/hoitamassa poikaa, että pääsen maalailupuuhiin. Tässä välissä, kun laudat kuivuu ja pääsen vetämään uutta kerrosta, pitää tietty palstailla :LOL: Mut nyt telemään noita muita rästiin jääneitä kotihommia, kun mummi viihdyttää lasta!

Tuiskunen ja Axu 5kk 6pv
 
Pikainen kyssäri;
Aattelin aloittaa vihdoinkin sen kaurapuuron antamisen. Miten se ois paras tehdä; keittää NANiin vai veteen (ja siihen sitte NANia joukkoon?)? Piti neuvolasta kysyy mut kun se siirtyi sairastelun takia kahden viikon päähän... Samoin tänään aloitettiin lihan antaminen, broileria ja perunaa meni ihan hirmu hyvällä halulla. Aattelin että broisku on varmaan aika helposti sulavaa näin alkajaisiks..? Kiitokset jos viititte vinkata!
 
Hirmusti tekstiä tullut! :)
Turvaistun meil hommattiin sunnuntaina ja siin Kaapsu viihtyy paljon, paljon paremmin, kuin kaukalossa. Näkee uloskin ja ihmettelee maisemia. :) Nukkuukin ihan hyvässä asennossa, kun kaukalossa väänsi itsensä kenottamaan etukenoon ja vinoon sivulle... Oli tosi epämukavan näköistä touhua. :eek:
Meil siis carena tai joku sellanen 99e cittarist 0-18kg
huono puoli on se et sit 10kg pitää kääntää kasvot menosuuntaan... Mietimme sit tilannetta! Jos sit hommailis toisen istuimen johon voi pitää pidempään selkä menosuuntaan.
 
Glow
Rosinante; teitkö broileriruoan vauvalle itse? jos niin miten? kysyy uusavuton :whistle:
Kaurapuuron olen tehnyt veteen, mikrossa ja alkuun lisäsin tilkan korviketta joukkoon, nyt en oo aina laittanu, mutta jotain hedelmäsosetta aina menee sekaan vähän.

Kyllä oli/on taas vaikeaa nukahtaa yöunille. Ihan väsy oli ja nukahti-tunniksi! sitten alkaa silmät kiinni huuto ja ähkäys. minun sylissä tai vieressä vaan olisi, ottaa oikeen paidasta kiinni ettei mamma karkaisi... useesti torkahdan itte tonne sänkyyn kun nukutan poikaa. Ei esikoinen ollu noin vaikee nukkuja! vai opetettiinko se sitkeemmin omaan sänkyyn, en muista. Onni ei tunnu millään hyväksyvän isiä nukuttajaksi :/ siksi oon menny täl viikol hätiin pian, kun isukki joutuu lähtee töihin 02 jälkeen yöllä, great!! onneks sil on aika hyvät unen lahjat ja ensviikolla järkevämmät vuorot!

taisin vetästä pätkiskakku överit täs aikani kuluksi :headwall:
en uskalla ääneen sanoa...yläkerrassa on hiljaista...ollut ehkä vartin jo...
 
Neiti sitten nukahti tänään omaan sänkyyn,jeeee!Yleensä nukahtaa tissille ja viereen,nyt sit laitoin vaan omaan sänkyyn et käyn vessassa niin hetken oli hereillä hiljakseen ja sit pian jo unessa :D saiskohan tän jatkuun näin helposti :whistle:

Tällainen pikainen pyörähdys,nyt koira pissalle ja sit sänkyyn :wave:

hemuliina ja nepsu tänään 5kk :heart:
 
Iltaa

Merkkaamassa lähinnä. Noista 5 kk ruuista kiinnostaisi kanssa kuulla mitä ja miten teitte, tai saiko neuvolasta jotain opasta? Oletteko ostaneet vauvoille tarkoitettua puuroa vai ihan 'aikuisten' puuroa? Ja millaista lihaa, maustamatonta kai ja keitetään & hienonnus jotenkin?

Meillä kanssa pienen puoleinen poika, 5,7 kg nelikuisena. Ensi viikolla neuvola ja uskoisin että ihan hyvin paino noussut. Hankalaa välillä tuo syöttäminen, poika huutaa ja kiljuu enkä tiedä huutaako lisää tai että nyt alkaisi riittää... ei kuitenkaan laita suuta suppuun kun lusikka lähestyy mutta tosi kiukkuisesti rähisee... Pitäisi kai ymmärtää vaan ei...
Sama muuten sen verkkohärpäkkeen kanssa, tosi hyvää on (melonia ja omppua kokeiltu) mutta kun pussukka on huonosti tai tarjonta ei muuten enää tyydytä tulee ihan itku.

Jahans jos sit nukkumaan
almaa
 
Iltaa

Tuiskunen.. mietin kans tota banaania (teelusikallinen per päivä n. kahden viikon ajan annettu) mut välillä masuvaivoja ei ollut lainkaan tuona aikana. Jätin sen kumminkin nyt pois ja mennään pelkällä rintamaidolla jonkun aikaa (kiirettähän ei onneksi ole kun neiti on vasta 5 kk). Pelkään, et vaivat on enemmän kiinni siitä mitä mä syön. Meillä on ollu muiden lasten kanssa haasteena allergiat ja se nytkin kummittelee mielessä. Tosin voihan noi kipuilut yms. johtua hampaistakin ja se ruuasta kieltäytyminen... no, katsellaan päivä kerrallaan.

Rosinante: Onnittelut ekasta hampaasta :flower:

Nyt näin pikaisesti... pakko yrittää saada unta jos yö menee kuten edellinenkin. Huomenna kuitenkin neuvola aamusta. Mietin siirtäisikö sitä rokotusta myöhemmäks... ku noita masuvaivoja on niin mitään ylimääräistä ei kyllä kaipaa.

Fiiu ja tyttö, 5 kk :heart:
 
Meillä myös ollut nyt levottomia öitä. Saattaa herätä kitisemään jopa
tunnin välein. Lopulta oon ottanut viereen nukkumaan niin ei jatkuvasti
tarvi pomppia ylös sängystä. Joo, tässä sitä ollaan, minä
joka vannoin että lasta ei vieressä "opeteta" nukkumaan.. :kieh:
Mutta pakkohan se on että sais jotensakkin ite torkuttua kun'
päivä pitää sitten jaksaa esikoisen kanssa joka ei enää
päikkäreitä nuku.
Meillä siis poju käy yöunille n.22-23 ja yö loppuu n. 7-8.30.
Yöllä ei enää tarvi syöttöä kun joskus satunnaisesti.

Rosinante onnea ekalle hampaalle! ja kiva kun tauti selätetty,
on ne vaan niin ikäviä lasten sairastelut.

parisuhteesta niin, olispa mies joskus edes kotona.. aina melkein töitä
painaa ja kotona kun on niin paljolti nukkuu.
Eipä siinä kyllä ehdi edes riidellä. Saati muutakaan.
Kyllähän se sitten mielellään on aina lasten kanssa kun hetkikin
aikaa tai ottaa esikoista mukaan jos on semmonen homma työn alla.
Kahdenkeskinen aika on nyt kyllä tosi kortilla mutta eiköhän sitäkin
joskus tule. Syksyllä ollaan lähdössä matkalle kahdestaan,
ihan ulkomaille asti. =) että sitä odotellessa.

jaaha, jokohan lähtis unta hakemaan vai ehtiiköhän
herra sitä ennen herätä..

iitukka ja veikkavauva 4,5kk :wave:
 
almaa , mä sain terkalta valmiiksi sellasen pienen lehtisen jossa vähän kerrottu noista vauvan ruuista, mitä missäkin iässä jne. Silloin kun esikoinen oli pieni niin bonalta tuli postissa sellanen vauvaruokaopus jossa kans paljon tietoa. en tiedä lähetteleekö ne enää nykyään sellaista..? Mä en oo alkanut antaa vielä tytölle kiinteitä. mutta silloin kun pojille aloittelin puuron antoa niin annoin ihan "aikuisten" puuroja. eli niitä mitä itsekkin syötiin. :)

sadee80 & tyttö 4kk+
 
Emsat tais kysellä niitä kuoria. Omiani en halua myydä, vaikka meillä osa M-kokoisista on jo pieniä, ajattelin säästää ne mahdolliselle pikkusisarukselle, kun on kerta toimiviksi testattu... Mutta tuolta olen hyvin löytänyt kivoilla kuoseilla kuoria. http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=4
Nykyään kyllä melkein aina AIO-vaippa käytössä, kun alkaa tuo vaipan vaihtaminen olla sen verran vauhdikasta puuhaa... :)

Tuntuu olevan vauhdikas päivä, joten lisää joku toinen kerta...

Kuume ja Konsta
 
Pakko tulla tänne purkautuu :kieh: Mul on tänää synttärit ja pyöreitä tulee täyteen :( ja toi mies suunnittelee jotaa, toivottavast ei mitää yllärijuhlia.... En oo koskaan oikein synttäreitä viettänny ja paniikkihäiriöisenä mikä on pahempaa kuin juhlat joissa itse keskipisteenä. Epäilykset heräs kun paripäivää juossu kokoajan puhelimessa (menee ulos tupakalle puhumaan) tai viestittelee jatkuvasti. Hymisee vaa iteksee salaamyhkäsesti ja vaikka mitä muuta. Nyt vaa tutisen kauhust tääl ku jotaa sil on suunnitteil joko täks päiväks tai huomiseks... PANIIKKI!!!

Poika nukahti syliin, jos veis sen vaikka sänkyyn ja keksis jotain rauhoittavaa tekemistä, eli vaikka siivoo :)
 
Keltamo Onnea! :flower: Toivottavasti mies on keksinyt jotain sellaista, mistä oikeesti tykkäät...

Vilja taas HUUSI viime yönä, ja nyt ihan poikkeuksellisen kovasti. :( Ei se bataattikaan taida sopia sen vatsalle. Luumua annoin pikkumaistiaiset tänää. Jospa se kävis... Taas olin päättänyt, että se nukkuisi koko yön omassa sängyssään - no juu ei. Olin lopulta tyytyväinen, että edes viereen tissille rauhoittui.

Vilja pääsi tänään mönkien jo metrin verran eteenpäin. :) Hauskan näköistä! Kylpeminen on ihan hurjaa nykyään, kun neiti potkii ja huitoo niin kovasti. Välillä saa ihan tosissaan pidellä kaksin käsin, ja vesi roiskuu. Löytyi muuten Viljan mielestä maailman hauskin lelu - värikäs ilmapallo. Pidin sitä sen yläpuolella, ja tyttö olisi jaksanut huitoa ja potkia sitä ihan loputtomasti.

Matma ja Vilja 5 kk + 1 pv
 
Heipat taas taustalta!

Tänne tulee kyllä niin paljon tekstiä, että ei tahdo perässä pysyä :)

Rosinante Mukava, että teillä ollaan paranemaan päin. Meillä on poika ollut myös kipeenä, tosin "vain" flunssassa. Tosi inhottavan kuuloinen yskä ja vähän nuhaa. Käytettiin lääkärissäkin, mutta kaikki ihan kunnossa ja poikakin on ollut koko ajan tosi virkeä. Äidin sydäntä vaan tietysti kirpaisee tuollainen kröhä ;)

Glow Paljon paljon Onnea!! Olen kyllä vähän kade ;) Oisin itse valmis uuteen raskauteen, mutta mies jarruttelee. Noh, katsotaan nyt :)

Noista pulloista ja korvikkeesta.. on ollut keskustelua. Meillä on käytössä 7 isoa Aventin pulloa ja niitä pieniä muutama (joita ei tule kyllä käytettyä hirveästi), tutteina käytän kakkosia. Kolmosiakin on, mutta ne tuntuu lisäävän pulauttelua(?). Kertamäärä on korviketta yleensä 140 ml, joskus vähän enemmän. Tosin soseen kanssa annan vain 40-60 ml tai sitten vaan vettä. Oon ollu ihan tyytyväinen noihin Aventeihin, tosin ne välillä päästää maitoa läpi siitä pullon kaulasta ja se kyllä ärsyttää.. pitää aina tarkistaa että ei vuoda, muuten voi olla vaatteet maidossa.

Tuiskunen taisi huolehtia vauvan pään muodosta.. Meillä on pojalla myös epäsymmetrinen pää ja se johtuu ihan siitä, että poika piti päätään pienempänä aina oikealle käännettynä. Lääkäri (ja myös th) sanoi neuvolassa, että pään muoto kyllä tasaantuu yleensä ensimmäiseen syntymäpäivään mennessä, eli ei huolta :)

Paradies kysyi öistä.. Meillä poika nukkuu yönsä aika hyvin. Menee nukkumaan noin kahdeksan aikoihin, herää kerran syömään n. klo 4-5 ja herää noin seitsemältä. Tuo yösyöttö oli välillä poissa, mutta nyt sitä on taas tarvittu, mistä lie johtuu. Toisaalta jos ei syö yöllä, herää jo kuuden aikoihin aamulla :/ Meillähän ollaan menty korvikkeella jo pidemmän aikaa, mutta silloin kun imetin viimesiä aikoja, yösyöttöjä oli vain yksi.

Nyt sitten kaipaisin teiltä vähän mielipiteitä.. eli omaa napaa tulossa.. Sattui niin, että pääsin kouluun joka alkais nyt syyskuussa. Ihan normisti nuorten puolelle, joten koulua siis päivisin jne. Nyt oonkin sitten pähkäilly tässä pääni puhki että mitä tekisin, aloittaisinko koulun nyt vai lykkäisinkö vuodella eteenpäin. Jos alottaisin nyt, poikaa hoitaisi mummo ja ukki, eli missään tapauksessa en ole poikaa päiväkotiin tms. viemässä. Mummo ja ukki ovat pojalle tällä hetkelläkin tosi läheisiä, eli nähdään harva se päivä. Sinänsä en oo tosta hoitoasiasta huolissani, koska luotan vanhempiini.. Mutta mietin kyllä että saisiko poika oikeasti jonkun trauman jos hänet jo reilu puolivuotiaana jätettäisiin useampana päivänä viikossa hoitoon kodin ulkopuolelle?? Itsellenikin se olisi varmasti iso juttu, mutta koska hoitajat ovat vanhempani, niin uskon siitä kyllä selviytyväni :) Ja toki yrittäisin venkslata koulun kanssa niin, että olisin mahdollisimman paljon kotona.. Vuodella lykkääminen tuntuisi helpolta, mutta jotenkin se tuntuu niin kaukaiselta. Ja mikä on tilanne vuoden päästä?? Ei voi tietää.. Sanoin jo miehellekin, että voi kun en ois päässy niin ei ois tarvinnu stressaantua näin ;) Mutta toisaalta kyllä haluan kouluun ja olen iloinen tottakai että sinne pääsin..

Luulen kyllä että enemmistö sanoo että kouluun vasta vuoden päästä :) Mutta onko ketään jolla ois kokemusta vastaavanlaisesta? Tai siis, kaikki mielipiteet on tervetulleita, oon jotenkin itse niin sekaisin nyt tän päätöksen kanssa :)
 
Matma; Oletko Viljan kanssa käynyt allergologilla? tai onko todettuja allergioita? Kurja, että masuun sattuu noin kovasti. Kovasti voimia sopivien ruoka-aineiden etsimiseen. Muistan esikoisen kohdalla miten rankkaa se oli ja aina oireiden ilmaannuttua piti pitää tauko jotta suolisto toipuisi oiretta aiheuttavasta aineesta.

Me käytiin tytön kans tänään 5 kk neuvolassa: Painoa 5795g ja pituus 65,8 cm. Terkka kehui kuinka hienosti painoa on nyt tullut. Olin ihan varma, että olisi jo 6 kg mennyt rikki kun on ollut ummetusta mut ei sit ollu. Satunnaisiin masumurheisiin sanoi vain, että niihin voi olla niin monta syypäätä (niinkuin tiesinkin :|) ja ehdotti luumua kokeilemaan. Rokote tuli ja seuraava sitten vuoden iässä.

Nyt mentävä tekemään kotihommia kun neiti nukkuu.. sitä ei kestä kuin 20-30 minsaa joten pitää hyödyntää.

Fiiu ja tyttö 5 kk :heart:
 
nyt olis kaikki luettu, olipas paljon tullut tekstiä!

Reissu meni mukavasti, oli kyllä tosi kiva käydä vähän jossain kodin ulkopuolellakin välillä :) kova ikävä oli tyttöä koko ajan, mut oli mennyt hoidossa oikein hyvin, oli vaan naureskellu koko ajan =)

Keltamo, onnittelut :flower: kyllä sulle varmasti on luvassa jotain mukavaa!

jonniina, onnittelut kouluun pääsystä! Kyllä kannattaa mun mielestä mennä vaan sinne kouluun. Se on hyvä juttu että sun vanhemmat hoitais poikaa, ne on kuitenkin läheisiä hänelle ja on siis ihanteellinen hoitopaikka kun ei tarvi vielä pientä esim. päiväkotiin viedä. Onhan poika sitten kuitenkin päivittäin sun kanssa kun oot vaan päivisin koulussa, siis tarkoitan ettei joutuis susta pitempiä aikoja erossa oleen. Olipas nyt taas sekavasti kirjoitettua, mut toivottavasti sait selvää =) Tsemppiä kuitenki päätökseen!

Rosinante, kiva et on parempaan päin vointi siellä!

Jotain piti vielä kommentoida mut nyt kutsu kuuluu :wave:

Kareliini ja Sara pian 4kk :heart:
 
Heippa!

Hi hii, täällä tupsahtelee noita hampaita näköjään alvariinsa; tänään bongattu toinenkin alaetuhammas!!! Pojalla alkaa kohta olla jo "pullonkorkinavaaja" kasassa... ;)

Glow mä annoin ihan sitä Piltin broileria ja kasviksia-sosetta, siinä tais olla perunaa, porkkanaa ja broileria. Tosi hyvin uppos pojalle... Ootteko muuten huomannu että esim. Semperin ruuissa on joissain valko-/mustapippuria mukana???? Mun mielestä ihan käsittämätöntä, siis miks tarvii olla? Eihän näin pienelle ees sais antaa vielä mausteita? Meillä meni yks purkki 5kk:n broilerkasvissosetta roskiin kun siinä oli valkopippuria. Poika tuntu kakovan ihan kauheesti, tunsin itekkin siitä sen valkopippurin maun...

Meillä kävi tänään yks ystävätär kylässä ja toi pojalle ihanan Tutan shortsiasun, Fisher Pricen 6kk:lle tarkoitetun kännykän ja viilentävän purulelun... Mä oon ihan onskuna, tosi kiva kun poika sai taas uutta tavaraa mut jotenkin tuntuu että jää vähän kiitollisuudenvelkaan kun toinen nyt noin paljon tuo... On kyllä tosi ihana ihminen tuo ystävä, enkä todellakaan usko että ees odottais mitään vastalahjuksia mut jotenkin...

Mitäs kivaa sitä keksis näin perjantain kunniaks... Taidan väkästää jotain sapuskaa pakkasesta (heh, joo kuulostaa tosi kivalta :) )

Viikonloppuja!

ps. Kaurapuuroa maisteltu aamulla ja voi että kun oli puistattavaa :x
 
ILMOTTAUTUU....
Lomalta on palattu, oli sekin aika matka 2600km tuli ajeltuu 2 viikossa pisin yhtenäinen pätkä oli 780km ja hyvin meni.

TAPAAMISESTA POSTIA LAITETTU ILMOTTAUTUNEILLE!

LABELLO: jos laitat etusivulle meien pikkupojan mittoja ;) 5kk 9285g/ 66.5cm/ 43.9cm
ei mikään pieni mies.....

Toukka
 
Onnea hampaista :)

Jonniina tuohan kuulostaa hyvältä! Mee ihmeessä kouluun, kun hoitokin järjestyy noin hienosti :flower:

Mausteista tein tänään pakkaseen Kaapsulle possua ja höyrytin lihat sipulin ja porkkanan JA mustapippurin JA yrttien kanssa :D Miksi ei voisi laittaa mausteita?? Suolaa ei, mut mausteet on mun mielest okei! En kyl oo mistään ny tarkistanu, mut niin oon ennenkin ruoat lapsille tehnyt. Mausteet oon siis ottanu kehiin heti 5kk, kun lihaa on alettu tarjoamaan.

Niskajuminen Seranzu ja Kaapsu 4,5kk
 

Yhteistyössä